מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

1. באחד המשחקים הטובים ביותר שאי פעם תראו בפוטבול USC ניצחה את פן סטייט (שלי…) 49-52 ב-ROSE BOWL

ראיתי ברוך השם מספיק משחקי פוטבול, כולל  ב-4 השנים שלמדתי בפן סטייט, ואז שתי בנותי שלמדו שם לתואר הראשון והשני. אז אני מצהיר עתה שהמשחק שזה עתה הסתיים בו ניצחה אוניברסיטת סאות'רן קליפורניה את פן סטייט 49-52 היה אחד ממשחקי הפוטבול הנפלאים, המהממים, ומטמטמי החושים אי פעם.

מאחר וזה לא היה גמר המכללות, המשחק הזה לא ייחשב כאחד מגדול המשחקים אי-פעם. משחק גמר המכללות ייערך ביום שני בין קלמסון ואלבאמה. ה-ROSE BOWL היה בזמני משחק המכללות החשוב ביותר, אבל לא עוד.

עובדה זו לא תיקח מאומה מגדולת המשחק שזה עתה הסתיים. משחק לפנתאון שידובר בו משך שנים!

2. RESOLUTIONS לשנה החדשה

גיליתי עוד מילה אנגלית שאין לה תרגום עברי הולם.. המילה היא RESOLUTION. התרגום המילולי הוא 'החלטה', אבל החלטה היא DECISION. רזולוציה היא יותר מין גמירת אומר; שבועה עצמית. משהו הדומה לנחרצות עתידית. אולי מולי ימצא את המילה ההולמת. למשל, אחד ה-RESOLUTIONS שלי לשנה הבאה הוא להוריד 5 ק"ג ממשקלי. רזולוציה שנייה היא להפסיק לירוק כל פעם שאני שומע את המילה "לייקרס".

אז אפשר להמשיך.

פרן בליינברי (ניתן למצוא אותו בטוויטר ב-@franblinebury) מציע כמה מהם:

*לברון, אל תשנה שום דבר!

*דמרכוס קאזינס! אתה גדול. אתה צעיר. אתה מוכשר. אתה יכול לעשות כל מה שאתה רוצה לעשות על המגרש מלבד לנצח. אולי הגיע הזמן להתנצלות. בשבע עונות ב-NBA אתה משחק עבור מאמן ששי, ולא ניצחת יותר מ-33 משחקים באף עונה מהשבע. אתה חייב לעשות משהו בנידון.

*שיקגו בולס: התחלת את העונה כגדולה. כאילו החלטת להשתיק את כל המקטרגים. עכשיו כל הקבוצה שורפת שמן בהתקפה חורקת ודוויין ווייד איבד את מה שהיה לו. אתם מוכרחים להתעורר או שתסתכלו על הפלייאוף בטלוויזיה.

*פט ריילי! כשהקבוצה היתה בצרה הבאת את שקיל אוניל ב-2006. כשהקבוצה היתה שוב בנפילה הבאת את לברון וכריס בוש.Now you’ve got to show us some real magic

*ראסל ווסטברוק: הטריפל דאבל או מה שטוב לקבוצה?

*קווין לאב: אין לך יותר את הלחץ של לקיחת אליפות. מה בקשר לכמה הישגים אישיים, כגון FIRST TEAM ALL STARS WEST, בנוסף לאליפות שנייה?

ווייט האוארד: בלייקרס זו היתה אשמת קובי; ביוסטון זאת היתה אשמת ג'יימס הארדן. עכשיו באטלנטה אתם מסתבכים ב-500. אז במי האשמה עכשיו? אולי בך?

פילדלפיה 76: אתם יכולים לקשקש על כיצד לחבר ולהשתמש בג'ואל אמביד, ג'היל אוקפור, ונרלנס נואל, אבל מה שאתם באמת צריכים זה פוינט גארד.

יוסטון רוקטס: החלטתם לשחק "POP A SHOT" ב-10 שניות? אז למה לא ב-SINGLE DIGIT, כמו ב-"9"?

ממפיס גריזליס: ד"ר גיימס נייסמיט המציא את המשחק ב-1891. אבל היום זה 2017, אז למה לשחק כמו ששיחקו אז?

סטפן קרי: אתה פעמיים MVP והקלעי הגדול בכל הזמנים אז למה להיות כזה נחמד לחברי קבוצתך ולמסןר להם כדורים שהם שלך לזרוק? אתה לא חושש שיתחילו לכנות אותך "HOT DOG" אני מקווה.

ג'ף ואן גנדי: אולי כדאי לרדת קצת מהר האולימפוס ולהפסיק לדרוש שישנו את חוקי המשחק הבסיסיים רק בגלל ששלושה שחקנים לא מוסגלים לקלוע פאולים.

דל דמפס (GM של הפליקנס): אתה לא חושב שהגיע הזמן לשים כמה שחקני כדורסל יחד עם 'הגבה' לפני שהוא יתחסל לחלוטין?

דטרויט פיסטונס: OBVIOUSLY משהו לא עובד. אז למה שלא תגלו מה הוא, ותתקנו אותו?

דני איינג': אל הורפורד בריא ונראה טוב. הקבוצה כולה בסדר. אבל הגיע הזמן להפסיק להשתעשע עם אמונות שתוכל להגיע למשהו עם בחירות דראפט שאתה מקבל מהנטס ולהבין שבלי איזה רייד רציני תמשיך להיות "בסדר" ו-"טוב" אך לא תגיע לשום אליפות.

ניו יורק ניקס: הגיע הזמן להפסיק לדמיין בחירות דראפט מעולם אחר שלא חושבים אפילו על הניקס (דוראנט) או לנסות QUICK FIXES (יואקים נואה), ולהתחיל לבנות מהיסוד מסביב קריסטפס פורזינגיס.

למרכוס אולדרידג': אני בטוח שהיה נעים להתחבא אי שם בצד השמאלי של המפה, לקלוע בוכטות של נקודות, ולפעמים לעשות את הפלייאוף, אבל אתה משחק עכשיו בסן אנטוניו, קומראד, ושם רוצים אליפויות, אז מוטב שתופיע לכל משחק עם הלך מחשבה חדש משאתה רגיל לו.

דנבר נאגטס: אנחנו יודעים שיש לכם 'תכנית בנייה חדשה'. מה קרה לתכנית הקודמת? ולזאת שקדמה לקודמת?

אורלנדו מג'יק: (ראה דנבר)

כריס פול: טיק! טיק! טיק! אלה קולות השעון על הקיר.

בלייק גריפין: טיק! טיק! טיק! אלה קולות השעון בחדר השינה.

דריימונד גרין:  כולנו יודעים שיש לך יותר אנרגיה מ-POWER PLANT אבל מוטב שתלמד לפקח על מעשיך כי סכין המאכלת של השוחט חדה ומוכנה.

קאבס וווריורס: נא לשמור לוח תאריכים פתוח לסוף יוני.

 

3. לת'אנדר ישנו ינואר קשה מכולם עד האול-סטאר

ראסל ווסטברוק והת'אנדר הגיבו טוב מהמצופה מעזיבתו של קווין דוראנט. ראסל ווסטברוק שומר בינתיים על ממוצע טריפל-דאבל אחרי 34 משחקים, והת'אנדר הם חזק אל תוך ארבעת הראשונות בקונפרנס המערבי.

אך רק עכשיו הגיע הזמן האמיתי של הת'אנדר להראות ממה הם עשויים, ואם הם FOR REAL קבוצה עם אספירציות וולידיות לאליפות. מה שיש לה זה לא פחות ולא יותר מאשר תכנית המשחקים הקשה ביותר מאשר לכל קבוצה אחרת לפי NBA.COM.

15 המשחקים הבאים יכולים "TO MAKE OR BREAK" את הת'אנדר, כמו שאומרים החברים שלי בדרום טבריה. לא רק שהם משחקים נגד קבוצות שממוצע הנצחונות שלהן הוא 58% אלא תכנית המשחקים היא כזאת כאילו שסדיסט חסר רחמים מסן פרנציסקו קבע אותם. יש להם שני בק-טו-בק קשים מאד ונגד קבוצות קשות מאוד, ונוסף על הכל המשחקים הקשים הם בחוץ.

4. איזה גבוהים יועברו בטרייד

לא. אני לא בטוח. אני רק חושב שישנם סכויים גבוהים, ובקיצור אסביר למה.

*דמרכוס קאזינס, סקרמנטו

החוזה שלו מסתיים בסוף העונה הבאה. הוא הסנטר הטוב בליגה, אבל סקרמנטו לא מגיעה איתו לשום מקום, אז מה הטעם להשאירו? הם יוכלו לקבל עבורו חבילה מצויינת של 2-3 שחקנים ואולי עוד בחירת דראפט, ויש לי רושם שהם עומדים הפעם לעשות זאת.

*גרג מונרו, מילווקי

לאחרונה הוא משחק קצת יותר טוב, אבל הוא לא משחק בחמישייה והוא ב-"DOG HOUSE" של ג'ייסון קיד. ישנה לו אופציה להיות שחקן חופשי לא מוגבל בסיום העונה, אז עכשיו הזמן לנסות לקבל עבורו ערך לא מבוטל. בינינו, הוא גם לא מתאים לסוג משחקה של מילווקי.

*קנת' פאריד, דנבר

לדנבר ישנו אוסף גבוהים, ביניהם יוסוף נורקיץ' וניקולה ג'וקיץ', ושניהם ושבים על משכורת של 3 מיליון. כמובן שיש להם גם את דנילו גלינארי ווילסון צ'נדלר. קנת' פאריד משתכר 12.9 מיליון העונה, ויש לו חוזה מובטח עד ה-2018-19. לא יהיה פשוט למצוא קונה עבורו במשכורתו, אבל אולי דנבר תסכים לאיזה שהוא סידור כספי.

*ברוק לופז, ברוקלין

אותו סיפור כמו עם סקרמנטו. הנטס הגיעו בוודאי למסקנה שהם לא חזקים מספיק להגיע לאן שהוא עם ברוק, אז למה לא לתת את הסנטר המצויין הזה – אחד הסנטרים ההתקפיים הטובים בליגה – לקבוצה שתוכל לעשות המון איתו בפלייאוף, ולקבל עבורו חבילת שחקנים ואולי גם בחירת דראפט. לי זה נראה מאד הגיוני.

*אנדרו בוגוט, דאלאס

כן, אני יודע, הוא שוב פצוע. אבל אם יבריא מפציעתו, ואם יהיה לו חצי עונה שני טוב, אני מאמין שקבוצה טובה הצריכה סנטר גבוה מחליף (שיכול גם לתרום בחמישייה ראשונה) תהיה מעוניינת לקחת עליו צ'אנס.

*נרלנס נואל או ג'היל או'קפור, פילדלפיה

עכשיו זה יקרה. סימונס חוזר, ופילדלפיה – שיש לה את ג'ואל אמביד ורשואן הולמס, תעביר בטרייד את אחד מהם עבור שחקן טוב מאד, עם עדיפות לפוינט גארד.

*ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו

הוא שחקן טוב מאד אבל אורלנדו החליטה על חתונה קתולית עם ביסמארק ביומבו שהיא משלמת לו 7 מיליון לארבע השנים הבאות. ווצ'ביץ משתכר 13 מיליון – משכורת לא גבוהה עבור שחקן כמוהו, אז אורלנדו לא תתשה לעשות תחליף שיתאים לה.

(הרגע ניכתב: אם ביומבו ימשיך לתת "משחקי אפס" כמו הערב נגד הניקס, אולי לא ייגעו בווצ'ביץ')

*יואקים נואה, ניו יורק

הניקס יודעים מה יש להם, והם יודעים שנואה אינו יכול לתרום להם יותר. יש להם גבוה זול בהרבה המשחק טוב יותר מנואה בזמן האחרון ושמו קייל קווין. נואה הפך -EXPANDABLE. השאלה מי ירצה אותו כי הוא הפך לסחורה משופשפת מדי, ועם המשחק של היום בו רוצים גבוהים הקולעים מרחוק, לא יהיה קל להעבירו בטרייר.

*טימופליי מוזגוב, לייקרס

אני חסר אונים מלכתוב כאן משהו.

5. מהערב: הגריק פריק בדאנק מעל סבוניס

 

*

*

6. הערב: מסירה בין הרגליים של וול לדאנק של גורטאט

*

*

7. חמשת הפלייז המיוחדים של אתמול

*

 

8. הערב: לברון מכה את הפליקנס עם ה-EUROSTEP

9. הערב: אארון גורדון זורק OOP נגד הניקס הפתטיים

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. היום זה היה השיא של ראס:

    שיווין 3 דקות לסיום. ראס מעלה להתקפה זורק מיד ל-3 מחטיא.
    התקפה הבאה. ראס מעלה להתקפה מגיע לקו ה3 זורק. מחטיא.
    התקפה הבאה. ראס מעלה להתקפה מגיע לקו ה3 זורק. מחטיא.

    מיליווקי מנצחת ב-4. במשחק שאולדיפו ובראין אדאמס היו שניהם עם ציון 10+ .

    1. עמידה על הדעת זה לא תרגום נכון.
      החלטות זה הרע במיעוטו מבחינת תרגום. ליבי ליבי על מולי והמתרגמים. עברית שפה כל כך דלה מבחינת כמות המילים שצריך להיות מאוד יצירתי.

        1. אבל זה ממש רחוק מכוונת המילה עצמה.
          Resolution זה ממש לא פיתרון.
          אולי שאיפות. אבל גם זה לא ממש פוגע בול בפוני

          1. שאיפות = aspirations
            יעדים = goals

            Resolution = החלטה נחרצת.

            לכן לדעתי, 'גָּמַר אֹמֶר' או 'גמלה בלבו החלטה' = reached a resolution

  2. המאמר של מנחם על שינוי המשחק והגארדים הופך את רשימת הגבוהים המועמדים לטרייד ללא רלוונטיים ובטח שירוויחו פחות ביחס לגארדים עולים.

  3. מעורב מעולה.
    אני לא משונאי לברון המוצהרים (קצת… בארון…) אבל מה שהוא עשה קראו לזה פעם "צעדים".
    עכשיו קוראים לזה יורוסטפ ? יופי. באמת שם יותר נחמד…. 🙂

    1. לא הגיוני, לברון לא יכול לעשות צעדים.
      באמת, בחוקה החדשה כתוב באותיות קידוש לבנה שהוא לא יכול לעשות צעדים. היה שופט שפעם ניסה לשרוק לו, אומרים שהמשרוקית שלו בלעה אותו.

      ככה יעשה לאיש שESPN חפצה ביקרו

    2. ב-NBA מותר לשחקו לעשות 2 צעדים מלאים מהרגע בו סיימו את הדריבל, והרימו את הכדור.
      אם תתבונן בסרטון, תראה שלברון מרים את הכדור אחרי הדריבל כאשר כף רגלו השמאלית דורכת מס' סנטימטרים בתוך קשת השלוש, ואז משלים 2 צעדים והטבעה (הצעד השני מסתיים כמה סנטימטרים בתוך הצבע). סל חוקי לחלוטין.

      במבט ראשון (בגלל המהירות של המהלך) זה אכן נראה כמו צעדים, אבל בגלל שיש זווית מצוינת בצילום של המהלך, אם מתבוננים היטב (ונצלים את עודפי ה-OCD…), אז רואים שלא היו צעדים.

      לתחושתי, הרבה מאוד פעמים אנחנו נוטים להאשים את השופטים. לא תמיד הם טועים.

      1. "עודפי ה ocd".. ענק!
        אגב, מסכים – לא היה צעדים ובמקרה של לברון – סוף סוף
        אגב 2, זה לא יורו-סטפ, לא קרוב אפילו

      2. גיא. ראוי לדייק לגבי שני הצעדים האלו. הצעד הראשון ביניהם מוגדר כמסתיים כאשר רגל או שתי רגליים דורכות על המגרש לאחר שהשחקן משיג שליטה בכדור.

        במקרה הנ"ל הצעד הזה הינו הצעד לפני שני הצעדים הנוספים שלברון מבצע ואכן היו כאן צעדים.

        1. כמו שכתבת – לאחר שהשחקן משיג שליטה על הכדור.
          תתבונן היטב, לברון משיג שליטה (מסיים את הדריבל) כאשר רגל שמאל שלו מס' סנטימטרים בתוך קשת השלוש,
          מאותו מותר לו להמשיך עם 2 צעדים –
          וזה בדיוק מה שהוא עשה.

          לדעתי, אחרי מספר צפיות, לא היו צעדים.

          1. אתה מבין את הכתוב ואת החוק לא נכון. הצעד וחצי שמותר לעשות הינו אותו צעד וחצי שתמיד היה מותר. השינוי נועד יותר להבהיר את ההגדרות בצורה טובה יותר.

            קרא בעיון את החוק. ניתן למצוא כאן את קובץ החוקים העדכני ביותר :
            http://www.nba.com/news/officiating

  4. מעורב מעולה מנחם, תודה. לא חושב שלופז יעבור בטרייד אבל אולי שון מארקס חושב אחרת. מסכים עם כל השאר.

  5. אחלה מעורב מנחם.
    מונרו דווקא מקבל יותר דקות ומנצל אותם יפה לאחרונה.
    לא חושב שירצו להעביר אותו בשלב הזה, הוא נותן אופציה התקפית יפה מהספסל. די מזכיר את התפקיד של רנדולף בממפיס.
    עוד דבר ששווה לשים עליו את הדעת בהקשר של האבולוציה של המשחק, הוא החשיבות שיש לשחקני ספסל.
    שחקן שישי טוב, הוא לא פחות משמעותי מכל שחקן חמישייה. ולעיתים (כמו בטורונטו בצורה בוטה) יעדיפו להחליש את החמישייה כדי לחזק את הספסל.

    1. מונרו אולי מקבל דקות כדי להעלות את ערך הטרייד עליו.
      זה די ברור ששני הצדדים מסכימים שהם לא מתאימים אחד לשני – מונרו לא ממש אוהב את כמות הדקות והעליה מהסםסל וג'ייסון קיד לא מוצא לו ממש מקום בשיטה.
      אני חושב שהאופציה של מונרו לצאת להיות שחקן חופשי תממומש ולכן הם יחפשו לו טרייד.

  6. אפלטון צודק, העברית דלה לעיתים,
    רק שאתה חי בחוץ שנים
    אתה מבין את זה
    ללכת בספרדית יש מלא מילים ואצלנו יאללה בוא נלך,נצעד וזהו.נפסע.
    יש משמעויות שקשה מאד לתרגם,
    מנחם אפלטון וגיא מרגישים את זה.
    ל "גשם" בספרדית לפחות 8 מילים על סוגי הגשם. אצלנו טיפטוף.. יורה..

  7. הבה נלך,
    איזה יופי אני הולך לקרוע את העיר בהליכה,
    אלו 2 מהפרושים שלי לחבריי הספרדים
    שהיו מכריזים בהתלהבות שהם מתכוננים לקרוע את מדריד,
    אין לזה פרוש בעברית וספק אם בשפות אחרות

  8. מעורב מופלא מנחם אפילו שקראתי את סעיף 2 הנהדר שלך
    ואחלה תגובות באמת, כולל הנסיונות הטובים לפרש.
    איזה יופי ועוד נשאר לי לקרוא את השאר המעורב. כיף

  9. הפירושים הנפלאים של גיא מראים שאנחנו לא משתמשים
    מספיק בעברית הצחה של פעם,
    אולי כי זה לא קול (גזעי)מספיק, אצל חלק מהעם.

  10. מעניין אותי מי הקבוצה שתיקח הימור עם קאזינס.
    שני האנשים היחידים בNBA שעולים לי לראש ויכולים לחנך את הדגנרט הזה הם ריילי ופופוביץ', אבל אחד לא צריך אותו והשני לא ירצה את הסיכון של הרס הכימיה.
    אולי גם ריק קרלייל, אבל אין טעם לעבור מקבוצת פח אחת לאחרת…

  11. "ממפיס גריזליס: ד"ר גיימס נייסמיט המציא את המשחק ב-1891. אבל היום זה 2017, אז למה לשחק כמו ששיחקו אז?"
    כי זה עובד די טוב מנחם וכי זה מדהים בעיניי שיש כאלה שלא מוכנים להגרר לסמול בול ומאמינים בדרך שלהם, נכון התקרת זכוכית שלהם זה סיבוב שני כנראה ועדין מתחילים להסתמן כאחד הארגונים הטובים בליגה, פצועים או בריאים הם אף פעם לא מוותרים על שום משחק ולא הולכים לטנקינג העלוב שקבוצות אחרות עושות.(ראו עונה שעברה שנלחמו על הפלייאוף על אף הפציעות רק כדי לחטוף סוויפ מהדהד מהספרס\)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט