מעורב הופס ליום שלישי: הווריורס היו (כאילו) צריכים לנצח פעמיים / מנחם לס

1. ה-NBA מודה שהיה פאול על דוראנט

את הרגע המדובר לא ראיתי, אבל הבנתי לפי הבלוג החי שכמה מכם ראיתם שריצ'רד ג'פרסון דרך (בואו נאמר 'כאילו דרך') על כף רגלו של דוראנט בנסיונו האחרון לזריקה שהיתה יכולה לנצח את המשחק, אבל רבים לא ראו זאת והבוקר החלו הזימזומים על "דוראנט הלוזר" שתמיד קופא ברגע האמת.כמה שעות מאוחר יותר הליגה יצאה בהצהרה שריצ'רד ג'פרסון – בכוונה או לא, אבל כאחד המכיר את ג'פרסון אני מבטיח לכם שזה היה מכוון, עם הצגה של "לא בכוונה" – דרך על רגלו של דוראנט והיה פאול שלא נשרק.
*
אבל כאחד המכיר את ג'פרסון אני בטוח שהוא   נ-י-ס-ה   לדרוך אבל בוודאי החמיץ. אני צריך הוכחה.
*

הליגה כינתה את הפאול "FOOT CONTACT".

*

טיירון לו  הגיב:

*

"There's a lot of fouls throughout the course of the game that don't get called, played  "It's a tough game to officiate — the players we have, the way guys can draw fouls and contact. And so that was an incidental play at the end of the game. You don't want the game decided on two free throws at the end of the game. I didn't see (the foul). There wasn't much contact to me. But to me, you come back and say that you made a mistake in the last two minutes of the game, I mean, that's on them."

"I fell,"  "And I didn't fall on my own."

*

ג'פרסון:

*

"We all think we're fouled on every play in every single game," Jefferson said. "That's why I say I know the referees have a very hard job. I switched to his body. It looked like he lost his balance. He was trying to regain his balance, and as soon as I saw him start to stumble, I ran off. I ran off so it wouldn't look like I was trying to pressure him more, so he didn't trip on my foot and it looked like I bumped him — nothing.

*

"It's one of those things; plays can go either way. … When you get down to these two quality teams, each play back and forth, everything can be dissected. It's just one of those things that went in our favor at the last play."

*

2. NBA Admits a Technical was Supposed to be Called against Lebron

כשלברון ג'יימס עשה דאנק שעשה 103-105 ונתן לקאבס את ההובלה הראשונה, השופטים היו צריכים לשרוק עבירה טכנית נגדו לפי אחראי על שופטי ה-NBA. למה? הוא נתלה – כאילו בכוונה – על החישוק, להראות כנראה לדריימונד גרין – שעליו הוא עשה את הדאנק – מאיזה צד משתין הדג.

היתה זו 'תלייה' דומה לזאת שהוא עשה במשחק השביעי בגמר הפלייאוף בעונה שעברה, ולברון בוודאי חשב שגרין עדיין לא למד מאיזה צד הדג משתין אז הוא רצה להראות לו שוב…

"אין ספק ששריקה לעבירה טכנית היתה מוצדקת במקרה הזה" אמר ג'ואל סוואנבורן מה-NBA.

כיצד הוא Hודע? היה לו סטופר למדוד את זמן התלייה? ואולי המומנטום הזוויתי היה כה גדול שאילו לברון עזב את האחיזה הוא היה נופל על פניו וחוטף זעזוע מוח שהיה מחסל לו את העונה?

3. ההסכם הקיבוצי החדש נכתב אשכרה במיוחד כדי לעזור ללייקרס להתרומם מהקרשים

(קלרקסון במקום רנדל; מה כבר משנה?)

אני נתתי ללייקרס מועד ראשון לקרקר ב-2020. ההסכם החדש של ה-CBA נכתב אשכרה עבור הלייקרס כי הליגה חייבת קבוצה חזקה שם. דייויד סטרן לא הבין זאת כשביטל את העברתו של כריס פול לשם, אבל אדם סילבר הוא יותר צעיר, יותר מודרני, ואולי לא "מזרחי" כפי שדייויד סטרן היה (לכן אהבתי אותו ושתיתי איתו קפה יותר מפעם או פעמיים, כשהתירוץ היה הסטודנטים שלי שעשו סטאז' ב-NBA), והוא – סילבר הקרח – דאג להעביר חוק שיישאר על תוקפו עד 2023, כשהוא ראה איזה צעירים "טובים" ישנם ללייקרס (את הויכוח על טיבם נשאיר להזדמנות אחרת; בינתיים הם מפסידים פי שניים מאשר הם מנצחים, אז כמה טובים הם כבר יכולים להיות?).

 

עד עתה קבוצות יכולות היו להחזיק רוקי אחד שלהם לארבע שנים. החוק החדש יאפשר להחזיק שני DESIGNATED ROOKIES לחמש שנים!!!

אתם מבינים איזה הבדל משמעותי אדיר זה שני צעירים לחמש שנים במקום אחד לארבע שנים? זה כמו יום ולילה. לי נראה שג'יני באס עשתה עיניים לאדם סילבר, אחרת אני לא מבין כיצד הוא הלך על ההסכם הזה.

הווה אומר שג'וליוס רנדל, ד'אנג'לו ראסל, וברנדון אינגראם – כולם כוכבי-על פוטנציאלים, יישארו בלייקרס עד אחרית הימים. רנדל זכאי (ELIGIBLE) להארכת חוזה באוף סיסון הזה, ואז ראסל עוד שנתיים, ואינגראם עוד שלוש שנים.

ה-DESIGNATED PLAYERS יהיו זכאים גם לעלאות רציניות במשכורות אם הם יהיו ELIGIBLE להיות בין הנבחרים לפרסים השונים כגון MVP, שחקן ההגנה, השחקן המשתפר, "ALL NBA", וכו'. הם לא חייבים להיות הנבחרים. מספיק שיגיעו גבוה ברשימה.

(אגב, הלייקרס איננה בין 10 הקבוצות הצעירות בליגה, ואני מוכן בצ'יק לדקלם 10-12 קבוצות עם שלושה צעירים טובים יותר מהשלישייה של הלייקרס, ובראשן מילווקי ומינסוטה)

שחקנים שהוחתמו על 5 שנים לאחרונה אחרי חוזה הרוקי היו קיירי אירוינג, דמיאן לילארד, ואנטוני דייויס.

על הלייקרס יהיה להחליט איזה שניים הם מעדיפים מה-3 לקבל חוזים רציניים – "LUCRATIVE": ראנדל, ראסל, או אינגראם. רק שניים יכולים לקבל זאת. (אני רואה סיכוי גדול כאן לקנאה ושנאת אחים כשהשלושה מתחרים על שני כרטיסים).

השלישי יהפוך ל-RESTRICTED FREE AGENT שהלייקרס תוכל להשוות כל הצעה שתקבל עליו. זהו חוק שנתפר במיוחד עבור הלייקרס בכוונה או לא, כי כולם מדברים על "הצעירים המופלאים" שלהם. אני עדיין לא התפעלתי מאף אחד מהם. אם הם כאלה טובים אז איך זה שהם הפסידו 22 משחקים וניצחו רק 12? אז אל תספרו לי מעשיות. הליגה כנראה ניסתה לעזור ללייקרס, אבל כמו כל הנסיונות לעזור להם בארבע השנים האחרונות, כל הנסיונות עלו בפח ונידונו לכשלונות מחפירים.

מצד שני, החוקים החדשים יקשו על נמושות כמו הלייקרס לדוג שחקן חופשי טוב וותיק דרך פרי אג'נסי או טרייד.

למה?

Currently, teams can only give out four additional years in veteran extensions. In the case of superstars, franchises have been limited to below-market offers.

לכן OKC לא יכולה היתה לתת לקווין דוראנט הארכת חוזה לפני שהוא הפך לשחקן חופשי, וזה פתח את הדלת לגולדן סטייט לגנוב אותו.

לפי  החוק החדש לקבוצה תהיה אפשרות לתת עוד חוזה של 5 שנים עם משכורת גבוהה כפי שתרצה. זה כמעט יבטיח שכוכבי-על ישארו בקבוצותיהם.

בנוסף, הליגה יצרה ייצור חדש הנקרא "DESIGNATED VETERAN" לכוכבים האמיתיים של הליגה. שחקנים וותיקים בשנה ה-8 או ה-9 שהליגה תכריז כ-DESIGNATED STAR (יהיו קריטריונים כגון MVP, 'מלך הסלים' ועוד קריטריונים שהליגה תודיע עליהם – כולל משחק של פחות 4 שנים רצופות באותה קבוצה) –  יהיו זכאים למשכורת כאילו הם בליגה כבר 10 שנים. זה יכול לקרות רק בקבוצת האם. כל קבוצה יכולה להכריז רק על שני שחקנים כ-"DESIGNATED VETERANS".

הווה אומר? שסטפן קרי יהיה כשר לקבלת משכורת של 200 מיליון ל-5 שנים במקום ה-179 תחת החוזה הקיים. מלבד הווריורס, המשכורת המקסימלית ביותר שמישהו יכול להציע לסטפן קרי תהיה 133 מיליון ל-5 שנים. ז"א קרי נשאר שם עד שיבה טובה.

שחקן יהיה מוכן לוותר על 3-4 מיליון כדי לעזור לקבוצה לקחת אליפות. אבל אף שחקן לא יוותר על 69 מיליון.

 

4. UCLA מדורגת היום במקום שני אחרי וילנובה בדרוג המכללות.

הראשונה עם רקורד 0-15 והשנייה עם 0-13.

כשלונזו בול בחר ב-UCLA התקוות מיד קפצו השמיימה.

הוא לא איכזב. לדעת רבים הוא אפילו עלה על הציפיות וישנם המעמידים אותו היום במקום ראשון בדראפט הקרוב.

לא אני.

לפי מה שאני ראיתי עד עתה הבחירה שלי היתה

  1. מרקל פולץ, ה-4'6 מוושינגטון
  2. ג'אש ג'קסון, ה-8'6 מקנזס
  3. ג'ייסון טאטום, ה-8'6 מדוק
  4. לונזו בול, 6'6 מ-UCLA
  5. דניס סמית', ה-3'6 מ-NCS

ללונזו ישנה ראיית משחק מעולה, מסירה מצויינת, וזריקת שלוש סולידית (אבל משונה ביותר; חכו עד שתראו אותה!). הוא כזה טוב שמאמן UCLA החליט לשנות את כל צרת המשחק של קבוצתו שתתאים ללונזו: מהירות, טרנזישן, FREEWHEELING GAME הנראה כמו בלגן מאורגן, ופגזים מה-3. צורת המשחק הזאת עושה את UCLA שנייה במכללות עם 120.3 נק' ל-100 פוזשיונס.

אין לו את האתלטיות של זאק לוויין – שאותו הוא החליף למעשה – אבל יש לו את אותו WOOMPH ואותה חוצפה כמו ללוויין שהיה שם לפני שנתיים. איתו ובגללו הם הפכו לקבוצה הרביעית במהירות (לפי KEN.POM) במכללות (בשנה שעברה UCLA היתה במקום 71בטמפו !) עם היעילות השנייה מכולן (בעונה שעברה 51 ביעילות).

השינוי הגדול הוא בזריקות מה-3. לפני שנה UCLA היתה מקום 330 במכללות בנסיונות קליעה מה-3 (רק 27% מכל הזריקות היו מה-3). העונה היא זורקת 38.8% מזריקותיה מה-3, מה שמעמידה בין 30 המכללות הראשונות בנסיונות מה-3. ומה שחושב לא פחות – אם לא יותר – היא העובדה שהיא קוברת 42.8% משם, האחוז הששי בגובהו במכללות.

לונזו יורה עד עתה 29 מ-67 מה-3 (43.3%). הוא גם אחד ממסיימי UCLA הטובים ביותר תחת הסל, ובגלל משחקו הפיקח, ראייתו המצויינת, ומסירתו המדוייקת,  שני הגארדים ברייס אלפורד (הבן של סטיב, המאמן) ואייזאק המילטון חוגגים במצבי-CATCH-AND-SHOOT כי הוא יודע בדיוק היכן ומתי למסור להם.

לונזו אמר השבוע שהתענוג ביותר שלו הוא לשחק "חופשי". הוא חי על מהירות. בגללו 60% מאחזקות הכדור של UCLA מסתיימות תוך 15 שניות. זה הכל בגלל משחק הטרנזישיון המצויין הקורה בגלל צורת משחקו. לכן כשאתם נותנים ב-UCLA מבט אני מציע שתסתכלו מהר כי בצ'יק אחד הם כבר לא שם.

אני בד"כ שונא כל דבר שקשור לספורט באל. איי. אבל את ה-UCLA הזאת אני מאד מסמפט.

 5. תנו מבט בקרוס-אובר של פול ג'ורג' ממשחק הערב

6. קיירי אירוינג מדבר על סל הנצחון שלו

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. אחלה מעורב דוק, אם בעבירות עסקינן, גס היו צריכים לקבל טכנית על ההחלפה של קארי בסוף המשחק.. ולגבי ג'פרסון , בסרטון של הברון מאקרון, נראה די בבירור שאין עבירה. גס יכולים להאשים רק את עצמם בהפסד.

    1. הסרטון הזה לא מראה שום דבר בודאות למעט זוית נוספת שחלק חשוב בה בכלל מוסתר.
      אבל כל זה לא משנה המשחק כבר נגמר ובכל משחק צמוד כמעט יש שריקות שיכולות ללכת לכאן או לכאן. מצד שני אני דווקא חושב שטוב שהליגה מתייחסת באופן רשמי לשריקות מוטעות זה מעיד על שקיפות מסוימת.

    2. נראה פשוט כמו משהו שלא מצריך שריקה , המקרה של ג'פרסון ודוראנט וטוב עשו השופטים שלא שרקו, יותר נראה כמו התקלות בין הרגליים ולא משהו מכוון.

  2. בעיני ההגדרה ללוזר זה מישהו שאומר אכלו לי שתו לי.
    אחרי ההפסד הנוראי של סן אנטוניו ב 2013 פופו וג'ינובילי אמרו לא הפסדנו את המשחק מהשלשה של רי אלן, הפסדנו אותו הרבה לפני. זה וינרים. לוקחים אחריות ואז חוזרים לעבוד קשה כדי להשתפר.

  3. אם למינסטטה יש שלישיית צעירים כל כך מרשימה, יותר מהלייקרס, איך יכול להיות שהם בתחתית המערב?
    ולא, אין קבוצות אם יותר צעירים מוכשרים מהלייקרס חוץ ממינסוטה, מילווקי ודנבר.

  4. הבעיה של-NBA לא היה את הצילום מהזווית הנכונה. מהזווית של הווידאו של "הברון" (שליח הופס בקליבלנד…), זה לא נראה כמו עבירה.

  5. אם אדם סילבר רוצה לעשות מהלך חכם שיחזק את מעמדו בקרב השחקנים ויותר חשוב- הצופים, הוא חייב לבטל את הטכניות על מבטים, שאגות שמחה, התמרמרות מול שופטים (בגדר מרמור סביר,לא קללות וכדומה), ולהחזיר למשחק את הגוון הטבעי. הרובוטיות הזו משתקת ובניגוד לדעתו של שטרן, האיש שאחראי לטכניות המזובלות, זה מוריד מערכה של הליגה.

      1. מסכים לגמרי, מחרב את המשחק והאווירה השבתת הרגשות הכפויה הזו.
        אחרי הכל מדובר באנשים אז למה לסרס את האנושיות שנשארה במשחק הזה.

    1. הכי דחוף. שיבטל את עבירת זריקות על מגע שהכדור עוזב את היד וישנה לעבירה כאשר הכדור עוזב את היד ופוגע בטבעת. מספיק אם 80 זריקות עונשין של הארדן סטף ודמיאן למשחק

      שני הכי דחוף זה להחזיר את ההנד צ'ק.

      שיתמודדו הנסיכות!

  6. אני דווקא מבין את הדרישה לשרוק עבירה על ההיתלות של לברון על הטבעת. במיוחד שהוא עשה את זה בצורה כל כך מוחצנת.

  7. אז כך :
    העבירה על ההיתלות של לברון היתצת צריכה להישרק , כי זה היה להשתין מהמקפצה .
    את העבירה של ג'פרסון היה מאוד קשה לשופטים לראות .

    ובכל מקרה, אני מסכים שהפסדנו את המשחק הרבה קודם , בזה שאיפשרנו לקליבלנד לחזור ממינוס 14 . לברון על הספסל כבר הרים ידיים . זה היה הפסד שלנו עוד יותר מניצחון של קליבלנד.

    1. כמו שכתבתי בפוסט של עידו – אני צפיתי את זה כבר בסוף הרבע השני כשבכל פעם שהלוחמים התרחקו הפרשים סגרו חזרה. היה 50-40 נסגר ל50-50. נכון אח"כ נגמר הרבע השלישי 87-80 אבל אני הרגשתי שזה תלוי בפרשים ובשרגע הנכון הם יחזרו ויכריעו את המגרש. וככה גם אמרתי לדדי במהלך הרבע השלישי (כשישבנו בבר וצפינו במשחק). מודה שבאותה מידה זה היה יכול להיגמר נקודה לצד השני, אבל התמונה עדיין נכונה: ברגע שהפרשים רצו – המשחק הפך להיות צמוד לגמרי.

  8. ההיתלות הייתה באמת מכוונת. אבל אני בעד להוציא את העבירה הזאת בכלל מהספר. היא בלתי אפשרית. זה כזה קו אפור מתי זה בסדר ומתי זה כבר עבירה. עדיף לוותר.

  9. ג'פרסון לא דרך עליו, אלא הכניס את הרגל שלו בשטח של דוראנט, ככה שדוראנט נאלץ לדרוך עליו וליפול.
    פאולים כאלה נשרקים כל הזמן , אבל לשניות האחרונות יש חוקים משלהן..
    בקשר לחילוף של קארי, בטוח שזה חוקי? כי השדרים במשחק טענו שזה לא, כי רק בחוץ אפשר להחליף(או בפאול

  10. קיירי תחת ההדרכה של לברון מגיע לכל מה שהוא יכול להגיע בזכות הכשרון העצום שלו. זה לגמרי win win, וזה עובד מצויין!

  11. לגבי התמרמרות על שריקות אני מסכים שצריך להיות הרבה יותר סבלניים, זה משחק של אמוציות.
    אבל לגבי המבטים על שחקן יריב – המצב יותר מסובך.

    ג'פרסון קיבל טכנית על מבט… בלי טכנית זה יכול להוביל למכות, וזה משהו שהליגה לא רוצה, ואני כצופה גם לא רוצה (המכות נחמדות, ההרחקות שאחריהן פוגעות בחוויה).

    אולי צריך לעשות משהו כמו כרטיס צהוב, איזו אזהרה לפני טכנית.

  12. את הטכנית על לברון היה צריך לשרוק את הטכנית נגד גפרסון לא היה… היה או לא היה פאול על KD….
    היה משחק נהדר! עובדה שאנחנו ממשיכים לדון בו גם יומיים אחרי 😃

    רק משהו אחרון על KD, יש לו רגעים במשחק שאתה יודע שכל זריקה תיכנס ויש רגעים שאתה יודע שהוא לא מסוגל לקנות סל. וכרגע הרושם שהרגע מהסוג השני מגיע ככל שמתקרב המאני טיים.
    אם הוא יטפל בזה אחר לאף אחד אין סיכוי נגד גס.

  13. כל מה שמתמרמר על שלא נשרקה עבירה ללברון הוא לא באמת אוהד כדורסל, לתלות את ההפסד בשטות כזאת? זה כדורסל, משחק עם אמוציות. זה שהליגה מנסה לרסן זאת לא הופך את זה לבסדר.
    הרי ברור שיש חתול שחור בין גרין ללברון ובין הקבוצות בכלל, גם עם השחקנים ידברו יפה בתקשורת, שיראו קצת דם חם על המגרש לפחות.
    ותודה על המעורב.

  14. גולדן סטייט הפסידו כי קווין דוראנט הוא לא שחקן קלאצ' והוא נחנק.
    אמש:
    רבע רביעי, 2 מ-9, אפס מ-2 לשלוש.
    החטיא את כל 5 הזריקות האחרונות.
    איבד לקיירי את הכדור של איגואדלה, שהיה נועל את זה עם 5 הפרש, 40 שניות לסיום.
    החליק במהלך האחרון. ובזמן שנותר לו, לא קרא לטיים אאוט.

    סדרת מהלכים שמובילה מסקנה: דוראנט הפסיד את המשחק.

    וזו לא פעם אחת. נוט 2, נוט 3, נוט 4…

    להזכיר את הצ'וק של משחק 6 בגמר המערב בשנה שעברה? כאשר באותו זמן דריימונד, החבר הטוב, מחייך אליו, "זה בסדר, שנה הבאה אתה אצלנו".

    שווה לבדוק אותו גם בנתוני הקלאצ' (הפרש עד 5, ב-5 הדקות האחרונות למשחק):

    דוראנט השנה:
    20 אחוז ירידה מהממוצע הרגיל במשחק. 33 אחוז מהשדה, 12.5 אחוז מהשלוש.
    דוראנט בכל הפלייאוף האחרון:
    22.5 אחוז ירידה מהממוצע הרגיל במשחק. 20 אחוז מהשדה, 33 אחוז מהשלוש.
    דוראנט בשנה האחרונה הרגילה:
    10 אחוז ירידה מהממוצע הרגיל במשחק. 41 אחוז מהשדה, 32 אחוז מהשלוש.

    גולדן סטייט צריכה לתת את הכדורים המכריעים לידיים של הספלאש בראדרז.

    1. נ.ב.
      שכחתי את הסיקוונס המזעזע של דוראנט במשחק בו קארי קלע את סל הנצחון המפורסם בהארכה מהחצי, באוקלהומה:
      2 הפרש לאוקלהומה, 8 שניות לסיום. הכדור מוצא לדוראנט. הוא נתקע בפינה.
      לא קורא לטיים אאוט.
      משליך את הכדור עלא באב אללה.
      גולדן סטייט משתלטת. הכדור לאיגואדלה עם אפס פסיק משהו על השעון.
      דוראנט עושה עבירה.
      איגואדלה משווה.
      כדור אחרון לדוראנט. הוא מחטיא.

      רצף פעולות כושלות, די שאחת מהן תהיה טובה והנצחון לת'אנדר.

      1. זה היה אמנם אחרי השעון של ה-24, אבל כשקליי זרק את השלשה בהתקפה הלפני אחרונה הוא לא ידע את זה, והוא תפר אותה בלי למצמץ. לגמרי קליי עדיפות ראשונה לזריקה האחרונה.
        בתכלס לדעתי זה פחות חשוב מי יזרוק אלא יותר איזה זריקה הוא יזרוק, לתת לדוראנט הירו בול, במקום לעשות תרגיל כשיש לך שלושה צלפי על פלוס שניים בפוטנציה (איגי ודריימונד), זה עלוב וככה גם התוצאה.

    2. קודם כל, אחת הבעיות של הווריורס בינתיים היא שבדקות אחרונות של משחקים צמודים הם הולכים יותר מדי להירו בול של דוראנט. אבל להסיק מסקנות על סמך כל מעט דקות משחק זה מצחיק.
      הנה לך עוד מסקנה: קיירי אירווינג בקלאץ' העונה: 33% מהשדה 25% מהשלוש. אסור לתת לו את הכדורים המכריעים.

      1. תמיד תבדוק איפה הצד השני בחר לעצור את הבדיקה 🙂

        קיירי ארווינג בקלאצ' של כל הפלייאוף האחרון:
        46 אחוז מהשדה, 50 אחוז מהשלוש (!), ללא שינוי מהממוצע הרגיל. וזה מדהים – אין כמעט שחקן שלא יורד בקלאצ'.

        ונדמה לי שיש לו גם בונוס קטן על הסל ההוא. רחוקה הדרך עד שדוראנט יהיה קיירי, באספקט הזה.

        דוראנט יסחוב על הגב את הצלב:
        גיים 6, באוקלהומה, רבע רביעי, 7 פור לת'אנדר. הנה זוכים במערב.
        דוראנט עם רבע של 1 מ-7, אפס מהשלוש, שני איבודים, -15 במדד הפלוס מינוס.
        שם את ה-צ' ב-צ'וק.

        1. אם אתה רוצה לקרוא לדוראנט צ'וקר כדאי שתהיה יותר יסודי ותלך ותסתכל על כל הקריירה באופן מקיף. את מה שאתה עושה עכשיו עשו עשרות אחרים על לברון לדוגמא (וגם על עוד מספר רב של שחקנים). לכל שחקן דומיננטי יהיו משחקים גרועים שהוא לקח על עצמו והפסיד.

          1. כמו שלברון – העצום! – יודע להעדיף את קיירי למהלך המכריע, נדמה לי שגולדן סטייט צריכה להעדיף את קליי, או את סטף. אף אחד לא יכול לקחת גרגר מהכישרון האלוהי של דוראנט, לא אעשה פה צחוק. אבל כשיש לך כזה פלאן בי ופלאן סי – פלאן איי דה-לוקס – לך על זה.

        2. לא יודע בנוגע לדוראנט כי באמת דורש בדיקה יותר מעמיקה אבל מסכים עם מי שכתב מעלה פה שאני הייתי מעדיף את הכדור אצל תומפסון למשל שבעיניי הוא שחקן קלאץ' לא מוערך בעליל. מה שכן מסכים בלי ספק שקיירי ארווינג הופך לשחקן מדהים ברגעים "שהכסף מונח על השולחן" כמעט ברמה של מומי בקזינו.

          1. קליי אולי יותר שחקן קלאץ, אבל דוראנט הוא הטוב ביתר, בהרבה, ביצירת מצב לעצמו. קליי תלוי בקבוצה שיסדרו לו מצב, וגם את סטף יותר קל, או נגיד אפשרי, לחסום או להפריע לו.
            דוראנט עם הגובה שלו, תמיד יכול לסדר לעצמו מצב. ובשניות האחרונות גם גולדן סטייט לא מסתמכת על הנעת כדור, אלא עוברים לאחד על אחד. יש מה ללמוד עוד מהספרס..

  15. מעורב נהדר מנחם.

    לגבי ההסכם החדש – לפי מה ששמעתי התנאי שיאפשר לקבוצת האם לתת שכר כל כך הרבה יותר גבוה לשחקן מאשר קבוצות אחרות בא לשרת את אוקלהומה עם ווסטברוק אחרי שנפגעו ממהלך כלשהו של הליגה עם הארדן.,

    אחת הבעיות עם ההסכם ועם מה שציינת לגבי הצעירים היא שבאיזשהו אופן זה יותר מעודד קבוצות לעשות טנקינג גם בגלל שזה מקשה על קבוצות אחרות בשוק השחקנים החופשיים וזאת בשורה רעה מאוד.

    ההיתלות של לברון באמת היתה מוגזמת ומהווה דוגמא נוספת לעדיפות שהכוכבעם נקבלים ביחס לשאר השחקנים.

    מהלך אדיר של פול ג'ורג'. ועדיין – בעיניי הוא הסופרסטאר הכי מאכזב מתחיחת העונה, אישית וקבוצתית.

  16. ההסכם החדש לא עוזר ללייקרס. מה זה שווה אם הם צריכים לבחור 2 מתוך 3 (ראסל עתיד של ד'אנג'לו ואינגראם, בבירור)? ומה עם פילדלפיה במצב הזה?

    נראה לי שהוא נועד בעיקר כדי לחזק את שליטתן של הקבוצות על פני השחקנים. לדאוג שקבוצות חלשות יוכלו לשבת בשקט ולהתפתח מבלי לפחד לאבד את הצעירים המוכשרים, שלא יוכלו ללכת ולעשות לביתם. אז נקבל עוד ניו-אורלינס (דייוויס בטח מאושר שהוא היה צריך להישאר שם), ונקבל עוד מינסוטה, עדיף ללא ת'יבודו. העיקר שהקבוצות יוכלו להגיד שלפחות חלק מהשחקנים נשארו נאמנים לסמל ולא לעצמם.

  17. ההסכם החדש בא למנוע מצב של סופרטימס ולפזר את הכישרון בליגה.
    כן, מצד אחד הוא מעודד טנקינג, בגלל זה גם שיטת הדראפט חייבת להשתנות מתישהו, אבל מצד שני זה אומר שקבוצות שהשקיעו וגידלו שחקנים לא יאבדו אותם בדיוק שניה לפני שהם מגיעים לשיא.
    בסך הכל שינויים מבורכים. עכשיו שיגיעו לדברים הרציניים: כמות המשחקים ושיטת הדראפט.

  18. הפאול של ג'פרסון היה מהלך חכם
    אין שום שופט בעולם שהיה שורק את זה
    הרווח הגדול הוא של גולדן סטייט – יצאנו מקופחים הליגה כבר תסגור איתם חשבון בהזדמנות הראשונה

  19. מנחם הרי לא ראית את המשחק אז מה אתה מלהג על אם לברון ניתלה או לא? אני ראיתי והיה ברור שהוא נתלה, התנדנד קדימה ואחורה. אם אי פעם היית נותן דאנק (אפילו על קטסל) היית מזהה את זה.
    בנוגע לפאול, בתור עלק מומחה לביומכאניקה, היית אמור לזהות גם סוג של דחיפה ולא רק מגע עם הרגל.

  20. דוראנט תמיד ישאר הביץ' של לברוןן,

    הווריורס למדו בפעם הראשונה שדוראנט הוא האחרון שצריך לקבל את הכדור בסיום המישחק,זה יהיה הרבה יותר מצחיק בפלייאוף כשהרוקטס או קבוצה חלשה כמו הספרס תדיח אותם.

    הפוסטרים שג'פרסון הקשיש השאיר עליהם בקריסמס זה ההשפלה הכי גדולה שיצא לי לראות אחריי הגמר האחרון.

  21. מעולה!!!

    1. לגבי קליבלנד גולדן סטייט – בעיניי ג"ס המרוויחה הגדולה מהמשחק. ביום איום כל כך של קארי הם שוב היו במרחק קטן מניצחון. כעת הם יפסיקו עם השחצנות המטופשת שלהם ויתחילו להתייחס לפוזשינים ברצינות. במשחקים בהם עשתה זאת ולא ניסתה לוותר על זריקות טובות כדי "להכניס" שחקנים למשחק או לתת עוד מאוחרי הגב, או מעל ההגנה הם היו מרשימים. הם סוף סוף הבינו שמולם יש שלישייה שעולה על השלישייה שלה כיום ברמת הריכוז והמוכנות לסדרה. האקס פקטור היה ונשאר גרין. מספיק שמדביקים לו עברות או מוציאים אותו מהמשחק קליבלנד ביתרון. אני מקווה שנראה ג"ס צנועים שקטים ויעילים עד סוף השנה. הם חייבים עוד ווינג להחליף את דוראנט שקולע מבחוץ כי איגי קלע בינוני מאוד כשהוא על המגרש והגיל והיסטורית הפציעות שלו בעייתית.

    2. לגבי השיפוט זה כבר לא רלוונטי. יש הרגשה שכשקליבלנד או ג"ס משחקות (לאו דווקא אחת מול השנייה) השופטים נהיים יותר מידי מודעים לעצמם ולפוקוס על כל החלטה שלהם. כך הם או רגישים מידיי עם המשרוקית או חושבים 7 פעמים לפני שריקה קלה. והכי רע הכל שרירותי. אני לעולם יקרא לליגה להדק את החוקים כך שיהיה ברור מתי שורקים ומתי לא. אין ואסור שיהיה שריקות "עונה רגילה" או "שריקות פלייאוף" "שריקות רוקיז" ושאר הרעיונות המושחטים שפרשנים מקבלים כהוגן. בנוסף הגיע זמן שהליגה תראה סטטיסטיקות של טעויות שיפוט במשחק.

    כך שופטים ידורגו. תחילה זה יעשה רע למקצוע השיפוט כמו כל "ניקוי אורוות" אבל עם הזמן ניתן יהיה להזים את הרעיון של קבוצה "מקופחת" או "מורווחת". לליגה כיום יש גדודי סטטיסטיקאיים. לא יזיק להחזיק מנתחי שיפוט. המצב הכי מסוכן הוא שישנם שחקנים שלא ימצו פוטנצייאל הגנתי או התקפי כי ירגישו ששריקות מסויימות לא יגיעו להם. נכון שכששיפוט מכריע משחק אין להשיב את הנעשה אבל יש מקרים שבהם ניתן להשיב חלק מהנזק. למשל: בתוך סידרת פלייאוף, אם שחקן עשה פלופינג או התחמק מעבירה ברורה הוא יתחיל את המשחק הבא עם עבירה אחת לחובתו. לעומת זאת אם נשרקה לו עבירה שלא בצדק יחסך לו עבירה במשחק הבא. אולי צריך להדק את הרעיון אבל כרגע זו מחשבה שעוברת לי בראש.

    3. ההסכם הקיבוצי מאוד מעניין. עוד לא גיבשתי עמדה לגבי מי המרוויחים ומי המפסידים. מה שהכי חשוב זה הדאגה לשחקנים לשעבר בכיסוי רפואי וקרנות

    4. UCLA הזאת כיפית ברמה אחרת. זה מזכיר כדורסל פרוע של דאנטוני בפיניקס. לוזו בול חייב להיות יותר אגרסיבי לקראת השלבים הבאים. צריך לזכור שהחבורה המקיפה אותו למעט ליף הם סופטמורים שהשנה מתפקדים הרבה מעבר לציפיות. הוא צריך לפתח גינונים של סופרסטאר לפעמים ולעשות קליראווטים אחרת הקבוצה תיתקע בעת משבר. רק כשסקאוטים יהיו בטוחים בכך שיכול להעמיס קבוצה על כתפיו הם ישתכנעו שהוא טופ 3. ואולי עדיף שיתדרדר ויגיע לקבוצה עם כלים (מיניסוטה?)

      1. לא בטוח שלא. מה שברור הוא שהכימייה שלו על המגרש עם ויגינס רעה מאוד. הוא חייב את לוין, מוחמד ובייליצה סביבו

        כשקריס דאן משחק עם לוין, מוחמד, בייליצה ודאנג (40 דקות העונה ב-14 משחקים) הם בנט של +30. ועם דיפנסיב של 79 נקודות. הוא שחקן שצריך קליעה סביבו שתפתח לו את הסל. הוא חודר על וכשהוא רוצה מוסר מצויין. כשמיניסוטה תבין סוף סוף איזה הרכבים עובדים הכי טוב ויתנו להם גם לרוץ הם יהיו במצב טוב יותר.

        כשלוקחים את ההרכבים ששיחקו לפחות 25 דקות העונה רואים שני הרכבי על ועוד אחד מצויין (רוביו לא בשום הרכב חיובי):

        הראשון זה חמישייה של: טיוס ג'ונס, זאק לוין, וויגינס, טאונס ודאנג. זו חמישייה ששיחקה רק 34 דקות ב-7 משחקים העונה בהצלחה עילאית (נט של 19.1). אין שום סיבה שזו לא החמישייה הפותחת אחרי טרייד של רוביו…

        החמישייה השנייה היא זו שהזכרתי מעל.

        השלישית ששיחקה 80 דקות היא של: דאן, לוין, מוחמד, בייליצה ואולדרידג' שבנט רייטינג של +4

      1. ב-35 השנים ב-NBA בניו יורק, אמרתי 'שלום' לדייויד סטרן לפחות 50 פעמים. ודיברתי איתו כמה פעמים על השימוש בסטאז'יסטים שלי מאדלפיי. ובכלל שכחתי את כל האול סטאר בהם היה בא לחדר האוכל של העתונאים ומקשקש עם כולם. מה הסיפור הגדול לשוחח איתו?
        גם שעייה וגם NADAV DE DOVE הם מתחזים של אלעד רבין, או דפוקים בראש כמוהו. אבל הם מוסיפים חיוך לאתר אז אני משאיר אותם.

  22. ההודעה הזו של הליגה אחרי טעויות שיפוט תורמת כמו להוא שהוצא להורג כי עדין לא היו בדיקות DNA ככשמישהו אחר ביצע את הפשע. אין לה שום ערך, עכשיו יש קצת ערך כפי שכתבו כי ללוחמים יש קייס טוב ובמשחק שהם יצטרכו הם כן יקבלו שריקות לטובתם מהבית , וזו כל הבעיה בליגה הזו. כביכול השופטים הכי טובים , יש ריפלייס ואת כל התנאים לשיפוט אובייקטיבי וספורטיבי אבל בתאכלס מדובר אולי בשיפוט הכי לא ספורטיבי שיש.

    רק בחמש עשרה השנים האחרונות הוכרעו לדעתי לפחות עשר אליפויות בצורה כזו או אחרת כתוצאה מהחלטות שיפוט מוטעות , מגמתיות או מכוונות , לאו דווקא בפיינלס אלא גם במשחקים מכריעים בגמרים אזוריים וחצאי גמר אזוריים. וההחלטות הן גם על המגרש עצמו וגם מחוצה לו עם החלטות על הרחקות כאלו ואחרות.

    משום מה אנחנו מכירים שופטים כמו קרופורד ודומייו – שופטים טובים לא אמורים להכיר יותר מדי כי הם עושים את העבודה ומבינים שהמשחק הוא העיקר ולא הם.
    ומהצד השני ההעדפת הכוכבים גם היא כל כך צורמת כמו למשל ,"לברון שומר נהדר וחוקי ולא יוצא לעולם בשש עבירות "(ואל תקפצו עם הנתונים ותראו שהוא כן יצא מספר פעמים, זה סתם דוגמא) או סחיטת העבירות האינסופית של הזקן ועוד כהנה וכהנה.

    והדבר גם נובע מחוקי המשחק עצמו והעובדה שעבירות הן משהו שלא נענשים עליו בצורה הולמת לעניות דעתי. כלומר ניתן לעשות עבירות מכוונות בכדי לעצור שעון או למנוע סלים בטוחים ופשוט להרוויח, ואני לא מדבר רק על כל מקרי ההאק מישהו שלא קשורים לכדורסל והם פשוט מביכים ולא ספורטיביים , אלא על עבירה כמו של ריי אלן במשחק שש המפורסם שעשה "עבירה קשה וטובה" על ג'ינובילי מנע סל ועל הדרך השאיר צ'אנס לניצחון כשלא היה צריך להישאר שום צ'אנס שכזה.

    אז נכון שכולם מכירים את החוקים וכולם מדקלמים את זה שמשחק לא צריך להיות מוכרע ע"י שתי זריקות , עבירה טכנית וכו' , אבל בצורה הזו יש כאן עיוות גדול מאוד של כל הספורט , כאשר במקום לשלם על משהו רע שעשית אתה בפירוש מרוויח. לי זה צורם. והפלייאוף של השנה שעברה עם כל סאגאת גרין די הוציא לי את החשק מהליגה, כך שיוצא שאני רואה הרבה פחות משחקים והרבה פחות מתעניין , זה אמנם לא היה חמור כמו מקרה סקרמנטו , פיניקס מיאמי של וייד וכו', אבל כשזה מצטבר ונוצרת מסה קריטית התחושה היא של משהו שכבר פחות ופחות עושה חשק להתעמק ולהתעניין בספורט שהוא כל כך לא ספורטיבי.

    1. למי אכפת שהליגה הודיעה על זה? ספרת כמה פעמים בשנים האחרונות לא שרקו ללברון דברים יותר גרועים מדחיפה כזאת בזמן פלייאוף?

      הנפילה של דוראנט הייתה כל כך מביכה שרציתי ליבכות בשבילו.. אין מקום לישרוק על זה פאול בליגה של גברים…

      אולי קווין צריך לעבור ל-WNBA בלי לזלזל.

    2. יאללה עוד בכיין מי צריך אותך לך ואל תראה כלום . כל מה שכתבת זה שטויות יחתיכת אפס קטן ומושתן שלא יודע להפסיד

  23. תמשיכו לרדת על דוראנט שבשלוש השנים הקרובות עומד למצב את עצמו כשחקן הכי טוב של הקבוצה הכי טובה בהיסטוריה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט