כדורגל:
ליגת העל – מחזור 16
21:00 בית"ר ירושלים-מכבי תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). המשחק המרכזי של המחזור מפגיש שתיים מהקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי, כששתיהן בתקופה בינונית. מכבי ת"א, למרות התקופה הלא-מי-יודע-כמה שלה דווקא הצליחה לקזז את הפער מהפועל ב"ש כבר שני מחזורים ברציפות לכדי 7 נקודות והחזירה עצמה למאבק האליפות. בית"ר ירושלים אפילו לא במקום שמוביל לפלייאוף העליון, לאחר ניצחון בודד בששת המשחקים האחרונים. צריך להזכיר שכשהכסף על השולחן, בית"ר ירושלים יודעת להקשות מאד על מכבי ת"א, בעיקר תודות לקישור שלה (קלנטינס, פריירה, אייבינדר) שמפריע לתל אביבים לפתח את המשחק המסודר. יצוין כי היציע המזרחי סגור, ולכן השפעת הביתיות פחותה.
פריימרליג – מחזור 19
14:30 מידלסבורו-לסטר – שידור בערוץ ספורט 1 (54). הקבוצה שתנצח במשחק הזה, אם תהיה בו מנצחת, תעשה צעד גדול להימלט מהתחתית, כששתי הקבוצות מדורגות במקומות 15 ו-16 בהתאמה, רק 4 ו-3 נקודות בהתאמה מהקו האדום.
17:00 אברטון-סאות'המפטון – פריצות בערוץ ספורט 1 (54). וממשחק על בריחה מהתחתית למשחק על המקום בשיפולי הצמרת, קרי בליגה האירופאית. אברטון במקום השישי עם 26 נקודות וסאות'המפטון בשביעי עם 24 נקודות.
17:00 מנצ'סטר סיטי-ברנלי – שידור בערוץ ספורט 1 (54). לאור הכושר הנוכחי של צ'לסי, למנצ'סטר סיטי אסור לאבד נקודות, כדי להשאיר את השאיפות לאליפות רלוונטיות. ברנלי עשתה צעד חשוב להבטחת הישארותה בליגה עם ניצחון במחזור הקודם וסביר להניח שתרצה לברוח עוד קצת מהתחתית.
17:00 סנדרלנד-ליברפול – שידור בערוץ ספורט 2 (53). משחק בין קבוצה שנלחמת על החיים אחרי הפסד במחזור הקודם לקבוצה שנלחמת על האליפות אחרי ניצחון במחזור הקודם. חשוב מאד לשתיהן.
17:00 ווסט ברומיץ'-האל סיטי – פריצות בערוץ ספורט 1 (54). ווסט ברומיץ' תשאף להמשיך את העונה הטובה ולהאבק על מקום בליגה האירופאית, למרות ההפסד לתותחנים במחזור הקודם. האל סיטי נועלת את הטבלה וכמאמר הביטוי כדאי לה להתעורר על החיים שלה.
19:15 ווסטהאם יונייטד-מנצ'סטר יונייטד – שידור בערוץ ספורט 1 (54). רק במנצ'סטר יש יונייטד? לא אם תשאלו את ווסטהאם שמגיעה בכושר טוב אחרי ניצחון חוץ בווילס 4:1. מנצ'סטר יונייטד עוד לא אמרה נואש על מקום בליגת האלופות וגם היא עם רצף תוצאות טובות, כולל ניצחון על סלנדרלנד החלשה.
כדורסל:
גביע המדינה – רבע גמר
18:35 עירוני נס ציונה-מכבי תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). מוליכת ליגת העל לא אמורה להתקשות מול מוליכת הליגה הלאומית.
עידן
2 ינו 2017 09:06:32תודה רבה מתן
מתן גילור
2 ינו 2017 10:16:32בכיף 🙂
פאקו
2 ינו 2017 10:57:09תודה רבה מתן. בפרמיירליג נוצר בור בין שש הראשונות לשאר הטבלה. יכול להעמיק אם הגדולות ימשיכו לנצח היום.
אפלטון
2 ינו 2017 11:15:45תודה מתן, עכשיו כבר שתי פוסטים שלי נמחקו על ה'וונדה גלוב' ולא בא לי להגיב יותר
פאקו
2 ינו 2017 11:21:19פוסטים או תגובות?
אפלטון
2 ינו 2017 11:26:29תגובות באורך פוסטים 😉
פאקו
2 ינו 2017 11:30:47אאוץ'
(תישאר, תישאר, תישאר)
גיא
2 ינו 2017 11:42:43אז בבקשה, כמה מילים (ואשמח אם תתקן שטויות של טירון) –
160 מייל ימי מפרידים בין 2 המובילים, כאשר הם עדיין מתקדמים בקצב אטי, בדרכם צפונה, לרוחות הסחר.
אז נכון שהפער בין ה-2 הוא 160 מייל ימי, אבל בגלל שתומסון בחר נתיב התקדמות מזרחי לזה של הצרפתי, הם צפויים לתפוס טרמפ עם הרוחות המועדפות באותו הזמן – בעוד כ-24 שעות (בערך 400 מייל ימי).
עגל
2 ינו 2017 12:52:28צמוד צמוד.
נראה לי שעכשיו זה הזמן בו מתחילים לזרוק מטען עודף מהסירה
א שהתבלבלתי עם מסע בכדור פורח
פומה
2 ינו 2017 14:27:41חחח חושב שהתבלבלת עם הכרכרה שחזרה מהחתונה במסלול ביער ורדפו אחריה הזאבים ….
בסוף התחמקו מהם אחרי שהשליכו מטען עודף הכלה ….
עגל
2 ינו 2017 12:50:14חבל, אנחנו מחכים
מתן גילור
2 ינו 2017 11:30:54אני כל הטורים שלי אני כותב ב-WORD.
אם אני כותב תגובה ארוכה (בעיקר עם נתונים), לפעמים גם אותה אני כותב ב-WORD. הדפדפנים לא מספיק יציבים.
לכל הפחות, תן כל פסקה איזה Ctrl+C על כל מה שנכתב עד עתה.
עגל
2 ינו 2017 12:51:09מה עוזר ctrl c אם אתה כותב תגובה בדפדפן?
פאקו
2 ינו 2017 13:25:38אמממ… אלא אם המחשב/נייד כולו קרס בזמן כתיבת התגובה, לאחר CTRL-C כל הטקסט עדיין נשמר ב-Clipboard, ואז אפשר לעשות לו פייסט אחר כך. זו טכניקה מהירה ונוחה שהצילה אותי לא פעם בתגובות.
עגל
2 ינו 2017 13:33:26הבנתי
התגובות שלי לא שוות את זה
🙂
פאקו
2 ינו 2017 13:43:10לכלכת בענק.
אפלטון
2 ינו 2017 15:46:18כן, האמת שאם אני חכם אני שומר את התגובה לפני שאני הולך לבדוק נתונים באתר אחר. רק הבעיה שניצוצות החכמה לא עקביות
פומה
2 ינו 2017 11:31:58160 מייל היתרון של ךה קלאץ אבל המהירות שלו היא 11 6 בשני המפנים .
ואילן תומסןן מע במהירות 10 9 בשנח המפנים הרבה יותר יציב .
כדי להעריך במדןיק צריך להיכנס לדף מהמחשב לא מהנייד אך ההרגשה היא תמסון מזדחי יותר היתרון שלו שט חד יותר ממוקד יותר.
אני מהמר שהאנגלי ינצח.
יותם פלדהיים
2 ינו 2017 12:14:54זהו? כבר הגענו לשלב הזה לקראת הסוף שאפשר כבר להמר על המנצח לפי המצב בשטח?
פומה
2 ינו 2017 14:24:01חושב שכן
תומפסון עקבי אנחנו בשני לינואר
תומסון מזרחי יותר ויקבל פור עם הכניסה לרוחות הסחר
את הסערה שניהם אני מקןה שיפספסו או לפחות יהיו על שוליה.
מי שיכנס ראשון לאפיק האטלנטי ליד צרפת או לרכס שאלה מתי יגיעו לשם ינצח
הטקטיקות במקרה הזה של סופה או רכס זהות צריך להיות.מזרחי כמה שיותר מינשיכנס לאזור ההשפעה ראשון ינצח .
עגל
2 ינו 2017 15:54:10אז זה ילך לפוטו פיניש של 50 מייל או משהו כזה?
לא יאומן
פפומה
2 ינו 2017 17:52:08חושב שההכרעה תהיה בקרוב המפות שינו את דעתן שוב ויהיה רכס מול צרפת מי שיכנס להשפעה הדי ברורה של רוחות הסחר ואחר כך לרכס ראשון ינצח .
צריך לשבת על מפות מזג אויר לארבעה ימים קדימה כדי לבדוק אבל עם השפעת הנוכחית זה לא יקרה הראש כואב.
זה רק אומר עם אילו קשיים פיזיים ומנטליים השייטים האלה חייבים להתמודד.
אני לא חייב הם כן .
פומה
2 ינו 2017 18:55:32הסתכלתי באתר
לה קלאץ ממוקם טוב יותר אך מפליג פחות.חכם .
לה קלאץ עבר את חוג הגדי תומפסון עוד לא ההפרש 147 קשרים .
לטובת לה קלאץ המפליג לכיוון 55 כיוון מוזר .
תומפסון מפליג צפונה כיוון 14 נכון יותר ונרטה שיכנס לאזור רוח מעט חזקה יותר 15 קשרים לה קלאץ יכנס לאזור של 13 קשרים .
את ההפרש תומסון יוכל לרזס תוך 48 עד 72 שעות ומכאן יחל קאב חתול ועכבר קרב שמירות.
כך נראה אך תומפסון חכם מספיק לא להחכנס לזה וילך למפנה הימני
לקרטת סוף המירוץ ברכס יהיה חייב לחזור למפנה שמאלי .
העצבים ישחקו כאן תפקיד ומי שימצמץ יפסיד .
אפלטון
2 ינו 2017 15:53:28טוב אני אנסה בקצרה למרות שממש קשה לי.
לגבי המובילים עוד ממש קשה לדעת למי היתרון. נכון שתומסון ממוקם יותר טוב אבל מספיק שלה קלאצ' מגיע ראשון לתפוס את הרוחות הצפ' מזרחיות העקביות והוא נותן גז ובורח.
שווה לשים לב לבחור במקום השלישי (לא אצא לבדוק את השם כדי שלא תקרוס לי התגובה) שמצמצם על שני המובילים והתבחבשו שם ברמה הזאת. רק 800 מיילים, פער שאפשר לסגור. וגם קרבות מעניינים בדבוקה המרכזית.
אוקיאנוס וחצי מאחור, תאונה מצערת לשייט האירי החביב אוקווינס שקיבל מכת רוח, עבר שני ג'ייבים לא מבוקרים (תדמיינו משאית מחליקה על הקרח והתחת שלה זז לכל כיוון), היה לי הסבר שלם על מה זה ג'ייב, ומה זה ג'ייב מבוקר ולא מבוקר, ומה זה מנור אבל נמחק. אז בקיצור נפל לו התורן לים. הוא הספיק לחתוך אותו ולשחרר אותו לים לפני שיהפוך את כל הסירה. למזלו הוא לא באמצע הפסיפי אלא רק 200 מייל מניוזילנד, כך שהוא פתח את המנוע חירום ומתחיל תנועה לכיוון חוף מבטחים. בהחלט יצא שם במזל גדול.
עגל
2 ינו 2017 15:59:36אני עוד זוכר מה זה מנור
(מימי הרחוקים בימייה של בית ירח)
פומה
2 ינו 2017 17:27:35מנור זה המטען עודף המחובר לתורן ?
גרמי הוא השלישי מזמן כתבונשהוא ממוקם טוב.
פפומה
2 ינו 2017 17:33:41ומה אמר הרב ישראל מאיר הכוהן החפץ חיים על מהפך לא מבוקר אתה זוכר ?
לימדו בימיה של בית ירח ?
עגל
2 ינו 2017 18:04:19לימדו להיזהר טוב טוב על הראש כשעושים סיבוב והמנור רץ מצד לצד
פומה
2 ינו 2017 20:01:28אז צריך להזכיר את התיאוריה והתאונה תובהר:
סיבוב משמע החלפת מפנה .
הרוח מצד ימין אנחנו במפנה ימין עברנו מפנה הרוח מצד שמאל אנחנו במפנה שמאלי.
אם כן סיבוב הוא פשוט החלפת מפנה .?
אז זהו שלא …כמו סטיסטיקה דרך לטייח את התמונה המלאה והיא?
או שאנחנו מחדדים לרוח ואז מחליפים מפנה כאשר הזוית בין החרטום לרוח עוברת דרך 0 ממש מול הרוח או שאנחנו מגדילים את הזוית ועוברים דרך 180 האוח ממש בגב .
מה ההבדל ?
ככל שמחדדים מהירות הסירה תרד בשלב מסוים בסיבוב הסירה אף עלולה להפליג רגעית אחורה .
מה קורה במהפך ?
מפליגים מהר וככל שהזוית גדלה המהירות עולה והתורן מאיץ במעבר מצד לצד חשוב ממש להישכב להתנפל מתחת לתורן כשמחליפים מפנה .
או קי מהו מהפך מבוקר?
בולמים את המשרעת סוגרים את המנור לפני הסיבוב כדי שהזוית בין המפרש לרוח תהיה קטנה בזמן בו עוברים את ה 180 רוח הגב ומקבלים מעט כוח ההיטל של הרוח על המפרש קטן ובהחלפת המפנה המפרש ינוע רק קצת לצד שני .
מה היתה התאונה המפרש לא ננעל, ההגה האוטומטי כשל והמפרש עבר בתנופה מה 180 ל 90 מעלות פעמיים כוח המכה הספיק להפוך את היאכטה למיים .
השייט ניתק בזריזות את התורן איבד מערך לא נורא כשאין ברירה אז אין והציל את היאכטה .
יפה לא ?
פפומה
2 ינו 2017 17:30:43מהפך לא מבוקר זו תאונה או רשלנות ?
ועוד שניים כאלו …
שאצטט מה אמר על כך הרב החפץ חיים בהילכות שולחן ערוך?
אפלטון
2 ינו 2017 18:54:57מה שהיה שם זה כשל של ההגה האוטומטי בגלל מכת רוח. למעשה היאכטה איבדה שליטה. ברור גם שהיו טעויות כמו זה שה-running backstay לא היה מחובר כדי לתת תמיכה לתורן והמפרש היה מלא ולא מוכן ללכת רוח כזאת. כמעט בכל תאונה יש גם אלמנט של טעויות אנוש, אבל בסך הכל התגובה של האירי היתה נכונה והוא הצליח לנתק את התורן מבלי שיקרה נזק נוסף
פומה
2 ינו 2017 19:00:48יפה
לא באמת חשבתי שהיתה רשלנות לשייט ברמה הזו.
אבל התעצלתי לחפש באתר כאב ראש.
הנחתי כשל של ההגה האוטומטי ואולי אובדן עירנות.
זה לא משהו אנושי לעמוד בלחצים האלו .
עד כה בכל מקרה הים די מטיב עם השייטים .
זכורה לך תחרות כזו עם כל כך מעט סערות בתקופה כזו ?
אפלטון
2 ינו 2017 21:03:36זו באמת היתה חריגה מבחינת מזג אוויר. עברו סערות אבל שום דבר דרסטי כמו בשנים קודמות. במיוחד קייפ הורן שריחמה על כולם השנה. בפעם הקודמת היה גיהנום שם. יאכטות התהפכו, נשברו, מה לא.
גם ההחלטה של המארגנים על 'קו הקרח' ולסמן קו גבול שאסור לעבור בדרום תרם להורדת הסיכונים משמעותית.
פאקו
2 ינו 2017 16:29:00מתן, יש היום גם את רבע הגמר בכדורסל בין באר שבע להפועל חולון. 19:30 בספורט +5. לכאורה אין עניין, אבל גם ראשל"צ חשבה כך…
פאקו
2 ינו 2017 16:30:49סליחה, זה מחר.
פפומה
2 ינו 2017 17:40:38שמעון פרס זכה לאריכות ימים לדבריו בזכות הברכה מהרב ישראל מאיר הכוהן החפץ חיים מחבר הספר החפץ חיים שבירכו כח יעלה לגדולה ויזכה באריכות ימים
אומנם פרס היה אחראי על מה שקרוי התרגיל המסריח …אבל אני משוכנע שמעולם לא נתפס מבצע מהפך לא מבוקר….
הקיצור שורה תחתונה …
מי שרוצה לנצח ואפילו לשרוד את הוונדי גלוב חזקה עליו שילמד דברי תורה מפי הרבנים .
ולא יתפס במהפך לא מבוקר ולא בשניים כאלו בודאי לא בסביבות הים. הטאסמני כפי שאמר החפץ חיים לפני שפאטי מילס נהיה כוכב כדורסל גדול בספרס.
רועי ויינברג
2 ינו 2017 19:19:10גאד דאמיט ליברפול
מתן גילור
2 ינו 2017 19:24:34כדורגל זה לא כדורסל. 48 שעות זה אפילו לא קרוב ללהספיק בין משחקים.
פאקו
2 ינו 2017 19:57:12לגמרי נכון. טירוף חג המולד באנגליה דופק לא מעט קבוצות.
פומה
2 ינו 2017 20:40:36מעקב 0500 פי טם זמן מקומי 2 לינואר ההפרש 144.8 צמצום 2 קשרים לשעה.
חד משמעית תומפסון חד יותר כרגע.
פומה
3 ינו 2017 03:19:43מעקב אחרון 131 ננומטרים לטובת לה קלאץ למדתי מיואב הפרש לא משמעותי זה בערך עשירית אלפית המילימטר….שהיא כידוע מידה צרפתית ….