אירועי דיומא: 15.11.16

כדורגל / רועי ויינברג:

מוקדמות גביע העולם 2018 – דרום אמריקה, מחזור 12:

22:00-בוליביה-פארגוואי. בוליביה האחרונה בבית וספגה חמישייה מהנבחרת היחידה שנחשבה חלשה יותר ממנה, ונצואלה, במשחק המוקדם בפגרת הנבחרות הנוכחית. פארגוואי מרחק 3 נקודות מהמקום השלישי והפסידו גם הם, 4-1 מפתיע לפרו בבית. למרות זאת, קשה מאוד לראות אותם מפסידים לבוליביה ולהגנה שספגה 31 שערים ב-11 משחקים.

23:00-אקוודור-ונצואלה. ונצואלה הפתיעה עם חמישייה ביתית על בוליביה. יכול להיות שמדובר בתחילת עידן חדש עבור הנבחרת החלשה, או בסתם יתרון על בוליביה הגרועה ממנה. בכל אופן, יהיה להם קשה מול המפתיעה של המוקדמות בחוץ. אקוודור כובשת הרבה (19 שערים, הכי הרבה אחרי ברזיל ואורוגוואי), ולמרות הפסד החוץ לאורוגוואי העדיפה הם אמורים לנצח בקלות בבית.

01:30-צ'ילה-אורווגואי (ספורט 2). אחד משני המשחקים הטובים ביותר של היום. אורגוואי באה אחרי ניצחון בקרב צמרת מול אקוודור ומאיימת על המקום הראשון בבית, של ברזיל שתשחק מול פרו. צ'ילה, אלופת אמריקה למי ששכח, הוציאה תיקו מאופס מול קולומביה ורק במקום החמישי שמוביל לפלייאוף. שתי הקבוצות רוצות להתחמק מהבוץ של מקומות 3-8 ולכן כל אחת תעשה מאמץ לנצח. לא כדאי לפספס אם אתם ערים.

01:30-ארגנטינה-קולומביה (ספורט 1). משחק מעניין נוסף. ארגנטינה, עם מסי בחזרה בשורות הנבחרת, חטפה 3-0 מברזיל בחוץ ובמקום השישי שכרגע משאיר אותה מחוץ לתמונת העלייה למונדיאל. כל משחק מבחינת סגנית אלופת העולם מעכשיו ועד סיום הקמפיין הוא מלחמת עולם. לעומתם, קולומביה במקום השלישי עם 18 נקודות (ויכולה לסיים את המחזור במקום השישי) ככה שגם בשבילם הכל פתוח. המשחק הזה יכול להיות כיפי, אבל לי יש תחושה של 1-1 משמים.

04:15-פרו-ברזיל (ספורט 1). ברזיל באה אחרי ניצחון על ארגנטינה ו-4 ניצחונות רצופים במוקדמות. הם במומנטום ובמקום הראשון, אבל פרו יכולה להפתיע – הם ניצחו 4-1 בפארגוואי ובתמונת העלייה (מרחק 3 נקודות מהמקום הרביעי). ניצחון שלהם על ברזיל יהיה הפתעה מטורפת אבל רוב הסיכויים הם שזה לא יקרה.

יורו (עד 21) – פלייאוף:

19:00-ספרד-אוסטריה (ספורט 2). ספרד מגיעה לפלייאוף אחרי טורניר מוקדמות מוצלח בו הוציאה 17 נקודות בניכוי הנבחרת החלשה ביותר, יותר משאר הנבחרות האחרות שסיימו במקום השני, ואילו אוסטריה הגיעה מהמקום השלישי בדירוג הסגניות. המשחק הראשון נגמר ב-1-1 על אדמת אוסטריה כשג'רארד דולופו המבטיח מאברטון הבקיע לטובת הספרדים. התוצאה הזאת מחייבת את האוסטרים לנצח בשביל לעלות לשלב הבא. הם הולכים לשבת על השער הספרדי, כשהם יודעים שבמידה ויבקיעו ספרד תצטרך להכניס 2 שערים כדי לעלות.

20:00-נורבגיה-סרביה. במשחק הראשון, בסרביה, הסרבים ניצחו 2-0. יהיה להם יותר קשה בדרמן (נורבגיה), אבל שער חוץ אחד קטן צפוי להבטיח עלייה לשלב הבא מבחינתם. לכן נורבגיה תצטרך להציג משחק נטול טעויות בשביל להגיע ליורו.

כדורסל / רועי ויינברג:

יורוליג:

19:00-אנדולו אפס-יוניקס קאזאן.

21:00-באמברג-הכוכב האדום בלגרד ספורט 5+לייב).

21:05-מכבי תל אביב-פנחרבצ'ה אולקר (ספורט 5).

21:45-ארמאני מילאנו-סאסקי בסקוניה (ספורט 5+לייב).

ליגת האלופות (פיב"א):

19:30-עירוני נהריה-הליוס דומז'לה (ספורט 5+לייב). משחק חשוב ל-2 הקבוצות. נהריה כרגע עדיין ללא ניצחון באירופה (ולא מרשימה גם בליגה) ומציגה הגנה אוורירית שסופגת כמעט 80 נקודות למשחק, הכמות הגבוהה ביותר מבין קבוצות הבית. הליוס הסלובנית לא קבוצה טובה במיוחד בהשוואה לשאר הבית ורק עם ניצחון אחד, גם הוא מול באקן הדנית והאחרונה, ולכן נהריה יכולה וצריכה להתייחס למשחק הזה כאחד שהיא יכולה לנצח.

19:30-נימבורק-אריס סלוניקי. אריס סלוניקי היא קבוצת התקפה מצויינת שקולעת 84 נקודות למשחק. הם עדיין ללא הפסד בבית ובדרך הבטוחה לשלב הבא. לעומתם, נימבורק, האלופה הצ'כית הנצחית, עם 2 ניצחונות ו-2 הפסדים ומציגה סגל די אלמוני שכולל את יז'י וולש המקומי הותיק. הם פחות טובים מסלוניקי, אבל בבית הכל פתוח. משחק כדורסל לא רע.

טניס / רועי ויינברג:

גמר הסבב (לונדון מאסטרס):

16:00-גאל מונפיס-דומיניק ת'ים (ספורט 2). מונפיס בא למשחק הזה מהמקום השישי בעולם ואחרי חצי גמר באליפות ארצות הברית הפתוחה. זאת אליפות גמר הסבב הראשונה שלו שמסכמת את אחת השנים הטובות בקריירה שלו, למרות שהוא לא הרשים בטורנירי ה-ATP בהם שיחק מאז האליפות גם ת'ים בא אחרי השנה הטובה בקריירה ובגיל 23 נראה שהקריירה שלו עוד לפניו. הוא בא לטורניר בתקופה רעה אבל מדובר בטורניר חדש והוא עדיין אחד מהשחקנים הטובים בעולם. בדומה למונפיס.

22:00-נובאק דג'וקוביץ'-מילוש ראוניץ'. נובאק בא אחרי תקופה רעה בהשוואה למה שהתרגלנו אליו מהפנומן הסרבי. דג'וקוביץ' איבד את המקום הראשון בעולם, הפסיד בגמר ארה"ב הפתוחה ולא ניצח את טורנירי שנגחאי (חצי גמר) ופריז (רבע גמר). רצות אינספור שמועות על הסיבה למיני המשבר הזה, אבל יכול להיות שהוא יחזור ממנו בגדול לקראת עונת 2017. ראוניץ', במקום הרביעי בעולם, בא אחרי לא מעט פציעות והפסיד לנובאק ב-2 המשחקים ביניהם השנה. לכן הוא בא כאנדרדוג.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

האליפות הפתוחה של צפון אירלנד:

אתמול נפתחה התחרות עם חלקו הראשון של הסיבוב הראשון. הפתעה יחסית שנרשמה הייתה ההפסד של שון מרפי לבלגי הצעיר והמוכשר לוקה ברסל. היום ננעל הסיבוב הראשון (משחקים בפורמט הטוב מ-7). משחק אחד שעשוי לעניין יפגיש את סטיבן מגווייר עם אלאן מקמנוס הוותיק בסשן המוקדם. שידור ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מעקב וונדה גלוב- יום 9
    עוד 21,524 מיילים ימיים להקפת העולם.
    שלושת המובילים כבר עברו את ה'דולדרמס' ונמצאים בדרכם לחצות את קו המשווה.
    שוב אלכס תומסון בחר לחשוב שונה מכולם, ובעוד התחזיות הראו על נקודת כניסה מערבית ולשם הלכו כל המתחרים, תומסון החליט לסמוך על האינסטינקטים שלו ולחצות ישר דרומה, מה שיחסוך לו מיילים במעקף. גם הפעם האינסטינקטים שלו עבדו נכון והוא צבר פער נוסף על ריו ולה קלאצ' הנמצאים צמודים במקום השני. תומסון, שהחליט לא להסתמך על תחזיות והוראות אימון מרחוק פשוט מסתכל על התפתחויות מקומיות ומנצל אותם. זו אסטרטגיה מסוכנת ודורשת הרבה מאוד מאמץ וריכוז אבל נראה שהבריטי נחוש להביא את הגביע לאנגליה בפעם הראשונה, ובדרכו לשבור את שיא הזמן להגעה לקו המשווה.
    הרחק מאחור הגיע טנגי דה להמוט לאיי כייפ וורדה לאחר שלושה ימים שהפליג כשהמפרש הראשי שלו נגרר במים. תקלה בתורן גרמה להפלת המפרש. לשייטים אסור לקבל עזרה, להגיע לתיקונים בנמל או להפעיל מנוע. להמוט חייב לעגון אל מול האי, ויטפס על התורן בתקווה שיצליח לתקן את התורן בכוחות עצמו. התחרות הנוכחית יוצאת דופן בכך שכל השייטים עדיין נמצאים במירוץ ואנחנו כבר ביום ה-9.
    מזג האוויר בינתיים היה מצויין לכל השייטים, נראה מה יביא חצי הכדור הדרומי.

  2. ונדי גלוב דוקא התיחסתי לזה הךחץ היה גבוה 1009 וצפוי לעלות מה שהבטיח המשך רוח ועדיפות ברורה להמשך קו דרומה ואפילו לכיוון 170 אני מניח שזה מה שהוא אכן ביצע נתתי גם מיקום משוער לעוד שמונה שעות אבל אני מניח שיעבור אותו .
    כדורגל ואמוס צילה .
    כדורסל נימבורג זו קב ישראלית לא …ננו גינצבורג …תתיחסו אליו חברים .

    1. זה לא מדוייק. הרוחות באופן כללי היו מבוססות יותר במערב ולכן המחשבה הסולידית היתה ללכת למערב ובכך לא לקחת סיכון של היתקעות ללא רוח. תומסון לקח סיכון ולחסוך במרחק אבל לפי התחזיות זה לא היה בהכרח הדבר הנכון, והוא הודה שהוא פעל על פי תחושת בטן ולא על ניתוח מזג אוויר. הוא והצליח להתחמק מענני הקומולונימבוס אבל זה בהחלט היה סיכון שהוא לקח. בכלל הוא לוקח הרבה סיכונים. פעם אחת זה עלה לו ביוקר ופעמיים זה הצליח בגדול.

      1. מה לא מדויק …?
        אם הלחץ צפוי לעלות לא יבנו עננים .
        אם העננים לא נבנים אין עמודי ענן ולא הסתרות רוח
        עבור לאתמול וראה שאת הדברים האלו בדיוק כתבתי.
        לא אחראי למה שתומסון ביצע אחראי רק לניתוח שלי המתבסס על הכרת מזג אויר .
        תחושת בטן או לא לדעתי זה היה הנכון ועובדה שהצליח כתבתי גם שסה מה שהייתי עושה.

        1. לא אחראי לתחזיות אחרות בדקתי לפי מפת הרוחות גוגל במדויק את האזור בו הוא היה .
          יתכן שלו הייתי משתמש במודל אחר יתכן שהתעצאות היו שונות המודל הראה שהלחץ עולה לכיוון מזרח ולכן הייתי הולך מזרחה עד כמה שאפשר .
          עננים נבנים באזורי ירידת לחץ כלומר דוקא לכיוון מערב היה סיכוי ליותר הסתרת רוח.

          1. לא מדוייק כי מה שאתה ראית זה את מזג האוויר בזמן שהם כבר היו בתוך ה'דולדרמס'. אם היית מסתכל על התחזיות 24 שעות לפני הכניסה, שזה הזמן שבו מתכננים את הפעולה היית רואה את הפתח במערב.
            בדיעבד או בזמן אמת זה היה נכון אבל לא בזמן התכנון. צריך להבין שמדברים כאן על החלטות של מאות מיילים, אלו מרחקים עצומים ולכן ההחלטות לאן ללכת קורות לפני שהדברים מתרחשים. לכן הטעות של תומסון לפנות מזרחה באיזור מדירה כי הוא ראה את הרמה מתקרבת וקיווה שכולם יקבלו שתיל והוא יקבל רוח ליותר זמן. בדיעבד עשה טעות נוראית והוא הבין את זה כבר שהיה בחצי הדרך אבל במצבים כאלו לוקחים החלטה וחייבים לעמוד מאחוריה.
            בדרך כלל במצבים כאלו השייטים הסולידיים מנצחים לאורך זמן. לכן ריו, למרות שיש לו סירה הרבה יותר איטית, בעיצוב הקלאסי, עדיין חזק בתמונה. הוא לא לוקח סיכונים ותמיד לוקח החלטות מחושבות עם תכנון מוגדר מראש. תומסון הרבה יותר פועל מהבטן וזה יכול לעלות לו ביוקר בהמשך, למרות שיש לו את הסירה המהירה ביותר.

          2. וכמובן הסבר יפה הבנתי השאלה עד כמה ניתן לדחות את ההחלטה במקרה הזה בהתיחס למצבים המשתנים .
            אחרי הקטע במדירה לא עקבתי שפעת .
            אשמח לקישור איך אני חוזר עעוקב אחריו אם אפשר ניתוח מזא אחורה יש לי .

        2. כתבתי אתמול הצפי ל 24 שעות עלית לחץ הדבר הנכון ללכת הכי חג דרומה (בהתחשב בכיוון הרוח אתמול ) כתבתי שהכיוון העדיף נראה 170 דר דר מז זה מה שהייתי עושה.
          ועובדה הצליח .

          1. אני מסתכל ב-gribfiles, שזו התוכנה שאני משתמש בה בהפלגות ארוכות. אבל יש יופי של תוכנה עם המתמודדים בקישור הבא:
            http://gis.ee/vg/
            בכל מקרה ניתוחי מזג האוויר, כולל התמונות לווין שהעליתי אתמול נמצאות באתר התחרות.
            כרגע ה'דולדרמס' מתרחב מה שדופק את המתחרים שנשארו מאחור ויגדיל את הפער משאר המתמודדים.
            המכשול הבא הוא האיים הברזילאים ואיך עוברים את רמת סנט הלנה או האם חותכים ישר לכיוון דרום אפריקה. יהיה מעניין לשמוע מה אתה מציע

          2. אסתכל יותר מאוחר כשאגיע לזה מזג אוירנהוא עסק מאד מאד מסובך במיוחד השנה כשיש כל כל הרבה השפעות. מסביב.
            למעשה מזג האויר השתגע לפעמים בניתוח אני מסתכל על המון משתנים טמפ מי הים השנה הזו היא שנת לה ניניה מדצמבר אמורה להיות.פעילה כרגע במעבר משנה שעברה .
            השנה החלה הוריקאנים בינואר בשל רכס מטורף באטלנטי שנוצר משנה שעברה שהיתה שנת אל ניניו קיצוני או בלשון בני אדם שנה שבה מימי האוקינוס השקט וההודי היו חמים הקרוב ל2 מעלות מעל הממוצע לא רק שזו המון אנרגיה שאצורה אלא זו אנרגיה שממשיכה להשפיע מס שנים .
            בנוסף יש השפעות נוספות אסתכל ואנסה לגבש עמדה.

          3. בענין הדולדרמס אחרי 34 דעות עלית לחץ נראה שמתחילה ירידה ולכן. הייתי בורח מזרחה ככל הניתן כי ככל שמתרחקיפ מזרחה ירידת הלחץ פוחתת .
            אזור שבי הלחץ יורד הוא אזור שתיל מובהק .

          4. 24 שעות זו היה הצפי ממפת הרוחות של גוגל .
            צפי יותר רחוק מהמודל הזה גפס לא בדקתי אסתכל גם על האתר ואראה את מזג האויר שלהם לא מצאתי עדין היכן הוא.
            בכל מקרה הצרפתים אלופים במזג אויר וזאת ממעקב אירי תחזיות שלהם בעניני שלגים .
            אבל באתרים מסוימים או באזורים מסוימים בתקופות רעות כלכלית לדוגמא דצמבר 2014 בואל טורנס החזאים שלהם למרות שהם יודעים במדויק מה צפוי הם גם יודעים להיות דיפלומטיים ולהבין שאסור להגיד שאין צפי לשלגים …
            במקרה התחרות הזו אין לחץ כלכלי עליהם לשכתב את מזג האויר …..

          5. בגדול לפי מה שעקבתי מגוגל אין לי זמן כרגע לבדיקה נוספת הרוח אם גוגל צודק רוחות סחר פנטסטיות כמעט מערביות היאכטה יכולה למיטב הבנתי לרוץ ב 23 קשרים מטורפים אולי יותר ולגמוע 1100 קמ ב 24 שעות .
            אני הייתי ממשיך דרומה ומחדד קצת בעיקר יורד כי בקוים הדרומיים הרוח תאפשר פניה לכיוון התקרבות לדר אפריקה .
            בעיקר בשל היציבות ברמה הזו מעריך שילך ותוך 24 שעות יתיצב ב 25 מערב 13 דרום הוא כרגע ב 29 מערב 1 דרום .
            זה מה שהייתי עושה .

          6. הרמה צפויה להמשיך מערבה הייתי מכוון כרגע לצד מערב שלמהרמה כדי ללכת במלאה לכיוון דר אפריקה הייתי מכון כרגע אל 40 דרום 6.5 מערב .

          7. נדבר מחר על הרמה הדרום אטלנטית או רמת סנט הלנה. היא רמה די קבועה ולא זזה יותר מדי. בגדול השייטים ינסו להיצמד לחופי ברזיל כמה שאפשר מבלי להיות מושפעים מהרוח המקומית, ולהקיף את הרמה. לא חושב שיצטרכו להגיע עד ל65 מערב, אלא ינצלו פרוזדור לחץ נמוך לחתוך לכיוון כף התקווה הטובה עוד לפני כן.
            שיא הולך להישבר זה בטוח

          8. .40 דרום 6 מערב
            שש וחצי בין שש לבין שבע לא 65 מערב שש נקודה חמש מערב .
            אני מעריך שתוך ארבעה ימים אלף שלוש מאות קמ ליום הם מתחילים להקיף את הרמה ממערב .

      1. אם הבנתי נכון אם ארחנטינה לא מנצחים אז מסי יעזוב את ברצלונה ויעבור לבוקה בתנאי שקרלוס ביאנצי יחזור לאמן …
        אגב מה עם סדרה על מאמני הכדורגל הגדולים שביאנצי לטעמי אחד מהגדולים שבהם מה,שהוא עשה עם בוקה האגדית שבה שיחקו חואן רומן ריקלמה כריסטיאן פלרמו ועוד ענקים הוא חומר שעליו נכתבות אגדות .

    1. עם כמה שמרתק, בדרך כלל ובמיוחד בשנים שמאז שבוליביה וונצואלה הבינו שטנקינג לא קיים בכדורגל, לעקוב אחרי המשחקים האלו בבית הדרום האמריקאי, להעלות רק חצי מהנבחרות (במקרה הטוב שניו זילנד לא תצליח להפתיע) למונדיאל זה פשע כנגד הכדורגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט