טור על הפסד ישראל במונטנגרו/רועי ויינברג

נבחרת ישראל הפסידה אתמול, במשחק מתסכל במיוחד, לנבחרת מונטנגרו, לאחר שרוב המשחק הובילה. אי אפשר לבוא בטענות לשחקני הנבחרת שנתנו המיטב, וכל אחד נתן הופעה טובה בהתאם ליכולותיו. כרגע אנחנו במקום הרביעי בבית, וצריכים לנצח באסטוניה כדי שיהיה לנו סיכוי גבוה יותר לסיים במקום השלישי (ואז ה-4 מ-5 הטובות ביותר עולות לאליפות), או אפילו מהמקום השני.

***

1. סירק דה סוליי.

אתם בטח תוהים מדוע בטור על משחק כדורסל, כתוב על סירק דה סוליי. נכתב על סירק דה סוליי, כי אלמלא הביקור שלהם בארץ, יכול להיות שהיינו מנצחים המשחק באסטוניה והמשחק אתמול, נגד מונטנגרו.

בגלל הופעות סירק דה סוליי בהיכל נוקיה (אל תבינו אותי לא נכון, אני מאוד שמח שאמנים באים לארץ), משחק ישראל נגד אסטוניה לא שוחק בהיכל נוקיה, כי דה סוליי הופיעו שם, אז המשחק הועבר מהיכל נוקיה בן 11,000 המקומות לבית מכבי בראשון לציון, שמכיל 2,500 אנשים ומארח את מכבי ראשון לציון בכדוריד וכדורסל, והפועל תל אביב בכדורסל (העבירה משחקיה מהדר יוסף לשם). אני לא מבין מדוע לא ברוממה, שמכיל 5,000 מושבים, או במלחה, שמכיל 2,826 מושבים. גם גן נר, שאירח את הפיינל פור של הליגה הבלקנית יכול היה להתאים. למה לא יכלו להקדים את המופע של סוליי לצהריים ואז היה מספיק זמן להפוך את נוקיה לאולם כדורסל?

בנוסף, המשחק של נבחרת ישראל נגד סרביה היה אמור להתקיים ביום שני, אבל בגלל ההופעה של סירק דה סוליי, הוא נדחה ב-24 שעות, וכך למונטנגרו היה עוד יום מנוחה יקר שלנבחרת ישראל לא היה, ובגלל זה הכוכבים הישראליים נפלו מהרגליים ביום רביעי. מעצבן מאוד שנבחרת ישראל, נבחרת סרביה, ופיב"א היו צריכות לשנות את כל לוח הזמנים שלהן, שנודע עוד לפני שסירק דה סוליי קבעו מופעים בישראל, והלהקה והפקת המופע לא שינו את לוח הזמנים.
אתם יכולים להגיד שלגיטימי שהם לא ישנו מאפס את לוח הזמנים בהתאם לצרכי הנבחרת, שנוקיה משמש כבר שנים כאולם הנבחרת הביתי, וכמקור ההכנסות שלהם, אבל לפחות במקרה אחד, דה סוליי יכלו לשנות תאריך של מופע אחד (גם לא צריך לשנות לוח זמנים מבחינת ימים, אפשר להקדים מופעים). הפקת המופע הייתה צריכה לדון עם איגוד הכדורסל ובעלי היכל נוקיה, חברת היכלי הספורט, ולמצוא פתרון לבעיות האלה. בסוף נמצא פתרון, וראינו את השלכותיו.

***

2. ספסל.

לנבחרת ישראל יש דור נהדר כרגע ומתאזרח טוב מאוד שמתאים לחולשות הנבחרת. מה שחסר, זה הספסל לנבחרת ישראל.
תראו את הנתונים (הנתונים לקוחים מעיתון מעריב – אסור שיסגרו את העיתון הנפלא הזה, בהעדר אתר לגיטימי לאיגוד הכדורסל): אתמול אוחיון שיחק 35 דקות כשמחליפיו בעמדת הרכז, גל מקל וניצן חנוכי, שיחקו ביחד 6 דקות. הלפרין שיחק 31 דקות ומחליפו לימונד רק 2. עמרי כספי שיחק 30 דקות, ומחליפו גיא פניני שיחק כמות מכובדת של 21 דקות. ליאור אליהו שיחק 28 דקות, ודגן יבזורי דקה. אלכס טיוס שיחק 31 דקות ואלישי כדיר (ששיחק חלק גדול מהמשחק כפאוור) 15 דקות. החמישייה שיחקה 155 דק', והספסל רק 45 דקות. הספסל היה צריך לשחק יותר, ולתרום יותר: היו רק 11 נקודות מהספסל לנבחרת, בעוד למונטנגרו היו 19 נקודות מהספסל.

אפשר להפיק מזה כמה וכמה לקחים. ראשית כל, בנייה מחודשת של הרוטצייה – המאמן אחראי על הדקות והתפקוד של הספסל. הספסל היה צריך לקבל לפחות רבע מסך הדקות – הוא קיבל רק 45 דקות. כמו כן, הספסל היה צריך להבנות בצורה שונה. בספסל טוב, לדעתי, אמור להיות שחקן שישי אחד, רצוי גארד שיכול לשנות המשחק מהספסל, או שחקן בעמדה החלשה ביותר של החמישייה, למרות שבמקרה הנבחרת היא חזקה בכל העמדות. השחקנים שאני ממליץ עליהם הם רביב לימונד או ניצן חנוכי. צריך גם 3 רול פליירס: אחד גבוה שיוכל לשמור על הגבוהים ולספוג עבירות על חשבונם (אלישי כדיר), אחד פורוורד עם יד טובה מרחוק ו/או מגן מעולה (גיא פניני), ועוד רול פלייר שיתן מנוחה לאחד השחקנים המרכזיים בנבחרת (גל מקל). חוץ מארבעתם (מקל לא חייב להיות רול פלייר), יש את שאר שחקני הספסל, שצריכים לקבל 2-5 דקות בערב, ויותר במקרים שצריך אותם (במקרה שהגבוה המצטיין של היריבה קולע בצרורות – קוז'יקרו. במקרה שצריך יד מהשלוש – יבזורי). רוטצייה אפשרית בטבלה שלפניכם:

רוטצייה אפשרית לנבחרת-קרדיט לרועי ויינברג

ברוטצייה יש 5 פותחים, שחקן שישי, 3 רול פליירס ו-2 שחקני ספסל (אפשר לרשום עד 12 שחקנים לכל משחק, יש בסך הכל 200 דקות כי זה המקסימום ברוטציה – 40 דקות לכל עמדה על המגרש זה 40 כפול 5, וזה שווה מאתיים).

***

3. יוגב אוחיון.

אוחיון נתן משחק נהדר אתמול, והוא מצטיין לאורך כל הקמפיין (אתמול 10 נקודות, 7 אסיסטים ו-8 ריבאונדים – לא רחוק מטריפל דאבל, ב-35 דקות). בעונתו האחרונה של יוגב, תחת שרביטו של בלאט במכבי תל אביב, הוא זינק בקריירה, ומימש את הפונטציאל החבוי שלו. לפני מכבי הוא היה שחקן ליגה דומיננטי ששיחק בגליל עליון ובהפועל ירושלים, אבל עכשיו הוא הפך לאחד הרכזים הטובים באירופה (הוא היה רכז פותח בקבוצת צמרת אירופאית – מכבי תל אביב). הוא עזב, בניגוד לרצונו של בלאט, לליגה הרוסית החזקה והעשירה, ושם יקבל תשלום מרשים.

לדעתי אוחיון עשה טעות, והיה צריך להשאר ולהתפתח במכבי עד סוף חוזהו, ואז ללכת לקבוצת צמרת אירופאית במימדים של צסק"א, או לנבא. אבל הוא חתם בקובאן, וישחק שם (אבל לא ביורוליג, חבל מאוד). אוחיון צעיר, רק בן 25, ואול אוראונד פלייר.
אם הוא ירשים בלוקומוטיב קובאן, הוא יכול להרשם לדראפט הנבא, או לחכות להצעה מהליגה הטובה בעולם. אוחיון מוכשר ובגיל המספיק לליגה הטובה בעולם, כרכז מחליף. הוא יתאים לאנ.בי.איי, וכבר משחק 8 שנים כדורסל מקצועני – כלומר מנוסה.

בקמפיין הנוכחי אוחיון צריך להמשיך לשחק כמו שהוא משחק, ולהוביל את הנבחרת לניצחונות. אליפות אירופה שבה הוא רכז פותח תקדם לו את הקריירה, ואולי תקדם אותו לאנ.בי.איי. כרגע יש מעט שחקנים ישראלים שמועמדים, לדעתי, לתפקיד הישראלי השני בנבא: אוחיון, אליהו (בטווח הקצר) ובטווח הארוך איגור קולשוב (מלך הסלים והחטיפות של אליפות אירופה דרג ב', כנראה שבשנה הבאה הוא ישחק במכללת אריזונה), וג'ייקוב כהן ממכללת דיווידסון.
בשורה התחתונה (סיכום כל המאמר), הנבחרת הפסידה משחק שהייתה צריכה לנצח, בין היתר גם כי קירק דה סוליי, הקרקס הטוב בעולם, מופיע בהיכל נוקיה וגזל מהנבחרת 24 שעות מנוחה ויתרון גדול במשחק נגד אסטוניה. הספסל של הנבחרת חלש, ובבנייה מחדש של הרוטצייה הוא יכול להשתפר ולתרום הרבה יותר למשחקים. יוגב אוחיון הוא האיש שאמור להוביל את הנבחרת יחד עם עמרי כספי, ובעתיד הוא יוכל אפילו להגיע לליגה הטובה בעולם. עניין חשוב שלא הזכרתי זה עניין השיפוט – השיפוט היה חלש ביותר ושרק לעבירות שלא היו לכספי ואליהו, שאלמלא העבירות היו משחקים יותר במאני טיים (אליהו כלל לא שיחק), ואף הנבחרת הייתה יכולה להצליח. הקמפיין קרוב לסיומו, ויש לנו סיכוי גבוה לעלות. אל אל ישראל!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לרועי
    1. תודה רבה הסברת את העיכוב ביום .חבל מאד שאיגוד הכדורסל לא פעל מבעוד מועד לשנות תאריכים עם הקרקס זה עלול לעלות לנו ביוקר.

    2. אשר לרוטציה אתה לחלוטין צודק זהו כישלונו הראשי של שיבק.במיוחד שמהספסל יש לנו כמה תותחים כמו מקל ,לימונד ,נעימי .

    3. אני לא מתלהב מאתר מעריב כלל. ואחרי הקמת אתר ספסל הוא יכול להיסגר בשקט.כל סטיסטיקה ארצית שתחפש מופיעה באתר הנפלא הזה .מומלץ ביותר.

  2. תודה רועי. 2 תיקונים:
    איגור קולשוב עוד לא במכללת אריזונה. כנראה שנה הבאה.
    סירק דה סוליי, לא קירק דה סוליי – Cirque

  3. יופי של מאמר! נהנתי מאוד לקרוא! 🙂

    אני מסכים איתך שהספסל לא מקבל דקות משחק וזה פוגע מאוד בנבחרת שחקן שמקבל רק 5-10 דקות לא יכול מי יודע מה לתרום, הוא גם לא מקבל נסיון ובטחון מהמשחק, וזה מוריד עוד יותר את הסיכוי שלו לתרום לקבוצה.

    יוגב אוחיון כתבת שהוא ALL AROUND PLAYER
    כלומר שהוא יכול לשחק בכל תפקיד?

    יוגב 1:88

    שוטינג גארד…הוא יכול אבל הוא קצת נמוך לתפקיד.

    סמול פוורורד….גם כן נמוך מדי.

    מה שכן הוא ריבאונדר ענק יחסית לגובה שלו.

    הוא גם יודע להתמקם טוב,גם זריז ואתלט וגם יש לו הרבה מאוד רצון ללכת על הכדור, כנ"ל בחטיפות וב LOOSE BALL

    עוד דבר לגבי הדקות , כשחקנים משחקים יותר מדי דקות, בגלל העיפות הוא פחות מסוגלים לשמור, הקליעה שלהם יכולה לרדת ובגלל פחות חמצן בראש, קבלת ההחלטות שלהם יורדת.

  4. לכולכם אין מושג – המופע שהתקיים בנוקיה הוא מופע עולמי בסדר גודל הרבה יותר גדול ממשחק של נבחרת ישראל. זאת הופעה של פעם בחיים ולא משחק שמתקיים כל שנה שנתיים למשך כמה ימים. מדובר על אירוע ענק שנתפק לחות שנה מראש אם לא יותר מכך. יש רק אולם אחד בארצנו הקטנטונת שיכול להכיל את האירוע הזה ואם היה מתקיים באולם קטן – פשוט לא היה שווה להביא אותו לארץ…
    נבחרת ישראל לא הפסידה לאסטוניה בגלל בית מכבי אלא בגלל זלזול של השחקנים וניהול משחק גרוע של שיבק. עובדה – פירקנו אותם בחוץ אח"כ….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט