אירועי דיומא – 03.12.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 14:

14:30-מנצ'סטר סיטי-צ'לסי (ספורט 2). המשחק המומלץ של היום #1: איזו דרך מצויינת לפתוח את השבת. צ'לסי ממשיכה בדהירה המטורפת שלה בפסגה עם שבעה נצחונות רצופים. הכחולים יכולים להיות מעודדים מהדרך בה ניצחו את טוטנהאם במחזור הקודם, כאשר הראו אופי לאחר שהיו בפיגור מול השכנה הלונדונית. גם סיטי המארחת (במקום השלישי במרחק נקודה מצ'לסי) מקווה שהמשבר שפקד אותה לפני מספר שבועות מאחוריה, והיא סופרת כבר שני נצחונות רצופים. אצל הסיטיזנס קווין דה ברוינה, אחד מהגורמים העיקריים בהצלחת הקבוצה העונה, צפוי לחזור להרכב.

16:30-טוטנהאם-סוונזי (פריצות בספורט 2). "ברכות" לטוטנהאם על הפסדה הראשון העונה, בדרבי מול צ'לסי, הפסד שהוריד אותה למקום החמישי בטבלה. גם לפני ההפסד, התרנגולים לא ממש שכנעו, כאשר הצליחו להשיג ניצחון בודד מאז אותו ניצחון מרוחק על הסיטי. טוטנהאם יכולה להיות מעודדת מהחתימה של כוכבה, הארי קיין, במדי הקבוצה לשש שנים נוספות, ומהעובדה שהקבוצה החלשה שמולה נמצאת במקום הלפני אחרון.

19:30-ווסטהאם-ארסנל (ספורט 2). לארסנל היה שבוע של רגשות מעורבים, כאשר מצד אחד הצליחה לשמור על מקומה בצמרת עם הניצחון המשכנע על בורנמות', אך מצד שני הודחה בגביע הליגה ע"י סאותהאמפטון. למרות הניצחון, הקבוצה חורקת בשבועות האחרונים, לא מעט בגלל מכת הפציעות שהיא חווה. היריבה היא אמנם קבוצה די חלשה, כמעט ללא נצחונות, אך כזו שהצליחה להוציא בשבוע שעבר נקודה מהיונייטד לאחר משחק טוב של האחרונה, כך ששום דבר לא מבטיח לתותחנים ניצחון בדרבי הזה.

לה ליגה – מחזור 14:

14:00-גרנאדה-סביליה (ONE). סוג של משחק קצוות. סביליה עדיין ממוקמת טוב בצמרת, והיא צמודה לברצלונה, כאשר הקלאסיקו (פעם אחרונה שהמילה הזו תוזכר היום) עשוי בהחלט לשרת את מטרותיה. הקבוצה התאוששה מההפסד לאלופה, וסופרת שני נצחונות רצופים בליגה, כשהשלישי נגד סוגרת הטבלה נראה די ודאי. גרנאדה הצליחה להשיג נצחון ראשון העונה בגביע (עם אצילי בהרכב) על שכנתה לתחתית אוסאסונה, אך לקבוצה ברור שהוצאת נקודות במשחק הקשה הזה תהיה די בלתי אפשרית.

17:30-ברצלונה-ריאל מדריד (ONE). המשחק המומלץ של היום #2: משחק בעל חשיבות קריטית, בעיקר לברצלונה. האלופה מגיעה במצב לא טוב למשחק: היא השיגה תוצאות תיקו לא משכנעות בשני המשחקים האחרונים, נגד סוסיאדד בליגה והרקולס בגביע, ובכללי נראית כמו הצל של עצמה. ניימאר לא מצליח לכבוש במדי הקבוצה כבר זמן רב, מסי סובל מפציעות קלות המשפיעות על תפקודו, אינייסטה חוזר להרכב בכושר לא ברור לאחר אותה פציעה, וכך גם פיקה וג'ורדי אלבה. ריאל לעומתה, נראית במצב הרבה יותר טוב – היא מובילה על יריבתה לצמרת בשש נקודות, וניצחון יכול לסגור את סיפור האליפות כבר עכשיו. עדיין גם ריאל לא בדיוק משכנעת ביכולתה, כפי שהיה נראה בניצחון האחרון מול חיחון החלשה. רונאלדו אמנם ישחק, אך סובל מפציעה קלה בירך המקשה עליו. בייל מושבת לתקופה ארוכה, וגם קרוס ומוראטה פצועים, אך קסאמיירו שחוזר סוף סוף מאותה פציעה עשוי לחזק את הלבנים במרכז השדה.

19:30-לגאנס-ויאריאל (ONE).

21:45-אתלטיקו מדריד-אספניול (ONE). עוד מפגש בין נציגות של מדריד וברצלונה. לאחר התבוסה בדרבי, אתלטיקו התנחמה בשלושה נצחונות בליגת האלופות, בליגה (מול אוסאסונה החלשה) ובגביע. הקבוצה שמולה היום אינה קוטלת קנים – היא מגיעה למשחק לאחר שבעה משחקים ללא הפסד, כאשר בארבעת האחרונים היא מצליחה לשמור על שער נקי.

ליגת העל – מחזור 12:

(סיכוי קטן לשיבושים עקב תנאי מזג האוויר)

16:00-הפועל קרית שמונה-הפועל חיפה (ספורט 1). דרבי הנהלות שרוטות לפנינו. אצל המארחת, התוצאות האחרונות הטובות בליגה ובגביע הטוטו מואפלות ע"י ההתנהגות ההזוייה של הבעלים איזי שרצקי. הנ"ל החליט לפטר את בני בן זקן לאחר שני מחזורים (עקב אי שיתופו של אחמד עאבד), וכעת הציב על הקווים את תומר קשטן – המאמן השלישי העונה. גם אצל האדומים מחיפה לא שקט, עם ההשעייה של אושרי רואש בעקבות התנהגותו למאמן הקבוצה. חיפה תחסר את פלטהאוזן השוער עקב מחלה (יוחלף ע"י רוני לבקוביץ').

18:15-מכבי תל אביב-הפועל אשקלון (ספורט 1). אוי וויי מכבי ת"א. הקבוצה נמצאת בסוג של צניחה חופשית, עם שלושה הפסדים רצופים באירופה, בליגה ובגביע הטוטו. ההפסד לבני יהודה, אחת הקבוצות החלשות בליגה, היה משפיל במיוחד. מאמן הקבוצה, שוטה ארבלדזה, מקבל גיבוי מההנהלה, מה שאומר שמעמדו מעורער במיוחד. היום היא נפגשת עם הקבוצה החלשה בליגה, וחייבת לנצח, גם ללא סקאריונה הפצוע. עדיין, במצב המנטלי בו הצהובים שרויים, אי אפשר לצפות לכלום.

18:15-מכבי פתח תקווה-הפועל כפר סבא (פריצות בספורט 1). שתי קבוצות עם תוצאות גרועות למדי במחזורים האחרונים נפגשות היום במושבה. עדיין, אם אצל האורחת ההפסדים למכבי חיפה ולב"ש היו די צפויים, אצל המלאבסים שתי הנקודות שהשיגו משלושת המשחקים האחרונים מאכזבות למדי, בעיקר לאחר הריצה היפה שלהם בצמרת לפני כן. פ"ת עדיין פייבוריטית במשחק, ודאי בביתה.

20:30-הפועל באר שבע-מ.ס. אשדוד (ספורט 1). האלופה מפרקת בקלות את כל הנקרה בדרכה, כולל נצחונות בליגה (שבעה רצופים), בליגה האירופית, ובגביע הטוטו (מול מכבי חיפה השבוע). אשדוד לא אמורה להיות זו שתשבור לה את הרצף, מה גם שהיא עסוקה בעיקר בכניסתו לכלא של הבעלים ג׳קי בן זקן.

סרייה A – מחזור 15:

21:45-יובנטוס-אטאלנטה (ספורט 2). יובנטוס אמנם מוליכה את הטבלה בבטחה (פער של 5 נקודות מהשנייה), אך היא לא מגיעה במצב אופטימלי למשחק הצמרת הזה. לפציעות של שני שחקני ההגנה מנבחרת איטליה, בונוצ'י וברצאלי, נוספה הפציעה המטרידה של דני אלבס, כך שיש לאלופה בעייה רצינית בהגנה. הדבר ניכר בהפסד במחזור האחרון לגנואה. היריבה היא בערך הדבר האחרון שיובה רצתה לקבל במצב הזה: אטאלנטה היא בפירוש הקבוצה המלהיבה בליגה. זו קבוצה מגובשת והתקפית, המבוססת על סגל מקומי וצעיר, בניצוחו של המאמן ג'נפיירו גספריני. הפתיחה הצולעת של הקבוצה הומרה בתשעה נצחונות ותיקו בעשרת המשחקים האחרונים, בין השאר על קבוצות כמו רומא ואינטר, ועכשיו גם יובה על הכוונת. משחק מומלץ ביותר.

בונדסליגה – מחזור 13:

16:30-בורוסיה דורטמונד-מנשנגלאדבך (ספורט 2). שתי קבוצות שמגיעות למשחק במומנטום לא משהו. לאחר הניצחון המרשים על באיירן, דורטמונד הפסידה לפרנקפורט במחזור הקודם, וחזרה להתרחק מהפסגה, כאשר כעת היא רק במקום השביעי. מנשנגלאדבך במצב גרוע הרבה יותר: קבוצת הפאר בעבר מגרדת כעת את התחתית, לאחר שהצליחה להשיג רק שלוש נקודות בשבעת המחזורים האחרונים.

19:30-ר.ב. לייפציג-שאלקה 04. משחק אדיר, וחבל שהוא לא משודר כאן. העולה החדשה לייפציג מובילה את הטבלה בעקבות ריצה מטורפת של שבעה נצחונות רצופים, ועדיין לא הפסידה העונה. היא הולכת לפגוש עוד קבוצה במומנטום מצויין. שאלקה פתחה את העונה בצורה מזעזעת, כאשר ניצבה במקום האחרון עם אפס נקודות לאחר חמישה מחזורים. לאחר מכן הכחולים התאוששו, והשיגו חמישה נצחונות ושני תיקו בשבעת המחזורים שלאחר מכן. בבית המובילה פייבוריטית, אך אין זה משחק קל בשבילה כלל וכלל.

ליגה צרפתית – מחזור 16:

21:00-מונאקו-באסטייה (ספורט 5 לייב). מונאקו איבדה שתי נקודות יקרות עם השער המאוחר שספגה בדיז'ון, מה שפוגע בה במאבק שבצמרת הצפופה. היום פלקאו וחבריו לא יכולים להרשות לעצמם עוד איבוד נקודות נגד קבוצת התחתית שמולם.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 9:

20:00-הפועל ירושלים-מכבי ראשל"צ (ספורט 5). יופי של משחק בין האלופה לסגניתה. ראשון חוזרת בהדרגה לכושר שראינו ממנה בסוף העונה הקודמת, כאשר הצליחה להשיג ניצחוון שני ברציפות, הפעם מול אשדוד בחוץ. הכתומים גם ניצחו בליגת האלופות את חימיק יוז'ני, והם קרובים לעלייה לשלב הבא. ירושלים הצליחה סוף סוף לסיים את פרק ההפסדים עם הנצחונות על חיפה בליגה ועל לובליאנה ביורוקאפ (שהעלה אותה לשלב הבא), אם כי היכולת של האדומים רחוקה מלמלא את הציפיות הגבוהות מהם. אצל האלופה דאוסון ימשיך להיעדר בגלל דלקת בברך, וגם כדיר לא ישחק בגלל פגיעה בעין במשחק מול יוז'ני, אך הרכז החדש מאליק וויינס צפוי לשחק לראשונה.

20:00-עירוני נהריה-בני הרצליה (פריצות בספורט 5). המומנטום של נהריה נקטע עם ההפסד להפועל ת"א במחזור הקודם, אך לפחות בליגת האלופות היא הביסה את פרנקפורט, מה שעשוי לסייע לה לעלות לשלב הבא. הרצליה נמצאת בכושר טוב, והצליחה לנצח במשחק צמוד את גלבוע. צפוי לנו כאן משחק שקול ומעניין.

 

סנוקר:

אליפות בריטניה:

אתמול ברבע הגמר ראינו כמה משחקים נהדרים. קרב אלופי העולם הראשון בין היגינס לסלבי היה צמוד ביותר והסתיים בפריים מכריע לטובתו של סלבי, אלוף העולם המכהן. סלבי יפגוש היום לעוד קרב קשה בחצי הגמר אלוף עולם נוסף – שון מרפי, שגבר בקלות על הבלגי לוקה ברסל. בחצי הגמר השני קיבלנו את רוני אוסליבן אחרי עוד הצגה בקרב אלופי העולם השני – הרוקט עבר את מארק וויליאמס 6:2, וכך עבר חמישה סיבובים עם הפסד של חמישה פריימים בלבד. אוסליבן יפגוש בחצי הגמר את מארקו פו. ההונג קונגי גבר אתמול בקרב קשה על ג'יימי ג'ונס, שחקן שהיווה את הפתעת הטורניר עד כה. לצערנו ערוץ יורוספורט האירופי הנקלט אצלנו החל להעביר שידור סקי אלפיני בזמן התחרות, וזו משודרת במלואה ב-Stream הבריטי של הערוץ. ניתן לצפות בו באינטרנט למשל כאן.

משחקי חצי הגמר (הטוב מ-11):

15:00-שון מרפי-מארק סלבי

21:00-רוני אוסליבן-מארקו פו

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יום 26 בוונדי גלוב עוד 14241 קשרים לסיום ההקפה .
    לה קלץ מוביל ב 25 קשרים נע לכיוון צפון מזרח.
    תומסון נע לדר מזרח שניהם מול רוח נגדית זזים לאט 13קשרים ממוצע.
    אורך הנשט נמתח ל 5000 קשרים 9000 קמ וזנ אחרי 26 ימים בלבד .

    1. תודה, אני כנראה עייף מנטלית לכתוב על התחרות. רק מדמיין איך הם מרגישים.
      רק תיקון קצר- כשמדברים על מרחק זה מיילים.
      קשר= מייל לשעה. זה מד מהירות.
      רואים שלה קלאצ' מנצל את הפויל מתי שהרוח מגיעה משמאל ותומסון מחזיר כשהרוח באה מימין וברוחות חזקות.

      1. תודה אפלטון
        שאלה מדברים על nm nautical miles
        נאוט נוט משצע קשר לא כלומר 1.88 קמ .
        בכל זאת אנן מדברים על תחרות צרפתית שהם אלו שהמציאו את סרגל הסמ הראשון …
        אז קשר 1.88 קמ ולא מייל 1.66 קמ אני מפספס משהו בענין הזה ?

        1. קשר זה מייל ימי לשעה.
          השם בא מהשיטה שבה היו מודדים את מהירות השיט – היו מכניסים חבל עם קשרים במרחקים קבועים אחד עם השני (לא זוכר מה המרחק) וסופרים כמה קשרים נכנסים למים.

          1. נכון 1,88 קמ שלשום היה בבת גלים פיק מכת רוח של שבעים קשרים .
            השאלה במה מודדים באתר מייל ימי או מייל יבשתי שהוא 1.66 קמ.
            בגדול לא שמשנה הרבה אבל נראה לי שמדברים על מייל ימי כי גם המהירויות והמרחק 24 שעות נמדדים בו וזה המקובל בים .

          2. המדידה של מהירות (קשר) בים היא על פי מיילים ימיים (1852 ק"מ).
            זו המהירות שמודדים באתר. מייל ימי לשעה, על פי ה-GPS.
            יש עוד סוג מהירות שמראים שם שהיא ה-VMG (velocity made good) שהסברתי עליה בעבר

      2. אחרי 26 יום בים אנחנו בסוג של תחרות גלישה עדיין.

        אפשר רק להיזכר בתחרויות עבר בהואי שבהן השתתף רובי נאש.
        כשהוא מוביל בקרוב לשלושה קמ בהקפת הוקיפה למיטב זכרוני 20 קמ מסלול על השני אלוף אירופה. הגרמני קרל מסמר גולש ענק .
        והם כמעט צמודים אחרי 26 יום.
        לא כולם יראו את הדמיון אבל בטור של 2004 לפני נגד השעון. ההפרש בין לאנס לאולריך עמד על שניות בודדות ואז אולריך החליק ונפל .
        להבדיל אבל ההפרשים אחרי אלפי קמ גם בטור וגם במירוץ הזה הם במונחי זמן זניחים .

  2. דיווחי צימצורי יש ?
    האם היה צימיצורי רוחני ביותר שנתן הרגשת שיוט באוקינוס ?
    162 קמ בנגב בכושר הנוכחי שלי גם 16 נשמע קשה במיוחד ברוח כזו …
    כשהיה תפריט כזה בזמנו באל הנגב מסע ניווטים עם האופנוע אנדורו שלי סיימתי את היום גמור ….
    אז עוד לפדל ….
    בקיצור דיווחים חברים דיווחים תודה.

      1. חחח כתבתי איך הרגשתי אחרי 25 קמ חד אופן בהקפת הכינרת …
        על הקטע האחרון שכחתי לספר ….וזה היה לפני שפרום רץ את סיום הקטע שלו…
        חמישה קמ לסיום נפל הפדל …אז צריך לסיים חמישה קצ בפידול על רגל אחת …אבל אני עוד לא שם …או לרוץ…
        רצתי '

  3. פעם חשבתי על מטולה אילת עם חד אופן . .
    אז כהכנה עברתי בהקפת הכינרת 25 קמ….
    למחרת היום לא הצלחתי להתעורר לפני 1200
    אז ירדתי מזה…:-D :$ :-S

  4. תיקו 1 די משקף בקלאסיקו.
    ריאל הייתה עדיפה בראשונה,ברסה בשנייה שבא הגיעה לכמה מצבים מסוכנים מאוד אבל את השער מצאו כמו ריאל במצב נייח.
    בסה"כ התיקו משחק לטובתה של ריאל שממשיכה להוביל ביתרון של 6 נקודות בפסגה,יתרון לא קטן אבל הברה משחקים לפנינו וריאל עם המון פצועים במיוחד בלי בייל לכמעט חצי שנה, יהיה קשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט