היום לפני 39 שנה: וולטר פייטון שובר שיא נשיאת כדור למשחק / מנחם לס

הקריירה של וולטר פייטון לא צריכה להימדד בשיאים ששבר, אלא ב-MONUMENT שצריכים להקים לו על כל מה שעשה טוטאלית.

אבל גם שיאים יש לו לשחקן הנפלא הזה. היום, לפני 39 שנה, הוא נשא כדור 275 יארדס ושבר את שיאו של OJ SIMPSON שעמד על 273 יארדס. פייטון היה שחקן שעשה זאת בד"כ בנשיאת כדור 4, 5 יארדס, ולא בומבות של 40 יארדס. הוא אסף את היארדים שלו צעד-צעד. שעל אחרי שעל.

לכן ה-275 יארדס שלו באו כהפתעה גדולה, הוא שבר את השיא בנשיאת הכדור האחרונה שלו בנצחון 7-10 על מינסוטה ויקינגס בסולדייר פילד.

שבע שנים אחרי הוא ישבור עוד שיא – שיא ה-RUSHING RECORD של ג'ים בראון לקריירה כשהוא קובע 12,312 יארדס בנשיאת כדור של 6 יארדס נגד הניו אורלינס סיינטס בנצחון 7-20, אף הוא בבית, בסולדייר פילד.

מאמן השיקגו ברס מייק דיטקה אמר אחרי שבירת השיא:  כשאלוהים אמר שהוא ייצור HALFBACK הוא יצר את גייל סירס; כשהוא אמר 'אני הולך ליצור FULLBACK' הוא יצר את ג'ים בראון, אבל כשהוא אמר 'אני הולך ליצור את שחקן הפוטבול הטוב ביותר שאי פעם חי או שיחק יצאו לו שניים – ג'ים ת'ורפ וולטר פייטון".

שנת 1977 היתה השנה הטובה ביותר של פייטון בה קבע 1,852 יארדס, וכשנשארו שני משחקים והיו לו כבר 1,746 יארדס כולם היו בטוחים שהוא ישבור את שיאו של אוג'יי סימפסון לעונה שעמד על 2,003 יארדס. הוא לא הצליח, בעיקר בגלל קריעה טוטאלית של 47-0 נגד יוסטון.

ספר ביוגרפי על פייטון לא תאר אותו באופן חיובי. הוא הפך לצורך סמים, בעיקר משככי כאבים שהוא צרך כשחקן, ואז הוא עבר להרואין ועוד. הספר מתאר גם את בגידותיו הרבות באשתו. הוא נפטר בגיל צעיר – 45 – בגין סרטן במעיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. שני השיאים נשברו יותר מאוחר.
    ה-275 יארד למשחק כמה פעמים האחרונה שבהם על ידי אדריאן פיטרסון שעשה 296 מול הצ'ארג'רס לפני עשור.
    שיא היארדים בקריירה נשבר על ידי אמט סמית (עוד כשהיה בדאלאס) ועומד כרגע על 18355. לא נראה שהשיא הזה ישבר בעתיד הקרוב.

  2. אמצע שנות ה-80, איזו קבוצה הייתה לברס.
    היה וולטר פייטון בסוף הקריירה שלו, והיו ההגנה המדהימה של סינגלטרי, דנט, והאמפטון.
    קבוצה בלתי נשכחת.
    תודה, מנחם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט