אירועי דיומא – 23.11.2016/מתן גילור

כדורגל

ליגת האלופות – מחזור 5

בית A

21:45 ארסנל-פריז סן ז'רמן – שידור בערוץ 5+ (56). לשתי הקבוצות מאזן זהה בראשות הבית של 3 ניצחונות ותיקו אחד (ביניהן), קרי מדובר על מאבק ישיר על ראשות הבית. המשחק הראשון בין הקבוצות הסתיים בתוצאה 1:1 (מזכיר שקריטריון ההכרעה הראשון במעלה במקרה של שוויון נקודות הוא המפגשים בין הקבוצות). ארנסל מגיעה – איך לא? – מהמקום הרביעי בליגה האנגלית. מקום אחד מעל – איך לא? – טוטנהאם. פ.ס.ז'. שפתחה את הליגה בצורה מגומגמת חזרה לאיים על הפסדה, ממנה היא רחוקה 3 נקודות בלבד.

21:45 באזל-לודוגורץ ראזגרד. מאבק על המקום בשלב הנוק אאוט של הליגה האירופאית. לשתי הקבוצות נקודה בודדות, זכר לתיקו 1:1 בבולגריה.

 

בית B

21:45 נאפולי-דינמו קייב. בעוד שנאפולי, מוליכת הבית, עדיין נאבקת על המקום הראשון, סיכוייה של דינמו קייב לכבוש אפילו את המקום שלישי נראים קלושים. במשחק הקודם בין הקבוצות ניצחה נאפולי 2:1.

19:45 בשיקטאש-בנפיקה ליסבון. לבנפיקה, במקום השני בבית, 7 נקודות, לעומת בשיקטאש עם 6 נקודות, במקום השלישי. המשחק הקודם בין הקבוצות הסתיים בשוויון 1:1.

 

בית C

21:45 סלטיק-ברצלונה – שידור בערוץ הספורט (55/555). ברצלונה מגיעה מהמקום הראשון בבית וניצחון יבטיח לה אותו מעשית, למרות ההפסד למנצ'סטר סיטי במחזור הקודם. כמו כן, לא הכל ורוד בממלכת קטלוניה, כשברסה נכשלה לנצח בביתה את מלאגה, למרות יתרון מספרי משך דקות ארוכות. עם זאת, צריך לזכור שהמפגש הקודם בין הקבוצות הסתיים בתוצאה אסטרונומית של 0:7. לסלטיק עדיין נותר סיכוי לסיים במקום השלישי, אבל הוא כמעט ויתאפס אם לא תוציא נקודות.

21:45 בורוסיה מינשנגלדבאך-מנצ'סטר סיטי – שידור בערוץ ספורט 1 (54). הסיכוי של גלדבאך להעפיל לשלב שמינית הגמר נמוך אפילו אם תנצח, אבל ניצחון, ככל הנראה, יבטיח לה כבר הערב את המקום השלישי. סיטי תרצה לנצח כדי להסטיח את מקומה בשמינית הגמר ואולי אף לאיים על המקום הראשון, במקרה בו ברצלונה תמעד. במשחק הקודם בין הקבוצות סיטי הביסה 0:4.

 

בית D

19:00 רוסטוב-באיירן מינכן – שידור בערוץ הספורט (55/555). רוסטוב איבדה כל סיכוי להעפיל לשלב שמינית הגמר, אך עדיין חושקת במקום בליגה האירופאית, כשלה, כמו לפ.ס.וו. נקודה בודדת. היא תקווה שכמו בפעמים הקודמות שגרמנים ניסו לכבוש את רוסיה גם הפעם גנרל חורף יהיה לצדה. באיירן מינכן מגיעה למשחק אחרי שאיבדה את המקום הראשון בבונדסליגה, וטעוד בהפסד ליריבה הגדולה מדורטמונד. במשחק הקודם בין הקבוצות באיירן הביסה את רוסטוב 0:5.

21:45 אתלטיקו מדריד-פ.ס.וו. איינדהובן – שידור בערוץ 5 גולד (57). אתלטי מוליכה את הבית עם מאזן מושלם של 4 ניצחונות ונראת בדרך לסיים במקום הראשון. עם זאת, היא מגיעה במצב רוח לא-מי-יודע-כמה אחרי שהובסה בדרבי 3:0 משלושער של כריסטיאנו רונאלדו, והתרחקה 9 נקודות מריאל מדריד, כשהיא רק במקום השישי, בלה ליגה.

 

ליגת האלופות לנוער – מסלול אלופות – סיבוב 2 – גומלין

12:30 דינמו מוסקבה-מכבי חיפה – שידור בערוץ הספורט (55/555). אחרי שעברה בקלות את הבלורוסים, מכבי פגשה יריבה טובה בהרבה. משחק הראשון מכבי החזיקה יותר בכדור, אבל הרוסים היו מסוכנים יותר. המשחק הסתיים בשוויון 0:0. אמנם מכבי תגיע בסגל מלא, כולל חריגי גיל, דוגמת מוחמד עוואד, עמית זנטי ויונתן לוי, אבל בכפור הרוסי סיכוייה אינם גבוהים. אם תשכיל לעבור את המשוכה הזו, תפגוש קבוצה שתסיים במקום השני בשלב הבתים (מסלול "הקבוצה הבוגרת בליגת האלופות") במאבק על מקום בשלב שמינית הגמר.

 

כדורסל

ליגת האלופות – מחזור 6

19:30 באקן ברס-עירוני נהריה – שידור בערוץ 5+ (56). אחרי 4 הפסדים רצופים, במחזור הקודם, השיגה נהריה את ניצחונה הראשון במפעל ותרצה להמשיך במומנטום החיובי שכולל גם ניצחון באילת במחזור האחרון.

 

יורוקאפ – מחזור 6

20:15 הפועל ירושלים-ולנסיה – שידור בערוץ מורשת (20). הפועל ירושלים סופרת כבר 4 הפסדים רצופים בכל המסגרת, מתוכם 3 בהפרש דו ספרתי. אלמלא משחק שנתן מעט אופטימיות להמשך נגד מכבי ת"א, היה ניתן להגדיר את מצבה של הקבוצה כמשבר. אמנם המשחק אינו קריטי לסיכויי ההעפלה לשלב הבא, אך משמעותי מאד לקושי ההגרלה בשלב הבא, שהוא נגזרת של המיקום בשלב הבתים הראשון. ולנסיה, מוליכת הבית ערב המשחק (משחק עודף על הפועל ירושלים, שתיהן עם הפסד בודד) מגיע למשחק בכושר עדיף על הפועל ירושלים, כשגם בליגה הספרדית יש לה מאזן חיובי (3:5).

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות בריטניה:

השלב הראשון נפתח אתמול, והקורבן של היום היה קיירן ווילסון, שהודח ע"י מיצ'ל מאן. השחקן המוכשר, אותו ראינו מגיע לחצי גמר אליפות צפון אירלנד לאחר שהדיח את אוסליבן ואת וויליאמס, כנראה לא הצליח לעמוד בעומס הזה של התחרויות. שחקנים מוכרים שכן עלו לשלב הבא הם דינג, טראמפ, מקגיל, פו, הולט והוקינס. היום הוא היום השני מבין שלושה של השלב, ובו ייכנסו לטורניר שחקנים כאוסליבן, היגינס, וונבו, קינג, אלן, וולדן וגולד. נזכיר שהכיסוי של יורוספורט יתחיל מהשלב השלישי (יום שני).

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה רבה פאקו!
    למעקב ה'וונדה גלוב' יום 17.
    עוד 18,143 מיילים ימיים להקפת העולם.
    יום רווי דרמות התרחש אתמול. ווינסנט ריו שהיה במקום הרביעי נפגע מעוד חפץ בלתי מזוהה הצף במים והקיל של הסירה, החרב שמאזנת את הסירה בתוך המים למניעת התהפכות, נפגע בצורה חזקה. ריו נאלץ לפרוש ויפליג בזהירות לכיוון דרום אפריקה לתיקונים לפני שיפליג חזרה לצרפת.
    גם סבסטיאן חוזה נפגע בצורה קשה ביותר מחפץ צף ואיבד את מערכת ההיגוי. ברוח של 30 קשרים הוא נכנס לדריפט, מעין ציפה ללא שליטה על פני המים ולבסוף הצליח לתקן את המערכת. אך 4 השעות שבזבז לתיקון עלו לו הרבה והוא הפסיד כ-60 מיילים על פני תומסון שלא מרחם וממשיך במהירות מדהימה אל עבר כף התקווה הטובה.
    מתוך ארבעת המובילים רק לה קלאצ' לא נפגע מחפצים הצפים במים וזה זמן טוב להזכיר לכולנו כמה אנחנו, בני האדם, מזהמים את העולם בו אנו חיים. יצרנו אקוסיסטמה בפני עצמה שנקראת 'וורטקס הזבל' האוקיינוסים.

    1. ותודה גם למתן התותח כמובן.
      למי שרוצה לקרוא יותר על וורטקס הזבל.
      רק לצורך הפרופורציה- מערבולת הזבל באוקיאנוס הפסיפי היא כפולה מהגודל של צרפת.
      1https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Pacific_garbage_patch

      1. תודה אפלטון. כל יום אנחנו לומדים משהו חדש על הקורה בים. לרובנו האוקיינוס הוא כמו עולם אחר. לא שמעתי על הוורטקסים האלה עד עכשיו. זה מזכיר לי שישנה הצטברות מסוכנת של debris גם בחלל, ואחוז לא קטן של תקלות בלויינים נובע מהתקלות עם שברים ישנים, ונאסא מודאגת מאוד לעתיד.

        1. האמת המרה היא שאנחנו יודעים על החלל יותר ממה שאנחנו יודעים על הים שמרכיב 2/3 מהכדור שלנו.
          רק בשנים האחרונות התחילו לחקור ברצינות, עדיין רוב הפיתוחים הטכנולוגיים של רובוטים תת ימיים בלתי מאויישים מגיעים מחברות חיפושי הגז והנפט שאין להם ממש אינטרס להראות כמה נזק אנחנו באמת גורמים, אבל יש שינוי כיוון כשמחלחלת ההבנה שיש איום ממשי על החיים שלנו על פני כדור הארץ.
          הזיהום בים הוא מטורף, גרנדיוזי. משהו ברמה שבאמת אי אפשר לתאר. איים צפים של פלסטיק ואיזורים באוקיאנוס שכמות הפלסטיק המיקרוסקופי בים היא עצומה.
          הסכנה הכי גדולה לשייטים, מלבד רשתות דיג עצומות של מכמורתנים הן מכולות שנופלות מאוניות הסחר, יש כמות עצומה שלהם בים והן צפות כאשר רק חלקן העליון גלוי מעט מעל פני הים מה שמקשה מאוד על הזיהוי שלהן, במיוחד בלילה. אצל השייטים הבודדים הסכנות החפצים צפים הן אפילו יותר גדולות מכיוון שאין איוש של תצפית 24 שעות ביממה. למעשה הם ישנים 20 דקות ומתעוררים לתצפית, אבל בגלל המהירות העצומה שהם שטים הם מכסים מרחקים גדולים במיוחד בזמן קצר והתצפיות כמעט הופכות מיותרות

          1. מה אני חושב עליהם באיזה עניין?
            הם יודעים ליצור מודעות, בעיקר לעצמם.
            באופן כללי כל ה'ירוקים' קצת מעצבנים אותי (Damm Hippies), אבל בגדול הם באמת גורמים לסוג של שינוי, אפילו בארץ, אז אני מוכן לסבול אותם.

          2. בעיקר אם הם מצליחים במה שהם מנסים ואם יש להם איזשהו צד אפל נסתר מעיניי.
            באופן כללי אני מחבב היפים. עד שרובם פותחים את הפה.

          3. במה להצליח? במלחמה בציידי לווייתנים? לא ממש.
            בהעלאת המודעות לציד לווייתנים? אולי.
            בקבלת המון המון כסף למנכ"ל ולחברי ההנהלה? בטוח.

          4. היי, זה לא חוקי בארה"ב שמנכ"ל חברת צדקה לא ירוויח כסף! (באמת, לצערי)
            תודה על התשובה, זה בערך מה שחששתי לשמוע.

  2. מבנה הסירה המשך
    אפלטון הזכיר עי מפרש החלוץ מחזיק את התורן אז דורש הסבר .
    מפרש החלוץ.הוא חתיכת בד היום כבר משהו אחר לפחות היה פעם בד גזור בצורת משולש לתוכו משחילים מקלות פלסטיק הקרויים שחיפים היוצרים פרופיל קשיח .
    את המפרש משחילים על הואנטה הקדמית ומושכים בעזרת חבל מעלה המחובר בגלגלת לראש התורן החבל נקרא מעלן .
    בחלק התתחתון מלפנים החלוץ מחובר בפועל לגוף הסירה על ידי שאקל מתכתי כמובן מאלומיניום ולפעמים כם כבל מתכתי קצר .
    מאחור החלוץ מחובר השני חבלים המחוברים לכל צד של הסירה בתפסנים המאפשרים שיחרור .
    למעשה ברגע שהרמנו ומתחנו מפרש חלוץ העומס להחזקת התורן מלפנים עובר אליו .
    אך במצב נייח אין חלוץ כי מורידים אותו מחזיקה את התורן הואנטה הקדמית .

  3. מפרש החלוץ נמצא מלפני התורן המפרש הראשי המפרש העיקרי נמצא מאחרי התורן .
    מפרש ראשי
    מפרש זה גדול ומסיבי הרבה יותר מהחלוץ בעבר החה חתיכת בד משולשת עם שחיפים לאורכו היום כתלות בסירה הרבה יותר דומה למפרש של גלשן רוח העשוי מפלסטיק חומרים מרוכבים בעיקרון .
    המפרש הזה מושחל מאחור לתוך התורן .מרימים אותו בעזרת כבל מושחל בתוך התורן בחלרו התחתון שך המפרש נמצא מוט מתכתי ארוך הקרוי מנור .
    מנור זה מחובר בחלקו האחורי לגלגלת יש גלגלת גם בחלק הקדמי חבל שרץ בין הגלגלות ויצר מכפל כוח ומקומות חיבור ונעילה לחבל הקרויים בולדוגים משני צידי הסירה .
    מתיחת החבל לאחג הצדדים מותחת מעט אך לא מספיק את המפרש גם בכיוון מטה .
    טך לצורך מתיחה מטה קיים מנגנון נוסף שדואג כי החבל יהיה מתוח גם כלפי מטה כדי שרוח לא תברח מתחת למפרש .
    למעשה החבל נמתח מנקודה בחלק האחורי במנור דרך גלגלת הקשורה לתורן חוזר לגלגלת בחלק האחורי של המנור יורד לכיוון גלגלת שרצה מצד לצד על חבל המחובר לירכתיים משתי הקצוות ומכאן מתפצל לשניים חבל לכל בולדוג. מכל צד בהמשך מחברים שוב בקשר את שני החבלים באמצע .

  4. גם החלק התחתון של הראשי מושחל לתוך המנור מאפשר החלפת מפרש .
    מי שקרה את התיאורים מבין שהחלפת מפרשים חלוץ או ראשי אינה פעולה טריביאלית אלא דורשת מומחיות וזמן .
    קיל
    הקיל זוהי חרב קבועה המהוה משקולת כנגד התהפכות ומכריחה את היאכטה לנוע קדימה .
    זו חרב ארוכה צרה כבדה מאד ממתכת מחוברת לקו האמצע של היאכטה בדרך כלל מתחת לאזור התורן .
    הגה
    הגה זהו חרב נוספת הנמצאת מאחורי היאכטה בקו המרכזי ומסוגלת לנוע ימינה שמאלה .
    אם אני יושב מאחור בצד ימין סימן שהרוח מגיעה מימין ואמי טדב תמיד בצד הקרוב לרוח נקרא הצד מעל הרוח .

    במפנה ימני אשב מימין שמאלי משמאל במפנה

  5. עבודה עם ההגה
    אם אני מאחור בצד ימין לדוגמא מפליג מחיפה לתל אביב דרומה והרוח מערבית באיזה מפנה אני נמצא ?
    כעת אני רוצה לחזור למעגן הסירות בקישון ולכן עלי להפליג צפונה אם אפליג צפונה באיזה מפנה אהיה ?
    סיבוב .
    אני במפנה ימני מפליג ברוח צד ורצה להסתובב למפנה שמאלי .
    טני נעזר באיש צוות מלפנים המחזיק את חבל החלוץ .
    אני מחזיק את ההגה וחבל ראשי .
    כני מורה לאיש הצות לשחרר את חבל החלוץ מהבולדוג .
    ולמתוח אותו למה למתוח כי אנחנו מקטינים זווית לרוח והמפרש צריך להיות במיקום חצי זויית בין החרטום לרוח .

    עכשיו אמי צועק פקודה היכון לסיבוב משחרר מעט את חבל הראשי
    נותן לסירה לתפוס מהירות .
    ועכשיו צועק סיבוב דוחף את ההגה בחוזקה קדימה מוריד ראש כדי לא להיפגע מהמנור שעובר מצד לצד בסירה מחכה מעט מחליף ידיים בהגה תופס את ההגה ביד שניה מאחורי הגב ועובר לצד השני של הסירה לאחר שהמנור עבר איש הצוות התכופף עבר מתחת.למנור לצד השני של הסירה כאשר שיחרר מעט את החלוץ הוא מתורגל ואז התישב בצד שני ומתח מעט את הכבל הראשי אני מחזיר את ההגה למרכז הסירה מותח ומשחרר רטשי בהתאם לצורך והסירה מפליגה במפנה החדש.

  6. איך מותחים מפרשים
    חוק גבול הנפנוף.
    חוק גבול הנפנוף אומר שחררו מעטאת המפרש עד לרגע שיתחיל להתנפנף ואז מיתחו חזרה קצת עד לרגע בו הנפנוף נפסק .
    זוהי הזויית האופטימלית בה צריך המפרש להימצא

  7. סיכום להיום
    דיברנו על מפרשים ראשי וחלוץ .
    מעלנים חבל ראשי וחלוץ .
    מנור הגה סיבוב.
    הגדרת סיבוב היא בסירה שייט בכיוון הרוח והחלפת מפנה תוך חידוד לתוך הרוח
    ניתן להחליף מפנה גם כאשר מפליגים בזוית קהה לרוח ויורדים מהרוח מגדילים את הזוית בין החרטום לרוח ל 360 ועוברים למפנה השני .
    שינוח מפנה עם הרוח נקרא מהפך .באנגלית גייב.
    סיבוב לתוך הרוח נקרא טאק .
    עד כאן להיום .
    תודנ למי שטרח וקרא .

    1. נאמצק תודה רבה על שיעורי השיט.
      זה הזמן להזמין את כולם לנצל את המשאב היקר והנהדר ביותר בארץ- הים, וללמוד להפליג גם בצורה לא ווירטואלית.
      אפילו לא חייבים לדעת לשחות

      1. בכיף באמת שיעורי שחיה וירטואליים אולי באמת כדאי שנעלה כאן .
        או אפילו שיעורי קייק וירטואליים איך הופכים קייק כאשר לכודים מתחתיו בקייק אין קיל ..
        אבל פרה פרה …חחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט