אירועי דיומא – 14.11.16

כדורסל / רועי ויינברג:

ליגת העל הישראלית – מחזור שישי:

19:45-הפועל גלבוע/גליל – הפועל אילת (ספורט 5). משחק בין 2 קבוצות שנמצאות, באופן יחסי, בתחתית הטבלה. אילת לא מראה יותר מדי יציבות כשהיא משחקת כדורסל מצויין בבית (2 ניצחונות) ורע בחוץ (סופגת 81 נקודות למשחק לעומת 69 בעיר הנמל), והיא מעולם לא ניצחה מחוץ לדרום. עם גלבוע/גליל הבעיה שונה וההתקפה לא טובה- הם קולעים קצת פחות מ-74 נקודות בערב, הכמות השנייה הכי נמוכה בליגה. מרפי הולוואי הוא השחקן הטוב ביותר של גלבוע ב-2 צדדי המגרש והמצ'-אפ שלו עם רג'ינלד באקנר יהיה נקודת המפתח של המשחק הזה ומשהו שללא ספק שווה לעקוב אחריו.

20:00-הפועל חולון – מכבי חיפה (שידור משולב בספורט 5). הפועל חולון פשוט מצויינת. הם לפני הפועל ירושלים ובמקום הרביעי בטבלה, מחזיקים בהגנה הטובה בליגה ונהנים מצמד זרים דומיננטי, קליף וויט ודריון אטקינס, שקולעים כמעט 38 נקודות במשחק, הצמד שקולע הכי הרבה נקודות בממוצע. הם צפויים להמשיך לחורר רשתות מול ההגנה החלשה של חיפה שסופגת 80 נקודות למשחק, ולנצח.

2015-מכבי קריית גת – הפועל תל אביב (משולב בספורט 5). קריית גת לא נראית שייכת במיוחד לליגה. הם במקום האחרון ומפסידים בממוצע ב-10 נקודות כל משחק. טיישון טיילור שחקן טוב מאוד אבל הוא לא יכול להשאיר קבוצה בליגה לבד, במיוחד כשהוא אחראי על 28% מהנקודות שלה העונה. הפועל תל אביב לא רעה ומשחקת מהר, מה שמבטיח משחק כיפי לצפייה שיכול להיות צמוד. בכל אופן, הם יותר טובים מהקריית גתים ולכן צפוים לנצח.

טניס / רועי ויינברג:

מאסטרס לונדון:

16:00-סטן ואורינקה-קאי נישקורי (ספורט 1). המשחק המוקדם והמצויין של היום מפגיש בין אלוף ארה"ב הפתוחה והשחקן השלישי בטיבו בעולם לבין מדליסט הארד מהאולימפיאדה שנמצא במקום ה-5 בסבב. השניים נפגשו בחצי גמר הפלאשינג מדו והשוויצרי (ואורינקה) ניצח את נישקורי ב-4 מערכות אחרי שהפסיד את הראשונה. הוא לא הרשים יותר מדי בטורניר ATP מאז הזכייה ואף הפסיד לנשיקורי מוקדם יותר העונה, אבל עדיין הפיבורייט.

22:00-אנדי מארי-מארין צ'יליץ' (ספורט 1). מארי, מוביל הסבב, בכושר מדהים. הוא לקח את טורנירי וינה, פריז ושנגחאי, שלושת האחרונים בהם השתתף, ונראה בלתי ניתן לעצירה. צ'יליץ' כבר הראה העונה שהוא יכול לנצח אותו (בסינסנטי) והפתיע גם את נובאק דיוקוביץ' בפריז. הוא יכול להיות במשחקים מסויימים השחקן הטוב בעולם ובאחרים שחקן סביר, ומאוד מעניין לראות איזה צ'יליץ' נראה היום.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

האליפות הפתוחה של צפון אירלנד:

חודש אינטנסיבי ביותר של סנוקר יש לנו. קודם כל, הסתיימה לה תחרות אלוף האלופים ביום שבת עם הכתרתו של ג'ון היגינס כאלוף האלופים של השנה. אלוף העולם ארבע פעמים הצליח לגבור בגמר על יריבו הותיק, רוני אוסליבן, ולזכות בטורניר השני ברציפות אחרי אליפות סין בגואנגז'ו. הישג יפה לשחקן הותיק, שהצליח להשתחל לתחרות ברגע האחרון.

אנחנו ממשיכים לתחרות השלישית מתוך ארבע בחודש הזה, וזוהי האליפות הפתוחה של צפון אירלנד. כמו האליפות בגואנגז'ו, גם כאן מדובר בתחרות חדשה, אך בניגוד למקבילתה הסינית זוהי תחרות דירוג. המשמעות היא שכל 128 המדורגים ראשונים (פרט לטראמפ וקרטר שפרשו ברגע האחרון) משתתפים בה. זהו טורניר קטן יחסית מבחינת גודל הפרסים (70,000 ליש"ט למנצח, 366,000 ליש"ט סה"כ), אך הוא מהווה הכנה מצויינת לאירוע העיקרי של התקופה – אליפות אנגליה שתיפתח בשבוע הבא. השלב הראשון, שאמור להימשך יומיים, מטבע הדברים פחות מעניין. שני משחקים, שעשויים להיות מעניינים היום הם של שון מרפי מול לוקה ברסל הבלגי (בסשן המוקדם), ושל גרהאם דוט מול מייקל ווייט (בסשן המאוחר). גם ג'ימי "מערבולת רוח" ווייט הוותיק משתתף בתחרות (משחק בערב מול גארת' אלן), ומעניין לראות את כושר המשחק שלו. שידור ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

שיט / אפלטון:

וונדה גלוב – יום 8:

עוד 21,809 מיילים ימיים להקפת העולם.

לאחר יותר משבוע בים הזמן הופך למושג ערטילאי. אין יום ואין לילה, הזמן מחולק על פי משמרות הצפייה על הגשר. לשייט הבודד אסור שתהיה יותר משעה של שינה רצופה, גם במרכזו של האוקיאנוס האטלנטי הרחב, כשהסכנה להתנגשות נמוכה יחסית.

הימים נמתחים, וכאן חוזקו המנטלי של השייט לוקח תפקיד חשוב. זה השלב שבו אתה מתחיל לדבר לעצמך על מנת שלא להרגיש בודד. נראה שעבר כל כך הרבה זמן, ומצד שני כאילו רק אתמול נפרדת מהאישה ומהילדים. ולחשוב שיש עוד שלושה חודשים עד הפעם הבאה שתפגוש אדם נוסף.

זהו מירוץ לא אנושי, חוזרים על עצמם המתחרים הצעירים, אלו שזו להם הפעם הראשונה. בשלב הזה כבר לכולם היו תקלות. אם זה תקלות מכניות, אם אלו מפרשים שנתקעו או נקרעו, או אפילו אם חתכת את עצמך בהכנת ארוחת הערב ואין מי שיחבוש מלבד עצמך. כל פעולה יכולה להפוך קריטית כאשר אתה לבד במרחבים האינסופיים של האוקיאנוס. הידיעה הזו מכבידה על נפשו של כל ימאי.

אלכס תומסון הבריטי עדיין מוביל את המירוץ. ארמל לה קלאצ', מי שהגיע במקום השני כבר בשלושה תחרויות קודמות, והוביל עד לא מזמן את המירוץ עבר יממה קשה כאשר נפל למקום הרביעי. לא בגלל החלטה טקטית קיצונית. יותר בגלל עייפות, פיזית ומנטלית, שגובה את חובה על המוביל ולא הפליג בצורה מיטבית, לא מותח את המפרשים בצורה מושלמת בכל זמן של היממה.

סבסטיאן חוזה, על הסירה 'אדמונד דה רוטשילד' הפליג בצורה מושלמת ביממה האחרונה, עובר למקום השלישי, צמוד לווינסנט ריו במקום השני, וחשוב מכך, נמצא בעמדה מצוינת לכניסה לדולדרמס.

השייטים כבר יכולים לראות את קו העננים שנקרא ה'דולדרמס'. נקודת ההתכנסות של רוחות הסחר של חצי הכדור הצפוני והדרומי. פירוש המילה ה'דולדרמס' מבטאת ייאוש, עצב. בפי הבריטים נקרא איזור זה גם בשם 'קו הסוסים'. רצועת עננים זו היא בלתי צפויה, אתה רואה מתי תיכנס אליה מקילומטרים רבים, אך לא יודע מתי תצא ממנה.

ספינות העבדים והסחר היו יכולות להיתקע חודשים ברצועה זו, כשהרוח עומדת, והמתח החשמלי הגבוה מביא סערות ברקים אימתניות הנוצרות משום מקום. כאן הם זרקו את העבדים והסוסים אל הים כאשר אזל המזון, ואזלה התקווה.

השייטים צריכים לכוון אל נקודת הכניסה המדוייקת, שבה רצועת העננים היא הצרה ביותר. כרגע תומסון ולה קלאצ' נמצאים מעט מזרחה מדי, והמקום השני והשלישי, ריו וחוזה נמצאים מערבה, בדיוק אל מול נקודת הכניסה אל ה'דולדרמס'. כמובן שאין זה אומר כלום, מכיוון שרצועת העננים יכולה לשנות את עוביה וצורתה בכל זמן נתון, בלתי ניתנת לצפייה, השייטים נתונים בחסדי האלים.

כבני אדם שלקחו שליטה על העולם, בבועת הבטון שיצרנו לעצמו, אנחנו האלים. אך בים אנחנו מבינים כמה אנו קטנים וחסרי משמעות. אולי זהו כוח המשיכה של האוקיאנוס הגדול. פרופורציות.

תמונת רדאר של הדולדרמס- בכחול, קו העננים. בין שני הקווים האדומים זוהי נקודת הכניסה המועדפת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה רועי. חולון למעשה חולקת מקומות ראשון שני עם מכבי ת"א (הפסד אחד לשתיהן). המריחה הנוראית של המחזור מבלבלת את המאזנים בטבלה.

  2. תודה חברים,
    מעקב ה'וונדה גלוב' – יום 8
    עוד 21,809 מיילים ימיים להקפת העולם.
    לאחר יותר משבוע בים הזמן הופך למושג ערטילאי. אין יום ואין לילה, הזמן מחולק על פי משמרות הצפייה על הגשר. לשייט הבודד אסור שתהיה יותר משעה של שינה רצופה, גם במרכזו של האוקיאנוס האטלנטי הרחב, כשהסכנה להתנגשות נמוכה יחסית. הימים נמתחים, וכאן החוזק המנטלי של השייט לוקח תפקיד חשוב. זה השלב שבו אתה מתחיל לדבר לעצמך על מנת שלא להרגיש בודד. נראה שעבר כל כך הרבה זמן, ומצד שני כאילו רק אתמול נפרדת מהאישה ומהילדים. ולחשוב שיש עוד שלושה חודשים עד הפעם הבאה שתפגוש אדם נוסף. זהו מירוץ לא אנושי, חוזרים על עצמם המתחרים הצעירים, אלו שזו להם הפעם הראשונה. בשלב הזה כבר לכולם היו תקלות. אם זה תקלות מכניות, אם אלו מפרשים שנתקעו או נקרעו, או אפילו אם חתכת את עצמך בהכנת ארוחת הערב ואין מי שיחבוש מלבד עצמך. כל פעולה יכולה להפוך קריטית כאשר אתה לבד במרחבים האינסופיים של האוקיאנוס. הידיעה הזו מכבידה על נפשו של כל ימאי.
    אלכס תומסון הבריטי עדיין מוביל את המירוץ. ארמל לה קלאצ', מי שהגיע במקום השני כבר בשלושה תחרויות קודמות, והוביל עד לא מזמן את המירוץ עבר יממה קשה כאשר נפל למקום הרביעי. לא בגלל החלטה טקטית קיצונית. יותר בגלל עייפות, פיזית ומנטלית, שגובה את חובה על המוביל ולא הפליג בצורה מיטבית, לא מותח את המפרשים בצורה מושלמת בכל זמן של היממה.
    סבסטיאן חוזה, על הסירה 'אדמונד דה רוטשילד' הפליג בצורה מושלמת ביממה האחרונה, עובר למקום השלישי, צמוד לווינסנט ריו במקום השני, וחשוב מכך, נמצא בעמדה מצוינת לכניסה לדולדרמס.
    השייטים כבר יכולים לראות את קו העננים שנקרא ה'דולדרמס'. נקודת ההתכנסות של רוחות הסחר של חצי הכדור הצפוני והדרומי. פירוש המילה ה'דולדרמס' מבטאת ייאוש, עצב. בפי הבריטים נקרא איזור זה גם בשם 'קו הסוסים'. רצועת עננים זו היא בלתי צפויה, אתה רואה מתי תיכנס אליה מקילומטרים רבים, אך לא יודע מתי תצא ממנה.
    ספינות העבדים והסחר היו יכולות להיתקע חודשים ברצועה זו, כשהרוח עומדת, והמתח החשמלי הגבוה מביא סערות ברקים אימתניות הנוצרות משום מקום. כאן הם זרקו את העבדים והסוסים אל הים כאשר אזל המזון, ואזלה התקווה.
    השייטים צריכים לכוון אל נקודת הכניסה המדוייקת, שבה רצועת העננים היא הצרה ביותר. כרגע תומסון ולה קלאצ' נמצאים מעט מזרחה מדי, והמקום השני והשלישי, ריו וחוזה נמצאים מערבה, בדיוק אל מול נקודת הכניסה אל ה'דולדרמס'. כמובן שאין זה אומר כלום, מכיוון שרצועת העננים יכולה לשנות את עוביה וצורתה בכל זמן נתון, בלתי ניתנת לצפייה, השייטים נתונים בחסדי האלים.
    כבני אדם, שלקחו שליטה על העולם, בבועת הבטון שיצרנו לעצמו, אנחנו האלים. אך בים אנחנו מבינים כמה אנו קטנים וחסרי משמעות. אולי זהו כוח המשיכה של האוקיאנוס הגדול. פרופורציות.

    1. קצת הסבר למה שכתבת אזור קו המשוה הוא אזור חבורת השקעים הטרופיים אזור התכנסות כאן כיווי הרוחות הןא אנכי מהקרקע לרום אך כמעט ואין רוח אופקית מקביל להימצאות בעין הסערה.
      השייטים צריכים להישאר בעין הזו הקרויה שטיל כמה שפחות זמן ולכן להיכנס ולצאת בנק הכי צרה .
      אגב אפלטון מותר להם להשתמש במפות.לוין כדי לנווט האם יש להם מחשבים כאלו ביאכטות .
      למיטב זכרוני דני סיפר שאסרו עליהם .

    1. ראית את אשדוד מנצחת את ירושלים אתמול? חבורת ישראלים שמנצחת את לגיון הזרים של ירושלים בראשות אמארה. תענוג צרוף

  3. אפלטון התיאור שלך נפלא! כל מה שמסביב לתחרות הזאת נשמע מעניין, איך מסתדרים על הסירה לבד כל כך הרבה זמן, איזה סמים ממריצים לוקחים (ברור שלוקחים), כמה אוכלים ושותים, איך מתבצעת התקשורת הביתה,וכ"ו.
    התחרות נמשכת 3 חודשים?! לא יאומן.

    1. לא אפלטון אבל לשאלות שלך יש תשובות ביו טיוב סיפור על ילד בן למיטב זכרוני 13 שההוריםקנו לו יאכטה ושלחו אותו לטיול בר מצוה…
      להקיף את העולם …
      היומן המאלף שלו כולל הרבה בכי ….נמצא ביו טיוב .
      מאמין שתמצא מהר אם תחפש …

      1. ועוד בלוג לא פחות מענין או בעצם פחות משעמם בקפת אוסטרליה יש גם הקפת דר אמריקה לחובבי הזאנר של פרייה הופמייסטר בקייק .
        קייקיסטית גרמניה חזקה מאד .
        שונאת לפי ההרצאה שלה בארץ כל רגע ממה שעברה …
        עשתה זאת למטרות עסקיות גרידא …יש לה רשת בתי קפה אשת עסקים גרמניה קשוחה מאד .
        בעצם למה שאפריע לסיפור תקרא…

    2. עגל לגבי השאלות שלך.
      האתגר בהימצאות על הסירה כל כך הרבה זמן לבד הוא באמת אחד האתגרים הקשים ביותר, גם מנטלית וגם פיזית. צריך להיות מאוד משוגעים כדי לצאת לכזו הרפתקאה ובגלל זה לדעתי הצרפתים שולטים בתחום.
      לגבי סמים ממריצים, שאלה מעניינת. הרבה חברים וקולגות שלי שהפליגו לבד השתמשו דווקא בקוקאין כדי לשמור על עירנות וריכוז לאורך זמן. פחות שמעתי על אמפטמינים וממריצים אחרים למרות שאני בטוח שהם קיימים.
      אני אישית שומר על מוטו של להיות 'סחי בלטה' בים. לא סמים מכל סוג ואפילו לא אלכוהול. זה אפשר להשאיר ליבשה. בים צריך את כל החושים ב-100%. מצד שני קשה לי להביע דעה על משהו שלא ניסיתי.
      בכל מקרה אני מאמין שהשייטים האלו לא משתמשים באף סם, במיוחד עם הסיכונים הכרוכים בשהייה לבד.
      הארוחות זה גם נושא מעניין. כל ארוחה ארוזה בנפרד במירוץ כזה בשקית וואקום. כדי למנוע מצב שרטיבות או נזילה תשמיד את כל האוכל. על פי שקיות האוכל גם יודעים השייטים לזהות איזה יום היום. יש שם מעין מטבחון עם גז לחימום האוכל ושתייה.
      ההתקשרות הביתה בימים אלה הרבה יותר פשוטה מפעם. היום טלפון לוויני ואינטרנט לוויני הם זמינים לכל אחד בעלויות לא גבוהות.
      רק כדי שתבין כמה מהר הטכנולוגיה השתפרה, כשהתחלתי להפליג בעולם לפני כ-12 שנה, שיחה בטלפון לוויני היתה משהו כמו 10$ לדקה. תקשורות בים היו רק ברדיו HF בתדר גבוה, ו-navtex שזה כמו פקס עם תשדורות מזג אוויר בקודים.
      היום אני כבר יכול לראות משחקי nba בדיירקט TV, לשוחח עם המשפחה בסקייפ ולשוטט בכל אתרי מזג האוויר להוריד קבצים ועדכונים באמצע הים.
      לשייטים האלו יש תנאים הרבה פחות נוחים מהיאכטות שאני משיט אבל יש להם עמדת ניווט עם מחשב ואינטרנט לוויני. הם מסוגלים להוריד קבצי לווין של מזג אוויר ולדבר עם המשפחה באופן יומיומי.
      עדיין, עם כל האינפורמציה בלווין, ברדאר ובחזאים הצמודים שאני בטוח שמלווים אותם בהפלגה, יש רוחות מקומיות שניתן לזהות אותם מתפתחים רק בעיניים בזמן אמת.
      לגבי הזמן, שיא התחרות עומד על 78 ימים. אבל 3 חודשים זהו הזמן המקובל בתחרות, וזה כלום! המתחרים הראשונים לפני 30 שנה סיימו (אם סיימו) לאחר 130 ימים ויותר.

    1. דני שפר אכן איש מרתק. אני מכיר את פועלו בעיקר בתחום הסביבתי כמנכ'ל עמותת אקו אושן בעבר וכיום יושב ראש ה'דגל הכחול' שהיא עמותה בינלאומית ליצירת סטנדרטים לנקיון חופי הים.

      1. החה כיף גדול להפליג על היאכטה שהוא בנה כדי להשתתף בציני הראשון .
        זה משהו לבמות יאכטה לבד ולחצות איתה אוקינוס גם גורר סיפורי המשך מאד נענינים אחרי שהיאכטה הגיעה מפורקת לפורטה אוונטורה …

  4. א תומסון נמצא כרגע בקו אוחב 27.4 מערב ובערך בקונאורך 04 צפון נע במהירות 10 קשרים כיוון 190 קדמית חדה הרוח צפוחה להשתנות.למערבית על פניו נראה שהוא על הקו הנכון ולמעשה נרטה מהיר יותר מהמתחרים הקרובים .
    מאחר והוא מעל הרוח יחסית.להם היתרון שלו למעשה גדול יותר .

  5. כיווןנהרוח לפי מפת הרוחות גוגל 125 גוגל אומר בסביבות 9 קשרים נראה מאד הגיוני.
    הלחץ 1009 מיליבאר די גבוה לא צופה שטיל בקרוב שטיל חוסר רוח נובע מלחץ נמוך אין צפי לכזה כרגע .

  6. הצפי למחר 34 שעות הלחץ יעלה בשני מיליבאר וירד שוב ל 1009 .
    הטקטיקה למיטב הבנתי ללכת הכי חד דרומה כיוון 170 זה מה שהייתי עושה.
    נראה מה הוא יעשה הצפי שמחר בתוך 24 שעות יעבור 600 קמש ויפול על קו אוחב 27 מערב וקו אורך 2 דרום .נעקוב .

  7. משחק מס' 3 באליפות העולם בשחמט נכנס לשלב סיום מעניין.

    מסע 31… ג5 של קריאקין – פותח את העמדה

        1. קריאקין נחשב למגן עילית, והוא יזדקק לכישורים האלו בתמרונים הבאים, מגנוס מריח דם.

  8. המשחק הזה הולך להיות מנותח יותר מהחזה של כל הקרדשיאן'ז ביחד..

  9. ואללה הילדות ים הסהא היינו יושבים מנתחים טת הצעדים של הגדולים מיכאל טל ררפוב ספאסקי פטרוסיאן בובי פישר הבן תביא שחמט למפגש הופס שנשחזר את המשחק?

    1. חשבתי שאגיע בראשון, לצערי לא הסתדר, ורוב הסיכויים שלא אוכל להגיע בשישי.

      ראית את המשחק ?

  10. קריאקין שורד את זה.. משחק מורט עצבים, ומבלי להריץ תוכנה אפשר לנחש שקרלסן פספס כאן כמה וכמה סיכויי זכייה.

  11. לפי מה שהבנתי קרלסן מודה שהבזבוז טמפו בפתיחה עם הצריח היה כתוצאה מטעות שלו אותה החליט לתקן, ולא משחק פסיכולוגי.

    5.צה1
    .
    .
    .
    10. צה2
    11. צה1

    יכנס לרשימת המסעים הההזויים בהיסטוריית אליפות העולם בשחמט.

    ההבדל בין ניצחון לזכייה במשחק הזה היה טמפו אחד…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט