עוד לילה צמוד שמסתיים בהפסד של מלו ושות' – סיקור מהגארדן של הניקס נגד הסאנס \ עידן עופר

 

איזה ערב בגארדן, דרק רוז מקווה שהילד יגדל להיות יותר טוב מהאבא, פי ג'יי טאקר מבטיח לחזור לארץ וטייסון צ'נדלר מביע תמיכה בדבריו של קווין גארנט בנוגע לאי הכללתו של ראסל ווסטברוק לחמישייה הפותחת באולסטאר.

ב-17:00 אחר הצהריים, מיד כשנפתח הדלפק לקבלת האקרדיטציה למשחק אני מתייצב באולם המפורסם בעולם. צלם חביב לוקח אותי עד למגרש כשבדרך אנחנו עוברים בחדר האוכל שלא הביא איתו בשורות לערב הזה. לאחר שהגענו לפרקט הוא דואג להסביר לי שאסור לעשות פה כל מה שרוצים, או במילותיו, "אתה לא יכול לעשות פה דברים כמו באולומות אחרים, יש משהו טיפה מוזר באולם הזה, בקבוצה הזו". בינתיים על המגרש מתאמנים הרוקיס, קוזאמינקס, ווילי הרננגומז ומארשל פלאמלי הנודד. אחריהם עלו קורטני לי, רוז ופורזינגיס שעשו חימום קל. בין זריקה לזריקה רוז שיחק עם הילד שלו ובאיזשהו שלב הוא ציין בפניי שהוא מקווה שהילד יהיה יותר טוב ממנו, עכשיו הוא רק צריך לקחת את תואר האם וי פי שהוא בן 20. עוד שחקן שתורם הרבה העונה, אך פחות בדף הסטטיסטיקה הוא קייל א'וקווין שדאג להגיד שלום ולשאול מאיפה אני וכו'. טיפה מפתיע שכרמלו לא עלה לחימום אבל כנראה שהוא היה עסוק בשכנועים של פיל ג'קסון לוותר על הסעיף שמאפשר לו להטיל וטו על כל טרייד. שעה וחצי למשחק ואני מגיע למסיבת העיתונאים של ג'ף הורנסק שלא ממש עורר עניין ורק ציין את חוסר המזל שלו בפיניקס עם ההפסד לדאלאס שמנע מהם להיכנס לפלייאוף. לאחר מסיבת העיתונאים המנומנמת מעט התאפשר לי לראיין את קורטני לי שהיה בין השחקנים היחידים בחדר ההלבשה באותו הזמן.

 

וולט פרייז'ר, אגדת אן בי איי.

בהמלצת אייל הכתב השני של האתר בתפוח הגדול עליתי למעלה למושבים שלי על מנת לראות את הצגת השחקנים שלפי אייל זה לפחות כמו מופע בווגאס. אייל צדק אך כמה חבל שהקבוצה לא משחקת כמו ההקדמות שעושים למשחקים שלה.

גיים טיים! המשחק סוף סוף מתחיל ואפשר להתעסק בכדורסל. 2 הקבוצות פתחו את המשחק ללא הגנות ולאחר 5 וחצי דקות מהפתיחה התוצאה כבר עומדת על 18-17 לטובת הניקס. קורטני לי ודרק רוז פתחו מצויין עם 11 נקודות משותפות כאשר בפיניקס דווקא מרקיז כריס הרוקי היה השחקן הבולט עם 7 נקודות. מלו, השם הכי מדובר בניו יורק בשבוע האחרון המשיך את פתיחת המשחק הטובה של הניקס עם כמה סלים גדולים שהשאירו את הניקס צמודים. תחילת הרבע הראשון הביאה בשורה אחת איתה, מי שתשמור תנצח, במילים אחרות, הניקס הולכים להפסיד עוד פעם. ההגנה של הניקרבוקרס פשוט לא הייתה קיימת בתחילת המשחק כשפיניקס, אולי הקבוצה הגרועה בליגה קולעת 25 נקודות אחרי 10 דקות. הרבע הראשון המשיך ללכת צמוד שמלו מחמם את הידית ודרק רוז לוקח את בנדר האנמי לטיול בסוף הרבע, שניות לפני שדווין בוקר מחזיר בסל משלו בשנייה האחרונה תודות לאין הגנה של הניקס.

ברבע השני הקבוצות המשיכו לא לשמור אך גם לא הצליחו לקלוע, מה שהוביל ליתרון נקודה של הסאנס, 41-40, 5:40 דקות בתוך הרבע. במהלך הרבע היה קשה שלא לשים לב לחוסר היעילות של נואה על המגרש למרות שבשלב הזה של המשחק הוא היה כבר עם 10 ריבאונדים. יכול להיות שהחוסר יעילות של נואה נובעת מהצורת משחק של הניקס שלא מבליטה את יכולת המסירה שלו שכולנו מכירים, אך משהו שם לא עובד. לאחר הטיים אאוט הראשון של הרבע הסאנס יוצאים לריצה בראשותו של ברנדון נייט שמתבזבז בפיניקס כשחקן שישי כשהוא יכול לתרום כל כך הרבה לקבוצה עם שאיפות גבוהות יותר, מה שגורם לתהות מה היה קורה לולא הטרייד שהביא אותו לאריזונה.2:54 דקות לסוף הרבע ביתרון 11 לסאנס הניקס חוזרים מטיים אאוט לריצה של 13-8 עד לסוף המחצית בזכות 3 שלשות רצופות של מלו וג'סטין הולידיי, 61-55 לסאנס במחצית.

6 דקות מתחילת המחצית השנייה ו"החד קרן", קריסטפס פורזינגינס הגיע למשחק. מספר מהלכים יפים שלו בשני צידי המגרש ביחד עם עבודה הגנתית טובה של נואה ושל קורטני לי הובילו את הניקס לצמצם את ההפרש, 72-69 לסאנס.

קורטני לי שהיה מעולה בהתחלה וקלע את ה-5 נקודות הראשונות של הניקס במשחק נעלם מאז ולא קלע מאותו הרגע. בקבוצה עם 3 ספקי נקודות עיקריים שלא תמיד מופיעים קריטי ש-לי לא יעלם לחצי משחק כי כאשר הוא יחזור, זה כבר יהיה מאוחר מדי, כמו במשחק היום. מלבד ההגנה שלא קיימת בניקס, מאוד בולט לעין שכשמלו מרבה לשחרר את הכדור ולמסור אסיסטים, הניקס נראים כמו קבוצה אחרת, קבוצה עם יותר מ-3 שחקנים.

המשחק המשיך להיות צמוד והרבע השלישי נגמר עם שלשה של מרקיז כריס שסיים עם 15 נקודות באחד ממשחקיו הטובים מאז שהגיע לליגה , שוויון 90.

הרבע הרביעי היה צמוד לכל אורכו כשהניקס פותחים פער קטן אך מיד מאבדים אותו בשל חוסר ריכוז. כמו במשחקים האחרונים של הניקס גם המשחק הזה היה צמוד בסיום. כשהניקס ביתרון של 2 נקודות פיניקס יצאה להתקפה ואריק בלדסו האדיר מצא את בוקר הנהדר שתפר שלשה. בהתקפה שלאחר מכן רוז לקח את את הכדור לטבעת ונחסם על ידי בלדסו כשעל השעון 26 שניות. הסאנס נתנו לבוקר את הכדור שמשך את הזמן אך הגנה מעולה של קורטני לי גרמה לבוקר להחטיא והשאירה הזדמנות אחרונה בהחלט לניקס לנצח את המשחק. לאחר הטיים אאוט האחרון למשחק הכדור הלך כצפוי למלו שעמד עד אותו הרגע על 5-5 לשלוש. מלו זרק שלשה שנראתה כאילו היא הולכת פנימה אבל התגלגלה החוצה, 107-105 לפיניקס בסיום.

את הסאנס הובילו דווין בוקר שקלע 26 נקודות כולל סל הניצחון, אריק בלדסו עם 23 נקודות 7 אסיסטים ללא איבודים, מרקיז כריס וטאקר עם 15 נקודות כ"א. את הניקס הובילו כרמלו שקלע 31 נקודות באחוזים טובים ודרק רוז שקלע 26 נקודות.

בלדסו. משחק נהדר שלו.

כמה דברים לגבי 2 הקבוצות

* הגנה. המשחק היה נגמר בתוצאה הרבה יותר גבוהה עם הקבוצות היו טיפה מרוכזות. הסאנס עוד ניסו ועשו דאבל אפים על מלו ולא החליפו באופן אוטומטי אך הניקס זו אופרה אחרת, המושג הזה פשוט לא קיים שם. לראיה, 2 הקבוצות מדורגות בחמשת המקומות האחרונים בכמות הנקודות שהן סופגות.

* מלו, תמסור. כמו שרשמתי קודם לכן, שכרמלו מוסר כולם שותפים למשחק וצוברים ביטחון והדברים נראים הרבה יותר טוב בצד של הניקס.

* לא ברור אם הפציעה עדיין משפיעה עליו או שיקח לו עוד כמה משחקים לחזור לעניינים אבל פורזינגיס עדיין נראה לא מחובר ומעט חסר ביטחון.

* מלו, תוותר על הסעיף בחוזה ותעבור למקום אחר. זה נראה כאילו כרמלו הוא לא חלק מהקבוצה הזו, אז לטובת כלום ובעיקר לטובת דובי, תוותר על הסעיף.

* קייל א'וקווין. ב-15.4 דקות העונה א'וקווין קולע 6.4 נקודות, מוריד 5.7 ריבאונדים וחוסם 1.3 פעמים. ב-8 דקות יותר על המגרש הדבר היחיד שג'ואקים נואה עושה הוא להוריד 4 ריבאונדים יותר מא'וקווין, תנו לו לשחק.

* כרמלו אמנם היה טוב הלילה אך אפשר להבין את הרצון של הנהלת הניקס להביא את פי ג'יי טאקר ( כך על פי השמועות ). מלבד העובדה שהוא למד איך לתפור את השלשה הפנויה הוא שומר מעולה שיכול למתן לא מעט כוכבים בליגה, רק תשאלו את כרמלו.

לאחר המשחק מיהרתי לחדר ההלבשה של הסאנס לאחר שהכינו אותי שיהיה מפוצץ בחדר ההלבשה של הניקס. הראשון שניגשתי אליו היה פי ג'יי טאקר שפגש לפני יומיים את הברון מקריית אקרון ודאגתי להזכיר לו את חולוניה ולשאול אותו איפה הוא רואה את עצמו בהמשך הדרך. אחריו הגיע טייסון צ'נדלר הנהדר שסיפר על החוויה השונה שיש לו בקבוצה הצעירה בפיניקס וגם נתן את דעתו האישית על אי הכללתו של ראסל ווסטברוק בחמישיית האולסטאר.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

    1. איזה כיף. תהנה איש יקר.
      הלוואי והייתי יכול לראות את קו הרקיע של מנהטן כרגע במקום את האופק המתקרב של צהל. אבל נו, זה המצב.

  1. תודה רבה עידן !
    בטח בפיניקס חושבים שמישהו מהארץ נשלח לעקוב אחריהם
    ביום חמישי שי ועכשיו אתה
    חייבים מישהו בטורונטו הערב 🙂

        1. יחד עם גריפין?
          הניקס יצטרכו לבלוע וואחאד צפרדע בשביל זה.
          מה קליפרס כבר יכולה לתת חוץ מגריפין ששווה לניו-יורק? גם אם הם סתם רוצים להתחיל מחדש גריפין מסיים חוזה השנה ויש להם דף חלק.

          1. דדי צודק.
            למה שכרמלו יסכים לעבור תמורת גריפין?
            הוא רוצה להתחרות על אליפות.

            הטרייד ה(כמעט)יחיד האפשרי הוא –
            כרמלו לקליפרס,
            ריברס, קרופורד, ווסלי, ואלן אנדרסון לניקס,
            וזה בתנאי שכרמלו מוותר על חלק בונוס שמגיע לו.
            (מקור – קיפרס ניישון)

          2. נראה לי טרייד כל כך מטומטם לניקס שאשכרה יש סיכוי שהם יעשו את זה.
            לכרמלו יחד עם רדיק, פול וג'ורדן לא יהיה סיכוי יותר טוב לאליפות בקריירה. הוא רוצה להיות עם חבר שלו פול. לא חושב שהוא יסרב לטרייד אם גריפין לא יהיה שם.

    1. זה לא עניין שאני צודק או טועה – זה מה שנאמר לי שקורה.

      ולא צריך את כל השחקנים האלה בטרייד, אבל זה סוג הדיל שמדברים עליו. הניקס רק רוצים שילך וחייבים לשחק לפי הכללים שלו – וגם של הקבוצה שעושה עליו טרייד ויודעת שלניקס אין אופציות אחרות.

      אבל בכל מקרה הניקס רוצים את ריברס.

        1. אוי ואבוי אם זה מה שהניקס יכולים להשיג על כרמלו. לא חושב שג'קסון יכנס לכזה טרייד, אולי עם כמה בחירות דראפט. אז אני רואה איזה הגיון בשיגעון

  2. מעולה!

    חייביפ לאהוב את צ'אנדלר.
    אני באמת לא מבין איך הקונטנדריות למיניהן לא רודפות אחרי הסאנס עם הצאות לטרייד עבורו.
    הוא מקצוען אמתי, כולם אוהבים אותו ללא יוצא מן הכלל – שחקנים, מאמנים, אוהדים,
    בכל מקום בו שיחק השאיר רק רושם טוב, ו-100% על המגרש.

    וברמת הכדורסל נטו –
    ריבאונדר מצטיין (בהגנה ובהתקפה), עדיין מגן טוב בצבע, והבנה של המשחק – כזו המתאימה לשחקן וותיק כמותו, כזה שכבר עבר הכל בקריירה שלו.

    1. לגמרי.
      אני מת שיגיע ליוסטון.
      הבעיה זה של קונטנדרית שצריכות אותו אין את הנכסים או הגמישות הכלכלית לבצע את זה.
      אני עדיין מאמין שיעבור בטרייד ומקווה שזה יהיה לרוקטס.
      איך? למורי הפתרונים.

        1. מה אתה שח. תפור על יוסטון.
          צ'נדלר יחד עם הארדן ודאנתוני זה זיווג משמיים. כמה הוא יחגוג שם בפיק נ רול עם הארדן, אין דברים כאלה. יראה כמו אולסטאר.
          ובהגנה יכול לתת גוף מה שאין לרוקטס כרגע. הם גם צריכים ממנו 20-25 דקות בערב, לא יותר. פשוט השחקן הכי מתאים לרוקטס שיש בשוק עכשיו.
          הלוואי וזה יקרה איכשהו

  3. העלית זכרונות מדבר שעשיתי לדעתי – בחישוב זהיר – בערך 1,000 פעמים מ-1967 עד 1999 (כולל עשרות פעמים משחקי מכללות של סנט ג'ונס ויוקון, וכל אליפויות הביג איסט שנערכו בגארדן משך כל השנים ההן.

  4. כרמלו יהרוס כל קבוצה שינחת בה. גם טרייד מלו- ריברס טוב לניקס…
    פשוט הורס קבוצות.
    ודדי- אתה אחושלוקי קשקשן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט