הטור של מל ליום ששי: 'הקטילה הגדולה' של ג'ורג' קרל (שתעלה לו ביוקר)!

ג'ורג' קרל החליט לקטול את כרמלו אנטוני (ועוד שחקנים) בספרו החדש. קטילה שאני מאמין שתעלה לו ביוקר.
*
מה קורה עם האנשים האלה? מה הם מנסים להשיג באחרית ימיהם?
*
הניו יורק פוסט השיג איכשהו העתק של ספרו החדש של ג'ורג' קרל  "ג'ורג' הזועם", ולפי המאמר בניו יורק פוסט אני יודע בדיוק מה הוא עושה: הוא שופך זעמו על שחקנים מסויימים ומאשימם בדברים שהוא עצמו רצה להשיג, ונכשל. הוא לא נכשל. שחקנים הכשילו אותו.
*
כשמאמן נמצא ב-NBA כ-30 שנה ( OFF AND ON עם הפסקות בריאל מדריד ובקבוצות CBA – מה שליגת D היא היום) ולא מצליח להגיע ליותר מגמר הקונפרנס (אבל לרוב הוא מחמיץ כמאמן את הפלייאוף או נפלט כמו רקיטה בסיבוב הראשון), הוא מתוסכל מאד. אפילו המיליונים שלו לא מצליחים לגרום לו להיעלם אל האופק בשקט וללכת לשחק גולף באיזה RETIREMENT RESORT בפלורידה, עד שיגיע יומו.
*
הוא כנראה מרגיש חייב להסביר (ולהצדיק) לדורות הבאים למה מאמנים אחרים עשו זאת ולא הוא. אפילו ה-NBA הכיר בתסכולו ונתן לו לפחות גביע אחד להתגאות בו – "מאמן השנה" ב-2013. על מה בדיוק אינני יודע. כנראה על שעשה עבודה לא רעה בדנבר והגיע עמה ל-57 נצחונות. אבל, כרגיל, הוא נחנק בפלייאוף.
*
אז הוא יירד לקברו עם תואר "מאמן השנה", התואר היחיד שיש לו ב-35 שנות אימון.
*
אז אין כלל שאלה שמשהו בתוכי-תוכו של ג'ורג' קרל זועם, כועס, הופכו לאלים ממש, והמשהו הזה הוא שהוא נכשל כמאמן וחייב למצוא שעירים לעזאזל.
*
מאמן הדנבר נאגטס לשעבר החליט – כמו כל הגדולים – לכתוב ספר חיים. שם הספר כבר מגלה טפח גדול ממה שהוא מכיל: "FURIOUS GEORGE". ג'ורג' הזועם. ג'ורג' הכועס. ג'ורג' המתוסכל.
*
מדוע אנשים מתעקשים לגלות את כל מה שאוכל אותם – והרבה באשמתם כי הם לא השיגו מה שרצו להשיג – לעת זיקנה? לא יותר פשוט וקל להיעלם בשקט ושלווה אל השחור, ושלום על ישראל?
*
מה בדיוק הוא רוצה להשיג כשהוא מכנה את כרמלו אנטוני, קניון מרטין, וג'יי אר סמית' "AAA BABIES"? הוא רוצה שבקשישותו יהיו לו עוד כמה שונאים?
*
זהו ספר שלפי הדיווח ב'פוסט' נוגח בשחקנים רבים שהוא אימן, ושעל גבם הוא הרוויח מיליונים. כרמלו אנטוני – לפי ג'ורג' קרל  – "היה יכול להיות המגן הטוב ביותר ב-NBA בתפקידו", אבל במקום זה, הוא הפך ל-"CONUNDRUM" – חידה, שחקן שאין להבין את יישותו. הוא כותב שכרמלו היה ":מקלקל" במקום "בונה" ואחד שרצה שאורות הזרקורים יאירו רק עליו בלי להתחלק בתהילה עם שום אחד אחר.
*
"HE WAS UNWILLING TO PLAY DEFENSE IN OUR SIX YEARS TOGETHER", הוא כותב.
*
שככה ידבר מאמן על שחקן ששיחק עבורו 6 שנים? שחקן שכשהיה פרשמן לקח כמעט בעצמו את אליפות המכללות? שחקן שזכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות? שחקן שהיה 'אול סטאר' 9 פעמים? שחקן שהיה מלך הסלים של הליגה? שחקן שבאולימפיאדת לונדון מייק ששבסקי הגדיר כ"הטוב ביותר בנבחרת"? ושחקן שהסכים לקרוע את עצמו עם קבוצת צעירים בריו במקום לשבת כמו 'גביר' כדוראנט, כריס פול, סטפן קרי, או לברון ולצחוק על כל הפראיירים שהורגים את עצמם באולימפיאדה?
*
ה'ניו יורק פוסט' מצטט מהספר:
*

"Carmelo was a true conundrum for me in the six years I had him," Karl wrote in "Furious George,"  "He was the best offensive player I ever coached. He was also a user of people, addicted to the spotlight and very unhappy when he had to share it."

*

|q

קרל מוסיף:

*

"He really lit my fuse with his low demand of himself on defense," Karl said in the book. "He had no commitment to the hard, dirty work of stopping the other guy. My ideal — probably every coach’s ideal — is when your best player is also your leader. But since Carmelo only played hard on one side of the ball, he made it plain he couldn’t lead the Nuggets, even though he said he wanted to. Coaching him meant working around his defense and compensating for his attitude.”

*

על ג'יי אר סמית' הוא כותב:

*

Karl also said Smith had “a huge sense of entitlement, a distracting posse, his eye always on the next contract and some really unbelievable shot selection.’’

*

("ג'יי אר סמית' תמיד הרגיש 'שמגיע לו', היה בחבורת אנשים 'מפריעה', תמיד חשב למפרע על החוזה הבא, והיתה לו בחירת זריקות איומה"; אבל להיות בחמישייה של קבוצה אלופה הוא הצליח, מ.ל).

*

אני לא יכול להאמין שקרל יורד על כרמלו עד כדי כך:

*

.”

The volume of questions about Carmelo eventually wore me down. Sometimes I got so sick of talking about him that I’d just throw up my hands and say: ‘I don’t know what he is and I don’t care.’ ”

*

ואז הגיעה הנקודה שעליה ג'ורג' קרל ישלם לדעתי בביקורות שיהרסו אותו. הוא כותב שגם לכרמלו וגם לקניון (מאטין) מרטין  לא היו אבות ולא היה להם ממי ללמוד להתנהג כגברים:

*

Karl wrote "Kenyon and Carmelo carried two big burdens: all that money and no father to show them how to act like a man,” Karl wrote.

*

קרל ממשיך: "רציתי אותו מאמץ בהגנה כמו בהתקפה, אבל זה לעולם לא היה קורה לכן הוא כוכב, אבל לא 'מנצח':

*

 

“I want as much effort on defense — maybe more — as on offense,“That was never going to happen with Melo, whose amazing ability to score with the ball made him a star but didn’t make him a winner. Which I pointed out to him. Which he didn’t like.”

*

אבל הסוף הוא אגרוף הרבה, הרבה מתחת לחגורה. ג'ורג' קרל כותב שכאשר כרמלו הועבר בטרייד לניקס זה היה "שחרור מתוק", כמו "יבלת שמתפוצצת":

*

Karl called Anthony’s trade to the Knicks “a sweet release for the coach and the team, like popping a blister.’’

*

************************

7:00  בערב זמן ניו יורק:

קניון מרטין כבר הגיב בטוויטר שלו על ספרו של ג'ורג' קרל (שעוד לא יצא לאור…): "מאמן גרוע, ואדם רע. הניצחונות הרבים שלו? תמיד היה לו טלנט".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. תודה והערה קטנה-גדולה:
    זה לא נכון שהוא הגיע רק עד לגמר הקונפרס. להזכירך הוא אימן את סיאטל בגמר מול הבולס ב-96'..

  2. הוא אומר בערך את כל מה שידענו על כרמלו ולא חידש כלום – סקורר נהדר, שומר בינוני ומטה שנהנה מתשומת הקהל ולכן כל כך התעקש על טרייד לניו יורק. ברור שהטרייד שלו היה הקלה גדולה על המערכת אחרי כל הזמן שדרש טרייד והבהיר שלא יחדש חוזה בדנבר.
    אני מבין שקארל הוא לא המאמן או האדם המועדף עליך אבל כל מי שעוקב אחרי הליגה ב15 שנה האחרונות היה יכול להגיד את כל מה שנאמר על כרמלו בעצמו.
    סקורר ולא וינר זה כרמלו אנטוני בשלשוש מילים הכי מזוקקות שיש. עם כל הכבוד לצוואר עמוס ב3 מדליות אולימפיות.

    1. אתה לא אומר על כרמלו (או קניון מרטין) שבגלל שגדלו ללא אבא "הם לא גברים". זה יעלה לקרל הרבה-הרבה. לא בסכף, אבל הוא קבר את עצמו

      1. אז אולי זה משפט בעייתי שבכלל לא קשור לכדורסל (אבל כל כך רלוונטי בארה"ב עם כל הילדים שגדלים שם בלי אבא כי הוא נרצח או בכלא או שסתם לא בא לו להיות אבא, אתה יודע מה המצב שם טוב ממני). כל שאר הדברים שאמר על כרמלו נאמרים עליו כבר שנים וידועים לכל.

        1. אבא של כרמלו נפטר מסרטן כשהיה בן שנתיים. ואת רמת הריכוז והנחישות שנדרשת מילד שגודל בחלקים הגרועים של בולטימור ורוצה להצליח בספורט, אין לרובנו.

      2. למה את מתכוון ב"קבר את עצמו"? הבן אדם מיליונר ופנסיונר, הוא כבר מחוץ לליגה, הוא איבד את אשתו, הוא כמעט מת בעצמו, מה אכפת לו לומר את מה שהוא חושב? למה לו לעשות חשבון לחבורה העלובה שהוא אימן בדנבר? אני חושב הפוך: הוא חייב להוציא את הספר ושכל מאמן ו-GM יקנה אותו באמזון וילמד איך לא בונים קבוצה

      1. לברון
        קארי
        דוראנט
        ווסטברוק
        הארדן
        דרוזן
        ג׳יאניס
        פורזינגיס
        טאונס
        קיירי
        פול
        קוואי
        גאסול
        בוגי

        אני גם הייתי לוקח את בלייק, גובר, קליי, גרין ועוד לפניו

    2. קרל גם צודק לגבי ג'יי אר, הרי עד שהוא עבר לקליבלנד קראו לו (גם באתר הזה) המתאבד (או משהו בסגנון).
      שחקן שיעשה הכל בשביל הזריקות שלו ולא משנה כמה הן גרועות ולא יעזור בהגנה.
      המעבר לקליבלנד איפס אותו אולי כי הוא באמת מצא שם סוג של דמויות אב (לדעתי הן דמויות אב). אחת שמאמינה בו ומנסה לשפר אותו (המאמן, בלאט/לו) ואחת שמוכנה גם להכנס בו כשהוא עושה משהו לא בסדר ועדיין לתת לו להרגיש שייך (לברון)

    1. מסכים שזה כנראה המצב. סביר להניח שהוא לא יקבל עוד עבודת אימון בליגה אחרי הספר הזה (לא מלכלכים על שחקני עבר שלך וממשיכים לאמן בליגה, אלא אם קוראים לך פיל ג'קסון). אבל יכול להיות שבגיל 65 הוא בסדר עם זה והחליט ללכת עם האמת שלו. לפחות יעשה קצת כסף על הספר.

  3. אני זוכר שגארי פייטון ממש הגן עליו ושיבח אותו פומבית בפני שחקני סקרמנטו כשהוא הגיע לשם.
    כנראה שהוא כזה גרוע עם שחקנים וחרא בנאדם

  4. באמת מוזר (לא מה שהוא אמר, אלא שהוא אמר את זה), אבל כמו שציינו לפניי, הוא כנראה יודע שהוא כבר סיים בליגה, אז לא אכפת לו לעשות עכשיו בלאגן.

    1. ינון נתקעת בזמן. קארל כבר יותר מ-5 שנים לא בליגה.
      אבל בזכותך הלכתי לבדוק ומסתבר שהוא עבר לצד של אביו ומאמן עכשיו את קבוצת הדיליג של הלייקרס. אז אלא אם ג'וקסון והורנסק יחליטו לשנמך את כרמלו לא נראה לי שהתקוות שלך יתממשו בקרוב.

  5. כשאתה מוציא ספר כזה בלי סיבה באמת טובה כנראה שמי שמחפש את אור הזרקורים זה לאו דווקא מלו במקרה הזה.
    ניתוחים פסיכולוגיים בגרוש והרבה ביקורת כלפי כל העולם בערך. מה הטעם?

    1. מה ז"א בלי שום סיבה? איזו סיבה יש להוציא ספר?
      לבנאדם נמאס, נמאס לו שמאמן מצליח עם המון כדורסל יכול לעוף מהליגה הזו בגלל כוכב חסר מושג כמו קאזינס. הליגה היא של שחקנים, ומנקודת מבטו של קארל זה מתסכל.
      לא זכור לי שבסיבוב הראשון קארל הסתכסך עם פייטון קמפ וחבורתם, הוא דוקא ידוע כמאמן אהוב על שחקנים. גם איתם הוא לא הגיע לסוף אבל לא ליכלך עליהם.
      ביחס להישיגיהם, הביקורת על כרמלו וג'יי אר בהחלט יכולה לקבל מקום ולהיבדק. הוא נכנס לפינות ועניינים אישיים, אבל ככה מתנהג אדם מתוסכל, מאמן מתוסכל.

      1. יש הבדל בין להוציא ספר לבין ללכלך. אני מבין את התסכול של מאמן בליגה של שחקנים – בגלל זה הרבה מאמנים בוחרים להישאר/לחזור למכללות ולא לאמן ב-NBA, אבל מפה ועד לטעון ששחקנים מתנהגים כמו ילדים כי לא היה להם אבא? זה כבר אישי ומתחת לחגורה.
        ביקורת זה לגיטימי – ירידה לפסים אישיים לא. הרי ברור שכל אחד הוא בנאדם ויש לו חולשות. אם כל מאמן או שחקן יתחיל לרוץ לתקשורת וללכלך אחד על האופי של השני התדמית של הליגה תיפגע וכך גם החוויה של כולנו.

      2. Posse מילה נוראה מתקשרת לכנופיות של שחורים ודי גזענית מפתיע שהוא השתמש בה אחרי כל הביקורת שהייתה לפיל גקסון על הערה.
        כרמלו אנתוני דווקא בחר לשתוק ואהבתי את זה, ההערות שלו לגבי ההורים של כרמלו אנתוני וקניון מרטין דוחות, סך הכל מדובר במאמן חסר מושג שהרוויח מיליונים על גבם.

  6. קרל צודק , כרמלו מיצה אולי 60 אחוז מהפוטנציאל שלו
    מה הצדקנות ? פיל ג׳קסון לכלכך על כל העולם ואחותו פעמיים בספר שלו
    הוא רוצה למכור וזה מקדם מכירות מצויין עבור הספר שלו

    1. +1

      זה לא שהוא משקר – במקרה הזה הייתה לי בעיה. בעצם, מה שמרגיז אנשים זה שהוא אומר את האמת, בעוד שהנורמה המעוותת היא לא לעשות זאת.

  7. איו מה להתרגש. למאמנים בליגה הזאת יש אגו לא פחות גדול מלשחקנים. קארל מרגיש מיצוי ומתוך ספר שלם כמובן שיוציאו החוצה את הקטעים המלוכלכים, זה מה שימכור אותו.
    גם פיל ג'קסון לכלך על הכוכבים הגדולים שלו וכולם שרדו. בסופו של דבר אם הוא ירצה לחזור לאמן הוא ימצא קבוצה שתיתן לו.

  8. לא מבין מה נופלים פה מהכיסא? כרמלו וקניון וג'י אר הם בדיוק מה שהוא כותב בספר.. והוא בעצמו בדיוק מה שכולם אומרים פה מאמן בינוני עם תסביכים קשים שהשחקנים יותר חשובים מהמאמנים בליגה הזאת…

  9. הוא צודק ב100 אחוז ולא אמר שום דבר שאף אחד לא ידע.
    באמריקה עם תרבות הPC המשפט על האבות של כרמלו ומרטין מיותר ויהפוך אותו למוקצה.

  10. טוב אם כבר כותבים ספר זכרונות עדיף להגיד את האמת.
    קרל כבר לא יאמן בליגה, בלי קשר לספר הזה.
    לגבי המחסור בדמות אב זה פשוט נכתב בצורה מגעילה וחסרת אמפתיה, בגלל זה הביקורת המוצדקת.

  11. התגובה של כרמלו דרך אגב היא היישר מבית מדרש הזן של פיל ג'קסון אז כנראה שמהאנשים הנכונים הוא מסוגל ללמוד.
    הוא אמר שהוא מעבר ללהיות מאוכזב וכל הדבר לא נוגע לו בכלל. לגבי קארל הוא אמר שהוא מקווה שהוא ימצא אושר במה שהוא עושה ואולי הספר יביא לו אושר. וכמובן כמו ג'קסון סיים בעקיצה שאולי ביום מן הימים כשיכתוב ספר יהיה לו מה להגיד בנושא. שם הספר?
    Stay Melo, Not Furious

  12. מצחיק לשמוע את הביקורת על קארל מאדם שהסמל המסחרי שלו זה שהוא לא שם זין ואומר תמיד את מה שהוא חושב שאותו רגע בלי פילטרים…
    אתה לא אוהב את הטיפוסים שמתנהגים כמוך?

  13. כשמנחם שלח את לברון ושאר הנחים לקטוף כותנה ואמרתי שאפשר היה לבחור כותרת אחרת, לא קיבלו את זה. עכשיו כשבנאדם אומר את מה שכולם יודעים על שחקנים עם אופי בעייתי שלא מימשו את הכשרון האדיר שלהם זה לא בסדר. גם ככה הוא סיים בליגה הזאת ואני כן מבין למה יש לו כעס על שחקנים שלא שמים על המאמן, כרמלו יכל לתת קריירה הרבה הרבה יותר מרשימה, כבר אחרי כמה שנים בליגה אפילו על האתלטיות שלו הוא לא שמר, למי שזוכר הוא הגיע כשחקן מאוד אתלטי.
    כמו שאז אמרתי אני נגד PC, פשוט הביטוי מקודם הפריע לי כי זה נושא שלנו בתור לא שחורים לא לעניין לזלזל בחשיבות שלו בכזו קלות ראש, אבל לתת ביקורת בלי חסמים ולהגיד את מה שיש לך בלי להתחנף, עם זה אני בעד.

    1. לא "מימש" את הכשרון שלו? אתה מדבר על השחקן היחיד בעולם -ה-י-ח-י-ד ב-ע-ו-ל-ם עם טבעת אליפות מכללות, שלושה זהבים אולימפיים, וארד אולימפי, וששיחק ב-9 אול סטארים. "לא מימש את כשרונו"עלאק

      1. אני עדיין נוטה שלא להסכים, דווקא בגלל אותה אליפות מכללות מדהימה הצפייה ממנו הייתה ליותר. עם כל הכבוד למדליות אולימפיות, לעשות זאת דרך הדרים טים זה הישג, אבל לא יוצא דופן. מדליה אחת כמו של ג'ינובילי ב2004 יותר מרשימה. אבל אתה לא חושב שעם כל ההשגים שציינת אין פה שום פספוס ביחס לפוטנציאל? שחקן שהיו כמה, אמנם בודדים, שחשבו שהוא ראוי אפילו להבחר ראשון לפני לברון(!), כמה נשקים חדשים הוא הוסיף למשחק שלו לאורך הקרירה, מה עם שיפור בהגנה? בניהול משחק? הבנאדם עושה מיליונים בעסקים בניו יורק, והוא סיפור הצלחה ענק ביחס לרקע שהגיע ממנו, אבל כשבאים לשפוט אותו כשחקן כדורסל יש על מה.

  14. תודה מנחם, מעורב מעולה. לא ברור למה קארל בחר לכתוב את הדברים, אבל כנראה שאם לא זה לא היה בשביל מה לקנות את הספר. כנראה שלאמן עוד פעם הוא לא, אבל הוא בטח לקח את זה בחשבון .

  15. הוא יודע שהוא לא חוזר לאמן יותר. כבר בעונה האחרונה בסקרמנטו היה ברור שהוא כבר איבד את העניין וסתם היה שם על קרוז קונטרול. זו הסיבה בגלל שהוא כתב את הספר עכשיו ולא להפך.

  16. קארל הוא פנסיונר מריר שמחפש תשומת לב ומסנגר על חוסר ההצלחה של עצמו בעזרת השחרת האופי של מי ששיחקו בשבילו בעבר.
    זה לא מכובד כלפי השחקנים, וכלפי תפקיד המאמן בכלל.
    חבל, אבל צריך להתייחס בפרופורציה,כלומר,במפתיע,לפי התגובה של מלו.

  17. אולי די עם הנבחרת האולימפית הזאת?
    שחקן שכשבוחנים את המורשת שלו אז מנפנפים במה שהוא עשה בנבחרת, כנראה שלא השיג כל כך הרבה.

  18. כרמלו הוא הדוגמה הקלאסית לשחקן שקבוצות לא ידעו לבנות סביבו קבוצה שתמצא את מלוא הפטונציאל שלו, תנסו להיזכר מתי היתה לו קבוצה ראויה/מועמדת לאליפות על הנייר? מתי היתה לו קבוצה עם בסיס איכותי שרץ לכמה שנים? מתי הוא שיחק עם שחקנים מהטופ 5-10 בליגה של אותה עונה? מתי הוא שיחק תחת מאמן איכותי עם שיטה ברורה? בדברים האלה הוא לא אשם, ולא פייר להפיל עליו את כל התיק הזה. לפי דעתי את 6 השנים שלו בדנבר הוא בילה תחת המאמן הכי גרוע ששחקן רוקי יכל לבקש בליגה הזו. מאמן שפשוט לא לימד הגנה. מאמן עם אופי קטן מאוד.
    רוצים לשמוע דעה אובייקטיבית על מלו? תקראו מה יש לשומרים שלו במשך הקריירה להגיד עליו.

  19. היה לכרמלו טורניר מכללות אלוהי ….בעונתו הראשונה והיחידה במכללות הוביל את הקבוצה לאליפות לבדו !!!
    אני זוכר שראיתי את כל המשחקים שלו בטורניר זה היה מדהים….לא הבנתי איך יכול להיות שהוא לא בחירה ראשונה באותו הדראפט.
    זה היה לפני שראיתי את לברון משחק…לא נחשפתי אליו ולא ראיתי אותו כתיכוניסט…
    חוצמזה יש לו הקליעה הכי יפה בליגה.
    יש קצת תחושת פספוס ממנו ,היה יכול להגיע הרבה יותר רחוק .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט