אירועי דיומא – 06.11.2016/רועי ויינברג ומתן גילור

כדורגל

ליגת העל – מחזור 9 / מתן גילור

20:00 הפועל אשקלון-הפועל באר שבע – שידור בערוץ ספורט 1 (54). מפגש קצוות בין האלופה ומוליכת הטבלה לאחת המועמדות העיקריות לירידה. ב"ש עדיפה משמעותית ומגיעה אחרי ניצחון על מכבי ת"א. למה בכל זאת מדובר על מוקש? כיוון שב"ש מגיעה אחרי הפסד מאכזב בפראג, שגם גורם לעייפות מצטברת, בנוסף לפציעות של שחקני מפתח. ייתכן שברק בכר יבצע רוטציה רחבה, דבר אשר במשחק כזה עשוי לעבוד לטובתו, כיוון שלמחליפים לא תהיה ירידת מתח ועייפות. אשקלון מגיעה אחרי שהובסה 0:5 ע"י מכבי באצטדיון 'אבירן' ותנסה לייצב את השורות ואם לא להפתיע, לכל הפחות לא להתרסק.

20:45 מכבי תל אביב-מכבי פתח תקוה – שידור בערוץ ספורט 2 (53). מכבי פ"ת בעונה נפלאה מבחינתה עד כה ומגיע למשחק מהמקום השני, כשהיא רואה את מכבי ת"א מתחתיה. ברור שמכבי ת"א עדיפה בהרבה וברור שאחרי 2 הפסדי ליגה רצופים ותיקו מאכזב באירופה היא תילחם על הניצחון, אבל העומס עלול להשפיע, ומכבי פ"ת קבוצה מסודרת שיודעת להקשות.

 

לה ליגה – מחזור 11 / מתן גילור

13:00 ריאל מדריד-לגאנס – שידור בערוץ ONE (50). מוליכת הטבלה בכושר טוב, למרות התיקו בליגה האלופות. הבעיה שלה שהיא לא יודעת האם תקבל את דר' כריסטיאנו או מר רונאלדו, שהעונה מגלה חוסר יציבות. בכל מקרה, מול היריבה הנחותה מהתחתית יש לה מספיק כלים התקפיים לנצח ובגדול גם שערים של הכוכב הפורטוגלי.

17:15 אספניול-אתלטיק בילבאו. בילבאו מגיעה אחרי ניצחון 3:5 בליגה האירופאית עם חמישייה של אריץ אדוריס. גם בליגה הולך לה בינתיים לא רע והיא במקום השישי, למרות התיקו הביתי מול אוססונה, במחזור הקודם. אספניול רק 2 נקודות מעל הקו האדום, אך התמלאה הרבה אוויר אחרי הניצחון בסביליה על ריאל בטיס.

17:15 סלטה ויגו-ולנסיה – שידור בערוץ ONE (50). באופן מעט מפתיע, דווקא ויגו מגיעה ממרכז הטבלה וולנסיה מהתחתית. במחזור הקודם ויזו השיגה תיקו מול לאס פאלמאס וולנסיה תיקו מול לה קורוניה, שהשאיר אותה מעל הקו האדום.

19:30 ויריאל-ריאל בטיס – שידור בערוץ ONE (50). ויריאל בעונה פנטסטית ועדיין במאבק על מקום בליגת האלופות, למרות הפסד לאייבר במחזור הקודם. בטיס רק 2 נקודות מהקו האדום וגם עבורה המשחק חשוב מאד.

21:45 סביליה-ברצלונה – שידור בערוץ ONE (50). המשחק המרכזי של ערב במשחקים ואולי הכי מרכזי בסוף השבוע הזה, זולת הדרבי של חיפה. נקודה בודדת מפרידה בין הקבוצות. בעוד שברצלונה מגיעה אחרי הפסד במנצ'סטר, סביליה הביסה את זאגרב בביתה. יום המנוחה הנוסף של שחקני ברסה מתקזז עם הביתיות. בליגה ברצלונה מגיעה אחרי ניצחון דחוק על נועלת הטבלה, גרנאדה, וסביליה אחרי תיקו עם חיחון. משחק שמבטיח הרבה.

 

בונדסליגה – מחזור 10 / מתן גילור

16:30 רד בול לייפציג-מיינץ – שידור בערוץ ספורט 1 (54). העונה של לייפציג עד כה עולה על כל דמיון והיא רק 2 נקודות מאחורי באיירן מינכן. עד כה רשמה 6 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו, ללא הפסדים. במחזור הקודם ניצחה את דרמשטאט. גם מיינץ ניצחה במחזור האחרון את אינגולשטאט, אבל היא מגיעה עייפה אחרי משחק חוץ בבלגיה ביום חמישי, בו רוסקה על ידי אנדרלכט 1:6. כל דבר זולת ניצחון של לייפציג יהיה הפתעה.

18:30 שאלקה-ורדר ברמן. שאלקה בעונה רעה מאד במחינתה והיא קרובה יותר לרדת ליגה מאשר למקום בליגה האירופאית, בה ניצחה ביום חמישי. היא יכולה גם להרגיש מעודדת מתיקו בדורטמונד במחזור הקודם. ברמן עוד יותר חשלה ממנה ורק נקודה מעל הקו האדום. העייפות של שאלקה עלולה להכריע, למרות שהיא קבוצה עדיפה.

פריימר ליג – מחזור 11 / רועי ויינברג

14:00-ארסנל-טוטנהאם (ספורט 2). משחק מעניין בין 2 קבוצות שבצמרת האנגלית. ארסנל בכושר מצויין בהתקפה ועם 23 שערים עד עכשיו, כשקשה מאוד לעצור אותם. הם הכניסו תשעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, והפעם יצטרכו להכניע את הוגו לוריס. לוריס וטונהאם לא מבקיעים יותר מדי בהעדרו של הארי קיין, אבל ספגה 5 שערים ב-10 משחקים, הנתון הנמוך בליגה. ארסנל התקשתה מול מידלסברו וסיימה מולה בתיקו מאופס, והתרנגולים ישמחו לאותה תוצאה.

16:15-האל סיטי-סאות'המפטון. האל מציגה הגנה חלשה שספגה 4, 5 ו-6 שערים העונה במשחקים בודדים ונמצאת בסכנת ירידה ממשית. סוט'ון בכושר סביר אבל אחרי הריצה שלה משלב מוקדם יותר העונה, ואחרי לוח משחקים קשה (סיטי, צ'לסי ואינטר) ועדיין במקום העשירי בטבלה, והם מקווים שניצחון פה יוציא אותם לפגרת הנבחרות כשהם מאיימים על המקום בליגה האירופית.

16:15-ליברפול-ווטפורד (ספורט 2). המרסיסיידרס באים למשחק בכושר מצויין עם התקפה חזקה וסיכוי לעלות לפסגה היום, במידה והם ינצחו וארסנל לא. החבורה של קלופ עדיין סובלת מחולשה הגנתית מסויימת, אבל לא הפסידה ב-10 המשחקים האחרונים. ווטפורד עם 5 נקודות מ-5 המשחקים האחרונים בליגה ובמקום השביעי, מעל יונייטד. לא כדאי לזלזל בהם ובמשחק שיכול להתפתח למעניין משחושבים.

17:00-סוונסי-מנ'צסטר יונייטד (ספורט 1). יונייטד הבקיעה שער אחד בלבד בכל אוקטובר בפריימר-ליג והחוד שכולל תותחים כאיברהימוביץ', רוני, ראשפורד, מרסיאל, דפאיי ולינגארד לא מצליח במטרה הבסיסית ביותר של המשחק – לגרום לכדור להכנס לשער. סוונסי נמצאת במקום הלפני אחרון ותבוא להסתגר מול השדים האדומים, בתקווה שתצליח לעשות מה שברנלי עשתה ולהוציא נקודה. מאוד מעניין לראות עם החבורה של מוריניו תצליח לפרוץ את הבונקר הוולשי.

18:30-לסטר סיטי-ווסט ברומיץ' (ספורט 2). 2 קבוצות לא מרשימות שנמצאות בחלק התחתון של הטבלה. לסטר, האלופה המכהנת למי ששכח, רחוקה רק 5 נקודות מברומיץ' והקו האדום וינסו לברוח משם. הם צל של מה שהיו בשנה שעברה וגם ב-2015/16 המופלאה התקשו מול קבוצות הגנתיות כברומיץ', מה שצפוי לחזור על עצמו הערב. כתוב על המשחק הזה תיקו.

 

סיירה A – מחזור 12 / מתן גילור

13:30 פסקרה-אמפולי – שידור בערוץ 5 לייב (58).

16:00 קייבו-יובנטוס – שידור בערוץ 5+ (56).

16:00 גנואה-אודינזה.

16:00 פאלרמו-מילאן.

16:00 ססואולו-אטאלנטה.

19:00 פיורנטינה-סמפדוריה.

19:00 אינטר-קרוטונה.

21:45 רומא-בולוניה.

כדורסל / רועי ויינברג:

ליגת העל בכדורסל – מחזור 5:

19:05-מכבי חיפה-עירוני נהריה (שידור משולב בספורט 5). חיפה מציגה הגנה חלשה שסופגת 82 נקודות במשחק וניצחה רק פעם אחת העונה. גם נהריה, שמשתתפת במסגרת אירופאית לצד ליגת העל, לא בכושר מרשים ומי שהיה אמור להובילה במהלך העונה, מרקיז טיג (אח של ג'ף מאינדיאנה) הסתבך בבעיות משמעת. לזכותה של נהריה יכול לעמוד לוח המשחקים והעובדה שהם פגשו את מכבי ת"א, הפועל י-ם וחולון, כולן קבוצות שיכולות להגיע לפיינל פור, אבל הטבלה לא משקרת. ניצחון היום חשוב ל-2 הקבוצות בשביל לצאת לדרך חדשה.

19:10-הפועל תל אביב-בני הרצליה (שידור משולב בספורט 5). משחק נוסף בין 2 קבוצות עם מאזן זהה, וחצוי (2-2). האדומים משחקים מהר וקולעים 83 נקודות למשחק, הכמות השנייה הכי גבוהה בליגה, אבל סופגים 88 נקודות בערב. אלאנדו טאקר, דרל וויליאמס ותמיר בלאט המבטיח מובילים את הקבוצה, אבל הגנה היא לא בדיוק הצד החזק שלהם. בהרצליה הסיפור הפוך. הקבוצה לא קולעת יותר מדי, שומרת טוב (באופן יחסי) ומתבססת בעיקר על שחקניה הגבוהים, ג'ף אדריאן וכארם משעור.

21:05-הפועל חולון-הפועל ירושלים (שידור משולב בספורט 5). בחולון, כרגע עם מספר נקודות זהה לזה של הירושלמים, יש שחקן אחד שבולט מעל כולם. דריון אטקינס, אולי הטוב בשחקני ליגת העל כיום (מוביל במדד המשוקלל), עם 19 נקודות ב-64% מהשדה, 11 ריבאונדים ואסיסט למשחק. הוא השחקן החשוב אצל הצהובים-סגולים ויחד עם קליף וויט, עוד זר מוצלח, הקבוצה בטופ של הליגה. ירושלים לעומת זאת לא דורסת את הליגה כפי שציפו אבל שומרת כוחות, מה שמשתלם בהצלחה המרשימה שלה באירופה. הם עדיין לא יכולים לתת לליגה לברוח להם ויצטרכו עבודה הגנתית טובה על אטקינס. מדובר ב-2 קבוצות ההגנה הטובות בליגה, כך שכל המצפים למשחק מהיר צפויים להתאכזב.

טניס / רועי ויינברג:

טורניר פריז (1000) – גמר:

16:00-אנדי מארי (2 בעולם)-ג'ון איסנר (27). מארי צפוי לעלות למקום הראשון לאחר הטורניר והוא בא לגמר רענן לאחר שיריבו בחצי, מילוש ראוניץ', פרש לפני שהמשחק התחיל. מארי נמצא בתקופה מצויינת ולקח את האולימפיאדה, טורניר שנחאי וטורניר וינה. בפריז הוא עבר את ברדיך ופוייל, ונראה שבדרך למאסטרס רביעי השנה. איסנר הרשים מאוד מול צ'יליץ' בחצי וחולם על מאסטרס ראשון. זה הגמר הראשון שהוא מגיע אליו מאז 2013 וניצחון יהיה הישגו הגדול מאז הגיע לרבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2011. ההגשה שלו, כמו תמיד, תהווה מפתח חשוב למשחק, אבל הוא ללא ספק האנדרדוג.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. במרתון ניו יורק מארי קיטאני משלימה זכייה שליישית רצוף (הישג שלא היה מאז גרטה וייץ שהוזכרה כאן השבוע). ובפער גדול.
    בגברים זוכה גיירמי גבריסילאסי הצעיר (רק בן 20) ויחד עם אליפות העולם מלפני שנה מסמן את עצמו ככוכב גדול לעתיד המאד נראה לעין.

  2. היום גם התחיל אחד המירוצים החשובים והמטורפים בעולם השיט.
    ה'וונדה גלוב'. 29 מתמודדים בהקפה מסביב לעולם לבודדים. ללא עזרה וללא הפסקות.
    השיא הנוכחי עומד על 78 ימים, בתחרות הראשונה ב-89 זה לקח מעל 3 חודשים ורק 7 סיימו.
    מתחילים בצרפת, מקיפים את העולם ממערב למזרח, דרך שלושת הקייפים- קייפ התקווה הטובה, קייפ ליווין וקייפ הורן וחוזרים לאותה הנקודה ב'לס סטבלס דה אולון' בצרפת.
    היום התחרות מעניינת מתמיד, יש בלוגים חיים של המתמודדים, סרטוני וידאו בזמן אמת וכמובן טראקר שאפשר לעקוב אחרי המתמודדים.
    תמיד קורים דברים מעניינים. בוונדה גלוב האחרון הפייבוריט שמע קריאת מצוקה ברדיו, אחד המתמודדים איבד את הקיל. החרב שמאזנת את הסירה לעמוד יציב במים. ברגע שהקיל נופל הסירה תתהפך עם כל נטייה. הוא זנח את המירוץ, שעליו התאמן במשך 4 שנים וליווה את המתמודד כשהוא מפליג לידו, מפליג בלי קיל במשך יומיים, משהו בלתי נתפס, עד שהגיע לחוף מבטחים.
    יש המון סיפורים מטורפים ומרגשים, כולל אחת מהשייטות המפורסמות בעולם שהתחרו בתחרות, אלן מקארתור שקיבלה תואר אצולה בריטי. שווה לעקוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט