אנדי רודיק CALLS IT QUITS / מנחם לס

ינצח או יפסיד היום ב-US OPEN – וכמובן בהמשך עד הסוף – אנדי רודיק האמריקאי ששיחק תמיד ON HIS OWN TERMS החליט לפרוש ON HIS OWN TERMS.

הוא אמר אתמול: "אעשה זאת קצר ולעניין. החלטתי שזה הטורניר האחרון שלי. אני פורש!". הוא חייך. הוא נראה שלם עם עצמו. וכן, היה זה יום הולדתו ה-30. בטניס 30 זה לא סוף העולם, אך רודיק, שהיה האמריקאי האחרון לנצח "מייג'ור" כשניצח את האופן ב-2003, הרגיש שעבורו זה הזמן הנכון. הוא משחק היום עם האוסטראלי הצעיר בן ה-19 ברנרד טומיק, והאיצטדיון יהיה ROCKING כפי שלא היה שנים. הוא אמר: "אני מסוגל להפסיד כבר מחר ורציתי להגיד 'GOODBYE' בזמן".

רודיק, עדיין מדורג מס' 20, קיבל את המחמאה הגדולה ביותר מרוג'ר פדרר: ,זה סוד שאצור בתוכי. עכשיו שהוא הודיע על פרישה אני חייב לומר את הערכתי לשחקן וחבר יקר זה, וכל מה שיש לי לומר הוא שלמרות שיש לי רקורד מצויין נגדו (3-20) הוא השחקן שגורם לי יותר נדודי שינה מכל אחד אחר כשאני יודע שעלי לשחק נגדו למחרת. ואני מודה: זה לא כל כך משחקוץ זה הסרב שלו. הכדור בא אליך כמו מרובה ועליך לנסות להחזירו, וזה כדור שאתה לפעמים לא רואה כלל, רק מנסה לנבא היכן הוא!".

הוא סיפר על היום שבגיל 8 התגנב ללאונג' של השחקנים; הוא דיבר על ה-EMOTIONS שלו משך כל הקריירה; הוא דיבר על היו אס אופן שהוא הטורניר האהוב עליו מכולם, והוא דיבר על כך שהוא לא היה הכשרון הגדול מכל השחקנים, אבל על כך שהוא נתן כל משחק כל מה שהיה לא, ושהוא לא השאיר דבר על המשטח. אבל פציעות חוזרות ונישנות גרמו לו להגיע למסקנה שהוא לא יכול לשחק יותר ברמה של הטובים ביותר, והמסקנה היא אחת: פרישה. הוא אמר שלראשונה הוא מרגיש שאין לו את זה יותר, שהוא לא מסוגל לתת את כל מה שיש לו פיזית ומנטלית, ו-"אני לא יודע כיצד לשחק אחרת".

הוא גם אמר: "יצא לי לנצח כאן. יצא לי לשחק בוימבלדון. ייצגתי את ארצי בדייויס קאפ. שיחקתי באולימפיאדה. אני מאושר במה שהשגתי ואף פעם לא הרגשתי קנאה באחרים שכמה מהם הצליחו יותר ממני. אף פעם גם לא רחמתי על עצמי. פשוט נתתי כל מה שהיה לי וכיצד שהמשחק הסתיים – הוא הסתיים. אני שלם עם עצמי!!". כמובן שרודיק הוא רודיק – אחד הפררסונליטיס המצחיקים ובעלי ההומור היבש והעוקץ מכולם. ג'ון מקנרו אמר: "הוא תמיד הביא חיוכים לחדר ההלבשה; הוא תמיד היה לא רק אחד השחקנים הטובים ביותר, אלא גם הפופולרי ביותר בין השחקנים. כולם אהבו אותו, וכולם שנאו את הסרב שלו!".

אליפות מייג'ור, וחמישה גמרים במייג'ורים, מדורג ראשון בעולם (2003), 9 שנים רצופות בטופ 10, נצחון בגביע דייויס, ו-12 שנים עם לפחות נצחון אחד בטורניר ATP יספיקו כנראה להיכל התהילה. גם על זה הוא אמר: "יחליטו מה שיחליטו. לי אין שליטה בדבר". הוא מולטי מיליונר. הוא נשוי לאחת הנשים היפות בעולם. הוא אב מאושר. הוא לא אמר דבר על עתידו, אבל אני סומך עליו שעוד נשמע ממנו.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. כל פעם שהפסיד לפדרר – היה לי חבל עליו .אבל זה ספורט ובספורט מישהו חייב להפסיד.

  2. 4 סיפורים שממחישים את האופי של אנדי רודיק ושכנראה לא ידעתם:
    1.במהלך אחד מטורנירי הATP שהתקיים באחת ממדינות אירופה, נוצרת שריפה בבניין דירות, שעד מהרה הופכת למאיימת במחיוחד. רודיק אשר הבחין בשריפה, נכנס פנימה ומחלץ אדם שהיה לכוד בפנים.

    2. במהלך משחק של רודיק בטורניר מאסטרס בארצות הברית, ממוטטת אישה זקנה ומאבדת את ההכרה. רודיק מזנק מייד לעבר היציע ומבצע בה החייאה. האישה חוזרת להכרה ומפונה לבית חולים לקול תשואות האוהדים.

    3. במהלך טורניר המאסטרס בהמבורג שמשוחק על חימר, המשטח החלש ביותר של רודיק, הוא משחק בשלב רבע הגמר נגד ניקולאי דוידנקו הרוסי, שנחשב באותה תקופה לאחד מהכוחות העולים הסבב הגברים. במצב של 1:1 במערכות ו-5:4 בסט השלישי לטובתו של רודיק, הוא מצליח להשיג נקודת משחק במשחקון הגשה של דוידנקו. לאחר כמה חבטות דוידנקו שולח כדור שנוחת בצמוד לקו. השופט פוזק כי הכדור היה בחוץ, מה שמקנה לרודיק את הניצחון, אבל רודיק ניגש ללא כל היסוס אל השופט הראשי ואומר לו כי הכדור היה בפנים. השופט משתכנע ומעביר את הנקודה לדוידנקו. בסיומו של המשחק, כמה אירוני, מנצח דוידנקו ומדיח את רודיק. אך הקהל לא שכח להודות לאנדי.

    4. הסיפור המוכר ביותר, בו רודיק מודיע באופן מיידי כי הוא מחרים את טורניר דובאי לאחר שההנהלה החליטה שלא לאפשר לשחר פאר לשחק בטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט