הלילות של אירופה – מחזור פרוש לרווחה

מחזור נפרש על שלושה ימים לפנינו עת כניסת המפעל לשליש השלישי של העונה הסדירה. לפני שנתחיל נביא שוב בפניכן את הטבלה הצפופה כאשר גם במהלך המחזור הזה עשויה להשתנות לחלוטין. מה יש באירופה בלילות הקרובים? מפגש גרמני ישראלי בארץ כמחווה למייק צירבס, פנר מארחת את הכוכב האדום ותרצה לנצח כמחווה לבוגדנוביץ' הפצוע צסק"א במילאן כמחווה להתדרדרות של הקבוצה מאיטליה אפס מול בארסה פאו מול גלא אולימפיאקוס מול קאזאן ובקצה המחזור משחק נפלא בין באסקוניה לדרושאפקה.

 

 

Group Regular Season W L PTS+ -PTS
1 CSKA Moscow 9 1 933 842 91
2 Real Madrid 7 3 895 800 95
3 Fenerbahce Istanbul 7 3 772 774 -2
4 Olympiacos Piraeus 6 4 791 770 21
5 Baskonia Vitoria Gasteiz 6 4 805 795 10
6 Maccabi FOX Tel Aviv 5 5 818 809 9
7 Panathinaikos Superfoods Athens 5 5 756 754 2
8 Darussafaka Dogus Istanbul 5 5 804 803 1
9 Anadolu Efes Istanbul 5 5 853 865 -12
10 FC Barcelona Lassa 5 5 706 737 -31
11 Zalgiris Kaunas 4 6 809 822 -13
12 Crvena Zvezda mts Belgrade 4 6 735 762 -27
13 EA7 Emporio Armani Milan 4 6 854 890 -36
14 Unics Kazan 3 7 809 831 -22
15 Galatasaray Odeabank Istanbul 3 7 816 873 -57
16 Brose Bamberg 2 8 785 814 -29

 

 

הערב – 7 בדצמבר

מכבי פוקס תל אביב (5-5) – בורוזה במברג (8-2)

מתנה או מוקש? תלוי מאיזה צד מסתכלים. מצד אחד, במברג היא הקבוצה עם המאזן הגרוע במפעל שנוהגת להפסיד בסיטונאות ולגלות חולשה מנטלית רצינית, מאידך היא גם קבוצה קשוחה שלוקחת משחקים לקצה ומכבי הנוכחית עדיין לא הראתה שמלחמה במאני טיים זה הסיפור שלה. שנה שעברה חטפה במברג (הטובה מזו הנוכחית אגב) למכבי (החלשה מזו של השנה) ומכבי תרצה לשחזר את הניצחון גם הפעם ולשמור על מקומה בטופ אייט.

השחקן המשמעותי ביותר של הגרמנים הוא מיודע מכבי תל אביב ניקולו מלי. ניקולו מלי משחק בעמדה שמכבי הכי מתקשה אתה עד עתה (עד, בתקווה, לחזרתו של קווינסי מילר) עמדה מספר 4. במשחק שעבר דרק בראון תפר את מכבי מאותה עמדה בדיוק ויהיה מעניין לראות מה רמי הדר ינסה לעשות בהגנה מולו. לצידו דריוס מילר מוביל את התקפה הגרמנים ואמנם מגמגם אך מדובר בשחקן שביום טוב יכול לקלוע עשרים פלוס נקודות למשחק וכמו כן יאניס סטריינקיס שנמצא בכושר נפלא עם 12 נקודות ו45 אחוזים לשלוש פר משחק. זירה חשובה לגרמנים תהיה בקטגוריית הריבאונד, מלי ות'ייס הם ריבאונדרים מצוינים ומכבי נוטה לגלות נחיתות בריבאונד לעתים קרובות. שליטה של הגרמנים שם תהווה ערך מוסף שעלול לפגוע במכבי.

מה במכבי? משחק שעבר נדמו קולות חשובים רבים, רבים מידי. ווימס צריך לחזור ולגלות דומיננטיות, בטח מול קבוצת הגנה בינונית כמו במברג. גאודלוק לא הראה עדיין קצת מהיכולות שלו וזה משחק טוב להכניס את עצמו לעניינים. סילי צריך לא להיכנס לבעיית עבירות מוקדמות כי אין לו תחליף בצד ההתקפי. לצד שלושתם זהו יום טוב בשביל צירבס להמשיך בגרף השיפור מול קבוצה מהמולדת וכמו כן לקולטון אייברסון לחגוג בצבע הרך יחסית של הגרמנים. ראד יצטרך לתת אקסטרה בהגנה בשמירה על מלי ורמי הדר יעשה לעצמו טובה ויכניס את מקל ליותר מ19 שניות. מכבי לא תוכל להפקיר את השלוש כמנהגה בשבועות האחרונים משום שבמברג היא קבוצת שלוש טובה ורמי הדר ינסה להציג הגנה שתגביל את במברג למשחק עומד לצד התקפה שתנסה לרוץ כמה שיותר.

הימור: מכבי לא יכולה להפסיד את המשחק הזה והיא גם טובה בהרבה מהגרמנים שלא נצחו משחק חוץ אחד העונה. ניצחון צהוב.

 

8 בדצמבר

 

פנרבחצ'א אולקר (3-7) – הכוכב האדום בלגראד (4-6)

קבוצות במגמות הפוכות. הכוכב נוטה להפסיד לאחרונה בעוד פנר מצאת דרכים לנצח בעוד היא סופרת את הימים לחזרת בוגנוביץ' ופוזלת לשחקנים כמו ג'נטילה. בשבוע שעבר נצחה פנר בבית ניצחון יוקרתי מול ריאל והיא תרצה להמשיך את המומנטום מול הכוכב במשחק חם מאוד מבחינה פוליטית.

פנר כאמור בתקופה טובה, היא מעלה את האחוזים שלה משתיים ומשלוש ומצליחה לספק נקודות בהתקפה לצד ההגנה שלה שמהווה את אחת ההגנות הטובות באירופה. קוסטאס סלוקאס מוביל את הקבוצה בהעדר בוגדנוביץ' וקולע 12 נקודות למשחק ב50+ אחוזים לשלוש וכמעט חמישים אחוזים לשתיים לצד 5 אסיסטים. אקפה אודו ממשיך ביכולת טובה עם 11 ודיקסון נרגע מתחילת העונה המופרעת ועומד על 11 נקודות. בשבוע שעבר הזדקקה פנר לעזרה של שחקנם נוספים, יאן וסלי הבינוני השנה קליניץ' שמופיע מפעם לפעם וקצת מהוותיקים כמו ננאלי ודטומה, היא תזדקק להם גם השבוע.

בכוכב המצב טוב פחות. הקבוצה אבדה את הזהות ההגנתית שלה ונוטה להתרכז בהתקפה. אז נכון, מרקו בייליצ'ה ומרקו סימונוביץ' מובילים את הקבוצה לקלוע כמעט 80 נקודות למשחק כאשר אחוזי הקליעה עולים משבוע לשבוע אבל הקבוצה לא מצליחה לעצור קבוצות כמעט ועם כל הכבוד, ההתקפה שלה לא מספיק טובה בשביל לנצח לבדה משחקים.

הימור: ההתקפה של הכוכב תתקשה מאוד מול ההגנה המצוינת של פנר והחולשה ההגנתית שלה לא תיפתר במשחק הזה. המשך מומנטום טורקי ומי יודע אולי ג'נטילה בדרך.

EA7 ארמאני מילאנו (6-4) – צסק"א מוסקבה (1-9)

זה קרה כמה פעמים העונה: קבוצה שנמצאת במשברון וחייבת ניצחון פוגשת את צסק"א מוסקבה. הרוסים נוסעים לטיול בבירת האופנה ממעלה המקום העליון כשפער בטוח מפריד ביניהם לבין ריאל ופנר המתגוששות על המקום השני. ננו דה קולו צפוי לחזור הערב ולהוריד את המעמסה מכתפיו של מילוש ולהגדיל את האופציות בהתקפה של צסק"א שחרקה טיפ טיפה בשבועות האחרונים. צסק"א היא עדיין קבוצת ההתקפה הטובה בליגה שמוצאת דרך לנצח פעם אחר פעם גם כשההגנה לא מוצאת את עצמה כמו בשבוע שעבר בגרמניה. מול האין הגנה של האיטלקים צסק"א לא אמורה להתקשות כלל.

במילאנו המצב עגום. בתחילת השבוע הודיעו שג'נטילה יעזוב את הקבוצה בגלל סכסוך עם ההנהלה והעדרו לצד החולשה של היקמן ראדוליצה ומצ'באן רק ראקים סנדרס דראגיץ' ומקלין הנפלא מהספסל נשארים להציל את הספינה. קשה לראות מה מילאנו יכולה לעשות לצסק"א כשגם עם ג'נטילה היא לא נחשבה לקבוצת הגנה מהטופ. לאט לאט הקבוצה חוזרת לממדים האפורים שאפיינו אותה בשנים האחרונות.

הימור: הקו הקדמי הרוסי ימחק את מקלין וראדוליצה. דה קולו ומילוש ידאגו להתקפה וסנדרס יקלע בדו ספרתי שלא יעזור לאף אחד. צסק"א קליל.

ריאל מדריד (3-7) – ז'לגיריס קובנה (6-4)

לא כוחות על הנייר אבל בשבועות האחרונים מצליחים בליטא להוציא מים מהסלע ולאסוף ניצחונות כולל כמה מרשימים למדי. ריאל מדריד מגיעה לאחר ההפסד על הקשקש בטורקיה ותרצה להוציא עצבים, לא בטוח שזה ילך לה בקלות.

פאבלו לאסו מנסה רוטציות מרוטציות שונות אבל הבסיס עדיין נשאר בבירת ספרד: יול מוביל, לצידו רודי לאט לאט ראנדולף ושחקנים אחרים יכולים לבלוט לידם לפי מתן חסדו של לאסו. ככל שעוברת העונה ראנדולף הופך לקלע השלישי בחשיבותו בקבוצה והערב יהיה לו תפקיד גדול מול הפוורדים הליטאים. על ג' סי קרול תוטל הערב מלבד המשימה ההתקפית המשימה ההגנתית בשם לאו ווסטרמן שיכול להתעורר בכל רגע. ריאל עדיין קבוצה טובה בהרבה מז'לגיריס, בטח בצד ההגנתי ועם היא תתן אפילו קצת פחות מההגנה שהיא נתנה שבוע שעבר קשה לראות מה ז'לגיריס יכולה לעשות. ובכל זאת, ריאל תצטרך יותר מיול ורודי ויותר עזרה מהספסל הערב בהתקפה כדי לנצח.

ז'לגיריס מצליחה לא רע לאחרונה ומספקת לנו שחקנים בולטים חדשים כל שבוע  שבכנות, לא הרבה ידעו שהם משחקים ביורוליג לפני. הקבוצה מצליחה לעצור קבוצות הגנתית להעלות את האחוזים ולמצוא דרכים לניצחון. מי יודע, אולי אילו השופטים שנואי שאראס שהחליטו לשחרר. מווום ברוק מוביל את ז'לגיריס עם 13 ולצידו פאוליוס יאנקואס שבולט בשבועות האחרונים. למרבה ההפתעה, שתי הקבוצות קולעות באחוזים דומים ומורידות אותה כמות של ריבאונדים מה שעשוי לעורר תקווה למפגש שקול. ההגנה כמובן, היא שעושה את ההבדל ופה תבחן ז'לגיריס המתעוררת הערב.

הימור: אם תשאלו אותי הולך להיות יופי של משחק. ריאל תנצח בסוף, אבל תתן הרבה ממה שיש לה בשביל זה.

אנדולו אפס (5-5) – FC ברצלונה לאסה (5-5)

קרב נפלא על הנייר. ברצלונה חזרה מהקבר שבוע שעבר והוכיחה שהיא עדיין כאן. אנטה טומיץ' נתן משחק מצויין, טייריס רייס לא לקח את כל המשחק עליו  וההגנה המשיכה להיות טובה. למשחק אחד ברצלונה נראתה כמו קבוצת כדורסל. בצד השני אנדולו לוהטת. בשבוע שעבר היא הוכיחה שוב את המגוון ההתקפי שלה בניצחון בתל אביב כשגם ההגנה לא יציאה נפסדת. סוללת הפוורדים והסנטרים של אפס עשויה גם הערב לעשות צרות לקו הקדמי הרך של ברצלונה.

על מי אנחנו מדברים? דריק בראון, דסטון, הורטל, תומאס ועוסמאן כולם מספקים ספרות כפולות כשהקבוצה כולה קולעת באחוזים טובים לשתיים וסבירים לשלוש (מה יקרה בהתקפה שלהם שהם יתחילו לקלוע כמו שצריך?). הורטל היה חלש שבוע שעבר וזו הזדמנות טובה בעבורו לחזור לעניינים. כמו שאמרנו גם השבוע נראה את הצמד בראון את האניקט בפעולה מתחת לסלים ורחוק מהם כשהם ינצלו את הרכות של חלק משחקני הקו הקדמי הספרדי ואת הכבדות של אחרים. אפס צריכה לרוץ מול בארסה שלא קולעת הרבה העונה ומנצחת בסקור נמוך בד"כ, יש לה את הכלים לרוץ וגם לנצח את המשחק הזה ואם ההגנה תראה כמו שבוע שעבר, זה יהיה רק בונוס.

ברצלונה התעוררה שבע שעבר ומעניין יהי לראות האם יהיה המשך. טומיץ' לא נותן כל ערב בשנה ומשהו האחרונות 16 נקודות בדאבל דאבל ואלכסנדרוב גם הוא עוד בירח הדבש של הפריצה שלו. בסוף, הקבוצה זקוקה מאוד לטיריס רייס שיקלע יותר מ10 הנקודות שקלע שבוע שעבר. אם יהיה משחק טוב של רייס ושל כמה שחקנים בולטים לצידו בשילוב ההגה הטובה שיש לבארסה מתחילת העונה, בארסה יכלה לקחת את המשחק הזה עד לקצה. אני מודה, קשה לי לראות את זה קורה.

הימור: ניצחון מלהיב לאפס. מאזן חיובי ראשון העונה והשתלבות בטופ אייט. מישהו זוכר את ימי המאזן 4-1?

 

9 בדצמבר

 

פאנתייניקוס אתונה (5-5) – גלאטאסריי אובדנק איסטנבול (7-3)

יש קבוצות במשברון שמקבלות את צסק"א יש שמקבלות את גלא. התמזל מזלה של פאו ושבוע לאחר התבוסה בברצלונה היא פוגשת בבית את גלא למשחק קליל בעבורה.

בשבוע שעבר פאו נראתה נורא בהתקפה בעיקר בגלל הבעיה החוזרת ונשנית שלה, אי היציבות של הזרים. קי סי ריברס סינגלטון ופלדין חייבים לקחת על עצמם יותר בהתקפה לצד קלאת'ס ועוד לא הזכרנו את החבר בורוסיס. מול הקו הקדמי החלש והקצר של האדומים מטורקיה בורוסיס צריך לנצל את מלוא יכולותיו וכך גם סינגלטון ומעניין יהיה לראות את השימוש שיעשה בהם קלאת'ס. דו קרב מעניין בין קלאת'ס הלא רע בכלל לבין גולר, שחקנים שמזכירים אוד אחד את השני בסגנון המשחק ובממוצעים (קלאת'ס טיפה טוב יותר). אמרנו זאת רבות, הפוטנציאל של פאו בשמיים ואם היא רק תצלח להיכנס למוד התקפי מעטות הקבוצות שיכולות לה, גלא וודאי לא אחת מהם.

בגלא ככה ככה. דנטמון וגולר מובילים את הקבוצה שמידי פעם בלייק שילב ומיקוב קופצים לביקור ובולטים. עדיין הקבוצה היא הקבוצה ההתקפית הכי פחות טובה במפעל וההגנה שלה היא עדיין גבינה שוויצרית. עם נתונים כאלה, באואקה זה יהיה קשה מאוד. אני לא מרגיש שיש צורך להרחיב יותר. (רק אומר: פלייס לא מביא יותר מידי העונה, אם הוא אכן יבלוט הסיפור יהיה שונה. לא קיצונית שונה אבל שונה).

הימור: פאו, אבל אני לא בטוח שכל כך בקלות ולא, זה לא יהיה בזכות משחק טוב של גלא.

אולימפיאקוס פיראוס (4-6) – יוניקס קאזאן (7-3)

שבוע שעבר פירקה קאזאן את מילאנו והראתה שיש לה מה למכור השנה במפעל. משחק מעולה של קית' לנגפורד לצד משחק טוב של פרחובסקי וסוף כל סוף משחק קבוצתי הביאו לרוסים מאה נקודות כשההגנה שלהם עוצרת את מילאנו על 79. היכולת הזו תעמוד למבחן בחוץ מול קבוצה שנצחה בהתעלות מנטלית את דרושפאקה בחוץ ורוצה לחזור ולדבוק בדבוקה העליונה של הטופ אייט.

דו קרב ענקים בין לנגפורד לספאנוליס מצפה לנו הערב. כנראה שלנגפורד יקלע יותר אך האם הוא ימסור יותר? (או אפילו דומה?) האם הוא יעזור לקבוצה שלו? אילו שאלות קריטיות להצלחה של קאזאן. ראוי לציון גם קווינו קולום שמספק את הסחורה בשבועות האחרונים את קוטי קלארק עם 13 נקדות ו7 ריבאונדים ואת אנטון פורקנשוב הוותיק. יש קבוצה בקאזאן, מי היה מאמין. לצד השאלות ששאלנו מקודם צריכה להשאל שאלת ההגנה. לצד משחקים בהם חנקה יריבות היו יותר מידי משחקם בהם המשחק הפך לקית' לנגפורד נגד העולם בהתקפה, נחשו האם קאזאן נצחו או הפסידו את המשחקים הללו.

באולימפיאקוס כבר שבועיים רצו שספאנוליס לא מופיע וזה לא טוב. גם הזרים עוד לא מובילים התקפית ושבוע שעבר ההובלה נפלה על הכתפיים המקומיות מנצ'ריץ' ופרינטזיס. נתון מדהים קובע שרק שני שחקנים קולעים בספרות כולות באולימפיאקוס. נכון, בתמורה, הרבה מאוד שחקנים קולעים מעט נקודות אבל זה מצב לא בריא בו אין לקבוצה סקורר אליו היא יכולה ללכת כדי לייצר נקודות ובימים בהם ספואנוליס מתקשה הקבוצה בצרה מבחינה התקפית. בנוסף, 35 אחוז לשלוש זה לא נתון שקבוצה שחולמת פיינל פור יכולה להרשות לעצמה, בשום סרט שהוא ולא משנה כמה הגנה שלה טובה (והיא יחסית טובה).

הימור: קשה אבל אני אלך עם ההפתעה של המחזור. קאזאן מדהימה את אולימפיאקוס בחוץ.

באסקוניה וויטוריה (4-6) – דרושאפקה דואוש איסטנבול (5-5)

יופי של משחק בספרד. אל הסגל עתיר הכוכבים שלה הוסיפה באסקוניה את פריג'יוני שעוד לא ידוע האם ישחק המחזור ואם כן כמה. גם בלעדיו, שיין לארקין לקח את הפיקוד מאז היחלשותו של ברנייני כשהוא נעזר בשנגלייה האנגה ובשבועות האחרונים ביונאס וויטג'מן עם 12 נקודות ו7 ריבאונדים. גם ברנייני אותו הצגנו כנחלש נותן 12 נקודות בערב (אבל יכול לתת 20). הגנה של באסקוניה מובילה את המפעל בחטיפות ומסוגלת לעצור שלל שחקנים בשלל תפקידים. הערב האתגר מול דרושאפקה, לה יש מוביל התקפי כמעט בכל עמדה, יהיה לא קל.

דרושאפקה היא עדיין קבוצה שקשה להגדיר. קלייבורן בשבועות האחרונים נותן את משחקי חייב וונמייקר עדיין יציב אך קולו של ווילבקין נדם בשבועות האחרונים וגם ג'יימס אנדרסון נחלש. ועדיין, עם 40 אחוז קבוצתיים מהשלוש ושלל שחקנים מעל ל45 אחוז דרושאפקה היא עדיין קבוצת התקפה מסוכנת. אם תתן לה לזרוק, יש סיכוי טוב שתפסיד את המשחק מהר מאוד. מאידך, החולשות המנטליות שלה פוגעות בה שבוע אר שבוע ועוד לא ראינו כמעט משחקים בהם היא היית מרוכזת כל המשחק, ההפך הגמור מהיריבה שלה  שרוב המשחקים מציגה משחק מפוקס.

הימור: באסקוניה חזקה יותר לטעמי מדרושאפקה גם מבחינת הכלים וגם מבחינה מנטלית. ניצחון ספרדי, הבלאטים נופלים למאזן שלילי.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מכבי לצערי כל כך לא מאומנת כל כך גרועה ועלובה פשוט מרגיז .
    16 לגרמנים במחצית שמריח כמו 30 .
    מכבי מזה לא תחזור ואם היא לא תחזור היא נכנסת לבור ענקי מאד .
    הדר עלה לו משהו לראש ובכל מקרה הוא לא בשל עדיין לאמן קבוצה שכזו.

  2. מכבי מפסידה שני משחקי בית שהיו די מאסט בשבילה, התקפה ממשיכה להיות שכונתית ולהתבסס על משחק יחידני של הצמד גאודלוק-ווימס, במשחק מסוים זה הולך ובאחר פחות כשיטה זה פחות מוצלח כנראה ובעיקר מעלים יותר מדי פעמים את הדבר הכי יציב ובטוח במכבי וזה דווין סמית ואת אלו שניזונים על המשחק הקבוצתי כמו סילי או אייברסון.. ההגנה מצד שני פשוט מביכה, כל פיק אנד רול בסיסי מוביל לטיול בתוך הצבע או זריקות פנויות מבחוץ, מכבי לא מצליחה לייצר פתרונות לזה.
    אגב מי שראה לאורך העונה את באמברג לא כל כך מופתע ממה שראה היום,נכון שהיא בתחתית הטבלה אבל מתוך 8 ההפסדים שלה משהו כמו 5 היו בין נקודה לארבע מבחינת הפרשים. בניגוד למכבי הם דווקא קבוצה מאורגנת שמוציאה כמעט בכל משחק את המקסימום מהכלים העומדים לרשותה ומנצלת את מה שנותנים לה בראשות העוגן שלה שגם היום פירק את מכבי ניקולה מלי.
    למכבי נשארו בסיבוב הזה 4 משחקים מתוכם 1 מול צסק"א שכנראה היא תפסיד ,אחד מול הכוכב שהיא תצטרך לנצח ושני משחקים מול באסקוניה והבלאטים שאם לא תיקח 1 מהם היא מסתבכת קשות,
    כמו שזה נראה כרגע לא מופרך שמכבי מסיימת את הסיבוב במאזן שלילי של 6-9 שיהיה עבורה מאוד בעייתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט