אירועי דיומא – 20.11.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 12:

18:00-מידלסבורו-צ'לסי (ספורט 2):
לאחר ההפסדים לליברפול וארסנל עשה אנטוניו קונטה, מאמנה של צ'לסי, חושבים, ושינה את המערך של הקבוצה ל-3-4-3. התוצאה – חמישה ניצחונות רצופים, מאזן 16:0 ומקום שני (ראשוון אם תנצח היום). האיטלקי טוען שזה עדיין לא המערך וההרכב האופטימליים מבחינתו, ושצפויים עוד שינויים. מפחיד לחשוב איך הכחולים ייראו אם הוא צודק. מי שוודאי פוחדת היא קבוצת התחתית המארחת את המשחק, העשוייה לסיימו עם רשת מחוררת.

בונדסליגה – מחזור 11:

16:30-הופנהיים-המבורג (ספורט 2):
המארחת היא אחת ההפתעות הנעימות של הבונדסליגה העונה. היא ניצבת במקום השלישי לפני המחזור ללא הפסד, אפילו לא לבאיירן מינכן במחזור הקודם. מנגד המבורג חווה את אחת העונות האומללות בתולדותיה, והיא במקום האחרון עם שתי נקודות ושלושה שערים בלבד מתחילת העונה. נראה כמו מפגש שהולך לכיוון ידוע מראש.

ליגת העל – מחזור 10:

20:15-עירוני ק"ש-מכבי ת"א (ספורט 1).
מכבי ת"א מגיעה למשחק הזה במצב רוח לחוץ במיוחד. ב"ש מתרחקת ממנה בצמרת תוך כדי הטלת מורא על הליגה, וגם מכבי חיפה מתחילה לעשות קולות של חזרה לימים יפים יותר. עיקר הבעייה של הקבוצה הוא בהתקפה, כאשר היא סובלת מבצורת שערים לאורך כמה משחקים. בין השאר מדובר בחלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, שכרגע לא ממש מספק את הסחורה. אל האיסלנדי יצטרף בהרכב אוסקר סקאריונה שהחלים מפציעתו. אצל קרית שמונה, המאמן החדש בני בן זקן התחיל את הקדנציה ברגל ימין בניצחון על בני יהודה, ובקבוצה הצפונית מקווים לשחזר את היכולת מהמשחק גם נגד סגנית האלופה.

הליגה הצרפתית – מחזור 13:

18:00-מארסיי-קון (ספורט +5).

סריה A – מחזור 13:

16:00-אטאלנטה-רומא (ספורט +5): משחק צמרת בין שתי קבוצות הנמצאות בתקופה מצויינת. רומא כבר במקום השני אחרי שהביסה 3:0 את בולוניה משלושער של מיודענו המצרי מוחמד סלאח. גם אטאלנטה בשקט בשקט התמקמה יפה במקום החמישי, עם חמישה נצחונות בששת המשחקים האחרונים.

21:45-מילאן-אינטר (ספורט +5):
הדרבי של מילאנו סיפק בעבר קלאסיקות בלתי נשכחות. היום זוהרו של המפגש הועם גם בגלל ירידת מעמדה של הליגה האיטלקית, אך בעיקר בגלל היכולת הלא משכנעת של אינטר. הנראזורי החליטו סוף סוף להיפטר מפראנק דה בור, ולהציב במקומו על הקווים את סטפאנו פיולי (שיגיע השבוע עם הקבוצה לבאר שבע). יהיה מעניין לראות את התפקוד של הקבוצה לאחר השינוי – העונה שלה לא אבודה, והיא סה"כ לא רחוקה מהמקומות המובילים לאירופה בעונה הבאה. מילאן לעומתה נמצאת בתקופה טובה, ואוחזת במקום השלישי עם פער סביר מיובה המובילה. הולך להיות משחק בהחלט מעניין.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 7:

19:30-בני הרצליה-מכבי קרית גת (שידור משולב בספורט 5):
הרצליה, יחד עם השחקן הישראלי הלוהט של הליגה, כארם משעור, הצליחה להנחיל למכבי ת"א את הפסד הליגה הראשון העונה. בנוסף, הקבוצה התבשרה על עליית שלב ביורופקאפ, כך שמדובר בשבוע מצויין מבחינתה. גם קריית גת, עם מלך הסלים של הליגה, טיישון טיילר, שיפרה את מצבה בתחתית אחרי הניצחון על הפועל ת"א. נראה שההרצליינים עדיפים, ודאי בבית.

19:30-הפועל אילת-עירוני נהריה (שידור משולב בספורט 5): שתי קבוצות מאכזבות נפגשות כאן. נהריה הצליחה סוף סוף לנצח בבית במחזור הקודם, כמו גם בליגת האלופות, אך היא עדיין ממוקמת אחרונה בטבלה, ודאי לא משהו שציפו מקבוצה זו. גם אילת הלא יציבה ממשיכה לאכזב, ונכנעה במחזור הקודם לאגרסיביות של גלבוע. הקבוצה של קטש מנסה לחזק את הסגל, וכך החתימה את הפורוור טוני מיצ'ל, ועשוייה להחתים גם את הרכז גרגורי ורגאס (ורגאס ומיצ'ל? נשמע מוכר מאיפשהו).

21:00-מכבי ת"א-הפועל ירושלים (ספורט 5): הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי מפגיש שתי קבוצות במצב קצת בעייתי בליגה. מכבי ת"א יכולה להיות מעודדת מהיכולת המשופרת ביורוליג, אך ההרכב בו היא משחקת ביורוליג שונה מזה בו היא משחקת בליגה. ההפסד להרצליה שיקף את היכולת הלא משכנעת של הצהובים בליגה בתקופה האחרונה. בנוסף, לא מרוצים בקבוצה מההתנהגות של גאודלוק וראד במשחק האחרון נגד קאזאן. אצל היריבה מהבירה המצב גרוע אף יותר, כאשר הקבוצה סופגת שלוש תבוסות מהדהדות בליגה וביורוקאפ, ופתאום גם מתחילה להישמע ביקורת על תפקוד המאמן המוערך שלה. הדרך הטובה ביותר לצאת מהמשבר מבחינתה הוא ע"י ניצחון על היריבה המושבעת בחוץ. הצהובים יופיעו למשחק בלי צירבס והאדומים בלי קינזי הפצוע.

טניס:

גמר הסבב (לונדון מאסטרס) – הגמר:

20:00-אנדי מארי-נובאק דג'וקוביץ' (ספורט 2). המשחק לו ציפו כולם הגיע גם הגיע, אך לא היה חסר הרבה שלא יתקיים. אנדי מארי הצליח לנצח את מילוש ראוניץ' באחד המשחקים הצמודים ומותחי העצבים שנראו ברמות האלה בתקופה האחרונה. ראוניץ' יכול בהחלט להיות מאוכזב לאחר שכמעט ניצח בהפרש של יומיים את שני הגדולים של הטניס העולמי. לעומת הסקוטי, דג'וקוביץ' עשה לעצמו חיים הרבה יותר קלים, והסיר בקלות את נישיקורי מדרכו. קיבלנו כאן היום סוג של משחק שמעבר לחשיבות שלו מבחינת הטורניר ומבחינת הדירוג, הוא ייתן הצהרת כוונות על השליטה בטניס העולמי – האם תישאר בידיו של הסרבי כפי שהיה בשנים האחרונות, או שהסקוטי יתבע את זכותו הלגיטימית בפסגה. מאד מאד לא כדאי להחמיץ.

סנוקר:

האליפות הפתוחה של צפון אירלנד:

חצי הגמר אתמול הביא הפתעה בדמות ההדחה של קיירן ווילסון ע"י מארק קינג. ווילסון שהספיק להדיח את אוסליבן ואת וויליאמס הודח ע"י שחקן יחסית אלמוני, שנמצא עד כה בשולי הדירוג העולמי. עדיין, קינג נותן פה את טורניר חייו, כולל ניצחון על ליאנג וונבו בשלב מוקדם יותר. קינג יתמודד מול בארי הוקינס, שחקן מצויין, שמעמדו בדירוג לא ממש מיתרגם לזכיות משמעותיות בתארים, דבר שאולי ישתנה היום. הוקינס שייט יחסית בקלות עד לחצי הגמר, שם שרד מותחן מורט עצבים מול אנתוני המילטון. הגמר ייערך בפורמט הטוב מ-17 (שני סשנים) שידורים ביורוספורט ב-15:00 וב-21:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 14.
    עוד 19,603 מיילים ימיים להקפת העולם.
    דרמה גדולה התרחשה אתמול כאשר אלכס תומסון, מי שהוביל בבטחה את המירוץ עם הפרש של מעל 130 מיילים מהמקום השני שמע פגיעה חזקה בגוף הסירה בזמן שנח למטה. הסירה פגעה בגוף צף במים מה שגרם לשבירה של הפויל הימני. זה אומר למעשה שכאשר הרוח מגיעה מכיוון שמאל הסירה לא תוכל להתרומם מעל פני המים.
    ארמל לה קלאצ', מי שהגיע כבר פעמיים רצופות במירוץ במקום השני החל מצמצם פערים וכעת הפער עומד על פחות מ-90 מיילים.
    תומסון מקווה שיצליח לשמור על פער סביר לפני הגעה לכף התקווה הטובה שם הרוח תשתנה ותגיע מכיוון ימין היאכטה. בינתיים הוא ממוקם באיזור טוב בשקע ומצליח לשמור על מהירות גבוהה למרות הפגיעה.
    בינתיים מאחור, ברטנד דה ברוק, שלקח מחסה באי פרננדו כדי לבחון את הרעשים שיצאו מהסירה שלו נאלץ להודיע על פרישה מהמירוץ. גם היא נפגעה מגוף צף בלתי מזוהה וגוף הסירה ניזוק בצורה שלא מאפשרת להמשיך.
    כפי שראינו לא פעם, הכל יכול לקרות במירוץ הזה. בהתקרבם לקו הרוחב 40 דרום, או ה'ארבעים השואגים', השייטים נתונים לחסדי האלים.

    1. אני ממש מחכה בכל יום לעדכון שלך.

      אולי פעם בשבוע תאסוף את העדכונים היומיים כמו שהם, ותעלה אותם בפוסט נפרד?
      אני מתנצל שאני מנסה להפיל עליך עבודה נוספת,
      אבל חבל לי על גולשים שאולי בדרך כלל לא נכנסים לאירועי דיומא,
      ובכך מחמיצים סיקור מצוין של אירוע ספורטיבי יוצא דופן.

      (אפילו גרמת לי לחפש ולבדוק מה הם ה-Roaring Forties,
      אולי בסוף מושג או 2 מעולם סירות המפרש ייקלט אצלי בראש…)

      1. גיא קבל
        מתחת ל 40 אין חוק
        מתחת ל 50 אין אנשים
        מתחת לששים אין אלוהים ….
        ועכשיו ממש קורץ לי לצטט את סיפור ההקפה של קמצטקה בקייק מאת הדס פלדמן ועוד סיפור שלה באזור הכי דרומי שאפשר שוב בקייק ….
        והמושג בלתי נתפס הופך למוחשי .
        מצטרף לתודות לאפלטון .

    2. אפלטון חן-חן על העדכון.
      מעניין מה הוא הגוף בו הסירה התנגשה – פגר של לויתן או אולי דווקא סירה טרופה או debris שהושלך מאיזו אוניה חולפת?
      מה שלא יהיה זה מעיד על הסיכונים בים. ואם היה נוצר חור בסירה מי היה מציל אותו?

    1. בינתיים הגינגי האנגלי ברוחות צד צפוניות של 30 קשרים ממשיך להוביל ועדין להיות הסירה המהירה ביותר 20 ומשהו קשרים .
      אולי אני מפריז בחשיבות התקלה נראה בהמשך.

  2. מכבי הפועל-
    דבר ראשון, מכבי מגיע אחרי מחזור כפול וקשה ביורוליג. כך שהקבוצה אמורה להיות מותשת בהרבה מירושלים. מצד שני גאודלוק לא שיחק ווימס שיחק מעט יחסית מול קאזאן ועל הישראלים אין מה לדבר בהקשר האירופאי.

    המצ' אפ של ירושלים טוב מול מכבי. אמרה צריך להיות פעיל כמה שיותר בצבע והגארדים האדומים אמורים וצריכים לנצל את השמירה החלשה יחסית כדי לחדור בכל הזדמנות. ירושלים הוכיחה העונה שהיא יכולה להתמסר ארוכות כדי לחפש את השחקן הפנוי וכל קבוצה ששיחקה ככה מול מכבי רק הרוויחה.
    מצד שני ירושלים לא בכושר טוב ואם מכבי ירוצו והאדונים גאודלוק את ווימס יקלעו כמו שהם יודעים היא תהיה בבעיה.

    ניחוש מושכל: ההתפוצצות הקבועה של הלפרין את טימור מול מכבי. יום קליעה טוב של מכבי מעניק לה את הניצחון.

  3. משחק לפנתיאון בין ג'וקוביץ', שאיבד זמנית (אני חושב) את הדירוג כמס 1 בעולם, לבין מארי, שחשבנו שסובל מתסמונת "שמעון פרס" ולא כך הדבר.

    ג'וקוביץ' חווה ירידה מסוימת ביכולת מאז הרולאן-גארוס שלקח (נפילת מתח ?)
    מארי משחק את הטניס הטוב בחייו ולא מפסיד כבר כמה חודשים טובים.

    הסגנון של שניהם דומה: משחק קו אחורי רצחני, הגנת קיר ברזל והגעה לכל כדור, מכת גב יד בשתי ידיים. בד"כ ג'וקוביץ' מוצא את הדרך לנצח את מארי. הערב הכל פתוח.

    איפה עידו מוריה וגור גולן מומחי הטניס ?

    1. גם העונה החצי הראשון שלה היה מצוין מבחינתו, מאז הרולאן שנתן לו את הסלאם היחיד שהיה חסר הוא פשוט בצניחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט