הטור של לס ליום ב' אחה"צ: טרייד מיידי של גארנט ופירס היא חובת השעה

(מקי-ווסט, לפני היציאה לים לכל היום)

 

חזיתי במשחק מיאמי בבוסטון בשידור חוזר. לא השפלתי את עצמי להכין שידור חוזר של הת'אנדר בלייקרס.

אז בבוסטון, בכל יום אחה"צ רגיל אחר, המשחק עצמו היה מספיק לעורר את הקהל המטורף. אבל אתמול בנוסף למשחק עצמו, רונדו ראז'ון  החליף את מדי המשחק, וחזר לספסל כשהוא יושב באזרחי ולפתע השחקן שאמור היה לשחק מגיע על מקל הליכה להורדת הלחץ על ברכו שרצועת ה-ACL שלה נקרעה, והוא מחוסל לכל העונה, וריי אלן, הבוגד הגדול, היה במשחק בדקות האחרונות עם השלשות שלו מהנקודה שהתרגל אליה בשנים האחרונות, ומטרתו לקבור את הסלטיקס הפגועה. הוא עשה זאת – מהנקודה הזאת – משך חמש שנים תמימות כשחקן הסלטיקס האהוב, אולי, מכולם.  הוא בחר דווקא את בוסטון לעשות נגדה סיסון-היי של 21 נק', כולל שלשה עם 25.1 שניות לסיום להשוואת התוצאה, ששלחה את שתי הקבוצות לדאבל אובר-טיים.

 

 

בכל יום אחר הסיפור של אלן היה מספיק לספק כותרות ראשיות. לא הפעם.  הפעם אלן היה כינור שני לכמה סיפורים שהתרחשו על הפארקט, ואחד שהשתרחש בבוסטון ג'רנל ממוריאל, בית החולים שגילה שרונדו סיים את העונה. רונדו היה אמור לשחק עד 20 דקות לפני שריקת הפתיחה כשמבית החולים הגיע SOS:

"לרונדו אסור לשחק. ה-MRI גילה קריעה ב-ACL"

 

הקריעה קרתה ביום ששי במשחק נגד אטלנטה. אבל רונדו הצעיר, בעל שרירים דקים וארוכים, הרגיש רק מין "כאב עמום ואי נוחות", במקום כאב רציני לכל בן תמותה אחר.

לדעתי ה-SOS הזה ניכנס לדני איינג' ישר לראש עם המשך: "עכשיו אתה חייב לעשות טרייד מיידי על קווין גארנט ופאול פירס, ולהתחיל בבניית קבוצה חדשה כי העונה הזאת נגמרה לנו, הסלטיקס, ואנחנו היושבים במקום שמיני במזרח, לא נישאר שם הרבה זמן, ובכלל, צוו השעה הוא לדאוג לעתיד הקבוצה. העונה הזאת נגמרה. קאפוט! נאדה! END OF STORY!".

 ה

אני לא יכול לראות סלטיקס ללא רונדו, עם שני מבוגרים נפלאים שהסוס עומד להיגמר להם מנסים למשוך עגלה התקועה עמוק-עמוק בבוץ.  המשחק – והנצחון הנהדר על מיאמי – רק הראה את המצב הבלתי אפשרי: כן, הסלטיקס הזאת במאמצים על-אנושיים תוכל לנצח כל קבוצה פעם בשבועיים במאמץ עליון, אבל אז יבואו הפסדים רצופים לוושינגטונים ולמילווקים של העולם, ומלחמה ללא עתיד לעשות את המקום השמיני בפלייאוף, שבסוף לא תצליח, ואם תצליח, אז רק להופעה אחת בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

 

כן. הסלטיקס היא קבוצה גאה. כן, הסלטיקס יכולה לנצח את מיאמי פעם אחת בששה משחקים – ואמש היתה הפעם היחידה הזאת – וכן היה זה מחווה פנטסטי לרונדו האומר כאילו "כל אחד יוסיף 10% למשחקו וכך נחפה על חסרונך", אבל זה יקרה רק אחת לכמה משחקים. הסלטיקס לא יוכלו לעשות זאת ערב-ערב.

 

דוק יודע: "IT IS A HUGE BLOW TO US!", הוא אמר, והוא לא היה צריך לומר. כולם יודעים. בסוף המשחק ג'ייסון טרי ניכנס ללייאפ, ווייד היכה בבק-רים של הסל ב-RUNNER, פירס (עם טריפל דאבל במשחק) קבר ג'אמפר מעל ג'יימס, ג'יימס החמיץ 'פיידאוויי', ופירס קלע אחת משתי זריקות פאול להובלת 2 במקום 3. מיאמי יכולה היתה להשוות עם 5 טיקים, אך הכדור לא הלך לפי התכנון של ספואלטרה ואיכשהוא הגיע לבטייה כשלושה מטרים מאחורי הקשת, ולזריקת ה-3 שלו לנצחון לא היתה תפילה.

 

עם מה שקרה לרונדו, זה היה הסיום הנפלא – אך גם העצוב – של עונת הסלטיקס 2013.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

    1. אז בוסטון יצטרכו להתייעץ איתו לפני הטרייד (וגם עם פירס-ראוי ששחקן ששיחק 14 שנה במועדון, גם בשנותיו הנוראיות ביותר, יפרד ממנו כראוי).

  1. עדיף לבוסטון ככה. גארנט ופירס כבר מבוגרים, ג'ף גרין מאכזב, וג'ייסון טרי לא פוגע. הם צריכים ללכת לבנייה מחדש, ויש להם הרבה דרכים לעשות זאת. רונדו וסולינג'ר הם בסיס טוב, של גארד ופאוור פורוורדים מעולים. אייברי בראדלי הוא שוטינג גארד סביר, ואז הם צריכים סמול פורוורד וסנטר טובים, שאפשר להשיג תמורת גארנט, פירס, גרין, באס, וטרי.

    אני אישית מקווה שפירס יסיים את הקריירה בבוסטון.

  2. איזה ג'נרל מנג'ר בליגה אידיוט כדי לקחת את גארנט ?
    שחקן של 7 ריב למשחק ואופי יותר מסריח מחנות דגים
    הסלטיקס בבעיה ואני לא רואה פתרון באופק.
    להעביר את פירס בטרייד ? למי ומה מקבלים בתמורה?

    1. איזה ג'נרל מנג'ר יקח את KG? כולם! גארנט הוא אחד מהשחקנים היחידים שבאמת נותנים 100% כל משחק. הוא עדיין אחד המגנים הטובים בליגה, והוא CULTURE CHANGER רציני. כמה פעמים גארנט רב עם חבר לקבוצה? כמעט אף פעם. הוא יעשה הכל לנצח, ומה שעושה אותו כל כך מעצבן לקבוצה השניה, הופך אותו לשחקן הכי אהוד בקבוצה שלו. הוא אחד מה TEAMMATES הכי טובים בליגה.

      לגבי פירס, רבים שוכחים שלמרות גילו המופלג וכביכול, ירידה דרמטית ביכולתו, הוא עדיף בהרבה מהשחקן שרבים רוצים טרייד עבורו, רודי גיי. הוא קולע 2 נקודות יותר למשחק, מחלק הרבה יותר, וקוטף בדיוק באותם מספרים. עם כל הדיבורים, הוא עדיין TOP 10 סמול פורוורד.

      THE TRUTH DON'T LIE

  3. מה שבוסטון צריכים לעשות זה להעביר כמה שיותר חוזים ארוכים שיש להם (3 או 4 שנים), תמורת חוזים יותר קצרים.

    פירס הוא דווקא ממש לא בעייתי מהבחינה הזו – יש לו חוזה רק לעונה אחת נוספת וגם בעונה הזו רק 5 מיליון $ מובטחים לו, אבל דווקא בגלל זה יש סיכוי שאם בוסטון "יארזו" אותו בטרייד עם אחד או שניים מהחוזים שהם רוצים להיפטר מהם, הם יוכלו לקבל בחזרה חוזים יותר קצרים.

    אני לא רואה אף קבוצה נותנת חוזים מסתיימים תמורת חבילה של פירס ונגיד ברנדון באס, אבל לדעתי הם צריכים להציב מטרה ריאלית של חוזים של שנתיים.

    גארנט הוא באמת היחיד חוץ מפירס שכנראה גם יאפשר לבוסטון לקבל תמורתו + אחד החוזים הארוכים – חוזה יותר קצר.

    לדעתי זו צריכה להיות המטרה של בוסטון כרגע.

    תנסה להעביר את גארנט או את פירס לבדם – והקבוצה עדיין תהיה תקועה ולא מספיק טובה בשנים הקרובות בגלל החוזים האחרים בסגל.
    וזה לא שגארנט או פירס יביאו להם בחירות לוטרי…

    אני אפילו לא בטוח שבראדלי וסאלינג'ר הם כאלה טובים שיותר חשוב לשמור עליהם מאשר לפנות חוזים, ואם בוסטון יציעו אותם – במיוחד עם בראדלי (שאני אוהב, אבל לא בטוח שהוא התאמה אידיאלית ליד רונדו) – אז באמת יש להם סיכוי לקצץ משמעותית באורך החוזים בסגל.

  4. דוק – תהיה גבר תשפיל את עצמך. לייקרס-תאנדר היה משחק גדול, בהחלט באווירת פלייאוף, לא פחות טוב מהקודם. המנייאקים באיי.בי.סי נשארו עם העגלות הזקנות של בוסטון למשך שתי ההארכות וכשהגיעו לסטייפלס סנטר כבר נגמר הרבע הראשון, 27-23 ללייקרס. בושה!

  5. איך שהוא זה קורה כמעט כל פעם שיש שידור של הלייקרס בימי ראשון אחרי משחק אחר – תמיד המשחק הקודם נכנס להארכה ואנחנו מפספסים חלק מהרבע הראשון של הלייקרס.
    הפעם זה כבר היה מוגזם עם הארכה כפולה.
    זה הכל מזימה של הסלטיקס !

    1. איך בכוונה ? מה הם יכנסו להארכה בשביל שהמשחק של הלייקרס יתחיל מאוחר יותר איפה אתה חי?!?!?!

  6. היי מל
    לא מאמין שבעלי הסלטיקס יתנו לאיינג' להיפטר מפול פירס!
    הסלטיקס קבוצה משפחתית ולא מוותרים שם על סמלים כל כך מהר!
    זו אחת מהסיבות שתמיד הייתי בסלטיקס!

  7. אני אישית חושב ששחקן כמו פירס ראוי לסיים את הקריירה בסלטיקס וכמו שאיש לא חושב להעביר את קובי בטרייד, כך ראוי גם לגבי פירס. סמלים לא מעבירים לקבוצה אחרת גם במחיר של ירידה ברמה. כך ראוי למועדון מהסוג הזה וזה חלק מהגדולה של מועדון בסדר הגודל הזה שמכבד את עצמו וגם דורש כבוד ונאמנות משחקניו. שחרור של פירס תמורת העתיד הוא בעיני סוג של בגידה ויריקה בפרצוף. לא הכל בחיים מסתכם ברווח והפסד, ובמקרה הזה ההפסד הוא של סמל שנתן את כולו עבור המועדון, והוא ראוי לסיום הולם.

  8. מנחם מצד אחד אתה קורא לריי אלן בוגד על זה שהוא עבר למיאמי ומצד שני אתה קורא לטרייד על הסמלים הכי גדולים בקבוצה?
    אני לא מבין את הקטע הזה של לעשות טרייד על שחקנים מזדקנים, לדעתי שניהם צריכים להישאר, זה יהיה יותר מהוגן מצד בוסטון (בטח על פירס) – ביננו כמה שחקנים היום בליגה מסמלים מועדון? 5? אפילו את זה מציע להרוס?
    אז שלא יעלו לפלייאוף ומי יודע אולי הם עוד ידוגו משהו טוב בדראפט. תמיד תיעבתי את בוסטון אבל יש לי הערכה לקהל ומשום מה יש לי הרגשה שצעד כזה לא יתקבל בשמחה בגארדן.

  9. חזרנו למרינה עם שני SALEFISH, כל אחד מעל 80 ק"ג! עוד מעט חוזרים לים.
    ההבדל בין 'בוגד' ל-'לא בוגד' זה אם אתה עושה דבר על דעת עצמך, או אם הקבוצה רוצה לעשות זאת. אם הקבוצה מעבירה את פירס למינסוטה, ברור שהוא לא בוגד. הוא קרבן. אבל הקבוצה לא תעשה דבר ללא הסכמה ברורה ומחלטת של פירס, ואולי הוא אפילו יעבור ברצון לקבוצה אחרת לשניים-שלוש אחרונות שלו.

  10. גארנט ופירס הם מי שהעלה את בוסטום משאול תחתיות לאליפות. להעביר אותם בטרייד, ועוד שהם עוד שניה פורשים- זה לא מכבד.
    שינסו להשיג צעירים איכותיים יותר תמורת בראדלי, טרי וגרין- שחקנים שלא פורחין במיוחד.

  11. אני חושב ששני הזקנים הם הכי באנקרים מבחינת תפוקה בסלטיקס. וכשמסתכלים על המספרים שלהם ועל הPER שלהם, ועל אורך החוזים שלהם, לא בטוח בכלל שעליהם נכון לעשות טרייד. יש שם חוזים של 4 אחרים בסכום של מעל 24 מיליון שנותנים הרבה פחות תפוקה ובכלל לא מצדיקים עד עתה את חוזי ה5-8 מיליון שלהם.

  12. בדיוק מילה במילה מה שרשמתי רבע שעה אחרי סיום המשחק.

    לאיינג' עובר בראש רק איך להפתר מכמה שיותר חוזים ולהכין את הקבוצה למאי 2014 עת הדראפט הכי איכותי מאז זה של 2003, הוא יוותר על כמה שיותר חוזים, יעמיס חוזים קצרים ככל האפשר, העונה הזאת באמת גמורה.

  13. את גארנט אולי אפשר, אבל להעביר את פירס זה כמו שסן אנטוניו יעשו טרייד על דאנקן או שהלייקרס יעשו טרייד על קובי. זה פשוט לא יקרה.

    1. צודק ב 100%
      גם בדוגמאות.
      לא מתקבל לי על הדעת שפירס לא מסיים את הקריירה בבוסטון.
      אני פשוט לא מסוגל לתפוש את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט