אירועי דיומא – 11.12.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמייר ליג – מחזור 15:

14:00-צ'לסי-ווסט ברומיץ' (ספורט 2). מי יעצור את צ'לסי, זו השאלה ששואלים כולם באנגליה. הקבוצה כבר פתחה פער של שלוש נקודות בצמרת (לא עניין של מה בכך השנה) לאחר רצף מטורף של שמונה נצחונות. אם בששת הראשונים היה מדובר על קבוצות פחות חזקות, באו השניים האחרונים מול טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי, והראו שהכחולים מתמודדים ללא בעייה גם מול קבוצות צמרת. האורחת הנמצאת בתקופה טובה יחסית (שלושה נצחונות ותיקו) לא אמורה להוות יריב של ממש לקבוצה הלונדונית.

16:15-מנצ'סטר יונייטד-טוטנהאם (ספורט 2). מה יהיה יונייטד? השדים האדומים ממשיכים להתרחק מהצמרת עם תיקו שלישי ברציפות, ומה שיותר מטריד מבחינתם זוהי הדרך שבה זה קורה להם. הקבוצה עדיפה בשדה ומובילה, אך סופגת שערים מאוחרים. האחרון, מהכשלה בדקה ה-89 לה גרם פלאיני (שאותו הכניס מוריניו דקות מספר לפני כן), היה כבר נלעג במיוחד. טוטנהאם מקווה שהתקופה הקשה, שהרחיקה גם אותה מהצמרת (ארבע תוצאות התיקו וההפסד לצ'לסי), הסתיימה עם התבוסה המוחצת שהנחילה לווסטהאם.

18:30-ליברפול-ווסטהאם (ספורט 2). ההפסד של ליברפול לבורנמות' 4:3 במחזור הקודם היה אחד הכואבים בתקופה האחרונה, ואחד כזה שהזכיר תקופות הרבה פחות טובות. הקבוצה הוליכה כבר 3:1 רק כדי לספוג שלושה שערים מאוחרים ולרדת למקום השלישי. האדומים סובלים משלל פציעות בחוליית ההתקפה, אך דומה שעקב האכילס שלהם הוא דווקא בהגנה ובקאריוס העומד בין הקורות. הקבוצה שממול היא קבוצת תחתית הניצבת קרוב לקו האדום, ואחת שספגה תבוסה של 5:1 מטוטנהאם במחזור הקודם. עדיין, ליברפול היא הראשונה לדעת שגם מול קבוצות כאלה אין משחקים קלים.

ליגה ארגנטינאית – מחזור 13:

22:00-ריבר פלייט-בוקה ג'וניורס (ספורט 2). המדור כאן בד"כ לא מסקר את הליגות הדרום אמריקאיות, בבחינת "רחוק מהעין רחוק מהלב", אך מהמשחק הזה אסור להתעלם. ה"סופר-קלאסיקו" הוא הדרבי בין שתי היריבות המושבעות מבואנוס איירס, ומדובר באחד ממשחקי הכדורגל היותר טעונים שיש לענף הזה להציע. כך למשל נפגשו השתיים למשחק "ידידות" בינואר השנה, והתוצאה הייתה חמישה שחקנים מורחקים, כולל נגיחה לפנים שקיבל קרלוס טבז. טבז חזר בשנה שעברה לבוקה, הקבוצה בה התחיל את הקריירה, ועזר לה לזכות באליפות. למשחק היום מגיעה בוקה מהמקום השני עם 25 נקודות (כשלמובילה אסטודיאנטס 27 נקודות), בעוד ריבר נמצאת במקום התשיעי עם 19 נקודות.

לה ליגה – מחזור 15:

17:15-סלטה ויגו-סביליה (ONE). סביליה שבמקום השלישי הייתה יכולה לצמצם את הפער מהצמרת לאחר הקלאסיקו, אבל הפסידה לגרנאדה, האחרונה בטבלה, בתוצאה המפתיעה של המחזור הקודם. ניצחון זה היה הראשון לחבריו של עומר אצילי העונה. סביליה תצטרך להשיג את הנקודות מול סלטה ויגו, קבוצה הרבה יותר טובה מגרנאדה, בטח כאשר זה אצל סלטה בבית.

ליגת העל – מחזור 13:

20:15-הפועל חיפה-מכבי ת"א (ספורט 1). מכבי ת"א מגיעה למשחק הזה כאשר היא מצוייה במשבר החריף ביותר מאז תחילת תקופת ג'ורדי קרויף. הקבוצה לא מצליחה לנצח, גם לא נמושות כמו שתי הקבוצות שנעלו את הטבלה במחזורים הקודמים, ודיבורים על אליפות, ודאי על רקע יכולת הקבוצה הלוהטת מהדרום, נשמעים כבדיחה עצובה. ההדחה מהליגה האירופית, למרות הניצחון על דנדולק, לא בדיוק עוזרת למצב הרוח השפוף של הצהובים. נכון לעכשיו, מנסים בקבוצה בעיקר להרגיע את המערכת, ולפיכך לא מדברים על זעזועים בסגל וגם פיטורי המאמן כרגע לא עומדים על הפרק. אצל הפועל חיפה "שכונה" כרגיל: המאמן אלי כהן פוטר על רקע ההשעייה שהטיל על אושרי רואש, שהתחצף אליו במהלך משחק (מה שמראה מי מהשניים מקורב לבעלים יואב כץ), ואת מקומו יתפוס על הקווים ניר קלינגר – מינוי זמני שאמור להפוך לרשמי.

19:00-מ.ס. אשדוד-מכבי פ"ת (ספורט 5 לייב). עד לתבוסה הצפוייה מול האלופה, אשדוד דווקא זכתה לתקופה טובה עם שני נצחונות ותיקו (מול מכבי חיפה), מה שעזר לה לעלות מעל לקו האדום. האשדודים יתמודדו מול קבוצה טובה המגמגמת בתקופה האחרונה – עם שתי נקודות משלושת המשחקים מול הפועל חיפה, אשקלון וכפ"ס. ניצחון כאן חשוב לשתי הקבוצות על מנת לשפר עמדות, זו בתחתית וזו בצמרת.

הליגה הצרפתית – מחזור 17:

18:00-פ.ס.ז'-ניס (ספורט 5 לייב). איזה יופי של משחק. ניס היא ללא ספק הפתעת השנה בליגה הצרפתית. הקבוצה מובילה את הליגה בפער של שלוש נקודות, ומפגינה יכולת עקבית מתחילת העונה – עם או בלי מריו באלוטלי בהרכב. מתמודדת אחת לצמרת, מונאקו, היא כבר הביסה 4:0 לפני כחודשיים, והיום היא פוגשת את פ.ס.ז'. זו ספגה הפסד מפתיע מידי מונפלייה (3:0, מומלץ לחפש את תקציר המשחק ע"מ לראות את השערים היפים), וירדה למקום השלישי, מרחק ארבע נקודות מניס. האלופה יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון תקשה עליה במאבק הצפוף בצמרת השנה.

סרייה A – מחזור 16:

16:00-טורינו-יובנטוס (שידור משולב בספורט +5). הדרבי של טורינו מפגיש את יובה המובילה עם טורינו הנמצאת בשולי הצמרת. האלופה ניצחה במחזור הקודם את אטאלנטה החזקה בצורה משכנעת, והיא מצויידת בכרית נוחה של ארבע נקודות בפסגה. השכנה העירונית הייתה ממוקמת קרוב לצמרת לאחר שרשרת נצחונות, שנקטעה בשבוע שעבר עם ההפסד לסמפדוריה.

16:00-אטאלנטה-אודינזה (שידור משולב בספורט +5). עד למשחק עם יובנטוס במחזור הקודם, אטאלנטה נחשבה למרענן הרשמי של הליגה, עם הרכב צעיר והתקפי וסדרה של נצחונות. אפשר לומר שההפסד 3:1 ליובנטוס החזיר את הקבוצה לגודל הטבעי. עדיין היום מול האורחת מהתחתית היא פייבוריטית ברורה.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 10:

21:15-הפועל ירושלים-הפועל אילת (ספורט 5). ירושלים נמצאת בסוג של מסע התאוששות בליגה מהתקופה הרעה, וכהוכחה הביסה את ראשון לציון במחזור הקודם בהפרש של 20 נקודות. גם ההפסד לקובאן החזקה ביורוקאפ לא אמור להשפיע על מצב הרוח בבירה. גם לאילת חזר הצבע לפנים עם שני נצחונות רצופים, שהגיעו לאחר תקופה קשה לחניכיו של קטש.

19:30-מכבי חיפה-מכבי ראשל"צ (שידור באתר ספורט 5). חיפה עם שני הפסדים רצופים, האחרון מתסכל במיוחד למכבי ת"א לאחר ששמטה יתרון בן 13 נקודות ברבע הרביעי. הירוקים, הנמצאים בעקבות זאת בתחתית, ינסו לנצל את ההרכב החסר מאד של ראשל"צ (ללא דאוסון וכדיר) על מנת לנצח. אותו הרכב חסר היה הגורם העיקרי להפסדים של האלופה נגד ירושלים ונגד קטאייה הפינית בליגת האלופות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה.ליברפול והפועל חיפה באותו יום.יונייטד-טוטנהאם משחק טוב.מקווה להפתעה בצלסי בשביל ליברפול למרות שאין לי ציפיות גבוהות שזה יקרה.הדרבי של טורינו השנה השנה יותר מעניין בגלל השיפור בטורינו

    1. בוקה ריבר זה המשחק
      אחד הגדולים
      יש ממוצע של 2.4 גולים למשחק , 40,000 צופים ו 5.6 דקירות בממוצע

  2. קפיצות סקי אתגר מחשבתי .
    קודם כל הטם השם הולם האם בכלל מדובר בקפיצה ממקפצה ונפילה חופשית מטה או אולי בכלל מגובר בספורט אחר לגמרי מאשר השם מלמד ?

  3. תיקון כתיב …האם …מדובר …
    רמז אתמול צפיתי בקפיצה של 246. מטרים .
    זמנה באויר מרגע השיגור מהמקפצה עד לנגיעה בקרקע היה 13 שניות.
    האם זמן ומרחק זה מסתדר עם נוסחאות הנפילה החופשית ?
    האם זו נפילה חופשית שוות תאוצה.
    או אולי בכלל גלישה שוות מהירות באויר ?
    מה אתם אומרים ?

    1. ה-246 מטר מדברים על מרחק אופקי לדעתי, ולא קשור לגובה.
      בנפילה חופשית מה שקובע את הזמן של התנועה הוא הגובה אותו עובר הנופל (או הנזרק/קופץ)
      במקרה של קפיצות סקי יש שיפוע למשטח עליו הם נוחתים, כשהשיפוע משתנה ולא קבוע לאורך המשטח.
      בגדול, אם ברגע הקפיצה המהירות האנכית היתה 0 – כלומר זריקה אופקית לחלוטין – אז לאורך 13 שניות יש ירידה של כ-830 מטר בזמן הזה. אני די בטוח שזה לא המקרה, ושיש אלמנט של מהירות כלפי מעלה ברגע הזינוק.
      גם אם יש מהירות אנכית של 10 מטר לשניה – שזה 36 קמ"ש כלפי מעלה – אז הירידה היא של כ-700 מטר.
      ואולי 36 קמ"ש לא נשמע הרבה, אבל רוב המהירות שלהם מופנית בשלב הזה למהירות אופקית ולא אנכית. גם הכפלה של המהירות ל-72 קמ"ש אומרת שהירידה היא של 550 מטר בערך. שזה כבר קצת יותר הגיוני, אבל עדיין נראה לי הרבה יותר מכמה שהם בפועל יורדים.

      1. יפה זה הכיוון .
        עכשיו נסתכל על מהירות נפילה חופשית המהירות היא זמן כפול תאוצה .
        אחרי 13 שניות המהירות תהיה 130 מטר לשניה שזה לפי הנוסחאות פגיעה בקרקע במהירות בסביבות 450 קמש.נראה הגיוני ?
        בא נסתכל על הדרך בארבע שניות האחרונות .
        100 +110 +130+120 שזה 460 מטרים מצאנו כבר סתירה לא יכול להיות שאנחנו מדברים על נפילה חופשית נכון זו לא נפילה חופשית אלא דאיה שוות מהירות המרחק אותו עברו עם הגובה האנכי בסביבות 300 מטרים או בערך קרוב לשבעים קמש.
        ועכשיו אפשר להבין את הספורוט דאיה באויר באמצעות חליפה בניצול חיכוך הגוף מול האויר וחיכוך הסקי .
        הגולש חייב לדאות לגרום להגוי בעזרת הגוף והידיים ובאף רגע נתון אסור לו לאבד שיווי משקל וליפול נפילה חופשית .
        מי שנופל עלול להתרסק עח המסלול אותו קופץ שעבר לאופניים שעוד נדבר בו .

  4. עכשיו הבנו אין כאן בכלל קפיצה .
    מה יש כאן ?
    יש לנו המראה טיסה מנוהגת ונחיתה .
    אז אם כך למה משמשת המקפצה ?
    עכשיו נדבר קצת אוירונאוטיקה …גם בים וגם באויר
    נתחיל וונדי גלוב מהים .
    כל שייט מכיר את חוק מתיחת המפרשים שנקרא גבול הנפנוף.
    אנחנו מותחים את המפרש משחררים עד שהוא מתחיל להתנפנף ואז מותחים טיפה עד שיפסיק להתנפנף והבטחנו זרימת אויר חלקה .
    למעשה האנלוגיה באויר היא הזדקרות ברגע שכלי טיס מזדקר הוא מאבד את העילוי שלו ונופל כמו אבן נפילה חופשית.
    לכן למטוס אסור לטוס לאט הוא חייב לטוס מהר יותר מהמהירות בה הכנף הופכת ללא יעילה ומזדקרת.
    בלי להיכנס לנוסחת העילוי שזה לא המקום העילוי שקול למהירות רוח בריבוע כפול שטח כנף וכפול מקדמים .
    מהירות ההזדקרות היא בה המשקל שוה לעילוי
    כדי לטוס אנו חייבים לעבור אותה ולזה משמשת המקפצה לעבור את.מהירות ההזדקרות כך שיהיה לנו עילוי ו נוכל לטוס באויר עם עילוי החליפה ללא כנפיים למרות החיכוך מהסקי .
    אנחנו מדברים על ספורט מאד טכני.
    עד כמה טכני צריך להזכיר את דוח מקנקי אחד הפעלולנים הגדולים בתחום סרטי הסקי הקיצוני כדי להבין

    1. שון מקנקי היה גולש קיצוני ומפתח מגלשים בחברת k2 הוא זכור בשל פיתוח הרוקר .
      ועכשיו צריך לחזור לאוירנאוטיקה ולדבר על פרופיל אוירו הידרו דינמי היוצר עילוי .

      1. בכיף תחום שדורש שנים ללמוד ולהתמחות בו .
        הספורו הוא חלק מסדרה של ספורטים מולטידיספלנריים צריך להבין טןב מאד בכמה ענפי. ספורט במקביל ולהיות מסוגל לבצע את כולם בשלמות.
        בשל הדרישות הגבוהות אין הרבנ שמגיעים לרמות הגבוהות בספורטים. הללו.
        ולכן יש מחסור במאמנים מתחרים מתקנים .
        אך עדיין הם מצליחים לארגן תחרויות וסבב עולמי מאד מאד מרשים .

      1. או קיי המטרה היא להסביר עד כמה הספורט טכני ואיך מנהגים הוא למעשה הזדקר בשל הצאת יד מהמקום
        עכשיו הוא סלובני בן בית שם ואלוף עולם לנוער לשעבר אז אם זה קרה לו …אפשר להשלים את המשפט ולהבין עד כמה הספורט הזה הוא ספורט של אפס טעויות.
        אסביר על הסירטון את הספורט מחר תודה .

      2. הידיים ברגע השיגור פתוחות הוא איבד שיווי משקל רגע לפני היציאה מהמקפצה ונופף ידיים כדי לחזור לשליטה .
        במקפצהנהספיק לו אך באויר בשל פתיחת הידיים מהירותו היתה פחותה ממהירות ההזדקרות ואז החל ליפול הוא עדין יכל למשוך ידיים לאחור לנהג בעדינות ולחזור לטיסה אך האינסטיקט השתלט ולכן נשאר בהזדקרות עד לנפילה החופשית לקרקע .
        זהו הסיוט של כל קופץ אעבור על הסירטון יותר מאוחר בפרוטרוט תודה.

    1. קצת התקדם מאז. ..האמת שמה שקנית לפני שלוש שנים כבר התישן ההתקדמות מטורפת….ועדין לא עיכלתי לחלוטין את התוצאות שקראתי אתמול בליליהמר קפצו 301 מטרים כאשר השיא העולמי בפברואר שנה זו עמד על 254 מטרים בקירוב אז או שמשהו פיספסתי או שהכניסו חליפה חדשה או שינו את המקפצה .

  5. אף על פי שאני מכביסט (נטייה למכבי חיפה) אנימ מת שמכבי ת"א תפסיד היום.
    יושה ליד הטיווי לכמה שעות של כדורגל אנגלי לפני שעוברים לפוטבול.

  6. נגמרו חלומות האליפות של ליברפול.צריך עכשיו לסיים במקומות 2-4 כדי לחזור לפחות שנה הבאה לליגת האלופות אחרי הפסקה של 3 שנים

  7. אז עוד פחות משעה מתחיל סוף כל סוף הדבר האמיתי, ריבר-בוקה.
    יש בארגנטינה דרבים לא פחות לוהטים: רוסאריו סנטרל-ניואלס, ראסינג-אינדפנדיינטה, אבל זה המשחק הגדול מכולם (לדעתי גם בעולם בכלל).

    לפני שנתיים פוצץ משחק הגומלין ברבע גמר קופה ליברטדורס בין הקבוצות. במשחק הראשון במונומנטאל ניצחה ריבר 1:0. במשחק השני, עם עליית שחקני ריבר למגרש לאחר המחצית, פיזר אוהד מופרע של בוקה תרסיס/גז פילפל במנהרה המתנפחת של ריבר וזה גרם לכך ששחקנים נפגעו והמשחק הופסק. ריבר קיבלה בסופו של דבר ניצחון טכני והמשיכה לזכייה מרשימה בקופה ליברטדורס.

    שני המאמנים הם שחקני עבר גדולים שזכו בתארים רבים בשתי הקבוצות (אליפויות גביעי ליברטאדורס ועוד). ואם לשפוט לפי איך שקריירת האימון שלהם מתנהלת עד עכשיו, הם יהיו מאמנים גדולים בעתיד.

    מבחר שערים מהסופר קלאסיקו. בין המבקיעים גונזלו היגואאין, מרסלו גז'ארדו, חואן רומן ריקלמה. לדעתי השחקן הטוב ביותר בעשרים השנה האחרונות ועוד.
    http://www.ole.com.ar/futbol-primera/river-boca-superclasicos-golazos_0_1701430035.html

    1. מכיוון שאני לא יודע אם ניתן לרשום שני קישורים באותה תגובה אז אני מפצל.

      בקישור הבא שחקני הקבוצות, אחד מול השני, השוואה.
      צריך לשים לב לשני הותיקים קרלוס טבס שכאשר עזב את בוקה הבטיח שיחזור לשחק בקבוצה בעודו בשיא כושרו וויתר לשם כך על סכומי כסף גבוהים ביותר. הוא חזר וזכה באליפות ובגביע ארגנטינה.
      השחקן השני הוא אנדרס דאלסנדרו, עוד אחד ממספרי עשר הנכחדים. שחקן עם "בעיות ראש" שהיה אמור לעשות קריירה מזהירה באירופה אך לא הצליח שם כל כך.
      שני השחקנים האלו זכו גם כן כמעט בכל תואר עם קבוצותיהם.
      http://www.ole.com.ar/futbol-primera/encuesta-ole-comparacion-jugadores_0_1702029938.html
      בוקה לא תשחק בשנה הבאה בליברטדורס. הסיכוי שלה לעלות למפעל היה דרך גביע ארגנטינה והיא הודחה ע"י רוסאריו שהמשיכה עד לגמר ותשחק בו נגד ריבר. המנצחת תשחק בטורניר הליברטדורס.

      לדעתי בוקה העכשווית יותר טובה מריבר אבל המשחק יהיה במונומנטאל ואין משפט יותר רלבנטי מאשר לדרבי חוקים משלו.

      עוד חצי שעה למשחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט