אירועי דיומא – 22.11.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

ליגת האלופות – מחזור 5:

כל המשחקים נערכים בשעה 21:45, פרט לזה של צסק"א שנערך בשעה 19:00.

בית 5:

צסק"א מוסקבה-באייר לברקוזן (ספורט 5):
לברקוזן שבמקום השני נמצאת במצב מצויין להעפלה ותלוייה למעשה בעצמה, כאשר ניצחון או תוצאה טובה מזו של טוטנהאם תעלה אותה לשלב הבא. הקבוצה הגרמנית חגגה מספר נצחונות רצופים בכל המסגרות עד להפסד ללייפציג, מובילת הבונדסליגה הטרייה. לקבוצה הרוסית שבמקום האחרון יש עדיין סיכוי תיאורטי לעלות, רק אם תנצח, ובכל מקרה היא תיאבק על מנת להישאר בתמונת ההעפלה לליגה האירופית. ביברס נאתכו עשוי לשחק, גם בשל השעייתו של הקשר רומן ארמנקו על רקע שימוש בסמים.

מונאקו-טוטנהאם (ספורט 1): מונאקו נמצאת בראש הבית, ותיקו יבטיח מעשית את עלייתה לשלב הבא. הקבוצה נמצאת בתקופה מצויינת גם כאן וגם בליגה, שם היא נאבקת על ראשות הטבלה, כאשר רדמאל פלקאו מתחיל להזכיר את השחקן שהיה לפני הפציעה. טוטנהאם שבמקום השלישי חייבת ניצחון על מנת להשאיר לעצמה סיכוי לעלות, וודאי לא תרצה עוד תיקו כמו החמישה הרצופים אותם השיגה בליגה.

בית 6:

בורוסיה דורטמונד-לגיה ורשה:
לדורטמונד יש את כל הסיבות לשמוח לפני המשחק – הניצחון שלה על באיירן מינכן, העובדה שהבטיחה עלייה לשלב הבא והימצאותה במקום הראשון לפני ריאל. עם כל זה, היא ודאי תרצה לנצח את הקבוצה החלשה שמולה על מנת להמשיך להוביל את הבית. אובמיאנג הנהדר חוזר להרכב לאחר השעייה קצרה. הפולנים שבמקום האחרון יקוו להפתיע גם כאן, כפי שעשו בתיקו המשוגע במחזור הקודם מול ריאל.

ספורטינג ליסבון-ריאל מדריד (ספורט 5): אלופת אירופה מגיעה למשחק במצב רוח מרומם אחרי הניצחון בדרבי בליגה והשלושער של רונאלדו. לספרדים תספיק נקודה אחת משני המשחקים האחרונים על מנת להבטיח העפלה, אך הם ודאי ירצו לנצח על מנת להיות תלויים בעצמם במאבק על המקום הראשון, בשבוע הבא מול דורטמונד. סרחיו ראמוס חוזר סוף סוף מהפציעה להרכב הלבנים. לפורטוגלים שבמקום השלישי סיכוי תיאורטי בלבד לעלות לשלב הבא, והם מתרכזים בעיקר בניסיון להבטיח את המקום בליגה האירופית.

בית 7:

קופנהאגן-פורטו:
מאבק ראש בראש על ההעפלה לשלב הבא בין המארחת שבמקום השלישי (5 נק') לאורחת שבמקום השני (7 נק'). שתי הקבוצות באות במטרה לנצח – קופנהאגן בגלל הנחיתות בנקודות, ופורטו בגלל שבמחזור האחרון צפוי לה משחק קשה מול לסטר. הדנים ינסו לנצל את יתרון הביתיות שעובד היטב במקרה שלהם (35 משחקים רצופים ללא הפסד בבית).

לסטר סיטי-קלאב ברוז': קבוצה מוזרה לסטר. למרות שהרכבה מהעונה הקודמת לא השתנה מהותית, היא בליגה היא לא מזכירה כלל את הקבוצה המופלאה שזכתה באליפות, ונמצאת קרוב לקו האדום. בליגת האלופות, לעומת זאת, היא מובילה בבטחה את הבית עם 10 נקודות, כאשר ניצחון היום יבטיח לה עלייה לשלב הבא ומעשית את המקום הראשון. הקבוצה הבלגית (עם ליאור רפאלוב שחוזר לסגל לאחר פציעה, אך כנראה יישב על הספסל), עם אפס נקודות עד כה, לא צפוייה להוות משוכה גבוהה מדי.

בית 8:

סביליה-יובנטוס (ספורט +5):
סביליה של השנה השכילה לצאת מאיזור הנוחות של הליגה האירופית (מסגרת בה זכתה בתואר שלוש שנים ברציפות), והיא מובילה את הבית לפני יובנטוס. תיקו יעלה את שתי הקבוצות לשלב הבא, אך לניצחון תהיה משמעות במאבק על המקום הראשון (כאשר יבטיח לקבוצה הספרדית עלייה ממנו כבר היום). סמיר נאסרי, אחד האחראים העיקריים לשדרוג של סביליה, בספק למשחק. מנגד, גונזאלו היגוואין הפצוע יחמיץ אותו בוודאות.

דינמו זאגרב-ליון: משחק די חסר חשיבות. למארחת אין עדיין נקודות והיא אף ללא שערים, בעוד לאורחת סיכוי מזערי לעלות לשלב הבא, והיא כנראה תסתפק בהעפלה הכמעט ודאית לליגה האירופית.

כדורסל:

יורופקאפ – מחזור אחרון בשלב הבתים הראשון:

19:30-סטיאווה בוקרשט-בני הרצליה (ספורט +5):
שבוע מצויין עבר על בני הרצליה, עם שלושה נצחונות רצופים בכל המסגרות (הראשון על מכבי ת"א) והבטחת המקום בשלב הבא ביורופקאפ, כנראה מהמקום השני. נצחון עשוי בקונסטלציה מסויימת אף להעלות אותה למקום הראשון בבית. הקבוצה הרומנית איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא, מה שעשוי להקל על הרצליה.

הגרלת יורובאסקט 2017

17:00. 
אמנם לא אירוע ספורט, אך שווה אזכור. היום תיערך באיסטנבול הגרלת הבתים של יורובאסקט 2017, שייערך בקיץ הבא. מדובר בארבעה בתים של שש קבוצות כל אחת. ישראל, הממוקמת בדרג השלישי, תארח ביד אליהו את משחקי הבית, יחד עם ליטא (שבדרג הראשון). זה אומר שלשתיים יצטרפו ארבע נבחרות נוספות מהדרגים האחרים.

סנוקר:

אליפות בריטניה:

חודש נובמבר האינטנסיבי נחתם בטורניר היוקרתי ביותר מבין אלה ששוחקו עד כה – אליפות בריטניה. זהו טורניר שמבחינת החשיבות היחסית הוא שני אך ורק לאליפות העולם באפריל, והוא הראשון מבין שלושת טורנירי ה"טריפל קראון". זה מתבטא באורך הטורניר (יימשך שבועיים) ובמצבת השחקנים – מכאן אף אחד לא נעדר. השלב הראשון, שיימשך שלושה ימים, לא כולל משחקים מעניינים במיוחד. היחיד הראוי איכשהו לציון הוא המשחק הפיקנטי בין ג'אד טראמפ לג'יימס "הטייפון" וואטאנה התאילנדי, שחקן שבעבר היה מהשחקנים המלהיבים ביותר, אך היום בגילו המתקדם כבר לא מהווה סיכון לשחקן כמו טראמפ. השניים נפגשו כבר באליפות סין לפני כשבועיים, וטראמפ ניצח ללא קשיים מיוחדים. הכיסוי של יורוספורט מתחיל רק מיום שני הקרוב (תחילת הסיבוב השלישי), אך זה לא קריטי במיוחד, כי רק אז מתחילים המשחקים המעניינים באמת. אנחנו בכ"ז ניתן את העדכונים על האליפות כאן.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה רבה.
    אמנם אינני בקיא בתנאי המכרז והאם האירוח חייב להיעשות רק באולם אחד, אבל חבל שלא יהיו גם משחקים בירושלים ואולי אף חיפה. בכלל זה קצת חבל שישראל עדיין לא מספיק בטוחה בעצמה לגשת עם ההיכל שבבירתה.

    1. כרגע ארבע נבחרות נבחרו לארח, ורק אחת מהן עושה זאת בבירתה (פינלנד בהלסינקי). האחרות מארחות או בעיר הגדולה (איסטנבול) או השנייה בגודלה (קלוז'). לא בטוח שהשיקול היחיד הוא ביטחון עצמי.

      1. יש למעשה שמונה נבחרות מארחות (שתיים בכל בית), כאשר אחת מהן מוגדרת כמארחת הראשית (ישראל היא כזו) ואחת היא המשנית. המשניות הן ליטא, רוסיה, הונגריה ואיסלנד.

        1. תודה על ההרחבה. מצאתי את המידע רק לגבי ארבע הנבחרות הראשונות שנבחרו.
          אז איסלנד בטוח תארח בבירתה. אין שם שום אופציה אחרת. ידוע משהו לגבי האחרות?

      2. לא מכיר מספיק את מצב האולמות ברומניה, אבל בישראל האולם הגדול והחדש ביותר ממוקם בבירה.
        לדעתי, ברירת המחדל צריכה להיות לארח אירוע כזה בבירתנו או בשיתוף של הבירה עם אולמות אחרים.
        אני נוטה להאמין שיש פה גם שיקולים שאינם כדורסל פר סה.
        ד"א, ושלא ישתמע אחרת, גם יד אליהו כאולם ות"א כעיר ראויים ביותר לארח.

        1. מבחינת מספר הקהל הנכנס, מלחה ויד אליהו כמעט זהים.
          אישית אני לא חושב שהבירה צריכה להיות ברירת המחדל באירוח. זה לא ככה בהולנד, טורקיה ובעוד די הרבה מקומות בעצם. ירושלים בכל זאת הרבה יותר מבודדת מתל אביב (אין לה שדה תעופה, למשל. שזה די הזוי אם חושבים על זה. מדהים כמה העיר ההיסטורית הזו לא מפותחת ופתוחה לעולם ולתיירים. לעזאזל, היא צריכה להיות "רומא גרסת שנת אפס") ויש בה יותר גישה ליותר אזרחים (במטרופולין תל אביב יש פי 3 תושבים אזרחי ישראל מאשר במטרופולין ירושלים).

          1. אתה צודק. התבלבלתי לגבי הולנד עם גרמניה שמארחת את הנבחרת (לפחות בכדורגל) בכל המדינה.
            העיר הכי גדולה זו לא המטרופולין הכי גדולה. היחס בין מטרופולין תל אביב לירושלים (3.5 מיליון מול אחד) דומה ליחס בין מטרופולין איסטנבול לאנקרה (15 מיליון מול חמש).

  2. וונדי גלוב
    ארבעת המובילים מסובבים פדלים בחוזקה.
    הארבעה הם שלושת המוכרים טומסון חוזה לה קלאץ ומורגאן .
    טוב המורגאן הזה ממש טוב .

    ריו מוביל את קבוצת הרדיפה שלא התמקמה נכון .ועומדת לשלםאת המחיר.

    1. תודה, אין לי זמן היום לכתוב סיכום אבל רק אציין ששלשום תומסון למעשה שבר את השיא של גברט מ-2012 לשיא המרחק ב24 שעות.
      רק שהחוק הוא שכדי לשבור את השיא צריך לעבור במייל שלם והיו חסרים לו 270 מטר, לכן השיא לא ירשם על שמו.
      בינתיים מצליח לשמור על מרחק מהרודפים כשהוא לא מפחד להיכנס למרכז השקע, בעת שהרודפים מעדיפים להישאר בקצוות עם רוחות פחות עוצמתיות

      1. בגלל הפויל השבור ןהוא יכול להרשות לעצמו.להוציא את המקסימום מהסירה במצב הנתון .
        מרשימה מאד השליטה שלו בחומר מקצוען .

  3. קצת ימאות יעזור להבין את אפלטון
    מבנה סירה
    לסירה יש חרטום מלפנים וירכתיים מאחור .
    לצורך הדיון סירה מפליגה תמיד קדימה .

  4. כאשר סירה מפליגה היא דוחפת מיים מלפנים ויצרת גל .
    כל שהיא יושבת בתוכו החלק העליון מלפנים .
    כתוצאה מכך החרטום מתרומם .
    מדובר על מהירויות גבוהות.
    למצב הפלגה כאשר האף מורם הסירה על הגל שיצרה קוראים פלנינג.

  5. קו האמצע
    כאשר מעבירים קו מרכזי בין החרטום לירכתיים ניתן לחלק את הסירה כאשר מביטים מהירכתחים לכיוון החרטום לשני חלקים .
    האזור מימין לאמצע ואזור משמאל לקו האמצע.

  6. תורן יורכב באזור קו האמצע בדרך כלל יותר מלפנים למה באמצע נראה מיד .
    הגה יתכן שיש אחד או שניים סימטריים אם אחד יורכב בירכתיים בדיוק באמצע למה אמצע מיד …

  7. התורן מחובר לגוף הסירה בעזרת כבלים קרויות ואנטות אחת מחוברת לחרטום ולראש התורן ושתים מהצד מכל צד לכן היאכטה כדי להחזיק מומנט של תורן גבוה חייבת רוחב ומשקל מתחת לתורן כדי לא להתהפך .

    1. סורי רק הערה קטנטונת לגבי התורן.
      זה אחד הנושאים החשובים בסירות האלה שם התרנים בגובה 30 מטר והעומסים עליהם עצומים.
      מלבד זה שהוא מוחזק ע"י ברגים לגוף הסירה בבסיסו יש לו למעשה כמה תמיכות מלמעלה.
      כמו שציינת יש כבלים מסיבי פחמן קבועים בצדדים, אחד לכל צד. בסירות רבות יש גם כבלים ניידים לחיזוק התמיכה בצדדים.
      התמיכה מלפנים היא למעשה מפרש החלוץ שמונע ממנו ללכת אחורה.
      מאחור יש backstay, שהן תמיכות בצורת V הפוך או Y הפוך שתומכות שהתורן לא יזוז לכיוון קדימה. בבסיס הבקסטייי יש צילינדרים הידראוליים לכוונון הלחץ של התמיכה האחורית.
      התורן עצמו (בסירות האלו) גם בנוי מסיבי פחמן מה שמקנה לו גמישות, הוא למעשה "מתכופף" ומתעוות בעומסים שונים ובעזרת הבקסטיי ניתן לכוון עד כמה יתכופף.
      למה זה חשוב? כי בכל לחץ מסויים, כיפוף התורן יוצר זווית אחרת של המפרש וכל זווית מתאימה לרוח מסויימת.
      העבודה עם התורן ותשומת לב בעומסים המופעלים עליו היא חשובה במיוחד מפני שללא תורן, הסירה לא יכולה לזוז.
      לצערי תרנים נשברים הרבה יותר ממה שניתן לחשוב כתוצאה מעבודה לא נכונה בחלוקת עומסים ובסירות שהן לא תחרותיות מהזנחה בתחזוקה.

  8. מפנים
    הרוח יכולה להגיע מצד ימין של הסירה ראו הגדרה קודמת או מצד שמאל או מאחור אך לא מלפנים למה ?
    אם משמאל אז הסירה במפנה שמאלי הגדרה.
    אחרת במפנה ימני כנל.

  9. הכוחות הפועלים על מפרש.
    לסירה יש שני מפרשים למעשה שלושה מיד נדבר עליהם
    נתחיל עם הראשיים
    המפרש הקדמי בין ואנטה קדמית לתורן נקרא חלוץ.
    המפרש האחורי נקרא ראשי .
    למה אין כבל אחורי לתורן ?
    כי המפרש הראשי צריך לעבור מצד לצד ולכן אק שלוש ואנטות מחוברות לתורן .

  10. המפרשים יכולים לעבור מצד לצד ולכן התורן חייב להיות באמצע
    הכוחות הפועלים .
    ברוח צד זוית ישרה המפרש הראשי יהיה ב 45 מעלות לרוח ומכאן הכוחות מהרוח יתחלקו לשניים הכוח המקדם במקביל לכיוון הסירה
    תשעים מעלות לרוח והכוח המסטה כוח בכיוון הרוח .

  11. ככל שהחיכוך אותו יוצרת הסירה יהיה קטן יותר כך הכוח המסטה יפעל פחות להסטת הסירה מכיוון החרטום .
    למעשה היחס בין הכוח המקדפ לכוח המסטה הוא היחס בין העילוי מהמפרש הפועל כמו כנף לבין החיכוך .
    אנחנו רוצים שהיחס הזה יהיה גבוה ככל הניתן ולכן הסירה תהיה יעילה יותר.

    1. אבלנרגע מה אם הרוח לא בתשעים מעלות ?
      אז סוגרים מפרש לחצי הזווית בין הרוח לבין קו האמצעים ככל שהרוח יותר מלפנים הזווית חדה יותר והמפרש סגור יותר .
      כלומר מחדדים ומכאן נובעת ההפלגה נגד הרוח הפלגה במפנים סיבוב ומהפך על כך מחר .

    1. לפי מה שהבנתי 4 נבחרות עולות מכל בית והמשחקים בישראל אז אין תירוצים.חובה לנצח את אוקראינה וגיאורגיה ולדעתי בבית אפשר לנצח עוד משחק אחד נגד 3 הגדולות.עדיף לקבל את איטליה וגרמניה מאשר נבחרות יותר חזקות כמו ספרד צרפת או סרביה

      1. לא יהיה כל כך פשוט נגד גיאורגיה כמו שזה נראה. נבחרת שבאליפות אירופה האחרונה ניצחה את מקדוניה וקרואטיה ומתחה את הפיינליסטית ליטא בשמינית. ישראל תמיד מסתבכת נגדה.

      2. את הנבחרות שהזכרת היא לא הייתה יכולה לקבל, כי הן בדרג הראשון, ושם ישראל הייתה סגורה עם ליטא. גם מהדרג השני היא יכלה לקבל את יוון, איטליה, צ'כיה ולטביה. ומהחמישי את גרמניה, בלגיה, פולין ומונטנגרו. כך שזו לא הגרלה קלה כלל.

        1. כן בדקתי את זה קצת יותר לעומק ואתה צודק.עדיין ביד אליהו צריכים לנצח את גיאורגיה ואוקראינה ואפשר לנצח עוד משחק מבין השלושה עם דגש על גרמניה

  12. אחרי שנבחרת ארצות הברית בכדורגל פיטרה' בעקבות התוצאות הלא טובות והתבוסה לקוסטה ריקה, את מאמן הנבחרת ב-5 השנים האחרונות – יורגן קלינסמן (הגיע הזמן, האמת. מדובר במאמן שאין לו הרבה מה להציע מלבד פנאטיות לכושר גופני וקצת התנשאות על עולם הכדורגל האמריקאי), ההתאחדות האמריקאית בחרה כמחליף את הבחירה הסולידית והדי משעממת האמת, וחזרו לברוס ארינה, שכבר אימן את הנבחרת בין 1998 ל-2006. לארינה, המאמן המצליח ממוצא מקסיקני (לטיפולך טראמפ), יש שמונה משחקים להציל את מוקדמות המונדיאל ולקדם את ארצות הברית מהמקום השישי והאחרון למקום השלישי המוביל להעפלה.

  13. דורטמונד מובילה 3-6 על לגיה ורשה דקה 60 בערך.שיא השערים למשחק אחד בליגת האלופות הוא 11 שערים.ה 8-3 של מונאקו על לה קורניה לפני 13 שנים

  14. ונדי גלוב החדשות הרעות .
    אפלטון דיבר על קיל שניתק במירוץ אחר .
    והנה נזק בלתי הפיך שאינו בר תיקון קורה שוב
    וינסנט ריו אחרי 17 יום במירוץ בחוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט