אולי הפעם? – יומן הקליפרס (1) / גלעד

ברוכים הבאים ליומן הקליפרס 2016/17 בתקווה שבניגוד לקבוצה אני לא אתחיל הכי חזק ועם הזמן אאט..

התלבטתי איך לגשת ליומן העונה במיוחד שהוא מגיע בשלב מאוחר יחסית ליומן ראשון (23 משחקים). *היומן נכתב לפני המשחק מול הפליקנס היום בבוקר.

המאזן הוא 16-7. כמעט 70% הצלחה וקצב של 57-8 נצחונות שהם בערך התוצאה הרגילה של הקליפרס בשנים האחרונות אלא שכל מה שנכתב בשורה הזו יטעה מאוד חייזר שינחת על כדור הארץ היום ויקרא את הטבלאות (או כמה שזה נשמע לא סביר – אדם שלא עוקב באדיקות אחרי הליגה הטובה בעולם). המפרשיות הפסידו 5/7 ממשחקיהם האחרונים ולהוציא את ההפסד המאכזב אך מתקבל על הדעת האחרון ללוחמים שכובשים את הליגה בסערה ארבעת ההפסדים ההפסדים האחרים היו במקרה הטוב לקבוצות שנעות סביב ה-50% הצלחה (דטרויט ופעמיים אינדיאנה) ובמקרה הרע לברוקלין….

לפני שבועיים חשבתי לכתוב יומן אופטימי על הריצה של פול ל-MVP, על המועמדות של אמבה אה מוטה לחמישיית ההגנה – ברצינות, חייבים לחשוב עליו כפקטור הגנתי ברמה של אנדרה רוברסון או טוני אלן (אגב למרות הריצה הרעה של הקליפרס לאחרונה הוא עדיין מוביל בנט רייטינג את כל שחקני הליגה ששחקו לפחות 20 דקות).

חתיכת פקטור בהגנה.. מבה אה מוטה מציק לגיי

רציתי לכתוב על החמישייה של הספסל שגם היא עדיין מחזיקה בנט רייטינג חיובי (אבל 6.6 וכשחשבתי על היומן זה היה באיזור ה-15..) ועל איך סוף סוף נראה שיש לקליפרס צ'אנס אמיתי לאיים על אליפות או לפחות על גמר המערב.

רק שכאמור למעלה מאז עברו עוד משחקים בסטייפלס סנטר ומחוצה לו ולהוציא נצחון חוץ מרשים על הפרשים ונצחון מתבקש על הבקושי-קבוצת-כדורסל מניו אורלינס הכל הפסדים.

אז לכתוב יומן אופטימי כבר לא בא לי וגם פסימיות זה לא במקום ביומן ראשון בעונה של קבוצה שאמורה לרוץ לאליפות. אז נתעלם מהעבר ונחשוב קצת על העתיד.

בשבועיים הבאים לוח המשחקים של הקליפרס לא קשה במיוחד. קבלו תיקון – לא קשה בכלל.

אחרי המשחק נגד השקנאים שכבר היה הלילה ואני באמת מקווה שפול והחבר'ה ניצחו, המשחק הבא הוא שוב בבית נגד פורטלנד שכבר הפסידו להם פעמיים העונה. נוסעים למסע חוץ קצר במזרח לביקורים באורלנדו, מיאמי ווושינגטון. חוזרים הביתה למשחקים נגד הדנבר ואז מבחן מול הספרס (שהקליפרס כבר עברו העונה בהצלחה פעם אחת) ובק-טו-בק נגד המאבס החלשים להחריד. משחק "חוץ" נגד הלייקרס ובק-טו-בק (הפעם בבית) נגד הנגאטס. יוצאים למסע חוץ קשה שאמנם מתחיל בניו אורלינס שוב נגד הפליקנס אבל אחריו בק-טו-בק ביוסטון ואוקלהומה. חוזרים הביתה למפגשים נגד השמשות השוקעות והדובים המרשימים. קופצים לסקרמנטו למפגש עם המלכים ושוב בבית נגד מיאמי אורלנדו הלייקרס אוקלהומה ומינסוטה (כשכנראה היומן הבא יהיה איפושהו באמצע הרצף הזה בבית).

אם המפרשיות יחזרו ליכולת הטובה שלהם או אפילו ליכולת שסגל כמו שלה חייב לתת 20 המשחקים שמניתי חייבים להסתיים לפחות עם 15 נצחונות וחזרה למסלול. בהנחה שכל זה יקרה אני אוכל בפעם הבאה לכתוב את היומן האופטימי שתכננתי (עד שהקליפרס כמו הקליפרס יעשו קליפרס..)

וניצוץ של אופטימיות לסוף – שלושתם יהיו באולסטאר העונה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אם אול סטאר זה ניצוץ לאופטימיות המצב של הקליפרס לא מי יודע מה
    זו קבוצה תקועה שחיה על תירוצים
    היא חייבת להיות מס 3 בליגה עם 60 ניצחונות פלוס לעונה
    ממתין חודש ליומן הבא בתקווה שהוא יהיה אופטימי יותר

  2. תודה על היומן!

    האמת שקבוצות אמצע טבלה מהמזרח יכולות להיות מאוד לא צפויות השנה.. כל מי שמתחת לטורונטו ומעל ברוקלין (ולעתים כולל ברוקלין), יכולות בערב מסוים להיראות הרבה יותר חזקות ממה שהמאזן שלהן מראה..
    גם הספרס לדוגמא, הפסידו בבית לאורלנדו, ובקושי ניצחו בחוץ קבוצות כמו וושינגטון ומילווקי.
    ככה שההפסדים לאינדי, דטרויט וברוקלין עוד יכולים להחשב סבירים, למרות שמקבוצה שמתיימרת להיות בטופ אפשר היה לצפות שיחזירו לעצמם קצת כבוד במפגש השני מול אינדי.. כנראה שמשהו במצ׳אפ מולם לא מתאים לקליפרס.
    ההפסד לברוקלין ב-2 הארכות? כנראה שאם היו קוראים להם ״ספרס״ הם היו מוצאים דרך לנצח.

  3. רואים בכל מילה שהושפעת מאד מהקריעה נגד גולדן סטייט.
    הקליפרס עוד עלולים להפתיע. אני בחרתי בהם לנצח את המערב, ואע"פ שאני הרבה פחות בטוח עכשיו, עדיין לא איבדתי תקווה, במיוחד אחרי ה-20 ו-20 של כריס פול אמש.

    יומן נהדר שהושפע מזהירות יתר!

    1. מסכים מאוד שהקריעה מול גולדן סטייט ממש היתה מבישה ומדכאת. הקליפרס לא נראו ברמה מספיק טובה ובלייק עם מיליון איבודים חירב את המשחק.
      זה נראה שהטופ שלהם זה מקום 3, ולהפסיד בחצי גמר לספרס.

  4. מספר 3 במערב ותו לא אלא אם:
    1. ימצאו בטרייד כלשהו מספר 3 ראוי
    2. דוק ריברס יהפוך למאמן פתאום
    3. ישנו את ה-דנ״א והאופי הבעייתי של המועדון ב-30 שנה האחרונות
    לא רואה את כל זה קורה העונה ולכן לדעתי תקרת הזכוכית שלהם היא גמר מערב, סיכוי טוב שיוביל בקיץ להתפרקות עם החוזים הנגמרים של פול וגריפין שאולי יחליטו לחפש טבעת במקום אחר.

  5. הקליפרס מזכירים לי את ממפיס – קבוצה מעולה שיש לה תקרת זכוכית מאוד ברורה, שנובעת מפציעות ונאחס כלשהו בלתי מוסבר. דורון יגיד
    שקארמה. הלוואי שאתבדה כי אני מסמפט אותם עוד מימי דאני מאנינג העליזים.
    נ.ב. בתמונה הראשונה מבה א מוטה "מציק" לרודי גיי ? הוא שולח יד למקומות מוצנעים.

  6. הלוואי שיהיה יומן אופטימי יותר בפעם הבאה.
    עדיין חושב שקליפרס יכולים להיות מכשול עיקרי מול הווריורס, אבל לא באמת לקחת בסדרה נטולת פציעות.
    סחטיין שהבאת כבוד למבה א מוטה. יותר מדיי מזלזלים בו באתר לנוכח התועלת ההגנתית שלו.

  7. שווים גמר מערב ולא יותר. אם פציעות בקבוצה שמולם יש להם סיכוי להגיע לגמר, אם כי בדרך כלל הפציעות אצל פול וגריפין בפלייאוף.
    הצירוף של ספייטס היה מצויין אבל עדיין חסר SF שיכול לשים קצת נקודות. עושה רושם שתמיד פול או גריפין חייבים להישאר על המגרש כדי שיהיה מישהו יוצר ומטרה ברורה ללכת אליה בהתקפה.

  8. משחק של קבוצה כלשהי מול קליפרס זה בערך כמו התמודדות של אדם חי מול רובוט.
    אמנם הרובוט 'קליפרס' חזק, משוכלל ובדרך כלל משומן, אבל הוא בסה"כ רובוט. הוא תמיד יבצע את אותם הדברים, עם אותם נשקים, שברשותו כבר תקופה.
    זו הקבוצה הכי צפויה וחסרת בשורות בליגה. מפוזשנס הגנתיים לפוזשנס התקפיים, דרך התגובות של כל אחד מהשחקנים ו(הימור שלי) כלה במפח הנפש שלהם בסוף העונה.
    עם כל הכבוד לכוונה עם מיסטר מוטה, הוא לא מטה מספיק את הקבוצה.
    בסופו של דבר זו אותה חבורה שמבצעת את אותם הדברים, בלי שום חידוש ורענון אמיתיים.
    הרובוט הקליפרסי יפסיד בכל מלחמה שתפגיש אותו עם קבוצות בשר ודם ששוות לו באיכות השחקנים.

  9. קח טיפ- תשנה את כותרת היומן- יומן אליפות (היסטורית) לקליפרס!
    הקבוצה הלוזרית באן בי איי לדורותיו לא מרגישה כבר אף ניחוס, לך הפוך על הפוך, וברצינות- אם לא השנה, אז מתי…

  10. באמת תודה על היומן, מחכה לפרסום הבא.
    אני רואה את זה אחרת, כשאני רואה הפסדים, נדמה לי שהם במערבולת שהם לא מציחים לעצור. המאמן עושה את אותם דברים עם אותם אנשים ואחוזי הקליעה מזעזעים. נראה שהלחץ הורס אותם.
    בניצחונות זה הפוך, הם קשוחים, הגנה טובה ומתפוצצים בהתקפה. שהם מנצחים, הם הקבוצה שהכי כיף לראות בליגה. הם עוצמתיים וההטבעות מגניבות, במיוחד שבאוקלהומה נשאר רק אחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט