השלמת הבנייה מחדש של ההורנטס/רועי ויינברג

אחד הפרוייקטים המבטיחים ביותר שהיו בתחילת העונה זה ניו אורלינס הורנטס. אריק גורדון המבטיח, ראיין אנדרסון-השחקן המשתפר שהגיע מאורלנדו, והבחירה הראשונה בדראפט אנטוניו דיוויס. למרות זאת, כרגע ההורנטס במקום האחרון במערב עם המאזן העלוב של 29-14. הם באמצע הבנייה מחדש, אבל הם עדיין לא סיימו אותה. כיצד יצליחו לסיימה? בפנים.

***

דו"ח מצב-ניו אורלינס

לפני שניגש לבנייה מחדש, צריך לעשות דו"ח מצב של ההורנטס-ניתוח החמישייה, השחקן השישי, הספסל והסגל המקצועי:

רכז-גריוויס ואסקז. ואסקז הוא אחת מנקודות האור של ההורנטס, ומרכז אנונימי הוא הפך לאחד השחקנים הלא מוכרים הטובים בליגה, עם 14 נקודות ו-9.1 אסיסטים למשחק.

גורדון
גורדון. ירד מ-22.3 נקודות למשחק ל-17.

קלע-אריק גורדון. 17 נקודות למשחק, ב-39.9% מהשדה ו-32.1% מהשלוש. הנתונים טובים, אבל ב-2010/11 הוא קלע 22.3 נקודות למשחק, וציפו ממנו (בן 24), רק להשתפר מנתונים אלה. כפי שאתם רואים, הייתה ירידה חדה. מדוע? אני חושב שזה בגלל שהוא היה סייד קיק בקליפרס, והוא לא מספיק טוב דיו כדי להיות השחקן הראשי.

סמול פורוורד-אל פארוק אמינו. גם הגיע בטרייד של כריס פול מהקליפרס, וקולע 8.1 נקודות עם 7.4 ריבאונדים למשחק. אלה נתונים סבירים, אבל שחקן חמישייה אמור לקלוע בדאבל פיגרס. שחקן סימפטי, אבל לא מספיק טוב כדי להיות פותח בקבוצת פלייאוף.

פאוור פורוורד-אנטוני דיוויס. כרגע האכזבה הכי גדולה בהורנטס. הבחירה הראשונה בדראפט האחרון קולע 13 נקודות עם 7.8 ריבאונדים, וציפו ממנו לנתונים של דאבל-דאבל כל לילה. סביר להניח שזה יקרה בנקודה מסוימת, אבל כרגע הוא רחוק מאנטוניו דיוויס של המכללות (14.2 נקודות ו-10.2 ריבאונדים).

סנטר-רובין לופז. כמו פארוק אמינו, תחליף זמני בעמדת הסנטר. משחק 25 דקות וקולע 11 נקודות עם 5 ריבאונדים. זה נחמד, אבל סנטר פותח צריך לשחק יותר, ולתת יותר תפוקה.

שחקן שישי-ראיין אנדרסון. משחק באותה עמדה של דיוויס, וכך 2 שחקנים מוכשרים לא מנצלים את היכולת שלהם במלואה. הוא נותן מספרים טובים, עם 16.9 נקודות ו-6.7 ריבאונדים למשחק.

שאר הספסל-סמית' ורוברטס, הרול פליירס של ההורנטס, לא רעים. היחיד שמאכזב זה אוסטין ריברס, שעדיין לא מצא את עצמו באנ.בי.איי וקולע 6 נקודות ב-24 דקות. כל שאר הצוות עושה פחות או יותר את מה שציפו ממנו.

צוות המאמנים-מונטי וויליאמס מאמן את ההורנטס זמן ממושך, וזו עונתו השלישית בתפקיד. צוות העוזרים הנרחב שלו נמצא איתו (ברובו) מאז התמנה לתפקיד.

***

איך משלימים את הבנייה מחדש של ההורנטס?

גיי
גיי. הייתם רוצים לראות אותו בניו אורלינס?

כרגע לניו אורלינס יש רק 3 שחקנים שהם צריכים להשאיר לטווח רחוק-גריוויס ואסקז, אריק גורדון (אולי יחזור ל-20 למשחק עם מאמן אחר), ואנטוניו דיוויס. ההורנטס צריכים חיזוק בסמול פורוורד, סנטר, והספסל. כל בעיה צריכה מיקוד, ופיתרון משלה:

ראשית, החלפת מאמן. וויליאמס מאמן טוב, אבל לא מסתדר עם הסגל הקיים. 29 הפסדים מתוך 43 משחקים זה נתון נמוך, ויתכן והוא לא ימשיך. אם כן, וזה אפשרי, אז צריך לשנות את השיטה והסגל של הקבוצה.

שנית, בעיית הסמול פורוורד. אפשר לפתור את הבעייה בטרייד. אל פארוק אמינו+רובין לופז+ראיין אנדרסון+בחירות דראפט תמורת רודי גיי או דני גריינג'ר. שני הטריידים עובדים כלכלית.

ישנה גם בעיית הסנטר. יש כמה סנטרים טובים שיהיו זמינים בקיץ, ושווה להורנטס לנסות להחתים אחד מהם (אנדרו ביינום, ניקולה פקוביץ', אפילו הווארד שלא האריך חוזה בלייקרס). הוא יוסיף הרבה לחמישיית ההורנטס, ותוכל להיות להם קבוצה טובה.

הבעיה האחרונה, היא בעית הספסל. אפשר להמשיך לתת לאוסטין ריברס אשראי גדול, ולקוות שהוא יתחיל לממש אותו. עוד פתרון, יותר ריאלי, זה לבחור גארד מוכשר בדראפט ולתת לו להיות השחקן השישי, יחד עם ריברס (15 דקות לכל אחד, במקום 25 לשחקן שישי ו-5 דקות למחמם ספסל).

***

לסיכום, ההורנטס באמצע תהליך הבנייה מחדש. הם יוכלו להפוך לקבוצת פלייאוף עם צעדים חכמים (אלו שהצעתי), והרבה סבלנות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. להורנטס יש טונות.פונציאל. אני מרגיש שהמאמן לא במקום. הם משחקים כדורסל מבולגן, בלי הנעת כדור מספיק ובלי ניצול מירבי של החמישייה שלהם. מאמן וותיק ומנוסה יותר יסדר לצעירים ת'ראש קצת. ואם יהיה סטאר איכותי באמת.כמו גיי או גריינג'ר הם יהיו מאוד מסוכנים.

    מה נסגר עם השם שלהם? מחליפים?

  2. ההורנטאס , עם סגל סביר.
    שוק קטן , יתקשו להחתים כוכבים וללכת על גרינגר אחרי הפציעה הימור גדול מידיי.
    תוספת של בחירת דראפט טובה בתוספת להתפתחות של החד גבה תצעיד את הקבוצה קדימה .
    משחקים בקונפרנס מאוד קשה עם 3 הטקסניות וממפיס.
    לא צריך 3 סופר סטארים בקבוצה.
    החד גבה צריך להתפתח ויחד עם ווסקאז , גורדון , אנדרסון ובחירות דראפט נורמליות , פלוס מאמן ( נייט מקמילן ? ) יוכלו לגרד את הפליי אוף.

  3. ואסקז נהדר.
    משחק בסגנון מאד יחודי. הוא יותר שלם מהרבה מהרכזים שראיתי ואין לי מוסג איך הוא נעלם לי מהעניים עד היום.
    לגבי החדגבה- הוא מאד צעיר והממוצעים יפים. נדירים מאד המקרים בהם שחקן גבוהה מגיע וישר ניהיה מר 20 10 פעם אחרונה שזה קרה לדעתי זה עם טימי ולפני זה עם האקים ושאקיל.
    וזה גם בתקופה אחת שבה רוב השחקנים הגבוהים עשו כמה שנים במכללות לפני שהצטרפו לליגה.
    לגבי הקבוצה בכללי , יש שם כשרון אבל מה שמבק כתב נכון המערב מאד עמוק וקבוצות שוק קטן צריכות לעבוד מאד נכון כדי להצליח.
    אוקלהומה, סאן אנטוניו וממפיס עושות את זה, אבל זה בערך 3 קבוצות מתוך חצי ליגה .

  4. קבוצה שעוד 3 שנים תתחיל להביא תוצאות.
    תנו להם לרוץ כמה שנים ביחד (בע"ה בלי פציעות) ותראו את הערך שלהם.
    דיוויס כרגע משחק 4 ולכן אנדרסון על המשבצת של לופז כפי שאפשר ללמוד ממספר הדקות המועט שלו (לופז).
    לאנתוני יש פוטנציאל של צ'אנדלר+ . אנדרסון הוא גבוהה עם קליעה טובה מבחוץ (סחב שנה שעברה את אורלנדו לפלייאוף). גורדון הולך להיות אחד מ-5 הגארדים הטובים הליגה. פארוק שחקן טוב, צריך לעבוד על יציבות. ואסקז תותח, וגם לופז הינו סנטר שיתפתח עוד שנתיים לדמות מאיימת בצבע. אם לא יעשו טרייד נמהר והגארדים מהספסל יממשו את הפוטנציאל זו תהיה קבוצה טובה מאד.

  5. כרגע הם עושים את הדבר הכי נכון להם, להריץ קבוצה של צעירים שתקבל בראש ותתחשל, כאשר בדרך הם מרוויחים בחירות דראפט איכותיות.
    אני ממש לא אתפלא אם הם יבחרו את אחד מהסנטרים שיוצאים לדראפט הקרוב(נואל יוכל לתת להם עוד גבוה אתלטי עם חוש מפותח בהגנה, או קורי זלר הצעיר שיכול לתת מאסה וקליעה סבירה מחצי מרחק).
    ראינו שהמודל הזה עבד לOKC, אולי בקרוב גם בארץ הג'אז?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט