הטור של לס לששי-שבת: קליי ת'ומפסון – כוכב נולד?

*****************************************
מסר ממנחם לס
****************************************

בעוד שעתיים אנחנו יוצאים לים צפונה, ונגיע ל-OUTER BANKS של צפון קרולינה (המקום שבו ביצעו האחים רייט את טיסתם הראשונה) ביום ראשון בזמן לחזות בסופרבול, ומשם נוסעים הביתה. זאת אומרת שעד יום שני אני לא באתר. אין שאלה שכמה מכם מוחאים עתה כפיים וכמה בוכים, אך ל-95% מהגולשים זה לא מזיז אם אני כאן או לא, כי האתר הוא NBA ולא אף אחד מאיתנו. רציתי רק שתדעו שאני לא אהיה כאן לענות על תגובותיכם השגויות וחסרות השחר על מיאמי, הלייקרס, הניקס, והאחרות. אתקן הכל ואשיב את האתר מהדרכים העקלקלות שהובלתם אותו בהיעדרי, לדרך המלך, ביום שני. אז עד אז שלום ולהתראות, ונקווה לעוד שני הפסדים של הלייקרס עד שאחזור!@

*****************************************

כוכב נולד

קליי ת'ומפסון קבר שלשום נגד הקאבס 32 נק' – קרייר-היי כולל 6 שלשות, ואני מכריז עליו ככוכב חדש שנולד ב-NBA.  עכשיו שסטפן קרי ניפצע שוב (מתי הוא לא ניפצע?) קליי ת'ומפסון יהיה האדם שישכיח את הימצאו של קרי בקבוצה, ואפילו ה-SF NATION מודעת לעובדה הזאת.  הגארד של השנה השנייה קולע העונה  16.5 נק' למשחק עם 41.2% מהפארקט, 40% מה-3, ו-90.1% מהקו.  האחוזים רק יילכו וישתפרו עם הממוצע שיילך ויעלה, ואני מצהיר לכל העכברים המתחילים להיכנס לעניינים ברצינות, שקליי ת'ומפסון הוא השם הבא שהם יצטרכו להעלות על שפתותיהם יותר ויותר.

ה-7'6 (2.00 מ') הזה יצמח ויגדל להיות אחד השוטרים הטובים בליגה, מין קווין מרטין משופר כי קליי חזק יותר, מהיר יותר, אתלטי יותר, ושומר טוב יותר. כגארד, 90% משומריו יהיו נמוכים ממנו והוא פשוט יקלע לעליהם כפי שעשה נגד הקאבס בדרך ל-32 נקודותיו. איכות הפריצה שלו תמנע ממאמנים אוייבים את האפשרות לשים עליו שומרים גבוהים ממנו כי אני לא מכיר שחקן ב-NBA מעל גובה 2.00 מ' מהיר כמוהו. הוא יהפוך בקרוב לבעייה גדולה מאד לשמירה.

בהיעדרו של סטפן קורי הוא קולע 21.5 נק' ממוצע, 45.4% מהפארקט בתנועה וטרנזישיון, ו-52.6% מהעומק. "מהעומק" מוגדר אצלי הקשת של ה-3. בוושינגטון סטייט הוא היה הרוצח הגדול משם, ולאט-לאט הוא מראה את היכולת הזאת ב-NBA. במשחקים ללא קורי הוא איבד רק 1.5 כדורים למשחק, וביצע רק 2.5 פאולים בכמות דקות מרובה. מה אני אומר, שמוטב שקרי לא ישחק? כמובן שלא. מה שאני אומר הוא שכשהשניים ילמדו לשחק ביחד, לווריורס ישנם שני כלי נשק ממיתים ביותר.

קליי הוא אחד מאותם שחקנים שקטים וביישנים שמגיעים לליגה עם מין 'פחד במה'. הוא החל את העונה עם 37.8% בחודש הראשון, ומאז העלייה היא ממש אקספוננשיאלית כשהוא עולה ל-41.8%, ועתה ל-45.5%, ומה-3 אפילו אחוז גבוה יותר.

טור קצר זה ניכתב לפני שהחל המשחק החשוב הערב, וכשתקראו מאמר זה בבוקר כבר תדעו אם לקליי ת'ומפסון היה עוד ערב משחק חיובי, ואם הוא עשה צעד נוסף לקראת ההכרה בו ככוכב כדורסל בליגה הזאת!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. צחוקים, אני חושב ככה כבר המון זמן. זה נראה קצת מובן מאליו
    כתבתי את זה כאן[אולי באתר הישן] ביום הטרייד על מונטה אליס לפני שנה.
    בנוסף גולדן סטטיט כקבוצה בלי הרבה לחץ והמיקום של אוקלנד , תפור עליו, הוא גם הגיע כסוג של אנדרדוג, עם רשמים מעורבים מהקולג- שחקן טוב אבל לא ממש רציני והסתבך עם מריחואנה וכל מיני שטויות אחרות.
    ראיתי וידיאו בו הוא מספר שמרוב בושה לא הרים טלפון להורים והתבייש לבוא לבקר.
    נראה שכל השטויות מאחרויו ועכשיו הוא מתמקד בלהכניס להופס.

  2. זה היה ברור די מהר שהבחור כוכב וזה רק יהיה עניין של זמן.

    הוא היה הבחירה שלי בטור שלך מלפני העונה לגבי מי יהיה השחקן המשתפר.

    בוא נגיד שהייתי קורא לזה הפתעה אם הוא לא יהיה תותח.
    מה שקורה עכשיו זה לא ממש חדשות מרעישות למי שעוקב אחריו.

    אבא מייקל מאד גאה, והילד גדל כאוהד לייקרס אז מי יודע… 🙂

    1. אני לא חושב שהוא יתפתח להיות כוכב אבל שחקן אמין וקלעי טהור 25 פיט-26 פיט מהטבעת בהחלט וגם בתוך הצבע הוא עושה צרות.

      הוא לא שומר גדול אבל למשחק הקבוצתי של מארק ג'קסון הוא מצוין והוא יוכל לשפר עוד את האופנס סקילס שלו ובהחלט בעתיד להיות בחור שאפשר לסמוך עליו שיתן 19-20 נקודות פר משחק.

      אחלה בחירה של גולדן סטייט אבל כוכב זה קצת הסחפות, אגב ידעו שהוא קלעי מצוין עוד מהקולג'. אני זוכר שעוד כפרשמן הזכירו את השם שלו לא מעט פעמים כשסיים את העונה עם 41 אחוז ל-3.

      אגב מנחם בעקבות ההצלחה המטורפת של מישיגן כבר מתחילים לריב מי יבחר לפני מי, הבן של גלן ג'ונסון(שקרוי גלן ג'ונסון ה-3) או הבן של טימי הארדווי שקרוי על פי רוב, טים הארדווי ג'וניור.

      בחירה קשה מה גם שהם שניהם SF והעונה בעצם טימי משחק יותר SG שקולע מבחוץ(מ28 אחוז ל-3 בשנה שעברה הוא קולע 40 אחוז).

      1. השאלה איך אתה מגדיר כוכב?
        19-20 נקודות זה כוכב ולדעתי הוא שווה יותר.
        אז אולי לא סופרסטאר אבל אול-סטאר יש מצב טוב .

  3. יש הרבה דמיון בין קרי לבין טומפסון בביוגרפיה.
    שניהם בנים לאבות שחורים ואמהות לבנות.
    האבות של שניהם שחקני עבר והאמהות יפהיפיות ושניהם הגיעו כסוג של אנדרדוגים לליגה.[מסיבות שונות]

  4. שחקן גדול. אותי הפתיעו ה"וובוס" שלו במשחק נגד הקאבס. כל זריקה עם 150% ביטחון גם אם המצב לא קרץ כל כך.

    דנבר נגד הווריורס בפלייאוף? תלוי בפציעות. אם הלוחמים בריאים הם מנצחים לטעמי, מהסיבה הפשוטה שדנבר לא יכולה לנצח בחוץ והווריורס כן! סידרה ענקית שעלולה להתרחש כבר בסיבוב הראשון!!

  5. משהו בשחרור הכדור שלו מזכיר לי את פטרוביץ' הגדול.

    ולגבי "כוכב" – אני בהחלט רואה פה פוטנציאל ל"רג'י מילר הבא".

    נכון, לא קובי ואפילו לא ווייד, אבל תותח ואול סטאר לגיטימי.
    שום דבר לא בטוח, אבל לדעתי זה בהחלט אפשרי בשביל קליי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט