העונה עודנה בחיתוליה, אבל כבר זכינו לראות את ה-Warriors ב-10 משחקים, ולמרות שמוקדם עדיין לערוך סיכומים, יהיה נחמד לדבר על מה שראינו עד כה. אחרי הכל, הרבה מאוד פרשנים ערכו סיכומים והכתירו אלופים עוד בטרם החלה העונה עצמה. מלל רב נשפך על סגנית האלופה הקיץ, ובצדק: לא הרבה פעמים מצטרף שחקן בסדר גודל של דוראנט, כשהוא עדיין בשיאו, לקבוצה כל כך טובה גם בלעדיו. להזכירכם: ה-Warriors בעונה הקודמת שברו אינספור שיאים בעונה הרגילה, כולל שיא הנצחונות אי פעם. נכון, הם לא זכו באליפות, אך הם היו קרובים יותר מכל קבוצה שלא זכתה אי פעם, כך שאיך שלא מסתכלים על זה, מדובר בקבוצת על ב-NBA, גם בלי דוראנט.
ברגע שדוראנט הכריז על הצטרפותו לגולדן סטייט הוא הפך אותה למעומדת ראשית לאליפות. אין צורך להסביר מדוע. יעידו על כך יחסי הזכייה בווגאס, הסקר בין המנג'רס בליגה, אלפי הפרשנים שמסקרים את הליגה, ואפילו נייר הלקמוס העונה לשם דיוויד ווסט. עם זאת, קשה לי להבין את התחזיות ההיסטריות לגבי הקלות הבלתי נסבלת שבה זה יקרה: הקיץ ניטש ויכוח נוקב בין הפרשנים לגבי השאלה הבאה: האם ה-Warriors ישברו את השיא משנה שעברה – 73 נצחונות בעונה הרגילה? ומה הייתה המסקנה? היסטרית לא פחות: השיא לא ישבר, כי גולדן סטייט למדו מהעונה הקודמת ויתנו לשחקנים לנוח. אתם הבנתם את זה? אם הם רק היו רוצים השיא היה נשבר… באמת?
ה-Warriors אמנם שמרו על שלושת הגדולים שלהם (קארי תומפסון וגרין), ועל שניים משחקני הרוטציה מהספסל (איגודלה וליוינגסטון), אך צירפו מנהיג חדש והחליפו כמעט את כל השאר. זוהי קבוצה חדשה וצריך סבלנות. אתם זוכרים את מיאמי בשנה הראשונה של לברון? לא אחד, לא שניים, לא שלושה… שמונה משחקים הם הפסידו מתוך ה-17 הראשונים. כמעט 50%. לוקח זמן לשחקנים להתחבר, גם (ואולי בעיקר) ברמות הכי גבוהות. כימיה זה לא רק חיוכים ופירגונים. כימיה זה לדעת מה החבר שלך הולך לעשות, מה הוא מצפה ממך לעשות, איפה הוא אוהב לקבל את הכדור, ועוד, ועוד. מעבר לזה, אפילו כשמדובר על מהלכים של אחד-על-אחד או סתם קליעות חופשיות, כשאתה חלק ממערכת חדשה או חלק חדש במערכת ישנה, לוקח זמן להרגיש נוח. אם נחזור שוב לדוגמא של מיאמי, בתחילת העונה הם הפסידו כמעט את כל המשחקים הצמודים. אחוזי הקליעה שלהם בקלאץ' היו קטסטרופאליים, ומדובר בלברון ובוויד: הראשון הוא השחקן הטוב בעולם והשני שחקן קלאץ' מוכח שהכריע סדרת גמר כמעט לבדו. בקיצור, צריך זמן. לא בכדי ה-Warriors פתחו את העונה הקודמת בצורה חסרת תקדים (0-24): הם נשארו עם אותו הרכב, אותו מאמן ואותה שיטה. היה גם את העניין הקטן של ההקנטות מצדם של לברון, דוק ריברס ואחרים, כך שהווריורס גם פתחו את העונה כשהם רוצים להוכיח משהו, אבל זה בלבד לא היה מספיק בשביל ריצה כזו.
אז בואו נבדוק מה היה לנו עד כה. מבחינת מאזן נצחונות ורמה כללית, אני בדעה שאנו מקבלים בדיוק את מה שניתן היה לצפות: ניצוצות של קבוצה גדולה לצד נפילות וחוסר יציבות. וכמו שניתן היה לצפות, הבעיות העיקריות של ה-Warriors הם בהגנה. הנה המספרים: בעונה הקודמת ה-Warriors היו במקום ה-6 בליגה בדירוג ההגנה (נקודות ל-100 התקפות), עם 100.9. העונה הם במקום ה-16 בלבד, עם 104.6. בעונה הקודמת ה-Warriors היו במקום ה-15 מבחינת אחוזים בריבאונד הגנה (כמות הכדורים החוזרים שלוקחות היריבות באחוזים) עם 24%. לא רע בכלל לקבוצה שהרבתה לשחק SMALL-BALL ללא סנטר טבעי. העונה הם במקום ה-29 (לפני אחרון בליגה!), עם 27.6%. בעונה הקודמת ג"ס היו במקום השני בליגה בחסימות, עם 6.1 חסימות למשחק. העונה הם במקום ה-6 עם 5.7 חסימות למשחק. לדעתי, הנתון הזה עוד מפתיע לטובה, כשנזכרים בעובדה שבוגוט עזב. השיפור ההגנתי היחיד נרשם בחטיפות: 10.1 למשחק העונה (מקום שני בליגה) לעומת 8.4 למשחק בעונה הקודמת (מקום 9).
כפי שניתן ללמוד מהנתונים, ה-Warriors חווים נפילה רצינית כמעט בכל מה שקשור להגנה. אם המספרים ישארו כמו שהם יהיה להם קשה מאוד לזכות באליפות. הבשורה הטובה היא שיש זמן לתקן ולשפר, בעיקר בריבאונד. מה לגבי ההתקפה? הכל דבש. דירוג התקפה (נקודות ל-100 התקפות) של 112.9 העונה לעומת 112.5 בעונה הקודמת, מקום ראשון בליגה בשני המקרים. 50.3% מהשדה העונה לעומת 48.7% בעונה הקודמת, שוב – מקום ראשון בליגה בשני המקרים. אפילו האחוזים משלוש במקום השלישי בליגה, למרות הפתיחה הרעה של גרין, קליי ואיגודלה מעבר לקשת. אין לי ספק שהם יחזרו למקום הראשון גם בתחום זה. נמשיך: 30.5 אסיסטים למשחק העונה לעומת 28.9 בעונה הקודמת, שוב – מקום ראשון בליגה בשני המקרים. ראוי להתמקד על הנקודה הזו: ל-Warriors יש יותר אסיסטים בממוצע העונה מאשר בעונה המופלאה הקודמת. נתון כמעט בלתי יאומן כשנזכרים שזו קבוצה בהתהוות. ההתקפה הזו, שהיא הטובה בליגה כבר בשלב זה של העונה, עוד תשתפר – זה צריך להפחיד את כולם, אבל זה לא יעזור אם לא יבוא שיפור משמעותי בהגנה.
בואו נדבר קצת על השחקנים: נראה שכולם הסכימו שדוראנט הגיע מוכן ושאר השחקנים עדיין צריכים להתרגל לשיטה. כולם… חוץ ממני. אין ספק שדוראנט הגיע בכושר משחק נפלא: הוא צבר נקודות ביעילות בכל צורה אפשרית וניצח כמה משחקים עבור ה-Warriors כבר בשלב זה. אבל כמי שראה את כל המשחקים עד כה במלואם, אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהרבה מהנקודות של דוראנט במשחקים הראשונים באו כתוצאה של יכולת אישית פנומנאלית, ולאו דווקא תוך משחק קבוצתי. בשניים שלושה המשחקים האחרונים אפשר כבר לראות את דוראנט מסיים מהלכים קבוצתיים בדאנק, זריקה מחצי מרחק או שלשה. אם זה בדלת אחורית, פיק-אנד-רול או חסימה ללא כדור, לאט לאט דוראנט מקבל זריקות נוחות יותר. זה ילך וישתפר. דוראנט גם מקבל הרבה כדורים בפוסט עם הגב לסל, והוא והקבוצה לומדים כיצד לנצל את זה לסלים קלים. במספר מקרים העונה היתה אפילו בעיה של קבוצתיות יתר, שגרמה לאיבודי כדור. גם את זה אפשר יהיה לנקות.
גרין, שפתח את העונה בצליעה, מצא את מקומו והוא נראה נפלא כרגע. בהגנה הוא סותם את החורים של כולם, בעיקר של קארי ופצ'וליה, ובהתקפה הוא כמעט תמיד מוצא את השחקן החופשי ביעילות. שחקן מאוד חכם. גרין הפנים את העובדה שה-Warriors לא צריכים את הנקודות שלו, והוא מתמקד בדברים אחרים. הוא עדיין לוקח שלשות פה ושם, אבל נראה שהוא מגביל את עצמו ובעיקר מחפש את היד החמה. גרין כרגע הוא השחקן החשוב ביותר של גולדן סטייט. יש מספיק התקפה גם אם אחד מהכוכבים ינוח. אם גרין ינוח, לא יהיה מי שישמור ויקח ריבאונד.
קארי נכנס לכושר אחרי ה-0 מ-10 מהשלוש נגד הלייקרס: 29 מ-47 בארבעת המשחקים מאז, שזה למעלה מ-7 שלשות למשחק ביותר מ-61%(!), וזה כולל שיא NBA של 13 שלשות במשחק אחד. גם קליי נכנס אט אט לכושר קליעה אחרי פתיחה רעה. הספלאש ברדרס יהיו בסדר, למרות כל השמועות – אין מה לדאוג.
פצ'וליה זה כבר סיפור אחר. בהתקפה הוא דווקא מפתיע לטובה: יד רכה מחצי מרחק, יכולת מסירה מרשימה, ויכולת סיום מתחת לסל. הבעיה מתחילה כשיורדים להגנה. פצ'וליה לא נייד מספיק להתמודד עם הפיק-אנד-רול על קשת השלוש. גם באחד-על-אחד יש לו מדי פעם בעיות. לפעמים גרין נמצא שם כדי לעזור, אבל אז כבר יש פירצה בהגנה, והתקפות חכמות וסבלניות, כמו של סן-אנטוניו למשל, ינצלו את זה שוב ושוב. כשבודקים את דף הסטטיסטיקה, ניתן לראות זאת במדד הפלוס-מינוס. מתוך עשרה משחקים לזזה יש את המדד החלש בקבוצה שלוש פעמים (פעם אחת במשותף), ועוד פעם אחת במקום הלפני אחרון. זהו נתון מדהים כשלוקחים בחשבון את העובדה שאת רוב הדקות שלו על הפרקט זזה חולק עם ארבעת הגדולים של ה-Warriors: קארי, תומפסון. גרין ודוראנט. זאת ועוד: מתוך עשרה משחקים לזזה יש את המדד החלש בקרב החמישייה הפותחת שמונה פעמים! הפעמיים שהוא לא הגרוע מביניהם הם שני ההפסדים של ה-Warriors עד כה: נגד סן-אנטוניו ונגד הלייקרס. מה ניתן ללמוד מזה? כשהווריורס מנצחים, הם עושים ריצה אחת או שתיים במהלך המשחק שעוזרת להם לפתוח פער. פצ'וליה כמעט אף פעם לא שותף לריצות האלו. לרוב מדובר בארבעת הכוכבים יחד עם איגודלה, ליוינגסטון או אפילו מגי. יחד עם פצ'וליה הווריורס כמעט ולא מסוגלים לייצר ריצה.
עוד נקודת תורפה היא אנדרי איגודלה. בגדול, זהו אחרון השחקנים שיש לבדוק בדף הסטטיסטיקה, משום שהוא עושה את כל הדברים הקטנים שלא נרשמים: הגנה ומשחק חכם. שחקן כמוהו ראוי לבדוק במדד הפלוס-מינוס, כפי שבדקתי את פצ'וליה. מבחינה זו, הכל בסדר: מקום רביעי בקבוצה, אחרי קארי, גרין ודוראנט, אפילו לפני קליי. למרות זאת, השנה הוא נראה פחות אסרטיבי בהתקפה, נוטה לאבד כדורים במתפרצות ולהחטיא ליי-אפס, ובכלל משדר חוסר בטחון. תראו את הנתון הבא: איגודלה קולע 1.6 סלי שדה למשחק העונה, מתוכם 1.2 מטווח שתי נקודות. בעונה שעברה: 2.7 סלי שדה, מתוכם 1.9 משתיים. כמעט חצי מכמות הקליעות מעונה הקודמת נעלם. הדקות כמעט שלא השתנו: 24.8 לעומת 26.6. הדבר נובע מירידה כפולה: גם בכמות הזריקות וגם באחוזים. איגולדה חיוני להצלחת הקבוצה, ואם האחוזים לא ישתפרו עלולה להיות בעיה.
ה-WARRIORS יוצאים למסע של ארבעה משחקים במזרח. אני אמשיך לעקוב, ולכתוב את רשמיי אחרי כל משחק בבלוג שלי, כאן:
http://www.israeliwarriorsfan.com
GO WARRIORS
התותח הקטמוני
15 נוב 2016 21:32:41תודה על הטור. לא ברור לי למה קר לא משתמש יותר בורזאו ובג'אבל מגי..
הייט-אשברי
15 נוב 2016 21:47:26ורז'או הוא בדיחה. פשוט מטייל על המגרש בלי מטרה. חבל על המקום שהוא תופס ברוסטר .
לגבי מגי אני מסכים . הוא נתן דקות יפות ב-2 המשחקים האחרונים . הוא מאוד אתלטי והפוטנציאל קיים – בפרט בהגנה על הטבעת . הבעיה היא שיש לו הרגלים מגונים שקשה בגילו לשנות . נראה אם צוות המאמנים יוכל לשפר אותו .
Smiley
16 נוב 2016 00:26:00הבעיה עם מגי שכל פעם הוא מוכיח שהוא פשוט דביל…
אריק טל
16 נוב 2016 06:40:07מסכים עם כל מה שאמרת.
גיא
15 נוב 2016 21:33:18בול!
למי שהיה ספק, הכדורסל שגולדן סטייט מציגים צריך היה להסיר אותו עד עכשיו –
זו קבוצת התקפה מטורפת, אולי אוסף הקלעים הגדול שעלו לשחק באותה הקבוצה.
לגבי ההגנה –
הם עוד ישתפרו.
השאלה היא אם הם ישתפרו מספיק.
בפלייאוף – הריבאונדים החסרים, יהיו משמעותיים יותר,
את ההגנה הבעייתית בצבע, כבר אי אפשר יהיה להסתיר.
בכל מקרה – יהיה מרתק.
הייט-אשברי
15 נוב 2016 21:40:16גם אני – נחש למה – עקבתי בעניין רב אחרי משחקי הלוחמים עד כה .
אני מסכים עם רוב מה שכתבת . למרות נתוני ההגנה אני אופטימי להמשך. אני חושב שזאזא ישחק פחות , וללוחמים יש שורת אופציות לקו האחורי לצד גרין . קוון לוני יקבל יותר דקות , דמיאן ג'ונס יחזור מפציעה , וגיבור שאקטין-א-פול מראה שגם הוא עוד יתרום . גם דיוויד ווסט משתלב אט-אט .
עוד תוספות למה שראיתי עד כה – דוראנט חייב גם הוא לרדת קצת בדקות . לא במקרה הלוחמים מראים שיפור כשסטף וקליי מגדילים ראש. אם היה אפשר , הייתי מוריד את דוראנט לשחק עם החמישיה השניה . מאחר וזה כמובן לא אפשרי , קר צריך להחליף הרכבים במהלך המשחק כך שדוראנט וקרי ישחקו פרקי זמן ארוכים בנפרד . זה לא תופס לגבי חמישית המוות שכוללת כמובן את שניהם ביחד ובנוסף את קליי , גרין ושון ליווינגסטון .
באיגי הגיל כנראה נותן את אותותיו . חוכמת המשחק נשארה, אבל הגוף מתחיל לבגוד. צריך להגביל אותו יותר בדקות .
לסיום , אי אפשר שלא להתעכב על פאט מקאו . הגארד הרוקי הזה הוא שיחוק אדיר של הלוחמים , והוא יאפשר בהמשך מנוחה חשובה לסטף/קליי כשהעונה תתקדם והרגליים יתעייפו .
הייט-אשברי
15 נוב 2016 21:41:44צ"ל "לקו הקדמי לצד גרין" .
עידו גילרי
15 נוב 2016 21:45:29את מקאו הביאו רק כדי שסטף יראה פתאום הרבה פחות כחוש.
עידו גילרי
15 נוב 2016 21:51:38קר עדיין מנסה המון הרכבים אז קשה להגיד משהו ברור אבל ההרכב השלישי בזמן על המגרש (וגם הטוב ביותר הגנתית) עד עכשיו הוא דווקא של דוראנט עם המחליפים (בערך). יחד עם תומפסון,ליבינגסטון , ווסט ואיגואדלה.
Ljos
15 נוב 2016 21:52:45והניסיון של קרי-תומפסון-דוראנט-ליבינגסטון-גרין? אני דווקא אוהב את ליבי ב-4.
עידו גילרי
15 נוב 2016 21:59:38זה לבארנס סוויפסטייקס? כי אז זה אמור להיות תגובה אחת למטה.
בכל מקרה מדובר בכלל הליגה (והתשובה היא – לא!).
Ljos
15 נוב 2016 22:07:58או, לא. התכוונתי לשאול – איך ההרכב הזה עומד לצד הרכבים אחרים של הגולדן?
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:09:09הם דרך אגב ב47+ נט רייטינג אבל רק 11 דקות.
Ljos
15 נוב 2016 22:10:36תודה. משום מה בא לי לראות יותר מההרכב הזה.
אריק טל
16 נוב 2016 06:46:55העלת כמה נקודות מעניינות. מספר לא מבוטל של שחקני רוטציה (לוני, מקאו, מגי, ווסט, קלארק) הראו ניצוצות פה ושם אבל אף אחד מהם לא הראה שהוא שווה 20 דקות על הפרקט. מקאו היה פצוע בחלק מהמשחקים עד עכשיו ובהחלט יכול להיות שיקבל הרבה דקות בהמשך. בכל מקרה, נראה שהרוטציה עדיין בהתהוות.
עידו גילרי
15 נוב 2016 21:44:08בתור "לא אוהד" שעוקב בענין רב אחרי הניסוי הזה אני חייב להגיד שאתה מגלה נקודת מבט מאד מפוכחת על המצב.מסכים עם רוב הנקודות ציינת למעט מה שנוגע לדוראנט.זה מדהים אותי כמה מהר הוא השתלב במערכת בסגנון כל כך שונה מה שהיה רגיל. הוא לגמרי לוקח את הזריקות בתוך המשחק הקבוצתי וגם מהווה חלק ממנו בהנעת הכדור המפורסמת של הקבוצה. לא סתם הוא קולע באחוזים מפלצתיים עד עכשיו.
לגבי איגואדלה לא הייתי דואג. מי שממש מוותר על זריקות מסיבה לא ברורה זה שון ליבינגסטון.
עוד נקודה שהייתי חייב למדוד כברומטר היא איך מתפקד הרכב הסמול בול החדש לעומת הקודם. אז בעונה שעברה זה היה הרכב המוות שהיה רוצח משחקים עם נט רייטינג של 47+ . העונה עם דוראנט ההרכב המקביל עושה נט רייטינג של 25+ לא רע בכלל ושלישי בליגה בינתיים להרכבים ששיחקו מעל 50 דקות. הראשון הוא כמובן החמישיה של הקליפרס עם 32+ אבל מי שינחש איזה הרכב נמצא במקום ה-2 עם 29+ יזכה בהאריסון בארנס מתנה.
הייט-אשברי
15 נוב 2016 22:00:20המכשפים ? גורטאט-מקקלאן-מוריס- סטוראנסקי-פורטר
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:02:18וואוו זה ממש אוף צ'ארטס.
לא. אבל אני חייב ללכת לבדוק מה עשתה החמישיה הזו שגרם לך להגיד את זה.
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:05:28טוב הם עם נט רייטינג של 22+ אבל זה רק משחק אחד (אתה בטח יודע איזה) והם היו רק 24 דקות יחד על המגרש.
הייט-אשברי
15 נוב 2016 22:07:12אני יודע – האגמים .
נאנס -אינגראם – קלארקסון – טאריק בלאק – לו וויליאמס
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:09:38אני הייתי בשוק.
וולטון מלך.
הייט-אשברי
15 נוב 2016 22:12:021000 +
גלעד
15 נוב 2016 22:13:55וואו שלחתם אותי לטבלאות האלה.
הנתון הכי הזוי שמצאתי –
החמישייה השנייה של הקליפרס (פלטון ריברס קרופורד ג'ונסון וספייטס) עם מעל 90 דקות יחד כבר עכשיו ובנט רייטינג של כמעט 15 (!!!)
חכו חכו ליומן קליפרס שלי..
המאמר מצוין. לא יצא לי לראות עדיין משחק שלם של הווריורס (למרבה הבושה) ואני ניזון מהתקצירים של ה-10 דקות ומהסטט' היבשה אבל שוב מההרכבים האלה המוצלח ביותר חוץ מהמוות זה ההרכב סטייל קליבלנד של 5 פורוורדים על המגרש (דוראנט קליי לווי איגי וווסט) ו(מניח) חילופים בלי הפסקה
גלעד
15 נוב 2016 22:15:19והחמישייה הפותחת של הלוחמים? 0 עגול בנט רייטינג
הייט-אשברי
15 נוב 2016 22:17:31זה נקרא אפקט זאזא .
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:21:44או כמו שאמר גלעד כהנא – זאזא בדאווין.
Ljos
15 נוב 2016 22:09:15אנסה להמר בין ממפיס (כי לא יכול להיות שהרכב המחליפים שלהם הוא זה שמחזיק אותם מעל המים) ללייקרס (ראיתי מספיק מהם כדי לדעת שיש להם פוטנציאל לזה).
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:10:28המחליפים של הלייקרס.
Ljos
15 נוב 2016 22:13:39מטורף.
מה, וולטון היה זה שעבד עם המחליפים של המוזהבים שנה שעברה?
(דרך אגב, מבלי לנסות לגנוב את הפוסט – המשחקים של המכללות זה הלילה? כי משום מה אני מקבל תשובות מעורבות מהאינטרנט שלי)
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:19:50כן יש לכם משחק מול ג'ורג'טאון.
דרך אגב גילית כבר את החתול בשק שמכרתי לך?
Ljos
15 נוב 2016 22:31:54מסתבר שלא.
על איזו עסקה עם השטן, בתקווה שהוא נחמד כזה כמו ההוא שירד לג'ורג'יה, החתמת אותי?
עידו גילרי
15 נוב 2016 22:48:15על זה שלכוכב שלכם קוראים מלו עוד אפשר לסלוח כי זה לא ממש כרמלו ואין ספק שמלו טרימבל הוא אחד השמות המגניבים במכללות. אבל רגע, מי זה הלבנבן הזה שמחזיק את הספסל מלעוף? זה נראה אירופאי אבל לא ממש פורזינגוד. יותר כמו בנדר אבל אפילו לא דראגן. כן זה איבן האח של שאפילו מכבי לא ניסו להחתים.
שיהיה בהצלחה,
אין החזרות.
Ljos
15 נוב 2016 23:02:36ייאיי, זכיתי באח העוד פחות מוצלח של בנדר! נאחל שתהיה לו קריירה מגוונת כמו של האח של מילסאפ, מוצלחת כמו של טיילור גריפין ושיזכה לשחק יחד עם האח שלו כמו זוראן דראגיץ' (מצטער, לא. אני לא באמת יכול לאחל את זה לאף אחד).
מלו טרימבל זה שם אדיר במיוחד. סליחה באמת שלא כולם יכולים להנות מאיזה "קובי ג'ורדן סימונס" שכזה.
רביד אראל
15 נוב 2016 23:20:42איזו מכללה זו?
עידו גילרי
15 נוב 2016 23:25:19מרילנד
Ljos
15 נוב 2016 23:26:49של האח של בנדר? מרילנד טראפינס.
אריק טל
16 נוב 2016 06:53:49אי אפשר לחלוק על העובדה שדוראנט פתח את העונה בצורה פנטסטית. שנינו ראינו מן הסתם אותם המשחקים והסקנו מסקנות שונות. בעיני, רוב הזריקות של דוראנט ב- 4-5 המשחקים הראשונים הזכירו את ימיו באוקלהומה. רק בשבוע האחרון הרגשתי שהזריקות שלו מגיעות אחרי הנעת כדור או תנועה ללא כדור. יכול להיות שאני טועה אבל זו היתה ההתרשמות שלי.
תודה על המחמאה לגבי נקודת המבט המפוקחת. מאוד לא אהבתי את הפרשנות שהכתירה את הלוחמים כאלופים לפני שהעונה החלה.
עידו גילרי
16 נוב 2016 08:37:29תראה לא ישבתי וספרתי בידודים וללא ספק לך יש תמונה יותר מקיפה כי ראיתי רק 3 מתוך 5 הראשונים ו-4 מ-5 הבאים. אבל ההתרשמות הכללית שלי היא כזו. דוראנט הוא חלק מהמכונה. הכדור לא נתקע אצלווהמשחק זורם גם דרכו. יש הבדל עצום בין הזריקות שהיה לוקח ב-OKC לבין מה שקורה עכשיו בווריורס ואני בטוח שהמספרים גם יגבו אותי בזה. יכול להיות שזה היה פחות מובהק במשחקים הראשונים אבל לפחות בקטע של להיות חלק שמתאים את עצמו למערכת ולא מערכת שמתאימה את עצמה לחלק הוא עבר את המבחן מהרגע הראשון. שזה בעיני לא טריוויאלי.
לביא
15 נוב 2016 21:44:16אוהד ווריירס כתב שלברון השחקן הטוב בעולם?
אריק טל
16 נוב 2016 06:57:07כן. אני מבין שלהרבה אנשים זה נשמע מוזר, אבל אף פעם לא הבנתי את הקשר בין לרצות שקבוצה תצליח לבין ניתוח רציונלי של המציאות. לברון ג'יימס הוא השחקן הטוב בעולם כבר 10 שנים פלוס מינוס. הלוואי שהוא יפסיד לגולדן סטייט השנה.
לביא
15 נוב 2016 21:48:58ולגבי הפוסט
זו קבוצה עם כח אש בלתי נגמר שמסוגלת לגמור משחק בשתי דקות. זה מדהים
לגבי ההגנה אמנם היא לא מושלמת אבל כרגע קבוצות עדיין צריכים לעבוד מולה וכשבצד השני הקבוצה עושה ככל העולה על רוחה קשה מאוד לחזור מפיגור מולם.
הבעיות שלהם יהיו מול קבוצות שיצליחו לעצור אותם בהתקפה. אין הרבה כאלה וכרגע זה נראה הרבה יותר תלוי בהם מבהגנה שמולם.
Ljos
15 נוב 2016 22:01:51בקשר להגנה – זדנק זמאן אמר:
“If you score 90 goals then it shouldn’t really worry you how many are conceded.”.
וזה היה בכדורגל. תקף גם לכדורסל של המוזהבים. וההגנה בכלל תשתפר עם התיאום.
מסכים גם עם עידו לגבי דוראנט. הוא עובר תהליך ביות מהיר מהצפוי, אחרי שרץ בג'ונגלים עם הצ'יטה. KD כבר מתחיל ללמוד איך למצוא את קליי פנוי. את קרי יותר קשה לראות בתזוזה, אבל אני מאמין שזה יגיע. גרין והאנרגיות מנסה לעזור לדוראנטולה להיכנס, לפעמים על חשבונו ועל חשבון העצבים שלו.
מעניין מה שאתה אומר לגבי הזאזא גיבור. הגיוני בהתחשב שהוא השחקן הכי פחות אתלטי על המגרש בכל מצב נתון, בטח עם הרביעייה שהוא משחק לצידה. אני מאמין שהוא שחקן מספיק חכם כדי להצליח למצוא את המקום שלו.
על מקאו כתבתי בימים האחרונים. היכולת שלו מעודדת מאוד, והרוקי השחיף מצליח להשפיע לטובה.
מקווה שבימים הקרובים אוכל לרשום באריכות על הגולדן.
tripledouble
15 נוב 2016 22:14:53טור מעולה, מאוד אהבתי את הניתוח והוא מתיישב טוב עם מה שאני רואה בעיניים מהווריורס בינתיים. אני חושב שהזיופים בהגנה שלהם נובעים בין השאר מהעובדה שהם כ"כ בטוחים שההתקפה שלהם תנצח להם את המשחקים שהם פשוט לא יכולים לשמור על רמת דריכות מקסימלית לפרקים ארוכים. כשהם רוצים הם גם מגנים מעולה כמו במשחקים נגד אוקלהומה ופורטלנד.
אריק טל
16 נוב 2016 06:59:41תודה!
רועי ויינברג
15 נוב 2016 22:19:47תודה רבה אריק. אני חושב שהבעיה היא הגנה. פצ'ואליה מגן טבעת נוראי, אולי הכי גרוע בליגה מבין הסנטרים של טופ 3 בקונפרנס (TT, הווארד, נוגירה/ואלניוצ'אס, פאו ודיאנדרה עדיפים). הוא רחוק שנות אור מבוגוט וזה ישפיע בפלייאוף, כמו שגיא כתב.
לדעתי הפיתרון זה כמו שכתבת הרכב שמשתמש יותר בדריימונד ודוראנט כמגני טבעת וכריבאונדרים ובמגן שיותר טוב בשמירה אישית על גבוהים ומסוגל לקלוע זריקות חופשיות, איזה ג'מייקל גרין כזה.
המשגיח
15 נוב 2016 22:24:33ברוך הבא להופס אריק. שיהיה בהצלחה!
אריק טל
16 נוב 2016 07:00:30תודה!
KingJames23
15 נוב 2016 23:01:55ראיתי כמעט את כל המשחקים של הווריוס והדבר שהכי רואים זה את החוסר ביטחון של איגודלה! כיאלו שנהיה לו טראומת ליי אפים מאז הגיימ 7
רועי ויינברג
15 נוב 2016 23:22:06אפשר להבין למה
אריק טל
16 נוב 2016 07:03:17נכון מאוד! כך זה נראה, אבל מה שמעניין באיגודלה זה שאיכשהו הקבוצה משחקת נהדר כשהוא על המגרש. רואים את זה במדד הפלוס מינוס. אולי הוא יקבל ביטחון בהמשך, אולי זו התחלת הסוף של הקריירה, אבל בינתיים הוא עדיין חוליה חשובה בגולדן סטייט.
צביקה
15 נוב 2016 23:49:33איגי בטוח ישתפר. וקר ימצא פתרונות לשילוב נכון של הסנטרים האחרים וזזה. מה שבטוח זה שעוד לא ראינו כמה עצומה התרומה של דוראנט בהגנה. ועוד נראה את זה. כרגע להבנתי האתגר של קר זה לחזק את הבטחון של הספסל והגיע לנוסחות מיטביות בין פצוליה מגי וכדומה. שאלו הדברים שאני מניח שהוא גם סימן לעצמו שחשובים אחרי שיוודא שמכונת ההתקפה האולטימטיבית שיש לו שורקת. כמו שהוכחת בפוסט הזה את זה הוא כבר סגר אחרי 10 משחקים והוא יכול להתמקד בהמשך.
יוסי ברקלי
16 נוב 2016 03:07:51תודה.
גיא
16 נוב 2016 07:08:41נקודה למחשבה –
ב-20 השנים האחרונות, יש רק אלופה אחת שאחרי 10 המשחקים הראשונים של העונה, היה לה דיפנסיב רייטינג בינוני כמו של גולדן סטייט –
מיאמי היט של 2012/3 .
(ללייקרס של 2001 היה דיפנסיב רייטינג נמוך משל גולדן סטייט, אבל מיקומם ביחס לשאר קבוצות הליגה היה גרוע יותר)
המשותף ללייקרס ולהיט?
אלופות מכהנות, כאלו שהיה ידוע שיש להן הילוך נוסף בהגנה.
ברוך רובין
16 נוב 2016 08:13:09במקרה של מיאמי זה לא היה הילוך אחד אלא 3 מיאמי בחלק ממשחקי העונה הרגילה הייתה מזייפת בהגנה בפלייאוף הגנת ברזל. למרות הנקודה המעניינת שנתת למחשבה אני מסתכל על נקודה אחרת, אף פעם לא היה כוכב על בשיאו שלו שהצטרף לקבוצה שהייתה דקה מריפיט.
גיא
16 נוב 2016 08:38:28רק שדוראנט לא הצטרף לקבוצה של העונה שעברה.
וזה לא שהם הלכו והחליפו את החוליה החלשה (בארנס),
הם החליפו 2 שחקני חמישייה, וחלק גדול מהספסל (שהיה הטוב בליגה).
אני מסכים שהם קבוצה נדירה, אם יכולת קליעה חסרת תקדים.
מה שחסר להם זה איזון.
לצורך העניין –
נגיד ומחר הם עושים טרייד על קליי תמורת ווייטסייד
(בערכים מוחלטים, קליי>ווייטסייד),
אז תשתנה דעתי, והם יהפכו לפייבוריטים הברורים לאליפות.
עידו גילרי
16 נוב 2016 09:06:44ולכמה מאלופות 20 השנה האחרונות היה אופנסיב רייטינג כזה ב-10 המשחקים הראשונים? אני מניח של-0.
תראה גיא, זו ללא ספק חיה מסוג שלא ראינו אף פעם ולכן קשה לצפות מה יהיה איתם בעתיד בטח על סמך 10 משחקים. ברור שיש שם נקודות בעיתיות אבל בוא ניתן לעונה להתפתח ולראות באיזה כיוון הם הולכים.
גיא
16 נוב 2016 09:52:03אתה רק מחזק את הנקודה שלי –
לגולדן סטייט של העונה שעברה היו אחרי 10 משחקים אופנסיב רייטינג קרוב לזה של השנה,
לדאלאס מבריקס 2014/5, היה אופנסיב רייטינג גבוה יותר אחרי 10 משחקים,
עידו גילרי
16 נוב 2016 10:08:12מה ענין דאלאס כאן? אתה בחרת להתייחס לאלופות.
גיא
16 נוב 2016 09:56:17ב-20 השנים האחרונות, רק 2 קבוצות שהובילו את הליגה באופנסיב רייטינג, סיימו את אותה עונה עם אליפות.
הבולס של ג'ורדן, וההיט 13'.
הפואנטה שלי היא שכל עוד גולדן סטייט הייתה בצמרת גם בהגנה, אז ברור למה כולם קבעו שהיא פייבוריטית לזכייה באליפות.
השנה סימן השאלה הוא גדול מאוד.
חוץ מזה, לתת לעונה להתפתח, זה למשוך את השטיח מתחת לחצי מהתגובות באתר…
עידו גילרי
16 נוב 2016 10:07:09בסדר, אבל איזה משמעות יש להובלה הזו או למה שקרה בעשרה הראשונים. זה הכל מאד נסיבתי.
את אותם טיעונים שאתה מעלה פחות או יותר אפשר גם להגיד על המועמדת מהקונפרנס השני.
גיא
16 נוב 2016 11:16:44הפואנטה שלי היא שגם אם גולדן סטייט תהיה העונה קבוצות התקפה טובה יותר מאשר בעונה שעברה,
זו תהיה טעות להסתנוור, בגלל שבצד ההגנתי הם נחלשו.
ולדעתי, הם נחלשו במידה כזו, שהם יכשלו בנסיון לזכות באליפות (או אפילו להגיע לפיינלס נוסף)
הסיפור שהנתונים מספרים הוא שהרבה יותר קבוצות זוכות באליפות אם תקפה בינונית והגנה חזקה, מאשר עם הגנה בינונית והתקפה חזקה.
יניב
16 נוב 2016 11:33:09גיא העניין אם גולדן סטייט שלפחות על הנייר היא אמורה ליצור מפלצת התקפית שמעולם לא נראתה(ולפחות בצד ההתקפי היא מתחילה להראות ניצוצות שאתה מפחד לחשוב מה עוד יהיה).עד עכשיו האקסיומה שלך מן הסתם הייתה נכונה אולם יכול להיות שהמפלצת ההתקפית תהיה כל כך חזקה שהם יצליחו לנצח גם ללא הגנה.הרי מספיק להם 2-3 דקות שהם יכולים להמטיר עלייך כל כך הרבה נקודות.עוד נקודה תחשוב שלברון יצטרך לתת 100% מאמץ בהגנה כל הזמן זה כבר לא שהוא ישמור על בארנס ואם שנה שעברה קליבלנד הימרה ובצדק על שחקני המשנה,הרי השנה בהרכב"המוות" של גולדן אתה לא יכול להמר על אף שחקן כמעט.
עידו גילרי
16 נוב 2016 11:46:55גיא, עם הטיעון שעם הגנה כזו הווריורס ייתקשו לקחת אליפות אני נוטה להסכים. הבעיה היא שאתה רוצה לבסס אותו על סמך 10 המשחקים הראשונים. לטענה שהדפנסיב רייטינג במשחקים הנ"ל הוא מדד ליכולת ההגנתית של קבוצה בסוף העונה יש לי התנגדות עזה איך לומר.
אבל עזוב סתם כדי להראות איך הטיעון המקורי נופל בוא אני אספר לך סיפור על קבוצה. הקבוצה הזו הפסידה עונה קודם בגמר והייתה בטופ 5 בדפנסיב רייטינג במהלך העונה הבאה. היא גם עמדה על מאזן די מרשים אך החליטה להחליף מאמן. מאותו רגע הדפנסיב רייטינג שלה קפץ לשמים ועמד על משהו מאד דומה לווריורס של תחילת העונה הנוכחית. גם בפלייאוף הם לא עשו קפיצת מדרגה למעט שיפור קטן של כנקודה ברייטינג ההגנתי. הקבוצה הזו למרבה הפלא סיימה כאלופה ולמען האמת זה גם קרה ממש לא מזמן לפני פחות מחצי שנה.
גם הסיפור הזה הוא תלוי בבחירת הנרטיב, כי גם כאן לא החלפת המאמן היא הסיפור האמיתי אלא הנוכחות או העדרה של הרכז הסופר מוכשר התקפית של הקבוצה שלמרבה הצער מהווה חור בהגנה.
אותה קבוצה מגלה מתחילת העונה יכולות מאד דומות הגנתית לאילו של הווריורס אתה רוצה להחיל את אותן טענות גם לגביהם?
גיא
16 נוב 2016 12:07:36אתה לא רואה הרבה תגובות שלי שמהללות את הקאבס. למרות מאזן הניצחונות, הם מציגים כדורסל בינוני למדי (בטוח בהשוואה לכדורסל שהציגו בעונה שעברה בפלייאוף)
ההבדל בין הקאבס לגולדן סטייט?
הקאבס הראה שהם יודעים להעלות הילוך במאני טיים.
ברור שאלו רק 10 משחקים, וזה טיפשי להגיע למסקנות נחרצות אחרי זמן כל כך מועט.
(אבל זה לא אומר שזה לא כיף…)
אבל במיוחד בשבילך –
הכרזה טיפשית להחריד:
גולדן סטייט לא מגיעים לפיינלס,
נציגת המערב בפיינלס תהיה המנצחת במפגש בין הספרס והקליפרס.
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:15:48ונציגת המזרח?
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:16:48והקאבס מציגים בדיוק את הכדורסל שהם הציגו בפלייאוף האחרון.
גיא
16 נוב 2016 12:23:46112 – 103 (רייטינג) בפלייאוף,
110 – 103 השנה.
כשלוקחים בחשבון את היריבות, אז השנה הם עדיין לא בכושר של הפלייאוף בעונה שעברה.
(לא שזה רע עבורם – אף קבוצה לא רוצה להיות בכושר שיא בנובמבר)
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:35:25אתה נצמד לניואנסים. אני מתכוון באופן עקרוני לכדורסל שהם משחקים. לנצל את היכולות של לברון ואירווינג בכניסה לסל כדי לנצל אינספור מצבי קליעה חופשיים לשלוש (מאד מזכיר דרך אגב את מה שמיאמי עשו כשלברון היה שם רק באקסטרים). המספרים עצמם יכולים לעשות קפיצות מאד גדולות אחרי כל משחק כרגע מכיוון שמדובר על מעט מהם.
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:35:54ולא ענית. מי תהיה נציגת המזרח?
גיא
16 נוב 2016 12:45:54אני מאמין שהקאבס יגיעו שוב לפיינלס.
בהגנה, אלו עדיין לא הקאבס של הפיינלס. ההבדל הגדול זה כמובן לברון. בעונה הרגילה הוא לא משקיע את המאמצים שהוא משקיע בפלייאוף, וזה ניכר.
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:56:31מה זה הקאבס של הפיינלס? אלה של 4 המשחקים הראשונים או שלושת האחרונים? בסופו של יום גם בפיינלס לא ראית מהם תצוגה הגנתית יוצאת דופן.
גיא
16 נוב 2016 13:04:28קיירי + לברון בפיינלס:
4.7 חטיפות, 3 חסימות, 7 איבודי כדור.
קיירי + לברון העונה:
1.9 חטיפות, 0.9 חסימות, 6.2 איבודי כדור.
עידו גילרי
16 נוב 2016 13:13:40נו גיא, זה באמת לא מדד ליכולת הגנתית. קיירי היה חור שחור בגמר שנתן איזה 22 נקודות במעל 70% אפקטיבים. לברון היה לברון כל הפלייאוף.
כל אחד אחר שהיה זורק לך את הטיעון של ההילוך הנוסף שכביכול צץ בגמר היית מעיף מכל המדרגות.
בארבעת המשחקים הראשונים החסימות והחטיפות האלו עזרו להם להעלות הילוך? או שהם היו צריכים לחכות שיהיה 1-3 כדי למצוא אותו?
גיא
16 נוב 2016 13:19:25אני ממש לא מסכים. אתה רוצה לומר שלחסימות של לברון, ולנקודות במתפרצות, לא הייתה השפעה על משחקה של גולדן סטייט?
לברון נכנס לקרי לראש, ולדעתי, התרומה בחלק הזה של המשחק אולי הייתה ה-X פקטור של הסדרה כולה.
בעונה הרגילה לברון כבר לא מבצע את המהלכים האלו.
וזה מובן – אחד המפתחות לקריירה ארוכה ופרודקטיבית הוא לדעת מתי ללחוץ על הגז, ומתי לנוח.
עידו גילרי
16 נוב 2016 13:51:00ברור שלחסימות הייתה השפעה על המשחק וברור גם שההגנה של לברון הייתה נהדרת ומשמעותית ב-3 המשחקים האחרונים אבל מכאן ועד להיכנס לקרי לראש ו-X פקטורים הדרך ארוכה. אם צריך לדעת מתי ללחוץ על הגז למה הוא חיכה לפיגור 1-3 בסדרה? אתה מכניס משמעות בנתונים נסיבתיים. אם כבר משהו נכנס לקרי (וגם לתומפסון) לראש זה העובדה שהמגינים שלהם קיבלו רשיון לדחוף למשוך ולשרוט בלי הכרה.
עייפת אותי למוות. אז שיהיה. זה שגם הקאבס וגם הווריורס משחקים כרגע הגנה בינונית זה רק לחובת הווריורס כי ללברון יש כפתור קסום שהוא לוחץ עליו כשהקאבס נמצאים ממש במצוקה וזה מה שיביא להגנת ברזל קבוצתית.
גיא
16 נוב 2016 14:28:07מצטער שאני כל כך משעמם…
אל תכניס לי מילים לפה.
לא כתבתי בשום מקום שקליבלנד משחקים כרגע כדורסל נפלא.
הפוסט היה על גולדן סטייט,
ואני כתבתי שההגנה שלהם פחות טובה השנה מאשר בעונה שעברה,
ושהיסטורית, קבוצות שפותחות את העונה עם הגנה כזו – לא זוכות באליפות.
ובכל הנוגע ל-"כפתור קסום",
אז –
29.7 נק', 11.3 רב', 8.9 אס', 2.6 חט', 2.3 חס'.
בעונה רגילה?
פחות. הרבה פחות.
עידו גילרי
16 נוב 2016 14:47:04ממש לא משעמם אלא מעייף כי אני מרגיש שאני נכנס עם הראש בקיר. אבל אני מקבל את זה שפולניות תענה בפולניות.
אני לא טענתי שאתה אומר שהקאבס משחקים נפלא. אני אחדד את דברי:
1. טענת שהיסטורית קבוצות שמתחילות גרוע הגנתית כמו הווריורס לא זוכות באליפות. אבל אז אמרת שלמרות שהקאבס משחקים הגנה בינונית במידה דומה הם יכולים לזכות באליפות כי הם יודעים להעלות הילוך בהגנה.
2. הראיתי שבסך הכל בפלייאוף הקאבס לא שיפרו את ההגנה (למעט שלושת המשחקים האחרונים מול הווריורס) ויותר מכך הם זכו באליפות עם הגנה בינונית באותה מידה כמו זו של הווריורס והקאבס העונה.
3. טענת שלברון שומר כוחות לפלייאוף ומשחק טוב יותר בפלייאוף אין לי ויכוח עם כך ויותר מזה זה אף נכון לעשות מבחינתו. הטענה שלי שהאינטיסיביות של לברון בפלייאוף גם בהגנה לא הובילה לשיפור מהותי בהגנה הקבוצתית. יותר מזה אני לא חושב שההתעלות האדירה שלו בשלושת האחרונים הייתה משהו שהוא שמר לסוף אלא תוצאה נסיבתית. כלומר באותה מידה זה היה יכול לקרות במשחקים הראשונים בסדרה.
4. אז עכשיו אני רוצה לשאול האם אתה חושב שרק במשחק 5 לברון החליט להעלות הילוך? האם אתה חושב שהקאבס החליטו פתאום לשחק הגנה יותר טובה כדי לנצח את הסדרה? אם התשובות הן שליליות אז המשמעות היא שמה שראינו היה באמת נסיבתי. אם הן חיוביות הייתי שמח לדעת מה הסיבה לדעתך.
5. ולסיכום אני רוצה לבקש ממך להדגיש שוב למה אתה חושב שבהינתן ההגנות הנוכחיות של שתי הקבוצות לאחת יש סיכוי טוב לזכות באליפות ולשניה לא.
6. תיכף אני אציע הסבר לנתונים שהבאת.
עידו גילרי
16 נוב 2016 15:06:09לגבי למה לא ראינו ב-20 השנה האחרונות קבוצות עם דיפנסיב רייטינג כזה לוקחות אליפות.
הסיבה היא פשוטה בעיני. יש התאמה מאד גבוהה בין הפרש סלים או אם נלך לדיון של היום בין נט רייטינג לבין הצלחת הקבוצה. אלופות הן בדרך כלל קבוצות עם נט רייטינג גבוה (למרות שגם כאן יש יוצאים מן הכלל).
המשמעות היא כאן או הגנה טובה והתקפה טובה או הגנה מצויינת עם התקפה בינונית או התקפה מצויינת עם הגנה בינונית.
עכשיו באמצע שנות ה-90 היה בום של כדורסל הגנתי או אנטי התקפי מה שמאד הוריד את היעילות ההתקפית הממוצעת. ולכן מספרים כמו אילו של התקפת הוריורס נראים חריגים ביותר. אבל בשנים האחרונות חווינו עלייה מחודשת ביעילות ההתקפית ולכן זה לא מן הנמנע לראות שוב קבוצה מגיעה ליעילות התקפית שכזו (בדומה לסאנס שלנו בתכלס). אז ככל שיהיו יותר קבוצות כאלו בסוף אחת תיקח (למעשה הקאבס של העונה שעברה הם כבר דוגמא אחת לזה) אבל למעשה אין כאן דבר חדש. השואוטיים של הלייקרס היו בדיוק דוגמא כזו בשנות ה-80.
גיא
16 נוב 2016 15:33:00הטיעון שלי, עוד מלפני תחילת העונה, היה שהקאבס יזכו באליפות בגלל יתרון במאצ'-אפ מול גולדן סטייט.
אני חושב שהשינויים בסגל של גולדן סטייט רק הרחיבו את היתרון של הקאבס.
היום, אני כבר פחות משוכנע שהקאבס יזכו באליפות –
לא בגלל גולדן סטייט, בגלל הקליפרס והספרס.
אני מסכים שנט רייטינג הוא מייצג "נכון" יותר לחוזק קבוצה, ולכן גם לסיכויי אותה קבוצה לזכות באליפות,
אבל –
רוב המקרים בהם קבוצה עם נט רייטינג נמוך יחסית זכתה באליפות, הם מקרים של הגנה חזקה/התקפה בינונית, ולא של התקפה חזקה/הגנה בינונית.
יוצאות הדופן הן קבוצות שמובלות על ידי שחקן שברגע נתון אפשר לכנותו "הטוב במשחק", דוגמת הלייקרס של שאק, או ההיט של לברון.
בכלל, התגובה שלי במקורה התייחסה למשקל העצום שחלק מהמגיבים נתנו לחוזק ההתקפי של גולדן סטייט תוך התעלמות מהחולשה (יחסית לעונות קודמות) שנוצרה בהגנה.
ולברון?
הממוצעים המדהימים שמופיעים בתגובה הקודמת הם של כל הסדרה. לא רק של 3 המשחקים האחרונים.
אם להעלות את הממוצעים לגבהים כאלו זה לא "ללחוץ על כפתור", אז מה כן???
גיא
16 נוב 2016 15:39:40אם כבר מדברים על פולניות,
אז הסיבה ב-ה' הידיעה, שגולדן סטייט לא יעפילו לפיינלס:
מטבח אחד, 6 טבחים. זה מתכון ל-0 פלצ'ינטה!
(מבית מדרשה של הדודה שלי)
עידו גילרי
16 נוב 2016 16:09:09טוב את הטיעונים לגבי המאצ'אפ בין הקבוצות נשמור למקרה ונידרש לכך. יש עוד דרך ארוכה לשם אבל לדעתי נידרש אליהם.
עכשיו מה שאמרת לגבי לברון בדיוק מחזק את הטיעון שלי. למרות שהוא נתן פול גז לאורך כל הסדרה לא ראינו השפעה על ההגנה הקבוצתית במהלך כל הסדרה..
בקיצור הנקודה שלי היא שהקאבס של עוננ שעברה הם הוכחת ייתכנות לווריורס של העונה. אפשר לקחת אליפות עם התקפה מעולה והגנה בינונית.
סומסום
16 נוב 2016 08:16:08יש גם תוכנית ב', אם הכל ייכשל –
יגיע עוד שחקן במחיר מציאה מגוחך, שרוצה לקחת טבעת, ושוב יעשו צחוק מהליגה ומהשוויוניות.
נעשה את האמא של הסמול-בול-דת'-סקוואד:
סטף-קליי-דוראנט-גרין-אנתוני דיוויס.
דובי
16 נוב 2016 16:17:29לחשוב שסטף קליי דריימונד דוראנט נשמע כמו טריפ לא מוצלח של חגיגת מקולקל
אפלטון
16 נוב 2016 09:28:16טור נהדר שמצביע על כמה נקודות חשובות.
לגבי ההגנה, הגנה שמבוססת על סוויצ'ים כמו של גולדן סטייט זה דבר שלוקח הרבה יותר זמן לתאם ולהבין אחד את השני.
לדעתי עד האולסטאר כבר נראה תיאום הגנתי יותר מוצלח, ואם לא אז ברמת אפשר לדאוג כי קליבלנד נראית מאיימת מתמיד
אריק טל
18 נוב 2016 07:05:14תודה רבה! יהיה מעניין לעקוב.
יניב
16 נוב 2016 10:28:17פוסט מצויין.אני הכי התרשמתי עד עכשיו מגרין שמוכיח שלדיבורים שלו יש תוקף.לא מעניין אותו אגו אלא מעניין אותו הניצחון והוא לא מתעקש לזרוק כמו מטורף.ההרגשה שלי נכון לעכשיו שדווקא מול קליבלנד המצ' אפ שלהם לא רע למרות החוסר ברים פרוטקטור.להרגשתי דוראנט ייתן הגנה מדהימה על לברון ויצליח להאט אותו.
אריק טל
18 נוב 2016 07:04:23תודה, ומסכים עם כל מילה!
אריק טל
18 נוב 2016 07:06:56אגב, בראיונות האחרונים גרין לא ממש הצטייר כאדם צנוע. יש לו אגו מאוד גדול אבל הוא מתעל אותו להגנה ולריבאונד ולא להשגת נקודות.
amitlahev
16 נוב 2016 11:04:02פוסט מעולה. מסכים עם כל מה שרשמת. 50 אחוז מהשדה לקבוצה זה נתון יוצא מן הכלל. אני צופה טרייד על גבוהים במהלך העונה אחרת הקליפרס עוד יטחנו אותם עד דק עם דיאנדרה ובלייק.
מנחם לס
16 נוב 2016 12:53:42פוסט ראשון מעולה ביותר. וולקאם להופס.
הווריורס היא קבוצה שמבחינה פסיכולוגית מאמינה שההתקפה שלה תמיד תמלא את החסר (והרבה יותר!) מההגנה שלה, ולכן היא לא ידועה כמגינה מצטיינת. הבעייה תהיה הגנה תחת הרים, ואז ג'באל מגי – האיש שלי שהוא בכלל לא כזה אהבל כפי שפניו מגלות כאילו – יהיה השחקן החשוב מאד שלהם!
עידו גילרי
16 נוב 2016 12:59:21מה זאת אומרת לא היו ידועים כקבוצת הגנה מצטיינת. בעונת האליפות הייתה להם את ההגנה הטובה בליגה (מבחינת ספיגת נקודות פר פוזשן) ובשנה שעברה הם היו בטופ 10.
אריק טל
18 נוב 2016 07:09:20תודה מנחם, כייף להיות פה.
למגי יש בהחלט פוטנציאל, אבל הרבה פעמים הוא מקבל החלטות תמוהות. מעשרת המשחקים עד כה בהחלט מתקבלת התחושה שהוא הולך לתרום לווריורס השנה.
עגל
16 נוב 2016 14:22:26הטור מצוין והתגובות ממש מעולות. עקבתי אחרי גיא וגילרי ונזהרתי לא להפריע
המשגיח
16 נוב 2016 15:57:55לגמרי ככה
אריק טל
18 נוב 2016 07:10:06תודה!
אשך טמיר המקורי
16 נוב 2016 14:23:39פוסט משובח
אריק טל
18 נוב 2016 07:10:26תודה!
הייט-אשברי
16 נוב 2016 19:26:02גם אני עקבתי בעניין . אי אפשר עדיין לקבוע מי צודק יותר . נהיה יותר חכמים עוד חודש-חודשיים.