אירועי דיומא – 18.01.2017/מתן גילור

כדורגל:

גביע המלך – רבע גמר – משחק 1

20:15 אלקורקון-אלאבס – שידור בערוץ ספורט 1 (54). המפגש ממנו תגיע הסינדרלה של חצי הגמר. מרבית הסיכויים שתהיה זאת אלאבס, ממרכז טבלת הלה ליגה.

22:15 ריאל מדריד-סלטה ויגו – שידור בערוץ ספורט 1 (54). אחרי רצף של 40 משחקים ללא הפסד וכשהיא מגיעה לדקה ה-85 במשחק ה-41 ביתרון, הרצף של ריאל מדריד הסתיים, בהפסד לסביליה. סלטה ויגו תנסה לנצל את נפילת המתח, אבל הפיבוריטית ברורה, גם אם תינתן מנוחה לחלק מהכוכבים.

 

הגביע האנגלי – סיבוב 3 – משחק חוזר

21:45 פלימות'-ליברפול – שידור בערוץ ספורט 2 (53).

21:45 ניוקאסל-ברמינגהאם.

21:45 סאות'המפטון-נוריץ'.

 

הגביע האיטלקי – שמינית גמר

18:30 ססואולו-צ'זנה.

22:00 לאציו-גנואה.

 

אליפות אפריקה – בית A – מחזור 2

18:00 גבון-בורקינה פאסו – שידור בספורט הספורט  (55/555). המארחת תמשיך להיתלות ביכולתו של פייר אמריק אובמיאנג. שני המשחקים במחזור הראשון הסתיימו בשוויון 1:1.

21:00 קמרון-גינאה ביסאו – שידור בספורט הספורט  (55/555). קמרון ירדה מנכסיה וכבר לא מדובר על הנבחרת הגדולה שניצחה את ארגנטינה משער של רוג'ר מילה ובטח לא על הנבחרת רווית הכוכבים בראשות סמואל אטו. ועדיין, היא הפיבוריטית מבית זה.

 

כדורסל:

ליגת האלופות – מחזור 13

19:30 מכבי ראשון לציון-לה מאן – שידור בערוץ 5+ (56). ראשל"צ במקום השישי בבית עם מאזן זהה למקומות 5 ו-7 ולא אמרה נואש במאבק על הכרטיס לשלב הבא. קל מול לה מאן, שמחזיקה במאזן הטוב בבית, זה בטח לא יהיה. בסיבוב הקודם ניצחה לה מאן בהפרש בן 8 נקודות.

 

יורופקאפ – שלב בתים שני – מחזור 5

21:30 נאנטר-בני הרצליה. אחרי שהפסידה את כל משחקי הסיבוב הראשון, הצליחה הרצליה לנצח במחזור הקודם. הסיכוי לעוד ניצחון די נמוך, בעיקר לנוכח תוצאת המשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון בהרצליה, שהסתיים בתבוסה בת 18 נקודות.

 

יורוקאפ – שלב בתים שני – מחזור 3

*המלצת צפייה* 19:00 זניט סנט. פטרסבורג-הפועל ירושלים – שידור בערוץ מורשת 20. מאבק ישיר על המקום הראשון בין שתי הקבוצות הטובות בבית. לאור ההפסד המפתיע של זניט לניז'ני, במחזור הראשון, אם ירושלים יצליחו לקחת משחק אחד מצמד המשחקים הקרוב מול אותה זניט, הסיכוי לסיים במקום הראשון יהיה גבוה מאד. הפסד מינימלי היום וניצחון בהפרש גדול יותר בירושלים במחזור הבא, והמקום הראשון כמעט מובטח. עם זאת, יש לציין שעל הנייר זניט היא הקבוצה הטובה בבית, וכן שהפועל ירושלים לא מצטיינת במשחקי חוץ בכלל ועל אדמת רוסיה בפרט.

 

טניס:

אליפות אוסטרליה הפתוחה – סיבוב שני

החלק התחתון של ההגרלה – שידורים בערוץ יורוספורט (51) החל משעה 00:35 (19/01/2017).

גאל מונפיס-אלכסנדר דולגופולוב. המדורג 6 מצרפת ניצח את וסלי ב-3 מערכות קלות.  לאוקראיני לקח 4 מערכות כדי לגבור על צ'וריץ'.

פיליפ קולשרייבר דונאלד יאנג. הגרמני, אשר מדורג 32, הוא הפיבוריט במפגש הזה, לאחר שניצח את בסילשווילי ב-4 מערכות. האמריקאי ניצח את פביאנו ב-3 מערכות.

אלכסנדר זוורב- פרנסיס טיאפא. הכוח העולה מגרמניה, המדורג 24, ניצח את רובין האס המותחן בן 5 מערכות, לאחר שכבר פיגור בשבירה במערכה הרביעית. האמריקאי ניצח את קוקושין ב-4 מערכות.

מרקוס בגדאטיס-רפאל נדאל. הקפריסאי ניצל פרישה של יוז'ני באמצע המערכה השניה, כשהוביל 0:1 במערכות. השור הספרדי ניצח את מאייר 0:3.

יושיהיטו נישיוקה-רוברטו באטיסטה. היפני גבר על בולט ב- מערכות. לספרדי המדורג 13 לקח 3 קלילות לגבור על פלה.

דויד פרר-ארנסטו אסקובדו. הספרדי שמדורג 21 איבד 5 משחקים בלבד ליאסיקה. אסקובדו ניצח את מדבדב ב-4 מערכות.

ז'יל סימון- רוג'ריו דוטרה סילבה. המדורג 25 מצרפת ניצח בסיבוב הראשון את מייקל ממנו ב-3 מערכות. הברזילאי גבר על דונלדסון ב-5 מערכות.

מילוש ראוניץ'- ג'יילס מולר. המדורג 3 מקנדה מעך את דאסטין בראון ב-3 מערות. הלוכסמבורגי גם כן עשה זאת ב-3 מול פריץ, אבל כולל שני שוברי שוויון.

דומיניק ת'ים- ג'ורדן תומפסון. האוסטרי שמדורג 8 נזקק ל-4 מערכות מול לסטורף. לאוסטרלי זה לקח 5 מול סוזה.

בנואי פייר- פאביו פוגניני. הצרפתי העפיל תודות לפרישה של האס במערכה השניה. האיטלקי, במיני הפתעה, הדיח את לופז ב-3 מערכות.

אנדרו וויטינגטון- איבו קרלוביץ'. האוסטרלי גבר על פאבלשק ב-4 מערכות. הקרואטי הענק, אשר מדורג 20, שרד מותחן של 5 מערכות עם זאבאלוס וניצח 20:22 במערכה החמישית.

דויד גופן-ראדק סטפנק. המדורג 11 מבלגיה עבד קשה ונזקק ל-5 מערכות כדי לגבור על אופלקה. לצ'כי היה קל בהרבה והוא ניצח ב-3 מערכות את טוסונוב.

גריגור דימיטרוב-יוון צ'אנג. הבולגרי, שמדורג 15, ניצח את אוקונל ב-3 מערכות. 3 מערכות זה גם מה שלקח לקוריאני לגבור על אוליבו.

רישאר גסקה-קרלוס ברלוק. הצרפתי גבר על מוט ב-3 מערכות. לארגנטינאי נדרשו 4, כולל 2 שו"ש, נגד אלבוט.

פאבלו קארנו בוסטה-קייל אדמונד. המדורג 30 מספרד נהנה מפרישה של פולנסקי במהלך המערכה החמישית. הבריטי ניצח את ג'יראלדו ב-3 מערכות.

נובאק דיוקוביץ'-דניס איסטומין. המדורג 2 מסרביה נאלץ להתאמץ במערכה השניה ואת הראשונה והשלישית לקח בקלות מול ורדסקו. לאוזבקי זה הלך יותר קשה עם 4 מערכות מול דודיג.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דאון אנדר – קטע 3:

בקטע 2 של אתמול, עם הסיום בטיפוס, זכה ריצ'י פורט, שהקדים את גורקה איזאגיר ואסטבן צ'אבז ב-16 שניות לאחר בריחה מאוחרת. הזכייה של פורט ממשיכה רצף של זכיות אוסטרליות בכל קטעי המירוץ עד כה. פורט עבר כעת להוביל את המירוץ, כשאיזאגיר וצ'אבז אחריו בפיגור של 20 ו-22 שניות בהתאמה.

קטע 3, בין גלנלג לנמל ויקטור, הוא קטע טריקי למדי בן 144 ק"מ. הסיבה היא חציו הראשון – מעבר לשתי העליות, כל המסלול הוא לאורך החוף, מה שיביא לרוחות צד העשויות לפרק את הפלוטון, ולתת יתרון לקבוצת בריחה. אם הפלוטון ישרוד עד הסיום (ארבע לולאות של נמל ויקטור), הקטע עשוי להסתיים במיאוץ המוני או בניצחון של אחד האול-אראונדרים. הקטע צפוי להתחיל בשעה 2:30 לפנות בוקר שעון ישראל ולהסתיים בסביבות השעה 6:30. לינק לצפייה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון:

כמו בכל אחד מימי הטורניר עד כה, הסשן המוקדם אתמול הביא לנו מותחן שהוכרע בפריים מכריע. במפגש, שהתעלה לרמה גבוהה מאד, גבר מארקו פו על ג'אד טראמפ, לאחר שחזר מפיגור 3:0. פו ממשיך את הכושר המצויין מזכייתו באליפות סקוטלנד (גם שם גבר על טראמפ), ושאר המתמודדים צריכים בהחלט לחשוש ממנו. בסשן הערב, הראה ניל רוברטסון עליונות על "קפטן" אלי קרטר, מה שמראה שהוא אולי חוזר לכושרו המופלא בעבר.

במשחקי היום, היום האחרון של הסיבוב הראשון, נראה בסשן המוקדם את אלוף העולם מארק סלבי מול מארק וויליאמס, עוד אלוף עולם בעברו. סלבי, שגם זכה באליפות בריטניה הפתוחה, ינסה להשלים זכייה קלנדרית בכל שלושת טורנירי ה"טריפל קראון", דבר שלא רבים עשו לפניו. בסשן הערב יפגוש שון מרפי, עוד אלוף עולם, את בארי הוקינס, שחקן מצויין שתמיד מגיע לבאר אך לא שותה ממנה. משחקי היום:

15:00-מארק סלבי-מארק וויליאמס (יורוספורט 2, ניתן לראות כאן)

21:00-שון מרפי-בארי הוקינס (יורוספורט 2, ניתן לראות כאן)

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. הישורת האחרונה של הישורת האחרונה של הוונדה גלוב…
    הפער נכון ל-8 בבוקר – 39.5 מיילים ימיים, כאשר תומסון באמת החליט להמר ולבצע את הפניה לכיוון לה סבלה מוקדם יותר, והוא נמצא דרום מזרחית ללה קלאץ'. באופן תיאורטי המרחק של שניהם מהסיום זהה, אבל לה קלאץ' נמצא במיקום טוב יותר וכרגע לפחות מהיר יותר
    המובילים עומדים להיכנס לאזור של רוחות פנים. כמו שזה נראה לי לפחות, לה קלאץ' יסבול מזה פחות בגלל זווית התקיפה שהוא בחר אל הסיום.
    הזמן הולך ואוזל לתומסון והוא צריך נס כדי לזכות.

    1. תודה.
      זה העידכן של 05:00 שעון ישראל.
      בשעה 10:00 יתפרסם עידכון נוסף, ונוכל לגלות אם פספרטו ממשיך להגדיל את הפער מפוג.

    2. תודה טאקי.בהחלט צמוד צמוד. תומסון לקח כאן הימור שהיה חייב לקחת אבל נראה לי שזה מאוחר מדי בשבילו. אמנם 40 מייל זה כלום אבל כשלוקחים בחשבון את הזווית לרוח המועדפת של הצרפתי יחד עם זה שהמפפנה הבא יהיה מפנה שמאלי עם הפויל השבור, לא נראה הרבה סיכוי חוץ מאשר פגיעה ביאכטה של לה קלאצ'.
      רק תזכורת ב-2004 בריטי אחר ששכחתי את שמו קיבל מכה ואיבד את חרב ההיגוי כ-30 מייל לסיום. בים באמת הכל יכול לקרות

      1. תודה רבה, וואו זה מותח!!! אפלטון, או שאר החברה שמבינים. נראה לי יש פה קבוצה שתשמח אם בסוף המירוץ יעלה פוסט סיכום של המירוץ.
        רק אם זה לא קשה מדי

        1. כמובן, אני אנסה להעלות, מקווה שיהיה לי זמן.
          כרגע נראה שהמירוץ יסתיים בחמישי. אולי חמישי בערב אוכל למצוא איזה שעה שעתיים

          1. תגיד, אין ספק שהמירוץ הזה מעניין בטירוף, וכל הזמן כיף להתעדכן ולדעת עוד. אבל יש עניין לצפות במירוצים כאלה, ובזה בפרט, אולי רק בפוטו פיניש?

          2. אני חושב שבמירוץ מהסוג הזה אין ממש עניין בצפייה. תחשוב שגם מירוץ צמוד כמו זה, הפוטופיניש בד'כ הוא שיאכטה אחת תגיע כמה שעות אחרי השנייה.
            כאן ההנאה היא המעקב הממושך, להכיר את המתחרים, לנתח מזג אוויר ולהכיר איזורים גיאוגרפיים שלא שומעים עליהם.
            האמריקאס קאפ שיתרחש מאוחר יותר השנה הוא מירוץ מושלם לטלוויזיה ולצפייה בתחרות יאכטות ראש בראש.

          3. מושלם, פשוט מירוץ מושלם (לפחות לצופים).
            אם כותבים סיכום כדאי להוסיף את מפות המיקומים בקונטקסט הרחב של הים הגדול כדי לראות איך הדברים השתנו משבוע לשבוע.

          4. עגל לצערי זו משימה שתדרוש ממני יותר מדי זמן.
            אני קצת בלחץ זמן השבוע כך שאל תצפו לסיקור מפורט אלא למבט כללי על התחרות ומה שלמדנו ממנה.
            וכמובן שיש למה לצפות להמשך השנה כי עם כל המיוחדות והאתגריות של ה'וונדה גלוב'- האמריקאס קאפ הוא הדבר האמיתי.
            החזית הטכנולוגית המתקדמת ביותר, השייטים הטובים בעולם, שידורי טלוויזיה מרתקים ומתח ודרמה שאי אפשר למצוא באף תחרות שיט אחרת.

          5. אפלטון אל דאגה, מה שלא יהיה זה סבבה לגמרי. העדכונים שאנחנו מקבלים כאן הם מעל ומעבר (ותודה לטאקי ופומה)

    1. פומה אני לא מכיר את מייק הורן לצערי. ממה שקראתי אחרי הטיפ שלך נשמע כמו אחלה בחור.
      הרפתקן אמיתי. אבל הוא לא מוגדר כשייט או ספורטאי יותר דופן.
      הבנתי שהוא רוצה להפליג לאנטרקטיקה ולחצות אותה ברגל.
      הרפתקה מגניבה אבל לא משהו כזה יוצא דופן.
      אם אתה מכיר את אסף רייפלד הוא מוציא הפלגות לאנטרקטיקה פעמיים בשנה לקבוצות ישראלים. הפלגתי איתו שנה שעברה בנורווגיה, חוויה מדהימה.

  2. הסתכלתי שוב על הקטע על פניו לפי התיאור מתאים ךבורח חזק או קבוצת בריחה.
    פורטצאןוס סיימון גראנט גורקה יהיו שם מן הסתם אבל לוטו הביאו את רוברט גנסינג הבורח הטוב מכולם לחימום לקראת עונת המירוצים .
    מענין מה הוא מתכנן לעשות הוא כבר חם או שישב מאחור ויתן לאוסטרלים לרוץ ?

      1. ולגבי גורקה במוביסטאר, זה נראה שהוא נועד להוביל את הקבוצה יחד עם יאשה סוטרלין, השען הגרמני שלהם. כמו שזה נראה כעת, הטור יוכרע ע"י המטפסים ולא ע"י האול אראונדרים, אז גורקה הוא בהחלט המוביל (ובפוזיציה טובה לקחת פודיום לכל הפחות).

        1. גורקה הבסקי הוא אחג הפחות מוערכים שיש בשל אופיו הנוח.
          מה הוא מסוגל לעשות כמוביל לא ראינו אף פעם .
          אבל ולורדה חיב לו ולפורטוגלי על הבריחה ההיא מיואקים רודריגז בוולטה ההיא .

  3. נכון ל-12:00 שעון ישראל, הפער בין פספרטו לפוג הוא 36 מייל ימי.
    הפער הצטמצם למרות שהצרפתי מהיר יותר, בגלל בחירת נתיב ההתקדמות של הצרפתי, שמטרתה לאפשר לו לעקוף מערכת לחץ גבוה.
    מה יכריע זה השלוב של בחירת הרגע לפנות לכיוון לה-סאבל, ומזל. הרבה מזל.
    2 השייטים יעברו במקביל לחופי בריטני, ומיטב הבנתי, במסלול הנ"ל צפויים הרבה נעלמים שישפיעו על השייטים.
    סיום יותר מותח קשה היה לדמיין.

      1. בברטאן אפשר בקלות לאסוף מולים מהחוף בשעת שפל ,
        עוד להיט שם מבחינה קולינארית זה הקרפ המפורסם שעשוי מכוסמת,
        אחד האזורים היפים ביותר בצרפת ובעולם בכלל,

  4. אכן אזור יפה.
    ובנוסף, אפשר למצוא בערי החוף (ואן לדוגמה) מבחר יוצא דופן של מאכלי ים – בעיקר הסקאלופס והאויסטרס.
    הסקאלופס – סיבה מספיק טובה לבחור במקום כיעד לחופשה הבאה…

    1. אם אתם כבר בקטע של פירות ים ומפרץ ביסקיי המהמם אז תעשו לעצמכם טובה ותקפצו גם לגליציה בצפון ספרד. כל מה שיש לצרפתים רק יותר טעים ואנשים יותר נחמדים

      1. גליסיה זה הטיול שהתפספס לי. לפני שנולדו ילדי, תכננו טיול של חודש עם מסלול שמתחיל בסן סבסטיאן, ומסתיים בסנטייגו דה קומפוסטלה (טיול בדגש קולינרי, כמובן…), אבל נסיבות לא נעימות ביטלו לנו את הטיול.
        עם ילדים, לעשות טיול שסובב יין, דגים, ופירות ים – זה פחות אפשרי…

          1. זה לא היה קל, אבל בסוף הגעתי להחלטה שזה פחות חינוכי להיות "מבושם" במחיצת ילדי במשך החלק הארי של שבועיים…

      2. למה לעבוד קשה..
        תן לי שלושה שבועות חודש ואדווח לך משם. ..
        נוסע כל שנה …מתחיל בברצלונה ויאלהה בקירה סאלארדו וכנראה השנה עוד ממתקים ..

  5. נשארן פחות מ 35 מיילים הפרש אני מקוה שכולם מבינים שתומפסון עדיין במפנה ימני הוא לא הסתובב אלא חידד מקוה שטאקי לא בלבל אתכם במונח פנה .
    הוא לא פנה אלא חידד סיבוב בימאות מדמע החלפת מפנה טם הרוח הגיעה מצר ימין קודם אז עכשיו היא מגיעה לאחר סיבוב מצד שמאל.
    כמובן שיש לתומפסון נחיתות במפנה הזה אבל הוא יודע ללכת חד יותר מלה קלאץ ולכן הוא יכול לפנות או נכון יותר להסתובב מאוחר ממנו .
    שורה תחתונה בכובע יש עוד שפנים ….
    ולקינוח אם דיברנו על צפון מערב ספרד גאליסיה וארץ הבאסקים אז יש לנו את גורקה איזאגיר המככב כעת באוסטרליה בטור סנטוס דאון אנדר לא פחות מרתק לחלקנו מהמירוץ הזה.

    1. לאלו שאוהבים שלג אז יש בצרפת וצפון ספרד פיקוס דה אירופה מפגש קנטבריה עם ליאון יש שם שני אתרי סקי קרובים ויש את פיקוס דה אירופה ןיש אתרי סקי נפלאים בפירינאים סביבות ברצלונה.

    2. האמת שלה קלאצ' מפתיע אותי שהוא לא עושה עדיין את המפנה.
      הוא יכול כבר מבחינת זווית רוח, תומסון עדיין לא.
      אבל הוא הולך על בטוח, ככה הוא יוכל לעשות את המפנה האחרון בזווית נוחה, כמעט צידית בעוד שלה קלאצ' יצטרך להפליג קרוב יותר לרוח. בכל מקרה תומסון מראה כאן נחישות ומיומנות שיט מרשימים ביותר. לצמצם בחצי את המרחק ב-24 שעות כששני השייטים מפליגים באותה רוח יחסית חלשה זה מאוד מרשים

  6. ודווקא 24 שעות לפני הסוף כשהמרחק כל כך קטן תומסון הגיע למק' השבירה. הוא לא ישן כלל ב 48 השעות האחרונות בגלל בעיות עם מד הרוח שמפריע להגה האוטומטי לעבוד כמו שצריך.
    כשמגיעים לסף חוסר השינה המסוכן מתחילים לפתח אפאתיות והרצון לישון משתלט על כל הגוף. פשוט אי אפשר לעשות שום דבר אחר. בטח אחרי שהגוף גם ככה חלש מ-74 ימים בים.
    למעשה תומסון אמר שהמירוץ חסר סיכוי וכרגע הוא רוצה להתמקד בלתקן את מד המהירות כדי שיוכל לישון. לא מעניין אותו קו הסיום, הוא פשוט רוצה לישון. תגובה מדהימה בכנותה ומבטאת את התחושות של המתמודדים בצורה שאין באף ענף ספורט אחר.

        1. תודה. השאלה שלי התייחסה להאם אלה דברים שהוא אומר בדיבור עם הצוות שלו, שאיתם אני מניח שיש לו ערוץ תקשורת קבוע, או שהוא מדבר כאן עם מישהו אחר (עיתונאים וכיו"ב)?

  7. יכול להיות גם נסיון להרדים את.לה קלאץ….
    הרוחות מתחזקות הרמה נהדפת לצפ מזרח עוד 12 שעות הרוחות עולות ל כמעט 30 קשרים מצפון מזרח עד מז צפ מזרח אם ץומפסון ישן שעתיים שלוש יוכל להסתער על הפיניש .
    מה יקרה בסוף מעריך צמוד

    1. אם זה כך ובאמת יש כאן משחקי מוחות זה טקטיקה מאוד יוצאת דופן בסגנון המירוצים הזה. אבל האמת שזו בהחלט יכולה להיות טקטיקה טובה כי מספיק שלה קלאצ' מוריד רגל מהגז הוא מסבך את עצמו לאללה

      1. מעניין, איך הצוות שלו הגיב על זה? ניסה לעודד אותו להמשיך ולנסות לנצח למרות המצב הגופני הלא הגיוני שהוא נמצא בו או שהם מבינים את המצב הגופני ולא ניסו להמשיך ללחוץ עליו.
        ולפי שהבנתי רוב השייטים שיוצאים למירוץ הזה יוצאים כדי לנצח, אבל בטח שייטים שזה לא הפעם הראשונה שלהם והם יודעים שהם הכי טובים בעולם כמו תומסון ולה קלאץ' יוצאים למירוץ כדי לנצח, ואז התגובה הזאת עוד יותר מדהימה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט