אירועי דיומא – 17.11.2016 / דוד "פאקו" סעדה

 

כדורסל:

יורוליג – מחזור 8:

18:00-יניקוס קאזאן – מכבי תל אביב (ספורט 5)

19:40-פנרבחצ'ה אולקר-אנדולו אפס (ספורט 5 לייב).

20:00-הכוכב האדום בלגרד-ארמני מילאנו (ספורט 5 לייב).

21:30-סאסקי בסקוניה-באמברג (ספורט 5 לייב).

טניס:

גמר הסבב (לונדון מאסטרס) – מחזור 3 בית A:

16:00-נובאק דג'וקוביץ'-דויד גופן (ספורט 2). גופן מחליף כאן את גאל מונפיס הפצוע, שפרש מהטורניר. עדיין מדובר במשחק שלכאורה אמור היה להיות לפרוטוקול. דג'וקו הבטיח את המקום הראשון בבית לאחר שני הנצחונות הקודמים, בעוד מונפיס איבד סיכוי לעלות לאחר שני הפסדיו. בכ"ז המשחק חשוב לסרבי, כיוון שבקונסטלציה מסויימת הוא נדרש למאזן ניצחונות חלק בטורניר, אם הוא רוצה לחזור למקום הראשון בסופו, מה שיביא לו די בבטחון את הנצחון במשחק.

22:00-מילוש ראוניץ'-דומיניק ת'ים (ספורט 2). קרב ראש בראש על העלייה מהמקום השני מהבית הזה. שני השחקנים הפסידו לדג'וקוביץ' וניצחו את מונפיס. מבין השניים, הקנדי הראה יכולת טובה יותר לאורך הטורניר – במשחק נגד דג'וקוביץ' הוא היה די קרוב לנצח, בעוד האוסטרי היה קרוב להפסיד נגד מונפיס. נראה שלראוניץ' יש עדיפות במשחק.

סנוקר:

האליפות הפתוחה של צפון אירלנד:

אתמול הסתיים הסיבוב השני של הטורניר, והוא הביא איתו מספר הפתעות. הפתעה אחת שנרשמה הייתה כאשר מארקו פו הודח ע"י סאם ביירד (משהו לא טוב עובר על ההונג קונגי בתקופה האחרונה). עוד הפתעה הייתה ההפסד של ליאנג וונבו למארק קינג. עבור הסיני זוכה אליפות אנגליה הפתוחה זוהי אכזבה מרה במיוחד, היות ואם היה ממשיך וזוכה בשלוש התחרויות הבאות על אדמת אנגליה, היה זוכה בפרס מיוחד בן מיליון ליש"ט. ג'ון היגינס ממשיך להראות שהוא בכושר שיא, כאשר לאחר הזכייה הרצופה בשני הטורנירים האחרונים, הצליח השחקן הוותיק לסיים את משחקו מול סאם קרייגי בברייק מקסימלי. מחר ייערכו הסיבובים השלישי (הטוב מ-32) והרביעי (שמינית הגמר). הסיבוב השלישי לא כולל משחקים מעניינים במיוחד, אך ברביעי צפויים פוטנציאלית כמה מפגשים מעניינים, כמו רוני אוסליבן נגד קיירן ווילסון, מארק וויליאמס נגד ג'ון היגינס ומארק אלן נגד מארקו פו. זאת כמובן אם לא יודחו במפתיע בסיבוב שלפני כן. שידור ביורוספורט ב-14:00 (סיבוב שלישי) וב-21:00 (סיבוב רביעי).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 11
    עוד 20,955 מיילים ימיים להקפת העולם.
    כל עשרת השייטים הראשונים חצו את קו המשווה, כשמי שנשאר מאחור סובל מהדולדרמס (קו התכנסות הרוחות) שהפך לפעיל ביותר ומלווה בחוסר רוח מוחלט יחד עם התקפות סופות ברקים ומשבים פתאומיים של 30 קשרים, מה שמצריך עירנות מתמדת מפני פגיעות ברק ונזק למפרשים.
    בראש תומסון מוביל בבטחה בהפרש של 60 מיילים על פני לה קלאצ'. השאלה העומדת בפניו היא מתי לעשות את הפנייה דר' מזרח כדי לעקוף את רמת סיינט הלנה. המובילים מפליגים מהר ברוחות צד-גביות אך צריכים לחכות שהרוח תסתובב מזרחה בשביל לעשות את הפנייה. במקום השלישי ווינסנט ריו כבר עשה את הפנייה דר' מזרח מנצל את היתרון היחסי של הדגם הקלאסי שהוא מוצלח יותר בהפלגות ברוחות קדמיות מאשר הדגם החדש על הפויילים. נראה בהמשך האם זה יעזור לו לצמצם את הפער שעומד על כ-75 מיילים מהמובילים.
    מכיוון שאנחנו נמצאים בצומת החשובה של דרום האוקיאנוס האטלנטי הנקראת רמת סנט הלנה, זו הזדמנות להכיר קצת את האי סנט הלנה, בעל חשיבות היסטורית וגיאוגרפית גדולה.
    האי נחשב לאחד מהאיים המיושבים המבודדים ביותר בעולם. הוא נמצא כ-4000 ק"מ מריו דה ג'נרו וכ-2000 ק"מ מהנק' היבשתית הקרובה ביותר בין נמיביה לאנגולה במערב אפריקה.
    אם השם מוכר לכם משאלות טריוויה זהו האי אליו נשלח נפוליאון בונפרטה לגלות ושם מת ונקבר.
    המיקום האסטרטגי שלו בין דרום אפריקה לברזיל הפכו אותו למבוקש ביותר אצל אוניות הסחר ואוניות העבדים והמעצמות הימיות נלחמו עליו ללא הרף, כשלראשונה יושב ע'י הפורטוגזים בשנת 1500 לספירה ולאחר מכן הפך לקולוניה בריטית, והוא נמצא בסטטוס הזה עד היום.
    הוא גם האי שנחשב לחלוצי מדעי הסביבה כשניסויים סביבתיים ופרוייקטי שימור סביבה החלו בו כבר במאה ה-18.
    השנה לראשונה נחנך שם שדה תעופה בינלאומי כשעד עכשיו דרך ההגעה היחידה היתה דרך הים על יאכטה פרטית או על ה-RMS st. Helena המפורסמת. אוניית הנוסעים שפעמיים בשנה עשתה את הדרך מהאי לאנגליה וחזרה.
    אחד מסיפורי ההיכרות היפים ביותר של חברי הטובים מתחיל שם.
    הוא- צרפתי שגדל על יאכטה עם משפחתו שהפליגה מסביב לעולם. היא- בת האי סנט הלנה. בגיל 12 בדרכם חזרה מדרום אפריקה לברזיל, עצרה המשפחה באי. הוא הכיר את הילדה על המזח והם בילו חודש של אהבת ילדים לפני שהמשיכו במסעם בעולם. כמובן שהקשר ניתק ולא דיברו ביניהם מאז.
    20 שנה לאחר מכן, הוא נשכר להעביר יאכטה מדרום אפריקה לארה"ב. הוא עצר בדרך באי, בפעם הראשונה מאז שהיה ילד. בדרכו לעשות קניות להצטייד להמשך המסע הוא ראה אותה הולכת ברחוב, הוא זיהה אותה לפי העיניים. יומיים אחרי זה היא היתה איתו על היאכטה בדרכם לחצות את האוקיאנוס האטלנטי.

    1. אתה ענק! תודה רבה!
      בעקבות השיחה שלך ושל ניאמצ'ק אתמול קראתי על המירוץ וכל הדברים שאתה כותב כאן ברורים הרבה יותר. מה שהעלית פה זה נכס…
      אין מצב שאתה מעלה פוסט בנושא?

      1. בגדול כתבתי בכל 'אירועי דיומא' מתחילת התחרות מעין סיכום יום. בתחרות כל כך ארוכה ומורכבת קשה לעשות פוסט שמכיל את כל המידע, אז הפורמט של מעקב יומי מתאים לי מאוד.
        זו הזדמנות להודות לפאקו ומתן ורועי שמאפשרים במה לענפי הספורט שנמצאים בשוליים.
        לא חשבתי שיהיה עניין כלל אבל אולי אכתוב פוסט המסביר בצורה מופשטת על כל תחרות ה'וונדה גלוב'.
        הנה שוב לינק למפת מזג האוויר עם מיקום המתחרים:
        http://gis.ee/vg/

        אגב רואים פריצה של הסירה 'אדמונד דה רוטשילד' מהמקום הרביעי לשני בשעות האחרונות והוא בחר לעשות את הפנייה לדר' דר' מזרח מוקדם, כפי שהציע ניימצאק. בינתיים תומסון ולה קלאצ' ממשיכים דרומה ומחכים שהרוח תסתובב

        1. אדיר…
          מאיה הייתה חולה אתמול אז ויתרתי על יום טיפולים כדי להשלים חומר באתר. גיליתי שאני בפיגור בעיקר בדיומא..

        2. הם מנצלים למיטב הבנתי את הבריזה והם חושבים שהם. הסינית מהשיוט של מעין ….
          רק שריוט זה לא מעין ….והוא לא הולך להפליג במלאה ולתקוע את החרטום במיים תוך ויתור מוחלט על התחרותיות….בכלל מעין ומירי רגב נראות.לי זיווג מושלם …
          זו אמרה והסבירה את השיוט המוזר שלה בכך שהיתה בפיגור ולכן נאלצה לבצע מהלך מפתיע ….והשניה שלחה סמס לרב כדי שלמדינה תהחה מדליה ….
          המהלך הראשון לא הצליח ועל המהלך השני עדיף לא להרחיב…
          בחזרה למירוץ לא יודע אם פוילים ויאכטות קלאסיות התחרו אי פעם …
          וקשה לומר מי יקח.
          מנ שבטוח לפחות כרגע שלאף אחד מהשייטים אין קשר ישיר למקובלים מירי לא אפסה תקותך ….

    2. 1. לא יכול להיות שסיפור האהבה אמיתי, נכון?
      ואם הוא אמיתי ועוד שנה-שנתיים הם יפרסו, אז הסיפור פתאום פחות טוב? שאלו פילוסופיית על החיים ואיך שאנחנו תופסים אותם.

      2. נפוליאון היה בגלות בסנט הלנה, אבל זה אי בריטי. מה ההיגיון, למה לא לאי בשליטה צרפתית, ולמה האנגלים הסכימו?

      1. 1) סיפור האהבה אמיתי לגמרי. עכשיו הם מסיימים את ההקפה השנייה שלהם מסביב לעולם ביחד. הם קנו יאכטה משלהם ומשפצים אותה לקראת המעבר הצפון מערבי. North West passage בין האוקיאנוס האטלנטי לפסיפי שנפתח בשנים האחרונות עקב המסת הקטבים.
        2) נפוליאון נשבה בקרב ווטרלו נגד הקואליציה, כך שהבריטים שבו אותו. בפעם הראשונה הגלו אותו לאי אלבה, שזה כמו שישימו אותך במעצר בית אצל השכנים. הוא ברח ולקח שוב את השלטון. בפעם השנייה דאגו שכבר יהיה לו יותר קשה לברוח.

  2. בפעם האחאונה שבדקתי תומסון היה ב 33 מערב 11 דרום עדיף לא להמשיך לנצל את הבריזה ולפנות לדר דר מזאח מאוחר יותר אני מניח
    בינתיים הברון אדמונד דה רוטשילד איזה כיף בראשות סבסטיאן חוזה עובר למקום 3 מפליג במהירות 19 קשרים לכיוון 180
    כל זכרון מושבת הנדיב הידוע על הרגליים עוקבת בנשימה עצורה .

    1. יהיה לחוזה על הסירה של רוטשילד קשה להדביק את הפער מתומסון שפשוט עף על הפוילים בגביות. מזג האוויר כרגע פשוט נפתח למובילים בצורה מושלמת והולכים להימחץ כל שיאי המהירות להגעה לנק' המרכזית הראשונה- כף התקווה הטובה.
      היתרון היחידי של חוזה הוא המיקום המועדף ואם יצליח לשמור על המהירות הוא יצמצם את הפער בפנייה הקרובה. אבל בינתיים הכל הולך לתומסון.

  3. כן העלה ל 22 קשרים לא יודע אם הכל הולך זו ההכדרה המדויקת כי כל סירה מנצלת את היתרון היחסי שלה למקסימום ולתומסוחיש הרבנ דרך לסגור .
    אך נלמד הרבה בודאות מתוצאות המירוץ הזה להמשך.
    בינתיים דה קלרק לא מגיב טוב לבריחה של.תומסון.
    אלה אלה סבסטיאן …

    1. עוד יום מביך לערוץ הספורט שמאז איבוד הליגה הספרדית לא ראוי בדיוק לשם הזה בזמן שצ'רלטון משתלטת על כמעט כל שידורי הספורט שמכבדים את עצמם (ששידורי הערוץ מסתכמים בתוכנית הגאונית שהערוץ משדר בובה של לילה בחיקוי הגדול לרן מלובני)

  4. האזנתי לתסכית המשחק של מכבי נגד קאזאן ברדיו.
    איזו מילה יפה "תסכית". חזרנו לימי הטרנזיסטור. העיקר שמכבי ניצחהֹ ובעניינים מתחילים להתייצב. חבל שזרקו את ארז, איתו היו מצליחים לא פחות.

    1. מה הכונה העיקר ?
      למי זה טוב שמכבי ניצחה ?
      על חשבון מי הם ניצחו ?
      הכסף שפושט הרגל פדרמן משלם לשחקנים חגיע מתספורת אחרי שיצהיר שהוא חדך פירעון .
      כלומר הציבור מממן את הקבוצה ההזויה הזו מכיסו לטובת עסקים פרטיים כושלים .
      בקשג למנהל הנצחי הוא בכלל עברין מוכר בתיקיתעבורה.
      אז מה הכונה העיקר שניצחו …?

  5. 19… מהח4 של קריאקין מסע חד שיוצר לחץ באגף המלך ובמיוחד על רגלי ו2 על ידי שלושה כלים המלכה, הצריח, וגם הרץ על א7 שמרתק את הפרש על ג5.

    אחרי 4 משחקים ראשונים פאסיביים, לקריאקין יוזמה ומשחק נגד.

  6. קריאקין כנראה בלחץ הזמן (נשארו לו כ 25 דק' להשלים כ 15 מסעים) לא מצליח לגבש התקפה, ובסדרת מסעים זריזה עם חילופי רץ תמורת פרש, נסוג לאחור לאחר הגנה טובה של מגנוס, כרגע העמדה נראית כמובילה לתיקו.

  7. 42… ד4 מסע מאוד מעניין של קריאקין !.. היה לי אינסטינקט לגביו..

    מקריב רגלי על מנת לשים את הרץ על ד5 ולהכניס אותו למתקפה.

    קריאקין כבר לא משחק על תיקו.

  8. קריאקין באמת מציב את הרץ על ד5, אבל יכול להיות שהוא היה צריך לחכות, ורק לפתוח את האלכסון A2 – G8.

  9. הוסכם תיקו.. עוד 7 מש/חקים בתוצאה הזו, ואליפות העולם הקלאסית הבאה תהיה 960 CHESS… אמן סלה.

    קריאקין פספס סיכויי זכיה כשהחמיץ את 43… צח8

כתיבת תגובה

סגירת תפריט