אירועי דיומא – 12.12.2016/מתן גילור

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 13

21:00 בית"ר ירושלים-הפועל באר שבע – שידור בערוץ הספורט (55/555). המשחק שינעל את הסיבוב הראשון. שתי הקבוצות מגיעות במצב רוח חיובי ומעלה. בית"ר ירושלים חזרה לנצח, ועוד עשתה זאת בחיפה נגד מכבי, מה שמילא, ולו במעט, את מיכל האוויר של מאמנה רן בן שמעון. שלישיית הקישור (אייבינדר, קלטינס, פריירה) שהוכיחה עצמה בעונה הקודמת, שבה לפרוע שטרות. עם זאת, חשוב לציין שהשלישייה הזו נכשלה פעם אחר פעם מול… הפועל ב"ש. ב"ש מגיעה באופוריה אחרי ההעפלה לשלב הנוק-אאוט בליגה האירופאית. גם בליגה היא בכושר פנטסטי, אבל עם ירידת המתח והעייפות המצטברת, אין סיכוי ממש לא רע להפתעה. קל וחמר כשרק כ-1,000 אוהדי ב"ש יוכלו להפגין נוכחות ביציע, כיוון שהמשחק יערך באצטדיון המושבה (רדיוס).

 

לה ליגה – מחזור 15

21:45 ויאריאל-אתלטיקו מדריד – שידור בערוץ ONE (50). גם כאן מדובר על משחק שינעל את הסיבוב הראשון. משחק צמרת לכל דבר ומאבק על מקום בליגת האלופות בין הקבוצות שמדורגות במקומות 5 ו-4, בהתאמה, ערב המחזור. שתי הקבוצות מגיעות אחרי שבמחזור הקודם השיגו 0:0 מאכזב. כמו כן, שתי הקבוצות מגיעות אחרי משחקים באירופה, ולכן העייפות עלולה להשפיע.

 

סיירה A – מחזור 16

20:00 פיורנטינה-ססואולו – שידור בערוץ ספורט 1 (54). מבחינת פיורנטינה, המאבק החשוב הוא על הכרטיס לליגה האירופאית. ססואולו מצידה תרצה להתרחק עוד מהתחתית. שתי הקבוצות ניצחו במחזור הקודם. שתי הקבוצות שיחוק ביום חמישי בליגה האירופאית, אך אוי להבדלים. בעוד שפיורנטינה סיימה במקום הראשון בבית והיא קונטנדרית רצינית לשלב הגבוהים ביותר, ססואולו סיימה במקום האחרון בבית. ביחד עם אינטר הן ממשיכות את המגמה של מבוכה איטלקית באירופה בעונות האחרונות.

22:00 רומא-מילאן – שידור בערוץ ספורט 1 (54) ובערוץ ספורט 5+ (56). המשחק המרכזי של מחזור באיטליה והמלצת הצפייה לערב משחקים זה. מי חשב בתחילת העונה שהמשחק הזה יהיה בין המדוגות 2 ו-3, בהתאמה? לא זו בלבד ששתי הקבוצות השתפרו באופן ניכר, אלא שהפער בינן לבין הגברת הזקנה, ערב המחזור, עומד על פער של 4 נקודות בלבד. מישהו אמר מאבק אליפות באיטליה?

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור

20:15 מכבי תל אביב-הפועל גליל/גלבוע – שידור בערוץ 5+ (56). מכבי ת"א שיחקה בשבת ואולי צפיפות המשחקים תפגע בה. למותר לציין שהיא מוליכת הטבלה. גלבוע מצדה עולה על הציפיות, ולמרות מאזן שלילי היא עם הפרש סלים חיובי. קבוצה שמאד קשה לשחק נגדה. צפו למשחק צמוד. יחסית.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות סקוטלנד הפתוחה

אליפות בריטניה הסתיימה לפני כשבוע בניצחון של מארק סלבי על רוני אוסליבן בגמר, גמר שהתעלה לרמה גבוהה מאד מצד שני השחקנים. בין הגמר לאליפות הנפתחת היום, השחקנים עוד הספיקו להשתתף במוקדמות המאסטרס של גרמניה בשבוע שעבר. אוסליבן ציין בסיום גמר אליפות בריטניה, שמספטמבר ועד עכשיו הוא היה אולי חמישה ימים בבית. חומר למחשבה לקברניטי הענף.

אליפות סקוטלנד הפתוחה, הנפתחת היום ונמשכת כשבוע, היא אליפות חדשה במסגרת חדשה – טורנירי ה-Home Nations. מדובר בארבעה טורנירים של האומות המרכיבות את בריטניה. כך עברנו את אליפויות אנגליה וצפון אירלנד, ובהמשך העונה נראה את אליפות וויילס הפתוחה. האליפות היא טורניר דירוג, מה שאומר שכל 128 השחקנים המדורגים בסבב אמורים להשתתף. היום ומחר מתקיים הסיבוב הראשון. משחק אחד היום שראוי לציון (בשעה 15:00) ייערך בין ג'ון היגינס לאלן מקמנוס. מדובר בשני שחקנים ותיקים (הראשון אלוף עולם ארבע פעמים), וכיאה למעמד – גם סקוטים. שידורים ישירים ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן
עידן
12 בדצמבר 2016 9:19

3 משחקים טובים היום בכדורגל.באר שבע אתלטיקו ורומא-מילאן.
תודה רבה

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 10:27

מעקב וונדה גלוב יום 36.
עוד 10,808 מיילים ימיים להקפת העולם.
שני המובילים, לה קלאצ' ותומסון עברו את הימים האחרונים בתוך סערה בים הטזמני. כצפוי תומסון ניצל את הסערה כדי לצמצם פערים וההפרש, שכבר עמד על קרוב ל-200 מיילים, הצטמצם ל-75 מיילים בלבד. הם מתכוננים להיכנס לשקע נוסף שבא בכיוונם בעודם מפליגים באוקיאנוס הפסיפי, דרום מזרח לניו-זילנד. לה קלאצ' ממוקם מעט יותר טוב כשהוא צפוי להיתקע פחות במרכז השקע שם הרוחות חלשות ומשתנות. מיקום השניים לאחר מעבר השקע הבא יקבע הרבה לגבי המשך התחרות.
כמו שאמרנו, לא כל המתחרים באים לנצח את המירוץ. חלקם רוצים להוכיח משהו לעצמם, חלקם מחפשים את השקט הפנימי וכולם נפעמים מעוצמתו וכוחו של הטבע.
עוד קצת מפי המתחרים, והפעם קצת מפי אריק בליון, לו היא זו הפעם הראשונה במירוץ. הוא קיבל את הסירה רק כמה חודשים לפני תחילת המירוץ ולא הפליג עליה למרחקים ארוכים לפני תחילת המסע.
זו לא הפעם הראשונה שהפליג מסביב לעולם. בגיל 26 הוא לקח סירה בגודל 8 מטר והפליג עליה מסביב לעולם. כבר ציינו שהצרפתים משוגעים?
"בהתחלה, לא היה אכפת לי ממש מהמירוץ עצמו", אומר בליון, "רק רציתי להיות בהרמוניה עם הים והסירה. היה לי מאוד קשה למצוא את הקצב שלי. לא ממש ידעתי למה לצפות מהוונדה גלוב. ידעתי שזה דבר משוגע. וידעתי שזה ארוך מאוד, אבל כרגע אני מרגיש ממש ממש לבד. ועשיתי רק שליש מהדרך עד כה. זה לא משהו שאפשר לדמיין עד שאתה חווה את זה. ההרגשה של להיות כל כך קטן וחלש ופגיע אל מול האוקיאנוס הענק. הכל יכול לקרות. מהתנגשות עם לוויתן, דרך תקלה חשמלית ועד גלי ענק וסערות מטורפות. בים הדרומי תמיד יש איזה שקע גדול שמתקרב לכיוונך ולהבין את הרוחות זה מסובך ומבלבל.
המירוץ הוא ענקי ומשוגע ובדרכים אחרות גם קסום ויפיפה. אני מנסה לשמור על גישה חיובית וליהנות מהמסע".

גיא
גיא
12 בדצמבר 2016 12:49
Reply to  אפלטון

תודה, אפלטון.

זה לא נתפס בעיני, שאחרי כל כך הרבה קילומטרים, הפער בין הצרפתי לאנגלי הוא רק 75 מייל.
מה שמעלה שאלה:
מה היה הפער הקטן ביותר בין מקום ראשון לשני, בתחרות בעבר?

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 14:37
Reply to  גיא

התחרות הקודמת היתה גם ממש ממש צמודה. וגם שם היה לה קלאצ' בצמד המובילים, רק שהוא היה בצד הרודף. הוא סיים את המירוץ 3 שעות בלבד אחרי פרנסיס גברט ששבר את שיא התחרות.

עגל
עגל
12 בדצמבר 2016 13:26
Reply to  אפלטון

אפלטון באמת תודה על העדכון. שימת הפוקוס גם על מתחרים אחרים (בליון) היא מצוינת. אני מקווה שמרוב הזמן שהם נמצאים לבד אף אחד מהם לא יאבד את הפוקוס כי ישנן סכנות כל הזמן.
האם מישהו קיפח את חייו עד היום בתחרות הזאת?

פאקו
Admin
12 בדצמבר 2016 14:18
Reply to  עגל

בדיוק שאלה שעלתה לי לראש בעקבות העדכון.

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 14:35
Reply to  עגל

בתחרויות הראשונות היו הרוגים שאבדו בים. או כשהסירה התהפכה או מנפילה לים.
בשנים האחרונות בעקבות אמצעי תקשורת ובטיחות מתקדמים לא היו הרוגים אם כי בכל תחרות מתהפכות כמה סירות ומתבצע חילוץ דרמטי. גם ע"י המתחרים עצמם. זה אגב אחד היתרונות בתחרות בקבוצה, אם משהו קורה בד"כ יש מספיק סירות בסביבה שיכולות לבוא לעזרה לעומת הקפה של בודדים מסביב לעולם ששם אם משהו קורה באמצע הפסיפי או הים הדרומי אתה כנראה די אבוד.

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 15:02
Reply to  אפלטון

אם כבר הגענו לנקודה אז בוא שנייה נעבור על אמצעי הבטיחות ביאכטה.
בכל יאכטה יש סירת הצלה מתנפחת שבה יש את כל הציוד המתאים לשרוד בים למשך שבועות. הצרה היא שאם היאכטה מתהפכת כתוצאה מנפילת קיל זה קורה בשניות בודדות. השייט צריך להיות מספיק זריז או בר מזל להיות ליד סירת ההצלה כשמתרחשת ההתהפכות (מציע לקרוא את סיפורה של ליבי בלוזרסקי שהתהפכה באוקיאנוס ההודי ובילתה 9 ימים בסירת הצלה עד שחולצה- http://www.haaretz.co.il/misc/1.1459784)
כל שייט גם חגור בחגורת הצלה מתנפחת, משהו דומה לזה שיש במטוסים מתחת למושב.
מבחינת אמצעי איכון ואיתור-
עד ממש לא מזמן, אם נפלת לים, כמו שהיה אומר הקפטן הראשון שלי- "יותר זול למצוא צוות חדש". זה היה כמעט בלתי אפשרי למצוא אותך, אפילו אם היית עם חגורת ההצלה וזיקוקי דין-נור שהם חובה בתיק הנטישה. היום יש שני מכשירים חשובים במיוחד.
החשוב ביותר הוא ה-EPIRB (emergency position-indicating radio beacon) זה בעצם מכשיר, שהיום ניתן למצוא אותו כל כך קטן עד שאפשר להלביש על הצוואר בשרשרת. ששולח אותות רדיו הן למערכת הלווינים ה-cospas sarsat (שמכסה את רוב העולם עד לקווי רוחב 60) והן יכול לשלוח אותות לרדאר עצמו בסירות ומטוסים שמחפשות אותך במקום עצמו. בנוסף הוא מתריע באמצעות sms לאדם שאותו אתה מגדיר מראש. ממליץ לקנות למי שהילדים מספיק גדולים ומתכננים מסע מסביב לעולם, שווה את השקט הנפשי.
בנוסף על סירת ההצלה יש מכשיר שנקרא SART ששולח מחזיר הד מכ'ם לסירות ומטוסי החיפוש וההצלה. כך שאם יש תגובה מספיק מהירה ואתה מצליח להישאר צף הסיכויים למצוא אותך גבוהים.
עדיין לצערנו יש אבידות לא מעטות בים. אם בגלל אי הצטיידות בציוד בטיחות מתאים משיקולי תקציב ושאננות (ראה ערך- צבא הגנה לישראל, מלחמת לבנון השנייה) ואם בגלל אירוע שפשוט אי אפשר להתמודד איתו או להתכונן אליו, בייחוד לשייטים בודדים ששם מספיקה מכה אחת לא נכונה לראש וזה גמור.
בכל מקרה בזכות אמצעי התקשורת החיים בים הפכו הרבה יותר שרידים

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 15:14
Reply to  אפלטון

תודה שהזכרת את ציוד הבטיחות מכשיר איכון כסה נמצא גם בשימוש למטפסי טורינג למקרי מפולות שלגים .
אם כבר הזכרתי את סטיפ ווסקי אוף פיסט .
תחןם שבכלל לא תיכננתי לדבר עליו ומשום מה התלבש על קפיצות הסקי נגרר בעקבות שון מקונקי .

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12 בדצמבר 2016 15:50
Reply to  אפלטון

היום כוסיות..

איפה הימים של האייטיז של האייטין סנצ'ורי..

אז פיראט היה פיראט.. שחור הזקן,זוג הלסביות -מרי ריד ואן בוני, קפטן הוק..

פעם ידעו לנווט לפי עקבות הדם של המחזור הנשי של בתולות הים.

היום כל זב חוטם לא יוצא מהנמל בלי ג'י פי אס, חגורת הצלה, גלגל הצלה, יאכטת הצלה, חבר טלפוני, טלפון לוויני, איתורן וליתר בטחון גם המספר טלפון הפרטי של איזי שרצקי.

https://www.youtube.com/watch?v=a622_FsRngE

עגל
עגל
12 בדצמבר 2016 17:08
Reply to  אפלטון

בתולות הים? למטה הן דג, לא אישה

יותם פלדהיים
יותם פלדהיים
12 בדצמבר 2016 17:09
Reply to  אפלטון

אפלטון מדהים שאתה חי בעולם שהילדים מתכננים מסע מסביב לעולם

עגל
עגל
12 בדצמבר 2016 17:10
Reply to  אפלטון

גם כשמפליגים "בקבוצה" עדיין מדובר על מרחק של כמה מאות מיילים בין סירה לסירה אז עד שיבואו לאסוף אותך יש סיכוי לא רע שתטבע, לא?

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12 בדצמבר 2016 18:35
Reply to  אפלטון

אם למטה הן היו דג, לא הייתי עושה קורס צלילה.

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 18:40
Reply to  אפלטון

עגל, כן זה נכון, אבל רק בתחרות הקודמת ווינסנט ריו הציל שייט אחר שהיאכטה שלו התהפכה באיזור קייפ הורן. אלו יאכטות שיכולות להפליג קרוב ל-500 מיילים ביממה כך שהן יכולות לכסות הרבה שטח. גם סבסטיאן חוזה נפצע קשה בתחרות הקודמת כשנפל על הדק ואיבד את ההכרה (ושבר את הרגל). היכולת לתקשר עם מארגני התחרות לחילוץ הביאו מצב שהיה יכול להיות קשה בהרבה לסיטואציה לא נעימה אבל סבילה וסבירה.

גיא
גיא
12 בדצמבר 2016 20:35
Reply to  אפלטון

תודה, אפלטון, על התייחסותך לשאלות..
מחכים, ומרתק.

נתי
נתי
12 בדצמבר 2016 13:32

הגרלת ליגת האלופות:
ריאל מדריד- נאפולי 1
ברצלונה-פ.ס.ז 1
באיירן מינכן-ארסנל 2
סיטי-מונאקו 1
לסטר-סביליה 2
אתלטיקו מדריד-לברקוזן 1
יובנטוס-פורטו 2
דורטמונד-בנפיקה 1

המספרים בצד הם הימורים שלי
ההפתעות לדעתי יהיו הדחה של באיירן ע"י ארסנל ושל יובנטוס ע"י פורטו

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:14

קפיצות סקי ליליהמר נורוגיה אתמול.
אם נראה שמגמת ההובלה בספורט עוברת למזרח אירופה אז המגמה נמשכת.
בתחרות ניצח קמיל סטוק הפולני עם קרוב ל 290 מטרים .
כאשר מקום שני פולני נוסף ומקום שלישי גרמני .
אם תביאו בחשבון שאין בפולין מתקני אימון אז יש כאן אמירה ברורה מאד לטובת הגוש הסובייטי לשעבר .
הבטחתי להמשיך להסביר את הספורט הנה.
הקפיצה מתחלקת לארבע חלקים .
חלק ראשון החלק של הסקי סקי נעליים ומחברים שונים מהרגיל ומתאימים במיוחד למשימת השהיה באויר ניתן להביא את הסקי למצב מקביל לגוף עם הציוד הזה.
הזכרתי את שון מקונקי שהתרגיל החביב עליו היה קפיצה מצוק שניים שלוש סלטות באויר ואז ניתוק הסקי הרגיל מהרגליים כדי להפחית את החיכוך ופתיחת מצנח .
שון הזכור כמפתח הרוקר המילה האחרונה בסקי היום לא הצליח לנתק את הסקי ולכן לא הצליח להתרחק מהצוק ולכן לא ניסה אפילו לפתוח מצנח חירום .

אפלטון
אפלטון
12 בדצמבר 2016 14:22
Reply to  פומה

מה היה הסיפור עם מקונקי?

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:31
Reply to  אפלטון

נהרג

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:34
Reply to  אפלטון

מערכת השיחרור של הסקי מהמחברים נעליים נתקעה והסקי לא השתחרר חפש סירטונים שלו ביטיוב שלו ושל סת שון תמיד שחרר את הסקי קפץ קירות אנכיים וביצע סלטות קרוב שיראה מרשים וברח מהצוק רק בסוף הפעלול.

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:52
Reply to  אפלטון

סת מוריסון המאד מאד מוכשר שפרץ עוד בחייו של מקונקי ואולי מקונקי הרגיש בצדק שהוא מאפיל עליו הרבה יותר זהיר .
שון היה טיפוס דכאוני בעייתי היו לו בעיות קשות עם דמות האב הקשוח שלו .
נהג להשתכר בקיצור לא חי חיים ספורטיביים ובהחלט היתה לו משאלת מוות .
בקיצור הווא לא התאים לחיים על הקצה המחייבים עמידה בנוהלי בדיקה ורוטינות קפדניות רק מאחר והיה המפתח הראשי ומוערך מאד וכן פעלולן אף אחד לא העז לקרקע אותו .
הכתובת היתה על הקיר במקרה שלו הרבה לפני התאונה.
סת מוריסון לעומת זאת נראה שחי מאד ספורטיבי מודע מאד ולוקח רק סיכונים מחושבים .
אבל הוא לא מפתח מוכשר ופורץ דרך כפי ששון היה .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:58
Reply to  פומה

סליחה על חוסר העריכה החסר כאן הוא המדובר על הטימניקים. הנבחרת של k2 יצרנית הסקי האמריקאית אחת המובילות בענף הבק קאונטרי ענף הסקי גלישת חוץ מסלול המתפתח ביותר בעולם .
מי שרוצה לקבל מעט מושג עך החיים על הקצה המדוברים כאן שיפתח. יוטיוב סרטון בשם s t e e p נכתב בצורה שכתבתי ויראה את סרט הפולחן של הספורט הזה סקי טורינג אוף פיסט ענף ספורט. המשלב מקצוענות סקי טיפוס הכרת הרים מפולות שלגים שגאות ניווט ענף. הספורט האולטימטיבי לחורף וגם מסוכן למדי .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:59
Reply to  פומה

שדאות ..

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:27

החלק הראשון
הגולש מתחיל מישיבה במקפצה עובר להחלטה בעמידה שפופה בשפת הסקי העמידה הזו נקראת.צוט.
הגלישה הזו מאד מאד תובענית לשרירי הרגליים במיוחד במהירויות אליהן מגיעים לקראת סיום המקפצה סביבות 120 קמש .
ככל שהמהירות גבוהה יותר חיכוך גדול יותר ושרירי ירכיים גב תחתון בטן נאנקים תחת המעמסה .
גם גולשי סקי מנוסים מאד שלא. התאמנו במיוחד יתקשו לעמוד במעמסת הסיבולת זו על השרירים .
אבל המקפצה צרה אין אפשרות עצירה או ביטול המראה במקאה של כשל גופני או כשל בציוד הדרך היחידה החוצה היא או נפילה מטה או קפיצה מסוכנת למדרגות שעלולה להיות קטלנית .
שורה תחתונה המוכרת בספורט לא סלחני מהסוג. הזה כגון גלישה אוירית טו רחיפה .
מה שאתה לא במאה אחוז בטוח שאתה יודע אל תעשה .
יודע משמע שאתה בכושר משמע שבדקת היטיב שאין ולא יהיה כשל בציוד שהקפיצים של מחברי הנעליים מתפקדים כהלכה .
ועברתי את כל נוהל הבדיקה.
תביאו בחשבון שהספורט הזה דורש העפלה של עשרות לפעמים מאות מדרגות לפני קפיצה כלומר שהכושר הגופני הבסיסי כל כך גבוה שההעפלה המטורפת למקפצה היא לא ברמה המעיפת או פוגעת ביכולת הריכוז של הקופץ .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:40

קפיצות הסקי נמצאות בדיספלינה ענף הסקי הנורדי או חלק. מהקרוס קאונורי.
זהו ענף המצריך כושר מטורף האצן הפיני פאבו נורמי ידוע שהתאמן בקרוס קאונטרי כדי לפתח סיבולת לריצות הארוכות.
פרימוז רוגליץ שהוזכר כאן אלוף סלובניה נגד השעון הא שען מעולה פרימוז פיתח את הסיבולת המרשימה שלו בסקי קרוס קאונטרי לפני שעבר לקפיצות משום שהקפיצות הן תת ענף של הקרוס קאונטרי המהווה דרישת קדם .
הקפיצות כספורט פותחן בשנות השלושים על ידי חיילים סקנדיביים נורוגים למיטב זכרוני כדי לשפר את המיידו

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 14:41
Reply to  פומה

כדי לשפר את הניידות של החיילים ומאוחר יותר הפכו לספורט עצמאי ברמת הרחיפה .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 15:08

השלב ראשון בספורט הקפיצה היה ההרצה שמטרתה לעבור את מהירות ההזדקרות .
שלב שני הוא שלב הניתוק המעבר לטיסה.
בשלב זה הגולש חייב להיכנס לתנוחה אוירו דינמית לשכב על האויר כדי שלא לאבד את מהירותו. האנכית.
הגולש לא קופץ מעלה כדי שלא יעצר ויזדקר אלא קדימה סוג של קפיצת ראש הידיים מתוחות לאחור ואת הסקי פותחים מעט בפישוק כדי להגדיל את שטח הכנף. הרגליים ישרות אך מעט בזוית יחסית לגוף כדי ליצר מהגוף כנף קמורה פרופיל אוירו דינמי וכדי להביא את הסקי במקביל לכיוון הטיסה שלא יווצר גרר.
הניהוג מתבצע במעט פתיחה וסגירה של הידיים
עליהן נדבר יותר מחר בשלב הנחיתה .

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
12 בדצמבר 2016 15:55
Reply to  פומה

זה הספורט המשוגע הזה בו גולשים יורדים מהפסגה במהירות של איזה 300 קמ"ש כשמפולת שלגים רודפת אחריהם ?

פאקו
Admin
12 בדצמבר 2016 17:22

פומה מדבר על הקפיצות. אלה שבהם אתה יורד במדרון, קופץ באוויר ואז נוחת . מה שאתה מדבר עליו זה ספורט לפסיכופתים.

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 20:36

לא אבל דומה זה ספיד פליינג שילוב של סקי ומצנח רחיפה קטן אבל הם מגיעים רק ל 120 קמש המקסימום שאתה יכול עם מצנח בין 7-10 מר .
יש את חליפוצ הצניחה החופשית שמגרדים באמת.מלמטה את המהירויות שדעברת עליהם אך הם באויר כל הזמן בלי סקי בכלל .
יש גם משהו מטורף שנקרא וופי שדומה לספידפליינג ומשלב סקי וסןג של כנף 10 מר אבל הוא לא תפס בשוק .
בגדול יש כמה סוגי ספורט מאד קיצוני שעדיף לא להזכיר כי הסיכוי לשרוד לא גבוה עד לא קיים ….
ויש ספורטים שמחייבים מיומנות מאד מאד גבוהה אבל אחוז הפגיעות נמוך בהנחה שנצמדים לכל כללי הבטיחות או למדריך הרים מוסמך .
מדריך הרים בניגוד למדריך סקי מחייב תואר אוניברסיטאי. מוכר. נלמד באירופה במשך שלוש שנים צפופות מתרכלים טיפוסים סקי מחוץ מסלול לומדים מזג אויר מתרגלים חילוצים קיימות בקתות דרכים המארחות את המטילי סקי שלג הללו באחת מהן התארחתי ומשם נתפסתי לרעיון טרקים בשלג בחורף.

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 20:42

בכל מקאה בסרט סטיפ פתח יו ויוב . S T E E P תראה למה התכונתי בבק קאונטרי אוף פיסט מיד אעלה כמה נתונים בגדול חוץ מהמהירות כן זה זה אבל זה לא הספורט האולימפי. אלא הזכרתי אותו בהקשר העיסוק של שון מקונקי .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 20:50

Strep the documentary group. 1970
Shamonix

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
13 בדצמבר 2016 1:53

התכוונתי יותר למשהו כזה :

https://www.youtube.com/watch?v=Rzo1ESLbuWQ

פומה
פומה
13 בדצמבר 2016 14:18

זו בדיוק הדוגמא לאלו שלא יודעים מה הם עושים ….
בהר שקימת בו סכנת מפולות אסור לגלוש .
איך יודעים על סכנה כזו ?
יש סקר גיאולוגי שנותן דירוג סכנה על סמך הסטורית נפילת שלגים באזור .

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 15:21

עכשיו יש לנו בפינת הדיומא אופניים שייט שלג מירוצי פורמולה מירוצי קרוס קאונטרי סקי ,סקי נורדי יהיו קפיצות סקי רחיפה יש.
מתחיל להיות.מענין תודה פאקו על היוזמה מתן על העזרה ואפלטון על התיאורים המרתקים משתדל לתרום משהו משלי מאחר ונוזלים וגזים מתנהגים בצורה דומה אז ניתן בהחלט להקביל בין גלישת גלים בים ובין גלישה בשלג .
מה גם שעל הרעיונות הללו כבר חשבו יצרני גלשני גלים יצרו וניסו את גלשן הגלים בשלג וסלומון עזרו לממן סקי שגלשו איתו גלים בהואי עולם הפוך …יפה ננסה להוסיף לדיומא שלא ישעמם ….חחח

פאקו
Admin
12 בדצמבר 2016 17:20
Reply to  פומה

תודה. היוזמה למדור היא למעשה של מתן.

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 20:39
Reply to  פאקו

תודה למתן על היוזמה ולך פאקו ולרועי ולאפלטון על הרוח הרעננה שאתם מפיחים בפינה המשעשעת הזו .

עגל
עגל
12 בדצמבר 2016 17:16

כל יום לומדים משהו חדש

פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 20:51
פומה
פומה
12 בדצמבר 2016 21:03

השלב האחרון הנחיתה.
דיברנו על בנית מהירות ניתוק וכניסה למצב טיסה במצב סה המהירות יורדת משמעותית מ 120קמשלסביבות ה 80 שלב הניתוק וההמרטה זהו השלב הקריטי פרימוז כשהתרסק בפלניקה ניסה לקפוץ מעלה ולכן האיט מתחת למהירות ההזדקרות ואז נפל .

היצה חייבת להיות קדימה וזוית הגוף אסור שתהיה מעל זוית ההזדקרות. כלפי האופק סביבות 15 מעלות .
אם אתם לא בטוחים במאה אחוז ביכולת לבצע נכון אל תנסו !
ועכשיו בהנחה שהכח בסדר טסנו והקרקע מתקרבת מה עכשיו ?
עכשיו פותחים מעט את הידיים הגוף מתרומם עוברים לעמידה ונשענים קדימה נוחתים במצב מזוקר ומתחילים להאט בגלישה.