היום לפני 33 שנים: 370 נק' במשחק / מנחם לס

דנבר, 13/12/1983

תגידו לי, פייר.  אילו הייתם מקבלים כרטיס חינם למשחק דטרויט בדנבר ביום בו הטמפרטורה ירדה למינוס ארבע מעלות פרנהייט, והשלג טיפס עד 12 אינטש, הייתם הולכים למשחק?

אני לא הייתי הולך אלא אם כן דאג מו, מאמן הדנבר, היה מבטיח לי שאנג'ליקה מרטינז, נערת הריקוד החדשה והרעננה שזה עתה הגיעה מקוסטה-ריקה, יושבת על ברכיי משך כל המשחק.

כל מי שנכנס באותו ערב למקניקולס ארינה עשה זאת באי חשק ברור. רובם היו בעלי כרטיסים עונתיים שלא רצו לבזבז כרטיס, והשאר היו בוודאי כמה הומלסים שהעדיפו לשהות באולם מחומם עבור דולר כניסה, המחיר שגבו בחצי השעה האחרונה.

דטרויט בדנבר. לא יכולים להיות דברים הרבה יותר משעממים ב-NBA מהדבר הזה ברבע הראשון של העונה, בין שתי קבוצות מקונפרנסים שונים, שאין ביניהן היסטוריה, קשר, או יחסים מיוחדים – לא אהבה ולא שנאה. אחד מהמשחקים המחוייבים להיות משוחקים כי כל קבוצה בליגה חייבת לפגוש כל אחת אחרת לפחות פעמיים בעונה, בית וחוץ.

משחק שהיה צריך להיות רוטיני, והפך לאחד המשחקים הסוערים, עם מספר הנקודות הרב בהיסטוריה.

לא היו הגנות במשחק הזה. זה היה פשוט "RUN AND GUN" במיטבו. 'דו קרב באוקיי דנבר' (קוראל לא רחוקה כל כך מכאן, אגב). לא היו הגנות אישיות, אישיות לוחצות, ZONE TRAPS, או 'בוקס-אנד-וואן". אולי לשחקנים היה כל כך קר שהם החליטו שזה הערב לזרוק את כל ה-FRUSTRATIONS שלהם על הטבעת.

אוי כמה שהטבעות סבלו. הן רעדו. הן בכו מכאב. הן התחננו לקצת מנוחה.

והיו את שני המאמנים האידיאליים למשחק כזה. לא יכולים היו להיות שניים טובים מאלה לדו-קרב המטורף הזה:   דאג מו, המטורלל עם קבלות, מאמנה של דנבר, ויובי בראון, הפילוסוף המבולבל שמוכן לנסות כל דבר, אפילו אם זאת תחרות א"ק עם קפיצות לגובה עם כדורים, בתנאי שמנצחים.

אחרי המשחק אמר מו: "אפילו שהפסדנו 186-184 אני חייב להודות שנהניתי מהמשחק. היה זה משחק גדול. הלוואי ששאר המשחקים יהיו כאלה. זה היה מאבק אמיתי ושתי הקבוצות סחוטות אבל היו הערב כמה מבצעים להיילייט לדורות הבאים. זה היה ההפסד הראשון בקריירה שאני מקבל באהבה!".

בואו נדבר על השיאים:

*אורך המשחק 3 שעות ו-11 דקות שבר שיא ראשון.

*ה-186 שבר את ה-173 של הסלטיקס נגד מינסוטה לייקרס מ-1959.

*ה-74 סלים של דטרויט שברו את השיא הקודם של 72 סלים באותו משחק של הסלטיקס.

*ה-184 נק' הוא שיא לקבוצה מפסידה (הקודם 166 ע"י מילווקי בהפסד לספארס ב-1982).

*ה-370 הוא שיא לשתי קבוצות (סלטיקס-מינסוטה היה 337 ביחד).

*ה-136 סלים לשתי הקבוצות הוא שיא ששבר את השיא הקודם של סלטיקס-מינסוטה).

*ה-93 אסיסטים שבר את ה-89 בין דטרויט וקליבלנד.

*שלושה שחקנים עשו קרייר-היי: קיקי וונדווי מדנבר (51 חיצים), אלכס אינגליש מדנבר (47), ואייזיה תומאס מדטרויט (47 נק') וג'ון לונג מדטרויט (41).

"כל אחד ששיחק קרע את האורות מתיקרת האולם", אמר מו.

תחילת המשחק לא נראתה כמשהו מיוחד. השמירות היו פחות צמודות מהיום, ובמיוחד במשחק זה בין שתי קבוצות משני קצוות עולם שונים. ברבע הרביעי הכל השתנה. מ-125-127 לדנבר, הכל התחיל להתחמם. פתאום שחקנים שכחו שהם מקונפרנסים שונים והחלו להילחם על ניצחון. הנאגטס נראו בסוף הזמן הרגיל כמנצחים כשהובילו 143-145 עם 6 טיקים בשעון, וביל למבייר מחמיץ את הפאול הראשון משניים.

טיים אאוט, דטרויט. יובי בראון מצווה החטאה מכוונת ע"י כדור חוזר שיפגע בשפיץ הטבעת, מבצע שלמבייר עשה בחיוך על שפתיו וממש באומנות.

הכדור נפל ישר לידיו של אייזיה תומאס שבצעד וחצי שם לייאפ קליל לשוויון.

הארכה ראשונה.

גם בהארכה השנייה דנבר נראתה כמנצחת כשהיא מובילה 152-157 עם 1:24 דק' לסיום. כשבארנקך ישנן 152 נקודות אתה לא הולך לוותר כל כך מהר. דטרויט קלעה עוד סל, ואלכס אינגליש החזיר בסל.  עכשיו תורו של ג'ון לונג לקלוע. 156-159. אייזיה חוטף כדור ומוסר מיד לקלי טריפיוקה – זוכרים את הקלעי  הלבן הנהדר מנוטר-דאם שכונה "הפולני"? (אגב, הוא "בין" שני שחקני פוטבול מצויינים; אביו פרנק היה אול-פרו קוורטרבק ב-NFL ובנו טראוויס מצטיין היום ב-NFL ) – הוא קובר בחוסר שיווי משקל פגז מששה מטרים עם 32 טיקים (כחלק מ-36 נק' שקלע) לשוויון 159.

הארכה שנייה.

סל רודף סל. ביל הנזילק משווה בשני פאולים ל-179-179 עם 1:30 דק' בשעון. למבייר מוסר ארוכה ללונג הקולע בעזרת הקרש, 181-179.  טיים-אאוט, דנבר. הכדור אצל הנזליק המתכונן ל… אבל לפני שידעת למה הוא התכונן אייזיה גונב לו ת'כדור וקולע EASY LAYUP. 183-179. עכשיו תומאס קובר שתיים מהקו, 185-179.

דטרויט קלעה רק פאול אחד משניים, ומצד שני דני שייס ודן איזל שמו סל כל אחד עבור דנבר, אבל מאוחר מדי, ולא מספיק, והמשחק מסתיים 184-186 לדטרויט.

למרבה הפלא שום שיא לאיבודי כדור לא נקבע. הפיסטונס איבדו רק 13, ודנבר איבדה 19, נורמלי לחלוטין למשחק שהוא אפילו ללא הארכות.

"זה היה הדבר הנורמלי היחידי במשחק הזה", אמר מו.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מנחם תודה רבה על הפוסט שעורר נשכחות
    אם אני לא טועה תוצאת האול סטאר האחרון היייתה 196-173 למערב
    בשלב מסוים היה חשש שהמערב לא יגיע ל 200 כי לוח התוצאות מוגבל ל 199
    אגב במשחק ללא הארכה לדעתי תוצאת השיא היא 162-158 לגודלן שטחיו על דנבר
    בלטו במשחק run TMC שבקרוב יככבו במנהרת הזמן

  2. תיקון קטן – המאמן של הפיסטונס היה אז כבר צ'אק דיילי ולא יובי בראון שאימן את הניקס בשנים האלה.
    מעניין שמתוך הגרעין של הבאד-בויז שיזכה יותר מאוחר בשתי אליפויות היו כבר בקבוצה. דיליי המאמן, תומאס, ליימביר וויני "המיקורוגל" ג'ונסון, כמו גם ג'ון לונג שהיה שותף לאליפות הראשונה.
    כמו כן שותף אך לא תרם כלום – השריף דיוויד ת'רדקיל.

    1. צודק! לא יודע למה זכרתי שזה היה כאילו יובי בראון. זאת היתה שנתו הראשונה של דיילי כמאמן דטרויט. להבא עלי לבדוק כל דבר שאני כותב מזכרון בשלב זה של חיי

  3. טריפוקה שיחק בנוטרדאם אם ביל ליימביר וגם עם ביל הנזליק ששיחק בדנבר במשחק הזה (וגם עם אורלנדו וולדריג'). אילו היו שנים יפות בסאות'-בנד.

    לא ידעתי שהבן שלו משחק ב-NFL. באיזו קבוצה? ואיזו עמדה?

      1. טראוויס טריפיוקה שיחק ב-2012 בסנט לואיס רמס, ב-2013-14 בניו יורק ג'טס, והיום הוא פרי אג'נט. כנראה ששחקן גדול כמו סבו הוא לא

  4. נחמד מזכיר את דני נוימן יש רק שתי אפשרויות או או או ….
    שלושה שחקנים קבעו שיאי קריירה 1 2 3 4 …
    יפה דוקמאיפה העתקת הפעם …?

      1. להיכנס לאתר ששינכם בעליל לא אוהבים,
        רק בשביל לכתוב תגובות מהזן הטרולי –
        זה באמת דורש סוג מיוחד מאוד של שעמום.

        1. מדובר פה בפסולת אנושית
          כתב לשעבר באתר שנזרק בבושת פנים ,מתחבא מאחוריי שמות בדויים וכינויים ועושה כמיטב יכולתו להטריל את מנחם , בי אם אקס ועוד

          1. תודה על תגובתך המחכימה .
            אני מחכה להעתק המאמר אדיליה ביוסטון כדי לפסוק בנושא ההעתקה
            הועתק מאמיק יו אס איי טודיי או לא ?
            המאמר שהובטח לאנשי הצוות כאיום על עידו שהוא כתב כעת באתר ולא כתב עבר כדבריך עדיין לא נשלח .
            אז מנחם מעתיקן או לא אנא ביצועים לא דיבורים תודה .

        2. צודק באמת לא היה חשמל וחימום באולם אז שיחקו באולם פתוח והשתוללו בגלל הקור ויו בי בראון היה מאמן דטרויט …
          אחד לא עקב או לא זוכר אבל כותב והשני לא יודע אבל מגיב …
          אבל שום קשר למציאות שהיא דאג מו ושיטת הראן אנד גאן …
          לא קור לא יו בי בראון ולא סיפורים ….
          ולמה להעליב את דני נוימן בנו של פרופ לרפואת עיניים מפורסם ולהשוות לפנטזיונר בשם מנחם לס ?

  5. משחק מדהים. עד עתה המשחק הזה הוא זה שבו קלעו שני חברי קבוצה הכי הרבה במשותף (98 של קיקי ואינגליש בדנבר) – כל זאת בלי להחשיב את שני המשחקים של ווילט צ'מברליין, שבאחד קלע יחד עם פול אריזין 99 נקודות משותפות, ובשני, נו טוב אתם יודעים, 117 משותפות עם חבר אחר.

  6. וואו, נהדר. חייב לחפש את המשחק הזה.
    ומכל הקבוצות בליגה האחרונה שהייתי מהמר כשותפה למשחק הזה היא דטרויט.

  7. יש עוד שיא שהפיסטונס שותפה לו, יחד עם הלייקרס, ולא סתם אחד, אלא ההפוך מהשיא הנ״ל: בנובמבר 1950 הפיסטונס (אז בפורט ווין) ניצחה את הלייקרס (אז במיניאפוליס) 19:18.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט