דניס IS THE MAN מנצח את נובאק

לפני כמה דקות ניצח דניס איסטומן (117 בעולם) את נובאק ב-5 מערכות. איך זה קרה?

  1. עצה של אמא שווה זהב – דניס איסטומן הוא יוצא דופן ב- ATP כי מי שמאמן אותו זה אמא שלו. אולי בגלל שאמא מתקשה עם כדורים מהירים, דניס משחק משחק איטי של נקודות איטיות. העצה שהוא קיבל מאמא היתה שווה זהב היום: "דניס," היא אמרה לו, "תחזיר את כל הכדורים בלי כלום עליהם למרכז". דניס ילד טוב הקשיב לאמא. ונובאק, בתגובה, עשה 80 טעויות לא מחויבות ביחס גרוע  1:1. (היחס של נובאק הוא 1:2 במשחק רגיל או 1:4 כשרוג'ר עומד מולו…).
    נובאק לא הצליח לייצר את המהירות שמתאימה לו והחטיא את המגרש בכדורים ארוכים. כשנובאק נסה לקצר את הנקודות וללכת לפינות, איסטומן היה שם ברוב המקרים לתקוע כדור מהיר לאורך הקו שהפך לווינר.
  2. דניס איסטומן ראה את הכדורים מוקדם, סירב להתרגש וסירב להמר על ווינרים לא מבושלים. עוד דבר שהוא עשה, ושאני לא ראיתי לפני זה, הוא כדורי העברה גבוהים (לובים, וקשתות גבוהות בלי כח) לצד המערבי של המגרש. כשנובאק הרים את המבט יחד עם הכדור הוא ראה את השמש…. . כל הכבוד על הטריק דניס!!
  3. מזג האוויר המחורבן של מלבורן היכה שוב. ביום המשחקים השני (והראשון של נובאק) הוא קיבל את וורדסקו ב 39 מעלות חום (תוסיפו עוד 5 מעלות על החור באוזון). למחרת היה יום של 17 מעלות שירד עד ל- 7 מעלות בלילה. היום שוב היה 29 מעלות (+5). איסטומן גרר את המשחק בעזרת הטקטיקה האיטית שלו ל 4 שעות וחמישים דקות. שעה וחצי רק המערכה הראשונה… לא יודע בקשר לנובאק, אני התלבשתי קצר וכשהטמפרטורה צנחה חטפתי צינון, שלא לדבר ששינה מתוקה לא היתה לי.
    וורדסקו לדוגמא (שיחק מול נובאק בסיבוב הראשון) כנראה חטף אלרגיה (תופעה מאד ידועה פה, מזג אוויר חם ויבש והמון אבקנים באוויר) ומי שראה את המשחק ראה שוורדסקו לא הצליח לפגוע במרכז המחבט. דניס ילד טוב של אמא לבש אתמול סוודר ול'ח ויטמנצ'יק והיום היה פגז!
    מבטו של נובאק נראה ערפילי וכבוי במשחקון האחרון, ולמרות אלמנט ההפחדה שלו, הוא היה בסוף המשחק קליפה ריקה.
  4. גיל 30 המקולל. נובאק (ויחד איתו מארי) הוא יליד מאי 1987. הוא מתקרב לגיל 30. הנפילה ביכולת לא מגיעה בול בגיל 30, אבל, פתאום באווירה של טורניר  פתאום מתפלעק איזה משחק גרוע בין כל המשחקים. אין מה לעשות בקשר לזה, ככל שמתגברים המשחקים הגרועים נהיים יותר ויותר תכופים עד שהן עולים על המשחקים הטובים ואז אין מה לעשות, זה זמן לפרוש.
  5. בראיון לאחר המשחק, דניס נראה מבודח ורגוע. "היום הוכחתי לעצמי שאני שייך לחברה במקומות הגבוהים". לך על זה דניס!

Image may contain: one or more people and sunglasses

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. דניס לא דניס
    איפה האלופה הבאה סימונה האלפ ? 🙂
    זאת הפתעה של פעם בעשור כמו ההפסד של נאדל לסודרלינג בזמנו או שיותר גדול מזה ?
    תודה על הפוסט המהיר

    1. סודרלינג היה שחקן הרבה יותר טוב מהאוזבקי. מצד שני נדאל ברולאן היה מלך ונובאק באוסטרליה רק נסיך…

  2. סחטיין על הניתוח הזריז עידו. מסכים עם רוב הנקודות. ודי שמח שג'וקוביץ' הפסיד. למרות שאני מעריך את היכולות, לא ממש התחברתי אליו אף פעם והוא גם האחראי הראשי לזה שנדאל לא הצליח להשוות את ההישגים של פדרר או אפילו להתעלות עליהם.

    1. מצד שני הוא גם אחראי שפדרר לא יגדיל את הישגיו בהרבה..ראה 2015 כדוגמא וברור שגם בשנים שפדרר עוד היה "צעיר"

  3. עוד אבחנה חשובה שאתה מעלה כאן היא גיל שלושים המקולל. מסכים לגמרי שזו הנקודה שבה מתחילים לראות ירידה אצל מרבית הטניסאים (כולל פדרר הגדול; הירידה של נדאל התחילה עוד קודם בגלל שחיקה ופציעות).

    מה שמאיר נקודה מעניינת נוספת: יותר מחצי מהטניסאים שמדורגים כרגע בין 30 הראשונים בעולם עברו כבר את גיל 30 או מתקרבים אליו מאוד. לדעתי זה פותח חלון הזדמנויות נדיר בשנתיים שלוש הקרובות לדור טניסאי הביניים המוכשר פחות לגנוב כמה גראנד סלאמים לפני שהדור הצעיר נכנס לעניינים.

    לטניסאים כמו ראוניץ', נישיקורי, תיים, גופין, טומיץ' ודימיטרוב, השנים הקרובות עשויות לתת הזדמנות ייחודית להירשם בהיסטוריה לפני שהזברבים והקירגיוסים משתלטים על העניינים.

    1. זה לא מדוייק,כי פעם אף שחקן כמעט לא הגיע בכלל לגיל 30. היחידים עד כמה שאני זוכר שעוד היו טובים אחרי גיל 30 היו אגאסי וקונורוס. בתקופה הזאת עדיין הטניסאים הכי טובים בעולם הם בגיל 30 וגם פדרר בגיל 30 עוד שיחק טניס ברמה מאוד מאוד גבוהה.אני מניח שאבולוציה תהיה ששחקן יוכל למשוך ברמה הגבוהה ביותר גם בגיל 35

      1. יכול להיות, נחכה ונראה.

        בכל מקרה, יש הבדל בין למשוך ברמות הגבוהות לבין לשלוט במקצוע בדומיננטיות כמו של רפא, פדרר, נולה ואנדי בעשור האחרון. אני בהחלט מאמין שגם נולה וגם אנדי עוד יקחו גראנד סלאמים (בטח השנה, ובטח כשמארי עדיין רעב וחסרים לו כמה כדי לבסס מעמד כאחד הגדולים). אבל אם הדומיננטיות תפחת, זה יכול להספיק כדי לתת הזדמנות של ממש לדור הביניים שעד עכשיו כמעט לא היה לו סיכוי.

      2. קונוס אגסי ופדרר מחזיקים בידי הטניס וראש הטניס הכי טוב שידע המשחק לכן הקרירות הארוכות. אבל מול מפציצים מאד קשה להם.

  4. אמנם צריך לחכות ולראות מי זוכה, אבל התחושה היא שתם עידן.
    פעם היית יכול לדעת בוודאות גבוהה מאוד 75% ממשתתפי חצי גמר סלאם, אם לא 100%. החשודים המיידיים תמיד הופיעו למסדר, ומעטות הפעמים שיותר מאחד הבריז.
    בשנה האחרונה זה ממש משתנה, ואתה כבר לא יכול לשייט לך בקרוז קונטרול ולהצטרף למעקב אחרי הטורניר רק בשלב הלפני אחרון. יש אמנם פייבוריטיים, אבל כבר אין כמעט ודאויות.

  5. העידן של רוג'ר ונדאל תם. העידן של מארי ונובאק – לא נראה לי.
    מאמין שאחד מהם או שניהם יופיעו בכמעט כל גמרי הסלאם בשנתיים הקרובות.

    בתור אוהד של נובאק, אני בבעיה. להערכתי אין לו את הניצוץ/כלי נשק סודי שיכול לשלוף כדי לצאת מהקבר.
    הוא מצוין בכל כך הרבה אספקטים שזה לא יאומן, אבל איכשהו הטניס לו נראה קצת צפוי, אפילו כשהוא מנצח. כלומר הטניס שלו הוא תוצאה של עבודה קשה ואימוני פרך אבל פחות כשרון.
    אני אומר זאת בצער.

    1. מדויק! בגלל זה אהבתי את הטקטיקה של איסטומין. לתת כדורים חלשים לאמצע ולתת לנובאק ליצור. מסתבר שאין לו יותר מידי מעוף.

      פדרר היה אוכל אחד כזה ב3 בייגלה

  6. נולה בתקופה לא טובה מסוף שנה שעברה,
    אין יותר מדי מה לנתח, 70+ טעויות לנולה ועוד העובדה שאיסטומן נתן את משחק חייו,שיחק נפלא במיוחד בנקודות החשובות הכריעו את הכף.
    ועדיין אין ספק שמדובר באחת ההפתעות הגדולות שהיה בטניס בעשור האחרון.
    מעכשיו זה של מארי להפסיד, ואולי תצחקו הזדמנות לא חוזרת לרפא לקחת סלאם! יש לו הגרלה לא פשוטה בכלל והוא נורא לא יציב אבל אם הוא ישחק את הטניס הטוב שלו (אפילו לא את הטניס הטוב הישן שלו,סתם הטניס הטוב מהשנה האחרונה) הוא יכול לקחת את זה.

    1. זה קצת פשטני להגיד "נולה בתקופה לא טובה" הוא רק ניצח את מאריי לפני שבועיים במעמד גמר דוהא.

      סיכויו של נאדאל לא השתנו בעייני.

  7. ובמשחק שפספסתי גם אגא מחוץ לתחרות.

    בינתיים איבדתי את זוכת הגמר שלי (האלאפ) חצי גמר (האלאפ) ועוד חצי גמר (נובאק). GOING STRONG

      1. גבר, אני מורווח $2000 מהימורים.

        (בחשהון פשוט שאני לא קונה לוטו $20, ואני לא רונה לוטו כבר 20 שנה 50 שבעות בשנה).

        עדיין זברב וקונטה בפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט