אירועי דיומא – 21.11.2016

כדורגל / מתן גילור

ליגת העל – מחזור 10

21:00 בית"ר ירושלים-הפועל תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). המשחק המרכזי מזמן לנו מפגש שבעבר נחשב למפגש בין קבוצות הדגל של הליכוד והמערך, ולא פעם גלש למחוזות אלימים, הן על כר הדשא והן מחוצה לו. בית"ר ירושלים הצליחה לייצב את השורות, לאחר התבוסה 0:4 להפועל חיפה, והיא סופרת כבר 4 משחקים ללא הפסד, מה שמציב אותה במקום החמישי בטבלה. עם זאת, ביקורת רבה נשמעת כלפי המאמן, רן בן שמעון, לגבי יכולת הקבוצה, שאינה עומדת בסטנדרט של העונה שעברה. הפועל ת"א מגיעה למשחק בצל שמועות על פירוק, שמוכחשות ע"י אנשי המועדון. בין אם השמועות נכונות אם לאו, מצבו הכלכלי בכי רע, דבר הגורר עיכוב בתשלום השכר לשחקנים ומוביל לתקריות דוגמת זו שהתרחשה בשבוע שעבר עם אהרון שוינפלד, שעקבותיה החלוץ המוכשר צפוי לפתוח את המשחק על הספסל. גם בטבלה הפועל ת"א לא מלקקת דבש, כשהיא רחוקה 2 נקודות בלבד מבני יהודה ת"א והפועל אשקלון, נועלות הטבלה, זאת לאחר שבשני המחזורים האחרונים רשמה הקבוצה תיקו מול הפועל כפ"ס (שהשוותה ב-10 שחקנים) והפסד למ.ס. אשדוד.

 

לה ליגה – מחזור 12

21:45 לגאנס-אוסאסונה – שידור בערוץ ONE (50). משחק קריטי עבור שתי הקבוצות שנמצאות בסכנת ירידה. לגאנס נמצאת במקום ה-17, פסע מן הקו האדום. אוססונה מתחתיו, במקום ה-19. שתי הקבוצות הפסידו במחזור הקודם לריאל מדריד ואלאבס, בהתאמה.

 

פריימרליג – מחזור 12

22:00 ווסט ברומיץ'-ברנלי – שידור בערוץ ספורט 1 (54). שתי קבוצות עם עונה לא רעה מבחינתן ומרווח נשימה מהתחתית הבוערת. ברנלי במקום ה-9 עם 14 נקודות וווסט ברומיץ' במקום ה-11 עם 13 נקודות. במחזור הקודם ווסט ברומיץ' ניצחה את האלופה, לסטר, בחוץ. גם ברנלי השיגה ניצחון, בביתה, על קריסטל פאלאס.

 

 

 

כדורסל / מתן גילור

ליגת העל – מחזור 7

19:45 מכבי חיפה-מכבי אשדוד/באר טוביה – שידור משולב בערוץ 5+ (56). אשדוד עם מאמנה הטירון, מאיר טפירו, עומדת בציפיות ממנה ומחזיקה במאזן חצוי של 3:3, כאשר רק במחזור הקודם ניצחה את הפיינליסטית של העונה הקודמת, הפועל ירושלים. מכבי בעונה לא טובה עד כה ועומדת על מאזן של 4:2, לאחר הפסד לחולון במחזור הקודם.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 15.
    עוד 19,042 מיילים ימיים להקפת העולם.
    תומסון, למרות שנשבר לו הפויל, מצליח להחזיק מעמד ולהדוף את התקפות החבורה המובילה. הם צמצמו את הפער מ-130 מייל לכ-80 מייל אבל לא הצליחו לצמצם מעבר לכך.
    תומסון מקווה שיוכל לרכב על הרוחות החזקות של השקע עד לכף התקווה הטובה ושם יקח שקע נוסף עם רוח שתגיע מהצד השני, בצד שהפויל עדיין תקין. יהיה עליו לנצל הפוגה מהרוח החזקה בימים הקרובים כדי לעשות מעשה מסוכן ולשלשל את עצמו מצד היאכטה כדי לנתק את שאריות הפויל השבור מהצד שמפריע למהירות היאכטה.
    כאשר המובילים נכנסים לקו ה'ארבעים השואגים', הים נעשה גבוה יותר ויותר וכך גם הרוחות. השאלה עד כמה להביא את היאכטה לקצה מבלי שתישבר, הופכת לשאלה העיקרית.
    תומסון ממשיך ללחוץ על הגז, ונכנס לאיזורי הרוחות החזקות, המתחרים מאחור בוחרים בטקטיקה שונה. 'יש עוד הרבה זמן למירוץ', אומר לה קלאצ', 'העדיפות כרגע היא לשמור על היאכטה במצב שלם, לשמור על מרחק סביר, אין חשיבות להובלה כרגע'.

    1. תודה רבה, זה שנשאר לו פויל בצד אחד לא גורם לחוסר איזון בסירה ולהאטה? או שזה יכול לגרום בסירה להתהפך אם יש יותר מדי שיפוע בצד השני?

      1. אם תסתכל בפוסט, יש שם סרטון המתאר איך היאכטה נראית.
        שתי החרבות האמצעיות הן השומרות על האיזון במים.
        הפוילים נמצאים בצדדים ותפקידם הוא ליצור אפקט עילוי שמעלה את היאכטה מחוץ למים. ברגע שנשבר הפויל אין בעיה מבחינת איזון אבל זה יוצר עוד חיכוך עם המים מה שמפריע למהירות ולכן צריך להוריד אותו.
        לדעתי כדי להוריד אותו נקי תומסון יהיה חייב לרדת אל דופן היאכטה מבחוץ אבל יכול להיות שלחץ המים יוריד אותו.

    2. בענין הפויל השבור נראה לי שינתק לבד מעוצמת הרוח והגלים לאחרונה שראיתי אתמול היה כבר בקו רוחב 34 עוד קצת לחץ והפויל מתנתק לבד .

    3. כשמדברים על כלי שייט מדברים על היחס בין הכוח המקדם לכוח המסטה הכוח הדוחף את הסירה בניגוד למפנה שלה.
      היחס הוא שוב היחס בין העילוי מהמפרש לבין החיכוך כך שאותו חישוב בדיוק יעיל לכלי טייס דאון או סירה או אפילו יאכטת יבשה לאנדיאכט מי שמכיר .
      אז דיברנו על שני סוגי יאכטות זו הקלאסית וזו עם הפויל.
      אבל יש סוג שלישי זו עם פויל שבור .

  2. 'העדיפות כרגע היא לשמור על היאכטה במצב שלם, לשמור על מרחק סביר, אין חשיבות להובלה כרגע' — אמר לה קלאץ' וסיים שוב במקום השני.
    🙂

        1. אז לא היה ברור מהאתר או אולי הצרפתים מתקשים. בתירגום לאנגלית…
          בכל מקרה ממקום 8 ואילך נהנים מרוח חביבה של 10 קשרים בלבד ואילו מקום 26 גמע אתמול 22 קשרים בארבע שעות הוא עדין באזור הדמדומים אך לא מתיאש ….
          אפלטון אולי תוכל לסבר את עינינו בענין כלכלה מה מדובר בענין התהילה לסיים את המירוץ הזה בכמה כסף מדובר בהוצאות לשיוט כמה עולה יאכטה כזו. מי המממנים כמה משתכר מתחרה אם בכלל
          מה רמת החשיפה אינטרס שיווקי .
          אתמול יצאתי מהבית ראיתי מישהו עם חולצה ועליה הכיתוב הוגו בוס
          הוא לא קישר לכלום אז…?

          1. הוגו בוס זה חברת אופנה.
            הם הספונסרים של תומסון. כל שייט מוצא לו ספונסר ראשי שעליו היאכטה קרויה (לדוגמא תומסון- הוגו בוס, לה קלאצ'- בנק צרפתי, חוזה- רוטשילד וכו'). הספונסרים הם אלו שמשלמים הרבה מאוד כסף על בניית היאכטות וצוות האימון. ובתמורה מקבלים חשיפה עצומה ומוניטין יוקרתי.
            השייטים עצמם הם שכירי חרב. מן הסתם הם לא יכולים להתפרנס רק ממירוץ אחד בארבע שנים ולמעשה מתחרים בכל מירוץ שמשלמים להם. סבסטיאן חוזה עבר חוויה לא נעימה שנה שעברה כשאיבד איש צוות במירוץ אחר לחציית האטלנטי (וחילץ איש צוות של סירה אחרת שהתהפכה). יש מעין מיומנות לכל סגנון מירוץ.
            השייטים האלו הם מה שנקרא שייטים למרחקים ארוכים. ההתמחות שלהם הם מירוצים ארוכי טווח.
            לדוגמא הבוס של היאכטה שלי אוהב מאוד להתחרות ומשתתף בתחרויות עולם לדגם ה-j30. למעשה הוא בונה את היאכטה ובונה צוות שיתחרה בה. הוא לוקח בדרך כלל מתחרים אולימפיים לשעבר מדגמי הלייזר ו-470 ומשלם להם לפי מירוץ. הם לא מחוייבים אליו ובעצם מסתובבים בכל העולם ומתחרים בתחרויות השונות ובדגמים שונים.
            אצל האמריקאס קאפ לדוגמא זה שונה כי מדובר על קבוצות ושם הכסף הוא ברמה כל כך גבוהה והשייטים מוחזקים במשרה מלאה ושטים ומתאמנים כל השנה.
            לגבי האינטרס של לסיים מירוץ. מלבד האתגר, יש יוקרה מאוד גבוהה בהשתתפות ובסיום המירוץ שרק מעטים בעולם הצליחו לסיים.
            השם של השייט יביא לו עבודות רבות בהמשך וסיום ה'וונדה גלוב' שם אותך אוטומטית בעילית השייטים בעולם.

        2. יפה הבנתי
          אגב יש הרבה לדבר על הטקטיקה של תומסון ואיך מזהים שייט או ספורטאי טוב בכלל.
          לדעתי טוב הוא כזה שיודע למקסם את התוצאות ממצבים נתונים .
          בגדול בכלי תעופה דאון מדברים על יחס גלישה המוגדר כיחס בין העילוי לבין החיכוך L2D

          1. אז לאחר התגובה הקודמת מחלקלתגובות כדי שלא ימחק .
            הסוג השלישי יאכטה עם פויל שבור יותר חיכוך מיאכטה קלאסית אבל בשל החיכוך יכולה לחדד טוב יותר נראה שתומסון דוקא עושה שימוש מןשכל וחכם ביאכטה החדשה שלו ומוציא ממנה את המקסימום .
            דעתך ?

          2. אני חושב שתומסון לא מבסוט בכלל על הפויל השבור שלו.
            בגדול יש כאן הרבה עניין של טקטיקה ומיקום כמו שאמרת.
            תומסון מאוד אגרסיבי ונכנס לרוחות חזקות, יכול להיות שבים שהפך לדי גבוה הפויל השבור משמש כמעין מייצב ועוזר לו דווקא. מעניין יהיה לשמוע את דעתו. פשוט האחרים קצת 'שמו ברקס' ומעדיפים לא להסתכן יותר מדי כרגע. אלו גישות שונות ונוכל לדעת מה הגישה הנכונה רק בהמשך… מעניין אותי במיוחד אם הגישה של חוזה חיות קצת יותר למעלה תעזור לו או שתדחוף אותו לאיזור רוחות חלשות יחסית

          3. חוזה מפליג מאד חכם עד עכשיו הכי חכם במירוץ הגישה שלו לעלות במעלה הרוח גוקא תקצר לו דרך
            שאלתי את השאלה לגבי תומסון אם ילך נמוך לקייף התקוה הטןבה או ירד לכיוון ה 40 אבל אז לא היה צריך להתמודד עם פויל שבור .
            …הרוחות גם לצעלה יתחזקו לגעתי חוזה עוהד נכון מאד .
            נראה בהמשך

    1. הצרפתים ידועים כמשוגעים של עולם השיט. לא ברור לגמרי למה. אם תראה לדוגמא שייט שמפליג מסביב לעולם הפוך מכיוון הרוחות, תוכל להניח בסבירות של 70% שהוא צרפתי.
      בנוסף זוהי תחרות צרפתית בעיקרה, שם היא מתחילה ושם מרבית החשיפה. בגלל זה אם תומסון יזכה זה יהיה טוב לתחרות לדעתי ויביא לחשיפה הרבה יותר גדולה בעולם. כבר עכשיו יש יותר ויותר שייטים ממדינות אחרות כמו ארה"ב, ניו-זילנד, הונגריה ואפילו יפן, אבל עדיין זו יריבות בעיקרה בין צרפתים לבריטים, זכר למלחמות האימפריות בימים. תואר אצולה מובטח לבריטי שיזכה במירוץ, עד כדי כך זה חשוב לבריטים.

      1. פשוט הצרפתים הם העם הנבחר – רציניים ויסודיים, בעלי חוש הומור, אוהבי ספורט ואתגר ובעיקר אוהבים לראות עולם

  3. אז עם פויל אחד הסירה יכולה להתרומם? כי אם לא כדאי גם גם להוריד את שני שלא מועיל, זה יוצר עוד חיכוך, לא?

    1. יותם, כן.
      זה תלוי לאיזה צד הסירה נוטה ומאיפה באה הרוח.
      כרגע הרוח מגיעה מצד שמאל והצד הימני של הסירה נמצא במים (תסתכל על הסרטונים בפוסט ותבין על איזו הטייה מדובר).
      כרגע הפויל הימני של תומסון שבור ולכן ברוח הזאת הוא לא יכול לנצל את הפויל ולהתרומם מהמים.
      הוא מקווה שהרוח תשתנה ותגיע מימין אחרי דרום אפריקה ואז הפויל בצד השמאלי יהיה זה שנמצא במים ויוכל לעשות את העבודה שלו ולהרים את הסירה

      1. אבל הוא שאל לגבי הפויל השני ולא ענית…
        כלומר שאלה ירושלמית אם נפצעת ביד שמאל אולי אפילו איבדת חלק ממנה לא עדיף להוריד גם חלק מיד ימין לצורך שויון ….
        אתה לא ענית לשאלה הירושלמית . .אפלטון …

        1. ועכשיו ברצינות ….חוץ מדורון שפע שהיה הירושלמי היחיד ששיחק גם בנבחרת הארצית בכדורמיים וגם בכדורסל האם יש עוד ירושלמי שיודע לשחות ….?

  4. ובקשר לשאלה הירושלמית, השאלה הייתה אם בעקבות השבר בפויל אחד גורם לפויל השני להיות לא רלוונטי או שכל אחד אחראי על הצד שלו ולא תלוי בצד השני, לשמירה על איזון וחיכוך.

    1. השאלה בסדר גמור ואני מבין מאיפה היא באה. התשובה היא שאין תלות ביניהם והמשקל של הפוילים בצד הוא זניח.

      1. סתם שיהיה מענין חושב שבניגוד להבטחה שלי אכתוב מאמר בסיסי על שייט או שטעלה כאן ראשי תיבות שרועי יכנס למאמר .

  5. עוד שאלה לגבי כלכלה ובטיחות – כמה אוכל ומים צריך לקחת, מה הם אמצעי הבטיחות והגיבוי של מערכות חיוניות (קשר, רפואה וכ"ו). איזה סט של כלים לוקחים לתיקון תקלות ומה בכלל ניתן לתקן בשיוטים כאלה?

    1. לגבי אוכל ומים עניתי בפוסט על ה'וונדה גלוב'. נושא חשוב.
      לגבי מערכות קשר ואלקטרוניקה. יש ציוד חלופי לכל מערכת ובנוסף מכשירי איכון וניטור כמו EPIRB לכל שייט. השייטים חייבים לדעת לתקן הכל. מחור בגוף הסירה, תיקון מפרשים, תיקונים מכנים והידראולים ותיקון מערכות אלקטרוניות. את רוב התיקונים ניתן לעשות בסט כלים מצומצם ביותר שאותו לוקחים על מנת לחסוך במשקל ומקום.
      אם מגיעים למצב שלא ניתן לתקן צריך לקחת החלטה האם זה מחייב פרישה מהמירוץ או האם ניתן לאלתר ולהסתדר בלי.
      בסיטואציה הזו זה די דומה לעבודה שלי, או של כל קפטן של יאכטות בסדר גודל של 20-30 מ', רק שאני לא צריך לתקן תוך כדי הפלגה במהירות 20 קשר ובגלי ענק.

          1. חחח, כמו שאתה רואה מכמות הזמן הפנוי שיש לי אני לא בהפלגה כרגע. אנחנו עוגנים בחורף באיטליה לעבודות תיקונים ואחזקה ובקיץ קורעים את התחת בהפלגות בכל הים התיכון.
            עדיין מבחינתי זה עדיף על להיות תקוע בלופ של החיים הרגילים אבל זה בהחלט לא מתאים לכל אחד

  6. בענין אוכל בחיפה ממליץ להצטייד במאי מארקט הכי זולים משצעותי להפלגות ארוכות….
    וחיפה כידוע עיר נמל ו…. והדבר השלישי אוכל…
    בספרד ממליץ על הרשת מרקאדונה יופי של סט ארוחות מוכנות לחימום במיקרו גל או תנור .
    באיטליה אין לי מושג …..
    בצרפת לא מכיר אבל הסופר שהייתי בו במורזין בסקי די קרוב לעלויות של ספרד מלמעלה כמובן וענק יש הכל דברים שאין בשום מקום אחר .
    לפחות בשנה וחצי בדרא ועוד גיחות של חודש פה ושם לכל מיני מקומות אחרים כולל ארהב הפחות מתקדמת מבחינה זו .
    כן כמובן במקסיקו וגואטמלה יש סנדביצי אבוקדו קוראים להם שם גואקאמולי .
    בקולומביה מיצי הפירות הכי טובים שפגשתי אי פעם כולל צפון ברזיל שם נקראים סוקו .
    מת על שייט בגדול אבל מי אומר שצריך להיות שייט כדי לראות עולם ….?

    1. ירדן איך שכחתי …בואדי מוסא ליווצאים לפטרה יש חנות המוכרת עופות גריל מומלץ ביותר .
      ובענין סיני אם האינטנסיביות של דעאש תרד שם ולא תהחה סכנת אלוהים אמליץ מכיר גם שם ….
      בעצם אין הרבה מקומות שאני לי מכיר וזה בלי להיות ספן …

  7. טומסון נמצא כעת בקו 10 מערב 37 דרום .
    ממשיך לכיוון 120
    חוזה נמצא בקו 11מערב כמעט 35 דרום מפליג לכיוון 122"
    ארמל כמעט ב 12 מערב 35 דרום מפליג לכיוון 122 הפופופלרי ….כמו הבנק…
    הצפי לרוח עוד 12 שעות 26 קשר מכיון 350 לחוזה וארמל .וזהה עבור טומסון כך שקשה לומר למי יש יתרון אם בכלל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט