ניו אורלינס חוזרת לחיים, הניקס גם וניק יאנג – סיקור משחקי שלישי

ארבעה משחקים בלבד היו לנו הלילה NBA וכולם המשיכו את המגמות המסתמנות בימים האחרונים. ניו אורלינס ממשיכה להתאושש, הניקס מתחברת פתאום וממשיכה לנצח, אוקלהומה חוזרת לגודלה הטבעי עם עוד הפסד, פורטלנד ממשיכה לגמגם ועם הבולס אף פעם אי אפשר לדעת מה הולך.

ניו יורק ניקס 107 (7-7) – פורטלנד טרייל בלייזרס (8-8) 103

מה תגידו על הניקס? ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים בדרך למאזן 7-7 ומקום שביעי במזרח. שמישהו יעיר את דובי כי נדמה לי שהוא חולם!

הלילה בניו יורק הגיעו כל השחקנים המובילים של הניקס למשחק, פורזינגס וכרמלו להטו, רוז ניפק כמה סלי קלאץ' והניקס הפכו פיגור של שלוש נקודות, 4 דקות לסיום ליתרון ארבע עם ריצה של 0-7, יתרון שנשמר עד הסיום.

הלטבי קלע 31 נק' לניקס, רוז הוסיף 18 וכרמלו ננעל על 17 כשגם קוזמינקאס תורם 10 מהספסל הנייו יורקי. בפורטלנד, שלה זה היה הפסד רביעי בחמישה משחקים, בלט לילארד עם 22 נקודות (הפסד ראשון שלו במדיסון סקוור גארדן), מקולום הוסיף 16, אד דיוויס 15 והרקלס 14.

לבוקס סקור המלא

https://youtu.be/zNC2_Lz0Q1Q

אטלנטה הוקס 94 (5-9) – ניו אורלינס פליקאנס 112 (10-5)

כשג'רו הולידיי חזר לפני חמישה מימים מהחופשה שנכפתה עליו בשל מחלת אשתו, היה נראה שהוא עובר ממיטה חולה אחת לאחרת. שלושה משחקים מאז, השקנאים עם שלושה ניצחונות ופתאום פליאוף במערב לא נשמע כל-כך בלתי אפשרי.

הערב השיגו הפליקאנס את הניצחון המרשים ביותר שלהם העונה כשניצחו את אטלנטה שמצידה רושמת הפסד שלישי ברציפות בחוץ בצורה מרשימה. השקנאים ברחו כבר ברבע הראשון ליתרון מרשים בן 20 נקודות, 14-34 וגם העובדה שאנתוני דיוויס נחבל בקרסול והחמיץ את הרבעים שתיים ושלוש לא מנעה מהם להמשיך לרוץ בעיקר תודות לטים פרייזר במשחק חייו. כן, כן, עושה רושם שבניו אורלינס יש עכשיו יותר משחקן אחד.

טים פרייזר הוביל את השקנאים עם 21 נק' ולא פחות מ-14 אסיסטים, גו'נס הוסיף 17 משלו, איטוואן מור ניפק 15 וכמוהו גם הולידיי , דייויס הסתפק ב-13 נק'. בצד של אטלנטה שעשתה בושות מול הקהל הביתי ראינו את שרודר וקורבר עם 14 כ"א מובילים שמילסאפ מסתפק ב-10 נקודות והווארד ב8 נק' ו-6 ריב' בלבד.

לבוקס סקור מלא

https://youtu.be/r-eWwGR1AJI

דנבר נאגטס 110 (8-6) – שיקאגו בולס 107 (6-9)

המשחק ההפכפך של הערב הגיעה מקולורדו שם ניצחה דנבר את הבולס העייפה תודות לשתי קליעות עונשין של וויל ברטון, 9.5 שניות לסיום.

למי שחושב שהייתה פה הפתעה – שיחשוב שוב, שיקאגו הפסידה 16 מ-17 המשחקים האחרונים שלה בפפסי סנטר, כולל העשיריה האחרונה כך שדנבר כנראה זה לא המקום האהוב על השוורים. הבולס אמנם עלו נחושים בשביל למחוק את החרפה הזו ואחרי רבע ראשון של 19-31 (ותודה לבאטלר) נראה היה שהם בדרך הנכונה לכך אלא שדנבר העמוקה התאוששה ברבע השני והשוותה את המשחק במחצית.

מכאן המשחק היה שקול ברובו כשהיתרון בן 3 הנקודות איתו התחילה דנבר את הרבע האחרון נשמר לה עד סיומו. 9.5 שניות לסיום קלע וויל ברטון שתיים מהקו, אחרי עבירה של ווייד. שיקאגו הלכה לבאטלר שהיה לוהט כל הערב אבל קנת' פאריד נעמד בדרכו והוא שיחרר את הכדור לאיזיאה כנען ששחרר אירבול. ובזה תם הטקס.

הספסל של דנבר היה הפקטור העיקרי בשינוי שחל על המשחק כשג'מאל מוריי, הרוקי הקנדי, קולע 24 נקודות ומוביל את הנאגטס. צ'נדלר תרם 16 מהספסל גם כן, גלינארי סיים עם 15 ויוסוף נורוקיץ' תרם 14 בנקודות ובריבאונדים. אצל הבולס זה היה בעיקר באטלר עם 35 כשווייד, שכמעט והיה שחקן דנבר העונה, קולע 22 ורונדו מנפק שורה סטטיסטית נאה עם 13 נק', 11 ריב' ו-8 אס'.

לבוקס סקור המלא

https://youtu.be/cvjak2NLxko

לוס אנגל'ס לייקרס 111 (7-8) – אוקהלומה סיטי ת'אנדר 109 (7-8)

כשהקבוצה של בילי דונובן עמדה על מאזן 1-6 לפני שבועיים, היו לא מעט אנשים שאמרו שהמאזן הזה הוא אשליה שנוצרה כתוצאה מהגרלה קלה. היום, אחרי שישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים, עושה רושם שהאנשים האלו צדקו.

הלילה, מול הלייקרס, שהיא העונה לא הגרלה נוחה לאף אחד, התאנד'ר אמנם חזרו מפיגור דו-ספרתי ברבע האחרון (ווסטברוק אלא מי), אלא שניק יאנג עם שלשה מהסרטים, חמש שניות לסוף השאיר את הניצחון לקבוצה שבאמת הייתה ראויה לו.

הלייקרס שלטו במשחק מהרגע הראשון, ואת הרבע הראשון סיימו ביתרון 13, 16-29. אוקלהומה חזרה ברבע השני וצמצמה את הפער עד לנקודה במחצית אבל לאט ובטוח הלייקרס הגדילה את היתרון שלה שוב עד למצב של 83-97 כשעל השעון קצת פחות מ7 דקות לשחק. גמור? הצחקתם את ראסל ווסטברוק שעם 14 נקודות (שלוש שלשות) ושני אסיסטים החזיר את הלייקרס למשחק עד ליתרון 108-109, 13 שניות לסוף מסל של סטיבן אדאמס. הלייקרס יצאו להתקפה, אינגראם ניסה למצוא את רנדל, הכדור הגיע בטעות לניק יאנג (יש בהחלט מצב שיאנג ניסה לחטוף אותו) והוא בנון-שלנטיות קלע שלשת ניצחון. בחמשת השניות שנותרו ווסטברוק הספיק להחטיא שלשה משלו והעיר לוס אנג'לס צהלה ושמחה.

קלרקסון הוביל את המנצחים עם 18, יאנג הוסיף 17, מוזגוב 16, וויליאמס 13 ואפילו קלדרון קלע 12 בהיעדרו של דיאנג'לו ראסל. ווסטברוק קלע 34 בדרך למשחק שישי ברציפות שלו עם 30 נקודות ומעלה (ארבעה הפסדים…) ותרם גם 13 אסיסטים ו-8 ריב'. אדאמס קלע 20 ואולדיפו תרם 14 משלו.

לבוקס סקור המלא

https://youtu.be/uWzi1Em88JI

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה על הסיקור המעולה! הלייקרס כמעט ועשו לי התקף לב אחרי היתרון הגדול. ראסל אוהב את הסלים באל איי ועוד יותר מזה את לייקרס! הפתרון – מעבר ללייקרס 😀

    1. עם הקבוצה נטולת האגו שמתפתחת לכם, אתה ממש לא רוצה את ראסל אצלכם. למרות שהוא מוסר גדול הוא גם פסיכי.

      הלייקרס צריכים יציבות וזה בדיוק מה שאתם בונים עכשיו, ובינתיים בהצלחה.

  2. אני מניח שמישהו עובד כבר משלשום על הפריביו לליל 13 המשחקים שמגיע, כן?

    ניו יורק מקבלת מה שהעיר אוהבת: קבוצה מלאה אבק כוכבים, עם יומרות פלייאוף, שתיתן עוד כמה ערבים מלהיבים בגארדן. מסוג המשחקים שמצדיקים את הליג-פאס – תענוג.

    וכשהכל מתחבר גם דובי לא יוציא מילה רעה (אני מקווה…), דריק רוז קלאצ', מלו מפדח אבל לפחות לוקח את האופנסיב ריבאונד המכריע, ומה תגידו על צמד השי"נים – פורזינגיס וקוזמינסקאס? קופון 100 דולר למי שאומר רצוף 10 פעמים: קריסטפס פורזינגיס באסיסט למינדאוגאס קוזימנסקאס.

    וגם הלייקרס! המרענן הרשמי. סיבוב ראשון עם גולדן סטייט, זו המטרה. כל היתר, בונוס.

    בפינת המשחק שאף אחד לא מבין מאיפה ולמה – אטלנטה, זאת אומרת ניו אורלינס, גומרת משחק במחצית, בחוץ, כשאנתוני דיוויס בקושי משותף. כאילו, מה?

    והצצה בשיקגו-דנבר, לפחות דקות ההכרעה, מגלה גוד אולד הום קוקינג. שיקגו קופחה לטעמי, אלא אם כן ג'ימי באטלר הוא פלופר רציני – והוא לא. לפחות אופנסיב אחד בוטה עליו שלא נשרק, שגומר את המשחק.

      1. וואי וואי, הצצתי. כל הליגה על גלגלים! סן אנטוניו בבוסטון, גולדן סטייט באל.איי, יוסטון בסקרמנטו, הקליפרס בדטרויט – מכין שק פיצוחים מעכשיו.

        1. הקליפרס בדטרויט משחק סופר מסקרן, מחזיק לכם אצבעות (ארוסתי מדטרויט) אבל לא אופטימי מי יודע מה. אחת הקבוצות מגיעה מגב אל גב?

          צריך לעשות בוינר הימור שמיועד רק לאחוזי העונשין של אנדרה ודיאנדרה.

          וגם לעשות סדרה שקוראים לה אנדרה ודיאנדרה.

          1. לא, זה ערב המשחקים אחרי תנקסגיבינג – כולם מגיעים אחרי יום מנוחה (לפחות) ותרנגול הודו על הראש. כל הליגה משחקת.

            לא יודע איך יקראו לסדרה אבל ברור שדוקטור דרה אחראי לסאונדטרק.

  3. סיקור מצוין. ניק "סוואגי פי-חטפני" יאנג עם שלשה הזויה. הכדור לא היה מיועד אליו. אם הוא היה מחטיא בטח היה נכנס לשאקטין. ווסטברוק עם 1 מ-6 בזריקות האחרונות שלו במשחק כולל איירבול מביך מ-4 מטר.
    צר לי אבל למרות העונה המפלצתית של ווסטברוק וממוצע האסיסטים הגבוה, שאר השחקנים לא ממצים את הפוטנציאל שלהם כי הוא פשוט משתלט על הקבוצה ומשתולל בסיום. אוקלהומה זה פשוט לא זה.
    פורטלנד מתחילה לאכזב ובגדול. חוזים מופרכים שדפקו אותם לגמרי. ואני עוד חשבתי לתומי בפתיחת העונה שהם יגיעו לפלייאוף עם יתרון ביתיות…
    פורזינגיס נראה מעולה ומבליט את חולשתו של אוקאפור בקרב בכירי דראפט 2015.
    ניו אורלינס סוף סוף נראית כמו קבוצה. מעניין איך ייראו כשטייריק אוואנס יחזור. אם ניקח בחשבון גם את השיפור שלי פילי מסתמן שדאלאס היא הקבוצה החלשה בליגה נכון לעכשיו.
    דנבר קבוצה לא צפויה. אתה לא יודע מי השחקן שיתן לך בראש כל משחק.
    רובין לופז משיקגו עם 6 חסימות. מרשים.

  4. תודה רבה!
    וולטון מוכיח שהוא מאמן גדול ושהמאזן שלו משנה שעברה בג"ס היה לא פחות בזכותו, הלייקרס עשו שינוי של 360 מעלות משנה שעברה וניכרת היטב טביעת העין של המאמן במגרש.

    1. 10+
      קבוצה בלי כוכבים שכל אחד תורם את חלקו. כולל מוזגוב המושמץ שאולי לא מצדיק את החוזה הענק אבל נותן אחלה עונה בינתיים.

    2. מצטער על הקטנוניות 360 מעלות וגם 720 מעלות, זה להשאר באותו מקום וחמור מכך באותו כיוון (אבל עם הרבה כאב ראש וסחרחורת).

  5. אנא, אל תעירו אותי… בטח לא בשתיים בלילה… כרגע הקבוצה מוגדרת כדרים טים ואין לי בעיה ללחוץ על הפוס באטן של העונה ולהכריז על הניקס הקבוצה המפתיעה של העונה.

  6. תודה רבה על הסיקור.

    איזה לילה מפתיע. עדיין לא יצא לי לראות את הפליקנס עם הולידיי, אבל כפי שקיוויתי אתמול הייתה לי הרגשה שהם על הגל. מישהו יכול לספק תובנות קצרות למה?? מה השינוי שנגרם כתוצאה מהחזרה שלו?

    לא מופתע מדנבר. שיקגו עייפים בשלב זה ממסע החוץ והאוויר בדנבר דליל דליל. כשיש לך אקס פקטור מהספסל, ועוד רוקי, הקבוצה השניה נתפסת עם המכנסיים למטה. או זה, או שהשוורים ניצלו את קולורדו לשאכטה.

    הלייקרס, וואו! וכן, ראסל בועט בדלי אבל קשה מאוד לא לשים את הכדור ביד של הטריפל דאבל המהלך שלך. תמיד יש סיכוי שהוא ייחרב הכל – אבל תמיד יש סיכוי לא פחות גבוה שהוא, ובכן, לא.

    איזה כיף לראות את הניקס. למרות שגם בשנה שעברה כל התקופה לפני האולסטאר הייתה בגדר פיקציה, והפורזינגיס הגיע לקיר שלו מתישהו באמצע השנה, נראה שהשנה דברים זזים מעט אחרת. קורטני לי אחלה רכש. שקט, יעיל ואם הניקס מביאים סנטר אחר במקום נואה (יאללה, שיבינו בליגה סוף סוף שחלאס) יש להם סיכוי לסיבוב ראשון ואולי אפילו שני, אם כי כנראה רק שנה הבאה. ויאללה, להאכיל את פרינגלס קצת מלוואח שיעלה קצת בשר. ואף מילה על משולשים.

  7. תודה על הסיקור.

    צריך לתת קרדיט למולי, שנראה לי שהוא היחיד שכתב אתמול שלדעתו הפליקנס מנצחים את אטלנטה.

  8. אני לא אופטימי לגבי ניו אורלינס, גם אם ימשיכו ככה הם לא יהיו יותר טובים מיוטה או ממפיס. אולי יותר טובים מדאלאס וגם זה לא בטוח (כשנוביצקי יחזור הם ישתפרו משמעותית).

  9. הרבע השני בין דנבר לבולס היה סנסציוני. דנבר פתחו בריצת 24-0, רובן של ג'מאל מארי שסיים את הרבע (והחצי) עם 17 נקודות. הצעירים מההרים פשוט רצו דרך ההגנה של השוורים, ולעיר הפיצה הטובה בעולם לא היה דרך להתמודד עד שווייד ובאטלר חזרו למגרש.

  10. תודה על סיקור מעולה. הלייקרס והניקס מפתיעות לטובה, מה שלליגה יעשה רק טוב (גם הבולס).

    שאלה למגיבים:
    אנתוני דייויס קפץ ליציע אחרי כדור וחצי נפצע . לא פעם ראשונה שרואים שחקן מסתכן פיזית כדי להציל איזה כדור מסריח וחסר חשיבות. מה הקטע ומה אפשר לשנות? להרחיק את השורות מהמהגרש? להסביר לשחקנים שזה מפגר ושלגמרי יסלחו להם אם לא ירסקו את עצמם על כסאות פלסטיק פעם בשבוע?

  11. יאנג עשה חמישה צעדים לפני שתפר את השלשה.. מרגיש לי מוזר איך אף אחד לא שם לב לזה (ואני עוד אוהד לייקרס).

  12. הבעיה בזה היא ברורה ומדברים על זה הרבה.. הזילות בחוקים לטובת השואו בNBA זה נחמד והכל, אבל אני הרבה יותר אוהב לראות מהלכים מדהימים במסגרת החוקים, ולא מהלכים שצריך לכופף בשבילם את החוקים ולהתעלם מהם.

    1. סליחה, אבל הסרקזם פשוט לא עובר מקלדת. הבעיה ברורה פשוט הליגה מזמן החליטה שחוק הצעדים הוא המלצה בלבד.

  13. אלווין ג'נטרי כנראה יחזיק עוד קצת על הכיסא המתנדנד. איזה קאמבק לעונה של שנייה לפני שהיא בורחת מבין האצבעות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט