מעורב הופס לערב חנוכה / מנחם לס

1. משחק כמו מחר לא יחזור לעולם

מחר, יום חג המולד, גולדן סטייט בקליבלנד קאבס.

אני שונא את הראשונה ולא מסמפט את השנייה, אבל אני לא אידיוט כמו שלפעמים אני מתעקש בכתיבתי לנסות לשכנע אתכם שאני ממש כזה (תעשו לי טובה ותחסכו לכם את התגובות מהסוג של "אתה לא צריך לנסות לשכנע אותנו; אנחנו יודעים בלי שתנסה"), ואני יודע שגם גולדן סטייט במערב, וגם בקאבס במזרח, הן שתי קבוצות מהטובות ששיחקו כדורסל אי-פעם. עכשיו, עם החוקים החדשים של ה-CBA, וחוזה הטיווי שניכנס לתוקפו (שאיפשר לווריורס להביא את קווין דוראנט) אין כמעט סיכוי שנראה בעתיד שתי קבוצות דומיננטיות כאלה יותר.

החוזה החדש של ה-CBA יקשה על קבוצות לאסוף כוכבי-על כמו בעבר, ואלא אם-כן קבוצה תהיה ברת מזל שמשניים-שלושה שחקנים טובים יתפתחו לה כוכבי-על (קליי ת'ומפסון ודריימונד גרין הם דוגמא למה שיכול לקרות אחת לאלף), לא נראה יותר קבוצות כמו הווריורס. גם הקאבס הגיעה לגדולה כי יש לה את השחקן הטוב והדומיננטי ביותר בעולם; יש לה פאור פורוורד שעלה שתי מדרגות העונה (ושכסף גדול השאיר אותו בקאבס) שהובא בטרייד על בחירת דראפט ראשונה – אנדרו וויגינס –  שמסתבר שהוא אכזבה גדולה מאד,  BUST ממש. הקאבס היתה ברת מזל גדולה לעשות עליו טרייד ולהביא את קווין לאב. ואז כמובן שהיתה לה עוד בחירת דראפט ראשונה שהביאה את קיירי אירוינג שהפך לשחקן המסוגל להתפוצץ למשחק של 50 נקודות. הוא משחק עתה את הכדורסל הטוב בחייו.

זאת אומרת שמחר ב-2:30 זה גם חג המולד שיבטיח שיא של צופים בטלוויזיה; גם שעה מצויינת לילדים ונוער לחזות במשחק; גם זמן טוב במזרח ובמערב; גם עדיין קר מאד בחצי ארה"ב ואנשים יישבו בבית, וזה גם המשחק הראשון בין השתיים מאז הגמר של השנה שעברה. הווריורס מגיעה עם רצון עז לרבנג' כי היא מרגישה שהיא נתנה את האליפות לקאבס במתנה, והקאבס תרצה להראות שלא היה כל בלוף בניצחון האליפות. זאת תהיה מלחמה על כל הקופה, מלחמה על עליונות, זכות ל-BRAGGING, ולמעשה מלחמה על "גבריות, אומץ, ורצון".

בשנה הבאה שתי הקבוצות תהיינה יותר חלשות, ואם רק בגלל הסיבה שלברון ג'יימס בקאבס יהיה שחקן חלש יותר, וגם בגלל שהווריורס תהיה חלשה יותר. קווין דוראנט לא יהיה טוב כפי שהוא העונה, ואנדרה איגודלה יעזוב.  קבוצות אחרות תתחזקנה, והשתיים האלה כבר לא תהיינה מיוחדות כפי שהן העונה.

זאת אומרת שזאת הזדמנות בלתי חוזרת לחזות במשחק שאם השחקנים לא יאכזבו בו, צריך להיות אחד המשחקים המותחים והטובים אי-פעם בעונה הרגילה.

לדעתי הווריורס היא קבוצה הרבה יותר טובה מהקאבס, ואני מעריך אותה עליונה ב-20 נקודות. לכן אני לא אתפלא אם הווריורס תקבור ותשפיל את הקאבס. מצד שני, הקאבס היא האלופה, היא משחקת בבית, וישנה לי הרגשה שקיירי אירוינג מוכן למשחק של 40 נקודות ואז הכל יכול לקרות.

למרות שאני טוען ששתיהן הן הטובות ביותר במערב ובמזרח, אני מוכן להתערב ששתיהן לא תשחקנה אחת נגד השנייה בגמר. אני מרגיש שישנו סיכוי גדול יותר לראות את הקאבס בגמר מאשר את הווריורס. למה? תקראו בקטע הבא.

זה לא משנה את העובדה שלא יכול להיות משחק מותח ומרתק יותר מהמשחק מחר. אנחנו נהיה במשחק כולנו בבלוג חי, אם כי אני לא בטוח כמה אני אוכל להיות בו כי אני מבלה את חופש החנוכה עם הנכדות מחוץ לבית.

 

 2. אני חוזר ואומר: הקליפרס ינצחו את המערב

אני גיליתי משהו בקליפרס האלה בתחילת העונה וקבעתי אותם כפייבוריטים שלי לנצח את המערב. עתה בלייק גריפין עבר ניתוח בברך וייעדר 5-6 שבועות. הוא יחזור לשחק.

אני עתה יותר בטוח מאי-פעם שהם ינצחו את המערב.

מדוע?

כי בנוסף על כל הסיבות שכתבתי (לווריורס אין תשובה לדיאדרה ג'ורדן; בלייק ירחף מעל דריימונד גרין; כריס פול ינטרל את סטפן קרי, וג'יי ג'יי רדיק יחזיר בזאג על כל זיג של קליי ת'ומפסון) אמש גיליתי עוד כמה סיבות בנצחון 101-106 על הספארס (שלמעשה היה נצחון של 12-15 נקודות כפי שהיה רוב החצי השני עד שהגיע גארבג' טיים).

מה הדברים החדשים שגיליתי:

  1. לקבוצה ישנם 10 שחקנים שיכולים לקלוע בדאבל-פיגר כל ערב נתון (אמש היו 9 עם דאבל פיגר או כמעט דאבל פיגר, ובלייק לא שיחק)

2. לקליפרס יש את אחד הספסלים החזקים בליגה אמש הספסל קלע 58 והוריד 28 ריבאונדים)

3. מאריס ספייטס הופך יותר ויותר לשחקן אמין מאד עם קליעה מצויינת מהפרימטר לענק כמוהו. אמש הוא קלע 14 ב-50%, הרוב מרחוק.

4. ריימונד פלטון הוא אמנם "שכן שלי" (הוא בן מריון, דרום קרולינה, השכנה אלינו והוריו עדיין גרים שם), אבל הוא בעל 'נשמה ניו יורקית' במשחקו ובחוצפנותו, והוא השחקן הדומה ביותר לכריס פול מכל שחקני ה-NBA האחרים. הוא שחקן מנוסה ואמין, ומסוכן ביותר. אמש הוא קלע 6 מ-9, ודוק ריברס יכול להכניסו במקום כריס פול בכל עת ובכל שעה מבלי להפסיד הרבה. הבאתו לקליפרס היה צעד מצויין.

5. הבעייה של ג'יי ג'יי רדיק היתה שהצליפה שלו מ-3 היתה רגילה במהירותה, ואנשים למדו להגן מפניה. בקיץ האחרון הוא עבד על שחרור כדור מהיר, ומי שראה את ה-3 מ-4 שלו אמש מדאונטאון הן היו מהירות לא פחות מאלה של סטפן קרי. פעמיים קאווי לינארד היה על פניו, אבל עד שקאווי הרים את זרועו להגן, הכדור כבר התעופף בדרך לעוד צלילה.

6. אני חותם לכם עכשיו –  ואני שם את יכולת האבחנה שלי בכדורסל (שהיא כנראה הטובה ביותר בין כל דוברי העברית ביקום) על הקו בהצהרה הזאת: עד סוף העונה אוסטין ריברס הופך להיות שחקן של >15, ובורג חשוב ביותר במכונת הקליפרס שתגבור על הווריורס 3-4.

STARTERS MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
L. Mbah a MoutePF 15 3-5 1-1 0-0 0 1 1 0 0 1 0 2 +0 7
P. PierceSF 10 0-3 0-2 0-0 0 0 0 0 0 0 0 1 -1 0
D. JordanC 26 4-6 0-0 3-4 2 7 9 2 0 2 2 2 -1 11
C. PaulPG 23 6-11 2-2 5-6 0 7 7 6 2 0 2 2 +6 19
J.J. RedickSG 21 3-7 3-4 2-2 0 0 0 0 2 0 0 1 +12 11
BENCH MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
B. BassPF 13 2-4 0-0 0-0 2 2 4 0 0 0 0 1 -1 4
W. JohnsonSF 27 3-11 2-7 0-1 1 8 9 2 0 1 2 1 +10 8
M. SpeightsC 29 5-10 1-5 3-3 2 5 7 5 1 1 2 5 +9 14
R. FeltonPG 23 6-9 0-1 1-2 0 4 4 3 0 0 1 1 +1 13
A. RiversPG 25 2-9 1-3 3-4 0 0 0 0 1 0 0 2 -5 8
J. CrawfordSG 28 5-9 1-3 0-0 0 1 1 0 2 1 4 4 -5 11
D. StoneC DNP-COACH'S DECISION
A. AndersonSG DNP-COACH'S DECISION
TEAM 39-84 11-28 17-22 7 35 42 18 8 6 13 22 106

 

3. חיים שנהרסו

אדם צעיר לבוש מכנסי בית חולים וחולצה מרופטת וקרועה נראה מסתובב בפארק 'בוקסי' ביוסטון יחף, מתנדנד, ועיניו חצי עצומות.

ללא ספק הומלס.

זה היה בפארק 'בוקסי' ביוסטון, המקום המועדף על הומלסים וצכורי סמים.. חובב כדורסל (בתמונה מעל) שהסתובב שם לעזור לנצרכים עזרה מיוחדת חשב שהוא מכיר את הצעיר היחף, ושהוא דלונטה ווסט.

הוא ניגש ושאל, "אתה לא דלונטה ווסט?"

הצעיר ענה: "אני כבר לא בחיים האלה של NBA", ונעלם אל השחור. אך הצעיר הספיק לצלמו לפני כן.

מה קרה לשתי בנותיו? לאן נעלמו 16-20 מיליון דולארים?

תנו מבט:

*

אחרי שהוידיאו התפרסם ב-TMZ דלןנטה הכחיש שזה הוא ושהוא הומלס, אך סרב לגלות היכן הוא וכיצד ניתן להתקשר איתו. כתובת הקעקע שמתחת לצווארו מאשרת ללא ספק שזה הוא.

https://t.co/6xxjafexee pic.twitter.com/LsjTpRSP68

Read more at: http://nesn.com/2016/02/report-delonte-west-found-wandering-streets-in-houston-with-no-shoes/?utm_source=zergnet.com&utm_medium=referral&utm_campaign=zergnet_911859

4. לכבוד חנוכה – חמשת סרטי הכדורסל הטובים ביותר

סרטי הספורט הטובים ביותר הם סרטי הבייסבול. אחריהם סרטי האיגרוף. מקום שלישי הוא שוויון בין סרטי הפוטבול והגולף. מקום חמישי הם סרטי הכדורסל. מקום ששי הם סרטי הכדורגל.

כמובן שעל טעם וריח אין להתווכח, אבל אני – שראיתי את כל סרטי הכדורסל (ורוב סרטי הספורט הטובים) – מדרג את סרטי הכדורסל כך:

1. Hoosiers

אין כמו מדינת אינדיאנה – שם כדורסל תיכונים הוא דת, והספורט החשוב ביותר –  לספר סיפור כזה, המבוסס על סיפור אמיתי. מאמן מבוגר ו-WASHED-UP בשם נורמן דייל (במשחק נפלא של ג'ין הקמן), לוקח קבוצת עיירה קטנה שרוב שחקניה בני חוואים לא אתלטים במיוחד, מלבד אחד – קלעי ושחקן מצויין – שאביו האלכוהוליסט היה פעם שחקן מצטיין ומבין כדורסל, והמאמן בעזרת הבן שהסכים לשוב ולשחק, ובעזרת האב שהפסיק לשתות – לפחות לתקופת הפםלייאוף ואליפות המדינה – משיגים את הבלתי יאומן.

 

2. He Got Game

 

HE GOT GAME הפך לקלאסה חברתית. CULT CLASSIC. ריי אלן כשהוא רק בן 23 הפתיע את כולם (וכנראה את עצמו יותר מכולם) כשהוא משחק מצויין את ג'זוס שטלסוורת', שחקן מס' 1 בתיכונים שכל המכללות הגדולות רצות אחריו, וכשאביו – שמגלם אותו דנזל וושינגטון האחד ואין שני לו, שלימד את בנו כדורסל – מבלה זמן בבית הכלא, ומנסה לשכנע את בנו לשחק עבור אוניברסיטה מקומית קטנה כדי לזכות בשחרור מהכלא, ב'דיל' שיש לו. ספייק לי הוא עורך הסרט העוסק בבעיות ה-RECRUITING במכללות, וכמובן ביחסי אב-בן.

3. Space Jam

לא משנה כמה ספייס ג'מים יהיו, כמו האורגינל מ-1996 לא יהיה. איזה חבורת שחקנים!!! מייקל ג'ורדן, לארי בירד, פטריק יואינג, מגסי בוגוס…לכולם ניגנבה היכולת הכדורסלנית ע"י אנשי חלל קטנים בהנהגת דני דה-ויטו – הוא ולא אחר! אף סרט כדורסל אחר לא מראה לנו שני עולמות, חלל, CARTOONS, ו-NBA.

4. Coach Carter

 

 

White Men Can't Jump. 5

 

.

בילי הויל (וודי הרלסון) היה שחקן קולג' לבן מצויין לשעבר המרוויח את לחמו ע"י HUSTLING STREETBALLERS. הוא כמובן מופיע כמסכן שאין לו הרבה מושג. הוא לא 'מבייש' את גזעו, אבל משחק פחות טוב משהוא יכול עד ששמים כסף על השולחן ואז הוא מנצח כאלה כמו סידני דין, שחקן שחור טוב אבל ארוגנטי. סרט מענג ביותר לציפייה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. הסיפור עם דלנוטה ווסט עצוב
    הוא סובל ממאניה דיפרסיה וחבל שבעולם של היום כל ילד עם מצלמת טלפון פוגע בפרטיות של אדם
    אני מאחל לו שישתקם

    הסיפור עם הקליפרס עצוב עוד יותר ,אין סיוכי שיקחו את המערב

    גברים לבנים הוא סרט ממש משעשע
    צריך להזכיר סרט בשם בלו ציפ עם שאק , פני וניק נולטי שעוסק בכדורסל מכללות
    מי צריך סרטים כשיש את הרצועה של ESPN , הסרטים על הוולפאק 83 , פטרוביץ ודיבאץ והסרט על הבד בויס והיוסטון רוקטס סרטים פנטסטיים

  2. תודה מנחם.
    כמו במקרה של שיקגו-קאבס, כל במקרה של קליפרס-ס"א. אחת הקבוצות מגיעה בחלק השני של B2B, כשהמשחק פחות חשוב מבחינתה. אין הרבה ערך למסקנות ע"ס ניצחון הקבוצה שאינה ב-B2B ובשבילה המשחק חשוב יותר. לא שיקגו ולא קליפרס יהיו בגמר. לדעתי, גם לא בגמר האזורי.

    1. עם שיקגו זה אכן מוקדם לקבוע, כי המזרח צפוף וטורונטו מרשימה. למרות שלקנדים יש בעיה מיוחדת עם הבולס – חטפו סוויפ 0:4 בעונה הרגילה בשנה שעברה, ושיקגו רק השתפרה. אבל עוד קבוצות יכולות להגיע במזרח לגמר.

      לעומת זאת, במערב? סן אנטוניו לא מספיק טובה. יוסטון היא וויילד קארד. הקליפרס היא ברירת מחדל ליריבה במה שייקרא גמר, ויהיה די מביך. אין לה צ'אנס מול גולדן סטייט. אני גם לא יודע איזה קליפרס נראה כשגריפין יחזור. זו פציעה והשבתה לתקופה ממושכת.

      ותודה על המעורב, מנחם. האפי האנוקה.

  3. חבל מאוד על ווסט, נקווה שיצא מזה. היה שחקן לא רע.

    מבחינת הקליפרס – הרבה תלוי כמה הפציעה של CP3 רצינית. אם היא רצינית אין להם סיכוי. כרגע אני אופתע לראות אותם מסיימים באחד מ-2 המקומות הראשונים, מה שאומר שהם כנראה יצטרכו לעבור את ווסטברוק (או יוטה, או ממפיס), סן אנטוניו וגולדן סטייט בדרך לאליפות.

    ברגע שעוצרים את פול עוצרים את הקליפרס. וגם לספרס וגם לקליפרס יש שחקנים שיכולים לעשות את זה. לכן לדעתי סיבוב שני במקרה הטוב, ולא אופתע אם איזה יוטה או ת'אנדר יעיפו אותם לפני.

    דרך אגב – ראיתם את המחווה של בלצ'ר ריפורט לצ'רלי בראון?

  4. עצוב הסיפור עם ווסט. מחלה נוראית, שמביאה המון סבל.

    לגבי הסרטים, אני שם את ווייט מן קנט ג'אמפ ראשון. גם מצחיק מאוד, גם עם אמירה חברתית מעניינת, וגם סנייפס והרלסון שנותנים הופעה לפנתיאון. ספייס ג'ם לעומת זאת? למישהו יצא לראות אותו לאחרונה?

  5. תודה על אחלה מעורב.

    לקליפרס לדעתי אין שום סיכוי, אם יגיעו לעמדת איום אמיתית יעשו במכנסים ויפסידו. ג'ורדן הרבה פחות טוב ממה שעשו ממנו, לא סתם חסן ורודי קצת מתמרמרים…

    דלונטה – ככה יעשה לאיש אשר המלך…

    עוד 2 סרטי כדורסל מעולים (בטח יותר מספייס ג'אם):

    https://www.youtube.com/watch?v=8rvxTokEpqA

    https://www.youtube.com/watch?v=uEd69QSBI0s

  6. תודה מנחם.
    מת על ההגזמות שלך 🙂
    בסרטים גם אני שם את White man can't jump במקום הראשון. בכלל אחד הסרטים האהובים עליי בכל סגנון.

  7. "הוז'רס" הוא סיפורו המופלא של המועדון הקטנטן שניצח את המועדון האמיתי שעשה היסטוריה רק שנה אחרי.
    כריספוס אטקס, שהפסידו בחצי הגמר למילאן (התיכון שבסרט), היה תיכון קטן הרבה יותר, הוציא שחקן גדול הרבה יותר (ביג או רוברטסון) וזכה בשנתיים שאחרי כשהם עושים היסטוריה – התיכון השחור הראשון שזוכה באליפות תיכונים בארה"ב. השנה הזו של ההוז'רס הייתה השנה הראשונה אחרי שהסגרגציה הופסקה בתיכוני ארצות הברית (הטיעון המנצח לגבי לא לשתף את התיכון בשנים קודמות הוא, שימו לב, התיכון לא פתוח לכולם ולכן לא פייר שהם ישתתפו). למה עשו סרט דווקא על הקבוצה הלבנה שניצחה אותם? אני אחזור למה שכתבתי על "זאב צעיר" וכריס מאלין. שנות ה-80 היו קשות לאוהדי כדורסל לבנים.

    ג'יזס שאטלסוורת' זה אולי השם הכי מגוחך בתולדות הקולנוע. אחרי "ואן ואנדאמיר" מ-"Pale Blood" שכנראה מראה את מי הם באמת רצו לתפקיד. אבל הסרט עצמו חביב ומהטובים של ספייק לי.

    ספייס ג'אם זה קלאסיקה. לא אכפת לי מה יגידו וכמה הוא באמת טוב. זו קלאסיקה. אני עדיין מתבאס שלעולם לא אצליח לקלוע כמו ג'ורדן בסיום המשחק ההוא (דרך אגב, זה היה שתי נקודות או שלשה? הרגליים ללא ספק היו מחוץ לקו השלוש).

    קוץ' קרטר – לא מכיר. אנסה.

    בחורים לבנים – אחד הסרטים הטובים ביותר. נקודה, פסיק, סימן קריאה, אימוג'י של דלונטה ווסט ואמא של ליזוס.

      1. חזרתי לראות את הקטע ההוא (שיא הדרמה והמתח. לא עושים כאלו יותר. היצ'קוק מתהפך בקברו וממלמל משהו על לענות בלונדיניות. אולי הוא צודק וככה היינו מקבלים דמות יותר מעניינת מלולה באני, אני מקווה שאין קשר משפחתי לבאגס), נראה שמדובר במשהו אפילו יותר פשוט – אין הטבעה. הוא עוזב את הכדור רגע לפני ההטבעה.

  8. מה הסיכוי שפול לא יפצע שוב פעם בפלייאוף כמה אשתקד?
    לגבי קרי, לא אהבתי אותו, אבל עכשיו כן, אני חושב שהוא שחקן גדול וגם יישאר כך, למרות שדוראנט קצת מפריע לו.

  9. מעורב נהדר, גדוש בכל טוב, האתר בכלל אדיר,
    "לפעמים אני מתעקש בכתיבתי לנסות לשכנע אתכם שאני ממש כזה"..
    זה מצחיק, חוש הומור עצמי בלצחוק על עצמנו, שווה יותר,
    תודה על כתיבתך ועל האתר.

  10. מנחם, אחת התגובות שלך שעשו לי את היום,
    שכתבת שאתה קורא באתר וצוחק ונהנה (בערך)
    זה מה שרציתי, שלא תתאמץ יותר מידי, שהרי יש לך
    צוות מושלם ומגיבים מצוינים, (תן להם לעשות את העבודה
    ושירד קצת העומס ממך,
    האתר כל כך טוב, שאם יתפספס סיקור ממש לא מרגישים,
    שהרי כל פרוויו ומעורב טובים יותר מכל סיקור במקומות אחרים,
    בקשר לשגיאות כתיב, הרי שאין בכלל, ואם יש זה ממש זניח
    וממש לא איכפת.

  11. תודה מנחם על עוד מעורבים וטורים שלך שלא הספקנו להודות,
    גם כל הכתבות כאן מצוינות,
    כל אחד מנחם כותב הכי טוב שאפשר בסיגנון שלו
    כל אחד רואה דברים אחרים, מחדש ומרענן.
    תודה מנחם על האתר הפיצוצי שכנראה הכי טוב בעולם (בעיניי)
    תבורך!!! וחג שמח למשפחה וחג מולד שמח!!!

  12. יניב, גם אותי הוא הרג מאות פעמים,
    ההומור זה אחד הדברים המדהימים כאן באתר,
    מעריך את מנחם שהתחיל עם זה והדביק את כולם.
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט