הטור של מל: האם דניס שרודר יכול להיות PG ב-NBA?

ביום ששי האחרון דניס שרודר עשה שיא קריירה של 33 נקודות כשהוא הוביל קמבק מופלא של אטלנטה על מילווקי עד הנצחון הסופי בארבע נקודות בחוץ 114-110 אחרי שפיגרה, אם זכרוני אינו מטעה אותי כבר בסביבת 25 נקודות.

מי היה אחראי יותר מכל 'האוקי' אחר על הנצחון? אילו היה זה קייל קורבר, כותרת המאמר היתה עליו, לא? אז את התשובה יודעים אפילו בני ה-7 באתר.

מיהו בדיוק השרודר הזה, והאם יש לו את מה שצריך כדי להיות פוינט גארד ב- NBA, או אולי הוא סתם איזה שחור גרמני עם חוסר פיגמנטים ברצועת שיער בצד השמאלי של פדחתו שבמקרה הוא אתלט טוב מאד המסוגל לנתר לשחקים?

אטלנטה בחרה בו בבחירה מס' 17 בדראפט של 2013, וכמובן שב'אומני סנטר' מיד קמה מהומה. "מי? מי לעזאזל זה שרודר? מהיכן הגרילו אותו?"

הסתבר לי אחרי חקירה קצרה שהוא בן בראונשווייג, גרמניה, עיירה עם שם שלא יכול להיות יותר גרמני משלה. הוא התבגר והחל לשחק עבור הקבוצה המקומית, ואז הוחתם לקבוצה המקצוענית SG BRAUNSCHWEIG. שם הסקאוטים של אטלנטה גילו אותו ושם נידלקו עליו.

שרודר לא למד במכללה (ולא יודע עד היום יותר מכמה מילים באנגלית; כמו כל הייק'ים הוא 'קשה הבנה' אם כי הוא לא יהודי) לפני שאטלנטה בחרה בו. אך בגלל גילו והעובדה שהוא שיחק כמקצועני הוא היה כשיר לשחק NBA ללא שנת קולג'.

אחרי ששלוש עונות הוא היה השחקן הששי – המחליף של ג'ף טיג – ג'ף הועבר בטרייד לאינדיאנה, ושרודר קיבל את המושכות.

שרודר שיחק ס"ה כ-210 משחקים עבור ההאוקס כשטיג היה הבוס, מהם עלה בחמישייה ערך 40, וקבע לעצמו סטטיסטיקה של 9.7 נק' ב-42.8%, 3.9 אסיסטים,  ו-PER של 14.2.

בשנתו הראשונה הוא שיחק רק ב-49 משחקים והיה תמיד השחקן שניכנס כשהעסק היה גמור לכאן או לכאן. לאט-לאט הוא קיבל יותר דקות ויותר אחריות. הוא התחיל כשחקן די דומה לטיג: טוב בהגנה בפרימטר (שניהם מגיני חוץ מצויינים), ושניהם חודרים טובים ובעלי שליטה מצויינת בכדור.

אבל ישנו שוני במשחקם: טיג נחשב (לפחות עד תחילת עונה זאת!) לקלעי מרחוק טוב יותר, ומוסר הרבה יותר טוב, ובכלל שחקן ALL AROUND טוב יותר, והשאלה היא למה ההאוקס החליטו להעביר את טיג בטרייד ולהשאיר את שרודר. פוינט-גארד גרמני ב-NBA?. משהו כאן נישמע לא בסדר.

איש לא אמר לי, אבל אני יכול רק לנחש: עם ג'ף טיג אתה מקבל מה שאתה רואה. הוא שחקן טוב, אבל לא שחקן טוב מאד או מצויין. שחקן שהגיע לשיא הפוטנציאל שלו ואין לו לאן לטפס יותר. הוא ברמה האמצעית-מינוס של הפוינט גארדים בליגה. בלי לעשות חישובים רבים, אני מניח שהוא באחוזון ה-30 בערך של הפוינט גארדים. בכל שנותיו בליגה הוא היה די יעיל, אבל עקומת הלמידה שלו היתה קו מאוזן ישר, הווה אומר הוא לא הראה שיפור מורגש משנה לשנה. אם תשוו אותו לראסל ווסטברוק ששניהם הגיעו לליגה בערך על אותה רמה, תבין טוב יותר למה אני מתכוון, אפילו אם אתה רפה הבנה במקצת.

שרודר הוא חיה מסוג אחר. אולי עד עתה משחקו דמה לזה של טיג, אבל כשאתה רואה אותו משחק אתה רואה דבר ראשון 'פוטנציאל'. דניס הוא רק בן 23, ואתלט עליון בהרבה על טיג. הוא גם יותר גבוה, מנתר יותר טוב, ויכול מאד להיות שכל מה שהוא צריך היה הן דקות.

מתחילת העונה חל שיפור ניכר בכל הפרמטרים הסטטיסטיים שלו: מספר דקותו עלה מ-18 ל-30 דקות.  ממוצעו עלה מ-9.7 ל-16.4; האסיסטים עלו מ-3.9 ל-6.0; אחוז הקליעה מ-42.8% ל-44.8%, וה- PER עלה מ-14.2 ל-15.9.

הפוטנציאל שלו נראה לראשונה ביום ששי האחרון כשהוא פרץ פתאום עם 33 נק', 4 מ-7 מה-3, ו-9 מ-12 מהפארקט. למעשה, כבר בפלייאוף האחרון בשנה שעברה המאמן מייק בודנהולצר החל לתת לו יותר ויותר קרדיט, ואם אתם זוכרים, הוא – ולא ג'ף טיג – היה השחקן על הפארקט ברוב הרבעים האחרונים.

הכתובת – כמו שאומרים החברים שלי מאור עקיבא – היתה כבר אז על הקיר. זוהי היתה רק שאלה של זמן. אני לא מגזים כשאני אומר שאני רואה בשרודר מין אנוש פוטנציאלי מהסוג של קאווי לינארד. גם הוא הגיע מופנם ושקט וגם ממנו לא הצלחת להוציא מילה בתחילה, ולא בגלל שהוא לא ידע אנגלית.

וראו לאן הוא הגיע היום.

האם אני אומר שדניס שרודר יהפוך לקאווי לינארד? אני לא אומר, כי הם משחקים שני תפקידים אחרים והם שחקנים שונים בתכלית.

אבל מה שאני כן אומר זה שלדניס שרודר ישנו פוטנציאל להפוך ליהלום בפוינט גארד של ההאוקס, ולתת להם משחק שג'ף טיג לא היה מסוגל לתת להם אפילו נשאר שם עוד 10 שנים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אוה Another believer.
    אני מאמין בשרודר, בעיקר בגלל קו ההתקדמות שלו. כל שנה הוא הוסיף כלים חשובים למשחק שלו. יחד עם הנתונים הטבעיים של אתלטיות, יסודות הגנתיים וראיית משחק מעל הממוצע אני בטוח שהוא יהיה יותר טוב ממה שטיג אי פעם היה או יהיה.
    2 דברים שהוא חייב לשפר זו קבלת ההחלטות שמאפיינת רכז צעיר, והקליעה מרחוק. אם הוא לא ישפר את הקליעה אז תשכח מכל מה שאמרתי. זה הדבר שאני מצפה שיעבוד עליו בקיץ הבא

    1. ההתקדמות היא הרבה יותר מינורית לדעתי. מה שרואים הוא בעיקר עלייה בדקות המשחק שבעקבותיה שאר הנתונים עולים. הוא בהחלט שיפר את הקליעה למרות שהיא עדיין בינונית. אין ספק שבאתלטיות הוא עולה על טיג אבל אני חושב שאטלנטה לפחות נכון לעכשיו הפסידו מההחלטה הזו. הסיבה היא שהוא עדין מקבל החלטות מאד תמוהות וגם לא מספיק מהירות. זה יכול להשתנות בעתיד אבל אני עדיין לא רואה לכך סימן.

      1. הוא עלה גם באחוזים מהשדה ו45 אחוז זה אחוז די גבוה לפוינט.. קבלת החלטות תשתפר עם הזמן ודווקא הכול כולל הכול מצביע שאטלנטה דווקא ירויחו מההחלטה לשחרר את טיג… הסימנים לכך שהוא שיפר את משחקו בצורה מדהימה כבר קיימים בקיצור מסכים עם מנחם אחלה שחקן ובהחלט פוטנציאל אדיר.

  2. מסכים.
    מכיוון שאני רואה את אטלנטה לא מעט (וכדאי – המשחקים שלהם לרוב מהנים מאוד לצפיה), לשרודר יש עוד תכונה אחת שחסרה מאוד בהוקס:
    יש לו אופי. הוא פרחח רחוב, אין לו בעיה להיכנס לעימותים, טראש טוק (ובגרמנית זה בטח נשמע מאיים מאוד), הוא חצוף – בדיוק מה שאין בקבוצה הנחמדה הזו. איך אמרו פעם, מנהיגות לא מקבלים, מנהיגות לוקחים.
    הקרוס אובר דריבל שלו מצוין, ואם יתחיל להיות נשק התקפי תכוף יותר מה-3, לאטלנטה יש מס' 1 להרבה שנים.

  3. מעניין ומעורר מחשבה

    אם לומר את האמת, לא כל כך החזקתי משרודר בשנים האחרונות, כנראה בגלל שטיג היה בקבוצה ונראה כאיום גדול יותר על המגרש. העונה עוקב פחות אחרי ההוקס ולא יצא לי לראות יותר מדי, לרבות המשחק המדובר האחרון.

    שאלות למי שיודע –

    האם יש לו את האומפף הנדרש?
    האם הוא יודע להתעלות ברגעים גדולים?
    האם יש להוקס איזשהו עתיד, או שהוא פשוט יגמור כמו איזה ג׳ון וול?
    האם אין כאן אף אחד שלא מאמין שאטלנטה אף פעם לא ינצחו את הקאבס בסדרת פלייאוף?

  4. שקט כמו קוואי אתה אומר?
    אז בעצם הוא שקט, מכונס לעצמו, מתעסק בהתמחות האומנותית שלו בגישה הגרמנית ויש לו בלונד בשיער? הוא בהחלט שרודר (מחבורת פינטס).
    הפוטנציאל שם, וטוב שאטלנטה זרקו את טיג כדי לפנות לו מקום להתפתח. כנראה שסגרו את העמדה הקשה ביותר לשנים קדימה.

  5. שרודר כבר הגיע פחות או יותר לרמה של טיג ומאחר וטיג מסיים בקיץ חוזה ההוקס ניסו להרוויח עליו משהו מתוך ההבנה שאין טעןם להחזיק שני רכזים באותה רמה ושהגיע הזמן לתת לשרודר את המפתחות.
    קצת אחרי תחילת העונה הוא קיבל הארכת חוזה די רצינית והוא הפוינט של ההוקס לחמש שנים הקרובות.
    יש לו אופי והוא לא מפחד לקחת יוזמה גם במאני טיים אבל בלי שיפור משמעותי באחוזים ובמהירות שחרור הזריקה מבחוץ הוא יצליח לטפס למדרגה של טופ 10 בעמדה הצפופה בליגה.

  6. אני חושב שהוא עוד שנה שנתיים יכול להתבשל עוד יותר ולהיות פוינט גארד נהדר בליגה. אם ההוקס ישכילו להביא שוטינג גארד או סמול פורוורד נורמלי ולהוריד את סבתא קורבר לספסל, הם יחזרו להיות ברמה של לפני שנה שנתיים

  7. היות ואטלנטה היא במובן מסויים סניף ס"א מזרח, קורים שם הרבה דברים שמאד מאפיינים את הספרס.
    וזה למצוא שחקנים שאף אחד לא בונה עליהם ולהפוך לשחקני רוטציה לגיטימיים עם דאבל פיגורס.
    פאטי מילס ודני דרין הם דוגמאות קלאסיות.
    את שרודר דווקא הייתי משווה לג'ורג' היל, שמבחינתי מדובר בפוטנציאל עצום ולאחד מ- 10 ה- PG הטובים בליגה.
    השאלה אם אטלנט התצליח לתת לו את התנאים הדרושים להתפתח לשם, והמשמעות היא לתת לו 30 דקות לערב והרבה סבלנות.

    1. פטי מילס עושה חלק מהדברים יותר טוב ממי שלפניו ברוטציה.
      חולה על ההקרבה וההשקעה שלו, יד קטלנית, המון אנרגיה.

  8. אם הוא הביא אתו את מוסר העבודה הגרמני הוא ישתפר אט אט אך בעקביות….
    לא הייתי מצפה לעוד ערבי קליעה רבים כאלה עכשיו, אבל אשמח להיות מופתע.

    תודה על הטור.

  9. בהחלט שחקן מעניין אבל הקבוצה הזאת חייבת נבוט לראש. כמה אפשר להיות תקועים באותה פוזיציה? נקווה שהשינוי יתחיל ממנו.

  10. משחק השיא הראשון העונה של שרודר (28 נקודות ו-6 אסיסטים) היה בנצחון על קליוולנד ובכך הצליח לעשות מה שטיג לא הצליח ב-11 משחקים – לנצח את קינג ג"ימס והאלופה המכהנת. את אהבת הקהל הוא הרוויח באותו יום בגדול. בשילוב באופי שלו נראה שהוא במסלול הנכון לתפוס את העמדה לשנים הקרובות. אבל הכל נזיל…

      1. מנחם התכוון שהאנגלית שלו כמו לבלנבן אירופאי ולא כמו ברודר מהשכונה.

        והוא צודק האנגלית שלו כמו לבנבן אירופאי. תיקנית ויעילה.

  11. שלום, אני קורא שקט של האתר (דהיינו מגיב לעתים נדירות) אבל מדי פעם חשוב לי להודות לצוות האדיר של האתר הזה (ומנחם בראשם), על ההשקעה והאהבה הגדולה שלכם למשחק שהופכת כל עונה למרתקת וזוהרת. תודה רבה!

  12. דניס שרודר הוא הגרסה הגרמנית לרג'י ג'קסון – שני PG שטובים יותר בתור מחליפים ולא יקחו אותך רחוק בפלייאוף. שניהם מדי פעם מתעוררים ומראים לך פוטנציאל שגורם לך לחשוב שאולי הם כן טובים אבל הם בעצם מבולגנים.

    לא מאמין בשרודר בתור PG ראשון – אולי ימים יגדו שאצטרך לאכול איזה כובע…

  13. אני עם סמיילי – עד היום לא העליתי על דעתי שהוא יהיה רכז פותח בקבוצה בטופ-10 של הליגה (בקבוצוצ אחרות כן). מנחם כן הצליח להראות את השיפור במספרים שלו אבל הרוב הגיע בזכות העליה בדקות המשחק. הוא מוסיף המון אופי לקבוצה פרווה, הוא זריז ומהיר והכל סבבה, אבל הוא לא ממש מנהל את המשחק והחסרון שלו בקליעה ממש צורם בעין.
    אם ישפר את זה הוא יהיה רכז גדול, וזה אם מאוד גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט