אירועי דיומא – 15.01.2017 / רועי ויינברג

כדורגל:

פרמייר ליג – מחזור 21:

15:30-אברטון-מנצ'סטר סיטי (ספורט 1). סיטי חזרו לכושר הטוב שלהם מתחילת העונה ולהוציא ההפסד לליברפול הם עם 5 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. ההתקפה מעולה (ממוצע של 2.6 שערים בתקופה הזאת), ההגנה ספגה רק 2 שערים בלבד והם עדיין יכולים לאיים על האליפות. אברטון, לעומתם, לא בכושר מדהים אבל יכולים להפתיע והראו את זה מול ארסנל. משחק שיכול להיות מאוד מעניין.

*המלצת צפייה* 18:00-מנצ'סטר יונייטד-ליברפול (ספורט 1). משחק שמפגיש בין 2 קבוצות בכושר מנוגד. יונייטד נהדרת בזמן האחרון. 9 ניצחונות רצוף, בלי הפסד מאז נובמבר ובכללי נראה שמוריניו הסתגל לקבוצה שלו. הם עדיין רק במקום השישי, אבל כשהם משחקים כדורגל כזה הם יכולים לסיים את העונה גבוה יותר. ליברפול במצב פחות טוב וללא ניצחון בשלושת משחקיה האחרונים. היריבות הגדולה בכדורגל האנגלי תמיד מבטיחה משחק מעניין, וכך גם הערב, כשהמרסייסיידרס ינסו לחזור לנצח.

לה ליגה – מחזור 17:

13:00-ולנסיה-אספניול (ONE). משחק אמצע טבלה בין ולנסיה, שעם יתרון נקודה על הקו האדום, ואספניול שנמצאת במקום ה-11. ולנסיה, הביתית, עם ניצחון אחד בששת משחקיה האחרונים וללא ספק האנדרדוג הערב, אבל המשחק הזה יכול ללכת לכל כיוון.

17:15-סלטה ויגו-אלאבס (ONE). שתי נקודות בלבד מפרידות בין 2 הקבוצות האלו שנמצאות גם הן באמצע הטבלה. כל תוצאה לא תפתיע כאן.

19:30-גרנדה-אוסאסונה (ONE). קרב תחתית רותח בין 2 המקומות האחרונים בליגה, הקבוצות היחידות עם כמות נקודות חד-ספרתית. כל אחת מהן תנסה להמנע מירידה לליגה המשנית ו-3 נקודות פה הן הכרח בשביל זה.

21:00-ספורטינג גיחון-אייבר.

*המלצת צפייה* 21:45-סביליה-ריאל מדריד (ONE). משחק בין 2 הקבוצות שבמקומות הראשונים בליגה. ריאל, ללא הפסד כבר 40 משחקים רצוף, תרצה להגדיל את הפער מהמקום השני ל-7 נקודות. כשהיריבה היא סביליה, אותה היא ניצחה בבית (וחזרה מפיגור 3-1 ל-3-3 מולה) בשבועיים האחרונים, סביר מאוד שהם יוכלו לעשות זאת.

סרייה איי – מחזור 19:

13:30-קליארי-גנואה. ל-2 הקבוצות יש מספר שווה של נקודות והן רחוקות מהקו האדום, אבל גם ממקום שמוביל לאירופה. לא משחק מעניין במיוחד.

16:00-לאציו-אטלאנטה (ספורט 2). קרב ישיר על כרטיס לליגת האלופות. לאציו במקום הרביעי עם 37 נקודות, אטלנטה במקום השישי ושתיהן יכולות להתחיל את השנה הבאה בצ'מפיונס ליג במידה ויסיימו בטופ 3, בו נמצאת נאפולי לה יש 38 נקודות. הקבוצות די דומות אחת לשנייה וזה יכול להיות משחק לא רע.

16:00-סמפדוריה-אמפולי. עוד משחק אמצע טבלה – שתיהן לא יגיעו לאירופה או ל-8 המקומות הראשונים, שתיהן כנראה לא ירדו. משחק די מיותר.

16:00-ססואולו-פלארמו. 2 קבוצות במקומות קרובים, אבל עם 8 נקודות הפרש. כדי שססואלו תשאר מחוץ לסכנת ירידה היא צריכה לנצח פה ולשמור על מרחק מהקו האדום. זה מה שיקרה.

16:00-נאפולי-פסקארה. קרב קצוות בין פסקארה האחרונה לנאפולי השלישית שיכולה לנצל את המפגש של לאציו ואטאלנטה כדי לבסס את השליטה במקום השלישי.

16:00-אודינזה-רומא. רומא עדיפה על אודינזה והתקפתה החלשה, ולכן סביר מאוד שתנצח.

21:45-פיורנטינה-יובנטוס (ספורט 2). משחק מעניין בין יובנטוס הראשונה לפיורנטינה התשיעית, אבל קשה לראות את הסגולים מנצחים את הגברת הזקנה. תיקו, לעומת זאת, אפשרי בהחלט.

אליפות אפריקה – בית ב':

18:00-אלג'יריה-זימבבואה (ספורט 5+לייב). המפגש הראשון בבית מפגיש בין אלג'יריה החזקה, שמציגה כוכבים כריאד מחרז, נאליב בן טאלב ואיסלם סולימני, ובין זימבבואה החלשה ממנה שהגיעה לטורניר בפעם הראשונה מאז 2006 ולא מציגה שחקנים בולטים יותר מדי, אולי מלבד נולדג' (ידע) מוסונה מאוסטנדה. הם האנדרדוג מול אחת הנבחרות האפריקאיות החזקות ביותר שמצפה לתואר אחרי ההופעה המכובדת שלה במונדיאל.

21:00-תוניסיה-סנגל (ספורט 5+לייב). סנגל, נבחרתו של סאדיו מאנה מליברפול, לא עברה את שלב הבתים מאז 2006, אבל עם סגל שכולל גם שחקנים מאברטון ונאפולי יכולה לשאוף לרבע הגמר. תוניסיה באה לטורניר עם סגל די אפור אבל מגובש קבוצתית, כזה שהגיע לרבע הגמר. סביר שהן יאבקו על הכרטיס השני לשלב הבא.

כדורסל:

ליגת העל הישראלית – מחזור 14:

20:30-בני הרצליה-מכבי ראשון לציון (ספורט 5). קרב מעניין שיכול להיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הרצליה עדיין מחכה לחזרה של כארם משעור ובכושר רע בלעדיו. אם הוא ישחק הערב המצב שלהם יהיה טוב בהרבה, אבל גם ראשון לציון לא בדיוק אימת הליגה כשהם במקום השישי בלבד ומקווים להפתיע שוב את כולם בפלייאוף.

21:05-הפועל תל אביב-הפועל אילת (ספורט 5). אילת באה למשחק אחרי תבוסה מול ירושלים (קלעו 50 נקודות ב-40 דקות) כשהם במקום התשיעי ולא יציבים, רק מחזור לפני המשחק מול י-ם הם הפתיעו את המוליכה, מכבי תל אביב. הפועל של רמי הדר גם לא בכושר מדהים, אבל ניצחה את האלופה במשחק מטורף במחזור שעבר. הם פייבוריטים, במיוחד בבית. המשחק שלהם מול אילת יכול להתפתח למשחק עם קצב גבוה בהתחשב בזה שהן 2 מ-3 הקבוצות היחידות בליגה (יחד עם מכבי תל אביב) שגם קולעות יותר מ-80 נק' בממוצע וגם סופגות יותר מכמות זו.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דאון אנדר:

(הסקירה שהובאה כאן אתמול מובאת שוב היום, זאת כי הקטע משודר בשעה שונה משאר קטעי המירוץ)

ברוכה הבאה, עונת 2017. העונה נפתחת כתמיד בסדרת מירוצים באוסטרליה. הטור הראשון בדרג הוורלד טור של השנה הוא טור דאון אנדר באזור אדלייד, הנמשך שבוע (עד ראשון הבא). הטור, שבעבר אופיין כמתאים למאיצים, שינה את פניו בשנה שעברה, והחל לכלול קטעים יותר גבעיים. זה הופך אותו ליותר מתאים לרוכבים המוגדרים כאול-אראונדרים. המועמד המוביל מבין אלו הוא אלוף העולם פטר סאגאן, המגיע למירוץ עם קבוצתו החדשה בורה-הנסגרוהה. עוד מועמד כזה הוא הזוכה בשנה שעברה (זכייה שלישית במירוץ בסה"כ), סיימון גראנס המקומי. גם מטפסים ינסו את מזלם בתוואי הגבעי, וכך נוכל לראות במירוץ רוכבים כריצ'י פורט, אסטבאן צ'אבז, תומאס דה גנט, גראן תומאס ומיקל לאנדה.

קטע היום הוא קטע הפרולוג של הטור (אחריו המירוץ יתחדש ביום שלישי). הקטע, שלמעשה מהווה מירוץ נפרד הנקרא People's Choice Classic, הוא קטע שטוח וקצר באורך כ-50 ק"מ, ובכך הוא מתאים למאיצים, אולי לניצחון הראשון של סאגאן העונה. הקטע צפוי להתחיל בסביבות השעה 11:15 בבוקר ולהימשך כשעה. שידורים (ייתכן שיידרש להתקין תוסף לשינוי מיקום לאוסטרליה) כאן.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס:

לאחר פגרת חג המולד, אנו חוזרים לאחד הטורנירים היוקרתיים ביותר שיש לענף להציע – טורניר המאסטרס. מדובר באחד משלושת הטורנירים מתוך מה שמכונה ה"טריפל קראון", יחד עם אליפות בריטניה ואליפות העולם. בניגוד לשאר הטורנירים שאנו רואים לאורך העונה, כאן משתתפים רק 16 המדורגים ראשונים בדירוג העולמי, מה שמבטיח משחקים איכותיים כבר מהיום הראשון. בכל יום מארבעת הימים הקרובים נראה שני משחקים, אחד בשעה 15:00 ואחד ב-21:00, כאשר המשחק המאוחר יותר משודר ביורוספורט 1 הנקלט אצלנו, והמוקדם יותר ביורוספורט 2, בו ניתן לצפות דרך האינטרנט (קצת חבל, היות ונראה שהמשחקים המוקדמים יותר אטרקטיביים).

משחקי היום:

15:00-רוני אוסליבן-ליאנג וונבו (יורוספורט 2, ניתן לראות כאן)

21:00-דינג ז'ונווי-קיירן ווילסון (יורוספורט)

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

    1. בכיף. יש שם בד"כ שלושה לינקים ליורוספורט 2 ולפעמים יש גם לסנוקר בערוצים אחרים. מנסיון לא כולם עובדים, לכן כדאי לנסות כמה עד שמוצאים.

  1. וונדה גלוב יום 70- עוד 1450 מיילים להקפת העולם.
    תומסון תכנן את המתקפה שלו בלילה, ואכן הצליח להוריד עד 80 מייל מלה קלאצ'. אך הצרפתי לא נלחץ והחזיק מעמד. בשעות הבוקר הוא כבר תפס את שולי המערכת האנטי ציקלונית והחל מפליג ברוחות חזקות יותר משל תומסון. הפער גדל ונראה שיגדל עוד בשעות הקרובות. חלון ההזדמנויות של הבריטי הולך ונסגר. כרגע ההזדמנות הבאה לצמצום תהיה באיים האזורים אך לא בטוח שזה יהיה מספיק.
    הרחק הרחק מאחור מתפתחת סופה בקייפ הורן, כשארבעה שייטים יצטרכו להתמודד איתה. אלו רוחות המגיעות מפטגוניה, קפואות ותופסות תאוצה על צלע ההר, נקראות רוחות קטבטיות. המתמודדים יצטרכו לבחור האם להתמודד עם הרוחות החזקות או לרדת דרומה, להתרחק מהיבשת בתקווה לפחות עוצמה של הרוח אך יותר גלים והסתכנות בפגיעה בקרחונים צפים.

    1. כרגע המסלול של שני המובילים זהה – תומסון פשוט נמצא 100 מייל מאחורי לה קלאץ', ולה קלאץ' מהיר יותר.
      אלא אם כן תהיה הפתעה בהמשך זה סגור…
      המסלול של לה קלאץ' נראה טוב יותר מבחינת הרוחות שצפויות בהמשך ואין ממש דרך אחרת לתקוף את הסיום מלבד המסלול שהם נמצאים עליו.

      כנראה ששוב הפייבוריט הבולט ינצח…

      1. ההבדל היחיד זה אם תומסון יבחר לעבור בין האיים ולנסות לנצל תיעול של הרוחות כדי לצמצם מעט. אבל כן, זה נראה גמור אלא אם תקרה תקלה בלתי צפויה לצרפתי. ניהול מירוץ נהדר של לה קלאצ' עם לא מעט מזל, ומגיע לתומסון שאפו ענק שהצליח לשמור על כזה מירוץ צמוד למרות שהפליג עם נכות ונחיתות של היאכטה יותר מחצי דרך

        1. תודה על העידכון
          הבנתי ששני שייטים התהפכו ליד ההורן היאכטה אוריקה עם אסטבאן צאווס .
          וגם סימון גראנס בקשיים ..כי נשבר לו הסינגל פיבוט האחורי ?

          1. אופס התבלבתי עם השירשור של האופניים רגע בעצם איזה שירשור זה על הטניס באוסטרליה ?
            על הסנוקר ביפן או על המשחק כדורגל של מכבי נגד קב הכדורסל של יורשליים…או על המשחק פיניקס סאנס נגד הפועל חולון במלחה …?
            פאקו בבקשה תעשה לי סדר בשירשור …

        1. שיעדענו גם את מיקום הרמה למחר ומחרתיים כי זו נעה מזרחה ושלא יסתמכו על המיקום הנוכחי לתיכנון מסלול לארבעה ימים קדימה.
          באופן אישי אני מתחיל להתבלבל בין הוונדי גלוב לשחקני הפועל יורשליים כדורסל והטור דאון אנדר האוסטרלי…
          עוד מעט ידברו על אליפות סנוקר ואני עלול לחשוב שמדברים על תחרות סקי בקאנאריים הכל מתחיל להתבלבל לי ….

          1. כרגע המסלול המתוכנן של תומסון הוא בדיוק זהה לזה של לה קלאצ', לעבור על הקצה המזרחי של האי סאו מיגל.
            לדעתי יהיה לו יותר נכון לקחת סיכון ולעקוף את האי ממערב. יש שם רוחות חזקות יותר ונראה שהזווית לתקיפה אחרי האיים האזורים תהיה יותר טובה.
            אבל יש סיכון של הסתרה מהאי שם יש הרים גבוהים.
            אם הוא בוחר באותו מסלול של לה קלאצ' והולך על בטוח אז אין לו צ'אנס

  2. קאלב יואן, הספרינטר האוסטרלי, לוקח את הקטע של היום. עושה זאת בשנה השנייה ברציפות. עבודה יפה של קבוצת אוריקה שהובילה אותו. הקבוצה הולכת לירות בכל התותחים במירוץ הזה.

  3. סיכום הטענות.
    התפזרות מהסוג הזה של הדיומא הוא נחמד מאד כל עוד לא מדובר בספורט טכני.
    כשמדברים על מירוץ אופניים בלי להוסיף את פרופיל המסלול ותחזית מזג האויר אין שום טעם לדבר על המיאוץ בכלל כי אף אחד לא מבין.בדומה לכך כשמדברים על שייט כאשר הקוראים לא מכירים לא מיומנים ולא מכירים בלי להסביר מהו כיוון הרוחות כרגע כיצד ישתנה במהלך היום כיצד יראה מחר מחרתיים התיאור מאבד מהעוקץ.
    שורה תחתונה עם כל הכבוד ליוזמת הדיומא שהיא נהדרת להצגת הדברים נכון לעכשיו כאשר המירוץ ברגעי ההכרעה המשך את הדיון כאן חסר טעם.
    הבנתי היטיב על טיזה מסלול אפלטון וטאקי מדברים אחרי ששיחקתי אתמול עם מפת הרוחות גוגל וראיתי את החור ברוח ממערב .
    אבל שניהם מדברים על שייט במפנים נגד הרמה כלומר המשך השייט לכיוון צפון מזרח נגד הרוח בעיקרון והחלקה על הצד הצפ מע של חצי האי האיברי .
    אם הרמה תברח חזק מזרחה ביומיים שלושה הקרובים המסלול הזה לא נכון ולא יעיל.
    אין שום דרך וטעם להמשך הדיון על המסלול הרצוי כאן בלי להציג מפות של הרמה והצפי לארבעה הימים הקרובים .
    זו דעתי …בבבוד …
    כמובן אפשר להעלות את ההצעה להצבעה או להמשיך לחפש את המטבע מתחת לפנס …אין ספק שלפעמים החיפוש באזור קרוב יכול לצאת נוח…..אם כי לטעמי לא מאד יעיל….

    1. לפחות לגבי האופניים, ממחר יופיע פרופיל המסלול. היום הסברתי שמדובר בקטע שטוח לגמרי וקצר (מה גם שמדובר ב-22 הקפות של אותם רחובות), כך שלא היה טעם לצרף פרופיל.

    2. הי פומה,
      כמו שאמרתי כבר פעמים רבות. ענייני דיומא' הפך לאכסניה הכי טובה באתר לענפי הספורט שהם לא במיינסטרים.
      מכמה סיבות:
      1) הוא עולה כמעט באופן יומיומי כך שתמיד יוכל להיות במשבצת הראשית בשורה הראשונה. אם היינו עושים פוסט (כמו שעשינו בתחילת התחרות) ושומרים על כל התגובות שם, הוא היה נקבר עמוק באתר. גם אם אני אעשה פוסט חדש במיוחד בשביל זה כרגע, תוך יומיים הוא כבר יצא מהדף הראשי.
      2) אין מספיק עניין שיצדיק פוסט שלם על התחרות כרגע. יש 4-5 אנשים שמתעניינים ועוקבים אחר המירוץ מתחילתו, ואין סיבה לקחת משבצת שלמה מהאתר שעולים בו כל יום כ 5-6 פוסטים חדשים.

      לגבי מפות ומזג אוויר. יהיה נחמד אם תעלה או תוסיף לינקים. אני כותב מהנייד והלינקים למפות זה בעייתי. גיא מדי פעם מעלה את הלינק למפות של אתר התחרות (הלינק נמצא בפוסט הראשון על ה'וונדה גלוב').

      לגבי הטקטיקה- אמנם יש חשיבות לכמה מהר המערכת תנוע מזרחה, אבל דווקא בגלל שהמרכז שלה זז מזרחה כשהרוחות בכיוון השעון השייטים יכלו להמשיך צפונה ואפילו טיפה מזרחה ועדיין לקבל רוחות גביות כל הדרך.
      בניגוד למה שהיה בשנים קודמות ואפילו למסלול שהבחור במקום השלישי הולך לקחת, לה קלאצ' ותומסון לא יכולים להמשיך ישירות ללה סאבלס. הם למעשה חייבים לעלות צפונה עד לאותו הקו של לה סאבלס ואז לעשות מפנה נוסף ואחרון. הם עושים מרחק גדול יותר ממה שאמור היה להיות כדי לא להיכנס ברוחות קדמיות

        1. באופן עקרוני, תומסון כרגע מפגר ב-4 שעות (88 מייליפ בקצב של 24 קשר. הם טסים…) והוא מצמצם את הפער
          אין ספק שלה קלאץ׳ רואה את הסגירה של הפער וזה יותר עליו לחץ.
          מישהו יעשה מתישהו טעות – מישהו יפנה לכיוון הסיום מאוחר מדי, בצורה לא אופטימלית, לא יעשה שינוי מסלול מינימלי כדי לתפוס רוח חזקה יותר או בכיוון טוב יותר.
          אל המישהו הזה יהיה לה קלאץ׳

          1. נלחץ בטעות הleave comment…
            אם זה יהיה לה קלאץ׳ עוד יש סיכוי למהפך.
            ואם זה יקרה הוא עוד יזכר כלוזר הגדול ביותר של המרוץ הזה, עם 3 פעמים מקום שני ואיבוד כזה של הניצחון אחרי חודש וחצי שהוא מוביל

          2. לגמרי הגיוניות אני צועק כבר טרבעה ימים אנחנו עומדים לחזות בסיום מטורף הרכס העגול מהחה נקניק ארוך ועולה למעלה עקב תת לחץ מטורף מצפון וממערב.
            המהירויות רק יעלו והמסלול יהפך להזוי זה ממש לא גמור אנחנו צפויים לסיום הסטורי .
            בקשר לקישורים אם מישהו מאנשי הצוות יכול להיכנס לגוגל ולכתוב
            Wind map תיפתח לו מפות רוחות.
            הלחיצה על earth תפתח תפריט בו ניתן להציג לחצים או טמפ בקרקע.
            ניתן לרוץ קדימה בזמן לחצנים של וידיאו קדימה אחורה.
            ניתן להגדיל אזור מסוים ועוד.
            כני כותב מנייד פשוט ולכן לא יכול.
            משוכנע שהקהל האינטיליגנטי כאן יפצח הכל בשניות.

  4. תומפסון נמצא כעת בקו רוחב 36 צפון .25 מערב.
    קלאץ 38 צפון 44 מערב בקירוב.
    ממערב להם מתפתח אפיק מטורף עקב הרכסים החזקים ממזרח וממערב.
    תומפסון גמע 482 ננומטרים ? ב 24 השעות האחרונות השקע מנפנף את הרמה לכיוון מזרח מנש כפי שהצודלים

  5. תומפסון נמצא כעת בקו רוחב 36 צפון .25 מערב.
    קלאץ 38 צפון 44 מערב בקירוב.
    ממערב להם מתפתח אפיק מטורף עקב הרכסים החזקים ממזרח וממערב.
    תומפסון גמע 482 ננומטרים ? ב 24 השעות האחרונות השקע מנפנף את הרמה לכיוון מזרח מנש כפי שהמודלים צפו .

    1. הרו האןפטימלי הוא לכיוןן 46 צפון 27 מערב

      מפנה אחד במהירות תעלה ל 28 30 קשרים והרפת הרמה ממערב.
      אפשרות אחרת היט ללכת לכיוון 45 צפון 10 מערב רוח הרבנ פחות.חזדה ומשם מעבר למפנה שמאלי עד לסיום.
      אפשאות שלישית ל 46 15 ואז קטע מלאה קצר .
      אישית הייתי הולך ל 46 16 מנצל את הפויל וסוגר ענין כאמור ב 19 לחודש.המסלול האחרון מקיף את הרמה ממערב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט