הלילות של אירופה – הכנה למחזור השמונה עשר

שלום לכם מהיבשת הישנה. לא זקוקים לעזרה מבחוץ קראו השבוע שגרירי מדינות אירופה באו"ם כלפי טראמפ. מצד אחד יש הרבה באמירה שלהם, הדור הצעיר האירופאי מצווה לנו עתיד מזהיר מפורזינגס ועד אברינס כל אירופאי צעיר קולע משלוש. אבל מה לעזאזל נעשה כשטראמפ ואדם סילבר לוקחים לנו את כולם? אמנם אנחנו עדיין מובלים על ידי כוחותינו שלנו, מיול לתאודוסיץ ועדיין, שגרירינו שבאו"ם, האם זה יספיק?

לנוכח דיונים חובקי עולם אילו נכנס למחזור השמונה עשר, נקדיש אותו גם למאיר בנאי ז"ל כמה שירים, כי כמו הכדורסל אירופאי עצמו, יש לו קרובי משפחה שחלקם אולי הצליחו יותר, ובכל זאת אין כמוהו.

 

צסק"א מסקבה (4-13) – בורוזה במברג (10-7)

הו קבוצות כאלו מעניקות לנו גאווה. את עם קו אחורי הטוב ביבשת על טהרת היבשת והשניה עם לגיון זרים מצומצם ביותר. השגרירים שלנו מודים לכם ולא נגלה להם שכוח העזר העיקרי של הרוסים הוא אמריקאי, שהערב, ממש כמו במלחמת העולם השניה, יעזור לצבא המקומי נגד הגמרנים.

בשבוע שעבר הביסה צסק"א את מילאנו אחרי משברון קטן שצמצם את הפער בפסגה. היום היא נפגשת מול קבוצהשהפסידה בשבוע שעבר אך כזו שנמצאת במומנטום כללי טוב וכבר הקשתה עליה מאוד את החים בסיבוב שעבר.

ממבט מבחוץ יש לצסק"א כל מה שהיא צריכה כדי לנצח, תייס ומלי שתי החשניקם החשובים של במברג יפגשו את היינס וחיאפה למפגש ששקול מבחינתם לסמטאות אפלות ובריונים עם מוטות ברזל. הקד האחורי של הרוסים לא אמור להתקשות בשת צידי המגרש מול הקו המקביל ש הגמרנים. וכל זאת, העובדה שבמברג היא לוחמת אנחנו יודעים, ואת חוסר היציבות היחסי של צסק"א בתקופה האחרונה אנחנו גם יודעים. האם זה יספיק לבמברג כדי לבצע סנסציה? אני מנחש שלא ובכל זאת, במברג תרצה לרשות משחק ראוי אחרי ההפסד לקאזאן ולהוכיח שהיא עדיין יכולה ומסוגלת להתמודד עם העליה החדה והקשה לטופ אייט.

 

פנרבחצ'א אולקר (7-10) – פנאתינייקוס אתונה (7-10)

היוונים מצפינים לטורקיה למפגש על טהרת הטופ אייטנבין שי קבוצות עם אותו מאזן. תוסיפו לזה את הרכש החדש מכל צד, ג'נטילה בפאו ובירה מספר אחת בדראפט אנתוני בנט. פנר בחתיכת הימור מביאה את פלופ הדראפט ולפני שנרד עליהם במקהלה נזכר שאנתוני בנט הוא עדיין שחקן מוכשר שנפל לסיטואציה בעייתית ולשחקנים כמוהו יש מקום גדול באירופה. אתה ראה טראמפ? אנחנו לא זקוקים לך, אתה זקוק לנו חביב לטפל בכל אלה שלא מצאו את מקומם אצלך.

פאו אם ניצחון גדול בשבוע שעבר על אפס בו קלע ג'נטילה 15 נקודות בהופעה מעודדת ביותר. לצד ג'נטילה גם ריברס בולט יותר ואילו בשורות מעולות לצ'אבי פסקוול. פנר לעומת זאת נפלה קורבן לקבוצה הלוהטת מסרביה ומתחילים לחוש את סף הסיכון של היציאה מהטופ אייט. הקבוצה של אוברדוביץ' עדיין לא הסתגלה התקפית העונה, קודם זה היה היעדר בוגדנוביץ' ועכשיו זה דווקא חזרתו. ההבאה של בנט אמורה לעזור לקבוצה מאוד כשמול הגנה בינונית כמו של פאו אמור לתת משחק פתיחה טוב.

נפרגן לאנתוני בנט ולפנר ונעניק לפנר את הניצחון ביתי במשחק הצלבה לכל דבר ועניין.

 


מכבי פוקס תל אביב (11-6) – הכוכב האדום בלגראד (8-9)

הקבוצה הלוהטת מבלגראד באה לארץ במשחק שמשחזר את אחד ההפסדים שבישרו את בו העידן העצוב בו נמצאת הקבוצה היום. אבל בעוד אז הכוכב היית קבוצה צעירה ומתלהבת היום היא הסנסציה שלאירופה ומציגה משחק ממושמע הגנתי ובעיקר – יעיל. שימו לב מי הםסידה בלגראד בשבועות האחרונים, צסק"ה ריאל ופנר. כן, כל אילו. מצד שני, מאזן החוץ של פנר חות מחמיא ומכבי צריכה להשע על כך ועל היכולת שלה לשאוב אנרגיות בבית.

מה נאמר על מכבי? שסגל טוב יש? יש. שאי סדר יש? יש. שחוסר היררכיה יש? יש. שאי אפשר להאשים את המאמן כי למען הק, הוא כבר השלישי השנה, נכון אי אפשר להאשים את המאמן. הנהלה יקרה, שימי לב מה קורה אצלך בבית. זה לא נראה טוב ובסוף את תקחי איכשהו אליפות ותמשיכי באותה דרך. אנחנו יודעים. ובכלז את גם ניתן פרספקטיבה, מכבי לא מצליחה באירופה אבל עכיו זוהי אחת הזדמנויות האחרונות לעלות עך הגל ולתקן. מכבי תצטרך הערב לראות מי משחקניה בעניין של ניצחונות וללכת עליו כי העונה מתחילה להתקצר ועוד מעט כבר כל העסק לא היה רלוונטי. בטח לא היררכיות רוטציות ושטויות מהסוג הזה.

הימור? הכוכב. היא חזקה בהרבה ממכבי יש לה את המספר שלה והיא גם זוכרת את שלט ההוא ותשמח בהחלט להראות למכבי מי לעזאזל מיהי. הערב יהיה אדום והלוואי ואתבדה.

 

EA7 ארמאני מילאנו (4-13) -גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (5-12)

פיכסה. משחק ממעמקיה האפלים של הטבלה בין שתיים הממסריחות הרשמיות של המגרשים העונה. מילאנו וגלא הם שתי קבוצות מאכזבות מאוד שהיו אמורות להיות גבוהה מזה ואיכשהו מצאו את עצמם נאבקים במצולות.

כנראה שלא נראה אף אחת מבין השיים בפוסט סיזן ובכל זאת יינתן לאחת מהן הכבוד להיות אחרונה ולשנייה להיות אחת לפני האחרונה וגם זה לא בטוח כל יש מבי בעולם. זאת מי תצליח מבין השתיים לשמור יותר על כבודה ואולי לעשות זינוק אחרון אל מרחבי אמצע הטבלה? הייתי הולך על גלא, הסגל שלה מוכשר יותר, לדעתי היא רעבה יותר ולמילאנו באמת באמת אין גמעט מה למכור. ראקים סנדרס הוא לא כוכב על היקמן בשלהי הקריירה ראדוליצה לא מצליח בלי תאודוסיץ לידו ומצ'באן זו בדיחה עצובה. בגלא, גם אם ישנה חולשה, סינן גולר נותן עונה סולידית מאוד וסביבו יש שחקנים שמסוגלים להתעלות, מה שלא קיים לדעתי במילאנו. ניצחון טורקי.

 

 

FC ברצלונה לאסה (10-7) – אפס אנדולו (9-8)

משחק חשוב מאוד אם השלכות חשובות למאבקי העליה בהצלבה. אפס, על סף הטופ אייט, הפסידה שבוע שעבר לפאו והיא שמחק אחד מאחורי דרושאפקה. אפס, קבוצת העתיד של המפעל, זקוקה לדבר אחד העונה וזה להצלבה ולא משנה באיזו דרך כך שאותה נראה בעניינים עד לסוף העונה הסדירה שם יקבע גורלה. לגבי ברצלונה אני כבר הרבה פחות בטוח, זאת לא נראית לי כמו קבוצה שיש בה מי שמעוניין להלחם על משהו מלבד רייס על זריקות ותסלחו לי שהעובדה שוטור ברני חתם שם השבוע לא משנה את דעתי.

ובכל זאת יהיה כאן משחק. אמנם אפס קבוצת התקפה טובה בהרבה (84 מול 71 נקודות למשחק) אך ברצלונה קבוצת הגנה טובה יותר. מבחינת סטטיסטיקה יבשה ברצלונה אף עולה על אפס באחוזי קליעה שעולה עליה בתורה באסיסטים וריבאונדים. ישנה אפשרות שיתפתח משחק מרתק בספר בין שתי קבוצות שרוצות מאוד ניצחון. אני את הניצחון אתן לאפס שלדעתי טובה יותר ומותאמת יותר לחולשות של בארסה בעמדות הפוורווד. ואם בענייני סנטרים עסקינן אפס גם החתימה השבוע את אלכס קירק. עוד דמיון ביו הקבוצות כשגם פה אני חושב שאפס טיפטיפה מעל בארסה.

גו הורטל גו!

 

יוניקס קאזאן ( 10-7) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (8-9)

האם לנגפורד זומם משהו מתחת לרדאר? צפה לשם קאזאן כבר מריחה את הטופ אייט והיא מרחק משחק מאפס במקום התשיעי. רגע מה? קאזאן אם לגפורד היא קבוצה לא ברורה, זה אנחנו יודעים, אבל דבר אחד אנחנו גם יודעים, מוטום ברוק העלה א הרמה שלו לאחרונה ומתפקד כסטאר לכל דבר לצד לנגפורד. בנוסף, קאזאן מיד ידעה לעשות הגנה כשרצתה ונראה שלאחרונה מישהו פרט על מיתרי החשק שם.

דרושאפקה ניצחה ניצחון יוקרתי שבוע שעבר מול באסקוניה והוכיחה שוב כמה נפיצה היא יכולה להיות. מצד שני דווקא הניצחון הז לא עשוי לבשר לה טובות לאור העובדה שהיא עדיין לא יציבה בשום מובן ומפסידה על כמעט כל ניצחון. דרושאפקה ממשכיה להיות תלויה בתפוקה ההתקפית ובאחוזים משלוש כשבסיבוב שעבר מחצית שנייה מצוינת הביאה לה ניצחון מול קאזאן. האם זה מה שיקרה הערב? תמהני. דרושאפקה לא יציבה וקאזאן נראית מצוין. אני את ללנגפורד את הקרדיט השבוע, הוא והקבוצה שלו ראויים לזה. כמובן, שדווקא היום לא יבוא לקאזאן ודרושאפקה תנצח. אוקי אמרתי את שתי האפשרויות, אני מכוסה.

 

ז'לגיריס קובנה (6-11) – ריאל מדריד (5-12)

לא הרבה נשאר מהריצה הכיפית של ז'לגיריס בסוף הסיבוב הראשון והקבוצה שבה למחוזות ולחברים המוכרים מהתחתית (מכבי! מה את עושה כאן?) לאחר שהפסידה בשבוע שעבר לגלא. ריאל לעומת זאת אמנן מתבססת במקום השני אבל צריך גם להתבונן ולראות שהקבוצה לא במיטבה לאחרונה ויש צורך במשחק טוב שיחזיר לקבוצה את השטף מתחילת העונה.

מה גורם לחולשה לאחרונה בריאל? הםציעות הוחולשה של יול בעיקר, אבל גם החולשה של רודי והצורך להסתמך על ילד בן שבע שאם כל ההערצה לכישרון הוא עדיין לד בם שבע עשרה. אם תשאלו אותי גם ציפו מראנדולף ליותר. אני לפחות. כך או כך זה מבחן מצוין לריאל, משחקים מול ז'לגיריס הם מסוג המשחקים שלא באין בטוב אם המנטליות שלך בירידה. מדריד זקוקה קודם כל למנטליות בריאה בחורף הארוך הזה וניצחון הערב הוא בדיוק מסוג הניצחונות שהיא זקוקה להם, לא הכי יפה לא הכי יעיל אבל ניצחון שיעיד על חוזק מנטלי ויאפשר לה להרים איזו מסיבת כדורסל המשך על חשבון קבוצה אומללה כלשהי במדריד הבירה.

 

אולימפיאקוס פיראוס (5-12) – באסקוניה וויטוריה (6-11)

משחק המחזור ביוון בין מקום שלוש לארבע בין שתי קבוצות מצוינות. גם באסקוניה וגם אולימפיאקוס בעיצומם של עונות שיא ומובלות בידי רכז כישרוני, ספאנוליס ולארקין בעונות שיא ונעזרים בסגל רחב וחכם. ללארקי שי את הקו הקדמי המורכב ברנייני שנגליה וויג'טמן ולוסיליס יש את שחקני הכנף פרינטזיס ולוג'סקי בעוד כל אחד נעזר גם בגארדים נפיצי, קאהם בירץ' מצד אחד ואדם האנגה ורודריג בבואה מאידך.

על אף הדמיון המבני הקבוצות בעלות אופי שונה. באסקוניה היא מקבוצות ההתקפה הטובות במפעל וקולעת 84 נקודות למשחק, אולימפיאקוס לעומת זאת היא מקבוצות ההגנה הטובו במפעל וסופגת 73 נקודות למשחק. בסיבוב הקודם היוונים ניצחן במשחק שיא של וויסיליס ואין ספק שישמחו לעשות זאת שוב אלא שהבאסקים לא ייתנו את זה בקלות רבה מידי. משחק פיינל פור לכל דבר והמלצת צפייה ענקית לכל חובב כדורסל אירופאי באשר הוא. רק שיהיו רוסטרים מלאים, כן ברנייני, אני מדבר עליך.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה.
    כל הביתיות ינצחו למעט דרושאפקה שתנצח בקזאן וריאל שתנצח בקובנה.
    מכבי תנצח דו ספרתי את הכוכב האדום.
    למרות המצב בטבלה ולמרות כל הבעיות מכבי כישרון הרבה יותר גדול מהקבוצה הסימפטית מסרביה.
    נכון כישרון זה לא הכל …ע"ע מכבי תל אביב 2017.
    אבל דווקא מול קבוצה ביתית מובהקת שהשפילה אותה בענק מכבי תתעלה ותביס .

  2. אחלה פריוויו… תאודוסיץ' לא ישחק בצסקא, דבר שלא ישנה כנראה את התוצאה הסופית. לעומת זאת, החיסרון של אודו עשוי להיות משמעותי בקרב מול האתלטיות של כמה משחקני פאו. החיסרון של אודו גם עשוי להכניס את בנט לעניינים מוקדם מהצפוי, גם מכיוון שפנר היא הקבוצה הפחות עמוקה מהגדולות של המפעל. אחת הטענות כלפי בנט בליגה של הגדולים היתה שהוא טווינר- לא ממש 3 ולא ממש 4. תכל'ס הבעיה שלו היתה שהוא לא באמת כל-כך טוב. סופו של עניין, ביורוליג הנמוכה והמאותגרת מבחינה אתלטית, הוא יכול להיות יופי של שחקן לעמדה 4.

    מכבי תנצח הערב, הכוכב האדום עושה את הריצה האחרונה שלה בעיקר במשחקי בית ומכבי תבוא נחושה לנקום על אותו הפסד. אם אני בגאצקיס, אני פותח עם צירבס ומנסה להוציא עבירות בשלב מוקדם מקוזמיץ'. עבירות של קוזמיץ' יהפכו את המשחק לקל בהרבה למכבי. יש עוד המון לכתוב, אבל המון דברים אחרים לעשות.
    אה, ובאסקוניה האהובה מאוד החתימה את לאפרוביטה ששוחרר מספרס על תקן "הרכז הארגנטיני ששוחרר מהאן.בי.איי". אחרי הכישלון עם פריג'יוני, סביר שניקו ייתן דקות טובות ומנוחה ללארקין הנפלא. ובבקשה אל תקרא לאדם האנגה גארד נפיץ, זה מפחית מהשומר המופלא שהוא.

    תודה רבה.

      1. דבר ראשון תודה על ההשקעה והעידכונים.
        דבר שני, חליחה מלזלזל באיכויות ההגנתיות של האנגה. התיאור הוא תלוי הקשר ובמקרה הזה מול ההגנה המצויינת של היוונים אני חושב שהוא עשוי להיות משמעותי בהתקפה כפי שהיה בתקופת.הפציעה של ברנייני.

        1. חשבתי שלשם כיוונת, רק רציתי להדגיש את האיכויות ההגנתיות של הפלא ההונגרי הזה (שהיה מועמד רציני לברצלונה בקיץ ולדעתי היה משנה לחלוטין את העונה שלה).

  3. תודה לביא על קדימון כה מושקע.
    לא ידעתי שבנט חתם בפנרבחצה. זו חדשה מצוינת לליגה (וגם בשבילו) אם הוא יצליח לעשות את השינוי הנדרש במשחק שלו (בעצם לא היה לו משחק עד עכשיו 🙁 )
    מישהו יודע באיזה ערוץ משדרים את המשחק של מכבי?

  4. מכבי שוב הפסידה, הכוכב האדום כנראה שמעה מה אמרתי.
    איזו שלומיאליות ב-3 דקות האחרונות, אני מקווה שג'וג'ו לא ראתה מה שהלך שם.

    1. ראתה ונחרדה..
      פעם ימי חמישי היו כיפיים. היום צריך לריב עם יס, לראות כדורסל תמוה במאני טיים ואפילו אין בלוג חי כדי להתנחם בו.
      ראיתי את הראיון עם המאמן שטען שצעק לשחקנים לעשות עבירה אבל הם "לא שמעו בגלל הרעש באולם". הגיוני בערך כמו "הכלב אכל לי את השיעורים" או את העבירה.

  5. בערוץ 5 עכשיו יש אחלה משחק של ברסה מול אפס אנדולו, ויקטור פאברני אותו סנטר שהסתובב במכבי כילד אובד לפני שנתיים נדמה לי פשוט מפרק את אנדולו ברבע השלישי

  6. היום מכבי איבדה סופית ( מבחינתי ) את הסיכוי הקלוש שלה לטופ 8.
    זו שנה שנייה ברצך שמכבי שוברת כל שיא שלילי אפשרי.
    להזכיר הפסד בית 7 ביורוליג.
    אני מהרהר בקול האם למכבי יש תקומה .
    או כתקוות שונאיה האדומים זו סוף האימפריה והפעם לתמיד ?.
    לצערי כאוהד מכבי שרוף ביורוליג תחושתי היא שזה נגמר אולי לתמיד.
    שכן מי שידע לנהל את המועדון בהצלחה הזדקן כפי שכל בני האדם עושים בסוף ….( מי שנשאר…. ).
    כרגע ההנהלה של מכבי וכח מקבלי ההחלטות הם בדיוק הפוך ממכבי המודל הניהולי הפלאי של העבר.
    ולתחושתי מכבי בדרך להיעלם לחלוטין מהצמרת האירופאית ומכבי בדרך להמשיך את דרכם של ריגה , ספליט , ציבונה, קינדר,בנטון , וארזה , לימוז ,אריס , חובנטוד ופרטיזן .
    והלוואי ואתבדה .

    1. לא לא ברור.
      יש לי מחשבות משלי על הסיפור של מכבי אבל באופן כללי, אני מאוד מקווה שלקראת שנה הבאה מכבי תמנה את טרינקיירי למאמן עם סעיף אי פיטורין עד ינואר לפחות (ובכלל זו המלצה כלית מעתה לכל מאמן שמגיע מכבי). זה המאמן שאני רוצה וזה מי שלדעתי יכול להחזיר את מכבי לעניינים. גם לפאו היו כמה שנים רעות והיא חזרה, עניין של מאמן טוב ורכש מוצל. כמה חבל שאילו שתי הדברים שמכבי לא מצליחה לעשות כבר שלש שנים.

      1. לביא זה לא פרסיונלי .
        זה לא שם כזה או אחר.
        יש כאן בעיה שורשית.
        והבעיה היא שאין כנראה הסכמה בין הבעלים על שום דבר.
        לזכותם ייאמר שהמלחמות לא יוצאות החוצה.
        לחובתם ייאמר שהצד המפסיד מחכה בפינה וזה מה שקרה לארז ולכל מאמן מאז בלאט( ולא שלבלט היו חיים קלים ).
        לדעתי הבעלים צריכים לראות האם ניתן לעבוד ביחד או שמישהו אחד יקנה את החלק של כולם ויחליט לבד.

        בכל מקרה מבחינה אסטרטגית מכבי צריכה לבצע את הדברים הבאים.
        1. סגל לא גדול 12 שחקנים ( ואפילו פחות וזאת למרות העומס ביורוליג )
        2.הרכב יציב שמשחק גם בליגה וגם ביורוליג ולא להיות ברכבת הרים מראשון לחמישי.

        3. בהמשך לסעיף הקודם לפחות 4 שחקנים ישראלים שמקבלים כמות דקות של 15 ומעלה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט