אירועי דיומא – 04.12.2016/מתן גילור

כדורגל

ליגת העל

19:00 איחוד בני סכנין-הפועל רעננה – שידור בערוץ 5 לייב (58). שתי קבוצות שממוקמות בדיוק במקום הצפוי להן, קרי מרכז טבלה אשר נאבקות על מקום בפלייאוף העליון, עם מרווח ביטחון יציב ממאבקי הירידה. ייתכן מאד שניצחון במשחק הזה יהיה שווה מקום בשש הראשונות בסיום המחזור. הפועל רעננה מציגה את ההגנה השלישית בטיבה בליגה, מבחינת כמות ספיגות, אך את ההתקפה הדלה ביותר. סכנין עם התקפה רק מעט טובה יותר והגנה חלשה משמעותית.

20:15 בני יהודה תל אביב -הפועל תל אביב – שידור בערוץ ספורט 1 (54). אחרי שניצחה את מכבי ת"א בדרבי אחד, אך נותרה מתחת לקו האדום, תנסה בנ"ד לנצח דרבי נוסף ולהוריד את היריבה העירונית לשם. הפועל ת"א הצליצה מעט לייצב את השורות עם צמד משחקים ללא הפסד ונראה שגם הם מבינים שהם בדרך למאבקי התחתית.

 

לה ליגה

13:00 בטיס-סלטה ויגו – שידור בערוץ ONE (50). למרות ההפסד באייבר, בטיס עדיין עם מרווח ביטחון מהקו האדום. סלטה ויגו מרחק נקודה ממקום בליגה האירופאית.

17:15 אתלטיק בילבאו-אייבר – שידור בערוץ ONE (50). כמו סלטה ויגו, גם בילבאו נאבקת על מקום בליגה האירופאית. כדי להגיע לשם, היא תצטרך לגזול אותו מאייבר שמחזיקה בו כעת.

19:30 אלאבס-לאס פאלמאס – שידור בערוץ ONE (50). שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות מרשימים בשני שערים על ויריאל ובילבאו.

19:30 ספורטינג חיחון-אוסאסונה. משחק תחתית בין שתי קבוצות מתחת לקו האדום. משחק קריטי לשתיהן.

21:45 ולנסיה-מלאגה – שידור בערוץ ONE (50). המשחק חשוב בהרבה לולנסיה, שנמצאת בעונה מחפירה, רק 2 נקודות מהקו האדום. מלאגה במקום ה-11 בעוד עונה פרווה.

 

פריימרליג

15:30 בורנמות'-ליברפול – שידור בערוץ ספורט 1 (54). יורגן קלופ הצליח להוציא את ליברפול מטראומת ההחלקה של סטיבי ג'י ואחרי גמר הליגה האירופאית היא גם מוצאת עצמה, באופן די מפתיע, במאבק האליפות. גן בורנמות' מפתיע לטובה, ולמרות ההפסד לארסנל, הצליחה לסדר לעצמה מרווח ביטחון מהתחתית.

18:00 אברטון-מנצ'סטר יונייטד – שידור בערוץ ספורט 1 (54). נקודה בודדת מפרידה בין יונייטד לארטון במקומות 6-7. בעוד שמבחינת אברטון מדובר על עונה די מוצלחת, עבור יונייטד עוד עונה ללא מקום בליגה האלופות תהיה כישלון חרוץ. מוריניו לא מצליח להוציא את הקבוצה מהבינוניות אליה ון חאל הכניס אותה.

 

בונדסליגה

16:30 דרמשטאט-המבורג – שידור בערוץ ספורט 1 (54). המצב של המבורג באמת עצום ולאחר 12 מחזורים היא מחזיקה במאזן מחפיר של 4 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים. וזה עדיין רק 4 נקודות מדרמשטאט החלשה.

18:30 אוגסבורג-איינטרכט פרנקפורט – שידור בערוץ ספורט 1 (54). פרנקפורט בעונה מעולה ואחרי הניצחון על דורטמונד הם כבר במקום שמוביל לליגת האלופות. אוגסבורג תשאף להגדיל את מרווח הביטחון מהתחתית.

 

סיירה A

13:30 מילאן-קורטונה – שידור בערות ספורט 2 (53). מילאן המתחדשת היא קבוצה מרעננת, אך לא מספיק יציבה. ובכל זאת, היא לא אמורה להתקשות מול קורטונה החלשה, שתתקשה להישאר בליגה.

16:00 לאציו-רומא – שידור בערות ספורט 2 (53). הדרבי של רומא אולי לא הכי נוצץ, אבל כנראה הכי טעון באיטליה. נקודה בודדת מפרידה בין רומא שבמקום השני ללאציו ברביעי. מעבר ליוקרה, המחשק הוא חלק מהמאבק על אחד הכרטיסים לליגת האלופות. זוהי המלצת הצפייה שלי ליום משחקים זה, למי שיכול לפנות עצמו בשעה כזו.

16:00 פסקרה-קליארי. פסקרה חייבת להתחיל ולהרוויח נקודות, כדי להימלט מתחת לקו האדום. קליארי משייטת לה במרכז הטבלה, אחרי ניצחון נאה על אודינזה.

16:00 ססואולו-אמפולי. ססואולו בעונת נפילה ולא מצליחה לתקפד בשתי מסגרות. היא מתנחמת בזה שיש גרועות ממנה בהרבה. אמפולי היא אחד מהן.

16:00 סמפדוריה-טורינו. הקבוצה מגנואה יכולה כבר ללכת לים, כשגם ירידה וגם מקום באירופה אינם ריאלים עבורה. לטורינו יש סיכוי למקום בליגה האירופאית.

21:45 פיורנטינה-פאלרמו – שידור בערות ספורט 2 (53). הנציגה של בירת האי הדרומי מקבלת העונה בעיטה חזקה מהמגף והיא נועלת הטבלה. פיורנטינה בעונה פחות טובה מהקודמת, אך עדין סבירה.

 

כדורסל

ליגת העל

21:05 מכבי חיפה-מכבי תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). מכבי מגיעה אחרי שהובסה בירושלים, אך מובילה את החלק התחתון של הטבלה. מכבי מגיעה אחרי שהובסה בירושלים, אך מובילה את החלק התחתון של הטבלה. מכבי ת"א מליכה את הטבלה בגאון ובאמתחתה הפסד בודד בלבד. האתגר של רמי הדר הוא להשאיר את הקבוצה במתח חיובי, גם לאחר ההפסד ביורוליג, שעלול להוציא לקבוצה את הרוח מהמפרשים, לרבות ההתנהלות עם גל מקל, שבעקבות החוק הרוסי, בליגה, הוא שחקן חשוב.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות בריטניה:

האליפות הנפלאה הזו הגיעה היום לשלב הגמר, ולכן היה ראוי שנקבל בה את הגמר האולטימטיבי בין אלוף העולם הנוכחי לשחקן הטוב ביותר של דורנו – מארק סלבי מול רוני אוסליבן. לא היה חסר הרבה כדי שהתרחיש הזה לא יתקיים. אלוף העולם קיים את חלקו בעסקה, כשגבר בקלות על שון מרפי בחצי הגמר הראשון. אוסליבן נראה בחצי הגמר השני בדרכו הבטוחה לנצחון על מארקו פו, אבל כמה החמצות שלו שנוצלו באופן מושלם ע"י ההונג קונגי הפכו את התוצאה לכיוון האחרון. החמצה של פו בעקבות "קיק" (מגע לא טוב בין הכדור הלבן לכדור היעד) הביאה לפריים מכריע, אותו סיים אוסליבן בסטייל עם מאיה. היום הגמר יתקיים בפורמט הטוב מ-19, בשני סשנים – ב-15:00 וב-21:00. לצערנו ערוץ יורוספורט האירופי הנקלט אצלנו מעביר שידור של תחרויות סקי על חלק מהאליפות, אבל לפחות את רוב הסשן השני ניתן יהיה בכל זאת לראות (החל מ-21:30). מי שירצה לראות את הגמר במלואו, יוכל לראותו ב-Stream הבריטי של הערוץ, אותו ניתן לראות דרך האינטרנט למשל כאן.

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מכבי לא מוליכה את החצי השני של הליגה, היא מוליכה את הליגה.
    בניגוד לכדורגל שבו יש היגיון מסיים לקרוא למכבי חיפה סתם : "מכבי" (וזה היגיון חלקי מאוד, ואני אומר זאת בתור אוהד של מכבי חיפה) ף לקרוא למכבי חיפה סתם "מכבי" זה לא פחות ממגוחך.

        1. בכללי, אם משהו מגוחך, אז מומלץ לגחך עליו.
          הואיל והטרמינולוגיה שקיימת במשפחת גילור כבר למעלה מ-8 עשורים לא עתידה להשתנות בעגלא ובזמן קריב, מבטיח לתת לך עוד אפשרויות גיחוך רבות.

          1. אני אכן עושה את זה.
            לטעמי באתר שקהל היעד שלו הוא לא רק משפחת גילור נהוג לקרוא לקבוצות בשמות כמו ששאר העולם קורא להם, אך זכותך לעשות זאת, וזכותי (ואני מניח שכך עושים רוב הקוראים) לגחך.
            ואגב, קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה קיימת מ54, כך שדי קשה לדבר על 8 עשורים (בניגוד לקבוצת הכדורגל).

          2. ודבר חשוב ששכחתי להגיד- תודה על הפוסט ובכלל על העדכונים של ענייני דיומא (חשוב להגיד גם תודה ולא רק לבקר, ובהחלט מגיעה פה תודה).

          3. לך על זה. מנחם בטח יהיה מבסוט על הטראפיק.
            ד"א, אתה מוזמן לקרוא את הפרק ר.ב.י.מ. בקישור להלן.
            זהו מענה לכל הנודניקים שמנסים להטיף לי (או לכל אחד אחר) איך לכנות את קבוצתנו האהודה.
            https://matangilor.wordpress.com/2016/05/31/%D7%91%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%99%D7%91%D7%9A/

          4. מתן ר.ב.י.מ זה נחמד ומשעשע.
            מזכיר לי שהאמריקאים קוראים לעצמם אמריקה.
            באחד הכנסים בא אלי בחור מקסיקאי ואמר לי 'מנה בפני מדינה *אחת*באמריקה'.
            היססתי ואמרתי 'ארגנטינה' ?
            'יפה! נכון שלא עלה לך בראש לומר "טקסס"?'
            🙂

        2. זה שהאמריקאים קוראים לעצמם אמריקה, זו חצי צרה. לא מעט עושים את זה. זה שהם מרימים תחרות פנים אמריקאית, ומי שזוכה בה מכונה "אלוף העולם" זה הרבה יותר גרוע.

          1. כן הקטע של אלופי העולם גם לי צרם.אם קבוצה לוקחת שם אליפות לא משנה באיזה ענף היא צריכה להיות אלופת ארהב אבל הם קוראים לה אלופת העולם כאילו אין עולם מסביבם.לגבי הויכוח של מתן כחיפאי[במקור מהקריות]ואוהד הפועל חיפה שאומרים אצלנו מכבי בכדורגל זה מכבי חיפה ובכדורסל זה מכבי תל אביב.כשרוצים להתייחס למכבי תל אביב בכדורגל פשוט קוראים לה בשמה המלא.ברור לי שבשאר בארץ זה שונה.
            אה ותודה רבה מתן על האירועי דיומא של היום וגם לך פאקו ולשאר החברה ששומרים על האירועי דיומא יום יום גם אחרי שעונת הכדורסל החלה

  2. מפנה ימני צפ מע לרוח של 25 קשרים תומסון המפגרב 43 מיל מביא את הסירה למהירות קרובה ל18 קשרים מהר יותר מלה קלץ שבסביבות ה 17 .
    אך המהירות הזו יחסית לרוח אומרת גלים ולאט….
    ט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט