הטור של לס מדייטונה ביץ' ליום א': האם דרון ויליאמס הוא סחורה מקולקלת "?

עוד משחק, וכנראה עוד הפסד (הרוקטס מובילה עתה ב-13)

 

האם דרון ויליאמס הוא סחורה שחוקה?

 

אני לא מדבר על דרון ויליאמס האוכל מאמנים כמו שאתם אוכלים גרעיני עפולה במשחק מכבי חיפה – בית"ר י"ם.

אני לא מדבר על דרון ויליאמס ששיחק עם כל הפרי אג'נסי כאילו היתה המחלקה האישית שלו, עד שהחליט לאן הוא הולך לשחק.

אני לא מדבר על דרון ויליאמס שהעמיד תנאי לג'רי סלואן לשחק "חצי מגרש", ואז לאברי ג'ונסון להעתיק את 'המשולשים' של הלייקרס כשהציר הוא ברוק לופז, מבלי שהיה לו חצי אונקייה של מושג מה זה "המשולשים" (בינינו, אם לפיל ג'קסון לא היה מושג מה הם, אז איך שלדרון יהיה?)?

אני לא מדבר על דרון ויליאמס שאמר שהוא מרגיש שתפקידו הוא להמשיך במסורת של מיקי מנטל, ג'ו נמת', וולט פרייזר ולהביא 'כוכבניות' לתפוח הגדול.

 

אני מדבר על דרון ויליאמס, שחקן הכדורסל של הנטס. הוא משחק 37 דק' למשחק. קולע 16.8 נק' למשחק (ישנם 18 פוינט גארדים הקולעים יותר) ב-40% דיוק, עם 32% מה-3, ומחלק 7.7 אסיסטים עם 3.3 ריב', וכבר 12 משחקים שהוא לא היה השחקן המצטיין של הנטס. הוא היה צריך להיות הכוכב הנוצץ של האולם החדיש והנומץ בכל הליגה, ועד עתה הוא כוכב דועך כאילו כל הכדורסל הנהדר שפעם היה לו – אבל איפהשהוא בין קוני איילנד לפלטבוש אבניו.

 

ה-DROPOFF במשחקו הוא לא יאומן ממש.  תראו, הבנאדם בן 28.  יש לו חוזה ל-5 שנים על 98 מיליון. הוא בטופ של הפוטנציאל הגופני והפיזיולוגי, ויש לו מכרה זהב שנתנו לו כבור זה. הוא צריך להיות האדם המאושר והמסופק בעולם, עם חובה גדולה לקבוצה ולעיר כולה ששמו את כל תקוותם בו. כן, הוא היה צריך להיות המיקי מנטל והג'ו מונטנה, והוולט פרייזר החדש של העיר.

 

במקום זה הוא כמעט מסריח את הפארקט. לא הייתי אומר שהוא משחק כאילו הוא בעשירון ה-50 התחתון של הפוינט גארדים, אבל הוא לא רחוק הרבה מזה. אני יכול עתה, כאן בדייטונה ביץ' כשלפני הים הגדול מואר ע"י ירח בגודל של ככר דיזינגוף, לספור 10 פוינטים בליגה שהם הרבה יותר יעילים ממנו, ועוד עשרה שהם יעילים לפחות כמוהו.  הקליעה שלו, ניהול המשחק שלו, השפעתו על שחקני הנטס האחרים – הכל בירידה משמעותית מטה.

 

לפני שנה היתה לו בעייה רצינית במפרק כף היד. הוא עבר ניתוח. היה עליו לנוח ולעשות ריהביליטציה כך שיבוא מוכן לעת שהליגה תיפתח. מה הוא עשה במקום? טס לטורקיה לשחק קצת כדורסל, לאכול שיש-קבב, ולרקוד עם רקדניות בטן טורקיות.

 

בג'אז הוא קלע 47%. בנטס 40%. בג'אז הוא קלע 36% מה-3. עתה 32%. עם הג'אז, היו לו 212 משחקים של דאבל-דאבל ב-439 משחקים. בנטס היו לו 38 משחקי דאבל-דאבל ב-107 משחקים. תעשו את ה-RATIO ותגיעו לאותה מסקנה כמוני. ביוטה בארבע העונות האחרונות, הוא ישב על 9.3 אס' למשחק. עתה 7.7.

 

מישהו כתב שהיום דרון ויליאמס הוא מכונית פרארי עם מנוע דפוק. אני מסכים. והצרה היא שהנטס תקועים איתו לטוב או לרע.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני חושב שנצטרך לשפוט אותו בפלייאוף. הוא בהחלט בעונה לא טובה עם קבוצה לא יציבה. אבל כולנו יודעים מה היכולות שלו, כולנו יודעים שכבר 2 קמפיינים הוא משמש כרכז מחליף של נבחרת ארה"ב (כך שע"פ המאמנים הוא לא בעשיריון התחתון, אלא בעשיריון העליון).
    די להיזכר בפלייאוף שלו עם בוזר, אוקור, קירילנקו וברואר כדי להבין את הפוטנציאל של רכז מחונן עם הנתונים הפיזים שלו, אגב, לדעתי באותה עונה הוא היה עדיף על כריס פול, דבר שהיום נראה אבסורדי בהתחשב במצב של שניהם.

  2. כן גם אותי הוא מאכזב העונה למרות שיש לו הברקות מדיי פעם. בגדול תמיד החזקתי מדרון וויליאמס רכז על וכל פעם אני מצפה לראות אותו מתפוצץ ומשחזר את העונות שלו מיוטה וסוחב את הנטס ולצערי זה לא קורה. העמידו לו אחלה של קבוצה ואתה מצפה שהוא יפרח אבל כנראה שג׳ו ג׳ונסון לוקח לו הרבה פעמים את הכדור מהיד ולא נותן לו לבוא לידי ביטוי מספיק כי גם הוא סוג של מנהל משחק. בכל מקרה צריך לחכות לפלייאוף ולראות. אגב לופז הזה נראה מעולה, נורא טכני ומשחק חכם ונראה מאוד מלוטש, אבל גבר!! קח ריבאונד אתה 7 פוטר פור גד סייק!! 

    1. ג'ונסון לא לוקח לו את הכדורים. ג'ונסון בקושי מייצר לעצמו מצבי זריקה, מייצרים בשבילו עם תנועה די חכמה והנעלת כדור מהירה

  3. אין הצדקה ליכולת שלו , בטח לאחוזים מהשדה.
    הוא פוינט גארד גדול וחזק – הייתי רוצה לראות אותו מוריד שחקנים לפוסט ואולי בעקבות כך הולך יותר פעמים לקו.
    מצחיק שעד לא מזמן הדעות היו חלוקות לגבי מי הפוינט גארד (הטהור) הטוב בליגה – היום כבר אין עוררין שפול הוא ה
    Floor general
    הטוב בליגה – ולאו דווקא בגלל היכולת כי דרון לא נופל ממנו , זה כנראה בגלל הדרייב והתשוקה למשחק של פול שבקושי קיימת אצל דרון.

  4. הירידה הכי משמעותית היא בכמות הסוכריות למשחק
    ירידה מ 10.5 ל 8.7 בעונה שעברה ל 7.8 בלבד העונה , למרות שהשחקנים סביבו טובים יותר.
    הבן היה בדרים טים פעמיים ברציפיות , משחק כמו שחקן בן 34
    הוא הגיע לשיאו מוקדם מידיי , בגיל 22 בלבד סחב את יוטה עד לגמר המערב ומאז לא עבר סיבוב שני. הוא דועך מעונה לעונה.
    מבחינת מניהגות מגיע לו ציון 0 עגול , דאג לפטר 2 מאמנים , למה שמאמן יגיע לנטס אם דרון ווילאמס עלול לגרום לפיטוריו בכל רגע נתון.

  5. הוא לא מנהיג והוא מתדרדר כמו ש MBK אמר, כאילו הוא בן 34.
    עדיין שחקן מצוין ולדעתי הירידה ב"סוכריות" זה בגלל צורת המשחק בנטס שהרבה פחות מבוססת עליו כבר, אלא על הנעת כדור קבוצתית.
    ביוטה בודדו אותו או בפיק אנד רול עם בוזר או פשוט בבידוד, והוא הלך לסל ואם באה העזרה הוא הוריד אסיסט טוב. בנטס הם לא צריכים את זה, ולדעתי דרון הילדותי מתבאס מזה ומכאן יורדת הרמה שלו.
    חבל, שחקן שמאוד אהבתי. זריז כל כך ובעל שליטה בכדור אבסולוטית וסטפ-בק מדהים

  6. מנחם, שמעת מה הולך בבית"ר ירושלים?
    ארקדי גיאדמק, בעלי הקבוצה, רוצה להביא לקבוצה צמד שחקנים מהקבוצה הצ'צ'נית טרק גרוזני, בחינם, עקב הסכם שיתוף פעולה של גרוזני ובית"ר.

    הקטע הוא-צמד השחקנים האלה מוסלמים. יש עכשיו בלאגן שלם שם.

    1. ארקדי רוצה להביא את שני הצ'צ'נים רק בגלל עסקים שלא קשורים לכדורגל.
      לא צריך להתמם. יש לו עסקים שם בצ'צניה וזה זמן טוב להתחנף.

  7. אני אומר כבר הרבה מאד זמן שוויליאמס זה לא אותו סופרסטאר שכולם דיברו עליו בנשימה אחת עם כריס פול.

    יש שתי תירוצים סבירים לירידה ביכולת שלו העונה –

    1. השיטה של אייברי ג'ונסון ששונה מהותית מזו שדרון שיחק בה בעבר והקשתה עליו להתבטא (דברים נראים קצת יותר טוב מהבחינה הזו עם קרליסימו), ולזה אפשר להוסיף את הנוכחות של ג'ו ג'ונסון – שחקן של בידודים ואחד על אחד, שלא ממש מאפשר לרכז לידו להתבטא – וזו לאו דווקא טענה כלפיו אלא עובדה.

    2. הפציעה בכף היד, שבהחלט יכול להיות שהיא אחראית לירידה באחוזי הקליעה של וויליאמס.

    ועם כל זה, השורה התחתונה היא שחקן טוב מאד, אבל רחוק מהכוכב שהיה, או אפילו מלהיות אולסטאר לגיטימי בליגה, אז נכון לרגע זה ועד שלא יוכיח אחרת (אולי יחלים מהפציעה ביד) – זה הערך האמיתי שלו, והנטס בהחלט צריכים לשקול אם 4 שנים נוספות איתו במשכורת מקסימום זו הדרך הכי טובה שלהם לבנות קונטנדרית – כשיש רכזים כמו לאורי בליגה למשל, עם משכורת של 6 מיליון…

    בנוסף להכל, הוא גם נראה לי קצת כבד במשקל, הוא בן 28, ואם לא ייקח את עצמו בידיים, אני באמת לא בטוח שיוכל לחזור לדרגת הכוכבות של ימי יוטה.

  8. הכתבה הזאת נכונה לימי אייברי גונסון, מאז חלופת המאמנים מדובר על די וויל אחר. שחקן מצוין שהוביל את הנטס יחד עם לופז וגונסון למאזן הכי טוב בינואר.
    מי שחושך יחסית הוא גרארד וואלאס.
    די וויל עדיין בחמישיה הפותחת של הפוינט גארדים בליגה, אל תשכח מנחם שהוא לא משחק כמו קיירי אירוינג בקבוצת פח אשפה אלא בקבוצה טובה !! ברור שהסטטיסטיקה האישית שלו נפגעת מזה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט