עובדות וסיפורי נ.ב.א (40) \ רון טחן

השבוע בפינת העובדות שלנו, שיאי ניצחונות, זריקות עונשין, מעצרים, ושחקן אחד שאולי בחר בקריירה הלא נכונה…

1.רוברט פאריש, קווין וויליס וקווין גארנט – מחזיקים בשיא משותף. שלושת הגבוהים שיחקו בליגה במשך 21 עונות.
גארנט אגב, היה אמור לשבור את השיא בעונה הנוכחית ׁ(2016-77), אך החליט לפרוש מכדורסל.

*

2. בעונת 1989-1990, סן אנטוניו קיבלה לזרועותיה בשמחה את דיוויד רובינסון, שבעונתו הראשונה בליגה הוביל אותה למהפך אדיר מקבוצה שניצחה21 משחקים בלבד, לקבוצה שניצחה 56 משחקים. השיפור במאזן הניצחונות של הקבוצה, שעמד על 35 משחקים נחשב בזמנו לשיא ליגה שנשבר על ידי… סן אנטוניו עצמה.

לאחר עונה בה רובינסון עצמו הושבת עקב פציעה, סן אנטוניו ניצחה 20 משחקים בלבד. עם זאת, בסיום אותה עונה זכתה סן אנטוניו בזכות לבחור ראשונה בדראפט של 1997 בטים דאנקן הצעיר.
יחד עם רובינסון שחזר מפציעה, דאנקן סייע למועדון להגיע למאזן של 56 ניצחונות, שיפור של 36 משחקים מהעונה הקודמת.

אלא ששיאים נועדו להישבר, וכך, בעונת 2007-8, הספרס חזתה בשלישייה הגדולה של בוסטון, קווין גארנט, פול פירס וריי אלן, מובילה את המועדון הירוק לעונה של 66 ניצחונות, שיפור של 42 משחקים מהעונה הקודמת, בה ניצחה הקבוצה הירוקה 24 פעמים בלבד.

*

3. ג'רמיין אוניל, שחווה קריירה מעניינת וארוכה שכללה עליות וירידות, מחזיק בשיא מפוקפק למדי, שספק אם יישבר.
ג'רמיין אוניל הוא השחקן הכי צעיר בליגה שנעצר (תירגעו מעריצי אלן אייברסון, הכוונה למעצר כשחקן). האירוע התרחש בשנתו הראשונה של אוניל בליגה, שהגיע לפורטלנד ככוכב תיכונים ולא זכה ליותר מדי דקות משחק.

אוניל בן ה-18 חילק עלונים בקניון מקומי, ללא רשות ההנהלה, שביקשה ממנו להפסיק. כאשר שוטרים הוזעקו למקום, אוניל סירב לחדול ממעשיו, החל לקלל אותם, ופונה לבסוף מהמקום כשהוא כבול באזיקים.

מנקודה זו ואילך, אוניל שינה את התנהגותו לטובה, ולא הסתבך עוד עם החוק בתקופתו בפורטלנד. לגבי תקופתו באינדיאנה, זה כבר סיפור אחר…

*

4. אחד השיאים היותר קשים לשבירה בליגה היה שיא קליעות העונשין הרצופות של שחקנה של יוסטון קלווין מרפי מעונת 1980/81, שעמד על 76.
השיא הזה החזיק 13 שנה עד שבעונת 1992/933 מייקל וויליאמס ממינסוטה ניפץ אותו לרסיסים.

מינסוטה הייתה אז קבוצה די עלובה ומייקל וויליאמס היה הפוינט גארד שלה שהגיע הרבה אל הקו. הוא התחיל את הרצף לקראת סוף העונה ב-24.3 ושבר אותו במשחק האחרון של העונה.
השיא נמשך עוד שניים וקצת משחקים לתוך העונה הבאה ונעצר בסוף על 97.

באופן קצת אירוני באותו הזמן בדיוק מחמוד עבדול ראוף התחיל לעבוד על רצף משלו בדנבר. לרוע מזלו הוא נעצר על 81 – מעל מרפי, אבל הרחק מהשיא החדש (תודה לעידו גילרי).

*

5. זמן רב לפני שהפך לשחקן כדורסל לא רע וסלב ידוע לשמצה (עקב נישואיו ל"כוכבת" הכלום ושום דבר קים קרדישיאן), קריס האמפריס היה שחיין צעיר ומבטיח.

כמה מבטיח? לחובבי השחייה ביניכם, נספר שהאמפריס שלט בבריכות בצעירותו, גם כאשר שחה ליד חבר'ה דוגמת מייקל פלפס ורייאן לוכטה…

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מת על הטור הזה!

    חידשת לי על האמפריז. אני מניח שהסיבה שלא המשיך בשחיה היא אותה סיבה שהוא ידוע היום בתור מר קארדשיאן לשעבר יותר מאשר בתור כדורסלן

  2. הטריויה על האמפריס ממש מדליקה. כל הכבוד לבחורציק.
    למה אוניל חילק פליירים, המשכורת לא הספיקה?
    כל שלושת השחקנים הותיקים ששיחקו 21 שנה. יו מהגדולים ביותר. קווין וויליס היה שחקן אדיר שלא הרבה מכירים. כמובן שגם גארנט. את פאריש אני זוכר שבשנותיו האחרונות בליגה שמר על שאקיל אוניל, ממש ריחמתי עליו.

  3. ב"היום לפני…" כתבתי שלשום על התיכוניסט שקלע 138 פאולים רצופים, או משהו נכזה.
    תודה על הפינה המעיינית הזאת

    1. אם אנחנו כבר בקטע של זריקות עונשין אז ג'ון וודן הגדול קלע פעם 134 רצופות. זה אמנם היה בליגות שקדמו ל NBA אבל עדיין מרשים בכל קנה מידה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט