מי צריך מדיסון סקוור גארדן? / מנחם לס

התכוננו ל-4K TV! בעוד שבוע בחנויות BEST BUY ו-COSTCO תוכלו כבר לקנות את הטלוויזיה החדשה, עם רזולוציה פי 4 מה-HDTV שלכם. מי שחזה בתמונה המשודרת מהטלוויזיה שמסכה "84, ויש לה רזולוציה אופקית של 3,840 פיקסלים, ורזולוציה אנכית של 2,160 פיסקלים, או יותר מ-8 מיליון פיקסלים (ל-HDTV שלכם במקרה הטוב עם רזולוציה מקסימלית ישנם 2 מיליון פיקסלים).

מי שחזה בתמונה מדווח שהיא ברורה יותר מראייה. גם העין שלנו עובדת דיגיטלית. כל הגוף, המוח, ומערכת השרירים והקקי – הכל עובד ב-BINARY SYSTEM: "כן" או "לא". "+" או "-". בדיוק כמו המחשב. על הנפש אני לא יודע. לא בטוח. אך כל דבר כימי וכל דבר פיזי במערכת הגוף שלנו – כולל ראייה, שמיעה, והשתנה – בסיסם ב-BINARY SYSTEM. אני צריך לבדוק מה הם מספר הפיקסלים של עין בריאה כשהיא מתבוננת במיאמי היט לוקחת עוד אליפות, אך שמעתי שהמספר הוא בסביבות 4,000 פיסקלים.

ז"א שמטומטם מי שקונה כרטיס למשחק כדורסל או פוטבול. יותר נעים לשבת על הכורסה ולחזות בהכל בבהירות מקסימלית, כולל החשקונים של כרמלו אנטוני. לא רק זה: הרי המצלמה נותנת לנו גם CLOSE-UP.

הבעייה הקטנה? העסק עולה $20,000; באירופה היא תימכר ב-25,000 יורו, בערך $35,000.

בתחילה תהיה זו טלוויזיה לעשירים, כי הרי צריכים גם לבנות חדרים שיצליחו לאכסן טלוויזיות ענקיות כאלה. לי יש "70 ב-2,250 פיקסלים, והטלוויזיה מעפילה על כל חדר האוחים. אבל זה הדבר היחיד שלחמתי עליו כגיבור ולא ויתרתי לזקנה שבכתה לי שהטלוויזיה "OVERPOWERING THE WHOLE HOUSE". שתשלוט על הבית, מה יש? הזקנה שולטת על דבר יקר יותר – עלי, מנחם לס – אז לי מותר לשלוט על חדר מושתן אחד בבית.

יוצרי הטלוויזיה SONY ELECTRONICS, BAVARIA TV, ן-LG TV ובקרוב כולם, יודעים שבתחילה זה יהיה פרארי ספורט לעשירים בלבד, אך לפי מומחי השיווק שלהם תוך 10 שנים לכל בית בארה"ב תהיה טלוויזיה כזאת. עד אז המחירים יירדו, ואולי לעשירים יבנו מפלצת חדשה.

לטלוויזיה החדשה 10 ספיקרים ו-3-D. מאחר ובתי קולנוע רבים משדרים בשימוש בסוני 4K, הרי שאנשים יוכלו לראות בבית סרטים באיכות של סינמה סיטי. סתם, רצילי ליידע אתכם שתתחילו לחסוך כסף!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. איך אתה מעז להשוות בין ישיבה בבית וצפייה בטלווזיה ללהיות נוכח באולם. אתה לא מבין בספורט??? אני מניח שאף פעם לא הייתה בתוך אולם כדורסל אחרת לא היה עולה בדעתך להשוות בין השתיים. מאוכזב מאוד מהכתבה!!!

    1. רוברט!

      לפי חשבון גס הייתי בערך ב-900 משחקי NBA בחמישים שנה כאן (ו-8 סופרבולים, ו-5 אולימפיאדות), ואני זקן מדי ונמאס לי. אבל לך – שבחייך לא היית אפילו במשחק תיכונים, ברור שלראות משחק 'חי' הוא חווייה גדשולה יותר.

  2. גם אני חזיתי במשחק אחד או שניים בחיי, פוטבול ו-נ.ב.א, כולל הדרים-טים, ומול הטלוויזיה הרבה יותר כייף, אלא אם מדובר במשחק אליפות, שאז האווירה באולם מחפה על שאר חסרונות

  3. מנחם הייתי במאות משחקים של מכבי ושנה אחרי שעברנו למרכז מהדרום אני כבר מנוי.
    אין להשוות בין צפייה בטלויזיה לבין לראות את החבר'ה בירוק-לבן 10 מטרים ממני.
    האווירה, הריחות, הסאונד שמגיע מהיציע ממול, אלפי ועשרות אלי אנשים שקופצים כל גול וכו'.
    משום מה יש לי הרגשה שגם אם תהיה לי יום אחד טלויזיה בגודל של קיר, אמשיך ללכת לאצטדיון.

    1. נראה אותך עושה זאת כשאתה בן 75, ונסיעה לאטלנטה היא שעתיים, ולשרלוט 1:45…במיוחד שבכדורסל שתיהן מקרטעות. (אם כי אני מצפה לעונה גדולה מהבובקאטס!).

      אני הייתי באמת יושב בחצי במשחקים כמה מטרים מהאקשיון ( באיזה 50% מהמשחקים הושיבו אותי בתא העתונאים למעלה במרומי היציע כשהשחקנים נראים כנמלים, ולכן נהניתי רק מביקורים בחדרי ההלבשה ומסיבות העתונאים אחרי המשחק).

  4. מנחם, אתה מתכוון ליצור דף פייסבוק לאתר? אני חושב שהיום זו אופציית השיווק מספר 1. אם לא הייתי עוקב אחרי הבלוג שלך בדה באזר לעולם לא הייתי יודע על קיומו.

  5. לראות בטלוויזיה הזו עם 70 ספיקרים משחק NBA לפי שעון ישראל כשהילדים הקטנים שלך ישנים לקראת עוד יום בגן, לא חוויה משהו…

  6. חחחחח דוק
    היפלת אותי עם השיטה הבינארית והקקי, +/-
    לא ראיתי טמבלוויזיה כבר 5 שנים. הכל במחשב!

  7. הנושא הזה של שיפור חוויית הצפייה בבית מתחיל להשפיע על תכנון אצטדיונים. באצטדיון החדש של הפורטי-ניינרס כל הבוקסים יהיו בצד אחד של האצטדיון כדי שיוכלו לשים כמה שיותר מושבים רגילים קרוב למגרש.
    עם מחירי הכרטיסים המוגזמים של היום שממשיכים לעלות כל שנה, הליגות פשוט דוחקות את מעמד הביניים החוצה. מתישהו אנשים פשוט יפסיקו לקנות כרטיסים.

    1. אולי אני לא אוהב ספורט, אבל כבר מדדתי את הקיר בסלון, ואני הולך לגנוב 20 אלף מהפנסיה (שבגלל המשבר הכלכלי הרבה לא נשאר שמה) ואגיד לזקנה ששוב היתה מפולת בוול סטריט.

  8. תגידו מה עובר עליכם?
    הלוואי עלי בגיל 75 להתלהב מטלוויזית המחר בשביל לראות משחקי ספורט כמו מלך.
    אני חושב שמשחקי NBA הם חוויה מדהימה, אלא אם כן זורקים אותך ל- NOSE BLEED (השורות העליונות איפה שחסר חמצן שאליהן זורקים חצי מהיעתונים ב-MSG לדוגמא)… חחח
    ולעומתם משחקי NFL בעונה הסדירה לפני שהעניינים מתחממים קצת פחות מהנים ולמרות שיצא לי לראות כמה, אני לא חושב שהייתי הולך לכל משחק כל שנה. חשבתם מה קורה על המגרש בין מהלך למהלך בזמן שאתם לוקחים שלוק מהבירה וראים הילוכים חוזרים מדהימים? בואו אני אספר לכם – כלום!!!
    מנחם בהצלחה עם ה- QuadHD
    יצא לי לראות אחת כזאת בגודל חמישים אינץ' וגם מחוץ לחנות דרך חלון הראווה היא נראתה יותר טוב מכל מכשיר אחר בחנות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט