אירועי דיומא – 28.01.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

אליפות אפריקה – רבע הגמר:

שלב רבע הגמר נפתח היום. ניתן לקרוא עוד על האליפות בפוסט של אהרון שדה.

18:00-תוניסיה-בורקינה פאסו (ספורט 5). נבחרת תוניסיה היא אחת ההפתעות הנעימות של הטורניר. היא הצליחה לסיים את שלב הבתים לפני השכנה אלג'יריה הפייבוריטית, שההפסד שלה לתוניסיה למעשה הדיח אותה מהטורניר. למרות שעלו מהמקום השני, הנשרים נחשבים לעדיפים על פני היריבה היום. בורקינה פאסו לא באמת חשבה שתגיע לשלב הזה, בטח מהמקום הראשון, בעיקר כאשר הייתה בבית עם קמרון והמארחת גאבון. אלא שתוצאות תיקו מול שתי הנבחרות החזקות, והניצחון על גינאה ביסאו סייעו להעפלה ההיסטורית שלה.

21:00-סנגל-קמרון (ספורט 5 לייב). סנגל נראית כצפוי כאחת הנבחרות החזקות באליפות, כפי שמצופה מנבחרת הכוללת את מאנה, קייטה ועוד לא מעט שחקנים המשחקים באירופה. הנבחרת סיימה את הבית הקשה במקום הראשון ללא בעיות מיוחדות, ותהיה פייבוריטית במשחק היום. היריבה קמרון הייתה בעבר אחת הנבחרות החזקות באפריקה, ומאז די ירדה מגדולתה. גם בשלב הבתים האריות לא עשו רושם מדהים, אך הם ידעו לנצל היטב את חולשת המארחת גאבון, כדי לעלות לשלב הבא.

הגביע האנגלי – סיבוב 4:

14:30-ליברפול-וולבס (ספורט 2). ליברפול חווה תקופה נוראה בכל המסגרות. היא הודחה השבוע בידי סאותהאמפטון בגביע הליגה, הפסידה בליגה בבית לנועלת הטבלה סוונזי, ובכללי לא מצליחה לנצח כבר תקופה ארוכה. גם בגביע היא נזקקה למפגש כפול כדי לעבור את פלימות' מהליגה הרביעית. היום היא פוגשת קבוצת פאר בעברה, אך כזו המדשדשת בשיפולי הליגה השנייה. זה צריך להיות של ליברפול בקלות, אך אצל המייטי רדז של התקופה האחרונה אי אפשר לדעת כלום.

17:00-קריסטל פאלאס-מנצ'סטר סיטי (משולב בספורט 2). מנצ'סטר סיטי היא עוד קבוצה במשבר, כפי שהעידה גם התבוסה המהדהדת שספגה מידי אברטון לפני שני מחזורים. עדיין היא אמורה לעבור את קבוצת התחתית של קריסטל פאלאס, אחת הממוקמת מתחת לקו האדום.

17:00-צ'לסי-ברנטפורד (משולב בספורט 2). מובילת הפרמיירליג מול קבוצה מהמקום ה-15 בליגה השנייה. לא כוחות.

19:30-סאותהאמפטון-ארסנל (ספורט 2). שתי קבוצות בתקופה מצויינת. ארסנל חזרה לנצח בשבועות האחרונים והיא במקום השני, בעוד סאותהאמפטון מהתחתית עלתה לגמר גביע הליגה, ובנוסף הלמה בלסטר 3:0 במחזור הקודם.

ליגת העל – מחזור 20:

16:00-מכבי פ"ת-בני יהודה (ספורט 1). קרב צמרת-תחתית בין שתי קבוצות בתקופה טובה. הפתח תקוואים נטועים חזק בצמרת בתקופה האחרונה, ועדות לחוזק שלהם ניתנה בתיקו האחרון מול באר שבע. אצל בני יהודה, העבודה של צוות האימון החדש יחסית החלה לשאת פרי, כפי שהתבטא בניצחון היפה על אשדוד, ניצחון שחילץ את הכתומים מאיזור הקו האדום (וכמו גם בתבוסה שהנחילה לאשקלון השבוע בגביע).

17:45-הפועל רעננה-הפועל כפ"ס (ספורט 5 לייב). דרבי שרוני אומלל למדי. רעננה בצניחה חופשית. מקבוצה טובה למדי שהתמודדה בפליאוף העליון, הפכה רעננה לקבוצת תחתית במרחק שתי נקודות מהקו האדום, זאת לאחר חמישה הפסדים רצופים. היא גם הודחה בצורה אכזרית מהגביע השבוע בידי מכבי ת"א. עדיין, היא נמצאת בטבלה מעל יריבתה, אחת מהקבוצות החלשות בליגה השנה, כזו שלא ניצחה כבר עשרה משחקים. כפר סבא פיטרה השבוע את המאמן שרון מימר, ומינתה את אלי כהן במקומו.

18:15-הפועל ב"ש-הפועל קרית שמונה (ספורט 1). מפגש חוזר מסקרן לאחר משחק הגביע השבוע, בו ניצחה קרית שמונה. האלופה עדיין בהלם מההדחה בגביע, אך הכתובת בשבועות האחרונים הייתה על הקיר. הקבוצה סובלת כבר תקופה ממכת פציעות משמעותית, ולמשחק היום היא תגיע ללא קורהוט וביטון, כאשר גם בוזגלו, וואקמה והובאן בספק גדול למשחק. בנוסף, הקבוצה סבלה מבעיות התנהגות של שחקני מפתח כבוזגלו וברדה. מהצד השני, קרית שמונה מממשיכה להראות שהיא בתקופה פנטסטית, כשפרט לניצחון בגביע, הוא אוחזת בארבעה נצחונות מחמשת המשחקים האחרונים בליגה.

20:30-בית"ר ירושלים-מ.ס. עירוני אשדוד (ספורט 1). הלחץ בבית"ר החל להשתחרר עוד לפני המפגש בגביע מול סכנין, אבל אין כמו ניצחון ביתי במפגש הטעון הנ"ל כדי לשחרר את הלחץ סופית. לפחות הרושם הראשוני הוא ששחקני הרכש החדשים, ובייחוד חן עזרא, משתלבים היטב בקבוצה. אשדוד כבר ראתה את עצמה נחלצת מאימת התחתית, אך התיקו מול כפ"ס ובעיקר ההפסד לבני יהודה מאיימים להחזיר אותה לקלחת.

ליגה צרפתית – מחזור 22:

18:00-ליון-ליל (ספורט +5). ליון קרובה לצמרת עם הניצחון המצויין על מארסיי במחזור הקודם. הקבוצה, שהתחזקה בשבוע שעבר בממפיס דפאיי, פייבוריטית במשחק מול קבוצת התחתית שממול.

סרייה A – מחזור 22:

21:45-אינטר-פסקארה (ספורט 2).רבים באיטליה ודאי תוהים מה היה קורה לו סטפאנו פיולי היה פותח את העונה על הקווים של אינטר במקום פראנק דה בור, אותו החליף. הכחולים שחורים כבר עם שישה נצחונות רצופים בליגה, ממוקמים קרוב לצמרת במקום החמישי, וגם עלו לרבע הגמר בגביע. לא נועלת הטבלה תהיה זו שתקלקל למילאנזים את הרצף.

טניס:

אליפות אוסטרליה הפתוחה – גמר הנשים:

*המלצת צפייה* 10:30-סרינה וויליאמס (2)-ונוס וויליאמס (17) (יורוספורט). כמו אצל הגברים, גם אצל הנשים קיבלנו את הגמר הפיקנטי ביותר שהיה אפשר לבקש. אפשר לשלוף לא מעט סטטיסטיקות על הגמר – למשל שמדובר על הגמר המבוגר ביותר עד כה (ונוס בת 36, סרינה בת 35). סרינה, כדרכה, דרסה את יריבותיה בדרך לגמר, והיא כמובן הפייבוריטית הברורה כאן. עם זכייה צפוייה שלה במשחק, היא תשבור את שיא הזכיות בתארי גרנד סלאם השייך לה ולשטפי גראף, והעומד על 22. בניגוד לאחותה, את ונוס אף אחד לא ציפה לפגוש כאן. גמר הגרנד סלאם האחרון של האחות הבכורה היה ווימבלדון 2008, בעוד שגמר אוסטרליה האחרון בו השתתפה היה ב-2003. בנוסף, ונוס אובחנה ב-2011 כחולה בסינדרום שיורגן (מחלה אוטואימונית המשפיעה על תפקוד הכליות, הריאות וכלי הדם), כך שמבחינתה, כל התקדמות בטורניר אל מעבר שלב המוקדמות נחשבה כבונוס. תוצאת היום נראית צפוייה למדי, אך הטורניר הזה סיפק לנו לא מעט הפתעות – אולי היום הזה יספק עוד אחת כזו.

09:00-ישי עוליאל (4)-ז'ומבור פירוש (15) (ספורט 5). שחקן העתיד של הטניס הישראלי ינסה להשיג את הישג השיא לשחקן נוער ישראלי בכל הזמנים. נחזיק לו אצבעות.

 

אופניים:

מירוץ Great Ocean Road ע"ש קאדל אוונס:

02:00 (ספורט 2). עונת המירוצים באוסטרליה נמשכת. לאחר שקאדל אוונס, לשעבר אלוף העולם וזוכה הטור דה פראנס, הודיע לפני כשלוש שנים כי הוא פורש מהרכיבה, החליטו באוסטרליה לקבוע מירוץ חדש לכבודו של הרוכב הדגול. המהדורה הראשונה של המירוץ ב-2015 הפכה למירוץ הפרישה של אוונס (והוא הגיע בו חמישי). המירוץ, הנערך ב-Great Ocean Road שבאיזור מלבורן, הוא בסגנון הקלאסיקות של האביב באירופה – מירוץ חד יומי, עם תוואי גבעי הכולל כמה שיפועים חדים. זוהי המהדורה השלישית של המירוץ, כאשר השנה ניתן לו מעמד של WorldTour, הדרג הגבוה ביותר למירוצים. השינוי הנ"ל הביא אליו רבים וטובים, ואנו צפויים למירוץ איכותי ומרתק. היות ומדובר בתוואי שיכול להתאים לאול אראונדרים ולמטפסים, רשימת המשתתפים במירוץ מגוונת להפליא. כך נוכל לראות בו רוכבים כמו סאגאן, גראנס, פרום, פורט, צ'אבז, חסינק, פנטאנו ודה גנט.

פרופיל 113 הק"מ הראשונים של המירוץ

 

פרופיל כל אחד משלושת הסיבובים האחרונים

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. בוקר טוב
    תיקון קטן:
    אנה סמשנובה ושחר פאר זכו בעבר בגראנד סלאם לנוער (סמשנובה ברולאן גארוס, פאר באוסטרליה)
    ועוליאל זכה בשנה שעברה ברולאן גארוס לזוגות
    ואנדי רם ויוני ארליך זכו ב-2008 באוסטרליה, כשאנדי רם זוכה גם בווימבלדון וברולאן גארוס בזוגות מעורבים.
    אז זה הישג שיא לטניסאי זכר ישראלי בנוער בטורניר ביחידים… 🙂

    בהצלחה לעוליאל!
    ולונוס!

    1. כששאלו את אנדי מארי על היותו היחיד לזכות בשני זהב אולימפי הוא ענת לעיתונאי שהוא לא היחיד כי יש זוגות ונשים. אבל זו היתה התחכמות, כי ברור שהעיתונאי התכוון לגברים יחידים. כך גם פה – הכוונה די ברורה 🙂

    1. כל אחד מהם יכול להיות אבא/אמא שלך רועי.
      אם זה יהיה נדאל זה יכול להיות אבא מאוד צעיר (הוא בן 33 בערך) אבל עדיין

      1. אצה יודע מה הקטע המדהים? שנדאל רק בן 30. שנה אחת מבוגר מדג'וקוביץ'. אם לא הפציעות בברכיים באמת לא היתה כאן תחרות לגבי ה-GOAT

          1. לרפא יש את אחוז הצלחה בגרנד סלאם ובטורניר atp 1000 מעל פדרר. הכריע את הגוף? בשנתיים האחרונות, כפי רפא אמר, הכול בראש. עדיין לא הוכרע.

          2. ברור שסגנון המשחק הביא עומס על הברכיים, והגביר את הסיכוי לפציעה כרונית. אבל עדיין, אי אפשר שלא לשים את ה'מה אם'. כל שחקן מקצועני מגביר את הסיכוי לפציעות, ולכולם עומס עצום. הפציעה עצמה זה כבר עניין של מזל וגנטיקה.

          3. מה רע בבהמת בר? וכשאנחנו קוראים לו 'השור ממאיורקה' זה לא אותו דבר? הבן אדם חיה רעה. המתחרה הגדול מכולם בכל ספורט שהיה. כולל מייקל ג'ורדן. אם לא הפציעה גם היה נחשב כאחד הספורטאים הגדולים מכולם, בכל ספורט.

          4. לנדל היו אחוזים גבוהים מפד לאורך כול הקריירה. נדל מול פד 23:11 לנדל. לנדל יותר atp 1000.
            גם נדל הוא לא בדיוק סיפור הצלחה בשנתיים האחרונות.

          5. אני חושב שאתה טועה. מה אחוזי ההצלחה של נדאל ופדרר בגיל 30? בכלל ומייגרס בפרט? לפני שסופרים 1000 יש טורניר סוף שנה. כמה יש לנדאל?

          6. מתן, אני חושב שאתה קצת מרמה כאן.
            נדאל לצערנו סובל מבעיות ברכיים כרוניות מ-2012. הוא יוצא וחוזר מפציעות כבר 4 שנים. השנים שהיו אמורות להיות שיא הקריירה שלו. לכן ה'מה אם' הזה כל כך משמעותי.

          7. אני לא טועה. אבל אחשב מדויק. לפדרר יתרון מובהק במגרשים מקורים. 5:1. לנדל אין מסטרס. בטורנירי גרנד סלאם 9:2 לרפא, באוסטרליה 3:0.

          8. הויכוח מי טוב יותר ניצחי. אישית חושב שנדאל טוב יותר, בעיקר כי קיימות תוצאות ראש בראש. לגבי מחר, שהטוב ינצח.
            פציעות לא רלוונטיות. מסכים איתך.

        1. מתן נראה לי שאתה לא מבין אותי, או מנסה בכוונה לא להבין. נדאל היה פצוע במה שהיה אמור להיות שנות השיא שלו. נדאל גם ככה נחשב אחד משני הטניסאים הטובים אי פעם. אני טוען שאם לא הפציעות, לא היה בכלל ספק.

          1. ואני טוען שזו ספקולציה קלושה:
            1. כי פדרר עם מחלת הנשיקה שמדי פעם מרימה את הראש מאז 2008 (כולל בפעם היחידה שהפסיד לרפא על דשא, אז המחלה הרימה הראש, לפי העדויות), אז אם מנסים לנרמל את הפציעות של רפא נסה לנרמל גם את זה.
            2. כי אנשים אינם רובוטים. אתה לא יכול לשחק בסגנון ששוחק את הגוף ואז להגיד מה היה קורה אם הגוף לא היה נשחק. בערך כמו לומר שאם בולט לא היה מתעייף הוא היה שיאן העולם ברית מרתון. עידו כבר הסביר בעבר איך המשחק שלו גרם לפציעות. לא מדובר על פציעות מקריות או אפילו פציעות "כלליות" שנגרמות לספורטאי, אלא פציעות בדיוק בנקודות שאותו סגנון שחק. יש לי הקבלה יותר טובה מבולט – פדרר יכול לטעון מה היה קורה אם הכתף לשלו לא היתה מתעייפת בחבטות גב יד עם יד אחת, אבל זה יהיה אבסורד, כי זה בדיוק מה שגורם לכתף להתעייף.

    1. יכול מאוד להיות שזה התרגשות פשוט.
      אבל טורניר מאוד יפה, לדעתי שנה הבאה הוא נכנס לסבב הבוגרים בצורה מלאה. נקוב שיהיו לו טורנירים טובים במה שנשאר מעונת הנוער השנה ושיצליח להשתלב בצורה טובה בסבב

  2. הדרבי של האחיות תמיד מלהיב על הנייר, אבל בפועל לרוב מאכזב.
    נדה לי שוונוס אמרה פעם, "פשוט קשה לי לראות את אחותי מפסידה".
    מקווה שהפעם ישכחו קצת מכל זה.

  3. בתור מי שאוהד את סרינה בכל גמר, קשה לראות את זה הפעם מהצד השני, שמפרגן לוונוס.
    היא באמת טובה! לעזאזל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט