טריידים שהם הרבה יותר מעשיים משאתם חושבים – מאת צ'אד פורד / תרגם נוח לובקו

(צ'אד פורד הוא אחד ה-SENIOR ANALYSTS הראשיים ב-ESPN – מנחם לס)

וכמובן שכל האדומים הם תוספות של נוח לובקו

טריידים יותר מציאותיים משאתם חושבים

ב-'אינסיידר' מאת צ'אד פורד

תורגם ע"י נוח לובקו

לאחרונה הטלפונים במשרדם של מנהלי הNBA  מתחילים לטלפן בלי הפסקה. על הקו – GM-ים מקבוצות אחרות. הנדון – תקופת ההעברות עומדת להסתיים ואנחנו צריכים שחקנים דחוף אחרת הבעלים יבעטו בנו ושוב נצטרך לפרשן משחקים ביחד עם בארקלי וקני סמית'

כל קבוצה עם הצרות שלה. מצד אחד יישנן קבוצות כמו הלייקרס האומללים,המאבריקס והסלטיקס שהתחילו (והמשיכו) את העונה בצורה חלשה ומצד יישנן קבוצות כמו ההיט והרוקטס שמחפשות להתחזק בנקודות החלשות. תוסיפו לתמהיל קבוצה כמו הגריזלס שמחפשת לברוח מבזבוזי הכספים בשל חוקי תקרת השכר או קבוצה כמו הסאנס שצריכה דחוף להפסיק את הדימום – כל זה הולך לגרום לסוף תקופת העברות מטורפת החורף.

אחרי ששוחחתי עם אנשי מפתח במספר קבוצות בליגה, הגעתי לרשימה של עשרה שחקנים מרכזיים שעלולים להחליף את המדים שלהם עד סוף תקופת ההעברות(כאשר הטרייד הכי וודאי הוא הראשון,הטרייד השני הכי וודאי הוא השני וכך הלאה…):

  1. ג'וש סמית', פורווד,אטלנטה הוקס: כבר מספר שנים שסמית' קרוב מאד לעזוב את אטלנטה, אבל תמיד קורה משהו ברגע האחרון וסמית' נשאר. הפעם זה הולך לקרות!. באחד האימונים האחרונים סמית' הועף ואף הושעה מהמשחק הבא, כל זה כנראה תיסכל אותו מאד אבל סוכנו אומר שהוא לא מבקש טרייד. אטלנטה מצידם רוצים להשאיר את סמית' ובכך לפתות את האוורד (סופרמן עלק) לבוא אליהם אך הסיטואציה של האוורד כלכך לא ברורה שגם הם מבינים שהם לא יכולים להתמהמה יותר מדי וזה הזמן לטרייד. קבוצות כמו הלייקרס, ראפטורס, הרוקטס, המאבריקס והבאקס מחפשות את השחקן שישדרגם – השאלה היחידה הפתוחה היא מה המחיר של שחקן שנמצא בשיא כושרו והולך להיות חופשי בקיץ הקרוב? (תשובה – הרבה מאד!).
  2. רודי גיי, פורווד,ממפיס גריזלס:  זה כבר ברור שמישהו מהקבוצה הזאת הולך להיות מוחלף ולעזוב את ביתו של אלוויס. ממפיס מחפשת טרייד שיחזיר את ההשקעה. על גאסול הם לא מוכנים לדבר, ראנדולף וקונלי לא יחזירו את ההשקעה(הגריזלס מחפשים בחירות דראפט, שחקנים צעירים או שחקנים וותיקים עם חוזים קטנים) כך שרודי הוא הפתרון. כרגע לא מציעים לממפיס דברים מעניינים מדי אבל כולם יודעים שברגע שהGM-ים מרגישים את החום של סוף תקופת ההעברות הם נוטים להיות נדיבים יותר ופחות עקשנים ואז ממפיס מאמינה שהיא תקבל את מה שהיא רוצה.
  3. אל ג'פרסון, פורווד\סנטר, יוטה ג'אז: עם רמות מידור שלא מביישת את השב"כ אנחנו כנראה לא נדע על טרייד עבור ג'פרסון עד אשר הוא יקבל את כרטיס הטיסה שלו ליעד הבא בקריירה. אבל כל GM עם קצת שכל יהודי יודע שאו ג'פרסון או פול מיילסף הולכים לעוף ובגלל שפול שחקן טוב יותר (לדעת המאמן) אז הוא הולך להישאר. כמו כן הקבוצה רוצה לפנות זמן משחק עבור דריק פיבורס ו איינס קנטר ויהיו שמחים מאד לקבל עבור ג'פרסון איזו בחירת דראפט שתניב להם איזה פויינט גארד פוטינציאלי.
  4. דני גריינג'ר,פורווד, אינדיאנה פייסרס:  גריינג'ר החמיץ את העונה עד כה בשל פציעה בברך אך אינדיאנה מצפים לשובו בסוף ינואר או בתחילת פברואר. אינדיאנה רוצים להכניס את גריינג'ר לעניינים כמה שיותר מהר על מנת להעלות את ערכו כמה שיותר. גריינג'ר יכול להיאבק ברוע הגזרה אבל גם הוא יודע שבזמן שהוא היה בחוץ פול ג'ורג' השתלט לו על הקבוצה והפך למנהיג שלה. דיוויד ווסט הולך לעזוב (כנראה) בקיץ בגלל שהוא יהיה שחקן חופשי ואינדיאנה רוצים לקבל פוינט גארד שסגור לכמה שנים או פאוור פורווד צעיר.
  5. מארצין גורטאט,סנטר,פיניקס סאנס: המצב של השמשות הוא בכי רע. למרות שפיטרו את מאמנם אלווין ג'נטרי אף אחד לא רואה מישהו שיכול לחלץ את הקבוצה ממצבם כרגע. נראה שהסאנס צריכים קצת טריידים, לפוצץ את העסק ולהזרים דם חדש למועדון. כאן גורטאט נכנס לתמונה. סנטר גבוה וחזק זה משהו מאד מבוקש בליגה והסאנס מבינים שהם יכולים לקבל עליו איזה פרוספקט צעיר וכמה בחירות דראפט עתידיות. מועמדות פוטינצאליות לקלוט אותו הם הבוסטון, מילווקי ואטלנטה.
  6. אנדראה בראנרי,פורווד\סנטר, טורנטו ראפטורס: כל הליגה יודעת שהGM של טורנטו בריאן קולאנג'לו חולה על האיטלקי ואף השווה את יכולות הזריקה שלו ליכולות הזריקה של הגרמני דירק נוביצקי. אז אולי קולאנג'לו מנסה להצדיק את זה שהוא בחר באיטלקי בדראפט של 2006 במקום הראשון כי הדימיון היחידי בין האיטלקי לגרמני הוא ששניהם אירופאים ושניהם שחקני כדורסל , חוץ מזה זה רק הזיות של הGM  ואי הודאה בטעות של בחירת שחקנים בדראפט. הקבוצה הקנדית מנסה לעשות איזה שהיא עיסקת חבילה יחד עם הרכז חוזה קלדרון ולשלוח אותם יחד תמורת בחירות דראפט או חוזים שעומדים להסתיים ולהכין את הקרקע לקראת הקיץ הקרוב. עוד ספוקלציה מעניינת זה החלפת קלדרון ובראנרי תמורת פאו גאסול.
  7. ברנדון ג'אננגיס, פויינט גארד, מילווקי באקס: מילווקי הם מהקבוצות היותר עסוקות בתקופת ההעברות הנוכחית ונראה כאילו שאף שחקן בסגל שלהם הוא לא בטוח. למרות שחברי המלומד מארק שטיין (קרוב של אלון שטיין?) מאמין שג'אנניס הוא השחקן הכי בטוח בסגל אני לא סגור על זה בעיקר בגלל שג'אנניס יהפוך לשחקן חופשי הקיץ ומספר קבוצות שמו עליו עין ומוכנות להציע עליו הצעה יפה. מילווקי מצידה מחפשת פויינט גארד וסנטר תמורתו (אולי טורנטו בעניין? ).
  8. אריק בלאדסו,פויינט גארד, לוס אנג'לס קליפרס:אף אחד בקליפרס לא רוצה לזרוק את בלאדסו. בלאדסו תורם הרבה מאד כשהוא עולה מהספסל כמחליף לכריס פול ואף כאשר פול פצוע והוא מחליף אותו בחמישייה. אבל בקיץ בלאדסו ייהפך לשחקן חופשי והקליפרס יודעים שלא יהיה להם מה להציע לקבוצות עבורו. אז הקליפרס יכולים לקחת את הסיכון ולקוות שבלאדסו יירצה להישאר גם אחרי הקיץ הקרוב אבל כולם יודעים שיישנן הרבה קבוצות שמוכנות לשלם לא מעט בשבילו וברגע שיוצאים המזומנים הסיכוי להישאר נהיה קטן יותר ויותר. המסקנה המתבקשת – בלאדסו החוצה!.
  9. דאמרקוס קאזינס,סנטר, סקרמנטו קינגס: יישנם לא מעט GM-ים שנדחו לאחרונה על ידי הקינגס לאחרונה לאחר שניסו לברר על טרייד אפשרי עבור קאזינס. לא בגלל שלסקרמנטו לא נמאס מהבעיות שהשחקן הכישרוני עושה והם מחפשים להחליפו אלא בשל המצב הבעייתי של סקרמנטו והעובדה שאולי הם יעברו עיר בקרוב. אך למרות זאת קאזינס הוא שחקן מאד מבוקש ומאד בעייתי לכן למרות המעבר של הקבוצה יש סיכוי שהטרייד יתבצע כאשר קבוצות כמו המאבריקס, הרוקטס, הסלטיקס והסאנס לוטשות בעיניים בוהקות אחרי השחקן שאולי יחייה להם את הקבוצה.

10. ראג'ון רונדו, פויינט גארד, בוסטון סלטיקס: בשנה שעברה רונדאו היה בפיסגת הטריידים האפשריים ובסוף כולם יודעים מה קרה עם הספוקלציה הזאת. דני איינג' טוען שאין שום הגיון בלהחליף את רונדאו או את שאר שחקני המפתח של בוסטון משום שהם עדיין רוצים אליפות והם מחפשים איזה שהוא סנטר וותיק שיוכל לשדרג אותם. אך עדיין אני שומע בחדרי חדרים על כך שאיינג' מחפש טריידים אפשריים ואם יישנה קבוצה שתציע שחקנים צעירים ומשמעותיים עבור רונדאו או פול פירס יש סיכוי שזו היא השנה שאיינג' יפוצץ את העסק בבוסטון.


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אל תאכלו אותי
    אבל הבעיה של קליבלנד היא אירווינג !
    אירווינג שחקן שחקן אבל לא הופך את השחקנים סביבו לטובים יותר.
    הוא לא רכז.
    ממליץ לקליבלנד לעשות טרייד- אולי לקבל תמורת אירווינג את רונדו פלוס פורוורד

  2. אתה קורא את מה שאתה כותב? לקבל תמורת אירווינג את רונדו + שחקן , רונדו הרבה יותר טוב מאירווינג, למה שהסלטיקס יסכימו למהלך כזה?

  3. מסכים איתך רן.
    הם שחקנים שונים לגמרי
    רונדו רכז טוב יותר. אירווינג סקורר. קבוצות אחרות מלבד הסלטיקס יתנו תמורת אירווינג הרבה.

  4. בוסטון צריכים להחליף את כולם חוץ מרונדו! אני חושב שהווארד יסתדר הכי טוב בסלטיקס עם רונדו,זה יהיה השילוב הכי טוב של רכז-סנטר בליגה,את כל השאר כולל גארנט ופירס לא הייתי מהסס להעביר בטרייד.

  5. סלטיקס לא יחליפו לא את רונדו ולא את פירס. את כל השאר אפשר להחליף. אפילו את גארנט. אבל אף אחד לא יסכים לתת לגארנט מה שקיבל בבוסטון!

  6. המאמר לא חידש לי שום דבר. אולי רק על בלדסו וגורטאט אבל כל השאר ידועים כבר לא מהיום, וצ'ד לא מציע בכלל טריידים הוא רק אומר איזה שחקנים בטרייד בלוק.. סטיין על התרגום אבל

  7. הערך של אירוינג גבוה משל רונדו בשלוש דרגות והסיבות מורכבות מיכולת, גיל, וחוזה.

    אין בכלל מה להשוות, וקליבלנד אפילו לא ישקלו את זה לרגע.
    אירוינג הולך להיות הרכז הכי טוב בליגה, ואולי כבר בעונה הבאה בגיל 22 (!).

    1. האקים אלאג'ואן היה אומר על העונה הסדירה שהוא צריך להופיע רק שהוא משחק נגד משהו כמו ארבע או חמש סנטרים(בזמנו זה היה יואינג, שאק, רובינסון ולא יודע מי עוד) אבל פויינט גארדים צריכים להופיע כל ערב כי יש מלא רכזים מעולים בליגה.
      גם עכשיו אם תסתכלו כמה רכזים טובים יש.
      לרוב הקבוצות יש רכזים טובים: כריס פול בקליפרס, רונדו בסלטיקס, רוז בשיקאגו, יש את היותר זקנים כמו ג'ייסון קיד וסטיב נאש, יש את אלו שעוד יתפתחו כמו וול בוושינגטון.
      להגיד שאירווינג הולך להיות הפוינט הכי טוב בליגה שנה הבאה – זה פשוט מופרך…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט