ס"א – טורונטו ויוטה – בוסטון במרכז יום שלישי / יונתן שגב

2:00 פילדלפיה 76' (24-8) – מיניסוטה טימברוולבס (23-11)

הזמנים היחידים שבהם המשחק הזה מעניין הוא כשהדראפט מגיע ובעוד 5 שנים. או שלא? יכול להיות שרק בערב ה"טיוטה" הקבוצות האלה יהיו ממוקמות בצמרת הדירוג?

שתיהן מראות סימנים חיובים יותר העונה הזו, אך זה אפילו לא קרוב למה שציפינו מהם לפני כמה שנים; פילדלפיה 2017 הייתה אמורה להיות קבוצת פלייאוף לפחות. מיניסוטה? היא כבר הייתה אמורה להיות אימת הליגה.

מה קורה בפועל ומה הסימנים החיוביים שהלוטריות מראות? קודם כל פילי: הם לא ממוקמים במקום האחרון במזרח! זו התקדמות מטורפת (ותודה לברוקלין) ובעיקר, הם מראים את ג'ואל אמביד. הסנטר המושמץ קולע 18 נק', קוטף 7 ריב', חוסם 2.5 למשחק וכל זה בפחות מ-25 דקות!!! אמביד מראה משחק התקפי מגוון – בפנים, בחוץ, בקרשים. עם הפנים לסל ועם הגב אליו.

זה אמנם לא מביא הרבה ניצחונות לסיקסרס, אך זה בהחלט סימן חיובי. הטימברוולבס לעומת זאת, מראים קבוצת כדורסל לא רעה. לדעתי, חסרה להם הגרוש ללירה; במדד שבודק מדד סלים, המאזן שלהם "אמור" היה להיות 17-15. למה ההבדל הגדול? סיבה אחת שאני יכול לחשוב עליה, הוא מאזנים של הזאבים במשחקים שנגמרו בפחות מ-5 נק'. מישהו רוצה לנחש? התשובה היא, 8-0. בכל שמונת המשחקים הכי צמודים שהיו למיניסוטה השנה הם הפסידו. אני נותן עוד עונה, ואז מתחיל לשאול שאלות.

רק צריך לציין שזה המשחק השני והאחרון העונה בין הקבוצות על מגרש הכדורסל כשהקודם נגמר ב-6 נק' הפרש לפילי.

 

2:30 בוסטון סלטיקס (14-20) – יוטה ג'אז (13-23) (ספורט 5)

אין פריוויו שאני מעביר בלי לכתוב על הסלטיקס, אז אני כבר לא יודע מה לכתוב עליהם.

אז אכתוב על איזייה ת'ומאס. אני לא יודע כמה מכם שמו לב, אך הגארד הנמוך של הסלטיקס קולע לא פחות מ-27.7 נק' למשחק, וזה ב-33 דק' בלבד. מטורף. זה ממקמם אותו במקום ה-5 בסקורינג, לפני שחקנים כמו קווין דוראנט ולברון ג'יימס, כשל-36 דק' תומאס כבר ממוקם במקום ה-3.

אדם סילבר כבר סיים להודות לכולם. ל-ESPN, לעיר ניו יורק, לקהל, ורק אז אמר:"בבחירה ה-60, הסקרמנטו קינגס בוחרת באיזייה ת'ומאס, מהאוניברסיטה של וושינגטון." כבר בלי ההתלהבות של תחילת הדראפט.

הוא לא ידע, שהוא מקריא את השם של השחקן שיהיה הטוב ביותר בעונת 2016-17 מכל הדראפט הזה.

הקבוצה אותה ת'ומאס יארח הלילה היא הקבוצה הממוקמת במקום ה-4 במערב! הייתם מאמינים? אני לא מאמין.

כל מה שהיה צריך כנראה הוא ג'ורג' היל שקולע ב-55% מהשדה ו-45% מהשלוש כדי לקחת את הקבוצה הזו למעלה. לא בטוח שזה העניין. היל שיחק רק ב-13 משחקים העונה (מאזנם של הג'אז עומד על 3-10 במשחקים הללו).

נראה שפשוט השחקנים הקיימים התבגרו מספיק והחלו להראות יכולת טובה גם בצד הצבעוני של המגרש.

האם זה יספיק מול ת'ומאס הלוהט (33.9 נק' ב-7 המשחקים האחרונים)? בטח שהג'אז ללא היל הפצוע התמידי ובבאק טו באק? שאלה.

 

2:30 דטרויט פיסטונס (20-16) – אינדיאנה פייסרס (18-17)

משחק המציג שתיים מהקבוצות מהחלק האמצעי-תחתון הסופר צמוד של המזרח. למרות שבמקרה והפיסטונס ינצחו היום ההפרש בין הקבוצות יעמוד על 0.5 משחק (מומי, זה אומר שהיום ההפרש עומד על 1.5) יש 4 מקומות המבדילים בין הבוכנות לקובעי הקצב (כן? גיא?).

אם מישהו מכם רוצה למלא טוטו על המזרח, אני – הידוע בתור מהמר מושלם בבינוניותו – יכול להמליץ לכם שההימור הכי טוב הוא על הקבוצה עם המומנטום היותר טוב. ככה זה, פעם הקבוצה הזו ברצף של 4 ניצחונות והופ – רצף של ארבעה הפסדים.

אז בואו נבדוק את החומר שלנו להלילה. הפייסרס מגיעים עם שני ניצחונות לתפארת השנה החדשה – על שיקגו ואורלנדו – כשאלו שברו רצף של ארבעה הפסדים מתסכלים. לפני כן, דרך אגב, הם ניצחו את יריבתם הלילה ב-15 הפרש (והיה גם ניצחון צמוד על וושינגטון).

מהצד השני הפיסטונס יושבים על 2 ניצחונות ב-9 המשחקים. אחד מהם אמנם היה על קליבלנד (נטולת LBJ, ועדיין בהאנגאובר אחרי הניצחון המתוק על גולדן סטייט) והשני היה המשחק האחרון – נגד מיאמי האומללה – אך אין ממש שאלה שהפייסרס נמצאים בתקופה טובה יותר.

היי, אבל מהצד השני, דארמונד עם שיא קריירה של 44% מהעונשין – כל השאר לא חשוב.

3:30 דאלאס מאבריקס (10-24) – וושינגטון וויזארדס (17-16)

שתי קבוצות מאכזבות ומאוכזבות נפגשות הערב באמריקן ארלינס סנטר. איני יודע איזו מהן יותר מאכזבת ואיזו יותר מאוכזבת. כנראה שדאלאס עונה על הקטגוריה הראשונה והמכשפים יותר מאוכזבים.

לפני הכל כמה דברים מעניינים: למרות האכזבה בבירה שהקבוצה המקומית לא מתרוממת, הוויזארדס ממוקמים במקום ה-9 במזרח במרחק ניצחון אחד ממקום המוביל לפלייאוף. בהתחשב בכך שהם 3-7 ב-10 האחרונים, אפשר להביע אופטימיות זהירה מהצמד ביל-וול. ב-10 האחרונים, כל אחד מהגארדים קולע 22 נק' בממוצע (וזה מתחת לממוצע שלהם העונה!), כשוול מוסיף גם 11 בונבונים.

דאלאס? הקבוצה ממוקמת במקום האחרון בנק' למשחק, הם משחקים לאט, שבלוני, עם המון זריקות מבחוץ ומעט הגנה. דירק נוביצקי עם עונה של 37% מהשדה ו-31% משלוש. בקיצור, באסה שהנפילה של הקבוצה באה בצורה כל כך דרמטית וכל כך מהירה.

העיקר שהריסון בארנס מנפח את המספרים.

 

3:30 סאן אנטוניו ספרס (7-27) – טורונטו ראפטורס (10-23)

המשחק המרכזי של הערב מגיע אלינו מטקסס. פופ יפגוש את הדינוזאורים מטורונטו ויקווה להיכנס חזרה למסלול הניצחונות.

אבל לפני הכל צריך לציין: אף על פי שזה משחק מאוד מעניין, לא נראה שהוא – או כל משחק אחר – יזיז את שתי הקבוצות האלה ממקומן בטבלה, כשאני מוכן לחתום על המשפט הזה בהקשר של הראפטורס.

הקנדים ממוקמים 3.5 משחקים מבוסטון ו-3 מקליבלנד, אך נראה שלא אלה יאיימו ולא אלה יפלו. יכול להיות שהראפטורס צריכים לנסות ללמוד מהיריבה שלהם הלילה ולתת לכוכבים לנוח ולהעביר את העונה בשקט. כרגע, גם דרוזן וגם לאורי שיחקו את כל שלושים ושלושה המשחקים של הקבוצה, כשלאורי משלים 1.2 יותר משלושה רבעים מהמשחק ואילו דרוזן משלים בעצמו יותר מ-35 דק'. הראפטורס מציגים הפרש סלים במקום השני בכל הליגה, כמובן אחרי סגנית האלופה השנואה. יש זמן לנוח… אז דווין קייסי – לטיפולך.

מהצד השני, אפשר לראות את הספרס שמוביל הדקות שלהם – קוואי לאונרד – עומד על 33. הפורוורד גם מוביל הנק' שלהם עם 24.

גם מבחינת הספרס, העונה הרגילה אינה אלא הכנה לפלייאוף. אם לא יקרה שום דבר מפתיע אז הם לא יצליחו לעקוף את גולדן סטייט בניסיון להשיג יתרון ביתיות לכל הדרך וכמו כן אני לא מאמין שיוסטון – שיכולה לקרוס בשנייה – תצליח לעקוף את היציבות הסאן אנטוניואית.

הספרס אמנם באים מהפסד, הפסד מאוד נדיר. אתם יודעים מה יותר נדיר? שהספרס מפסידים פעמיים ברצף. זה קרה פעם אחת העונה, בתחילת נובמבר. רק אומר.

 

4:00 דנבר נאגטס (20-14) – סקרמנטו קינגס (19-14)

משחק יותר קורץ ממה שהוא נראה. הרי בהתחלה נראה שזהו קרב בין שתי קבוצות בינוניות בעלות מאזן שלילי וכשמדברים על המערב אנחנו רגילים שקבוצות בעלות מאזן שלילי ובטח כאלה עם 40% הצלחה ממוקמות עמוק בלוטרי.

אז לא. בשנת 2017 המערב כבר לא חזק כל כך, כשהמקום ה-8 פתוח לכל דורש. למעשה, אורלנדו, הממוקמת 12 במזרח, הייתה ממוקמת 8 אם הייתה נולדת במערב עם פער של משחק וחצי מסקרמנטו.

למזלה של זו, אורלנדו ממוקמת בפלורידה ולכן הקינגס תופסים כרגע את הכרטיס השמיני לפוסט סיזון.

כיצד זה ישתנה? אם, למשל, הנאגטס ינצחו הערב. "חטיפי העוף" (הרב מומי החציל) ממוקמים כרגע במקום ה-10 ומאזן הבית שלהם כרגיל עדיף על מאזן החוץ, אף על פי שלא בהרבה בניגוד לבד"כ. שימו לב לנתון הבא של הנאגטס: יש 10 (!!) שחקנים הקולעים בין 8 נק' ל-17. מטורף.

בניגוד אליהם, בקינגס זה ONE MAN SHOW. לקאזינס נמאס – הוא רוצה פלייאוף. שיא קריירה של 29 נק' קאזינס קולע עד עתה, כשבימי שלישי שלי הוא עומד על קרוב ל-38 נק' (בסקאטבול רפרנס, סטטיסטיקות מיותרות בע"מ). משחק חשוב מאוד הלילה לשתי הקבוצות.

וכן, יהיה מעניין.

 

4:00 פיניקס סאנס (25-10) – מיאמי היט (25-10)

גיא, רועי. יש לי חדשות טובות עבור אחד מכם וחדשות רעות עבור השני.

אז, החדשות הרעות: אני מצטער, אבל הקבוצה שלך עומדת לנצח היום. החדשות הטובות: הקבוצה שלך הולכת להפסיד היום.

עוד חדשות? חסן וויטסיאד בחוץ, גם גוראן דראגיץ'. ג'יימס הארדן עשה את הטריפל דאבל של 50-15-15 הראשון בהיסטוריה. אישה שרפה את ביתה עם 4 בנותיה בפנים.

אין לי "עוד" (כאילו שאמרתי משהו) מה להגיד…

 

 

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (25-12) – ממפיס גריזליס (14-22) / רועי ויינברג

את הערב הזה סוגר עוד משחק לא אטרקטיבי בעליל. הקבוצה של לוק וולטון מארחת את הגריזליס.

הלייקרס באים בכושר רע. למרות שהצעירים זוכים לדקות (אינגרם עם חצי שעה למשחק בדצמבר), שני הניצחונות היחידים של הקבוצה ב-17 המשחקים האחרונים היו מול הקליפרס נטולת גריפין ופול ועל פילדלפיה. בכל שאר המשחקים הם ספגו כמות תלת ספרתית של נקודות, בממוצע כ-114 נקודות במשחק. משהו שם פשוט לא עובד ועד שלוק וולטון יבין מה, ואולי שינוי כלשהו בחמישייה (אינגרם במקום דנג? נאנס ג'וניור, כשיחזור, במקום רנדל?) יפתור את הבעיות האלו ויסדר להם קצת ניצחונות.

ממפיס, לעומתם, עם 4 ניצחונות ב-6 המשחקים האחרונים בהם הקבוצה קולעת 107 נקודות במשחק, שיפור משמעותי מה-96.8 שקדמו להם. ההתקפה זורמת נהדר עם מייק קונלי בכושר מלא והערב אולי יהיה מבחן מסויים כשמארק גאסול בספק. גם בלעדיו, הם הבה יותר מדי מוכשרים ב-2 צדדי המגרש בשביל להפסיד ללייקרס. ולכן הם לא יפסידו. ממפיס תנצח בקלות.

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 100 תגובות

  1. תודה רבה.
    מה שאיזייה ת'ומאס עושה הוא בלתי מובן. במימדים שלו (נראה לא יותר מ – 1.75 מ') להביא את המספרים האלו זה מדהים. תענוג צפייה בקטן-גדול הזה

  2. וואלה יש כמה משחקים דליקטס הלילה, תודה על הסיקור!

    לדעתי בוסטון יגברו על יוטה, הספרס על טורונטו, וסקרמנטו על דנבר.

  3. איש צעיר, תודה על הפריביו. אתה צריך להיגמל מספר קוהלת.

    אחלה ערב, עם הדרבי הלבן של בוסטון ויוטה, דרבי הסגניות של טורונטו והספרז, ואמ-אם-כל-הדרבים, אנחנו נגד ההם. הכינו את כוסות הבירה!

    מאסט ווין, מאסט ווין, מאסט ווין לפיסטונז.

    ואם לבחור משחק מגניב אחד אז זה בטח ממפיס באל.איי. עם הקפה של הבוקר, אפשר להגיע למחצית השניה, הלייקרס בבית זה כמעט תמיד אקשן.

  4. רגע רגע רגע, אייזיאה תומאס הוא השחקן הכי טוב השנה מהדראפט שלו?
    המממ. היו שם בין היתר: קליי תומפסון, ג'ימי באטלר, קיירי ארווינג וקוואי לנארד.
    גם ה-5 הכי טוב במחזור הדראפט שלו זה יפה, לא?

        1. לא נעים לקלקל – אבל דראפט 2008 לוקח בהליכה :
          גריפין , הזקן ( למרות שאני לא סובל אותו ) , סטף , דמאר דרוזאן . לא מספיק ? כמובן שעוד כמה לא רעים בדמות טייריק אוואנס, ג'ף טיג ודמארה קרול . גם כספי שלנו מאותו דראפט .

      1. קודם כל מירוץ MVP מטורף השנה.
        אבל המובילים הם הארדן, ווסטברוק, לברון, דוראנט.
        לגבי החמישי אולי קוואי למרות שהוא לא נותן עונה אישית ממש ברמה הזאת. לאורי בהחלט ראוי להיות שם, בטח יותר מתומאס.
        תומאס ראוי לפרס מיוחד על הצלחה ביחס למגבלות הפיזיות אבל לא נראה לי שהוא ישמח לפרס כזה. גם זימון לאולסטאר יהיה נחמד, לצד לאורי.

        1. פספסת. אמרתי מירוץ MVP בין החמישייה הזו של דראפט 2011 – ת׳ומאס, קיירי, באטלר, ת׳ומפסון וקוואי.
          לדעתי המאבק בפסגה הוא בין קיירי, אייזיה וקוואי.

          1. לא נסחפתם, מה?

            אייזיאה תומאס לפני קיירי אירווינג, באיזה עולם?
            בעולם שלא מגיע לגמר הפלייאוף אולי, ולא נותן בו הצגה של פיינאלס mvp.

            אין גרגר תחרות בין השניים.
            גם לא איזייאה-קוואי.

            דרגות אחרות. יש סופרסטאר, ויש אולסטאר (אולי, השנה מניח שכן).

  5. מעולה יונתן. מקווה שיהיה לילה יותר טוב ממה שהוא נראה על פניו. פילי ומינסוטה אמנם כושלות השנה אבל תמיד כיף לראות את הכישרון של הקבוצות. בוסטון יוטה חתיכת משחק, בטח עכשיו שיוטה בריאה, יוטה בהארכה.

  6. תודה, יוטה- בוסטון אחלה משחק.
    שתי קבוצות שוות ברמתן.
    וטורונטו- סן אנטוניו בכלל משחק פצצה.
    לדעתי טורונטו לוקחת. אנשים לא נותנים להם מספיק קרדיט על ההתקפה הפנטסטית שלהם. סן אנטוניו איכשהו מצליחים לנצח בלי הפסקה ולהיראות ממש לא משכנעים. לא יודע איך הם עושים את זה.

      1. לדעתך הם נראים טוב השנה?
        אני יודע שקשה לראות את זה מהסטטיסטיקות ומטור הניצחונות, בגלל זה אני טוען שפופ מכשף.
        אבל שאני מסתכל עליהם משחקים הם נראים כל כך מוגבלים ביחס לקבוצות העילית האחרות שזה מדהים שהם בכלל שם איתם.

        1. כן אני נוטה להסכים איתך שהמאזן שלהם יותר טוב ממה שהם נראים.
          אבל יש אבל.
          האבל הוא שלמרקוס יצא מתקופת הכאפות של עד אמצע דצמבר והוא סופסוף הולך עד לסל ולא מסתפק בחצי מרחק.
          טוני פארקר נראה בחודש האחרון נהדר כפי שלא ראיתי אותו הרבה זמן, וחברו לקו האחורי דני גרין איפס את הכוונות ונראה סבבה בשני צידי המגרש.
          מאנו זה קלאסיקה על אף 2 איבודים קבועים כל משחק שגורמים לי לתלוש שערות.
          בסך הכל הספרס נראים פחות מגולדן וקליבלנד אבל לדעתי הם לא מציגים את מלוא הפוטנציאל שלהם וזה תהליך שאמור לקרות עד לפלייאוף.
          האם זה יספיק לגמר המערב או יותר? קשה לדעת אבל באמת שלא הייתי פוסל אותם

          1. אני אף פעם לא פוסל את סן אנטוניו.
            ואני לא רוצה אף שחקן שיחזיק בכדור בדקות האחרונות חוץ מג'ינובילי, גם בגיל 40 ועם קטטר

          2. ס"א זה מועדון עם אלף נשמות. גם אני אף פעם לא פוסל אותם. מה שחשוב הוא הבריאות והמוכנות לפלייאוף. המצב המנטאלי הוא חשוב מאוד ובזה ס"א תמיד הצטיינו והבחינו את עצמם מהמתחרים (וגם לברון יודע לעשות את זה).
            מצד שני הם יכולים גם לעוף בסיבוב הראשון.

  7. איזה פער יש בין היכולת של טורונטו והספרס,
    לבין "כוח המשיכה" שלהן.
    מס' 2 במערב, מס' 2 במזרח, 2 מ-5 הקבוצות החזקות בליגה –
    זה היה אמור להיות משחק שמעורר הרבה יותר התרגשות.

    מצד שני, זו העמדה המועדפת על הספרס, לחכות ככה מאחור, להיות אנדרדוג עם המאזן השני בטיבו בליגה.
    זה גם משאב לא רע עבור הראפטורס –
    אפקט ה-"nobody believes in us" של ביל סימונס.

    תודה על פריוויו קולח.

  8. אחלה פריוויו ללילה סולידי למרות שהאלופה וסגניתה, הצ'יטה והזקן מועמדי האמויפי לא משחקים. קרבות על פלייאוף בשני הקונפרנסים ומשחק מעניין בין שני הסגניות זה הספק לא רע כשיוטה ובוסטון, שני סוסים שחורים פוטנציאליים בעוד משחק סבבה

  9. אחלה פריוויו! תודה
    כיף לראות את יוטה, קבוצה שנבנתה נכון, עם שלד לאורך כמה שנים. הם מקום 4 כרגע במערב, השחקנים הטובים שלהם צעירים, והם רק הולכים להשתפר. ולחשוב שהחוזה שנתנו להיוורד היה אז שנוי במחלוקת. בזכות החוזה הזה הם בונים עכשיו קבוצה לשנים ביוטה. ואם איזה סופרסטאר יחליט להגיע לשם במקרה, אז הם קונטנדרים לכל דבר

  10. The New Orleans Pelicans announced today that the team has signed free agent forward/center Donatas Motiejunas (doh-NAH-tahs moe-tee-YOU-nus). Per team policy, terms of the deal were not disclosed.

      1. אני ממש מקווה שדי מו יפטר את הסוכן שלו. הוא עלה לו מיליונים.
        סרב ל-4.4 מיליון כבר בתחילת העונה ואז להיות שחקן חופשי בסיומה.
        אחר כך סרב ל7.4 מיליון לעונה כי הוא רצה חוזה ליותר שנים.
        בסוף חתם על חוזה של 600,000 דולר לשנה.
        פשוט רשלנות מקצועית של בי ג'יי ארמסטרונג

    1. מכדרר, קולע, מרים משקולות ומתקדם יפה לפי הדיווחים, אבל לא נוקבים בשום תאריך מוגדר. עניין של עוד כמה שבועות. מניח שאין סיכוי לראות אותו לפני פגרת האולסטאר.

  11. עברו שבועיים וכאילו זה העתק – אינדיאנה רצים כדי לקבוע את הקצב, 6 מ-7 מהשלוש, וסטן שוב לא מוכן.
    עכשיו לך תרדוף אחריהם. סיוט.

  12. הפיסטונז במאמץ גדול סוגרים מחצית בפיגור מינימלי, 66-60.
    קצב של משחק שלם בין הקבוצות בעבר.
    וזה לטובת הפייסרס. מאוכזב איך שוב נותנים להם להשתלט.

  13. אין דברים כאילו… ריבאונד ארוך לפילה. הגדור חומק בין הידיים לשחקן פילה (אילייסובה?) פוגע לו בבית החזה ובורח לו.

    אפילו בליגה המקומית שלנו לחטיארים בני 35+ אנחנו תופשים כדורים כאילו…

  14. סטן הרג אותנו הערב, להוציא את רג'י הרותח ברגע שעלינו ליתרון, איש סמית' חירב את המומנטום.
    והשופטים. כל נשיפה – קליעות מהקו. נמאס מזה, מכל ההארדנים והדרוזנים והתומאסים, זו מגפה.
    ג'ף טיג ופול ג'ורג', כל פעם שרצו נקודות – לביים נגיעה. 26 פעם הלכו לקו.
    26 פעם. זה מוות.

  15. שישה שחקנים קולעים 22-20-20-16-14-14, עם 50 אחוז מהשדה ו-35 מהשלוש, עם 31 אסיסטים, ויתרון בריבאונד –

    ואתה עדיין מפסיד.

    למה?
    כי הצד השני הלך 30 פעם לקו, זה למה. פאקינג 30 פעם, מתוכן 26 בפנים.

    הכדורסל ההגנתי של הפיסטונז כנראה לא מתאים לשיפוט הפחדני של היום.

      1. היא בדרך כלל מצוינת, היתה הכי טובה במזרח (ונדמה לי שעדיין).
        מחצית ראשונה אינדיאנה קלעה כמו משוגעת מהשלוש, 8 מ-9.
        ובכל המשחק, המון קליעות עונשין. המון.
        היו גם טעויות בהגנה – סוויצ'ינג אוטומטי שנתן לפול ג'ורג', פעם אחר פעם, גארד שלא יכול להסתדר איתו.
        אבל זו בעייה כרונית עם אינדיאנה – הפיסטונז לא ספגו בבית, בכלל, יותר מ-100 נקודות. כל העונה.
        פרט לגולדן סטייט (במשחק צמוד מאוד), ופעמיים אינדיאנה.

  16. ואז סן אנטוניו התפוצצה על טורונטו.
    עובר על התגובות ופתאום רואה תגובה של מנחם כפרה עליו.
    פירגון? אולי איזה רבע מילה טובה??? חס וחלילה.
    כל מה שנכתב הוא שטורונטו עיחפה מהמשחק של אתמול.
    משהו היה נראה לי מוזר כי לא זכרתי שטורונטו שיחקה אתמול בלילה.
    אז בדקתי את משחקי האתמול שוב…מחפש את טורונטו ולא מוצא.
    בסך הכל התבלבל הדוקטור.
    מנחם, פעם היית יותר משכנע עם תירוצים של השופטים מפחדים מפופוביץ או השופטים נותנחם ללאונרד להחזיק את היריב .
    עכשיו אתה סתם משקר…

  17. כל ה-X פקטור עובדים הללה עבור הספרס –

    טוני פארקר מצוין. 8 אסיסטים, ואיום מתמיד בהתקפה,
    פארקר ביכולת כזו הופך את הספרס ללא פחות טובה מגולדן סטייט.

    הקליעה מ-3 ,
    12 מ-20 , חמישה שחקנים שונים קלעו הלילה מה-3 .

    והכי חשוב?
    האס. הוא לא X פקטור, הוא השחקן החשוב בקבוצה.
    קאווי, פוגע מבחוץ, מבפנים, הגנה אדירה – החבילה השלמה.
    כל מי שהספיד את הספרס טרם עת, והכתיר את גולדן סטייט –
    על אחריותו.

    1. וכל מי שראה את השניה במערב מול השניה הבלתי מעורערת במזרח – יסיק מסקנות מתבקשות . צר לי – לא יכולתי להתאפק .

      1. תגובה שלי מאוקטובר –

        גולדן סטייט והספרס. סביר להניח שהם (לפחות) ברמה אחת מעל שאר המערב.
        קליפרס, ששנה שעברה הייתה יכולה לעשות הרבה צרות לכל קבוצה, אם רק הם היו קצת פחות הקליפרס (ואני מתכוון למזל הרע. גריפין + כריס פול פצועים), לא מקבלים מספיק כבוד (הקבוצה עם אותה ליבה כבר כמה שנים), אבל לדעתי – הם למעשה מועדים לפציעות יותר מהרוקטס. גריפין ספג פציעות שקשה מאוד להתאושש מהם, ויש לי חששות בקשר לצוות הרפואי, ובקשר ליכולת קבלת ההחלטות הרפואיות, של הקבוצה.
        בריאים? הם יכולים גם לאיים על המקום השני.
        יוסטון – פורטלנד – ממפיס – דאלאס – יוטה – אוקלהומה.
        מבין קבוצות אלו, הכי פגיעים נראים הת'אנדר, בעיקר לאור העובדה שהקבוצה עברה הכי הרבה שינויים בסגל, רובם לרעה.
        דאלאס מבוגרים מדי,
        יוטה חסרי כוח אש קונסיסטנטי.
        מבין פורטלנד, ממפיס ויוסטון –
        יוסטון עושה לי את הרושם כקבוצה הכי מאוזנת, עם התקרה הכי גבוהה.
        (פורטלנד סובלים מעודף כישרון בעמדות ספציפיות, וחוסר אקוטי בעמדות אחרות. בהחלט יכול להגיע טרייד לפני הדד ליין, כזה שישנה לחלוטין את התחזית לגביהם.)
        לכן, לדעתי, מקום 3 – 4 ליוסטון, זו תחזית ריאלית לחלוטין.

        1. (התגובה הנ"ל הייתה בפריוויו של יוסטון)

          התגובה הבאה – גם כן מאוקטובר, בפריוויו של הספרס –

          הפערים בין גולדן סטייט לאוקלהומה לספרס בפלייאוף של העונה שעברה היו מזעריים.
          התוצאה הממוצעת בגמר המערב בין הת'אנדר לגולדן סטייט הייתה
          107.1 – 106.1 לטובת הת'אנדר.
          התוצאה הממוצעת בחצי גמר המערב בין הת'אנדר לספרס הייתה
          101.3 – 100.8 לטובת הספרס.
          מאז הת'אנדר נחלשו משמעותית, גולדן סטייט התחזקו,
          והספרס?
          אני חושב שהם התחזקו.
          טים דנקן עזב. הוא ללא ספק אחד מהגדולים בהיסטוריה של המשחק,
          אבל בפלייאוף של העונה שעברה הוא הזיק יותר משעזר.
          5.9 נק', 4.8 רב', 42% מהשדה.
          במקומו מגיע פאו גאסול. נכון, הוא כבר לא ילד. אבל הוא נותן לקבוצה משהו שחסר לה מאוד בעונה שעברה – איום נוסף בהתקפה. כזה שמסוגל לתקוף גם מהפוסט, וגם מבחוץ.
          הגיע גם דייויד לי, שיש לי את הרושם שהוא יתרום יותר מווסט.
          השורה התחתונה?
          הכל שאלה של מאצ' אפ. בכלל לא משנה אם הספרס יסיימו עם 60 ניצחונות או 52 ניצחונות. חשוב המאצ' אפ, חשובה הבריאות.
          הספרס של פופוביץ לא זקוקים להוכיח את עצמם, ולכן יש סיכוי סביר שיגיעו לפלייאוף רעננים.
          אני לא בטוח שאת אותו הדבר אפשר לומר על גולדן סטייט.
          נקודה אחרונה היא לגבי קאווי.
          כל מי שכותב עליו שהוא אוברייטד, לא ראה מספיק משחקים של הספרס בעונה שעברה.
          שחקן ההגנה המצטיין של הליגה היה במרחק של 2.5% מהעונשין מלהצטרף למועדון ה-"40/50/90" .
          לצורך ההשוואה –
          ה-44.3% שלו מה-3 גבוהים יותר משל דוראנט. לא רק בעונה שעברה –
          אלו אחוזים שאליהם דוראנט לא הגיע אליהם מעולם בקריירה.
          גם ממוצע הקריירה של קאווי מ-3 גבוה מזה של ממוצע הקריירה של דוראנט.
          והכי חשוב לגבי קאווי?
          מגמת ההשתפרות התמידית שלו.
          בשנה שעברה הוא קלע 5 נק' למשחק יותר מאשר לפני שנתיים.
          בשנה שעברה ה-PER שלו קפץ מ-22 ל-26 (היעילות שלו גדלה, למרות שהוא זורק יותר, וקולע יותר).
          והוא יהיה רק בן 25 בעונה הקרובה,
          אין שום סיבה שהוא ייתן עונה (לפחות) פחות טובה מזו שנתן בעונה שעברה.

  18. אם הקנדים היו ברכב חסר – אני מבין .
    אם הם היו בערב שני של B2B – אני מבין .
    אם היה נגמר צמוד יחסית , או אפילו בריחה של ס"א בסוף – אני מבין .
    אבל הרפטורס הובסו בכל 3 הרבעים הראשונים ללא תנאי .

    וזאת אמורה להיות קונטנדרית במזרח . פחחח .

    1. אם זה לא היה משחק בודד באמצע עונה הייתי מבין. זה טיעון חלש לא פחות מאלו של סומסום והמלחמה הזו בין אוהדי הקונפרנסים די מצחיקה בעיני.

      1. לא הייתי כותב את זה לולא התגובה של מנחם שטען שטורונטו רצוצה ממשחק אמש ( שלא היה , ומאיר העיר על כך יפה ).

    2. ה"א, אז עפ"י ההגיון שלך – אטלנטה, שניצחה ממש עכשיו את הספרז – היא חתיכת קונטנדרית רצינית וקבוצה חזקה מאוד, נכון?
      אתה וובדאי תענה בשלילה.

      אני אגיד לך מה הבעיה איתך? שאין לך שום לוגיקה.

      אתה מעוניין שגולדן סטייט תנצח את כולם בלי תנאי –
      אבל גם לטעון שכל המערב הוא נורא קשה.

      אתה מעוניין להגיד שכל המזרח הוא נורא קל, ולברון נח כל הזמן –
      אבל גם לומר שקליבלנד היא פח, ולברון פחית.

      קצת כמו לשחק בחיילי מלחמה נגד עצמך. הנה הספרז שלי, והם נורא חזקים! אבל גולדן סטייט שלי, היא תנצח אותם תמיד! זה לא שהספרז חלשים ממנה – הם בעצם נורא-נורא חזקים, לא כמו כל המזרח הפח הזה, הספרז ממש הקיזו את הדם של גולדן סטייט!

      לא.
      זה לא הולך, לאכול את העוגה ולהותיר אותה שלמה.
      אין מה לעשות, תיאלץ (כאוהד) לשלם על חרפת דוראנט: הקבוצה שלך הרסה את התחרות במערב (ולטעמי בליגה כולה). אז תיהנה מהאליפות, האליפויות שבדרך, ומהטיול על השטיח. במחיר של, להיות מכבי עלית תל אביב. שווה לכם, לא? הגביע הקדוש קודם לכל!

      1. לא שאני לא מסכים למה שאתה אומר (למעט ההתבכיינות הקבועה בסוף על "חרפת דוראנט") אבל קצת מצחיק לשמוע טענות כאלה ממך.

        1. שנים שתו ושותים ללברון, שאינני מחסידיו הגדולים, את הדם בגלל הדסיז'ן. אז מסתבר שהיא כאין וכאפס מול הבגידה של דוראנט.
          so it's only fair

          1. אתה רוצה לפתוח את הדיון הזה עכשיו שוב?
            למעט ההייטרים המושבעים של לברון הטענות היחידות אליו היו על הדרך שבה זה בוצע. אתה רוצה להיות כמוהם – בבקשה אבל אל תתפלא אם אף אחד לא מתייחס לדברים שאתה אומר ברצינות.

      2. הלוגיקה שלי חזקה . מותר להפסיד , גם לקבוצות חלשות יותר. השאלה איך עושים את זה . לא דין הפסד על חודו של סל או אפילו 10 הפרש שנפתחו לקראת הסוף כדין הרמת ידיים ותבוסה החל מתחילת המשחק .
        אני לא טעון שכל המערב קשה – רק שהוא יותר קשה מהמזרח . תשווה מקום למקום בין 2 הקונפרנסים , תשווה מאזן כללי בין שניהם , תשווה איפה משחקים האלפא דוגס של הליגה ( נניח 20 הראשונים ) – ואם אתה לא מבין את זה אז אין טעם לנסות להסביר לך .
        ג"ס בכלל לא שייכת לכאן , ותחפש מיהו אחר להוציא עליו את המרירות שלך . אולי תתרכז בקבוצה שלך שלא פוגעת , וספק אם תראה פלייאוף למרות היותה בקונפרנס החלש יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט