הטור של לס ליום ב': 10 הקבוצות הטובות בהסטוריה

שיקגו בולס 1995-6 – הקבוצה הטובה בהסטוריה שלי

 

10 הקבוצות הטובות בהסטוריה לפי NBA.COM והעשירייה שלי

 

נכנסתי בשבת לאתר ה-NBA ומה מצאתי להפתעתי? בחירת 10 הקבוצות הטובות בהסטוריה. תוכלו למצוא את המאמר ב-NBA.COM תחת ENCYCLOPEDIA, ואז PLAYOFF EDITION. המאמר מלמד שעשר הקבוצות הטובות ביותר נבחרו ב-1996 ע"י פנל של חברי מדיה המכסים את ה-NBA בקביעות. כל קבוצה קיבלה ניקוד לפי מיקומה, אך הליגה סרבה לדרגן לפי מספר הנקודות שקיבלה, אלא בסדר כרונולוגי.  העשר הטובות ביותר שניבחרו היו:

 

*בוסטון סלטיקס 1964-5

*פילדלפיה סיקסרס 1966-7

*ניו יורק ניקס 1969-70

*לייקרס 1971-2

*פילדלפיה סיקסרס 1982-3

*בוסטון סלטיקס 1985-6

*לייקרס 1986-7

*דטרויט פיסטונס 1988-9

*שיקגו בולס 1991-2

*שיקגו בולס 1995-6

 

החלטתי היום לבחור את 10 הטובות ביותר שלי, ואני לא בטוח אפילו אם בחרתי באותן עשר.  אני חזיתי בכולן. חזיתי בכמה משחקי גמר, ולפחות בכמה משחקי גמר המזרח.  רק קבוצה אחת לא ראיתי בפלייאוף, אבל ראיתיה בשני משחקי עונה רגילים – מילווקי באקס שאני בוחר אותה שמינית מהעשר.  בחירותי הן לפי ראות עיני, לפי זכרוני, ולפי מאמרים שכתבתי בזמן נצחונותיהן. בחרתי את 10 הקבוצות 'שלי' ללא התחשבות בבחירת ה-NBA, וזו היא בחירתי:

 

1. שיקגו בולס 1995-6

היתה זו העונה הראשונה של מייקל שחזר מהפרישה. הבולס היו אותה העונה 10-72, שיא נצחונות העומד עד היום, וכן זכתה באליפות הרביעית שלה עם רקורד טוטאלי לעונה של 13-100, עוד שיא שאני לא מאמין שיישבר. המאמן היה פיל ג'קסון, ובקבוצה מלבד ג'ורדן, סקוטי פיפן, דניס רודמן, רון הארפר, לוק לונגלי, טוני קוקוץ', וסטיב קאר.  קבוצה שהיה בה הכל, ואפיעלו סנטר גבוה ומסיבי כלוק לונגלי שבוודאי היה מאד בינוני בכל קבוצה אחרת, היחה בדיוק המרשם שציווה הרופא לקבוצת מלאת הכוכבים הזו. היא לא היתה צריכה כוכב בסנטר, היא היתה צריכה עמוד, ועמוד לונגלי היה גם היה.

 

2. לייקרס 1971-2

 

הקבוצה שריסקה את רקורד הנצחונות שהיה לפניה עם עונה של 13-69, וכן הקבוצה שריסקה אתת שיא רצף הנצחונות שעמד על 20 עם 33 רצופים.   הקבוצה עם הגארדים גייל גודריץ' וג'רי ווסט – צמד הפיור שוטרס הטוב מאז ומעולם – ואיתם ג'ים מקמילן, אלג'ין ביילור, הפי היירסטון, ווילט צ'מברליין שברה עוד שיא – 16 משחקי חוץ רצופים.  הקבוצה הזאת מעצימה  את נצחון הניקס של וויליס ריד, וולט פרייזר, ביל בראדלי, והאחרים עליה שנה קודם לכן.

 

3.   לייקרס  1986-7

אני לא  יודע אם היתה קבוצה אחרת בתולדות הליגה ש-7 משחקניה סיימו עונה בדאבל-פיגרס.  השואו-טיים היה לפני הקבוצה הזאת, אך קבוצת 1986 עם מג'יק, קרים, ג'יימס וורת'י, אייסי גרין, ומייקל קופר, הביאה את השואו-טיים לרמה שלא נראתה לפני-כן. היא סיימה את העונה 17-65. משחקיה אז נגד הסלטיקס עם לארי בירד, קווין מקהייל, רוברט פריש, דניס ג'ונסון, דני איינג', ביל וולטון, ואחרים, הביאו את הכדורסל לרמה שלא ידענו כמוה לפניהם, ולדעתי עדיין לא חזרה מאז בין שתי קבוצות. אבל הלייקרס ניצחה את הסלטיקס בגמר, והיא היתה המלכה בין השתיים.

 

4.  בוסטון סלטיקס 1985-6

לשחקנים שהזכרתי קודם של הסלטיקס היה עוד אחד, פיט מרביץ'.  היא סיימה עונה פנטסטית ברקורד של 15-67, והביאה לעיר השעועית את האליפות ה-16 שלה. היתה זו האליפות השלישית והאחרונה של בירד, מקהייל, ופריש. לארי בירד היה ה-MVP של העונה ושל הפלייאוף. הקבוצה קבעה שיא של 1-40 בבוסטון גארדנס, הפסד ביתי אחד ויחיד לעונה שלמה!!!

 

5. בוסטון סלטיקס 1964-5

 

הקבוצה שסיימה 18-62 (אז שיחקו 80 משחקים)  היתה אז בכיכובו של סם ג'ונס שסיים את העונה עם 25.9 נק' ממוצע, ואיתו כל הוותיקים – ביל ראסל, קייסי ג'ונס, תום סנדרס, תום היינסון, ואליהם הצטרף הכוכב החדש ג'ון הבליצ'ק. אז 62 נצחונות היה שיא ליגה, ומשחקי אליפות המזרח נגד פילדלפיה היו חשובים יותר אפילו ממשחקי הגמר נגד אלופת המערב. זאת היתה הקבוצה שעמדה להפסיד לפילדלפיה שפיגרה במשחק השביעי 109-110 עם כדור חוץ בידה עם 4.8 טיקים בשעון, ואז הבליצ'ק ביצע גניבת כדור שנשמעה בכל העולם כשהשדר האלמוותי של הסלטיקס ג'והני מסט צורח, "הבליצ'ק סטילס דה בול…הבליצ'ק סטילס דה בול…"

 

6.  פילדלפיה סיקסרס  1966-7

 

האמת חייבת להיאמר: רבים וטובים מוכנים להישבע שזאת היתה הקבוצה הטובה מכולן.  הקבוצה סיימה ברקורד 13-68, ואני לא זוכר מדוע סך כל המשחקים היה 81. ווילט צ'מברליין, צ'ט וולקר, האל גריר, בילי קנינגהאם, החלו את הליגה עם 4-46, הישג נפלא.  הם ניצחו את הסלטיקס הנהדרת 1-4 בגמר המזרח (ואת הווריורס מסאן פרנציסקו 2-4 בגמר).  היתה זו הפעם הראשונה שלווילט צ'מברליין היתה עזרה ולכן הוא הסתפק ב-24.1 נק' למשחק כשגריר (22.1), וולקר (19.3), וקנינגהאם (18.5) משתתפים בטרף.

 

7.  פילדלפיה סיקסרס 1982-3

הקבוצה שסיימה עם רקורד של 17-65 היתה עמוסה עם כוכבים, ומוזס מלון היה האדם שהיה חסר קבוצה עם הגארדים הטובים בליגה, מוריס צ'יקס ואנדרו טוני. אבל היה לקבוצה גם דוקטור – דוקטור ג'יי – ואחד המגינים הטובים בליגה אז, ואולי תמיד בתפקידו – בובי ג'ונס. זו היתה העונה בה הבטיח מוזס "פו, פו, אמד פו", כשהתכוון לשלוש פעמים 0-4, והוא טעה רק ב-1.

 

8. מילווקי באקס 1970-1

 

הקבוצה הזאת ידועה כמובןם בגלל שני סופר כוכביה – לו אלסינדור – לפני שהפך לקרים עבדול ג'אבר – ואוסקאר רוברטסון שעבר מסינסינטי. הקבוצה סיימה עונה נהדרת של 16-66 כשאלסינדור קולע 31.7 נק' למשחק עם 16.0 ריב', ורוברטסון בן ה-33 עדיין תורם 19.4 נק' ו-8.2 אסיסטים למשחק. בוב דנדרידג' היה הכוכב השלישי שכולנו שכחנו את שמו, עם 18.4 נק' ו-8.0 ריב' למשחק.  האליפות היתה האחת ויחידה לבאקס בכל שנותיה.

 

9.  שיקגו בולס 1991-2

 

הקבוצה של מייקל זכתה באליפות השנייה, כשהיא מסיימת את העונה עם 15-67. מייקל ג'ורדן ביסס את שדליטתו המחלטת בליגה עם 30.1 ממוצע, ו-MVP של הליגה בעונה הרגילה, וה-MVP של הפלייאוף. זאת היתה הקבוצה שמלבד מייקל היה לה את הוראס גראנט, סקוטי פיפין, בי.ג'יי ארמסטרונג, ביל קרטרייט, וג'ון פקסון. הקבוצה ניצחה את פורטלנד בגמר 2-4 כשבאחד המשחקים מייקל קלע מה-3 כאילו היה ריי אלן.

 

10. דטרויט פיסטונס 1988-9

ה-'בד-בויס' הנפלאים עם עונה של 19-63 שהפכה לקבוצה האהובה והמדוברת ביותר בליגה, של כל אוהדי הכדורסל הנייטרליים.  מי היו הרעים? אייזיה תומאס וג'ו דומארס מאחורה. מהספסל וויני 'מייקרוייב' ג'ונסון. בפורוורד מרק אגווייר הנפלא, וכמובן דניס רודמן. ובסנטר 'הרע' מכולם – ביל למבייר. מהספסל עלה ריק מהורן – אולי הוא היה 'הרע ביותר', תלוי מאיזו זווית מסתכלים על 'רוע' –  ג'יימס ואדוורדס, וג'ון סאלי. ה-'סוויפ' על הלייקרס בגמר היתה קלאסית ממש, והיתה החבטה החזקה ביותר שחטפה הלייקרס אי-פעם בגמר.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 270 תגובות

      1. חבוב ניצחנו את OKC.ומהיום ואנחנו בדרך לשבור את שיא הניצחונות הרצופים שום דבר לא יעצור אותנו יותר השנה. גם לא מיאמי שלך ו לה ברון ג'יימס.

        וקובי יקח MVP. למרות שהוא כבר MVP. ברור?

  1. מנחם, מה עם קבוצות של אחרי 1996?
    הלייקרס של קובי-שאק ב 2001 שעשו פלייאוף של 15:1
    ולקחו שלוש אליפויות (אם לא בעיות אגו זה שאקיל וקובי זה גם היה 5)
    אני שם אותם בטופ 10

    1. אתה רציני ?
      שאקובי היו אחת מהקבוצות הכי טובות בהיסטוריה הם פשוט פירקו כל מה שזז מאזן 15:1 בפלייאוף זה מטורף

  2. זה מאוד תלוי איך הדירוג נעשה. לפי מאזנים-גם לקאבלירס של 2008/09, יש מקום ברשימה בגלל מאזן של 16-66 (66 ניצחונות), בעונה הסדירה, אבל הם עפו בגמר המזרח.

    לשאקובי ייתכן ויש מקום, אבל על חשבון מי? שאר הקבוצות כאן יותר טובות, ולקחו אליפות עם תחרות קשה יותר.

    1. אני מקווה שהקאבלירס נמצאים פה כבדיחה בלבד
      כסגן העורך אודה לך אם תמחק את שמם מפוסט זה , מה הקשר שלהם ל 10 הגדולות בהיסטוריה ?
      זה חילול בית המקדש

  3. לכל הילדים שביננו
    הדירוג של מנחם קרוב לשלמות !! האויר החם + לטיניות בביקני עושה לך רק טוב מנחם !
    אני מסיר בפניך את הכובע שידרגת את הלייקרס לפני בוסטון , לטעמי אלו 2 הקבוצות המדהימות ביותר ולו רק בשל העובדה שהיו צריכות לדרוך האחת על השניה בדרך לאליפות.
    הייתי בוחר בשיקגו של 93( במקום זאת של 92 ) , בגלל הסדרה המדהימה מול פיניקס סאנס.
    לגבי שיקגו של 95-96 , שום קבוצה לא היוותה יריב אמיתי( סוויפ מול אורלנדו בגמר המזרח) וגם הגמר מול סיאטל זכור לי כפרווה ( הגמר הכי פחות מעניין ב -6 הטבעות של שיקגו) , אך בכל זאת היא הטובה ביותר.
    להשוות את הלייקרס של שנות האלפיים לליקרס של שנות השמונים זה בערך כמו להשוות את אזרנקה למרטינה נבריטולבוה.
    נכון שהם עשו 15 -1 בפליי אוף אבל זה היה 2 מן שואו , שאק וקובי בשיאם + קצת מפישר, הורי , רון הרפר , הוראס גראנט המזדקן וריק פוקס. מול כל אחת מהעשייריה של מנחם היא גומרת 2 -4 במקרה הטוב.

  4. מנחם מה עם עשרת הקבוצות הטובות ביותר שלא זכו באליפות?

    1.סקרמנטו קינגס של 2002
    2.פניקס סאנס של 93
    3.פורטלנד 92
    ומי עוד?

  5. מנחם, מאמר אדיר ומהנה.

    קבוצות נוספות שלא זכו:
    – פיניקס של סטיב נאש שנגנבה מהם אליפות המערב (והאנ-בי-איי להערכתי).
    – יוטה ג'אז שנתקלה במייקל פעמיים.

    1. צודק !
      הייתי מכניס גם את הנטס של קיד וקרטר שהגיעו לשני גמרים רצופים
      גם הבלייזרס של ראשיד הצעיר סקוטי הקשיש סבוניס האגדה סטייסי אוגמון נשדדה בגמר המערב מול הלייקרס..
      סיאטל של קמפ שרמפף סליפי סאם ופייטון
      אורלנדו של הארדווי אנדרסון ושאק
      ומעל כולם הניקס של 94 עם סטרקס מייסון אנתוני אוקלי ויואניג !!!

  6. אני חושב שיש להכניס את בוסטון של הטריו הקבוצה דרסה את הליגה מתחילת העונה עד סופה והייתה פשוט מפלצת

    וכן גם לייקרס של תחילת העשור הקודם חייבת להכנס,אני מאד לא אהבתי את הקבוצה אבל עם 3 אליפויות קשה להטיל ספק

  7. הנטס של קיד וקרטר?!?!?

    No way in hell
    The east was so bad these years that the real finals was the west finals

    If any – I would put LAL and Boston through the 80's, in the years they didn't win

  8. מנחם אני זוכר שבפעם הקודמת הניקס של 70-71 היו ברשימה שלך, אם אני זוכר נכון במקום מילווקי. קשה מאד לדרג את הקבוצות בעיקר בגלל שלרובנו אין פרספקטיבה היסטורית. קשה מאד גם להעריך את רמת היריבות, אבל ברור שהליקרס והסלטיקס של שנות ה-80 היווי אתגר אדיר אחת לשניה, ודחפו זו את זו לשיאים גדולים. למייקל לא הייתה תחרות מהסוג הזה בסדרת האליפויות השניה (עם כל הכבוד ליוטה שהייתה נהדרת) בסדרה הראשונה הוא קיבל פייט בעיקר מפיניקס. הלייקרס של 91 נישאו על כנפי האינרציה. הלייקרס של קובי ושאק לא באמת אותגרו ע"י אף קבוצה. הנטס ופילדלפיה לא היו טובות מספיק לתת פייט והלייקרס ניצלו זאת עד תום. למעשה הקרבות שלהם במערב מול סקרמנטו ופיניקס, וס"א היו הגמר האמיתי. בכל אופן זה סוג הכתבות של מנחם שאני הכי אוהב, ומה שנשאר זה לומר תודה

  9. The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as a lot as this one. I mean, I know it was my option to read, but I essentially thought youd have something interesting to say. All I hear is usually a bunch of whining about some thing that you could fix if you happen to werent too busy seeking for attention. cheap louis vuitton handbags http://www.freewebsite-service.com/louisvuittoncc/Blog.php?id=134913&snavn=Inexpensive+Designer+Handbags+And+Evening+Purses

כתיבת תגובה

סגירת תפריט