הערב ב-9 (זמן NY) גמר המכללות בפוטבול: אלבאמה נגד קלמסון

בשנה שעברה כעת חיה קלמסון יוניברסיטי, "הבת החורגת" של הסטייט יוניברסיטי סיסטם של מדינת דרום קרולינה, והאוניברסיטה השוכנת כחצי שעה מביתי (ושאני מלמד בה קורס אחד לסמסטר), ניסתה להיות קבוצת הפוטבול הטובה במדינה במכללות. היא הגיעה קרוב מאד, ולפני סוף המשחק נראה היה שהיא עומדת לעשות זאת.  היו חסרות לה כמה דקות לגבור על אוניברסיטת אלבאמה, האוניברסיטה שכבר עשר שנים מציבה את הסטנדרד לקולג' פוטבול. היא הפסידה 45-40 אבל היתה האחרונה לבעוט גול שדה ואחרונה לעשות טאצ'דאון.

היום היא מקבלת צ'אנס נוסף.

למה "הבת החורגת"? כי הבת הראשונה הבוגרת והגאוותנית – וגם הידועה יותר – היא אוניברסיטת דרום קרולינה מהעיר קולומביה, עיר הבירה של המדינה הקטנה יחסית..

אנחנו הגרים כאן יודעים את האמת: קלמסון לא רק עברה את דרום קרולינה בספורט אלא היא עברה אותה גם אקדמאית, אבל זה סיפור אחר.

הסיפור חוזר: אם קלמסון הקטנה יחסית (18,000 סטודנטים) רוצה להיות הטובה ביותר היא חייבת לגבור על הטובה ביותר, ולפי שני משחקי חצאי הגמר נראה שיש לה סכוי טוב מאד. ה-0-31 שקלמסון  עשתה בחצי הגמר נגד אוהיו סטייט הגדולה והמפוארת היה DISMANTLING של אוניברסיטה עם מסורת הפוטבול והעבר השני לאף אחד. -לנצח את אוהיו סטייט 0-31 הוא MIND BOGGLING.

במשחק חצי הגמר השני אוניברסיטת אלבאמה ניצחו את וושינגטון 7-24 במשחק הרבה יותר מסובך ומלא סריטות כשאלבאמה הגדולה לא נראית במיטבה. אלבאמה היא אוניברסיטה שקבוצת הפוטבול שלה נראית הרבה יותר כקבוצת NFL מקבוצת מכללות של שחקנים בני 18, 19, 20, ו-21. היא אלופת המכללות ב-5 מ-10 השנים האחרונות, אם כי עד לפני שנתיים, 'האלופה' ניקבעה יותר ע"י בחירה מאשר 'משחק גמר'.

הפעם יש לה קוורטרבק שהוא פרשמן, ומאמנה ניק סבאן – הנחשב לטוב ביותר במדינה  – זה עתה (לפני שבוע)  פיטר את מאמן ההתקפה שלו ליין קיפינג שלפני שבועיים קיבל רשות מאלבאמה לשוחח עם פלורידה אתלנטיק יוניברסיטי (בה לימדתי קורס אחד לסמסטר בכל 12 שנותי בפלורידה; יש לי מין קשר הדוק לכל מה שקורה כאן…) ששכרה אותו למשרת המאמן הראשי לחמש השנים הבאות.  את הסיבה האמיתית לפיטורין אנחנו לא יודעים.

הפיטורין גרמו לבלגאן גדול באלבאמה ואיש לא יודע כמובן את ההשפעה על הקבוצה, כי מאמן ההתקפה הוא הלחם והחמאה של כל קבוצת פוטבול.. סבאן לקח צ'אנס גדול כשפיטר את מאמן ההתקפה שלו, ובמקומו מאמן ההתקפה יהיה סטיב סרקיסיאן, שכבר שנתיים לא אימן, והיו לו עשרה ימים להכיר את ההתקפה שאתה בנה קיפינג (וכמובן אלבאמה) משך שנים.

עוד לפני הפיטורים של קיפינג חדר ההלבשה של קלמסון נראה יותר שמח וקליל מחדר ההלבשה של אלבאמה שהיה מעט כבד כזה וללא שמחה טוטאלית אחרי שני משחקי חצי הגמר.

לאס ווגאס עדיין מאמינה שאלבאמה הגדולה והענקית תנצח בהפרש טאצ'דאון (נכון להיום לאס ווגאס קובעת את אלבאמה פייבוריטית ב-8 נקודות) – בעיקר בגלל שהיא מלאה בשחקנים ההולכים ישר ל-NFL, אבל מי שחזה בקלמסון ראה קבוצה יותר מאורגנת, יותר מהירה, יותר קלילה, ויותר בוטחת בעצמה.

טוני אליוט, מאמן ההגנה של קלמסון (שאף הוא מבוקש מאד היום ע"י 8 המשרות הקיימות במייג'ור קולג' פוטבול) אמר: "בשנה שעברה סבלנו יותר מדי מיראת כבוד לאלבאמה. זה לא היה ה-'X' וה-"O' כי שיחקנו אותו פוטבול עם שחקנים באותה רמה. אבל יש הבדל כשאתה אלמוני נגד כשאתה ידוע ומופיע בכל המגזינים כמו שחקני אלבאמה. היו אלה הדברים הקטנים שבגללם הפסדנו. פאנט אחד שהחלטנו לתת לו לברוח לאנדזון במקום לנסות לתופסו על קו ה-15 ולרוץ איתו, ואולי שריקה פה ושם של שופטים שהם בעצמם החשיבו את אלבאמה כקבוצה שלא ניתנת לפיצוח"

זוהי האמת לאמיתה. קלמסון טובה היום וחזקה לפחות כמו אלבאמה, ואולי יותר. אבל אלבאמה באה כאלופה. מה שיקבע הם הדברים הקטנים שמפרידים בין מנצח ומפסיד. ברמה הזאת של פוטבול הדברים הקטנים הם-הם שקובעים, ובמשחק נגד אוהיו סטייט קלמסון נראתה כקבוצה מנוסה הבוטחת בעצמה ויודעת שאין הבדל בינה לבין אלבאמה.

יותר מזה: קלמסון שיחקה כאילו היא חייבת צ'אנס נוסף נגד אלבאמה, ושהיא מתכוננת להגיע מוכנה מכל הבחינות.

WE WANTED BAMA ALL YEAR ROUND AND NOW WE HAVE HER"", אמר הקורנרבק של קלמסון קונדריאה טנקרסלי. "הם מס' 1 ואנחנו מס' 2. כדי להיות מס' 1 עלינו לנצח את מספר אחד. זה כל הסיפור, AS SIMPLE AS THAT!

דשון ווטסון, הקוורטרבק של קלמסון, זרק יותר מדי אינטרספשיון העונה. אולי בגלל שקלמסון תמיד כמעט הובילה בצמד טאצ'דאונים. "נגד אלבאמה אשחק אחרת. אשחק כאילו אני ב'סופרבגול כשכל נגיעה בכדור קובעת. אני יודע שהם הטובים ביותר וככה הם נחשבים כבר הרבה זמן. לא עוד. אנחנו מרגישים חזדקעם בדיוק כמוהם, ומרגישים שהגיע הזמן לשריף חדש בעיירה".

הפרטים הקטנים יקבעו. זה מה שקורה ברמה הזאת..

אני מאמין שקלמסון תעשה זאת הפעם.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. הזדמנות טובה יותר לזכות באליפות, לא תחזור במהרה.
    לקלמזון.
    אלאבמה? הם מתחילים כל עונה עם 50%+ סיכוי להעפיל למשחק הגמר, שם הם יהיו פייבוריטים.
    הסיבה?
    אין עוד קבוצה ששולחת יותר שחקנים ל-NFL, שחקנים שמגיעים מוכנים לתרום מידית בליגה של הגדולים.
    רק ביומיים האחרונים ראינו את קלינטון-דיקס מגרין ביי, לנדון קולינס מהג'איינטס, אמרה קופר מאוקלנד, ואת קארים ג'קסון מיוסטון.
    (ואלו מי שאני זוכר, כאשר בהמשך יופיעו הייטאוור מהפטס וחוליו ג'ונס מאטלנטה.

  2. תודה מנחם.
    אני חייב להגיד שאני לא חובב משחקי קולג'ים. בטח לא של כדורסל. אבל בפוטבול, שם דווקא העובדה שהרמה נמוכה יחסית הופכת את המשחק להרבה יותר מעניין.
    מחזיק אצבעות לקלמזון, אלאבמה זו באמת קבוצה שהיא רמה אחת מעל כולם.

    1. לדעתי הרמה של 20 המכללות הטובות ביותר בפוטבול ילא נופלת מרמת ה-NFL יותר מההבדל בין 20 הראשונות בכדורסל מה-NBA

  3. התזמון של הפיטורים/פרישה של ליין קיפין יכול להתברר כגאוני או אידיוטי לחלוטין מבלי מקום באמצע. לקלמסון אין מספיק וידאו על סרקיסיאן כמו שהיה להם על קיפין והוא יכול להפתיע אותם, מצד שני הקבוצה רצה כבר עונה שלמה עם אותו פליי-בוק ואי אפשר לשנות ממש משהו ולמרות שהוא כבר שם מתחילת העונה הוא לא אימן יותר משנתיים ואין לו שום מרווח לטעויות כי ההתקפה של קלמסון לא תיתן מתנות כמו שוושינגטון חילקו.

  4. לקלמסון יתרון אחד ברור על אלבאמה: דשון ווטסון, הקוורטרבק מס' 1 במכללות ולדעתי השחקן הטוב ביותר במכללות

    1. ווטסון היה מדהים במשחק.

      בשנה הבאה זו תהיה אותה אלאבמה,
      בעוד שקלמזון מאבדת לטובת ה-NFL את 2 השחקנים הכי טובים שלה –
      ווטסון ווויליאמס (הקווטרבאק מס' 1 בדראפט הקרוב, והרסיבר מס' 1 או 2 בדראפט הקרוב).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט