יומן אינדיאנה פייסרס (1) – לא לזה התכוון המשורר \ עידן עופר

 

 

תוצאת תמונה עבור ‪indiana pacers‬‏

וידוי קל, יש בי סימפטיה רבה לפייסרס. התקופה שבה לאנס סטיבנסון נשף ללברון באוזן, שרוי היברט נראה כמו הסנטר הטוב בליגה וכשפול ג'ורג ענה להשוואות לטרייסי מקגריידי, זו התקופה שגרמה לי להתחיל להעריך את מה שלארי בירד עושה באינדיאנה הקרה. אלא שאז הגיעה הנפילה, הנושף באוזניים נופף לשלום ל-44 מיליון דולר, ג'ורג' נפצע והיברט נראה כמו האשים ת'אביט.

בקיץ האחרון למרבית האנשים הייתה את הנטייה להסתכל על הכסף שעף בליגה עם הארכות של חוזים, החתמות של שחקנים חופשיים וכו', אבל אף אחד לא שם יותר מדי לב למה שלארי בירד עשה באינדיאנה. ת'דאוס יאנג הגיע וגם ג'ף טיג הצטרף על תקן רכז אמיתי מהשורה הראשונה של הליגה וביג אל ג'פרסון משארלוט. כל אלו הצטרפו לבסיס הקיים של מיילס טרנר המצויין, פול ג'ורג, אליס, סטאקי, וסי ג'יי מיילס.

לא מזמן, כשכתבתי עבודה למען קורס שלקחתי, בחרתי את אינדיאנה כאחת הקבוצות בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר, הן בשל השלד הקיים והן בשל הבסיס לטריידים אפשריים, מסתבר שלא הייתי רחוק מהמציאות.

אז לאחר שהנבואה התגשמה, פחות או יותר יש לומר ( גם אני הצעתי את הטרייד שקרה על ג'ורג' היל וג'ף טיג ), הגיעה לה עונת 17\2016 שעד עכשיו לא בדיוק עונה על הציפיות.

מאזן בינוני של 6-6 שמציב אותם רק במקום ה-9 במזרח, חוסר יכולת משווע לנצח בחוץ כשגם לפילדלפיה הגדולה הם הפסידו בחוץ , ירידה דרסטית ביכולת של אליס ואי התאמה בינו לבין טיג. כל זה בלי לדבר על מאמן שבלוני שהחליף מאמן טוב בהרבה ממנו.

תוצאת תמונה עבור ‪indiana pacers‬‏
השלד מהעונה שעברה והתוספות מהקיץ. על פניו סגל מעולה.

העונה נפתחה לא רע עם ניצחון בהארכה על דאלאס המקרטעת, לאחריו שני הפסדים בבק טו בק בחוץ מול ברוקלין ושיקגו, ניצחון על הלייקרס ששוב פעם לא הצליח ליצור רצף חיובי מכיוון שאז הגיעה מילווקי במה שנגמר בעוד הפסד וזהו בערך הלך הרוח מתחילת העונה. 3 ניצחונת על קבוצות של 50% ומעלה ( קליבלנד, שיקגו והלייקרס ),  הפסד בית לבוסטון ובעיקר הרבה הפסדים בחוץ.

אחת הבעיות הגדולות של הפייסרס העונה היא השילוב הגרוע בין טיג לאליס. המשחק הראשון של העונה נגד דאלאס בו הפייסרס ניצחו היה המשחק היחיד בו שניהם היו טובים וידם גם הייתה על העליונה, בכל שאר המקרים בהם היו טובים ביחד ( בדיוק עוד פעמיים ) התוצאה לא שיחקה לצידם של הצהובים לבנים. אין צורך בנתונים סטטיסטיים בשביל להבין ולראות שצמד השחקנים הללו לא מתאים אחד ליד השני, בטח שלא למשך משחק שלם. מקמילן הוריד את אליס לספסל למשחק אחד, בו הם הפסידו לאמביד ופילי אך שני השחקנים היו לא רעים. משחק לאחר מכן, ג'ורג' היה פצוע ואליס חזר לחמישייה אחרי ניסוי קצר שככל הנראה לא עבד בעיני מקמילן. על הספסל מחכים סי ג'יי מיילס שעד עכשיו מתפקד מעולה כשחקן שישי עם 14.5 נקודות למשחק כשהוא קולע 2.5 שלשות למשחק, ארון ברוקס שממשיך להיות יציב, גלן רובינסון ה-3, לאבוי אלן ואחרון חביב עליו נדבר קצת עכשיו, רודני סטאקי.

סטאקי זה לא אותו שחקן מדטרויט אבל הוא עדיין TWO WAY גארד מעולה שיכול לתת 25 דקות טובות בערב. רודני פצוע כבר מהמשחק השני כך שקשה לדעת מה היה קורה אם לא היה נפצע אבל הוא אמור לחזור במשחק הבא, מול פיניקס.

מקמילן הוא מאמן מנוסה בליגה ( עליו תוכלו לקרוא כאן ) אך השבלוניות שלו הורגת את הקבוצה. אליס כבר לא צעיר והיכולות שלו פחות מתאימות למשחק של היום אבל הוא עדיין סקורר מעולה ולכן כדאי למקמילן לשקול בשנית את לעלות אותו מהספסל ולשים את סטאקי בחמישייה, בתקווה שישאר בריא כמובן.

שחקן נוסף שקולע עד עכשיו בסה"כ 7 נקודות למשחק הוא ביג אל. אל ג'פרסון כבר עבר את השיא. פציעות, מגן גרוע ובעיקר סגנון משחק שכבר לא רלוונטי לליגה גרמו לזה שביג אל הפך לשחקן ספסל כשהוא אמור להיות בשיא של הקריירה. לג'פרסון יש משהו שקשה למצוא, משחק פוסט אפ משובח. השימוש בו כרגע הוא מועט כאשר הוא משחק באיזור ה-15 דקות למשחק. במקום לשים את לאבוי אלן להרבה דקות לצד ג'פרסון כדאי לשקול לתת לטרנר או יאנג לשחק יותר לצידו וכך לנצל אותו ליותר דקות. חמישייה שנייה של ברוקס, אליס, מיילס, יאנג\טרנר שיגיעו אחרי מנוחה שלאבוי אלן יתן להם ואל ג'פרסון יכולה לעשות הרבה מאוד נזק.

זה לא הולך ונהיה יותר פשוט

לאחר המשחק הלילה מול לברון וחבריו מצפה לקבוצה של לארי בירד לו"ז צפוף ובכלל לא פשוט. 15 משחקים עד ל- 15 בדצמבר, 2 משחקים מול גולדן סטייט ( 2  המשחקים מגיעים בסוף של בק טו בק ) ו-2 מול הקליפרס כאשר ב-4 וב-5 לדצמבר היא פוגשת אותן לילה אחר לילה ( תסמנו ביומנים ). עוד משחקים לא פשוטים שיהיו לפייסרס יתקיימו מול שארלוט, פורטלנד, אטלנטה, מיאמי ואוקלהומה. אם הפייסרס ישרדו את לוח הזמנים הקשה עד אמצע החודש הבא, הקבוצה תהיה בנקודת פתיחה טובה למה שיבוא חודש לפני פגרת האולסטאר כאשר הלו"ז משחקים קל יותר ממה שמצפה לקבוצה בתקופה הקרובה.

על הנייר, אם מסתכלים רק על חומר השחקנים, אינדיאנה היא קבוצת טופ 4 במזרח, יש לה סופרסטאר שהוא גם אחד משחקני ה- TWO WAY הטובים בליגה, רכז מעולה שלבטח נמצא במקום טוב בטופ 15 של הליגה, כנ"ל לגבי מיילס טרנר. כל אלו בתוספת שחקנים שאוזכרו קודם לכן כמו יאנג, מיילס וסטאקי יוצרים קבוצה שהציפיות ממה הם לפחות חצי גמר המזרח.

מה שהמשורר רוצה לראות

אינדי אמנם קולעת ב- 35.6% ל-3 נקודות אך היא מדורגת רק במקום ה- 16 בליגה עם 8.5 שלשות למשחק. אשמח לראות את אליס מפסיק לקלוע ב-25% מהטווח הזה, המשפט הזה מכוון גם לחברו הקו האחורי, ג'ף טיג .

אשמח לא לראות את אינדיאנה מקבלת 108.1 נקודות למשחק מהיריבה, שזה מציב אותם במקום ה-21 בליגה ( צריך ללכת עד עונת 11\2010 בשביל לראות לא לראות את אינדי בטופ 15 ), את ג'ף טיג של אטלנטה שמרכז את המשחק יותר ומעלה את ממוצע האסיסטים שלו ב- 1\1.5 ( לאיזור ה-7.5 למשחק ), את אליס מפסיק ליידות שלשות באחוזים של דיאנדרה מהעונשין ועל הדרך עושה זאת כשחקן שישי ( או שפשוט יעבור בטרייד על איזה קייל קורבר וטיאגו ספליטר למשל ) ואת מקמילן מרים את שחקניו ברמה המנטלית ככה שיתחילו לנצח בחוץ כי עם כל הכבוד לאמביד, הפסד בפילי לא אמור להתקבל בהבנה.

הבסיס טוב, הפוטנציאל שם, רק צריך לחבר את הפאזל, Stay tuned.

 

תוצאת תמונה עבור ‪kyle korver in pacers uniform‬‏
אולי ישחקו ביחד העונה? בדיוק הקליעה מ- 3 שחסרה לפייסרס.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. יומן מענג. כיף לקריאה מתחילתו ועד סופו.
    גם בעיניי מקמילן בעייתי. לא מספיק טוב לפוטנציאל של מי שאני רואה בתור הבסיס של הקבוצה, כלומר טיג, ג'ורג' ומיילס טרנר בחניכה של ביג אל והשלמה של יאנג ב4. לקבוצה כזאת סטאקי הוא שישי נהדר ובספסל יש יופי של כוחות לחמישיה שניה.
    תחליף את אליס ומקמילן ויש לך מתחרה לקליבלנד.
    אולי ג'רי ווסט יהיה מוכן להקשיב להצעות על קליי.

    1. תודה דובי. ווסט יקשיב שיהיה את מי להציע..ולאינדי אין. אני מאוד רוצה לראות את סטאקי בחמישייה במקום אליס. הרבה אוהבים את מיילס אבל הוא מאוד טוב כשחקן שישי, מה גם שסטאקי ואליס יושבים על אותה משבצת. הלילה הם היו טובים נגד קליבלנד אבל מדהים כמה שטיג ואליס לא יכולים להיות טובים ביחד בניצחונות .

        1. לחרב את ג"ס עם אליס?! על תומפסון? זה לא הלך בפעם הראשונה וזה גם לא ילך עכשיו. מעבר לזה, זו לא חבילה מספיק טובה בשביל מי שנחשב היום לשוטינג גארד ה-3 הטוב בליגה ( הארדן ודרוזן ).

  2. יומן מיצויין מכל הבחינות. אני קצת לא בטוח לגבי המאמן, אבל נחכה ונראה. אמש? נצחון מצויין אפילו שללא לברון.

  3. כתבה מעולה!
    אני מרגיש שאינדיאנה עוד לא התחברה סופית. הפוטנציאל גדול אבל הוא נראה כרגע כמו פוטניצאל בלבד. כרגע חסר לה החיבור שאני מקווה שידע בקרוב כי כשהוא יגיע אני חושב שזה קבוצה שיכולה להגיע לטופ 4 במזרח.
    הלילה הם עשו צעד גדול והנחילו הפסד של לקליבלנד ונקווה שהם יתחילו רצף ניצחונות עכשיו.

  4. קו אחורי של טיג ואליס הוא בעל פוטנציאל. הבעיה ששניהם מעדיפים ליצור מכדרור ולא לקחת זריקות מ-3, ככה שהם לא ממש מרווחים את המשחק. הויתור על ג'ורג' היל היה מיותר כי משלים טוב יותר את אליס (לדעתי אליס עדיף על טיג).
    בכל מקרה אני חושב שככל שתתקדם העונה הם יראו טוב יותר מכיוון שטיג ואליס ילמדו לשחק ביחד וטרנר רק הולך ומתקדם.
    יש שם התאקלמות ששלושה שחקני חמישייה חדשים (אני מחשיב גם את טרנר).

    1. הוא בעל פוטנציאל ששאר החלקים שונים. הם צריכים קליעה/ הגנה. אם יביאו מישהו סטייל קייל קורבר אז יחביאו אותו ואם סטאקי יעלה בחמישייה זה יתן עוד פן של אגרסיביות שחסר. אליס מושלם למעבר לחמישייה השנייה, אבל בעיקר מושלם לטרייד.

  5. מעולה!
    מבחינת סגל גם אני שמתי אותם אפילו בטופ 3 במזרח (כרגיל זלזלתי שלא בצדק באטלנטה כששמתי אותם במקום 5).
    וגם אני לא הבנתי את פשר החלפת המאמן.
    העניין בהגנה הוא החלק הכי מוזר, אין באמת סיבה שההגנה תיראה ככה

    1. תודה אפלטון. אין ספק שמבחינת הסגל הם טופ 3, מבחינת המוכנות ובני ראית? 7-9 נכון לעכשיו. בירד מפחד להעיף את אליס מכיוון שהוא סקורר אבל הוא לא צריך אותו. טיג יקלע יותר וכך גם ג׳ורג׳, טרנר וביג אל. צריך קליעה ודחוף.

  6. אני גם ציפיתי/מצפה מהם ליותר. עד עכשיו קצת מאכזבים.
    הבעיה בעיני עם ג'פרסון זה שהוא צריך מקום בצבע וכדור בשביל לתפקד בהתקפה – אבל אי אפשר לשים אותו כ-5 בהרכב נמוך כי הוא חור בהגנה ומישהו צריך לכסות את הטבעת. אני חושב שכשהביאו אותו הפייסרס בנו על זה שטרנר יהפוך להיות סוג של סנטר שיהיה רים-פרוטקטור בהגנה וירווח את המשחק בהתקפה אבל בינתיים השילוב הזה לא מצליח. בהרכב עם יאנג ההגנה איטית ונמוכה מדי.

  7. נכון שעד עכשיו הם די מאכזבים, אבל הם עשו כמה שינויים רציניים, צריך לתת להם זמן להתאפס על עצמם.
    אני בטוח שלמרות המיקום הנוכחי, לפלייאוף הם יגיעו, ואני אפילו אעיז ואומר שיתחרו על יתרון ביתיות עם הסלטיקס.

  8. האכזבה הכי גדולה שלי בינתיים.הימרתי עליהם שיהיו מקום 2 במזרח.יכול להיות שבסוף הם יהיו אבל עם איך שהם נראים עכשיו אני בספק.

  9. גם אני מאוד מחבב את הקבוצה הזאת ובעיקר בגלל ג'ורג' ומיילס טרנר החייתי.
    אני חושב שהפתרון הוא טרייד על אליס, סטאקי לא מספיק טוב לדעתי להיות שוטינג גארד פותח של קבוצה שרוצה גמר מזרח ואליס וטיג לא מתאימים אחד לשני. צריך גארד שלא צריך את הכדור, שומר טוב ויד טובה מחוץ לקשת (מישהו אמר ג'ורג' היל?)

    אהבתי מה שכתבת לגבי החמישייה השנייה, כשג'פרסון על המגרש הם חייבים להאט את הקצב וללכת פנימה, ככה גם יקבלו אולי פחות נק' וגם השילוב של סי ג'יי וביג אל יספיק מבחינת צבירת נק' של החמישייה השנייה.

    1. לא הכל מושלם, גם אמבה אמוטה בקליפרס זה לא אידיאלי. במצב הנוכחי בלי טריידים זה ההרע במיעוטו לשים את סטאקי בחמישייה.

  10. אוי אינדיאנה אינדיאנה….
    הבעיה התחילה בפיצוץ בחדר ההלבשה, נראה שעדיין לא התאוששו ממנו.

    יוחזר רג'י לאלתר !! 🙂

    1. הגירוש של סטיבנסון ואח"כ של היברט התחיל בפיצוץ בחדר ההלבשה. בהתחשב באיך ששניהם נראים היום, אינדיאנה יצאו בזול.
      יפה שעה אחת קודם עם ליצנים מהסוג הזה.

  11. לא יודע, יצא לי לראות את הפייסרס כמה פעמים העונה ובכולם אליס היה טוב במהלך המשחק וגם בשלבי הסיום. לא מדגם מייצג, נכון, אבל נראה לי שהבעיה טמונה יותר בטיג שלא מתאים. אני חושב שהחוזה שלו הוא לשנה אחת בלבד? אז אם הם ימשיכו לקרטע ולא להשתפר נראה לי שהשינוי יגיע רק בשנה הבאה.

    ווגל מאמן מצויין, אבל נראה היה שהוא מיצה את עצמו בקבוצה ולא יכל להוביל אותה עוד קדימה. מה שכן, מקמילן בהחלט פחות טוב, ולא משאיר את חותמו על הקבוצה. אמנם באינדיאנה בד"כ לא מפטרים מאמנים במהלך העונה (גם לא את אייזאה תומאס הכושל בשעתו) אבל אפשר לתהות אם בעונה הבאה הוא יהיה

    1. אני לרוב בעד לתת זמן לתהליכים, אבל במקרה הזה מקמילן הוא מה שהיה ברור שהוא. בעיניי פרידה עדיפה, בעיקר בקבוצה עם חומר שחקנים כ"כ טוב.

  12. מעולה. גם אני חושב שווגל מיצא את עצמו והיה חייב ללכת.
    מאמין ההקבוצה עוד תתחבר ועוד תעשה דברים יפים העונה.

  13. אני הייתי עושה טרייד עם סקרמנטו על קאזינס ומקלמור
    ושם בחבילה את טרנר גפרסון ואליס
    נראה לי היה עושה טוב לשני הקבוצות

    1. מעניין. אין טעם גם בג׳פרסון בטרייד שכזה. יצטרכו להוסיף בחירת דראפט סיבוב ראשון בשביל שהקינגס יסכימו

  14. מצוין עידן וכל הכבוד שאתה עונה לשאר התגובות.
    אני חושב שההליכה אחורה של הקבוצה היא בעיקר בהגנה ופחות בהתקפה. היל אחד הגארדים השומרים הכי טובים בליגה, בטח טוב בהרבה מטיג.
    עוד מוקדם לסתום עליהם את הגולל כי יש הרבה מרכיבים חדשים, כולל מאמן אבל בינתיים מבחינתי הם האכזבה הכי גדולה במזרח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט