יוסטון נגד ממפיס ובוסטון נגד אטלנטה ביום שישי ה-13 / רועי ויינברג

9 משחקים ביום שישי הלא רע בכלל. בוסטון נגד אטלנטה במשחק מאוד חשוב מבחינת הקרב על המקום השלישי במזרח, יוסטון החזקה תאבק בממפיס הקשוחה, קליבלנד תנסה לחזור לנצח מול סקרמנטו ועוד.

*

2:00-פילדלפיה 76' (25-11)-שרלוט הורנטס (19-20)

פילדלפיה בעלייה. מאז שניק סטאוסקאס שולב מחדש בחמישייה הקבוצה ניצחה 4 משחקים מתוך 5 האחרונים (והפסידה המשחק הראשון איתו בחמישייה לפני הרצף הזה). סטאוסקאס לא מפציץ אבל קולע מרחוק, טי ג'יי מקונל מנהל את המשחק בצורה נפלאה ואמביד ממשיך לשחק מעולה. הם רחוקים מהפלייאוף אבל מהווים קבוצה שכיף לראות, משהו שלא היה בפילי מאז ימי אנדרה איגודלה העליזים.

שרלוט לא יציבה במיוחד בצד השני. הם יכולים לנצל את זה שהניצחונות של ה-76' היו מול קבוצות לא מרשימות במיוחד (דנבר, מינסוטה, ברוקלין והניקס) ולנסות לצאת מהתקופה הרעה שלהם. הם הפסידו חמישה משחקים מששת האחרונים כשההגנה שלהם סופגת כמות עצומה של 115 נקודות למשחק, ובלי ניקולס באטום שבחוץ (גם אולי ללא קודי זלר) הם צריכים לחזור לעצמם מהר. במזרח המאוד צפוף מספיק שבוע אחד רע בשביל ליצור מפולת שקשה לעצור, אתם יכולים לשאול את החבר'ה מניו יורק.

מבחינת המשחק הערב – קשה להגיד. מצד אחד אין לפילי מישהו שיעצור את קמבה ווקר, הם ביום הראשון של בק-טו-בק ונחותים בהרבה על הנייר. מהצד השני הם לא מפסיקים להפתיע ולכפות קצב משחק איטי וניצחונות בשניות הסיום בזמן האחרון, ובכושר עדיף בהרבה. יכול ללכת לכל כיוון, ולכן אהמר על הפתעה. פילדלפיה, בפחות מ-5 הפרש (או בהארכה).

*

2:30-טורונטו ראפטורס (13-25)-ברוקלין נטס (30-8)

ברוקלין הקבוצה הכי גרועה בליגה. ניצחון אחד ב-14 המשחקים האחרונים (ו-4 ב-29 האחרונים), והדבר היחיד שמעודד בקבוצה הוא עונות הרוקי הלא רעות של איזייאה וויטהד וכריס לברט שזוכים לכ-20 דקות כל אחד ונותנים תקווה לעתיד. גם רונדה הוליס ג'פרסון לא רע בכלל ולא רחוק היום שנראה את שלושתם בחמישייה, מקבלים חצי שעה למשחק.

בכדורסל, בלי לין ובבק-טו-בק, קשה מאוד לראותם מנצחים את הראפטורס. טורונטו נחלשה מתחילת העונה החזקה ועם 3 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים, כשהם חזרו לדפוסים של שנה שעברה – התקפה שמבוססת כמעט בלעדית על דרוזן ולאורי, עם הגנה חלשה בצורה מפתיעה שספגה בתקופה הזאת 112 נקודות במשחק. עדיין, מישהו רואה אותם מפסידים לנטס? אני הולך עם טורונטו בהפרש דו ספרתי.

*

3:00-אטלנטה הוקס (16-22)-בוסטון סלטיקס (15-24)

חוזר לאטלנטה כיריב. אל הורפורד.

משחק מעולה הערב בג'ורג'יה. ההוקס, הקבוצה הביתית, נראית כקבוצה ששמה את הבעיות מאחוריה (כל הסיפור עם הטרייד הפוטנציאלי של פול מילסאפ) כשהם מנצחים ב-7 המשחקים האחרונים עם תצוגות יעילות ב-2 צדדי המגרש. דניס שרודר מעולה (20 נק' ו-6 אס' במשחק), מילסאפ עושה הכל מהכל (19 נקודות, 8.4 ריב', 4.6 אס', 1.7 חט' וחסימה במשחק בפרק הזמן הזה), הווארד מוריד 15 קרשים בערב והם פשוט נראים טוב.

הם הרשימו מול הספרס עם ניצחון והערב יהיה להם מבחן נוסף בדמות הסלטיקס. בוסטון מחזיקה ביתרון של משחק וחצי על ההוקס במקום השלישי במזרח, שיכול למנוע מפגש עם קליבלנד בסיבוב השני. ראוי לציין כי במקרה של שיוויון בין הקבוצות (או בין אטלנטה וכל קבוצה אחרת, בהנחה שקליבלנד וטורונטו נשארות במקום 1-2 עד סיום העונה) ההוקס יהיו לפני הסלטיקס כי הם יהיו, אולי, ראש בית. הסלטיקס ניצחו 12 מ-15 המשחקים האחרונים ובמקום השלישי בזכות, כשהם יותר טובים מהקבוצות במקום 4-12 על הנייר ופחות ממקומות 1-2.

המצ'-אפ של המשחק הוא בין איזייאה תומאס, עם 34.1 נקודות למשחק בשבעת המשחקים האחרונים, ושרודר. שניהם רכזים מעולים שאולי שווים מקום באול-סטאר עם הרמה הנוכחית של קבוצותיהם ועושים עבודה נהדרת בהתקפה. בהעדרם, ככל הנראה, של אייברי בראדלי, ג'יילן בראון, אמיר ג'ונסון, טיילר זלר וג'יימס יאנג, תומאס יהיה חשוב מאוד ויצטרך לתת תצוגה נוספת בשביל לנצח.

תחזית:
עם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, לתומאס, קשה לראות אותו נותן משחק על שלישי בארבעה ימים. לכן אני הולך הערב עם אטלנטה שתקלע מעל 110 נקודות ותנצח ב-6 עד 12 הפרש.

*

3:00-מילווקי באקס (18-19)-מיאמי היט (11-29)

הגריק פריק היה חולה וגם כששיחק 9 דקות בלבד מול סן אנטוניו מילווקי הפתיעה עם 28 נקודות של מייקל ביזלי ומשחק מעולה של מלקולם ברוגדון וניצחה. איתו בסגל מלא הערב הם עדיפים בהרבה, במיוחד על מיאמי פצועה וחלשה שהפסידה 9 מ-10 משחקיה האחרונים. אני לא מרחיב על המשחק יותר מדי כי אין סיבה מיוחדת – אין למיאמי שחקנים שיכולים לעצור את יאניס ופארקר וכשהבאקס צריכים כל ניצחון הם לא יכולים להרשות לעצמם הפסד לקבוצה אולי החלשה בליגה. לכן נראה ניצחון של מילווקי ב-15 הפרש.

*

3:00-מינסוטה טימברוולבס (26-13)-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (16-24)

בחג המולד זה נגמר בשואו-דאון של ווסטברוק וניצחון. האיש וה-18 טריפל דאבלים עם שלושה ניצחונות רצופים ו-111 נקודות בממוצע למשחק. קנטר ואולאדיפו בכושר מעולה אבל הכוכב הוא כמובן ראס עם 26 נקודות, 13 ריבאונדים מגובה 1.91 מ' ו-12.3 אסיסטים במשחק בתקופה הזאת. פשוט בלתי ניתן לעצירה, וזה רק ב-35 דקות בערב.

מינסוטה לעומת זאת עדיין רחוקה מהפלייאוף אבל עם 2 ניצחונות רצופים. זאק לווין לא שיחק באחד מהמשחקים, מה שמראה אולי על חוסר ההתאמה שלו ליד וויגינס, וברנדון ראש שנקרא לדגל במקומו עשה עבודה טובה. כשלווין שיחק במשחק הראשון הוא לקח 7 זריקות בלבד (לעומת 16 בממוצע) מה שסייע לקבוצה לנצח, לצד התרומה של שבאז מוחמד מהספסל והתצוגות הדאנקניות של טאונס. זה הולך להיות משחק כיפי.

מה ששווה לראות הערב הוא התפקיד של מוחמד וראש. הם יחסית נשכחים רוב העונה אבל תורמים בגדול במשחקים האחרונים ויכול להיות שדקות שלהם ליד וויגינס או לווין בנפרד יוכלו להחזיר את הקבוצה לפלייאוף. הם רק 4 משחקים מאחורי המקום השמיני במערב ויצטרכו לנצח קבוצות פלייאוף בשביל להגיע לשם. התחלה טובה לזאת תהיה הערב, אבל OKC טובה יותר. ויודעת להופיע לכל ה-48 דקות. לכן אוקלהומה סיטי תנצח בהארכה.

*

3:00-יוסטון רוקטס (10-31)-ממפיס גריזליס (17-24)

בתמונה הארדן שומר על אלן. המצ'-אפ ההפוך הוא החשוב ביותר הערב.

רצף 9 ניצחונות של הרוקטס נקטע מול מינסוטה ברביעי אבל הקבוצה עדיין במצב די טוב. הארדן נראה כמו MVP, הראל וננה מצליחים לחפות על העדרו של קפלה בהצלחה וכל השאר נותנים תרומה מכובדת. מי שלא שיחק מול מינסוטה ובספק הערב הוא אריק גורדון. בלי גורדון יהיה קשה לרוקטס, כי התוספת שלו כמרווח משחק ומישהו שתורם המון מהספסל (17.8 נקודות למשחק ו-41.1% מהשלוש) קריטית לשיטה של ד'אנטוני. מול הגריט-נ'-גרינד של ממפיס העדרו יהיה משמעותי.

ממפיס יציבה סביב ה-50% הצלחה ועם 6 ניצחונות ב-11 המשחקים האחרונים. יש פער משמעותי בהגנה שלהם בין הניצחונות להפסדים בתקופה הזאת – הם סופגים 95 נקודות בממוצע בניצחונות ו-112 נקודות בממוצע בהפסדים, הבדל עצום. מה שזה בעצם אומר לנו הוא שהפתיחה תהיה משמעותית – אם יוסטון תפתח עם כל כוח האש שלה ותיתן תצוגה ברבע הראשון יכול להיות שהם ינצחו. למרות זאת חשוב להדגיש שבמשחק הקודם בין הקבוצות ממפיס ספגו 109 נקודות ובכל זאת ניצחו, אז הכל יכול לקרות.

המצ'-אפ של המשחק הזה הוא ג'יימס הארדן מול כל ממפיס. התלות של יוסטון בו בזמן האחרון גדלה (ב-10 המשחקים האחרונים האיש עם 20.3 זריקות, 11.5 אס' ו-6.6 איבודים לעומת 18.8 זריקות, 11.8 אס' ו-5.8 איבודים במהלך העונה). אם טוני אלן ומייק קונלי, אולי הקו האחורי עם ההגנה הטובה ביותר ב-NBA, יצליחו למנוע ממנו להיות כל כך דומיננטי הם ינצחו. בהעדרו המסתמן של גורדון אין עוד שחקן שיוכל לתת את כוח האש של הארדן בהתקפה, עם כל הכבוד לניהול המשחק של פטריק בברלי. אני לא חושב שהם יצליחו לעצור אותו יותר מדי, ומשחק 30-10-15 של המזוקן יגמר בניצחון של יוסטון.

*

5:00-פורטלנד טרייל בלייזרס (23-18)-אורלנדו מג'יק (24-16)

הטרייל בלייזרס חזרו למקום השמיני במערב ועם 4 ניצחונות בששת המשחקים האחרונים. סי ג'יי מקולום פשוט אדיר ועם 32 נקודות למשחק, לילארד תורם משחק אול-אוראונד איכותי לידו, קראב קולע באחוזים מדהימים (17 נקודות ב-57% מהשדה, 51% מהשלוש ו-89.5% מהעונשין) והם יכולים לבסס לעצמם את המקום השמיני בפלייאוף. בדומה לשנה שעברה יש עלייה מסוימת אחרי הכריסמס, כשההפסדים היחידים שלהם מאז הם לספרס, לווריורס ולפיסטונס בנקודה.

הם עדיפים בהרבה על אורלנדו. המג'יק עם 6 הפסדים ב-7 המשחקים האחרונים וסופגים כמעט 110 נקודות למשחק. כשסרג' איבאקה לא 100% בריא מאוד קשה לראות אותם מתמודדים הגנתית עם פורטלנד המהירה שיכולה, וצריכה, לנצח בהפרש דו ספרתי. אני חושב שזה מה שיקרה הערב.

*

5:30-סקרמנטו קינגס (22-16)-קליבלנד קאבלירס (10-28)

סקרמנטו עם שני ניצחונות ב-7 המשחקים האחרונים והגנה חלשה שסופגת 108 נקודות במשחק. הם מרחק חצי משחק מהמקום השמיני בפלייאוף, כשמלבד קאזינס אף אחד לא יותר מדי ראוי לציון בזמן האחרון בקינגס. האנרגיות שהחמישייה השנייה נתנה נעלמו, ירגר יצטרך להוציא שפן חדש מהכובע אבל הקבוצה עדיין בקרב על המקום השמיני בזמן שהיא מנצלת את החולשה של הקבוצות במקומות 8-11.

בצד השני, קליבלנד באיזה שפל בלתי מוסבר. אולי זה העומס על הכוכבים (לברון עם 38 דקות בערב בדצמבר ו-36 בינואר, אירווינג ולאב גם משחקים הרבה וחזרו ממחלה) והספסל החלש, אולי הם לא טובים כמו שחשבו, אבל הקבוצה הפסידה ב-2 המשחקים האחרונים לקבוצות חלשות ממנה בהרבה. קייל קורבר מנסה להתאים את עצמו לקבוצה והם רוצים לחזור לנצח כדי לא להגיע עם מומנטום שלילי למשחק ב-16 בינואר, יום שני, מול גולדן סטייט. לכן אני חושב שהם ינצחו הערב וינצלו את המנוחה היחסית עד המשחק מול הווריורס ואחריו (משחק בודד ב-5 ימים). קליבלנד בהפרש דו ספרתי.

*

5:30-יוטה ג'אז (16-24)-דטרויט פיסטונס (23-18)

המעבר של ג'ון לוייר לחמישייה יצב במידה מסוימת את הפיסטונס אחרי תקופה רעה. בחמישי הוא לא שיחק והם עדיין נתנו פייט במשך מחצית לגולדן סטייט, אבל הובסו בסופו של דבר. ההגנה שלהם לא חזרה להיות אימת היריבות כמו בתחילת העונה, אבל הם רק מרחק 2.5 משחקים מהפלייאוף ו-3 משחקים מהמקום החמישי במזרח כשהם במקום ה-11. הכל פתוח.

הם פוגשים הערב יוטה ג'אז שנהנית במשחקים האחרונים ממתנה נדירה – בריאות. ג'ורג' היל חזר והחמישייה הראשונה סוף סוף ביחד אחרי שפייבורס פספס 15 משחקים, היל פספס 24, היווארד 7 והוד 5. כשהם ביחד הם מעולים וראו את זה מול קליבלנד. הג'אז יכולים לחלום על ביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף כשהם 2.5 משחקים מאחורי הקליפרס, אבל צמודים מאוד לאוקלהומה וממפיס. בשביל לברוח להן יוטה צריכה כל ניצחון, ואני מאמין שהם יעשו את זה מול דטרויט נטולת, כנראה, קלדוול פופ ולוייר. זה יגמר בסקור נמוך וניצחון של יוטה.

*
https://youtu.be/xLXGzcBGiME?t=1m2s

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. תודה רועי.
    יש לי הרגשה שיוסטון מפסידים היום בלי גורדון. הספסל שלהם חלש משמעותית בלעדיו והחוסר בגבוה (הראל סנטר בגובה 2.03) יהיה קשה מדי. הארדן עוד פעם יצטרך לתת משחק של 35+ נק' ו12+ אס' כדי לתת צ'אנס לניצחון.
    וגם מרגיש שמינסוטה על הגל, הנה הרצףף מתחיל חברים תתחילו לספור

  2. על פניו לא נראה כערב גדול, אבל מצד שני כל משחק הוא קרב חשוב. עבורי לפחות זה ערב מעניין מאד, ובמיוחד בוסטון באטלנטה. אולי הייתי מחליט ללכת למשחק אבל לצערי אנחנו נוסעים לכיוון השני לוויקאנד – לכיוון שרלוט

  3. תודה רבה רועי.
    גם אני חושב שאטלנטה-בוסטון זה המשחק המעניין של הערב.
    סקרמנטו-קליבלנד בערוץ 5 לייב (58).
    שעה מאוחרת שנוחה בשבת (העדר עבודה) + אולי נזכה לראות קצת את כספי בהחלט שווה צפייה מבחינתי. מעניין גם כמה קליבלנד יתעקשו להכניס את קורבר לעניינים ע"ח האחרים, לקראת המשחק בשבת.

  4. בהתחשב בפציעות שצצו משום מקום על בוסטון, קשה באמת לראות אותם מנצחים באטלנטה. שתי הקבוצות בתקופה טובה, אבל כשמסתכלים על המשחקים האחרונים של כל קבוצה באופן כללי, אטלנטה בכושר טוב יותר. ולטובתם גם רשומים כמה נצחונות על האליטה של הליגה (כמו קליבלנד וסן אנטוניו), מה שאין לבוסטון כרגע.

    בכל מקרה, עם או בלי קשה לפציעות, תומאס מסוגל בהחלט לתת עוד משחק גדול (מעל 25 נקודות). אנשים חייבים להתחיל להבין שהוא קפץ מדרגה נוספת העונה. אני שואל את עצמי מה כבר יגרום לאנשים העונה להבין שהשחקן ראוי לקבל יחס של אול-סטאר. היכולות שהוא מפגין העונה אינן שגרתיות ומגיע לו קרדיט על קפיצת המדרגה שעשה. זה לא שלבוסטון אין מי שישים שם את הכדור, אז הוא עושה את זה כל הזמן. ההתקפה של בוסטון היא רביעית בליגה ביעילות התקפית העונה, בגלל התרומה שכלל השחקנים מצליחים ליצור יחדיו. וזה הרבה בזכותו. רק אנשים שצופים בתומאס העונה מבינים על מה אני מדבר.

    צפו בניתוחים של אנליסטים וכתבים בכירים של הליגה על הבחירות לאול-סטאר ואתם תראו שהרבה טוענים שלא רק שתומאס ראוי להיות במשחק, הוא גם ראוי לפתוח בחמישייה (ולטעמי, יש מקום לשיח על זה – מדובר בתחרות בה משחקים השחקנים הטובים ביותר, שגם נמצאים בכושר הכי טוב).

    כנראה שהדרך היחידה של תומאס לשנות את התפישה לגביו היא להופיע ביג-טיים בפלייאוף (והגיע הזמן באמת…).

    1. הבעיה הכי גדולה של תומאס זה שלא לוקחים אותו ברצינות בגלל הגובה. מתייחסים אליו כקוריוז כמו מגסי בוגס או ספאד ווב. אבל הוא כמה דרגות מעליהם. באמת אולסטאר וגם לדעתי מגיע לו לפתוח במזרח. כרגע בגארדים במזרח זה לאורי, דה רוזן, קיירי ותומאס. אם לוקחים בחשבון שאין מצב שלטורונטו מגיע שני שחקנים בחמישייה אז הייתי שם אותו ואת לאורי. (לא משנה שווסטברוק והארדן יטחנו להם את הצורה).

      1. חושב בדיוק כמוך.

        לא נורא, אם תומאס ימשיך ככה, בסוף יבינו שהוא יותר אייברסון מאשר ספאד ווב. ובגלל שנכנס החוק החדש שלעיתונאים ושחקנים יש 50% השפעה על בחירת השחקנים לאולסטאר, מאמין שהוא ייכנס לנבחרת. והפעם לא יהיה ספק שזה בזכות ולא בחסד
        (ד.א, לטעמי לא יטחנו את תומאס, מפאת העובדה שקיים בו תמיד רצון להוכיח את עצמו וזה יביא להתמודדות שקולה).

        קו אחורי של תומאס ודרוזן יותר מתקבל לטעמי. למרות שללאורי יש נתונים סטטיסטיים טובים יותר, ההשפעה של תומאס על בוסטון גדולה יותר ולו אין את דרוזן לידו שעוזר לו לרווח את המשחק וליצור בעייה בשמירה. בראדלי ישתפר פלאים, בעיקר ביכולת הקליעה בפרט והיכולת לייצר נקודות בכלל, אבל עדיין לא שומרים עליו כמו ששומרים על גארדים מובילים בליגה (כמו דרוזן) ומרכזים מאמץ בעיקר על תומאס. נוסיף לכך את נתוניו הפיזיים שנמצאים בעוכריו ולטעמי, תומאס מכריע בכך את הסוגייה לטובתו.

        ושלא נשכח – כרגע, תומאס הוא הקלע המוביל במזרח.

        I REST MY CASE

  5. תודה רבה על פרוויו מצוין (המספר אסטרונומי לרועי)
    תודה על התשובה למאן קראש, לומדים כאן כל הזמן.

  6. לכתוב על ווסטברוק שמגיע לו MVP בגלל שהסגל שמשחק לצדו פחות טוב,
    זו רפות הבנה בלשון ההמעטה.

    אנדרה רוברסון הוא שחקן הגנה טופ 5 בליגה, והשנה מתחרה לגיטימי לתואר שחקן ההגנה של העונה,
    וקנטר הוא המעומד המוביל (לצדו של גורדון) לתואר השחקן ה-6 של העונה.

    ואז יש את אולדיפו ואדאמס, שגם הם לא קוטלי קנים.

    (לא שלא מגיע לווסטברוק מקום בוויכוח על ה-MVP לצדו של הארדן. רק שזה לא טיעון שתופס)

  7. רבע שלישי מצוין למינסוטה.
    הבעיה המסורתית שלהם היא ברבע האחרון,
    נראה עם הלילה הם מצליחים לשבור את מעגל הקסמים.

  8. בחרתי לצפות במשחק הנכון.

    קודם כל, טאונס נותן הצגה, קנטר ורובסון בת'אנדר נהדרים,
    ותיבודו, הפרצופים שהוא עושה (כאילו כרגע בלע את השופט בעיצומו של התקף עצבים, ועכשיו יש לו צרבת…), פרייסלס!

  9. ראסל חרב לת'אנדר את המשחק. לא רק 10 איבודים, גם 1 מ-10 מהשלוש, 7 מ-23 מהשדה.
    זה פסיכי שכמות הזריקות מהשדה של קנטר שווה לכמות השלשות שווסטברוק זרק,
    בעיקר לנוכח העובדה שקנטר סיים עם 8 מ-10 מהשדה, 21 נק'.

  10. ואטלנטה הלא נגמרת מחקה 20 פור לבוסטון בשלישי, שוויון דקה אחרונה.
    ואז תומאס עם סל, 2 שניות לסוף.
    ההוקס יילכו לבאזר ביטר מנצח?

  11. kcp עדיין פצוע – תודה לפצ'וליה וגולדן סטייט, לא נשכח את זה – גם לואר בחוץ.
    ואן גנדי עולה עם דראמונד וביינס, תאומי מגדל. מייד נתרשם מהניסוי.

  12. טעות בתוכנה של קליבלנד. לחצו על פלייאוף מוד 2016.
    11-28 ועוד לא נגמר הראשון.
    קשה להאמין שזו אותה קבוצה ששיחקה את המשחק הכי רע שראיתי השנה, לפני יומיים בפורטלנד.

    1. לפני המשחק גריפין אמר שהוא: "מודה ללברון כל אמירתו בנוגע לצורך ברכז נוסף" (בדיוק מה שהוא אמר),
      ושהקאבס מנסים להביא פליימייקר נוסף דרך טרייד.

      עכשיו תחפש את חוט השני המחבר בין המשחקים הגרועים של הקאבס, למשחק הנוכחי…

        1. רונדו יכול להגיע לקאבס רק בטרייד שיכלול את ג'יי אר סמית'.
          (לרונדו חוזה על 14 מיליון, לשאמפרט חוזה על 9,700,000, ואין לקאבס עוד 4,300,000 נוספים חוץ מפריי, שאי אפשר לוותר עליו)

          אני לא רואה את זה קורה בגלל 2 הקבוצות.
          (אלא אם שיקגו מגיעים עם רונדו להבנות בנוגע לביי אאוט. אבל אז צריך לזכור שרונדו אמר בעבר שהוא לעולם לא ישחק עם לברון באותה קבוצה, והקאבס לא יכולים לקחת שחקנים מהווייברס)

  13. יותר מעניינת היא העובדה שהקאבס השתמשו בטרייד אקספשין שהיה להם לצורך הטרייד של קורבר, ובדרך הם הפכו את החוזים של דאנליבי ומו וויליאמס ל-2 טרייד אקספשינס חדשים.

    הסיבה היא שהם לא מצאו שותפים לטרייד עבור הטרייד אקספשין של ה-9 מיליון, אז רגע לפני שפג תוקפו (אם הוא היה מגיע לפג תוקף, אז הם היו חוסכים כמעט 18 מיליון בסיום העונה), הם נצלו אותו ויצרו לעצמם טרייד אקספשינס חדשים עם תוקף עד לינואר שנה הבאה.

    אני מנחש שאנחנו רואים את אחד המשחקים האחרונים של שמפארט השנה במדי הקאבס.

    1. זה אומר שדרון וויליאמס ירד מההיתכנות שלהם, אחרת לא היו פורעים את התלוש של ה-9.6. ישב עליו בול.
      איזה פוינט גארד, פרט לצ'למארס, אפשרי בכלל? רונדו כמו שציינת לא בגדר האפשרי, יקר מדי.

      1. דרון וויליאמס בהחלט עדיין אפשרי, אם זה תמורת שמפארט.
        מסביב לשמפארט מסתובבות הרבה שמועות, וההגעה של קורבר הופכת טרייד עבורו לאפשרי.
        זה לא בלתי סביר שהקאבס יעשו טרייד על ג'יי אר –
        יש מעט קלעים שקולעים באחוזים גבוהים משלו, ובנוסף הוא סביר בהגנה, ויש לו חוזה ארוך שבסטנדרטים של היום, מחירו לא מופקע (מדי).
        הקאבס רוצים לזכות השנה באליפות, ויש את החשש שג'יי אר, לא יספיק לחזור בזמן בשביל להחזיר את עצמו לכושר קליעה (הפציעה שלוט היא באגודל של היד הזורקת).
        זו פציעה שלא תפגע בתפקודו בהמשך, אבל מה שחשוב לקליבלנד זה האביב הקרוב.

  14. קוליסון וכספי תמורת שמפארט. הקינגס קלולסים מספיק בשביל להסכים…
    (ויש את העובדה שהחוזים של ה-2 נגמרים העונה)

      1. הקינגס צריכיםנאת עומרי ולא את מאט בארנס וייגר נממד לשחקן שהביא טלא לשחקן הטוב יותר. דארן קוליסון מאכזב אותי היה טוב מאד מאז שהגיע חקינגס סוף סוף מרבל הזדמנות להיות רכז פותח והוא לא טוב.

  15. יוטה-דטרויט היתה יכולה להיות סדרת פלייאוף אדירה.
    כדורסל ישן במיטבו. בהרכב מאוד נכה אנחנו בתצוגה הגנתית מצוינת, מאצ' להגנה העילאית של הג'אז.
    מאוד מבסוט מהחצי הראשון. מקווה שיישאר דלק לשני.

  16. ניוז פלאש: בלי לברון ג'יימס, קליבלנד קבוצה כל כך רעה. יש פוזשנים שפשוט מבדח לראות איך אף אחד שם לא יודע מה לעשות. תיקח אתה את הכדור. לא, תיקח אתה, מה אתה רוצה ממני, באמא שלך.

  17. תוך 3 ימים שמענו ממך שקליבלנד קבוצה גרועה שלא פוגעת , שהיא קבוצה בינוית מאוד שקבוצות רבות במזרח תאיימנה עליה , ועכשיו שוב שהיא גרועה . לא כדאי פעם להחליט ?

    1. מה קשה להבין?
      קליבלנד קבוצה מעולה לפרקים, וגרועה מאוד לפרקים. מילים אחרות ל: לא יציבה, פגיעה, קבוצות אחרות במזרח יכולות לעקוץ אותה גם בפלייאוף.

      כמובן – שום דבר מזה לא יסתור את הנראטיב שלך, כאילו כל העולם עוזר ללברון ג'יימס לטייל, וכולם מתככים נגד גולדן סטייט. השופטים, אדם סילבר, נייקי, דאעש ויתר הספונסרים.

      1. העניין פשוט – המזרח מכניס 3 קבוצות לעשיריה הפותחת – קליבלנד ב-2/3 , ראפטורס סביב 6 , בוסטון ב-10 ( בדוחק ) .
        אם תלך לשבע הראשונות בכל קונפרנס , לכל מערבית יש מאזן שעולה על כל מזרחית מקבילה . לא פלא – בהתחשב במאזן הכללי מערב- מזרח .

        נכון – במזרח יש מאבק על יותר מקומות לפלייאוף – 4 או אפילו 5 . כי הבינוניות שולטת .

        הקטע השני בתגובה שלך – מהרהורי ליבך / תיסכול / עייפות בוקר .

  18. וכמובן, הדלק אזל לפיסטונז, שוב בשלישי.
    וכרגיל – צריך לבדוק את זה, לא אתפלא אם אנחנו אחרונים בליגה – אחוזים מעולים של היריבה מהשלוש. 11 מ-21, ובשניה האחרונה, ג'ו ג'ונסון משלושת רבעי מגרש. מה עשינו רע שככה קורה?

      1. עוד לא. ייקח לו עוד שניים-שלושה כדי לחזור.
        ההרכב הכבד עם ביינס ודראמונד והאריס ומוריס, החזיק איכשהו במחצית יפה מאוד נגד יוטה.
        בשניה, אנחנו לא מייצרים נקודות. והם כבר עם 15 מ-25 מהשלוש.
        יוטה בבית תהיה צרה צרורה בפלייאוף.

          1. קלטתי, אבל היכולת שלנו מוציאה ממני רק כובד ועייפות.
            דטרויוט הולכת ומאבדת את המקום בפלייאוף. ואם זה ימשיך ככה, עדיף.

  19. בחייאת סומסום
    ביקשתי אקרדיטדציה למשחק שלכם בסטייפלס סנטר ביום ראשון רק בגללך
    משהו להסתכל עליו מקרוב חוץ מהאף של קולדוול פופ והכרס של ואן גנדי?

    1. בסגל הנוכחי, בלי kcp ובלי לואר, אין הרבה מה.
      הכרבולת של בנו אודריך. אולי הוא זוכר להגיד "חומוס" בעברית. זה בערך.

  20. סומסום, אם אני אאסוף את כל התגובות שלך למקשה אחת, המסקנה הבלתי נמנעת שאחלץ מתוכן, היא שהשנה שמערב התחזק משמעותית יחסית לשנה שעברה.
    השנה אין את –
    ממפיס הפצועים,
    דאלאס הזקנים,
    יוסטון/פורטלנד חסרות ההגנה,
    ויוטה הלא בשלים.

    יש סיבה למה בשנה שעברה הייתי בחוד החנית של הטוענים שהמזרח חזק כמו המערב,
    והשנה אני מחוץ לוויכוח.

    1. טענתי המרכזית היא *לפער* בין הראשונה לאחרות, ול*תחרות* בכל קונפרנס.

      גולדן סטייט – כל טוענת מערבית >>> קליבלנד – כל טוענת מזרחית

  21. בקליבלנד בנו קבוצה כדי ליישם דבר פשוט – לברון במרכז וסביבו קלעים מצויינים . הוא מושך תשומת לב , בד"כ חצי חודר ומושך לפחות שחקן נוסף, ואז מחלק אסיסטים לקלעים החופשיים . הדרך להתמודד – לשים עליו שומר מעולה אחד , ולא להביא עזרה בשום אופן . אני לא מקבל שאי אפשר לשמור עליו אחד על אחד בצורה שתקשה עליו מאוד .

      1. לטעמי – את KD . הוא גבוה , זריז וחזק . אפשר להקריב אותו בהגנה על לברון על חשבון ירידה בתפוקה ההתקפית שלו , כי לא חסרים לנו כלים התקפיים .

    1. אתה שוכח את אירווינג, שהוא האקס-פקטור, גם במובן של ייצור נקודות לבד.
      למרות התצוגה ההיסטורית של לברון, בלי אירווינג בסדרת פלייאוף mvp, זה לא היה קורה.

      1. מצידי שלברון יקלע קרוב ל-30 כמו מול קאווי בפיינלס עם הספארס. אבל שיסיים עם מינימום אסיסטים , ויתעייף בחדירות .
        הנקודות שלו תבואנה על חשבון האחרים שלא יהיו חופשיים .

        1. כמו שסומסום כבר כתב –
          לכן יש את קיירי בקבוצה.

          להבדיל מההרכב של מיאמי ב-2014, לקאבס יש 2 שחקנים ששווים 20+ נק' למשחק, ואם לברון יקלע 28 נק' ב-יותר מ-60% אפקטיבי, אני לא רואה קבוצה שמנצחת אותם.

          ודוראנט?
          17 פעמים הוא שיחק מול לברון. לא הוא השחקן שמצליח לשמור עליו באחד על אחד.

        2. מקווה שתחזרו לכאן, גם לכאן, אחרי שהפלייאוף ייגמר.
          ואחרי האיחולים לה"א, תבינו שהליגה נהרסה ל-4-5 שנים הבאות.
          מגוחך בכלל לדבר על יריבה אפשרית לג"ס בסדרה כלשהי. כמו הדרים-טים באולימפיאדה – ופה אין צ'אנס למשחק נוק אאוט אחד מפתיע.

  22. המחצית הסתיימה ב-43-45 ליוטה.
    חששתי, שהדלק לא יספיק לשניה.
    רק לא ידעתי שמדובר במטוס, שאיבד את המיכלים.

    34-65 ?!

  23. בפיינלס 2014 לברון קורקס, הספרס וקוואי היו במיטבם
    ויתכן שלא היה איכפת להם שלברון יקלע,שחלק מהקליעות באו
    כשההפרש גדול.
    נתון מפתיע ומעניין גיא כולל 52 מהשלוש,
    כנראה שאי אפשר לשמור על לברון,
    דוראנט התאמן איתו בעבר ומכיר, ואיגי יכולים ביום טוב להאיט
    אותו.
    אולי הייט צודק, אך לברון ועייפות לא קיימים באותו משפט

    1. הפעם האחרונה שלברון "קורקס" זה היה בפלייאוף 2011 מול דאלאס.
      לפני כן, ב-2010 מול הסלטיקס, וב-2007 מול הספרס. 3 הסדרות שעליהן אפשר לומר בפה מלא שהוא היה חלש.
      אבל בעוד שהספרס היו הקבוצה החזקה יותר (ובהפרש) ב-2014, לברון היה השחקן הטוב ביותר בסדרה (ובהפרש).
      למעשה, מאז 2011, לא הייתה סדרה נוספת שההפסד של קבוצה של לברון היה "עליו".

  24. קיי די השתפר בהגנה כולל חסימות, אולי טיפה יוריד אותו
    ל110 ק"מש, הבן אדם רובוט לא נפצע (או שמתגבר על בעיות
    וכאבים בפיינלס 2015)
    או שהוא מספר סיפורים להאדיר את שמו
    כי זה נראה שהוא בלתי פציע לחלוטין,
    האחרון שהיה רובוט לפי חברי הדרים טים היה מייקל.
    לא שאני משווה , אך לברון בעקבותיו.

  25. גיא אתה צודק, יתכן ואף פעם לא ממש קורקס, אך ב2014
    יותר צפיתי במושלמות של הספרס ובמיוחד קוואי, וכנראה
    היה להם פחות איכפת מהנתונים של לברון, גם לי.
    לברון בתחושה היה מושפל עד עפר,
    טוב הוא כועס אפילו אם הוא מחטיא באימון, את רב הכעס
    הוא כובש ולא מראה לנו, אבל בפנים לך תדע..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט