יומן מיאמי (1): יש סקורר באולם? / רועי ויינברג

עוד חודש עבר על מיאמי של 2016/17. בגדול זה חודש בלי יותר מדי הפתעות. הקבוצה עם מאזן של 12-6 ובדרך, ככל הנראה, לעונת תחתית מבאסת , כשההגנה טובה וסופגת 98.2 נקודות למשחק בלבד ב-43% מהשדה, הנתון השני הכי טוב בליגה. יחד עם חסן וויטסייד שמציג יכולת של אול-סטאר עם 17.7 נקודות, 15 ריבאונדים ו-2.6 חסימות במשחק וגוראן דראגיץ' הלא רע (16.2 נקודות ו-6.6 אסיסטים במשחק), יש מעט נקודות אור.

קולע 17.7 נקודות במשחק, אבל ההתקפה עדיין חלשה. וויטסייד.

הבעיה המרכזית של מיאמי היא ההתקפה הלוקה בחסר. ההיט קולעים 96.6 נקודות בערב, הנתון השלישי הכי נמוך בליגה. וויטסייד הסקורר המוביל אבל לא שחקן עם ארסנל התקפי מגוון במיוחד וחסר מאוד השילוב של שחקן נוסף שיקלע בין 14 ל-20 נקודות למשחק. החור שנוצר עם עזיבת דווין וויד, מההיבט הזה, לא מולא עדיין. סביר מאוד שעזיבת איש אחר, עוזר המאמן דיוויד פיזדייל, בעלת השפעה על הנושא.

יש כמה אפשרויות שיכולות לפתור את הבעיה הזאת. יש למיאמי שלושה שחקנים שמתמחים בקאץ'-אנד-שוט, רודני מקגרוגר, ווין אלינגטון וג'וש ריצ'רדסון. אף אחד מהם לא שחקן עקבי של דאבל פיגרס על הנייר (למרות שאלינגטון קולע 15.5 נקודות למשחק באחוזים מצויינים ב-2 המשחקים ששיחק עד עכשיו), אבל בערב כלשהו סביר שאחד משלושתם יתעלה וייצר כמות גבוהה של נקודות. זה יכול לתרום ליצירת התקפה אפקטיבית בהנחה שהשחקן במומנטום הטוב משלושתם במשחק ספיצפי, או בתקופה של המשחק, יקבל הרבה דקות. זה דורש ניהול משחק חכם, פרמטר שאריק ספולסטרה לא מצטיין בו.

עוד משהו שצריך לבוא לידי ביטוי זה השימוש בשחקנים שמצטיינים בתנועה בלי כדור. ג'אסטיס ווינסלו כזה, למרות שכרגע הוא סובל מפציעה ארוכה ויחזור בעוד הרבה זמן, ויחד עם ג'יימס ג'ונסון הם יכולים ליצור הרכב שיעשה הרבה תנועה, יקלע ויציג הגנה חזקה, בדומה לחמישייה החזקה שהייתה להיט בסוף העונה הקודמת.

כל זה, כמובן, הוא לא פיתרון יציב בטווח הארוך. אין שחקן של 20 נקודות למשחק או מישהו שיתעלה כבר מהשריקה הראשונה, מה שמוביל להרבה משחקים שנזרקים לפח (מיאמי סיימה 11 מחציות ראשונות בפיגור. ב-10 משחקים מתוך ה-11 היא הפסידה). יחד עם ניהול המשחק האיטי של ספולסטרה ומכת פציעות (רק שני שחקנים מתוך ה-14 ששותפו במיאמי השנה שיחקו בכל 18 המשחקים: וויטסייד וג'ונסון), יש פה קבוצת תחתית לכל דבר.

זה כנראה לא ישתנה בחודש הבא. 11 מתוך 16 המשחקים (68.75%) של מיאמי הן מול קבוצות שכרגע נמצאות בטופ 8 של הקונפרנס שלהן, או מרחק שובר שיוויון מהמקום השמיני. אם הפער מהמקום השמיני, 3 משחקים, יגדל לכיוון ה-6 או ה-8, וזה סביר אחרי חודש לא פשוט, העונה יכולה ללכת לפח.

לכן דצמבר 2016 הוא חודש קריטי לקבוצה. הרבה יקום ויפול על ניהול המשחק של ספולסטרה שיוכל להוכיח שהוא אחד המאמנים הטובים בליגה, והוא האיש המעניין ביותר בחודש הקרוב. רוב השחקנים עושים בגדול את המצופה מהם. רק המאמן יכול להוציא מהם את ה-120%.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. שתי שאלות.
    1. מקרוברטס פצוע? ואם לא אז על מה לעזאזל הוא מקבל 6 מיליון לעונה?
    2. אתה מפצה על עצירת הגשמים מהמסע לפולין?

    1. 1.שותף ב-9 משחקים העונה והיה די בינוני (2 נקודות, 3.4 ריב', 1.8 אס' ב-12 דקות). לא נתן איזה משחק ראוי לציון למרות שהיה פצוע/מחוץ לסגל חצי מהזמן. מקווה שיקבל יותר דקות כי הוא יכול לתרום מאוד לתנועת הכדור הקבוצתית.

      2.כן 🙂 ביומיים האחרונים הייתי טיפה חולה אז נשארתי בבית והיום הצלחתי לכתוב די הרבה (יש עוד פריוויו שיפורסם מחר). אני מאוד שמח שיוציא לי להוציא כל כך הרבה מאמרים.

  2. תודה רועי, מעולה. קשה שלא להסכים עם מה שאתה אומר. ספולסטרה מנסה לדחוף את דיון וויטרס כמחליף של וויד כי אם לומר את האמת הוא הסקורר "הטהור" היחידי בקבוצה, הבעיה כרגע שהוא לא מאוזן ( קולע ב-39.8% מהשדה ). אם וויטרס ירים את האחוזים שלו לאיזור ה-44 ויקלע באיזור ה-18 נקודות למשחק במקום ה-14 שהוא קולע עכשיו, וג'סטין ווינסלו גם יראה שיפור אז יש על מה לדבר.

  3. מלכתחילה היה ברור שמיאמי לא תשיג כלום. העונה הזאת תאפשר לשחקנים כמו ריצ'רדסון, ווינסלו וג'ונסון להשתפר ולעבוד על הקליעה שלהם ובמקביל וויטסייד יצטרך לייצר כושר מנהיגות.

    אין לי יותר מדי ציפיות, אם נסיים עם 25-30 ניצחונות זה יהיה סבבה. אני מקווה שפט ריילי כבר מתכנן את המהלכים לקיץ הבא.

    1. יכול להיות שאתה צודק, אבל אני מאמין שאפשר להוציא איכשהו יותר. גם אם העונה הזאת תגמר ב-25 ניצחונות ומצב שבו ג'ונסון, ריצ'רדסון ו-ווינסלו הופכים לשחקנים טובים מאוד (בין אם שחקנים של 15-20 למשחק במקרה של ה-2 הראשונים או שחקן של 15-5-5 במקרה של ווינסלו) זה יעשה רק טוב אסטרטגית.

      אני גם מקווה שמדובר בריבילד מואץ כמיטב המסורת של פט.

  4. בניגוד לניתוח על ספולסטרה אני לא מחזיק ממנו.כשיש לך שחקנים כמו לברון הכל יותר קל.
    כשיש לך שחקן כמו ווייד במיאמי חדר ההלבשה שקט ומסודר.
    כשאתה בן הטיפוחים של ריילי היחס עם ההנהלה מצויין.

    בקיצור, נראה מה הוא יוציא מהקבוצה השנה. יש שם שחקנים טובים (שחקנים ממש לא טובים לא נשארים ב NBA ) השאלה מה המאמן יצליח לעשות אתם.
    והשנה נראה שלא הרבה….

    תודה על המאמר

  5. ההיט קבוצה "לא מבושלת". יש פוטנציאל, אבל אין לקבוצה הרכב שיכול למצות את הפוטנציאל הגלום בקבוצה.
    שום דבר שטרייד או 2 לא יפתור.

  6. מסכים לגמרי שהשחקנים עומדים בציפיות מהם. לא תזיק איזו התעלות מדי פעם, אבל גם זה לא יביא את ההיט רחוק, ספולסטרה או לא.

    השאלה האמיתית של מיאמי, לטווח הרחוק, היא האם לפט ריילי הקשיש יש עוד דלק לבנות קונטנדרית. לדעתי לא, אבל את ריילי כבר הספידו גדולים וחכמים יותר…

  7. אילו רק מיאמי היו משחקים כמו שאתה כותב…

    איפה דיון וויטרס? את העונה הקודמת הוא סיים כמו אולסטאר ב 5 המשחקים הראשונים נגד ג"ס . מה איתו??

    שנית. כשייש לך את חסן אז אתה יכול להתמקד בשמירה על הפרימטר, כי כל מי שיחדור יחסם. שחקן ענק!!! אילולא רודי גובר הוא כבר היום הסנטר הכי טוב בליגה.

  8. מיאמי לצערם נתקעו עם חבורה של שחקנים משלימים סביב וויטסייד, שנותן מספרים יפים מאוד, אבל לא מתרגם את זה לנצחונות (כמו למשל האוורד בשיטה של ואן גנדי באורלנדו).
    דראגיץ' כמי שאמור להיות "השחקן" במיאמי פשוט מראה שהוא לא יהיה האיש של מיאמי ואי אפשר לבנות עליו. PG לגיטימי בליגה אבל הוא חייב שחקנים טובים לידו.
    יש תקווה מווינסלו שיכול ואמור להשתפר, פשוט יקח עוד זמן עד שזה יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט