לקראת יום חמישי הגדול בפוטבול / שי לב

 

 

ביום חמישי הזה מארחת קנזס סיטי צ'יפס את אוקלנד ריידרס, וזה משחק מ ט ו ר ף. הנה הסיבות לצפות בו.

 

כבר הרבה מאוד זמן שלא הייתה לריידרס קבוצה תחרותית.

בצורת הפלייאוף משנת 2002 גורמים גם לאוהדים אופטימיים לשמור על פסימיות / ריאליות מוגזמות ולתהות תמיד מה הדבר הבא שישתבש. באותה השנה הגיעו הריידרס עד לסופרבול, קיבלו בראש וקיפלו את הדגל לשלוש עשרה שנים בהם תור הניצחונות לא עבר את הסיפרה 8.

השנה המצב שונה. למי שזוכר, לפני תחילת העונה, גם אני בצעד אנטי-נחיסוני חיפשתי את הקבוצה שאתה אצעד בפלייאוף. זה לא היה חוסר אמונה בריידרס, זו הייתה המחשבה שקבוצה כל כך צעירה צריכה עוד להבשיל לפני שתוכל להפוך לכוח משמעותי בליגה. טעיתי. הריידרס נראים מעולה, מצליחים להשתפר, לפחות הגנתית ומציגים את אחת ההתקפות המפחידות בליגה.

דרק קאר, הקווטראבק. נותן עונה מעולה. מועמד לגיטימי ל MVP. דרק קאר לא מפחד, הוא לא נרתע, לא חושב בונקר בהובלה ולא מתייאש בפיגור. הוא בצמרת המוסרים ועם רייטינג טוב אבל מה שהוא מביא בעיקר זו רוח לחימה ומוסר עבודה. מול קרוליינה, שבר את הזרת באחד המהלכים. הרחש שעלה בקהל כשקאר חזר למגרש העביר מסר חד משמעי, קאר הוא המנהיג ואיתו הקבוצה והקהל יוצאים למלחמה. העובדה שיש לו אופנסיבליין כל כך טוב, עוזרת לקאר להציג את הדומיננטיות.

קאליל / חאליל מאק. וואוו. אחד משחקני ההגנה של השנה. העלה את היכולת שלו בשבועות האחרונים והתחיל להראות מהלכים מפלצתיים. גורם לאיבודים, לוקח כדורים אבודים, מלחיץ את התקפת היריב.

כבר שני משחקים רצוף שמאק גומר משחק ביצירת איבוד לק"ב שמולו. בניגוד לקאר, חוליית ההגנה של הריידרס בינונית במקרה הטוב. בהתחלה ההגנה שברה שיאי ספיגת יארדים ודורגה בתחתית הליגה ביעילות הגנתית, אבל השיפור הגיע, ונוכחותו של מאק ויכולתו מרימות את כל ההגנה.

הרוח. זה התחיל במשחק הראשון כשהמאמן, דל-ריו הלך על המרה של שתי נקודות במקום בעיטה על מנת לא להיכנס להארכה. סיכון שהצליח. במהלך העונה, הקבוצה חוזרה מפיגורים ומבורות, מנצחת משחקים צמודים ובאופן כללי, התחושה היא שהם פיצחו את זה והדברים ילכו לכיוונם. כל זה אומר גם שלמרות המאזן המעולה ואותה תחושה, לא מדובר בקבוצה סופר דומיננטית ששולטת ביריבה מההתחלה עד הסוף. לא, הריידרס הם רכבת הרים, ואף אחד לא רוצה לרדת ממנה.

המשחק הגדול.
קנזס סיטי היא אחת מהשתיים היחידות שניצחו השנה את הריידרס (השניה, אטלנטה),

בשבוע שש הגיעו הצ'יפס לאוקלנד ועצרו את ההתקפה של הריידרס על 10 נקודות בלבד, בדרך לניצחון 26-10.

דל-ריו was outplayed (קשה למצוא בעברית) והקבוצה לא ממש הופיעה לחצי השני. מאמן הצ'יפס אנדי ריד ידוע ביכולת האגדית שלו לנצח אחרי שבוע מנוחה לקבוצה (הוא 16-2 במקרים כאלו) והמשחק הראשון, היה אחרי שבוע מנוחה של הצ'יפס. לצ'יפס עד כה 3 הפסדים בלבד וגם הם בעונה מצוינת.
שיטת הפלייאוף גורמת לחשיבות המשחק – רק המקום הראשון בבית עולה אוטומטית לפלייאוף ומקבל סיכוי לשבוע חופש. המקום השני נלחם עם מקום בוויילדקארד, כך שלמעשה המפסידה צריכה לעבור סיבוב פלייאוף נוסף.

ניצחון של הריידרס ואפשר לדבר לא רק על הפלייאוף, אלא להתחיל לחלום על ביתיות במהלכו ולפנטז על גמר חטיבתי.

הפסד של הריידרס והם נופלים למקום השני (מאזן פנימי שלילי מול הצ'יפס) והמושכות עוברות לצ'יפס. ומעבר למיקום, אם אתה מפסיד פעמיים ליריבה מהבית שלך, הביטחון שאתו הגעת נשחק.

כך שארבעה מחזורים לסיום, יש לנו מפגש חשוב ביותר לשתי הקבוצות, גם מאזנית ואפילו יותר פסיכולוגית.
היבט נוסף שיכול להשפיע על המשחק הוא מזג האוויר, שצפוי להיות מתחת לאפס (מעצים את יתרון הביתיות, בטח מול קבוצה מקליפורניה). היתרון של הצ'יפס יכול להתעצם משילוב של מזג האוויר הקר והאצבע הפגועה של קאר.

במזג אויר קר, הכדור קשה יותר לזריקה ולתפיסה ואצבע שבורה ורגישה עלולה להפריע.

במשחק האחרון קאר קיבל את הכדור במבנה "שוטגאן" ולא בצמוד לסנטר כדי להמשיך ולהגן על האצבע השבורה, נראה אם השילוב של מזג האוויר והפציעה יערערו במשהו את יכולתו לשלוט בהתקפה.

מילה על משחקי יום חמישי – פורמט משחקי יום חמישי זוכה לביקורת רבה. פרשנים רבים אפילו מאשימים אותו בירידת הרייטינג שהליגה חוותה. השילוב של שבוע קצר (ובפוטבול זמן ההכנה למשחק ולקבוצה ספציפיים מאוד מאוד משמעותי) שמעלה סיכוי למשחק בינוני ופיזור ייתר של המשחקים (חמישי ערב, ראשון שני סבבים + ערב, שני ערב) גורר בדרך כלל משחקים ברמת עניין נמוכה מאוד, רייטינג נמוך ופוטבול רע. בשבוע שעבר עם דאלס – וויקינגס התחיל השיפור והשבוע, צפוי להיות משחק אדיר!

ההימור שלי – הריידרס.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה שי,
    אחלה פוסט.

    לא קל לי, כאוהד הברונקוס, לכתוב את זה,
    אבל –
    הלילה 2 הקבוצות החזקות של ה-AFC מערב נפגשות למשחק עם השלכות אפשריות על המעפילה לסופרבול.
    אין לי מושג מי תנצח,
    בגלל שמצד אחד, ההתקפה של הריידרס מרשימה מאוד,
    ומצד שני, היכולת של הגנת קנזס לנצל כל טעות של יריבותיה,
    מרשימה לא פחות.
    אבל לצורכי ה-"שוטה", אסתכן ואהמר על ניצחון ביתי של הצ'יפס.

  2. בעיני השינוי המהותי בריידרס הוא בהגנה. מאז שזו התייצבה והפסיקה להיות מסננת הם הפכו בעיני לקונטנדרית אמיתית. ניצחון היום סוגר את הבית מבחינתם.
    זה רק אני או שדרק קאר דומה לקווין לאב?

    1. נצחון היום סוגר את הבית…ומשחרר שיחות סופרבול אין סופיות. הקירבה לגולדן סטייט פותחת את התיאבון.

      המשחק היום ממש 50-50

    1. לאוקלנד יש כרגע יתרון בגלל אחוז ניצחונות גבוה יותר במשחקים מול קבוצות ששיחקו נגד הן אוקלנד, והן הפטס .

      (מי יודע, יכול להיות שההפסד לבילס יהיה המפלה של הפטס. רקס ראיין הוא המנצח!!!)

  3. משהו השתנה השנה באלכס סמית'.
    מסירה לטאצ'דאון עםל 40 יארד, ישר לתוך הגרון של היריבה,
    כזה אני לא זוכר ממנו.
    זה לא שלא היו לא כאלו, זה שהשנה המסירה לעומק הפכה ללחלק מהותי מהארסנל שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט