היום לפני 32 שנה: אחת מהפתעות הטניס המהממות ביותר / מנחם לס

ההפתעה היתה כה אדירה, עצומה, ומטמטמת חושים שאפילו אני זוכר את תדהמתי כששמעתי שזה קרה.

הייתי אז בשנת שבתון בישראל. גרנו בבית ינאי בבית שכור ממש על שפת הים, השלמתי מחקר שהתחלתי בארה"ב ולימדתי קורס במכון וינגייט (וקורס לארגומטריה בטכניון) כשלפתע מתפרץ לכיתה תלמיד המכון שהיה גם בסגל נבחרת ישראל בטניס וצועק "מנחם, הלנה סוקובה ניצחה את מרטינה נברטילובה באליפות אוסטרליה!".

אני זוכר את השוק. בשנת 1984 היתה רק שחקנית אחת – מרטינה. לכריס אוורט היה אז OFF YEAR ומרטינה  הפסידה משך כל השנה רק מץ' אחד. היא הגיעה למלבורן אחרי 6 אליפויות אוסטרליות רצופות. הגמר המסתמן היה בינה לבין כריס אברט, ואותה מרטינה ניצחה 5 פעמים בשנה זאת.

סוקובה הצעירה בת ה-18  ניצחה 6-1, 3-6, 5-7 כשהיא חובטת הגשות שלמרטינה לא היתה תשובה להן. מרטינה היתה מפסידה אדיבה מאד כשאמרה בסוף: "שיחקתי הכי טוב שיכולתי, אבל זה כנראה לא היה היום שלי".

למרטינה היה זה הפסד ראשון אחרי 74 נצחונות רצופים, שבלעדיו, ועם עוד ניצחון אחד בגמר, היא היתה מסיימת שנה שלמה (CALENDAR YEAR) עם רק הפסד אחד, וכמובן גראנד סלאם אחרי שניצחה את צרפת, וימבלדון, ויו אס אופן.

סוקובה הצעירה עלתה בחודשים האחרונים מדרוג של 56 עד מס' 9, אבל היא היתה עדיין אלמונית ובלתי ידועה, והפסד זה של מרטינה נחשב על ידי רבים עד היום כהפתעת הטניס הגדולה ביותר.

ללא מרטינה, כריס אברט לויד ניצחה את סוקובה בגמר בשלוש מערכות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. אני לא יודע אם זה רק אני או גם היסטורית אבל אני זוכר שנברטילובה הייתה הידוענית הראשונה שהכרתי שיצאה מהארון….
    אח
    איזו תקופה מהפכנית לחיות בה 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט