ההשתפרות העתידית של הראפטורס/רועי ויינברג

אחת הקבוצות שעשו השינוי הכי גדול במהלך העונה, היא טורונטו. הראפטורס הפכו בין לילה מקבוצה בינונית מינוס לקבוצה חזקה, שניצחה את הקליפרס ושואפת להגיע לפלייאוף. יכול להיות שזה יקרה

***

גיי
גיי. ההגעה שלו לראפטורס הפכה אותם לקבוצת פלייאוף.

במהלך אחד חכם, הראפטורס הפכו מאוסף של שחקנים סבירים חסרי פרנצ'ייז פלייר, לקבוצת כדורסל טובה. המהלך הזה הוא כמובן הטרייד של רודי גיי. הראפטורס קיבלו את רודי גיי, שחקן שמהווה בסיס טוב ויציב בעמדה 3 (ראו התקופה שלו בממפיס), ואת חמאד חדאדי האיראני (יכול לתת כמה דקות טובות כסנטר, אבל הגיע בעיקר משיקולים כלכליים). הם נאלצו לוותר על אד דיוויס המבטיח, שלא השתלב בטורונטו, וחוזה קלדרון, שלא מתאים כרכז מחליף (אני לא מבין איך הגיע לדטרויט-הרי יש להם את ברנדון נייט ורודני סטאקי).

עכשיו לראפטורס יש קו אחורי חזק, בדמות קייל לאורי המוכשר כרכז ודמאר דה-רוזן המבטיח כשוטינג גארד, ואת רודי גיי, פרנצ'ייז פלייר בעמדה 3, וקו אחורי סביר של אנדרה בראניני וג'ונאס ואלניוצ'אס. דה-רוזן ו-ואלניוצ'אס הם שחקנים צעירים במגמת התפתחות, ועוד כמה שנים הקבוצה תהיה חזקה יותר. כמו כן, יש להם מאמן טוב מאוד-דווין קייסי, עוזר מאמן בדאלאס לשעבר, ומאמן ראשי שהתחיל את הקריירה בצורה חלשה, אבל ישתפר בהדרגה עם הראפטורס.

מבחינת הספסל, לראפטורס גם אין בעיה. אין שחקן שישי חזק לראפטורס (אלן אנדרסון, אקס מכבי לשעבר, הוא אחד הטובים ביותר בספסל שלהם). אבל, הם יכולים לתת לטרנס רוס צ'אנס של 20-25 דקות למשחק מהספסל, ולתת ללנדרי פילדס ומיקאיל פייטרוס 10-15 דקות כל אחד (גם לאלן אנדרסון).

לסיכום, הראפטורס מתחזקים, וקיים סיכוי ממשי שיגיעו העונה לפלייאוף. אם לא, אז בעונה הבאה הם יהיו שם.

הבכורה של גיי בראפטורס

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. וואלה גנבת לי את הכתבה שרציתי לעשות! אבל אני הייתי שם דגש על דברים מעט אחרים:
    1. טרנס רוס- יהיה שחקן מעולה! לא פרנצ'ייז אבל בעונת הרוקי כבר אפשר לראות קליעה משלוש מרשימה לצד אתלטיות מדהימה. הוא ודרוזאן (שלא מפסיק להשתפר) מאיישים מדהים את עמדה 2.
    2. ולנצ'יונאס- הרבה יותר אגרסיבי וטוב ממה שציפו ממנו. מצליח לעשות דברים שעשה בריטאס גם נגד הגדולים. לצד ברניאני הם צמד גבוהים מעט חלש ולדעתי צריך להחליף את ברניאני באיזה 4 אגרסיבי וטוב.
    3. אמיר ג'ונסון- גבוה מחליף מהרמה הגבוהה ביותר- משו כמו טאז' גיבסון פשוט בקבוצה קטנה יותר, והוא יכול לשחק בשתי עמדות הגבוה.
    4. אלן אנדרסון ופילדס/פיטראס מעט מיותרים כעת- עמדה 2 סגורה, בעמדה 3 לא ישארו דקות רבות מאחורי גיי, ושלושת אלה שכתבתי מחליפים בעמדות 2-3. צריך להשאיר 1, גג 2 מהם ולהעביר את השאר בשביל בחירת דראפט אולי.
    5. ארון גריי גבוה רביעי סבבה לגמרי!, וג'ון לוקאס רכז מחליף בסדר גמור.

    משו טוב מתחיל בקנדה

  2. גיי הוא לא פרנצ'ייז פלייר.

    ה 4 הטוב ביותר של טורונטו הוא אמיר ג'ונסון ולא ברניאני.
    אני אתפלא מאד אם ברניאני יהיה בקבוצה אחרי מועד ההעברות בעוד 3 שבועות.

    קייסי מאמן מאד בינוני לדעתי.

    סטאקי הוא לא רכז וגם ככה עולה מהספסל בדטרויט.
    קלדרון טוב בהרבה מנייט.

    רוס מצויין אבל אולי הרפטורס יצטרכו להשתמש בו כדי למצוא מי שייקח את ברניאני או פילדס (או שניהם).
    בטוח שאין שום הגיון לשמור גם את רוס וגם את אנדרסון.

    הרפטורס עוד לא סיימו עם הטריידים העונה.

  3. קשה לתת הערכה מדוייקת של מאמנים – במיוחד כאלה בלי רקורד של הרבה שנים כמאמנים ראשיים – זה לא שחור ולבן, אבל זו התחושה שלי לגביו – בינוני לגמרי.

  4. אני חושב שקלדרון יכול לשחק כרכז וברנדון נייט וסטאקי כשחקנים בעמדה בשתיים.

    ולגבי טורונטו, עוד חיזוק של סנטר חזק ורכז מחליף ויש שם קבוצת פלייאוף.

  5. שאלה:
    ראיתי פה שהתחיל איזה שיח על איכות של מאמן כזה או אחר.
    יכול להיות שבליגה בה יש מדדים מאיכות השירות בקפיטריה של המגרשים עד ליעילות צוות המעודדות אין מדד אמין לקבוע את טיבו של מאמן? יכול להיות שמאמן כלשהו בליגה, צעיר ואלמוני ככל שיהיה, לא ניתן לניתוח סטטיסטי? משהו שבין שיקלול מדד היעילות של שחקניו ו/או שיפור ביחס לעונות עברו ו/או לא יודע אם הייתי ג'ון הולינג'ר כבר הייתי עובד באספ"ן?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט