אירועי דיומא – 28.11.2016/מתן גילור

כדורגל

ליגת העל – מחזור 11

21:00 בית"ר ירושלים-איחוד בני סכנין – שידור בערוץ הספורט (55/555). המשחק המרכזי של המחזור הוא גם המשחק הכי טעון בכדורגל הישראלי, שלצערנו עדיין מקבל נופך פוליטי ולא מעט גזענות משני הצדדים. בית"ר ירושלים מגיעה למשחק אחרי 3 תוצאות תיקו ב-4 המשחקים האחרונים. מצד אחד הם חשבו שיהיו גבוה יותר, מצד שני 5 משחקים ללא הפסד קצת ייצבו את הספינה. סכנין מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים שקרבו אותה לתחתית. הפסד כאן והיא עלולה להיקלע למשבר.

 

לה ליגה – מחזור 13

21:45 לאס פאלמאס-אתלטיק בילבאו – שידור בערוץ ONE (50). מבחינת לאס פאלמאס מדובר על עונה די מוצלחת עד כה, כשהקבוצה משייטת לה במרכז הטבלה, הרחק ממאבקי התחתית, למרות ההפסד לבטיס במחזור הקודם. בילבאו לעומתה נאבקת על מקום בליגה האירופאית וערב המחזור היא אכן נמצאת במקום שיעניק לה את הכרטיס, אחרי ניצחון ביתי 0:1 על ויאריאל במחזור הקודם.

 

סיירה A

20:00 נאפולי-ססואולו – שידור בערוץ 5 לייב (58). נאפולי, ככל הנראה, שמה את הז'יטונים שלה על ליגת האלופות. בעודה מוליכה בית בצ'מפיונס, בליגה המקומית היא רק במקום השישי, שלא מוביל לליגת האלופות בעונה הבאה, אך יש לציין שבין המקום השני לשישי מבדילות 2 נקודות בלבד. גם ססואולו מתקשה לשלב בין אירופה לליגה ואחרי עונה מוצלחת מאד בעונה שעברה, היא חוזרת לתחתית.

22:00 אינטר-פיורנטינה – שידור בערות ספורט 1 (54). פיורנטינה בעונה סבירה יכולה לראות באופק מקום בליגה האירופאית. אינטר יכולה לספר לה שלא מלקקים שם דבש, קל וחמר נגד קבוצות מישראל. אינטר בעונה מאכזבת מאד, ממוקמת רק במקום התשיעי. אחרי שניצלה מהפסד בדרבי בתוספת הזמן, מעניין לראות איך היא תתאושש מההפסד להפועל ב"ש. הפעם, כך ניתן להניח, אף אחד לא ינוח.

 

כדורסל

ליגת העל – מחזור 8

19:35 הפועל גליל/גלבוע-בני הרצליה – שידור משולב בערוץ 5+ (56). שתי קבוצות שקשה לשחק נגדן. הרצליה במומנטום חיובי אחרי הניצחונות על מכבי ת"א ומכבי קרית גת. גלבוע לא ממש יציבה ומרבית משחקיה מתאפיינים בהפרשים קטנים, כולל במחזור הקודם, כשהפסידה להפועל ת"א בהפרש של 2 נקודות.

19:45 הפועל חולון-הפועל אילת – שידור משולב בערוץ 5+ (56). הפועל חולון היא המרענן הלא רשמי של הליגה. ומתייצבת במקום השני, מרחק ניצחון בודד ממכבי ת"א במקום הראשון. עם זאת, יש לציין במחזור האחרון הובסה בידי האלופה, שבעצמה נראית טוב יותר מאז החזרה של דאוסון. הפועל אילת מאד מאכזבת ולזכותה 2 ניצחונות בלבד לצד 5 הפסדים, כולל לנהריה במחזור הקודם. מאזנה זהה לזה של קרית גת במקום האחרון.

20:30 מכבי תל אביב-מכבי קרית גת – שידור משולב בערוץ 5+ (56). באופן די צפוי, מדובר על מפגש קצוות בין מוליכת הליגה והקבוצה הטובה ביותר לסוגרת הליגה והקבוצה הגרועה ביותר, לפחות בשלב זה של העונה. הסיכוי היחיד של קרית גת הוא לנצל ירידת מתח של מכבי ת"א מהיורוליג. ד"א, נקודה מעניינת היא שדווקא שלמכבי ת"א היו סגלים פחות עמוקים היה כמעט בלתי אפשרי לנצח אותה, בעוד שבעונות האחרונות, כשהסגל שלה עמוק ביותר, היא גם מפסידה יותר. ניתן רק להניח שהסיבה היא ריבוי הזרים. רוצה לומר שאת אלה של מכבי ת"א פחות מעניינת הגישה השמעון מזרחית והם מתרבות בה הפסד ליגה בודד אינו נורא כלל ועיקר. הישראלים, שדווקא מבינים את מהות הפסד של מכבי ת"א נחותים לעומת הזרים של הקבוצות היריבות, שמבחינתם מדובר על המשחק בפרופיל הכי גבוה שיש.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות בריטניה:

כמה הפתעות שיש לנו באליפות הזו, וכמעט בכולן מעורבים שחקנים סינים. אז גם אתמול, סיומו של הסיבוב השני הביא כאלה בשפע. כך ראינו את אנתוני מקגיל מודח ע"י ז'אנג אנדה, מרטין גולד ע"י מיי סי וון, ואת זוכה אליפות אנגליה הפתוחה ליאנג וונבו מודח ע"י בן ארצו יאן בינגטאו, שחקן בן 16. פשוט לא ייאמן. גם ג'אד טראמפ סיים את דרכו באליפות עם ההפסד לאוליבר ליינס הצעיר. גם אביו של אוליבר ליינס, פיטר, ישחק בסיבוב השלישי – פיקנטי ונדיר ביותר. היום נפתח הסיבוב השלישי (32 שחקנים) וגם הוא יימשך יומיים, כאשר המשחקים ייערכו בפורמט הטוב מ-11. היום נוכל לראות שחקנים כמו אוסליבן, קרטר, סלבי, פו והיגינס, וגם כמה מאלו שהזכרנו, שהתקדמו לשלב על חשבון השחקנים המוכרים יותר. שידורים ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 22.
    עוד 16,175 מיילים ימיים להקפת העולם.
    לאחר מעבר שליש מירוץ, הצמד המוביל, תומסון ולה קלאצ' עדיין צמודים ראש בראש.
    48 שעות קשות עברו על המובילים כשהם ניסו לצאת מהחזית שהביאה איתה רוחות חלשות. ההובלה התחלפה פעם אחד פעם כאשר שתי הסירות צמודות ביניהן עד כדי מרחק ראייה. כל שייט עקב אחר מהלך חברו כדי לא לאפשר לשני לברוח. כשהחזית עברה הם מצאו עצמם בקו הגבול הדרומי ביותר, 'שער הקרח' לפני המשך הירידה דרומה. שקע מגיע לכיוונם מכיוון אוסטרליה והם מנסים לתפוס אותו ואת הרוחות שהוא מביא איתו.
    במהלך הלילה לה קלאצ' ניצל את תנאי הפוילים המושלמים ופתח פער של 30 מיילים על תומסון שלבסוף מרגיש את הקושי של איבוד הפויל. הוא יחכה שהרוח תשנה כיוון ותגיע מצידו הימני על מנת לחזור לאיים על 'התן'.
    משתרך מאחור סבסטיאן חוזה על הסירה אדמונד דה רוטשילד שזגזג עצמו לדעת בניסיון למצוא את כיוון ההפלגה המתאים. הטעות הטקטית בתכנון המסלול ב-48 הדעות האחרונות גרמו לו לאבד מיילים רבים והוא כבר 500 מיילים מאחורי הצמד המוביל ומתחיל להיות מאויים מאחור על ידי הקבוצה הרודפת.

    1. יאללה הצרפתים שוב מנקנקים את האנגלים 🙂
      יש לי הרגשה שבסוף תומסון כן ינצח, אם הסירה שלו תשרוד. הוא טוב מדי.

    2. תודה נראה כי העייפות מתחילה להשפיע על שייטים הקושי בשיאו כשקר הים גבוה ועייפים החדשות הרעות שיש עוד הרבה מאד דרך כזו וכיף הורן ונפטון ידרשו כשיילוק בשעתו את ליטרת הבשר שלהם …החדשות הטובות שעוד חודשיים ומשהו מתחילים לחזור הביתה ….

  2. היום המשחק הקלאסי מספר 12 ואחרון באליפות העולם בשחמט.

    ולצערי אני כנראה לא אראה אותו.

    נקווה שקריאקין בשחור יוציא תיקו, ושיסיימו גם את 4 הקרבות בשח מהיר בתיקו.

    ואז –

    דו קרב שליפות אקדוחנים בצוהרי היום – בליץים

      1. שניהם פספסו, נכון שהמומנטום אצל קרלסן, אבל זה יכול להיות בעוכריו אם יכנס לורטיגו היבריס על מנת להכריע את האליפות כבר עכשיו, זה מה שקרה בהפסד שלו, גם אז הוא שיחק בלבן ושיחק מסעים משוגעים כדי להימנע מתיקו וזה עלה לו במשחק.

        קריאקין קרחון אוקראיני, קשוח, אנשים מפרשים לעיתים את החזות ו הגמגום שלו כחולשה, אבל גם משה רבינו היה גמגמני..

        1. שיהיה בהצלחה לא עקבתי הפעם אתעדכן בהמשך תודה על הסיקור .
          מה דעתכם על אלופי העולם לנוער בגלישת רוח האלופה מאילת אך האלוף לא אילתי….

  3. הבן הממזר, ראיתי שכתבת שאם אין הכרעה בבליץ, עוברים לארמגדון של דקה.
    האם זה שינוי משנים עברו?
    כי אני זוכר שארמגדון בעבר היה 5 דק' ללבן, 4 דק' לשחור, ותיקו=ניצחון לשחור.

    1. האמת שלא כתבתי את זה.. כי אני לא מאמין שזה יגיע לזה.

      כשיטת הכרעה זה שינוי של השנים האחרונות (הדו קרב קספרוב – קרפוב נמשך חצי שנה, וקרפוב כמעט מת מתשישות..), אבל אני לא יודע ממתי, יכול להיות שזו האליפות הראשונה..

  4. לגבי הפורמולה 1- היתה ביקורת גדולה על ההתנהלות של המילטון שלא הקשיב להוראות וניסה להאט את הקצב כדי לגרום שרוזנברג לא יסיים במקום השני ובכך לזכות באליפות.
    היו שם ממש קשוחים בקריאות נגדו. ממש הזוי, מה ציפו שספורטאי לא ינסה לנצח עם כל הכלים שיש לו? ואפילו לא היה כאן סיכון לקבוצה. וגם אם היה, זה טיפשי לצפות ממנו שלא יתן הכל כדי לנצח.

    1. מסכים שהם הגזימו, כי הם הבטיחו מזמן את הזכייה בתחרות היצרנים. מצד שני, הבעיה היא שכל הסיפור הזה יוצא לצופים בלייב, כי מראים ציטוטים מרשת הקשר – את ההוראה הזו ראיתי אתמול בלייב מהמירוץ אתמול, וגם ראו בבירור שהמילטון לא ציית לה. זאת אומרת שיש פה גם עניין של תדמית של מנהלי הקבוצה. ברור שעם קצת יותר אינטלגנציה רגשית היה אפשר לפתור את זה בקלות. העניין שזה הפך עכשיו לסוג של תחרות השתנה.

      1. זה הבעיה שלי עם מירוצי הפורמולה 1 וגם עם האופניים לצורך העניין.
        מה זה הקבוצה? זה ספורט אישי. איך אתה אומר לספורטאי שלא יתן הכל כדי לנצח?

        1. אופניים פצחת כאן תיבת פנדורה .
          איך החזירו את יינס וויכט מהבריחה עם אולריך וויראנק בטור דה פראנס ….כדי שלאנס יקח את השביעית….ולא תהיה תחרות.
          ביורן ריס קיבל הוראה ממנהלת הטור וציית….
          ואחר כך התבררו במשפט של לאנס מימדי השחיתות .
          את המארגנים האחראיים לא תפסו הסתפקו בלאנס כאילו שספורטאי אחראי ויכול לשחד את המנהלת היו סי אי ואת מארגני הטור …ברור שהכיוון הפוך .
          אז השחיתות חוגגת תוצאות נקבעות מראש לפי אינטרס כלכלי

        2. הזכרת אופניים, אז זהו בדיוק ספורט שהוא גם אישי וגם קבוצתי. ההבדל הגדול כאן הוא שבאופניים ההיררכיה ברורה – יש מוביל לקבוצה, וכולם עובדים בשבילו (בד"כ, בד"כ…). בפורמולה 1 זה לא תמיד נכון. יש מוביל, אבל העבודה עבורו הרבה פחות מובהקת מאשר באופניים. לא פעם הכלל החשוב למתחרה הוא שהוא קודם כל צריך להיות יותר מהיר מבן קבוצתו… בשנים האחרונות הפורמולה הפכה להיות יותר אליפות של יצרנים מאשר של נהגים (לצערנו).

          1. ובגלל זה גם האופניים לא מצליחים להתרומם כספורט.
            אין דבר כזה 'גם אישי וגם קבוצתי.
            הרוכב הכי טוב צריך להיות הרוכב הכי טוב. בהכל. כל הרעיון הזה של מובילים ושכולם עובדים בשביל אחד הוא פשוט עקום ומטומטם. אם זה ספורט קבוצתי אז שסך הכל של הרוכבים בקבוצה ישוכלל, אם זה אישי אז שיהיו ספונסרים אישיים ולא קבוצתיים.

          2. זה לא כך אפלטון אתה מבלבל ….אופניים אם לא יעבדו בשביל המוביל הוא לא ינצח.
            לא בטוח בכלל שהוא הרוכב הטוב בקבוצה כי כאן שואלים טוב במה .
            טוב בחג יומי לא בטוח שאין טובים ממנו בקבוצה.
            המאית הכי טוב בנחלט לא בטוח .
            המטפס הכי טוב אולי במקרה של ניבאלי לא מדויק.
            אבל כן הרוכב גראן טורים הכי טוב בקבוצה הרוכב הכי טוב בקבוצה ממש לא !

          3. ענין של השקפה
            אני חושב בדיוק ההיפך ונהנה יותר ויותר כל שנה מתחרויות אופניים.
            מתרומם או לא ..
            קשה להגיד שלא מתרומם כשהייתינבהןרגוס ספרד והלכתי מכפר אחד לאחר חלפו על פני עשרות רוכבי אופניים מבוגרים ומבוגרים מאד.
            לא מתרומם ענין של השקפה…

          4. האופניים כספורט פנאי הוא חזק מאוד בספרד, צרפת ואיטליה. יש המון כבוד לספורט הזה ולמסורת. פעם אלופי אופניים היו אגדות בארצם, היום ברגע שזה הפך לספורט חצי קבוצתי חצי אישי אין שום הזדהות, ובגלל הקבוצתיות השלל מתחלק בין יותר אנשים מה שמשאיר פחות לכולם. זו ההתרשמות שלי לפחות ממה שאני היכרתי פעם את הספורט ומהתיאורים של המומחים באתר לגבי איך הוא נראה היום.
            מבחינתי עדיף שיהיו הרבה פחות ספורטאים, שיתחרו ברמה האישית, מי שהכי טוב ינצח. חד וחלק. מה היתרון בקבוצה? לא רואה את זה.

          5. אני אישית אוהב מאד את הטקטיקות הקבוצתיות (כתבתי על זה פוסט פעם). אולי אחד הדברים שאני הכי נהנה מהם בספורט הזה. צריך לזכור דבר אחד: כאשר מתירים לרוכב לרכב מאחורי רוכב אחר, ברגע זה הספורט הופך לקבוצתי. אם אתה רוצה שהספורט הזה יהיה אישי, תאסור את זה, ואת זה אגב עושים בטריאתלון, שהוא ספורט אישי לחלוטין (ובעיניי הרבה פחות מעניין לצפייה, אפילו שבני משפחתי עסקו בכך רבות).

          6. סליחה שזה נראה כמו דילוג בין נושאים אבל לדעתי הכל קשור לאותו הבסיס, בגלל זה אני מערב גם אופניים, כי דיברנו שיש שם בעיות ספונסרים.
            למה הנאסקר כל כך מצליח בארה"ב?
            אמנם אמריקאים גאונים בשיווק אבל הם גם מבינים ביצירת פורמטים.
            הנאסקר מייצר גיבורים. הוא מייצר תחרות בין דמויות שניתן להזדהות אליהן, מלבד החוויה עצמה שהיא מדהימה.
            בפורמולה 1 היה פעם פורמט מנצח, היו כוכבים שריתקו את המסך. הענף כמו שציינת הפך קבוצתי, משווקים את המכונית ולא את הנהג. הענף הפך ליבש וטכני מדי, בגלל זה הירידה העקבית בפופולריות שלו.
            לגבי אופניים, לדעתי בעייה זהה. יכול להיות שיהיו אנשים המתעניינים בדקויות והטקטיקה בין הרוכבים. אבל אתה הופך את זה לנישה.
            הכיוון ההפוך ממה שעשו האמריקאס קאפ בשייט לדוגמא.
            בתור בן אדם שלא מבין באופניים, אין לי שום דבר שמושך לראות את זה. כשהיה את לאנס ארמסטרונג, ההצלחה היתה כי היה שם כוכב. היה מישהו להסתכל עליו, עם סיפור ואישיות מעניינת.
            צריך למצב את האופניים כספורט אישי, כי זה מה שהוא באמת.
            או למצב אותו כספורט קבוצתי שבו לכל חלק יש תפקיד וכל חלק נחשב. אבל תבחר כיוון, כי כרגע זה כלום.

  5. תוספת לאירועי דיומא, מי שיכול שיכניס:
    שחמט:
    הערב בתשע ייפתח המשחק ה-12 והאחרון בדו קרב על אליפות העולם. האלוף המכהן מגנוס קרלסן הנורבגי זקוק לניצחון במשחק בו הוא פותח בכלים הלבנים כדי להכריע את ההתמודדות. עד כה שוחקו 11 משחקים, כשקריאקין הרוסי היה הראשון לנצח במשחק השמיני, ואילו קרלסן גמל לו במשחק העשירי. קרלסן נחשב לטוב בעולם מזה זמן רב ומושווה לא פעם לגדול השחמטאים בהיסטוריה – גארי קספרוב, כך שכל תוצאה בדו הקרב בה הוא לא שומר על תארו תיחשב הפתעה.
    אם המשחק היום יסתיים בתיקו, יחלו ביום רביעי משחקים בפורמט מהיר יותר על מנת לקבוע את זהותו של אלוף העולם.

  6. אפלטון. לא יכול להתוכח איתך בענין אופניים מסיבה פשוטה יש כל כך הרבה תתי ענפים באופניים .
    יש מירוצים קלאסיים יש חד יומיים יש אינסוף מירוצי וולודרום יש מירוצי שטח טריאל יש מירוצי קטעים יש טורים ויש גראן טורים
    לכל מירוץ יש פורמאט שונה טקטיקות שונות ברוב המקרים מוביל אחר גם לאותה קבוצה ממש.
    כך וויגינס בטור דה פראנס בו ניצח שימש כפועל העל המושך האחרון של מארק קוונדיש שהוא מאיץ ולא עבד לטןבת אף אחד.
    אתה לא מתחבר לזה בסדר כי זה מסובך לא נורא מי אמר שצריך להבין בהכל ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט