אירועי דיומא – 29.12.2016 / רועי ויינברג

כדורסל:

ליגת העל הישראלית – מחזור 12:

19:20-עירוני נהריה-מכבי קריית גת. מדובר ב-2 קבוצות שנמצאות במקומות האחרונים בטבלה. המצב של נהריה טיפה יותר טוב, והם אחרי ניצחון עצום על גליל/גלבוע אבל סובלים מסגל ישראלי חדש וסגל זר שלא תורם מספיק. למזלם, קריית גת אפילו חלשים יותר. הקבוצה נראית כאילו היא כבר מתכוננת לעונה הבאה בלאומית וקשה לראות אותה מנצחת עוד משחקים, במיוחד מול נהריה העדיפה שלא שיחקה השבוע באירופה.

19:30-הפועל אילת-מכבי ראשון לציון. 2 קבוצות שנמצאות יחסית באמצע הטבלה ולא ברור עדיין לאן ילכו. ראשון, האלופה המכהנת, חלשה בחוץ אבל נראית הרבה יותר יציבה מאשר מה שהייתה בתחילת העונה ועם בסיס ישראלי חזק ויציב. באילת, לעומת זאת, הקבוצה לא יציבה בכללי וקשה להמר עליהם. בדרך כלל קבוצות כאלו לא טובות במיוחד, ולכן התחושה שלי היא שראשל"צ תנצח היום.

19:40-הפועל תל אביב-מכבי חיפה. אחרי המון בעיות פציעות הפועל פותחת את הסיבוב השני מהמקום החמישי בליגה. זה לפני חיפה, אולי הקבוצה המאכזבת ביותר של העונה שתרצה לשנות מומנטום עם ג'ון דיברתלומיאו בכושר נהדר.

יורוליג:

19:00-אנדולו אפס-ריאל מדריד.

20:00-הכוכב האדום בלגרד-צסק"א מוסקבה.

21:00-אולימפיאקוס-פנרחבצ'ה אולקר.

21:45-ארמאני מילאנו-ז'לגיריס קובנה.

22:00-באסקוניה-מכבי תל אביב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. vendee globe

    101.2 ממיל ימי מפרידים בין הצרפתי לבריטי שדולק בעקבותיו (לא בדיוק בעקבותיו. הצרפתי נע בכיוון צפון צפון-מערב, והאנגלי צפון צפון מזרח).
    ב-6 ימים הפער צומצם ה-700 מייל ימיים. (ב-23 לחודש, הפער היה 819 מייל ימי.)

    1. למיטב הבנתי, הסיבה לצמצום הפער היא שהצקפתי שהוביל חוצה רצועה של לחץ גבוה מול חופי אורוגוואי, ולכן הוא מתקדם באטיות.
      תומסון ידע להימנע מלהיכנס לאותו אזור (לא בגלל שהוא "חכם" יותר, פשוט בגלל שהצרפתי דרך על המוקש לפניו…), והוא מתקדם בקצב מהיר בהרבה.

      1. לא מדויק …
        הסיבה אחרת והיא נקראת ביצים …
        האנגלי אומר רוצה לנצח אותי תצטרך להיהרג בשביל זה אולי תנצח אבל לא בלי שתגיר דם יזע ודמעות….
        תומפסון נושא את הלפיד שצרציל הבטיח לאנגלים בזמנו בלוד סווט אנד טיירס.
        לה קלאץ יגע כפי שהבטחתי אתמול דזה מה שתומפסון יעשה הברירה שלו היתה ללכת לכיוון הזה או להמשיך בטפס סיכונים ולתת לבריטי להמר עלנכל הקופה ולהסתכל מהיציע .
        לה קלאץ בחר שלא ללכלך את הידיים וכפי שניתחתי אתמול מהכרת הנפשות הפועלות ככה לא מנצחים אלא אם כן תומפסון יפול מסיבה שהיא .
        כדי שהניתוח יהיה מושלם תומפסון מפליג הכי אגרסיבי שאפשר ולכן הוא חייב להיות עירני שעות רבות.עדיין נשאר די הרבה מרחק לסיום השחיקה המנטלית והפיזית של תומפסון חריפה ולה קלאץ יהיה הרבה זמן להגיב .
        אז גמור זה לא אבל הולך לשובר שויון .

    2. 73 ננומטרים ההםרש היום למדתי משהו אתמול…
      תומפסון ביממה שלמה של שיט צמצם עוד מאתיים ננומטרים שהם רק שתי אלפיות מילימטר ואוו איזה מכשירי מדידה מדויקים יש לצוללות הצהובות האלו …חחח

  2. תודה לגיא. אני במתח.
    מסתבר שזה לא פלא שכל הזוכים בעבר היו צרפתיים, התחרות היא צרפתית וכמעט כל המשתתפים צרפתיים . . .

      1. זה עשר בחזקת מינוס תשע מטרים ….
        זו מידה שאני לא יודע אם היא מוכרת על ידי הנבא ….
        מנחם בטוח לא יודע מה זה ….

  3. תודה גיא על הדיווחים המצוינים.
    כמו שאמרת, לה קלאצ' נתקע עם רמזור אדום בים.
    מערכת לחץ גבוה ענקית שפשוט אי אפשר לעקוף.
    זה מטורף, אני מתאר את התסכול שלו עומד ככה בים ורואה את ת'ומסון מצמצם ומצמצם.
    לא יאומן, כבר היה אחרי קייפ הורן בהובלה של 800 מייל. זה מירוץ גמור. כבר פותחים את השמפניות. זה כמו להוביל 3-1 בסדרת גמר או להיות עם הובלה של 12 נקודות 2 דקות לסיום רק כדי לראות את הקבוצה השנייה מצמצמת ומצמצמת ואתה פשוט חסר אונים.
    כבר 74 מייל עכשיו כשתומסון סופסוף הגיע למערכת והיא מתוכננת לזוז מזרחה. לא רק שתומסון לא צריך לזוז קרוב יותר ליבשה כמו לה קלאצ', אלא שהוא נמצא בזווית טובה יותר כשהרוחות יעברו לצפון מזרחיות.
    ואני מדמיין את ההרגשה של תומסון. חצי מירוץ הוא היה נכה עם פויל שבור כשהרוח כל הזמן הגיעה מהכיוון הלא נכון. ואז פתאום רצף אירועים כזה והוא שוב ראש בראש עם אשכרה סיכוי לנצח מירוץ אבוד. האדרנלין שלו עכשיו בשמיים. הוא בטירוף שם בים.
    הסכנה היחידה מבחינת תומסון זה עם הרמה הזאת לא תזוז בזמן כמו שהוא מצפה ואז הוא נתקע ברמזור האדום. ממש במרכז. ויראה את לה קלאצ' פותח שוב פער גדול. זה יהיה שובר מבחינתו.

      1. 35 המייל הוא הפער ביניהם ביחס לנק' הסיום,
        בגלל שהם בחרו מסלולים שונים, המרחק הממשי בין ה-2 הוא 300 ק"מ (הצרפתי כרגע 1,000 ק"מ מחופי אורוגוואי, הבריטי 1,300)

        1. נא להפסיק לבלבל מייל עם נננו מטרים שמסתבר שאף אחד כאן לא יודע מה זה…
          העולם קטן היאכטות מקרטון וההפרשים הם במילמטרים ….
          אפלטון מה זה המערכת לא תזוז כמו שהוא רוצה ..
          מה שמשפיע על תזוזת המערכת הם זרמי סילון המושפעים מהסטטוספירה.
          ועקב החלשת הוורטקס הצפונית ועליה פתאומית בערכ ה.ao אטלנטיק אוסיליישן יקרו שני דברים מערכת שלג ענקית יורדת לכיוון צרפת ספרד בשני גלים בתצורת אומגה והרכס הדרומי חייב לזוז מזרחה .
          אין דבר כזה,שהרכס לא יזוז כי שני חצאי הכדור מקושרים על ידי זרמים בים ועל ידי הסטטוספירה .
          מצטער אם חלק מהנכתב לא מובן מעט אנשים שולטים בזה טוב בכל מקרה שני המובילים לפי הניצוח הזה צפויים להיתקע שוב באזור קו המשוה וכנראה לחוות סערה קשה מאד בסיום השיוט.
          ההרפתקה הזו יכולה להפוך לחילוץ בלתי אפשרי לקראת סופה בניגוד גמור לחצית ההורן הקלילה .

  4. למי שרוצה הרחבה ראו מלות מזג אויר לעוד עשרה ימים מהאתר טופ קארטן .
    בעשירי ושנים עשר בינואר צפי לסערות מטורפות באטלנטי מול חופי ספרד צרפת לא מקנא באוניות ענק שיעברו שם לא מדבר עלמיאכטות ננסיות מקרטון …
    עוצמת הרוחות צפוחה להתקרב בטווח התחתון למאה קשר וצפונה מדובר בסערה מטורפת לחץ 965 בעין לא ברור לי אם היאכטות יחזיקו מעמד גם בצמצום מלא .
    זה נראה סוף דרמטי אולי אפילו טרגי נתפלל שהתסריט הזה לא יתממש ושיתקעו בקו המשוה כמה ימים עד יעבור זעם .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט